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IRO AB (c) IRO AB
12.07.2019

Perfect control of the weft at all times from IRO AB

Following significant investment in the R&D capabilities at its base in Ulricehamn, Sweden, IRO AB introduced a range of new Industry 4.0-ready weft yarn feeding and tension control innovations for weaving looms at the recent ITMA 2019 in Barcelona, Spain.

Following significant investment in the R&D capabilities at its base in Ulricehamn, Sweden, IRO AB introduced a range of new Industry 4.0-ready weft yarn feeding and tension control innovations for weaving looms at the recent ITMA 2019 in Barcelona, Spain.

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IRO AB
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AWOL Media

PIAVE MAITEX (c) PIAVE MAITEX
11.07.2019

PIAVE MAITEX presents smart performance with “AGAIN” line

During the Functional Fabric Fair, the trade-exclusive event where the latest trends in fabric development for the functional textile industry are showcased, PIAVE MAITEX presents AGAIN a smart and technically advanced line, that balances performances, functionality and sustainable features, formed of highly performing jerseys. Two premium Global Recycled Standard (GRS) certified sustainable ingredients have been involved in the production of AGAIN: the premium stretch fiber ROICA™ EF – part of ROICA Eco-Smart™ Family – constructed out with more than 50% pre-consumer recycled content and perPETual high quality sustainable polyester born from a cost-effective process that reverses engineer consumer waste PET bottles.

During the Functional Fabric Fair, the trade-exclusive event where the latest trends in fabric development for the functional textile industry are showcased, PIAVE MAITEX presents AGAIN a smart and technically advanced line, that balances performances, functionality and sustainable features, formed of highly performing jerseys. Two premium Global Recycled Standard (GRS) certified sustainable ingredients have been involved in the production of AGAIN: the premium stretch fiber ROICA™ EF – part of ROICA Eco-Smart™ Family – constructed out with more than 50% pre-consumer recycled content and perPETual high quality sustainable polyester born from a cost-effective process that reverses engineer consumer waste PET bottles.

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PIAVE MAITEX
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GB Network marketing communication

Prym Fashion (c) Prym
11.07.2019

Prym Fashion: Neue Fabrik in Indien

Prym-Fashion (www.prym-fashion.com) hat im Frühjahr mit Prym Fashion India Pvt. Ltd. in Chennai (Tamil Nadu) eine Produktionsstät-te zur Druckknopf-Weiterverarbeitung in Indien eröffnet. In der Anlage werden seither die beliebten Gripfix-Druckknopfverschlüsse für den Kinder- und Babybekleidungsmarkt lackiert. Durch das Stanzen der Druckknöpfe in Deutschland und die auftragsbezogene Lackierung bei Prym Fashion India reduziert Prym die Lieferzeiten für indische Hersteller von Kinder- und Babybekleidung um mehr als 50 Prozent.

„Tamil Nadu ist der größte Textilfabrikstandort in Indien. Prym Fashion India bringt uns somit näher an unseren indischen Kunden-stamm“, sagte Brian Moore, Chief Executive Officer von Prym Fashion. „Farbe ist so wichtig für die Attraktivität von Kinder- und Ba-bykleidung, und das ganze Jahr über werden immer häufiger neue Kollektionen eingeführt. Unsere Fähigkeit, die Vorlaufzeiten für unse-re farblich abgestimmten Gripfix-Druckknopfsysteme jetzt deutlich zu verkürzen, bietet unseren Kunden in der Region einen deutlichen Mehrwert".

Prym-Fashion (www.prym-fashion.com) hat im Frühjahr mit Prym Fashion India Pvt. Ltd. in Chennai (Tamil Nadu) eine Produktionsstät-te zur Druckknopf-Weiterverarbeitung in Indien eröffnet. In der Anlage werden seither die beliebten Gripfix-Druckknopfverschlüsse für den Kinder- und Babybekleidungsmarkt lackiert. Durch das Stanzen der Druckknöpfe in Deutschland und die auftragsbezogene Lackierung bei Prym Fashion India reduziert Prym die Lieferzeiten für indische Hersteller von Kinder- und Babybekleidung um mehr als 50 Prozent.

„Tamil Nadu ist der größte Textilfabrikstandort in Indien. Prym Fashion India bringt uns somit näher an unseren indischen Kunden-stamm“, sagte Brian Moore, Chief Executive Officer von Prym Fashion. „Farbe ist so wichtig für die Attraktivität von Kinder- und Ba-bykleidung, und das ganze Jahr über werden immer häufiger neue Kollektionen eingeführt. Unsere Fähigkeit, die Vorlaufzeiten für unse-re farblich abgestimmten Gripfix-Druckknopfsysteme jetzt deutlich zu verkürzen, bietet unseren Kunden in der Region einen deutlichen Mehrwert".

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Prym Fashion
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necom Werbeagentur GmbH

10.07.2019

New Consortium HAICoPAS targets innovative solutions for carbon thermoplastic composite structures

Hexcel, Arkema and their partners are pleased to announce that their joint collaborative project “HAICoPAS” has received approval from Bpifrance and the support (grant of 6 million euros) of France’s Investissements d’Avenir program.

HAICoPAS project is a collaborative project with a total amount of 13.5 million euros lead by Hexcel and Arkema and their industrial partners (Ingecal, Coriolis Composites, Pinette Emidecau Industries (PEI) et l'Institut de Soudure), and academia lead by CNRS (PIMM (CNRS - Arts et Métiers ParisTech - le Cnam), LTEN (CNRS - Université de Nantes). This project follows last year’s announcement of the strategic partnership between Hexcel and Arkema to develop high performance PEKK/carbon fiber UD tapes targeting composite parts for primary aerospace structures.

Hexcel, Arkema and their partners are pleased to announce that their joint collaborative project “HAICoPAS” has received approval from Bpifrance and the support (grant of 6 million euros) of France’s Investissements d’Avenir program.

HAICoPAS project is a collaborative project with a total amount of 13.5 million euros lead by Hexcel and Arkema and their industrial partners (Ingecal, Coriolis Composites, Pinette Emidecau Industries (PEI) et l'Institut de Soudure), and academia lead by CNRS (PIMM (CNRS - Arts et Métiers ParisTech - le Cnam), LTEN (CNRS - Université de Nantes). This project follows last year’s announcement of the strategic partnership between Hexcel and Arkema to develop high performance PEKK/carbon fiber UD tapes targeting composite parts for primary aerospace structures.

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AGENCE APOCOPE

Dank der neuen Ausrüstung „ECO SOFT“ werden alle Bio-Baumwollartikel aus „Revo Cotton“ ab Sommer 2020 ohne Kunstharz, Formaldehyd und Silikone veredelt (Hemdenstoffe von unten nach oben: mit eleganten Streifen, mit Dobby Mini-Struktur, Check mit Dobby-Effekt und weitere Variante der Dobby Mini-Struktur – Revo Cotton, Eco Soft, Made in Green). (c) Karl Huber
10.07.2019

Getzner: Neue Hemden Herbst-/ Winter- Kollektion

  • Getzner denkt das Thema Nachhaltigkeit mit der Ausrüstung „ECO SOFT“ als erster Anbieter zu Ende

Getzner Textil präsentiert die neue Shirting-Kollektion für Herbst/Winter 2020. Die größte Neuerung neben den Designs und Farben: Getzner bietet als einziger Anbieter im Bereich Shirting – neben der bereits auf Nachhaltigkeit ausgerichteten Produktion – nun auch ein umweltschonendes Produkt. Die innovative Ausrüstung „ECO SOFT“ ermöglicht, dass sich die auf Bio-Baumwolle „Revo Cotton“ basierenden Artikel ohne Kunstharz, Formaldehyd und Silikone fertigen lassen – ohne dabei auf hohe Wasch- und Bügelstandards verzichten zu müssen. Der Textilspezialist mit über 200 Jahren Erfahrung produziert ausschließlich in Europa.

  • Getzner denkt das Thema Nachhaltigkeit mit der Ausrüstung „ECO SOFT“ als erster Anbieter zu Ende

Getzner Textil präsentiert die neue Shirting-Kollektion für Herbst/Winter 2020. Die größte Neuerung neben den Designs und Farben: Getzner bietet als einziger Anbieter im Bereich Shirting – neben der bereits auf Nachhaltigkeit ausgerichteten Produktion – nun auch ein umweltschonendes Produkt. Die innovative Ausrüstung „ECO SOFT“ ermöglicht, dass sich die auf Bio-Baumwolle „Revo Cotton“ basierenden Artikel ohne Kunstharz, Formaldehyd und Silikone fertigen lassen – ohne dabei auf hohe Wasch- und Bügelstandards verzichten zu müssen. Der Textilspezialist mit über 200 Jahren Erfahrung produziert ausschließlich in Europa.

Getzner Textil stellt die neue Shirting-Kollektion für Herbst/Winter 2020 vor. Ein Highlight davon ist ein neues Verfahren: Dank der neuen Ausrüstung „ECO SOFT“ werden alle Bio-Baumwollartikel aus „Revo Cotton“ ab Sommer 2020 ohne Kunstharz, Formaldehyd und Silikone veredelt. Was hier dahintersteckt, verrät Gerhard Leitner, der Leiter der Business Unit Shirting bei Getzner: „Unsere Produktionsstufen funktionieren schon seit Jahren aufgrund der bei uns geltenden strengen Umweltvorschriften nachhaltig. Darüber hinaus setzen wir auf nachhaltig angebaute Rohstoffe. Da war es eigentlich nur schlüssig, die nachhaltige Produktionskette – übrigens als Erste – um ein umweltschonendes Produkt zu ergänzen. Von einem vorbildlichen ökologischen Fußabdruck profitieren letztlich alle“, erklärt Gerhard Leitner. Das Unternehmen produziert die Stoffe ausschließlich in Europa. Der frühe Fokus auf das Thema Nachhaltigkeit hat Getzner Textil zum Vorreiter in der Textilbranche gemacht.
 
Der österreichische Traditionsbetrieb hat darüber hinaus stark in das Trendscouting investiert und, auch mit der Unterstützung externer Berater, insgesamt 1.300 trendige Positionen entwickelt. Die neue Shirting-Kollektion von Getzner für den Herbst/Winter 2020 gibt es in einer modischen und einer Corporate-Fashion-Ausführung. „Die neuen Hemdenstoffe sind sehr ansprechend, sowohl bezüglich Design und Farben als auch bezüglich Griff. Die Stoffe sind höchst angenehm zu tragen und, wie immer bei Getzner, hochwertig gefertigt. Den individuellen Wünschen unserer Kunden sind kaum Grenzen gesetzt – das freut nicht nur uns, sondern vor allem unsere Abnehmer“, unterstreicht Gerhard Leitner.
 
100 Prozent nachhaltige Produktionskette

Die Nachhaltigkeit zieht sich bei Getzner wie ein roter Faden durchs Unternehmen. Daher erscheint auch die Entstehungsgeschichte der neuen Ausrüstung „ECO SOFT“ nur schlüssig: „Es war aus Umweltsicht ein Widerspruch, den hochwertig aus Bio-Baumwolle gefertigten Stoff mit den unterschiedlichsten Chemikalien zu behandeln. Das entspricht nicht unserer Vorstellung von echter Nachhaltigkeit, deshalb haben wir hier weitergedacht und -entwickelt. Dank der neuen Technologie können wir heute diese innovative Ausrüstung anbieten, ohne qualitative Einbußen, zum Beispiel bei der Wasch- und Bügelfähigkeit“, so Gerhard Leitner. „Kein anderer Hersteller bietet Nachhaltigkeit auf diesem Niveau an.“ Getzner arbeitet auch an der Transparenz der Produktionskette. Das Unternehmen hat sich zur Einhaltung strenger Standards im Umwelt- und Ressourcenschutz verpflichtet, weshalb die Modestoffe mit dem Produktlabel „Made in Green by OEKO-TEX“ ausgezeichnet sind. Nicht nur die Umwelt profitiert von diesem Engagement, auch die Kunden zeigen sich begeistert: „Insbesondere die großen Marken legen heute immer mehr Wert auf Nachhaltigkeit“, so Gerhard Leitner.
 
Designtrends in gleichbleibend hoher Qualität

Die Kollektion aus dem Hause Getzner umfasst Produkte für den Bereich Urban, Business und Sport, viele Stoffe sind in bügelfreien Ausführungen erhältlich. Gearbeitet wurde mit fünf unterschiedlichen Farbthemen: Dem intensiven „Vibration Harmonies“, dem lebhaften „Striking Contrast“, dem edlen „In the Shadow“, dem ruhigen „Romantic Softness“ sowie dem klassischen „Vintage Preppy“. Die Designs erhalten bei vielen renommierten Designern höchste Anerkennung: „Bei der neuen Kollektion nützen wir unsere umfangreichen Möglichkeiten optimal aus. Von der Dessinierung bis zum Finishing ist viel Spielraum, wenn man das Know-how dazu hat. Im Businessbereich zum Beispiel setzen wir auf Melange und Moliné. Mit dem Ergebnis sind wir sehr zufrieden: Die Kollektion wirkt souverän, seriös und harmonisch“, erläutert Gabriele Rossi, Getzner Textils Leitender Produktmanager für Shirting. Auch Print spielt eine große Rolle: „Wir bedrucken Stoffe unterschiedlicher Struktur, aber in gleichbleibender Druckqualität. Bei unseren uni-ähnlichen Strukturen beispielsweise ist die Dessinierung sehr aufwändig. Das sieht nur gut aus, wenn ein Hersteller das richtig beherrscht. Mit unserer 200-jährigen Tradition haben wir dafür die nötige Erfahrung. Für ein elegantes Business-Styling nützen wir Jacquard sowie aufwendige Dobbys und erzielen so wunderbare Ergebnisse, die großen Anklang finden“, schildert Gabriele Rossi.
 
Digitalisierung – individueller arbeiten und Zeit verkürzen

Innovationsgeist beweist das Unternehmen auch bei der voranschreitenden Digitalisierung, die auch die Textilwirtschaft erfasst hat. Um Designer dabei zu unterstützen, der zunehmenden individuellen Nachfrage zu begegnen und die Zeit von der Idee bis zur Lieferung zu verkürzen, setzt der österreichische Textilhersteller verstärkt Maßnahmen zur Digitalisierung des Herstellungsprozesses seiner Kollektionen: Die Trends ändern sich immer schneller, auch das Kaufverhalten hat sich stark geändert. „Die Partnerschaft mit unseren Kunden hat bei uns höchste Priorität. Deshalb treiben wir die Digitalisierung unserer Prozesse stark voran – damit unsere Kunden schneller und flexibler arbeiten können und sich die Zeit von der Idee bis zur Lieferung in die Shops verkürzt. Wir wollen die Kollektionen dahingehend digitalisieren, dass eine Vorschau der Schnitte und Musterteile leicht möglich ist. So lassen sich die Designs auch besser individualisieren“, beschreibt Gerhard Leitner das digitale Engagement. Die Digitalisierung bei Getzner betrifft auch den Vertriebsweg: Kleinere Designer bzw. Jungdesigner sollen zukünftig die Möglichkeit erhalten, auch kleinere Stoffmengen, zum Beispiel auf der externen „Nachhaltigkeitsplattform“ www.interloom.org, für ihre Arbeit zu erstehen. Fix ist: Qualität und Flexibilität werden in der Textilbranche auch in Zukunft hoch im Kurs stehen.

 

Screen capture of Archroma’s video on Archroma's Fast Sport based on Foron® SP-WF, a range of high wet-fast disperse dyes for sportswear and active wear applications. © Archroma
10.07.2019

ARCHROMA: New Range for High Wet-Fast Color in Sportswear

Reinach, Switzerland  - Archroma, a global leader in color and specialty chemicals towards sustainable solutions, recently launched at the ITMA exhibition its new Foron® SP-WF, a range of high wet-fast disperse dyes for sportswear and active wear applications.

The Foron® SP-WF dyes are especially suited for the coloration of polyester fibers and microfibers, and polyester/elastane blends, in exhaustion application.
The Foron® SP-WF dyes were developed in compliance with “The Archroma Way: safe, efficient, enhanced, it’s our nature”. The approach finds its origin in Archroma’s deep belief that it is possible to make the textile industry sustainable, economically and ecologically.

Reinach, Switzerland  - Archroma, a global leader in color and specialty chemicals towards sustainable solutions, recently launched at the ITMA exhibition its new Foron® SP-WF, a range of high wet-fast disperse dyes for sportswear and active wear applications.

The Foron® SP-WF dyes are especially suited for the coloration of polyester fibers and microfibers, and polyester/elastane blends, in exhaustion application.
The Foron® SP-WF dyes were developed in compliance with “The Archroma Way: safe, efficient, enhanced, it’s our nature”. The approach finds its origin in Archroma’s deep belief that it is possible to make the textile industry sustainable, economically and ecologically.

The new product is at the core of Archroma's Fast Sport, a coloration system for polyester knitted sportswear, providing the best fastness in the shortest possible time with a reduced environmental footprint.
The Foron® SP-WF range which includes primary and ternary color grades has been developed to fulfil the high color wet fastness and performance requirements of sportswear manufacturers and brands.
Moreover, the core ternary color grades enable deep shades at lower dyeing temperatures on sensitive polyester/elastane fabrics without causing excessive fiber damage, saving energy resources and meeting the high fastness demand of leading brand companies.

When using Foron® SP-WF dyes as part of the Fast Sport system, manufacturers can in many cases have the potential to significantly reduce their consumption of time, energy, chemical, and water, as well as their CO2 emissions.

“We see a growing demand for apparel in the sportswear and active wear segment, reinforced with the now installed athleisure trend,” says Mark Dohmen, Head of Archroma’s Competence Center Automotive and Synthetic Dyes. “Consumers want deep color that stays put on the fiber and brands are defining their requirements accordingly. With our Foron® SP-WF, we can offer to manufacturers of sportswear textiles a solution that combines high levels of wet fastness with high productivity and low resource consumption. Because it’s our nature!”

More information:
Archroma Sportswear Fibers
Source:

Archroma

(c) Lectra
Lectra Modaris V8R2
09.07.2019

Lectra-Software sorgt für kürzere Markteinführungszeiten von Kollektionen

  • Empowering customers through industrial intelligence
  • Neue Version von Modaris macht 3D-Prototyping noch realitätsnäher

Ismaning/Paris – Lectra bringt Modaris V8R2 auf den Markt, eine neue Version seiner 2D/3D-Lösung für Modellerstellung, Gradierung und Prototyping. Das Upgrade, der von führenden Modeund
Bekleidungsherstellern weltweit meistgenutzten Modellerstellungslösung, sorgt für noch mehr Geschwindigkeit, Effizienz und Präzision in der Produktentwicklung. Dank leistungsstarker Tools für die 3D-Simulation und der verbesserten Zusammenarbeit wird die Modellentwicklung und Entscheidungsfindung noch weiter beschleunigt. Durch weniger – oder sogar gar keine physischen Prototypen senken Modeunternehmen die Entwicklungskosten und neue Produkte können möglichst zeitnah nach Trenderkennung auf dem Markt eingeführt werden.

Optimierte Zusammenarbeit

  • Empowering customers through industrial intelligence
  • Neue Version von Modaris macht 3D-Prototyping noch realitätsnäher

Ismaning/Paris – Lectra bringt Modaris V8R2 auf den Markt, eine neue Version seiner 2D/3D-Lösung für Modellerstellung, Gradierung und Prototyping. Das Upgrade, der von führenden Modeund
Bekleidungsherstellern weltweit meistgenutzten Modellerstellungslösung, sorgt für noch mehr Geschwindigkeit, Effizienz und Präzision in der Produktentwicklung. Dank leistungsstarker Tools für die 3D-Simulation und der verbesserten Zusammenarbeit wird die Modellentwicklung und Entscheidungsfindung noch weiter beschleunigt. Durch weniger – oder sogar gar keine physischen Prototypen senken Modeunternehmen die Entwicklungskosten und neue Produkte können möglichst zeitnah nach Trenderkennung auf dem Markt eingeführt werden.

Optimierte Zusammenarbeit

Modellmacher können mit der neuen Version von jedem Gerät aus mit ihren Partnern 360-Grad-Videos austauschen. Im Gegenzug können Designer mit dem neuen 3D Style-Modul Modell und Passform
anzeigen, kommentieren und genehmigen.

Schnellere Modellerstellung

Die Upgrades von Modaris V8R2 reduzieren die physischen Prototypen um bis zu 50 %. Sie bieten eine noch bessere Qualität der 3D-Simulationen und eine erweiterte Biblioth ek mit mehreren neuen Funktionen - von 3D-Absteppungen, über Beleuchtungsoptionen bis hin zu Pantone und Natural Color Systemen. Die Lösung ist mit dem hochwertigen Vizoo Scanner kompatibel, der für realistischer aussehende Stoffmuster sorgt. Zudem ermöglichen weitere 3D-Komponenten, wie Maya, 3DS Max oder Iray, realitätsgetreuere und genauere digitale Renderings der Prototypen. Mit der neuen Abnäherfunktion von Modaris V8R2 können Modellersteller den Modellen problemlos Abmessungen hinzufügen und für die Änderung eines Abnähers ist nur noch halb so viel Zeit erforderlich.

Garantiert die richtige Größe

Des Weiteren ermöglicht die Lösung die Verwaltung unterschiedlicher Maßeinheiten und trägt damit den Anforderungen der globalen Arbeitskräfte der Modebranche Rechnung. Mit Lectras Modaris V8R2
können Modellmacher und externe Lieferanten die Übereinstimmung von Größen garantieren, ungeachtet der in den Herstellungsländern verwendeten Maßsysteme. Mit Modaris V8R2 baut Lectra seine Position als führender Anbieter von Produktentwicklungssoftware weiter aus und die neue Version wird bereits bei Pilotkunden, wie dem italienischen Modeunternehmen GGZ positiv aufgenommen: „GGZ ist ein Fast-Fashion-Unternehmen - Zeit und Qualität sind für uns von ausschlaggebender Bedeutung. Mit der neuen Abnäherfunktion von Modaris können wir Modelländerungen in der Hälfte der Zeit durchführen. Darüber hinaus können wir durch das 3DPrototyping schon frühzeitig sicherstellen, dass die Größen und Proportionen der Modelle den Erwartungen der Designer entsprechen und die Vorlaufzeiten deutlich reduzieren“, sagt Majla Gottardo, Modellerstellerin, GGZ.

„Im Informationszeitalter reagieren wir mit unseren Lösungen auf die Bedürfnisse von Modellerstellern, die den unterschiedlichen Vorlieben, Körperformen und Größen der Verbraucher gerecht werden müssen. Modellmacher müssen eine Vielzahl von Kollektionen liefern und können sich keine Fehler leisten. Wir möchten ihre alltägliche Arbeit erleichtern und ihnen helfen, den Entwicklungsprozess zu rationalisieren und die Anzahl von Nacharbeiten zu reduzieren, damit sie gleich von Anfang an die richtige Passform erzielen“, erklärt Céline Choussy, Chief Marketing & Communications Officer, Lectra. „All das ist mit Modaris V8R2 möglich.“

Source:

Lectra Deutschland GmbH

09.07.2019

Asia-Pacific composites community to meet at JEC Asia and eMove360° Asia

JEC Asia is the major, most insightful composites event in Asia-Pacific for products, solutions, net-working, and advanced industry thinking - 3 full days of Business, Innovation & Knowledge

JEC ASIA KEY FIGURES

  • 7,000+ professional visits
  • 245+ exhibiting companies from 49 countries
  • 3 conference sessions
  • 40+ International speakers
  • 450+ business meetings
  • Startup Booster competition
  • Innovation awards and planet
  • In parallel to eMove360° Asia

Paris - For its 12th edition and third time in Seoul, JEC Asia 2019 will gather companies from the entire composites value chain in Asia Pacific to present their latest capabilities and innovations to the composites community and the strategic end-user’s market including: Mobility, Aeronautics, Building & Construction. This year more than 245 exhibiting companies are expected with thousands of professionals from 49
countries to network, exchange ideas, explore new opportunities and strengthen their business partnerships.

JEC Asia is the major, most insightful composites event in Asia-Pacific for products, solutions, net-working, and advanced industry thinking - 3 full days of Business, Innovation & Knowledge

JEC ASIA KEY FIGURES

  • 7,000+ professional visits
  • 245+ exhibiting companies from 49 countries
  • 3 conference sessions
  • 40+ International speakers
  • 450+ business meetings
  • Startup Booster competition
  • Innovation awards and planet
  • In parallel to eMove360° Asia

Paris - For its 12th edition and third time in Seoul, JEC Asia 2019 will gather companies from the entire composites value chain in Asia Pacific to present their latest capabilities and innovations to the composites community and the strategic end-user’s market including: Mobility, Aeronautics, Building & Construction. This year more than 245 exhibiting companies are expected with thousands of professionals from 49
countries to network, exchange ideas, explore new opportunities and strengthen their business partnerships.

Addressing the impact of composites in Mobility 4.0

During the press conference held in Seoul on July 9th to introduce JEC Asia 2019 and eMove Asia 360° main features, a roundtable gathering speakers, experts and academics from prestigious Korean research centers specialized in carbon and composites — along with Hyundai Motor and KCTech composites experts, eMove360°’s CEO & Publisher and Korean Electric Vehicle Association representatives — exchanged their views on the impact of composites in today's and tomorrow's mobility in the world with a focus on the Korean market. Discussions centered around the challenges raised by Mobility 4.0 (electric connected and autonomous vehicles) and how composites can offer highly adapted solutions for the new challenges faced by this sector, particularly in the context of the rising electrification of vehicles.

Hence, the 2019 edition of JEC Asia will welcome for the first time the eMove360° ASIA exhibition and conferences focusing on Trends in electric & autonomous mobility, Battery & Powertrain and Charging & Energy.

Celebrating Innovation and Knowledge

JEC Asia 2019 will also host the 2nd leg of the JEC Startup Booster competition, the leading startup competition in the world of composites will enable companies to find and assess innovations with a potential impact on their respective industry. The 10 finalists selected in the region by a prestigious jury, will pitch their project to win a chance to showcase their work at JEC World 2020 in Paris. The JEC Innovation Awards is a long-established and worldwide program with 3 simple goals: identify, promote and reward the most innovative composite solutions in the world. Over the past 15 years, the JEC Innovation Program has involved 1,800 companies worldwide; 177 companies and 433 partners have been rewarded for the excellence of their composite innovations. The JEC Innovation Awards reward composites champions, based on criteria such as partner involvement in the value chain, technicality or commercial applications of innovations. The award ceremony will take place on the second day of JEC Asia, on November 14th, 2019.

JEC Asia 2019 will also feature a fulfilling conference program with experts from the industry giving their insights on the latest developments in high-performance composite technologies and applications.

JEC Asia 2019 conferences main themes will focus on:

• International Carbon Festival Conference organized with our partner, KCTech.
• Automotive composite golden triangle: low CAPEX, low cost but high volume
• Automotive hybrid solutions: take the best of each material
• Aeronautics: faster processes and new materials
• Business opportunities (Raw materials, Process, Application, Countries, Region)
Finally, JEC Asia offers the opportunity to visit Composites sites. This year professionals will live a full experience of South Korea composites Industry visiting: Hanyang University, Kookmin University with Hankuk Carbon, Win & Win Co or Korean Carbon with KCTech in Jeonju.

See you @JEC Asia 2019 and eMove360° Asia, November 13 to 15,  Seoul Coex Convention and Exhibition Center

Source:

AGENCE APOCOPE

09.07.2019

ILUNA Group’s precious sustainable innovation

Able to offer an alchemy of design and sustainable innovation, Iluna Group with ROICA™ by Asahi Kasei join the latest edition of the Milano Unica fair with a range of innovations capable of combining innovation, aesthetics and quality. "Ethical" lace and stockings, where quality standards go hand in hand with fashion content, respecting both the environment and humans, an offer already selected among the protagonists of the Sustainable Thinking Exhibition of the Salvatore Ferragamo Museum, for its value in the field of responsible innovation.

Experts in the production of stretch lace since 1985, ILUNA today represents the largest European laces’producer. Thanks to the effectiveness of their responsible innovation strategy, Iluna Group has been the very first lace producer to have gained the GRS (Global Recycled Standard) for their transformed products, together with the company certification STeP (Sustainable Textile Production by Oeko – Tex®).

Able to offer an alchemy of design and sustainable innovation, Iluna Group with ROICA™ by Asahi Kasei join the latest edition of the Milano Unica fair with a range of innovations capable of combining innovation, aesthetics and quality. "Ethical" lace and stockings, where quality standards go hand in hand with fashion content, respecting both the environment and humans, an offer already selected among the protagonists of the Sustainable Thinking Exhibition of the Salvatore Ferragamo Museum, for its value in the field of responsible innovation.

Experts in the production of stretch lace since 1985, ILUNA today represents the largest European laces’producer. Thanks to the effectiveness of their responsible innovation strategy, Iluna Group has been the very first lace producer to have gained the GRS (Global Recycled Standard) for their transformed products, together with the company certification STeP (Sustainable Textile Production by Oeko – Tex®).

Source:

GB Network Marketing & Communication

Der Standort des ZAE Bayern in Würzburg. Bildquelle: Zuse-Gemeinschaft
09.07.2019

Zuse: Vom Smart Home zum klugen Quartier

In Deutschland wird wieder mehr gebaut. Die heute entstehenden und zu sanierenden Häuser sollen nicht nur bezahlbar, sondern auch klimafreundlich und fit für die digitale Zukunft sein. Das Smart Home sollte diese Ansprüche vereinen. In der anwendungsnahen Forschung der Zuse-Gemeinschaft lassen sich die verschiedenen Ansprüche schon gemeinsam umsetzen – mit Erfolg und reif für den Einsatz in der Praxis.

In Deutschland wird wieder mehr gebaut. Die heute entstehenden und zu sanierenden Häuser sollen nicht nur bezahlbar, sondern auch klimafreundlich und fit für die digitale Zukunft sein. Das Smart Home sollte diese Ansprüche vereinen. In der anwendungsnahen Forschung der Zuse-Gemeinschaft lassen sich die verschiedenen Ansprüche schon gemeinsam umsetzen – mit Erfolg und reif für den Einsatz in der Praxis.

Die Hitzewelle der vergangenen Wochen hat uns gezeigt: Ein intelligentes Kälte- und Wärmemanagement wird zu Hause, im Büro oder in Gewerbege-bäuden immer wichtiger. Was sich an Energieeinsparung und Komfortzuwäch-sen gewinnen lässt, wenn man Künstliche Intelligenz mit klassischer Beschat-tungstechnik kombiniert, zeigt ein vom Bundesforschungsministerium geför-dertes Projekt an den Deutschen Instituten für Textil- und Faserforschung (DITF). Dabei werden Algorithmen, die sich am typischen Nutzerverhalten orientieren, mit dem tatsächlichen Wohn- und Arbeitsleben ebenso abgegli-chen wie mit Wetterdaten. Als außen liegenden Sonnenschutz kommen Textilscreens zum Einsatz, ein fein strukturiertes Gewebe, das Aufheizen verhindert und den Blick nach draußen erlaubt. „Unsere vorläufigen Ergebnisse zeigen: Um deutliche Energieeinsparungen zu erzielen, brauchen wir Sonnenschutz und Regelungstechnik nicht neu erfinden. Vielmehr liegt die Kunst darin, das Verhalten des Einzelnen und dessen Wünsche an Licht und Temperatur mit dem Optimum in Sachen Energieverbrauch zu kombinieren“, erläutert DITF-Bereichsleiter Christoph Riethmüller.

More information:
Zuse-Gemeinschaft
Source:

Deutsche Industrieforschungsgemeinschaft Konrad Zuse e.V.

Photo: Boris Kralj
08.07.2019

Premium Group: Anita Tillmann about all PREMIUM GROUP shows

„CONTENT, EXCHANGE AND INSPIRATION“

“We are on exactly the right track with our focal topics and concepts on the subject of Digitalisation, Sustainability and Retail Experiences. The feedback was overwhelmingly very positive. The concepts we have developed in recent months are spot on the contemporary pulse and there is considerable need for dialogue between all the parties. At PREMIUM we succeeded in breathing life into a new dynamic with the new brand mix in the halls and the focus on key looks. The stands looked truly amazing and a lot of time had clearly been spent working on the collections, too. The buyers loved the overall impact of this. They felt better appealed to, oriented – and entertained.
 
The PREMIUM GROUP stands for content, communication and inspiration. The feedback on the quality of the visitors to PREMIUM, SHOW&ORDER X PREMIUM and SEEK resonated overwhelmingly positively. Visitors are taking new trends and contacts home with them. There were buyers visiting from Stylebop, Macy’s or Caliroots. 

„CONTENT, EXCHANGE AND INSPIRATION“

“We are on exactly the right track with our focal topics and concepts on the subject of Digitalisation, Sustainability and Retail Experiences. The feedback was overwhelmingly very positive. The concepts we have developed in recent months are spot on the contemporary pulse and there is considerable need for dialogue between all the parties. At PREMIUM we succeeded in breathing life into a new dynamic with the new brand mix in the halls and the focus on key looks. The stands looked truly amazing and a lot of time had clearly been spent working on the collections, too. The buyers loved the overall impact of this. They felt better appealed to, oriented – and entertained.
 
The PREMIUM GROUP stands for content, communication and inspiration. The feedback on the quality of the visitors to PREMIUM, SHOW&ORDER X PREMIUM and SEEK resonated overwhelmingly positively. Visitors are taking new trends and contacts home with them. There were buyers visiting from Stylebop, Macy’s or Caliroots. 

More information:
PREMIUM GROUP
Source:

Premium Group

(c) Autoneum Management AG
08.07.2019

Alpha-Liner: optimum protection against tire noise

With Alpha-Liner, Autoneum launches its first-ever textile wheelhouse outer liner that not only reduces tire noise substantially, but also convinces with low weight. This newest lightweight component ensures a quiet driving experience and also helps vehicle manufacturers meet current and future noise and emission limits. Alpha-Liner premieres at the “Automotive Acoustics Conference” which takes place in Zurich,
Switzerland, on July 9 and 10.

Alpha-Liner is the latest innovation from Autoneum – a multifunctional wheelhouse outer liner that reduces tire noise with high efficiency and thus makes the vehicle quieter and lighter. Alpha-Liner is based on Autoneum’s newly developed technology, with which noise absorption can be adapted to the specific requirements of the vehicle model for the first time. To achieve this effect, a thin coated surface is applied on the tire side. The porosity of the coating can then be controlled according to the necessary absorption properties, the bottom part of the wheelhouse outer liner requires stronger noise treatment, which maximizes acoustic absorption.

With Alpha-Liner, Autoneum launches its first-ever textile wheelhouse outer liner that not only reduces tire noise substantially, but also convinces with low weight. This newest lightweight component ensures a quiet driving experience and also helps vehicle manufacturers meet current and future noise and emission limits. Alpha-Liner premieres at the “Automotive Acoustics Conference” which takes place in Zurich,
Switzerland, on July 9 and 10.

Alpha-Liner is the latest innovation from Autoneum – a multifunctional wheelhouse outer liner that reduces tire noise with high efficiency and thus makes the vehicle quieter and lighter. Alpha-Liner is based on Autoneum’s newly developed technology, with which noise absorption can be adapted to the specific requirements of the vehicle model for the first time. To achieve this effect, a thin coated surface is applied on the tire side. The porosity of the coating can then be controlled according to the necessary absorption properties, the bottom part of the wheelhouse outer liner requires stronger noise treatment, which maximizes acoustic absorption.

More information:
Alpha-Liner Autoneum
Source:

Autoneum Management AG

(c) Bemberg
08.07.2019

Bemberg™ Opens its New Showroom and presents Innovations at Premiere Vision New York

Bemberg™ opens its new Lining Showroom in New York in the heart of the Garment District. This is the first showroom totally dedicated to unique, high quality Bemberg lining fabrics. The initial focus will be on a homeland supply of Japanese-made lining manufacturers, introducing them to the market in a new and dynamic way.

The showroom hosted by CHH America, whose remit will be to communicate the advantage and values in choosing Bemberg™ for the best linings option, and how its unique, responsible profile can add quality and brand value appeal to tailoring based apparel brands, designers and upcoming fashion students. The unique offer from this showroom is a dedicated new stock service, managed by CHH, where they will deliver even small meterage on demand.

In addition to this service, Bemberg™ is pleased to present a full range of new fabric innovations at Premiere Vision New York. These include manufacturers from around the world including SMI, Sidonios, Ekoten, Ipeker and Silver from the US, as well as the luxury linings already installed at the showroom.

Bemberg™ opens its new Lining Showroom in New York in the heart of the Garment District. This is the first showroom totally dedicated to unique, high quality Bemberg lining fabrics. The initial focus will be on a homeland supply of Japanese-made lining manufacturers, introducing them to the market in a new and dynamic way.

The showroom hosted by CHH America, whose remit will be to communicate the advantage and values in choosing Bemberg™ for the best linings option, and how its unique, responsible profile can add quality and brand value appeal to tailoring based apparel brands, designers and upcoming fashion students. The unique offer from this showroom is a dedicated new stock service, managed by CHH, where they will deliver even small meterage on demand.

In addition to this service, Bemberg™ is pleased to present a full range of new fabric innovations at Premiere Vision New York. These include manufacturers from around the world including SMI, Sidonios, Ekoten, Ipeker and Silver from the US, as well as the luxury linings already installed at the showroom.

Source:

GB Network Marketing & Communication

(c) Mayer & Cie GmbH & Co. KG
05.07.2019

Mayer & Cie: Positive stock of ITMA 2019

For the circular knitting machine manufacturer Mayer & Cie. (MCT) this year’s ITMA ended with a satisfactory result. From 20 to 26 June 2019 the company had five machines on show at the leading industry trade fair in Barcelona. The industry leader’s focus was on sporting uses, with one exhibit dedicated to Mayer & Cie.’s innovative ideas. Digital offerings that Mayer & Cie. put together under the name knitlink rounded off the presentation. The platform includes a web shop, remote maintenance options and recording and evaluation of machine data for the customer and is to be further expanded in the future.

For the circular knitting machine manufacturer Mayer & Cie. (MCT) this year’s ITMA ended with a satisfactory result. From 20 to 26 June 2019 the company had five machines on show at the leading industry trade fair in Barcelona. The industry leader’s focus was on sporting uses, with one exhibit dedicated to Mayer & Cie.’s innovative ideas. Digital offerings that Mayer & Cie. put together under the name knitlink rounded off the presentation. The platform includes a web shop, remote maintenance options and recording and evaluation of machine data for the customer and is to be further expanded in the future.

More information:
Mayer & Cie ITMA 2019
Source:

Mayer & Cie GmbH & Co. KG

(c) IRO AB
05.07.2019

IRO AB: Zero twist for composite fabrics guaranteed

IRO AB, a member of the Vandewiele group, reports strong interest in its ZTF Zero Twist Feeder introduced at the recent ITMA 2019 in Barcelona, Spain, particularly from companies involved in the growing market of textile reinforcements for composites.

In the weaving of fibres such as carbon, glass and aramids, as well as thermoplastic tapes for highly-engineered composite fabrics, it is essential that there is no twist in the feed, which this new machine absolutely guarantees.

“The ZTF Zero Twist Feeder keeps the tape yarns or fibre tows constantly stretched to avoid the risks of any snarls or twisting,” explains Sales and Marketing Manager Pär Hedman. “During ITMA 2019 I spoke to many companies interested in this new machine, which will be supplied in bespoke versions specific to the individual needs of each customer and the intended end-use.”

IRO AB, a member of the Vandewiele group, reports strong interest in its ZTF Zero Twist Feeder introduced at the recent ITMA 2019 in Barcelona, Spain, particularly from companies involved in the growing market of textile reinforcements for composites.

In the weaving of fibres such as carbon, glass and aramids, as well as thermoplastic tapes for highly-engineered composite fabrics, it is essential that there is no twist in the feed, which this new machine absolutely guarantees.

“The ZTF Zero Twist Feeder keeps the tape yarns or fibre tows constantly stretched to avoid the risks of any snarls or twisting,” explains Sales and Marketing Manager Pär Hedman. “During ITMA 2019 I spoke to many companies interested in this new machine, which will be supplied in bespoke versions specific to the individual needs of each customer and the intended end-use.”

More information:
IRO AB Vandewiele ITMA 2019
Source:

TMAS by AWOL Media.

04.07.2019

Huntsman Textile Effects at Performance Days in New York

Huntsman Textile Effects will be highlighting its extensive range of HIGH IQ® intelligent effects at the Functional Fabric Fair power by Performance Days in New York this July. Huntsman’s comprehensive range of non-fluorinated Durable Water Repellency technology will also be presented at the upcoming show.

Through our cutting-edge technology and expert technical knowledge, High IQ® delivers the industry’s leading range of innovative, eco-friendly intelligent textile effects. Fabrics treated with our intelligent effects are sustainable textile products that deliver the performance and benefits consumers expect of high-quality brands.

Huntsman Textile Effects will be highlighting its extensive range of HIGH IQ® intelligent effects at the Functional Fabric Fair power by Performance Days in New York this July. Huntsman’s comprehensive range of non-fluorinated Durable Water Repellency technology will also be presented at the upcoming show.

Through our cutting-edge technology and expert technical knowledge, High IQ® delivers the industry’s leading range of innovative, eco-friendly intelligent textile effects. Fabrics treated with our intelligent effects are sustainable textile products that deliver the performance and benefits consumers expect of high-quality brands.

More information:
"Huntsman Textile Effects"
Source:

Huntsman Textile Effects

(c) COMSAT
04.07.2019

COMSAT opts for the Eltex EyETM

COMSAT is equipping its latest Tecmat sectional warping machine for weaving preparation with the new Eltex EyETM yarn tension monitoring system.

Unlike yarn tension monitors that are fitted solely on the weft insertion systems of weaving machines, the new Eltex technology is for the warping process prior to weaving – and instead of monitoring only the tension of the six-to-eight yarns fed by the weft insertion system the Eltex EyETM keeps a close eye on literally hundreds.

“Several hundred yarns can be fed from the creels during the warping process compared to only a few weft insertion yarns during weaving,” explains Brian Hicks, managing director of Eltex. “Tension monitoring for multiple ends has been a great challenge to achieve for us, but this new system generated tremendous interest at the recent ITMA 2019 textile machinery show and we already have systems in operation and orders on hand. The EyETM allows mills to greatly reduce problems.”

COMSAT is equipping its latest Tecmat sectional warping machine for weaving preparation with the new Eltex EyETM yarn tension monitoring system.

Unlike yarn tension monitors that are fitted solely on the weft insertion systems of weaving machines, the new Eltex technology is for the warping process prior to weaving – and instead of monitoring only the tension of the six-to-eight yarns fed by the weft insertion system the Eltex EyETM keeps a close eye on literally hundreds.

“Several hundred yarns can be fed from the creels during the warping process compared to only a few weft insertion yarns during weaving,” explains Brian Hicks, managing director of Eltex. “Tension monitoring for multiple ends has been a great challenge to achieve for us, but this new system generated tremendous interest at the recent ITMA 2019 textile machinery show and we already have systems in operation and orders on hand. The EyETM allows mills to greatly reduce problems.”

More information:
COMSAT
Source:

TMAS by AWOL Media

(c) Lectra
04.07.2019

Lectra: Engagement für die Designer von morgen

Lectra unterstützt European Fashion Award FASH 2019

Lectra, der Technologie-Partner für Textil und Leder verarbeitende Unternehmen, ist offizieller Partner des European Fashion Award FASH 2019. Im Rahmen des Awards veranstaltete Lectra den Workshop „Pattern Creation – Digital is now“ für die Finalisten. Das Unternehmen engagiert sich bereits seit vielen Jahren mit einem umfangreichen Education Programm für junge Designer und Studierende.

Vier junge Modedesigner erhielten am 1. Juli 2019 vor mehr als 200 Gästen im Hamburger Bahnhof, Museum für Gegenwart, in Berlin den FASH Award. Am Vormittag vor der Preisverleihung fanden verschiedene Workshops von der Schnittentwicklung bis hin zur Modefotografie statt. Lectra zeigte den 23 Finalisten, wie die digitale Schnittkonstruktion und die Erstellung von 3D Prototypen mit CAD-Software Zeit spart sowie die Qualität und Nachhaltigkeit steigert. Mit Industrie 4.0-Lösungen von Lectra, wie auch der neuesten Innovation Fashion on Demand, wird Mode nachhaltig entwickelt egal ob große Stückzahlen, individualisierte Mode oder Kleinserien.

Lectra unterstützt European Fashion Award FASH 2019

Lectra, der Technologie-Partner für Textil und Leder verarbeitende Unternehmen, ist offizieller Partner des European Fashion Award FASH 2019. Im Rahmen des Awards veranstaltete Lectra den Workshop „Pattern Creation – Digital is now“ für die Finalisten. Das Unternehmen engagiert sich bereits seit vielen Jahren mit einem umfangreichen Education Programm für junge Designer und Studierende.

Vier junge Modedesigner erhielten am 1. Juli 2019 vor mehr als 200 Gästen im Hamburger Bahnhof, Museum für Gegenwart, in Berlin den FASH Award. Am Vormittag vor der Preisverleihung fanden verschiedene Workshops von der Schnittentwicklung bis hin zur Modefotografie statt. Lectra zeigte den 23 Finalisten, wie die digitale Schnittkonstruktion und die Erstellung von 3D Prototypen mit CAD-Software Zeit spart sowie die Qualität und Nachhaltigkeit steigert. Mit Industrie 4.0-Lösungen von Lectra, wie auch der neuesten Innovation Fashion on Demand, wird Mode nachhaltig entwickelt egal ob große Stückzahlen, individualisierte Mode oder Kleinserien.

More information:
Lectra, PLM
Source:

Fashion & Apparel Marketing Manager CEER

(c) European EPC Competence Center GmbH (EECC)
03.07.2019

Digital reality for retail

Neue Initiative für Langenfelder Einzelhändler gegründet

In der Future City Langenfeld startet am 8. Juli 2019 die Initiative „digital reality for retail“. Gründungsmitglieder sind die drei Unternehmen 7th Space, EECC und gmvteam GmbH. Gemeinsam haben sie sich zum Ziel gesetzt, den lokalen Einzelhandel zu stärken. Hier werden Projekte und Konzepte ermöglicht, in denen ortsansässige Händler mittels virtueller Welten Mehrwerte für ihre Kunden schaffen und sie neu begeistern. Zielgruppe sind die inhabergeführten Einzelhändler von Langenfeld, die sich dem Wandel der Zeit stellen wollen. Interessierte Unternehmen können per E-Mail an silke.reichenbach@gmvteam.de Kontakt aufnehmen.

Neue Initiative für Langenfelder Einzelhändler gegründet

In der Future City Langenfeld startet am 8. Juli 2019 die Initiative „digital reality for retail“. Gründungsmitglieder sind die drei Unternehmen 7th Space, EECC und gmvteam GmbH. Gemeinsam haben sie sich zum Ziel gesetzt, den lokalen Einzelhandel zu stärken. Hier werden Projekte und Konzepte ermöglicht, in denen ortsansässige Händler mittels virtueller Welten Mehrwerte für ihre Kunden schaffen und sie neu begeistern. Zielgruppe sind die inhabergeführten Einzelhändler von Langenfeld, die sich dem Wandel der Zeit stellen wollen. Interessierte Unternehmen können per E-Mail an silke.reichenbach@gmvteam.de Kontakt aufnehmen.

Der Hintergrund: Laut dem Institut für Handelsforschung Köln (IFH Köln) ist der Handelsstandort NRW ein Ort mit bundesweiter Strahlkraft. Es ist daher wichtig, dass sich der Handel in NRW zukunftsfähig aufstellt. Vor allem der wachsende Onlinehandel, der Strukturwandel im Handel und die zunehmende Verstädterung werden die Handelslandschaft nachhaltig verändern. Aktuell befinden sich in Nordrhein-Westfalen noch knapp 110.000 Einzelhandelsgeschäfte. In den am wahrscheinlichsten zu erachtenden Szenarien rechnen die IFH-Experten mit 13.000 bis 20.000 Geschäftsschließungen.

(c) ROICA
02.07.2019

ROICA™ @ INTERFILIÈRE Paris

As the role of lingerie in fashion and athleisure continues to augment, the desire for garments that will meet a new set of values for contemporary consumer lifestyles will flourish.   
ROICA™ takes this year’s Interfilière visitors on an inspirational journey, aimed at encouraging weavers, designers and brands to “engineer” their portfolio of products in new and exciting ways. The company sets a whole new standard in how creativity and responsibility can come together for a new generation of wardrobe solutions dedicated to the contemporary consumer, carving out a new kind of fashion future.
 
For Interfilière 2019, ROICA™ tells the story of its five unique yarn families brought to life through a precious partnership system and exploring three key themes: heritage, innovation and lifestyle.

As the role of lingerie in fashion and athleisure continues to augment, the desire for garments that will meet a new set of values for contemporary consumer lifestyles will flourish.   
ROICA™ takes this year’s Interfilière visitors on an inspirational journey, aimed at encouraging weavers, designers and brands to “engineer” their portfolio of products in new and exciting ways. The company sets a whole new standard in how creativity and responsibility can come together for a new generation of wardrobe solutions dedicated to the contemporary consumer, carving out a new kind of fashion future.
 
For Interfilière 2019, ROICA™ tells the story of its five unique yarn families brought to life through a precious partnership system and exploring three key themes: heritage, innovation and lifestyle.

More information:
ROICA™ INTERFILIERE Paris
Source:

GB Network Marketing & Communication