Aus der Branche

Zurücksetzen
247 Ergebnisse
Stilvoll übernachten: CAPAROL ICONS im Designhotel Laurichhof (c) Designhotel Laurichhof/ Seidel+Architekten
CAPAROL ICONS im Designhotel Laurichhof NO07DISCOBALL NO14CHESTERFIELD
13.01.2021

Stilvoll übernachten: CAPAROL ICONS im Designhotel Laurichhof

  • Wandfarbe als zentrales Gestaltungselement im Designhotel Laurichhof in Pirna

Klassisch, romantisch oder modern: Umgeben vom Elbsandsteingebirge und historischen Sehenswürdigkeiten und unweit von Dresden gelegen, bietet das Designhotel Laurichhof inmitten der Sächsischen Schweiz 27 unterschiedlich gestaltete Suiten für jeden Geschmack. Die Inhaberfamilie Seidel (Architekturbüro Seidel+Architekten) hat das Gebäude fünf Jahre lang minutiös geplant. Bei der gesamten Innenausstattung setzten sie auf Designmöbel, die die Gäste vor Ort auch erwerben können. Zudem bietet das Hotelteam eine komplette Design und Einrichtungsplanung für das eigene Zuhause an – ein ganz besonderer Service.

  • Wandfarbe als zentrales Gestaltungselement im Designhotel Laurichhof in Pirna

Klassisch, romantisch oder modern: Umgeben vom Elbsandsteingebirge und historischen Sehenswürdigkeiten und unweit von Dresden gelegen, bietet das Designhotel Laurichhof inmitten der Sächsischen Schweiz 27 unterschiedlich gestaltete Suiten für jeden Geschmack. Die Inhaberfamilie Seidel (Architekturbüro Seidel+Architekten) hat das Gebäude fünf Jahre lang minutiös geplant. Bei der gesamten Innenausstattung setzten sie auf Designmöbel, die die Gäste vor Ort auch erwerben können. Zudem bietet das Hotelteam eine komplette Design und Einrichtungsplanung für das eigene Zuhause an – ein ganz besonderer Service.

Die Wahl der Wandfarben war bei der Planung der Zimmer ein zentrales Thema. Gemeinsam mit den sorgsam zusammengestellten Möbeln und Accessoires bildet die Wandfarbe ein wesentliches Gestaltungselement. Die Luxus- Innenfarben von CAPAROL ICONS unterstreichen den hochwertigen Anspruch und erschaffen, dank ihrer eigens entwickelten Rezeptur an den Wänden der Hotelzimmer, matte farbtiefe Oberflächen und erzeugen so ein elegantes Raumgefühl. Insgesamt neun „Ikonen“ – so nennt CAPAROL ICONS seine einzelnen Nuancen – finden sich in den Räumen wieder. In der Suite My Way strahlt das intensive Sonnengelb der Farbe NO 99 LILO. Sie erinnert an die gelben, aufblasbaren Luftmatratzen oder auch „Lilos“ genannt, die der Klassiker beim Sonnenbaden am Pool sind. Die reduzierte Suite Bauhaus ist sehr funktional eingerichtet. Passend dazu bringt NO 14 CHESTERFIELD ein warmes Graubraun in den Raum, das von den berühmten Chesterfield-Sofas inspiriert ist.

Jede Farbe hebt den Charakter des jeweiligen Zimmers hervor und setzt gekonnt Akzente im Raum. Im Designhotel Laurichhof verwendete Farben: NO 07 DISCO BALL, NO 14 CHESTERFIELD, NO 20 AFRO, NO 39 SO BOHO, NO 45 UNTITLED PINK, NO 58 COPACABANA, NO 69 NEON GREY, NO 99 LILO, NO 110 POONA

07.01.2021

TATA Communications recognised for leadership in Sustainability by CDP

Tata Communications, a global digital ecosystem enabler, has been recognised by global environmental non-profit organisation, Carbon Disclosure Project (CDP) with the distinguished ‘A-’ leadership score for implementing current best practices in sustainability for climate change. Tata Communications score is higher than the global average of ‘C’ and higher than the Asia region average of ‘D’. The Company scores the highest global score for playing a leading role in Climate Change governance, value chain management, energy efficiency, risk and opportunity disclosures in CDP 2020 reporting.

Tata Communications is among the top 34% companies globally to have received the leadership score for best practices out of 9,600+ companies that reported environmental disclosures this year. The scores are attributed basis a comprehensive peer benchmarking and sustainability performance.

Tata Communications, a global digital ecosystem enabler, has been recognised by global environmental non-profit organisation, Carbon Disclosure Project (CDP) with the distinguished ‘A-’ leadership score for implementing current best practices in sustainability for climate change. Tata Communications score is higher than the global average of ‘C’ and higher than the Asia region average of ‘D’. The Company scores the highest global score for playing a leading role in Climate Change governance, value chain management, energy efficiency, risk and opportunity disclosures in CDP 2020 reporting.

Tata Communications is among the top 34% companies globally to have received the leadership score for best practices out of 9,600+ companies that reported environmental disclosures this year. The scores are attributed basis a comprehensive peer benchmarking and sustainability performance.

The company made some strategic shifts in implementing several energy efficiency measures and this recognition reaffirms its focus on sustainability. In fiscal 2020, Tata Communications sourced approximately 15 million units of renewable energy and implemented emission reduction initiatives resulting in energy savings to the tune of 0.8 million units.

Tata Communications Sustainability strategy is based on the three facets of environment, social and governance (ESG) principles. The Company’s objective is to drive value creation for its stakeholders and drive sustainable business growth by managing risks and embracing opportunities, implementing robust governance practices and optimising the economic, environmental and social performance.

Quelle:

Harvard Engage! Communications

Ultimate Gray + Illuminating | Die Pantone Farben des Jahres 2021 (c) neumann communication
„Ultimate Gray“ (Pantone 17-5104)
11.12.2020

Ultimate Gray + Illuminating | Die Pantone Farben des Jahres 2021

  • Mit „Ultimate Gray“ (Pantone 17-5104) und „Illuminating“ (Pantone 13.0647) machen gleich zwei Farben das Rennen um die vom Pantone Color Institute gekürte Color of the Year 2021.

Auf ein Jahr der Unsicherheit zurückblickend, versprüht das fröhliche „Illuminating“ Lebendigkeit, Klarheit und Hoffnung, während die Nuance „Ultimate Gray“ solide Zuverlässigkeit und Sicherheit ausstrahlt. Ein Ensemble mit einer ermutigenden Botschaft von Kraft und Hoffnung.

Auch der Blick in unseren Kunden-Kosmos lässt die Herzen von Farb-Fans höher schlagen: Die neuen Trendtöne finden sich sowohl in Accessoires und Leuchten, als auch in Möbel- und Textilentwürfen wieder – bei Arper, CAPAROL ICONS, Carl Hansen & Son, FANTIN und Foscarini ebenso wie bei Kvadrat, LEICHT, Midgard, pulpo, String und Thonet.

  • Mit „Ultimate Gray“ (Pantone 17-5104) und „Illuminating“ (Pantone 13.0647) machen gleich zwei Farben das Rennen um die vom Pantone Color Institute gekürte Color of the Year 2021.

Auf ein Jahr der Unsicherheit zurückblickend, versprüht das fröhliche „Illuminating“ Lebendigkeit, Klarheit und Hoffnung, während die Nuance „Ultimate Gray“ solide Zuverlässigkeit und Sicherheit ausstrahlt. Ein Ensemble mit einer ermutigenden Botschaft von Kraft und Hoffnung.

Auch der Blick in unseren Kunden-Kosmos lässt die Herzen von Farb-Fans höher schlagen: Die neuen Trendtöne finden sich sowohl in Accessoires und Leuchten, als auch in Möbel- und Textilentwürfen wieder – bei Arper, CAPAROL ICONS, Carl Hansen & Son, FANTIN und Foscarini ebenso wie bei Kvadrat, LEICHT, Midgard, pulpo, String und Thonet.

RUDOLF HUB1922 : Innovation rooted into Aspirational Chemistry (c) RUDOLF Group
26.10.2020

RUDOLF HUB1922 : Innovation rooted into Aspirational Chemistry

The textile industry, one of the major industrial sectors worldwide, is going through a significant revolution, with changes taking place in various sections of textile processing. Biotechnology and biomimicry, for example, are continuously playing an important role in redefining the influence of the textile industry on society, and so is progress made in auxiliary chemistry, with advances investigated and then applied in almost every section of textile processing.  The outcome is amazingly promising.

Modern, real science is inextricably intertwined with environmental consciousness and they are definitely not mutually exclusive.

The textile industry, one of the major industrial sectors worldwide, is going through a significant revolution, with changes taking place in various sections of textile processing. Biotechnology and biomimicry, for example, are continuously playing an important role in redefining the influence of the textile industry on society, and so is progress made in auxiliary chemistry, with advances investigated and then applied in almost every section of textile processing.  The outcome is amazingly promising.

Modern, real science is inextricably intertwined with environmental consciousness and they are definitely not mutually exclusive.

At RUDOLF GROUP modern, real science means pushing R&D so to constantly explore new technology and innovations that help transform the textile and fashion industries. We work to reduce the overall dependency on traditional and virgin resources.  Getting textile manufacturers as well as brand and retailers on board is key to achieve real change. By 2030 we aim for a significant fraction of our products to be either sourced through paths alternative to the traditional petrochemicals, or by upcycling waste and/or byproducts from other industries.

“This is the kind of genuine, tangible, environmental consciousness that truly defines us and that entails that RUDOLF GROUP has a responsibility for the needs of society as a whole.” Said Alberto De Conti, Head of Rudolf Fashion Division “We have a maniacal attention to the environmental impact of our operations and products. We have truly embedded in ourselves the notion that “sustainability” is a key issue and critical to the long-term survival of our company and of society at large. “

The combination of modern, real science and environmental consciousness leads to what RUDOLF GROUP call aspirational chemistry something unique and something that positions us as shining example and guiding light throughout the industry. That is, in fact, BETTER CHEMISTRY.

Two are the innovations rooted in aspirational chemistry that RUDOLF HUB1922 presents. The first one is our WASHLESS technology and the second one is a brand new launch: LASER SMOOTHER, which supports laser technology and helps creating much better denim looks.

WASHLESS

HUB1922 WASHLESS, which can be applied to both denim and non-denim, is the simultaneous application of
-    proprietary fluorine-free DWR (Durable Water Resistance) based on biomimicry to repel dirt
-    anti-microbial, anti-bacteria and anti-viral, non-migrating chemistry to stop body odour.
The combination of the 2 translates into garments that don’t require to be washed as much.

Life cycle assessment studies on clothes, detergents and washing machines show that home laundering is always the most energy‐demanding period during these products' life cycle, even higher than production or transportation phases.

“WASHLESS aims at changing consumer habits in clothing maintenance to a more environmentally friendly direction and represents a change that is the most feasible and efficient. Making washing machines obsolete is impossible, but even though the technologies in clothes cleaning have improved greatly, the washing frequency has not been reduced. We own more and more clothing and wash it more frequently. This increased amount of washing counteracts the technological improvements in home laundry. “ said De Conti.

It is only by understanding the climate change impact associated with home laundering that product innovations and consumer education can be explored. Studies consistently show that a carbon dioxide reduction of 105 MT and electricity savings of 142 thousand GWh can be obtained by reducing home laundering, on average, by 1/3. This is roughly equivalent to removing 12% of the 140 M passenger cars in the US, or taking 23 coal power plants off the grid. In addition, more than 60% of water consumed while laundering (2,000 billion liters) can be reduced through these strategies.

LASER SMOOTHER

Laser denim is the current dominant technology available to the denim industry to create locally abraded areas, vintage effects, whiskers, patterns, patches, and even intentional holes and tears in a garment. Laser technology uses less water, harmful chemicals (such as potassium permanganate) and energy to create a wide variety of denim looks.

However, laser is not always able to produce the desired look, on the desired fabric, in the desired time. Therefore, chemical companies have been developing laser boosters that can be pre-applied to the garments in order to intensify the effect of the laser to mimic heavier bleaching applications. Unfortunately, laser boosters can create blurred images where the definition is lower and the overall image less natural.

The brand new RUDOLF HUB1922 LASER SMOOTHER is an all-in-one formulation, very easy to pre-apply to garments before laser burning and that return a very natural image which is very similar to the highly desirable hand scraping. Laser smoother can be applied by traditional exhaust or through nebulization and it dries at normal temperature in normal tumble driers.  Advantages of LASER PRIMER are:

•    Remarkable enhancement of the fabric’s characteristics (heightening of material)
•    Overall effect much more natural and similar to manual scraping (craftsmanship dimension)
•    Reduced required laser power to achieve the wanted effect (conspicuous energy saving)
•    A faster laser burning process (significant time saving, depending on the final effect)
•    Any other chemical spray is not required (environmental friendliness)
•    Reduced cost compared to other solution (financial viability)

Weitere Informationen:
Rudolf Group HUB1922 Denim
Quelle:

EFFE-BI SRL PR & COMMUNICATION 

Tonello presents collection designed by Piero Turk © Tonello
Sustainable denim collection by Piero Turk
26.10.2020

Tonello presents collection designed by Piero Turk

The collaboration between Tonello and denim designer Piero Turk gave birth to a sustainable denim collection, result of a combination of the latest responsible technologies, and created with the most eco-friendly fabrics selected by The Kingpins Show.

“When it comes to working on new developments, we always start from new ideas and the constant research that starts from a concept that becomes reality, by increasingly raising the bar of sustainability,” said Alice Tonello, R&D and Marketing Director of Tonello.

18 exclusive and contemporary denim pieces, result of the premium experience of Piero Turk, and Tonello with its new brand-new finishing process: The Laundry (R )Evolution.

This is a radically new conception thought to simplify and optimize the entire garment finishing process.

It involves only 2 technologies in the entire finishing cycle, reducing waste and optimizing resources: LaserBlaze, and The All-in-One-System. Finally we use Metro, our software that processes real data, in real time to check all laundry consumption, optimizing processing times and improving performance.

The collaboration between Tonello and denim designer Piero Turk gave birth to a sustainable denim collection, result of a combination of the latest responsible technologies, and created with the most eco-friendly fabrics selected by The Kingpins Show.

“When it comes to working on new developments, we always start from new ideas and the constant research that starts from a concept that becomes reality, by increasingly raising the bar of sustainability,” said Alice Tonello, R&D and Marketing Director of Tonello.

18 exclusive and contemporary denim pieces, result of the premium experience of Piero Turk, and Tonello with its new brand-new finishing process: The Laundry (R )Evolution.

This is a radically new conception thought to simplify and optimize the entire garment finishing process.

It involves only 2 technologies in the entire finishing cycle, reducing waste and optimizing resources: LaserBlaze, and The All-in-One-System. Finally we use Metro, our software that processes real data, in real time to check all laundry consumption, optimizing processing times and improving performance.

The All-in-One System performs all washing operations by integrating 4 sustainable technologies into a single machine: ECOfree 2, which uses ozone in both the water and air; NoStone® for authentic and pumice-free stone-wash effects; UP, for washing processes with at least 50% less water; Core, a nebulizing system improving performance and reducing water consumption.

As a result of The Laundry (R )Evolution, Tonello developed two innovative and patent-pending processes: OBleach and Wake.

OBleach is the new Tonello process, which, by using only ozone, “returns to the future” with an authentic, sustainable and cool Bleach. Without chemicals.
This is possible thanks to a combination of the technologies part of our All-In-One System.
In short, the real Bleach without Bleach has finally arrived. And this in the year of the total ban of permanganate too.

Wake is the first totally natural dyeing system that uses only plants and biodegradable vegetable waste like flowers, berries and roots, without harmful chemicals additives.

The capsule collection will be displayed at KINGPINS24 on October 27th during the seminar held by Alice Tonello and Piero Turk.

(c) Tonello
12.10.2020

Tonello at DenimsandJeans Virtual Show

“When it comes to working on new developments, we always start from new ideas and the constant research that starts from a concept that becomes reality, by increasingly raising the bar of sustainability” said Alice Tonello, R&D and Marketing Director of Tonello. “The research for technologies and solutions have always been part of our DNA, is a daily commitment to the environment, the market, our people and all human beings with their needs.  Based on this vision, two revolutionary patent-pending process, are born, Wake and OBleach, that allow to create incredible and totally responsible effects on garments” continued Alice Tonello.

This is how The Laundry (R)Evolution was born: a radically new conception thought to simplify and optimize the entire garment finishing process.

It involves only 2 technologies in the entire finishing cycle, reducing waste and optimizing resources: LaserBlaze, and The All-in-One-System. Metro is used, a software that processes real data, in real time to check all laundry consumption, optimizing processing times and improving performance.

“When it comes to working on new developments, we always start from new ideas and the constant research that starts from a concept that becomes reality, by increasingly raising the bar of sustainability” said Alice Tonello, R&D and Marketing Director of Tonello. “The research for technologies and solutions have always been part of our DNA, is a daily commitment to the environment, the market, our people and all human beings with their needs.  Based on this vision, two revolutionary patent-pending process, are born, Wake and OBleach, that allow to create incredible and totally responsible effects on garments” continued Alice Tonello.

This is how The Laundry (R)Evolution was born: a radically new conception thought to simplify and optimize the entire garment finishing process.

It involves only 2 technologies in the entire finishing cycle, reducing waste and optimizing resources: LaserBlaze, and The All-in-One-System. Metro is used, a software that processes real data, in real time to check all laundry consumption, optimizing processing times and improving performance.

The All-in-One System performs all washing operations by integrating 4 sustainable technologies into a single machine: ECOfree 2, which uses ozone in both the water and air; NoStone® for authentic and pumice-free stone-wash effects; UP, for washing processes with at least 50% less water; Core, a nebulizing system improving performance and reducing water consumption.

In terms of effects, the latest results of the Laundry (R)evolution are OBleach and Wake.

OBleach is the new Tonello patent-pending process which, by using only ozone, “returns to the future” with an authentic, sustainable and cool Bleach.

Wake is the first totally natural dyeing system. In fact, it uses only plants and vegetable waste, organic items like flowers, berries and roots left to dry and infuse, without harmful chemicals additives.

Tonello will be live during DenimsandJeans Virtual Show on October 14th and 15th.

Quelle:

EFFE-BI SRL PR & COMMUNICATION

Oerlikon: Virtual Exhibition (c) Oerlikon
08.10.2020

Oerlikon bei virtueller Messe „Innovate Textile & Apparel“

Mit Spannung erwartet die Textilmaschinenindustrie in diesen Tagen den Start der virtuellen Messe „Innovate Textile & Apparel“. Was und wie werden sich die über 160 Aussteller virtuell präsentieren? Wie werden die bis lang rund 10.000 angemeldeten Besucher das digitale Angebot annehmen? WTIN geht als Organisator mit dieser Plattform neue Wege. Eins steht dabei jetzt aber schon fest: In der Zeit vom 15. bis 30. Oktober 2020 bringen sie die Textilmaschinenindustrie in der Corona Pandemie wieder etwas näher zusammen. Oerlikon lädt dabei alle Besucher ein, einen Blick in die Zukunft der Chemiefaserproduktion zu werfen und das umfassende Produkt- und Serviceangebot kennenzulernen.

Mit Spannung erwartet die Textilmaschinenindustrie in diesen Tagen den Start der virtuellen Messe „Innovate Textile & Apparel“. Was und wie werden sich die über 160 Aussteller virtuell präsentieren? Wie werden die bis lang rund 10.000 angemeldeten Besucher das digitale Angebot annehmen? WTIN geht als Organisator mit dieser Plattform neue Wege. Eins steht dabei jetzt aber schon fest: In der Zeit vom 15. bis 30. Oktober 2020 bringen sie die Textilmaschinenindustrie in der Corona Pandemie wieder etwas näher zusammen. Oerlikon lädt dabei alle Besucher ein, einen Blick in die Zukunft der Chemiefaserproduktion zu werfen und das umfassende Produkt- und Serviceangebot kennenzulernen.

“Reconnecting innovation in the textile & apparel value chain” ist das Motto der virtuellen Messe von WTIN. Und Oerlikon will dem mehr als gerecht werden. Mit über 50 aktiven Experten aus Verkauf, Kundenservice und Technologie sowie Partnern seines internationalen Vertreternetzwerkes wird das Segment Manmade Fibers der Schweizer Oerlikon Gruppe versuchen, rund um die Uhr vertreten sein. „Es ist für uns alle ein interessantes Experiment, das wir gern erfolgreich umsetzen möchten“, erklärt André Wissenberg, Head of Marketing, Corporate Communications and Public Affairs. „Unsere bestehenden Kunden auf diesem Weg wiederzusehen, neue Kontakte zu knüpfen und ,alte Freunde‘ aus der Branche zu treffen ist unser Ziel. Wir haben ein attraktives digitales Angebot für sie alle vorbereitet. Denn wer im letzten Jahr unseren Rollercoaster-Ride in Barcelona verpasst hat, kann die Zeitreise nun auf seinem digitalen Messerundgang in aller Ruhe aus dem Homeoffice heraus bei uns genießen. Und, es gibt hierbei auch keine Wartezeiten mehr“, verspricht Wissenberg.

Fabrik-Know-how aus einer Hand
Von der Schmelze zum Garn, Fasern und Vliesstoffen. Von der Polykondensation und der Verarbeitung von PTA und MEG sowie der Extrusion von z.B. recycelten Polyesterchips bis hin zu Hunderttausenden von verpackten und gelagerten oder direkt ausgelieferten texturierten Spulen für einen milliardenschweren Markt innerhalb der Textilindustrie. Von der Planung und dem Bau hochkomplexer Produktionsanlagen über das Engineering von Großanlagenprojekten bis hin zu kompetenten Kundendienstleistungen. Dieses Geschäftsmodell zieht sich wie ein roter Faden durch das Selbstverständnis des Manmade Fibers Segments des Schweizer Oerlikon Konzerns. Der richtige Partner, insbesondere – aber nicht ausschließlich – für Neueinsteiger in der Textilindustrie. „Bei uns bekommen sie alles, was sie für ein erfolgreiches Geschäft brauchen: Fabrik-Know-how aus einer Hand. Und das würden wir unseren Besuchern gern auf unserem virtuellen Messestand zeigen“, sagt Wissenberg.

CAPAROL ICONS Kollektion: 120 hochwertige, satte Farbtöne von zeitloser Modernität (c)
CAPAROL ICONS Referenz Apartment London NO 65 SKATER
23.09.2020

CAPAROL ICONS Kollektion: 120 hochwertige, satte Farbtöne von zeitloser Modernität

  • Entstanden aus 125 Jahren Tradition, Handwerk und Liebe zur Farbe und entwickelt für höchste ästhetische Ansprüche: CAPAROL ICONS

Die eigenen vier Wände als Refugium und Bühne und als wertvoller Ort der Ruhe: Die 120 hochwertigen, satten Farbtöne von CAPAROL ICONS sind ein Füllhorn an Inspiration und Wohlfühlatmosphäre. Aber es ist nicht nur die besondere Wirkung, die Begeisterung schafft, sondern auch der Benefit von Qualität und Nachhaltigkeit made in Germany. Denn die Marke aus dem Odenwald steht auf einer einzigartigen Basis: Das junge Unternehmen mit Start-up-Charakter zehrt von der Erfahrung des Mutterkonzerns DAW, dem größten privat geführten Baufarbenhersteller Europas aus dem hessischen Ober-Ramstadt, der 2020 sein 125-jähriges Bestehen feiert und der für zahlreiche Meilensteine in der Farbenentwicklung weltweit verantwortlich ist.

Inspirierend und luxuriös: Die Farbkollektion von CAPAROL ICONS

  • Entstanden aus 125 Jahren Tradition, Handwerk und Liebe zur Farbe und entwickelt für höchste ästhetische Ansprüche: CAPAROL ICONS

Die eigenen vier Wände als Refugium und Bühne und als wertvoller Ort der Ruhe: Die 120 hochwertigen, satten Farbtöne von CAPAROL ICONS sind ein Füllhorn an Inspiration und Wohlfühlatmosphäre. Aber es ist nicht nur die besondere Wirkung, die Begeisterung schafft, sondern auch der Benefit von Qualität und Nachhaltigkeit made in Germany. Denn die Marke aus dem Odenwald steht auf einer einzigartigen Basis: Das junge Unternehmen mit Start-up-Charakter zehrt von der Erfahrung des Mutterkonzerns DAW, dem größten privat geführten Baufarbenhersteller Europas aus dem hessischen Ober-Ramstadt, der 2020 sein 125-jähriges Bestehen feiert und der für zahlreiche Meilensteine in der Farbenentwicklung weltweit verantwortlich ist.

Inspirierend und luxuriös: Die Farbkollektion von CAPAROL ICONS

„125 Jahre hat unser Familienunternehmen die Geschichte der Farbkultur mitgeschrieben – mit CAPAROL ICONS erzählen wir sie jetzt neu“ Dr. Ralf Murjahn. Wer für ein hochwertiges Interior passende luxuriöse Wandfarben suchte, fand lange keine Qualität made in Germany. Das änderte sich 2016 mit CAPAROL ICONS. Die vom Inhaber der DAW, Dr. Ralf Murjahn zusammen mit seiner Schwester, der Kunsthistorikerin Annika Murjahn initiierte Luxus-Wandfarben- Kollektion CAPAROL ICONS spiegelt die besondere Liebe zum Produkt und das über die letzten 125 Jahre gewachsene Know-How des Unternehmens wider.

Die Geschwister haben die Leidenschaft und Begeisterung für Farbe von klein auf in sich aufgesogen und schließlich auch zu ihrer Berufung gemacht. Dr. Ralf Murjahn promovierte als Chemiker und startete seine Karriere in der Forschungsabteilung des Familienunternehmens. Annika Murjahn folgte ihrer Begeisterung für Kunst, studierte Kunstgeschichte, spezialisierte sich auf alte Meister und arbeitete in London und New York für namenhafte Auktionshäuser. Unter ihrer Leitung führte ein Team aus FarbdesignerInnen, TrendforscherInnen und InnenarchitektInnen eine umfangreiche wissenschaftliche Studie durch, auf deren Grundlage die CAPAROL ICONS Kollektion konzipiert ist. Die Studie befasste sich mit Kunst, Musik, Architektur, Literatur, Design, technischem Fortschritt und Mode von den 1950er- bis 2000er-Jahren und dem daraus resultierenden Einfluss auf die jeweilige Farbkultur der sechs Jahrzehnte. Bei der mehrjährigen Entwicklungsarbeit in der Forschungs- und Entwicklungs-Abteilung am Firmensitz in Ober-Ramstadt entstand eine völlig neu formulierte Farb-Formel mit höchsten Ansprüchen an Qualität und Nachhaltigkeit.

Das Ergebnis aus Studie und Produktentwicklung war CAPAROL ICONS, ein eigenständiges Unternehmen mit einem Sortiment aus 120 sorgfältig kuratierten Luxus-Innenfarben für anspruchsvolle KundInnen. Natürliche und pastellige Farben sind ebenso im Angebot wie besonders leuchtende Nuancen sowie Neon und Metallic-Töne. Die damit entstehenden pudrig matten Wände verleihen Räumen ein einzigartiges Flair. Höchste Ansprüche an Umweltfreundlichkeit, Gesundheit und Nachhaltigkeit verbinden sich bei CAPAROL ICONS mit Leidenschaft für Farbe sowie mit dem Anspruch, eine außergewöhnliche Qualität zu bieten und besonders edle und farbtiefe Oberflächen zu ermöglichen.

Baufarbenhersteller DAW feiert 125-jähriges-Jubiläum und damit 125 Jahre Kompetenz in der Farbenentwicklung.

Die DAW, Deutschlands größter privat geführter Baufarbenhersteller, feiert 2020 das 125. Firmen-Jubiläum. Das in fünfter Generation familiengeführte Unternehmen beschäftigt fast 6.000 Mitarbeiter, davon mehr als 3.200 in Deutschland. Als langjähriger Partner und Lieferant von Großhandel und Malerei-Betrieben führt die DAW mit Marken wie Caparol im Bereich der qualitativ hochwertigen Farben, Lacke, Lasuren, bauchemischen Produkten und Materialien für die Fassaden- und Dämmtechnik den deutschen Markt an. Das Programm der im "Do it yourself"-Bereich ansässigen Marke Alpina umfasst vor allem hochwertige, umweltfreundliche und gesundheitsschonende sowie leicht verarbeitbare Fabrikate für Privatkunden.

Weitere Informationen:
CAPAROL ICONS DAW Alpina Farben
Quelle:

Claudia Neumann Communication GmbH

Von der Welt inspiriert: Parador präsentiert neue One Ground Design Edition (c) Parador
Parador One Ground Design Edition Copenhagen
09.09.2020

Von der Welt inspiriert: Parador präsentiert neue One Ground Design Edition

  • One world. One Ground – Orte, an denen Menschen zusammenkommen, inspirierten das Coesfelder Unternehmen Parador zur Gestaltung seiner neuesten Designböden, der One Ground Design Edition.

Von der ehemaligen Zeche Zollverein in Essen mit ihrer rustikalen Rost- und Stahlromantik über die historischen Markthalle in Málaga, gekennzeichnet durch ihre orientalischflorale Ornamentik, bis hin zum Xiangshan Campus in Hangzhou mit seiner klassischen chinesischen Dachschindel-Optik: Weltweit bekannte Begegnungsstätten mit ihren ganz speziellen optischen Merkmalen standen Modell für die acht außergewöhnlichen Böden. Um die unterschiedlichen Looks der acht Designs wirkungsvoll zu unterstreichen, kommen verschiedene Materialien zum Einsatz: Eichenparkett, Vinyl, Laminat sowie die 2019 bei Parador eingeführte Bodeninnovation „Modular ONE“. Das Ergebnis sind ausdrucksstarke Böden, die allesamt einen gemeinsamen Gedanken transportieren: den Boden, auf dem wir alle stehen, als Metapher für
Verständigung, Vielfalt, Toleranz und Leben zu begreifen.

  • One world. One Ground – Orte, an denen Menschen zusammenkommen, inspirierten das Coesfelder Unternehmen Parador zur Gestaltung seiner neuesten Designböden, der One Ground Design Edition.

Von der ehemaligen Zeche Zollverein in Essen mit ihrer rustikalen Rost- und Stahlromantik über die historischen Markthalle in Málaga, gekennzeichnet durch ihre orientalischflorale Ornamentik, bis hin zum Xiangshan Campus in Hangzhou mit seiner klassischen chinesischen Dachschindel-Optik: Weltweit bekannte Begegnungsstätten mit ihren ganz speziellen optischen Merkmalen standen Modell für die acht außergewöhnlichen Böden. Um die unterschiedlichen Looks der acht Designs wirkungsvoll zu unterstreichen, kommen verschiedene Materialien zum Einsatz: Eichenparkett, Vinyl, Laminat sowie die 2019 bei Parador eingeführte Bodeninnovation „Modular ONE“. Das Ergebnis sind ausdrucksstarke Böden, die allesamt einen gemeinsamen Gedanken transportieren: den Boden, auf dem wir alle stehen, als Metapher für
Verständigung, Vielfalt, Toleranz und Leben zu begreifen.

Das helle, markante Eichen-Parkett „Copenhagen“, das an verwitterndes Holz und Metall erinnernde Laminat „Rotterdam“ oder der von weißem Marmor inspirierte Modular ONE-Boden „Athens“ – die neue One Ground Design Edition ist die ideale Wahl für all diejenigen, die den Spirit außergewöhnlicher Orte in die eigenen vier Wände einziehen lassen wollen.

One Ground ergänzt die umfassende Serie von Design Editionen aus dem Hause Parador um eine weitere vielseitige Kollektion, bei der die Facette der Gestaltung eine herausragende Rolle spielt.

Milano Unica: Iluna Group presents the FW 21-22 collection (c) Iluna Group
Green Label and BIOLINE laces
08.09.2020

Milano Unica: Iluna Group presents the FW 21-22 collection

  • Trust the vibes, energy doesn’t lie!

Advanced design and sustainability, innovation, aesthetics and quality, made of “ethical” laces and tights of very high quality standards and a careful look at fashion. Iluna Group, strengthened by this heritage, with a smart approach, carefully selected materials, know-how on processes and particular attention to the ecosystem, is a leader in its sector

With the FW 21-22 collection, Iluna Group focuses on design excellence aimed at perfection driven by this particular historical moment, in which preferring quality over quantity has become necessary: offering ever higher standards of quality is combined with the choice of reducing minimum waste in a way of working that becomes more thoughtful, studied, focused and less hectic.

  • Trust the vibes, energy doesn’t lie!

Advanced design and sustainability, innovation, aesthetics and quality, made of “ethical” laces and tights of very high quality standards and a careful look at fashion. Iluna Group, strengthened by this heritage, with a smart approach, carefully selected materials, know-how on processes and particular attention to the ecosystem, is a leader in its sector

With the FW 21-22 collection, Iluna Group focuses on design excellence aimed at perfection driven by this particular historical moment, in which preferring quality over quantity has become necessary: offering ever higher standards of quality is combined with the choice of reducing minimum waste in a way of working that becomes more thoughtful, studied, focused and less hectic.

The range of sustainable products expands by adding to the GRS certified Green Label, the BIOLINE, made with raw materials such as the precious ROICA™ V550 premium stretch fiber which belongs to ROICA Eco-Smart ™ family produced by Asahi Kasei able to combine elasticity and comfort and other benefits in terms of circular economy related to the health of materials, as demonstrated by the Gold Level Material Health Certificate by the Cradle to Cradle Product Innovation Institute, and by the world's first biodegradable polyamide 6.6 yarn AMNI SOUL ECO®, fibers that degrade completely in the environment under anaerobic conditions.

The exceptional natural dyes proposed are made with vegetable dyes extracted from various plants, with a color chart that now has 14 shades, all with solidity within the OEKO TEX® Standard 100 and all GOTS certified. No chemical product is used for the dyes, including the softening finish, for which an equally natural product is used.

All the products of the Iluna Group collections can be made in a recycled or organic variant.

Iluna Group participates to Milano Unica and digitally at all sector fairs, a new way of communicating that together with the use of social media - accompanied by the launch last year of the official website and e-commerce with all the collections and the ilunamasks.com site dedicated to the sale of the exclusive Iluna masks - it can be transformed from a necessity to a great resource and an opportunity to enhance a 360° sustainable attitude. Iluna, even before the pandemic, has always considered the sustainable aspect a priority in its work and now, in the light of this new landscape, the many years of experience gained benefits the company by pushing it to place itself more and more as a precursor of sustainable innovation.

The constant commitment to responsible solutions makes Iluna Group the only lace manufacturer to use - since 2017 - transformed stretch in the entire range of its elastic laces. Iluna Group excellence is based 100% on responsible innovation, guaranteed by the most important certifications. The creation of smart lace, strictly Made in Italy, is also Global Recycled Standard (GRS) certified. Today Iluna is a reference point for international markets and boasts products with OEKO-TEX® Standard 100 certification.

Quelle:

GB Network Marketing & Communication

Composites United stellt mit Roy Thyroff die Weichen für die Zukunft im Bau
Roy Thyroff
01.09.2020

Composites United stellt Roy Thyroff als Geschäftsführer vor

  • Gestärkt in die Zukunft der Faserverbundanwendungen im Bauwesen

Das Fachnetzwerk CU Bau des Composites United e.V. stellt für die Entwicklung zum internationalen Verband strategische Weichen. Für den Einsatz von faserverstärkten Werkstoffen im Bauwesen konnte der erfahrene und in der Branche gut vernetzte Textil-Beton-Visionär Roy Thyroff ab September 2020 als Geschäftsführer gewonnen werden.

Bis 2019 widmete sich der Technische Betriebswirt und Industriemeister Textil als Geschäftsführer dem Aufbau der V. Fraas Solutions in Textile GmbH, entwickelte u.a. Maschinen- und Anlagentechnologien für die Herstellung und Weiterverarbeitung von Technischen Textilien, Textilbewehrungen und Carbon-Bewehrungen. Seit Juni 2019 ist er mit der Firma rothycon entlang der gesamten textilen Wertschöpfungskette aktiv. Von 2012 bis 2019 war Roy Thyroff außerdem Verbandsgeschäftsführer des Tudalit e.V., bis er Ende Juni 2019 in den Vorstand gewählt wurde.

  • Gestärkt in die Zukunft der Faserverbundanwendungen im Bauwesen

Das Fachnetzwerk CU Bau des Composites United e.V. stellt für die Entwicklung zum internationalen Verband strategische Weichen. Für den Einsatz von faserverstärkten Werkstoffen im Bauwesen konnte der erfahrene und in der Branche gut vernetzte Textil-Beton-Visionär Roy Thyroff ab September 2020 als Geschäftsführer gewonnen werden.

Bis 2019 widmete sich der Technische Betriebswirt und Industriemeister Textil als Geschäftsführer dem Aufbau der V. Fraas Solutions in Textile GmbH, entwickelte u.a. Maschinen- und Anlagentechnologien für die Herstellung und Weiterverarbeitung von Technischen Textilien, Textilbewehrungen und Carbon-Bewehrungen. Seit Juni 2019 ist er mit der Firma rothycon entlang der gesamten textilen Wertschöpfungskette aktiv. Von 2012 bis 2019 war Roy Thyroff außerdem Verbandsgeschäftsführer des Tudalit e.V., bis er Ende Juni 2019 in den Vorstand gewählt wurde.

CU Bau agiert für das Ziel, die gesamte Bauwirtschaft – von Bauherren über Architekten und Planern bis hin zu Zulassungsstellen sowie Bauunternehmen – mit Informationen und gut aufbereitetem, praxisorientiertem Wissen zu Bauprodukten mit faserverstärkter Beton- und Polymermatrix zu versorgen. Damit diese optimal, materialgerecht und mit entsprechenden Zulassungen einsetzt werden können. Schon heute treibt der CU Bau als überregionales Fachnetzwerk des international vernetzten Composites United e.V. für die ca. 400 Mitglieder aus Industrie und Wissenschaft die Akzeptanz und den flächendeckenden Einsatz von faserverstärkten Werkstoffen im Bauwesen voran.

Quelle:

bm CONSULTING Communication & PR

Amazing Connections: SFASHION NET & C.L.A.S.S. © GB Network Marketing & Communication
Marina Savarese, SFASHION NET founder
31.08.2020

Amazing Connections: SFASHION NET & C.L.A.S.S.

  • A new partnership is born in the name of responsible innovation, relationships and a new twist in the fashion system

C.L.A.S.S., the international hub for responsible innovation founded by Giusy Bettoni, and SFASHION NET, the portal dedicated to micro critical fashion companies created by Guya Manzoni and Marina Savarese, join forces to give active support to micro enterprises and bring a wave of fresh air in the fashion system.

When you speak the same language and are moved by the same values, it is easy to meet on a common path. You can decide to walk alone, or to continue together in the same direction. This is what has happened since the meeting of C.L.A.S.S. and SFASHION NET, two realities, the first consolidated over time and the second recently born, which speak of responsible innovation, beauty, design, tradition, ethics and smart communication.

And who have decided to combine skills and ideas in the name of a revolutionary vision of fashion.

  • A new partnership is born in the name of responsible innovation, relationships and a new twist in the fashion system

C.L.A.S.S., the international hub for responsible innovation founded by Giusy Bettoni, and SFASHION NET, the portal dedicated to micro critical fashion companies created by Guya Manzoni and Marina Savarese, join forces to give active support to micro enterprises and bring a wave of fresh air in the fashion system.

When you speak the same language and are moved by the same values, it is easy to meet on a common path. You can decide to walk alone, or to continue together in the same direction. This is what has happened since the meeting of C.L.A.S.S. and SFASHION NET, two realities, the first consolidated over time and the second recently born, which speak of responsible innovation, beauty, design, tradition, ethics and smart communication.

And who have decided to combine skills and ideas in the name of a revolutionary vision of fashion.

Micro companies and independent designers, the daily bread of SFASHION NET, will become the final addressees of a series of specialized services and courses developed by C.L.A.S.S. and will benefit from special conditions for finding materials in small quantities available on the Smart Source and ad hoc consultancy. All this to support the growth of these brands that have always moved on the wave of sustainability and ethical production, but often encountering many problems.

Online activities will alternate with offline meetings, because relationship is what makes the difference, even in the world of fashion.

“The spirit and values of the new generation of designers are what makes us optimistic about tomorrow’s fashion system. For this reason, together with SFASHION NET “every year” we will choose 1 or 2 creatives that are more in line with our common values and we will promote them at 360°, on all our channels and with a targeted communication activity starting from the collections that will be presented in February”.

13.08.2020

Zweites Quartal der SGL Carbon erwartungsgemäß von den Auswirkungen der Corona-Pandemie geprägt

  • Umsatz und EBIT vor Sondereinflüssen im ersten Halbjahr 2020 deutlich gesunken

Die Auswirkungen der Corona-Pandemie haben sich im zweiten Quartal wie erwartet in den Zahlen der SGL Carbon niedergeschlagen, jedoch nicht in dem Ausmaß wie im Mai bei Vorlage der Quartalsmitteilung zum 31. März 2020 avisiert. Während der Umsatz in den drei Monaten per Ende Juni im Vergleich zum Vorjahresquartal um rund 23 Prozent zurückging, lag das EBIT vor Sondereinflüssen bei rund 2 Millionen Euro und damit höher als erwartet. Insgesamt erzielte die SGL Carbon im ersten Halbjahr einen Umsatz in Höhe von 457 Millionen Euro. Das entspricht einem Rückgang von rund 19 Prozent gegenüber dem Vorjahr. Dieser Rückgang setzt sich zusammen aus einer pandemiebedingt insgesamt schwächeren Geschäfts-entwicklung sowie aus erwarteten rückläufigen Entwicklungen in den Marktsegmenten Batterie & sonstige Energie (GMS) sowie Textile Fasern (CFM) aufgrund von Kapazitätsanpassungen. Das Konzern-EBIT vor Sondereinflüssen lag mit 11 Millionen Euro rund 71 Prozent unter dem Vorjahr.

Auf einen Blick*:

  • Umsatz und EBIT vor Sondereinflüssen im ersten Halbjahr 2020 deutlich gesunken

Die Auswirkungen der Corona-Pandemie haben sich im zweiten Quartal wie erwartet in den Zahlen der SGL Carbon niedergeschlagen, jedoch nicht in dem Ausmaß wie im Mai bei Vorlage der Quartalsmitteilung zum 31. März 2020 avisiert. Während der Umsatz in den drei Monaten per Ende Juni im Vergleich zum Vorjahresquartal um rund 23 Prozent zurückging, lag das EBIT vor Sondereinflüssen bei rund 2 Millionen Euro und damit höher als erwartet. Insgesamt erzielte die SGL Carbon im ersten Halbjahr einen Umsatz in Höhe von 457 Millionen Euro. Das entspricht einem Rückgang von rund 19 Prozent gegenüber dem Vorjahr. Dieser Rückgang setzt sich zusammen aus einer pandemiebedingt insgesamt schwächeren Geschäfts-entwicklung sowie aus erwarteten rückläufigen Entwicklungen in den Marktsegmenten Batterie & sonstige Energie (GMS) sowie Textile Fasern (CFM) aufgrund von Kapazitätsanpassungen. Das Konzern-EBIT vor Sondereinflüssen lag mit 11 Millionen Euro rund 71 Prozent unter dem Vorjahr.

Auf einen Blick*:

  • Umsatz im zweiten Quartal rund 23 Prozent unter dem Vorjahresquartal; EBIT vor Sondereinflüssen mit rund 2 Millionen Euro etwas besser als bei Vorlage der Ergebnisse des ersten Quartals 2020 avisiert
  • Konzernumsatz im ersten Halbjahr 2020 mit knapp 457 Millionen Euro rund 19 Prozent unter Vorjahr; Umsatzrückgang aufgrund einer pandemiebedingt insgesamt schwächeren Geschäftsentwicklung sowie aufgrund erwarteter rückläufiger Entwicklungen in den Marktsegmenten Batterie und sonstige Energie (GMS) sowie Textile Fasern (CFM)
  • Konzern-EBIT vor Sondereinflüssen mit 11 Millionen Euro rund 71 Prozent unter Vorjahr
  • Aufgrund frühzeitig ergriffener Maßnahmen und entgegen des normalen saisonalen Verlaufs entwickelten sich die liquiden Mittel mit nahezu 154 Millionen Euro zum
  • 30. Juni 2020 sehr positiv gegenüber dem Jahresende 2019
  • Entsprechend der Prognose vom 28. Juli 2020 wird im Gesamtjahr ein Konzern-Umsatzrückgang um 15 Prozent bis 20 Prozent und ein leicht positives operatives Konzern-EBIT vor Sondereinflüssen erwartet
  • Dr. Torsten Derr, Vorstandsvorsitzender der SGL Carbon: „Mein Ziel ist es, mit der SGL Carbon nachhaltig erfolgreich zu sein. Seit zwei Monaten führen wir eine umfassende Analyse unserer Prozesse, Strukturen und Märkte durch. Daraus werden wir die Optionen ableiten, mit denen wir unsere Profitabilität nachhaltig steigern können. Die Corona-Pandemie zwingt uns, noch schneller zu handeln.“

*Nähere Informationen entnehmen Sie bitte dem Dokument anbei.

Weitere Informationen:
SGL Carbon Coronakrise Umsatz
Quelle:

SGL CARBON SE Corporate Communications

ECOSENSOR™ by Asahi Kasei launches its new fabric collection imbued with the brand’s sustainable story-making © GB Network
ECOSENSOR™ 100% recycled polyamide fabrics
06.08.2020

ECOSENSOR™ by Asahi Kasei launches its new fabric collection imbued with the brand’s sustainable story-making

  • ECOSENSOR™’s new references combine high-performance and innovation to empower people with the possibility to live life naturally both for mind and body.
  • The new range is woven from certified ingredients, a completely traceable production process and highly certified suppliers               

"A New Eco high-tech force of Nature", a bold claim, a daring attitude and true facts. ECOSENSOR™ by Asahi Kasei has concentrated all its key values into a Nature-driven and high-tech fabric collection that respects the environment and human being.

Sustainability, active climate control, exquisite touch and extreme performance co-habit the textiles: the collection is made of wovens and knits where the main technology is represented by GRS - Global Recycle Standard certified polyamide and polyesters, sometime combined with ROICA™ recycled stretch yarns and dyed and finished with Oekotex Standard 100 certified processes and/or by BlueSign® partners’ companies.

But there is much more than it meets the eye.

Behind the new collection is a great story of sustainability.

  • ECOSENSOR™’s new references combine high-performance and innovation to empower people with the possibility to live life naturally both for mind and body.
  • The new range is woven from certified ingredients, a completely traceable production process and highly certified suppliers               

"A New Eco high-tech force of Nature", a bold claim, a daring attitude and true facts. ECOSENSOR™ by Asahi Kasei has concentrated all its key values into a Nature-driven and high-tech fabric collection that respects the environment and human being.

Sustainability, active climate control, exquisite touch and extreme performance co-habit the textiles: the collection is made of wovens and knits where the main technology is represented by GRS - Global Recycle Standard certified polyamide and polyesters, sometime combined with ROICA™ recycled stretch yarns and dyed and finished with Oekotex Standard 100 certified processes and/or by BlueSign® partners’ companies.

But there is much more than it meets the eye.

Behind the new collection is a great story of sustainability.

"Our international team strives to innovate with a human-based approach to research and develop solutions that meet high-performance standards as well as the transparency and traceability of both the ingredients and the supply chain", says Mr. Hashimoto, Senior Managing Director of Asahi Kasei Advance, the global materials innovator and manufacturer.

Indeed, the company has set the high bar all its suppliers and partners must match. Such criteria include: thoroughly transparency and traceability of both materials and production, corporate responsibility at all levels and a strategic commitment granted by influential certifications such as GRS - Global Recycle Standard for recycled ingredients and processes, as well as Bluesign® and OekoTex Standard 100 certifications, which focus on environmentally-friendly impact of the dyeing and finishing processes.

The human, environmentally-friendly and cutting-edge imprint of ECOSENSOR™ ultimate collection reflects a vision for a more responsible way of fabric manufacturing.

A new force of nature, because story telling truly must match the story making.

HITEXBAU geht mit Carbonbeton in die Offensive bei der industriellen Fußbodensanierung (c) HITEXBAU
HITEXBAU Bodensanierung
05.08.2020

HITEXBAU geht mit Carbonbeton in die Offensive bei der industriellen Fußbodensanierung

  • Nachhaltiges Bauen mit Carbonbeton: schnell, kostenreduziert, umwelt- und ressourcenschonend

Carbonbeton bringt zahlreiche Vorteile in der bautechnischen Verstärkung und Instandsetzung mit sich, speziell auch bei der Sanierung von Industriefußböden. Die HITEXBAU GmbH produziert auf Wirkmaschinen neuester Bauart und mit eigenen Beschichtungsanlagen Armierungsgitter für Beton aus Carbon, Basalt und AR-Glas. In einem innovativen, vollautomatischen Prozess können besonders großflächige und vielfältige Hochleistungs-Carbongelege kostengünstig für die Baubranche hergestellt werden. Wie zum Beispiel für die tschechische Firma Immogard s.r.o., die an verschiedenen Standorten Industrieflächen vermietet, u.a. im Industriepark Libravské Údolí. Hier waren rund 3.000 m² Industrieböden in drei Hallen zu sanieren. In Kooperation zwischen HITEXBAU und der Koch GmbH, Kreuztal, einem Spezialisten für Carbonbetonanwendungen im Sanierungsbereich, wurde ein Instandsetzungskonzept erarbeitet.

Spezielle Projektanforderungen: Hohe Traglast auf schwierigen Untergründen

  • Nachhaltiges Bauen mit Carbonbeton: schnell, kostenreduziert, umwelt- und ressourcenschonend

Carbonbeton bringt zahlreiche Vorteile in der bautechnischen Verstärkung und Instandsetzung mit sich, speziell auch bei der Sanierung von Industriefußböden. Die HITEXBAU GmbH produziert auf Wirkmaschinen neuester Bauart und mit eigenen Beschichtungsanlagen Armierungsgitter für Beton aus Carbon, Basalt und AR-Glas. In einem innovativen, vollautomatischen Prozess können besonders großflächige und vielfältige Hochleistungs-Carbongelege kostengünstig für die Baubranche hergestellt werden. Wie zum Beispiel für die tschechische Firma Immogard s.r.o., die an verschiedenen Standorten Industrieflächen vermietet, u.a. im Industriepark Libravské Údolí. Hier waren rund 3.000 m² Industrieböden in drei Hallen zu sanieren. In Kooperation zwischen HITEXBAU und der Koch GmbH, Kreuztal, einem Spezialisten für Carbonbetonanwendungen im Sanierungsbereich, wurde ein Instandsetzungskonzept erarbeitet.

Spezielle Projektanforderungen: Hohe Traglast auf schwierigen Untergründen

Aufgrund der stark sanierungsbedürftigen Böden und sehr schwieriger Untergründe – minderfester Altbeton mit partiellen Ausbrüchen und Rissen, teilweise mit nicht tragfähigen Beschichtungen – war es wichtig, eine robuste und dauerhafte Lösung zur Erneuerung des Fabrikbodens umzusetzen. Zudem mussten hohe Nutzungsanforderungen als Produktionshalle mit dynamischen Sonderlasten durch bis zu 15 Tonnen schwere Maschinen sowie Staplerverkehr berücksichtigt werden. Die Randbedingungen und Gegebenheiten ergaben zwei Alternativen für die Erneuerung der Hallenböden: Den kompletten Rück- und Neubau der Böden aus Stahlbeton oder die Sanierung mit Carbonbeton.

Bodensanierung mit Carbonbeton: schneller und preiswerter

Nach Kostenermittlung beider Varianten empfahl sich eindeutig die Sanierung mit Carbonbeton. Diese brachte auch weitere, wesentliche Vorteile mit sich: Eine sehr schnelle Instandsetzung mit geringen Ausfallzeiten von lediglich 2 bis 3 Wochen vom Start des Projektes bis zur vollen Belastbarkeit und Nutzung des Bodens mit schweren Maschinen und Staplern. Zum Vergleich: Der vollständige Rück- und Neubau einer Stahlbeton-Bodendecke von 12 cm Stärke, ohne Beschichtung, würde 8 bis 10 Wochen benötigen. Im Kostenvergleich lag die Carbonbeton-Variante ca. 20 % unter der Stahlbeton-Variante. Die Instandsetzung mit Carbonbeton eines weniger geschädigten Bodens ohne Sonderbelastungen ergäbe einen Preisvorteil von über 30 %.

Unterschiedliche Carbon-Gelege: von flexibel bis starr und mit diversen Geometrien

Ziel der Instandsetzung war ein mechanisch stark beanspruchbarer, abriebarmer Boden. Für die neuen Industrieböden der drei Fabrikhallen – eine große Halle mit ca. 2.300 m², eine Halle mit ca. 380 m² und eine Halle mit ca. 600 m² altem Fliesenbelag – kamen je nach Erfordernis unterschiedliche Arten der Untergrundvorbereitung (Stemmen, Fräsen, Schleifen, Kugelstrahlen) zur Ausführung. Nach der Grundierung der Flächen wurden rund 5.000 m² der Carbonbewehrung verlegt. Optimal abgestimmt auf die unterschiedlichen Oberflächen wurden nach vorherigen Tragfähigkeitsberechnungen flexible und starre Gitter-Gelege diverser Geometrien kostenoptimiert verwendet.
     
3.300 m² Bodensanierung mit Carbonbeton in nur 2 bis 3 Wochen

Die Instandsetzung von industriellen Böden mit Carbonbeton erfolgt in sechs zeitnahen, zum Teil abschnittsbezogen, parallellaufenden Schritten: Abfräsen, Kugelstrahlen, Grundieren, Carbon-Gelege aufbringen, Egalisierungsschicht, abriebfeste Deckschicht.

stilwerk Hotel Heimhude, Hamburg – lässiger Luxus in Farbe (c) Stilwerk T. Baermann
Im Frühstücksraum kommt der dezente Farbton NO 62 STONEWASHED zum Einsatz. Das feine, verwaschene Graublau mit einer Spur von Petrol ist von den legendären stonewashed Jeans der 80er-Jahre inspiriert und harmoniert besonders gut mit den ockerfarbenen Sitzgelegenheiten.
03.08.2020

stilwerk Hotel Heimhude, Hamburg – lässiger Luxus in Farbe

  • Im schönen Hamburger Stadtviertel Pöseldorf, zwischen Alster und Dammtor, liegt das neue stilwerk Hotel Heimhude.

Die über 150 Jahre alte malerische Jugendstilvilla bezaubert mit ihrem zeitlos modernen Charme. Auf vier Stockwerke verteilen sich 24 Zimmer, ein Gym, eine Bibliothek, eine Lounge sowie ein Garten, in dem die Gäste entspannen und die Hektik des Alltags vergessen können. Bei der Einrichtung setzt das Team um Inhaber Alexander Grabe auf hochwertige Inneneinrichtung und handgefertigte Manufakturqualität, die dem ganzen Gebäude einen authentischen, entspannt luxuriösen Charakter verleihen.

  • Im schönen Hamburger Stadtviertel Pöseldorf, zwischen Alster und Dammtor, liegt das neue stilwerk Hotel Heimhude.

Die über 150 Jahre alte malerische Jugendstilvilla bezaubert mit ihrem zeitlos modernen Charme. Auf vier Stockwerke verteilen sich 24 Zimmer, ein Gym, eine Bibliothek, eine Lounge sowie ein Garten, in dem die Gäste entspannen und die Hektik des Alltags vergessen können. Bei der Einrichtung setzt das Team um Inhaber Alexander Grabe auf hochwertige Inneneinrichtung und handgefertigte Manufakturqualität, die dem ganzen Gebäude einen authentischen, entspannt luxuriösen Charakter verleihen.

Passend zur Möblierung wählte das Heimhude-Team für die Wandgestaltung die Luxus-Innenfarbenlinie von CAPAROL ICONS: „Die Farbauswahl der CAPAROL ICONS Kollektion ist modern, elegant und charakterstark – genau wie unsere 150 Jahre alte ‚Grande Dame in Sneakers’, deren Jugendstil-Flair wir dank der passenden Farbtöne in die Jetztzeit übersetzen konnten. Die verwendeten Wandfarben geben den Räumen ihre jeweilige Identität und Atmosphäre. Sie schaffen interessante Kontraste zu historischen Stuck-Details und erlesenen Interior-Pieces aus dem stilwerk Kosmos“, so Alexander Grabe. Die sogenannten „Ikonen“ – so werden die 120 verschiedenen Nuancen von CAPAROL ICONS genannt – sind mit großer Sorgfalt in die Planung der einzelnen Zimmer eingeflossen. Insgesamt neun verwendete Farben und Lacke aus der CAPAROL ICONS Kollektion gestalten die Raumatmosphäre in dem historischen Gebäude maßgeblich mit: das Spektrum zieht sich von einem ruhigen Grün über neutrale Nuancen wie Weiß, Grau und Schwarz bis hin zu einem lichten Nude. Für alle Bäder der Gästezimmer wurde als Wand- und Deckenfarbe NO 87 LOUNGE MIX – ein heller Bambus-Ton – gewählt. Auch im Eingang, den Fluren, dem Treppenhaus, der Küche und dem Kofferraum wurden Wand und Decke in einer „Ikone“ gestrichen. NO 22 BOOMBOX, ein urbanes Lichtgrau, kreiert einen Industrial Chic-Look. Weitere Farben verteilen sich über die restlichen Zimmer, Sockel sowie Türrahmen. Im stilwerk Hotel Heimhude wird exemplarisch gezeigt, dass sich die Farben von CAPAROL ICONS problemlos einem so individuellen innenarchitektonischem Konzept anpassen und eine harmonische Raumwirkung erzeugen.

Farben, die im stilwerk Hotel Heimhude zum Einsatz kommen: NO 3 CLOUDS OF CALIFORNIA, NO 10 TRIBUTE TO VINYL, NO 22 BOOMBOX, NO 32 NUDE, NO 62 STONEWASHED, NO 70 TRIPPY, NO 75 BALLOON DOG, NO 82 TREEHUGGER, NO 87 LOUNGE MIX

Italian creativity merges with Chinese technological innovation to create a new capsule collection ADVANCE DENIM BY PAOLO GNUTTI (c) ADVANCE DENIM
31.07.2020

Advance Denim by Paolo Gnutti

  • Italian creativity merges with Chinese technological innovation to create a new capsule collection
     

A new era is born in the world of denim, Paolo Gnutti and Advance Denim will combine their skills to create capsule collections for both the US and Asian markets.

These collections will combine Paolo Gnutti’s artistry and Advance denim’s technological innovation to create “magical” inspiration that is with the reach of all brands.

Advance Denim has the distinction of being the oldest denim manufacturer in China and has dedicated its efforts since day one around the core beliefs of innovation , service , quality and people. These core beliefs are the foundation of their day to day focus of becoming a world leader in denim. They are also  committed to making the most sustainable denim possible and they are constantly investing in the infrastructure and systems that will help them to reach aggressive sustainability goals . Sustainability is important but Advance Denim has always been true to denim and strive to produce innovative high-quality products that exceed the needs of the market

  • Italian creativity merges with Chinese technological innovation to create a new capsule collection
     

A new era is born in the world of denim, Paolo Gnutti and Advance Denim will combine their skills to create capsule collections for both the US and Asian markets.

These collections will combine Paolo Gnutti’s artistry and Advance denim’s technological innovation to create “magical” inspiration that is with the reach of all brands.

Advance Denim has the distinction of being the oldest denim manufacturer in China and has dedicated its efforts since day one around the core beliefs of innovation , service , quality and people. These core beliefs are the foundation of their day to day focus of becoming a world leader in denim. They are also  committed to making the most sustainable denim possible and they are constantly investing in the infrastructure and systems that will help them to reach aggressive sustainability goals . Sustainability is important but Advance Denim has always been true to denim and strive to produce innovative high-quality products that exceed the needs of the market

“We are looking forward to Paolo bringing his Italian artistic aesthetics to our denim.” Said Ms. Amy Wang, General Manager of ADVANCE DENIM. “ We believe it is the combination of eastern and western design and culture that have never been offered to our customers before and will take Advance Denim to a whole new level. It is our goal to also offer these high quality designs at a competitive price from our Vietnam facility.” conclude Ms. Wang.

Paolo Gnutti, a life time dedicated to denim innovation and creativity, bases the creation of his collections following  precise themes and  stylistic contaminations. He uses indigo bases which are completely transformed thanks to the use of flocks, 3D prints, colored foils and metallic effects.

Paolo Gnutti has the ability to conceive ground breaking fashion, thanks to his incredible creativity and visionary irreverent combination that ushers in a new concept of  fashionability to the denim world.

“ My passion and my professional exploration lead me to acquire the skill needed to develop unforgettable and unique textile concepts” said Paolo Gnutti “ I’m trilled to begin this collaboration with Advance Denim. I feel that we need a new challenge in our denim world, a new era of true globalization; we will create a capsule collection that will reach all customers, from premium to the mass market.”

A new era begins, based on the evolution of the  market and the search for innovation and inspiration that is both technically performance driven and accessible to all brands.

Weitere Informationen:
ADVANCE DENIM Paolo Gnutti Denim
Quelle:

EFFE-BI SRL PR & COMMUNICATION

30.07.2020

Tata Communications hat seine Ergebnisse für Q1 FY21 bekannt gegeben.

Highlights aus dem Finanzreport:

Highlights aus dem Finanzreport:

  • In diesem Quartal verzeichnete Tata Communications mit INR 1.042 Mio. das höchste konsolidierte EBITDA aller Zeiten - ein Anstieg von +26% gegenüber dem Vorjahr; der konsolidierte Umsatz lag bei INR 4.403 Mio. – ein Wachstum von +5,6% gegenüber dem Vorjahr aufgrund des starken Wachstums im Datengeschäft.
  • Das konsolidierte PAT von Tata Communications lag bei INR 258 Mio. gegenüber einem Gewinn von INR 77 Mio. in Q1 FY20; ein Wachstum von +236% gegenüber dem Vorjahr
  • Das Datengeschäft von Tata Communications verzeichnet weiterhin ein starkes Wachstum. Die Einnahmen in diesem Geschäftsfeld stiegen um +10% gegenüber dem Vorjahr auf der Grundlage einer robusten Leistung in allen Segmenten, trotz eines unsicheren wirtschaftlichen Umfelds.
  • Die Pressemitteilung anbei enthält darüber hinaus auch einige wichtige Kundengewinne, darunter das Medienunternehmen VICE Media und Petrofac, ein führender internationaler Dienstleister für die Energiebranche.
  • Weiterhin informiert die Meldung über zwei Great Place to Work®-Auszeichnungen für Indien und Hongkong sowie über Auszeichnungen von Analysten.

*Nähere Informationen entnehmen Sie bitte dem Dokument anbei. Die Finanzpressemitteilung zu Q1 FY21 ist aus Aktualitätsgründen im englischsprachigen Original.

Weitere Informationen:
Tata Communications
Quelle:

Tata Communications-Presseteam @ Harvard Engage

Erste Oerlikon Nonwoven Meltblown-Technologie-Anlage nach Australien verkauft (c) Oerlikon Nonwowen
In times of Corona: Online contract signing between Oerlikon Nonwoven and OZ Health Plus for the new order of an Oerlikon Nonwoven meltblown line for Australia.
07.07.2020

Erste Oerlikon Nonwoven Meltblown-Technologie-Anlage nach Australien verkauft

  • Beginn der australischen Produktion von medizinischen Masken ab April 2021 mit der Meltblown-Technologie von Oerlikon Nonwoven

Neumünster/Deutschland, Brisbane/Queensland/Australien – Das Unternehmen OZ Health Plus aus Queensland wird Australiens erste Produktionsanlage zur Herstellung von Vliesstoffen errichten, die für medizinische Schutzmasken verwendet werden sollen. OZ Health Plus erwarb jetzt eine Vliesstoffanlage des in der Schweiz ansässigen Technologieunternehmens Oerlikon, um in Queensland eine Produktionsanlage für Spinnvlies- und Meltblown-Material in Betrieb zu nehmen. Das zukünftig produzierte Material ist für die australischen Schutzmaskenhersteller, die derzeit etwa 500 Millionen medizinische und industrielle Masken pro Jahr herstellen, von wesentlicher Bedeutung. Das Material muss derzeit aus Übersee importiert werden. Der Zugang zu diesen Materialien wurde für Australien offenbar während der COVID-19-Pandemie stark beeinträchtigt.

  • Beginn der australischen Produktion von medizinischen Masken ab April 2021 mit der Meltblown-Technologie von Oerlikon Nonwoven

Neumünster/Deutschland, Brisbane/Queensland/Australien – Das Unternehmen OZ Health Plus aus Queensland wird Australiens erste Produktionsanlage zur Herstellung von Vliesstoffen errichten, die für medizinische Schutzmasken verwendet werden sollen. OZ Health Plus erwarb jetzt eine Vliesstoffanlage des in der Schweiz ansässigen Technologieunternehmens Oerlikon, um in Queensland eine Produktionsanlage für Spinnvlies- und Meltblown-Material in Betrieb zu nehmen. Das zukünftig produzierte Material ist für die australischen Schutzmaskenhersteller, die derzeit etwa 500 Millionen medizinische und industrielle Masken pro Jahr herstellen, von wesentlicher Bedeutung. Das Material muss derzeit aus Übersee importiert werden. Der Zugang zu diesen Materialien wurde für Australien offenbar während der COVID-19-Pandemie stark beeinträchtigt.

Die in Deutschland ansässige Geschäftseinheit Oerlikon Nonwoven hat jetzt alle rechtlichen und kaufmännischen Rahmenbedingungen erarbeitet, um die Spezialmaschinen zu liefern, mit denen die Vliesstoffe vor Ort hergestellt werden können. Dieselben Maschinen werden auch für die Herstellung fast aller in Europa hergestellten Vliesstoffe für medizinische Gesichtsmasken verwendet. Die Anlage mit der weltweit führende Meltblown-Technologie von Oerlikon Nonwoven wird im April nächsten Jahres geliefert, eine zweite Erweiterungsstufe ist für Ende 2021 geplant.

Die Anlage von Oerlikon Nonwoven kann Meltblown-Material für rund 500 Millionen Masken pro Jahr sowie andere medizinische und nicht-medizinische Produkte, Filtrationsprodukte, Hygieneartikel, antiseptische Wischtücher und vieles mehr herstellen. Rainer Straub, Head of Oerlikon Nonwoven, sagte: „Wir sind sehr stolz darauf, dass wir nun zum ersten Mal unsere Oerlikon Nonwoven Meltblown-Technologie nach Australien liefern können. Aufgrund der kurzen Lieferzeit hoffen wir, so bald wie möglich unseren Beitrag für die australische Bevölkerung und deren sichere Versorgung mit hochwertigen Schutzmasken leisten zu können.“

Unternehmen in Queensland sichert sich Produktionsanlage für die einzige australische Produktion von kritischem Schutzmaskenmaterial

Darren Fooks, Direktor von OZ Health Plus, sagte: „Australien hat Zugang zu Polypropylen-Rohmaterial, aber es fehlt die Anlage, um dieses Rohmaterial zu speziellen Spinnvlies- und Meltblown-Material zu verarbeiten. Diese Materialien sind für die lokale Maskenherstellung unerlässlich. Das in Australien ansässige Werk mit der Anlage von Oerlikon Nonwoven wird die Lücke in der Produktionskette für Australien füllen, indem es die Materialien produziert, die wir für die Maskenherstellung und viele andere Produkte benötigen – es wird Australiens Lieferkette für Schutzmasken von Tausenden von Kilometern auf Dutzende von Kilometern verkürzen.“

„Unsere Entscheidung für Oerlikon Nonwoven war gefallen, nachdem wir die Materialproben analysiert hatten. Dass die Geschäftseinheit des Segments Oerlikon Manmade Fibers hochwertige Maschinen und Systeme liefern kann, stand für uns außer Frage", fügte Darren Fooks hinzu.

Die neuen Anlagen von OZ Health Plus werden 15.000 m² Produktionsfläche beanspruchen. Nach Abschluss der zweiten Phase des Projekts werden hier rund 100 Mitarbeiter in Vollzeit beschäftigt sein. OZ Health Plus arbeitet für das Projekt sowohl mit Interessenvertretern aus Queensland als auch der dortigen Regierung zusammen und schätzt deren Unterstützung bei der Einführung dieser „lebenswichtigen Fähigkeit“ für Queensland sehr.

Führende Meltblown-Technologie

Die Meltblown-Technologie von Oerlikon Nonwoven, die auch zur Herstellung von Vliesstoffen für Schutzmasken eingesetzt werden kann, ist im Markt als die technisch effizienteste Methode zur Herstellung von hochabscheidenden Filtermedien aus Kunststofffasern anerkannt. Die meisten der bisher in Europa verfügbaren Schutzmaskenkapazitäten werden auf Anlagen von Oerlikon Nonwoven produziert.

Quelle:

Andre Wissenberg
Marketing, Corporate Communications & Public Affairs

Finally: the fast-acting, all-in-one, highly durable antibacterial and antiviral solution for textiles: RUCO®-BAC AGP. (c) RUDOLF GmbH
24.06.2020

Finally: the fast-acting, all-in-one, highly durable antibacterial and antiviral solution for textiles: RUCO®-BAC AGP.

  • RUDOLF GROUP is thrilled to unveil the perfected antiviral features embedded in RUCO®-BAC AGP, the Company’s flagship antimicrobial product for textile applications.

As a consequence of COVID-19 global pandemic the demand for chemical auxiliaries with antimicrobial effect has boomed. RUDOLF GROUP invested important resources in the meticulous assessment of a new antiviral feature which is now added to one of their leading technologies .

Such an effort returned the surprisingly fast and most comprehensive antibacterial and antiviral textile finishing on the market: RUCO®-BAC AGP.

History has led to great vision and innovation

The powerful antimicrobial effectiveness of RUCO®-BAC AGP is rooted in the extraordinary properties of silver, whose antimicrobial magic is lost in the mists of time. Already known by the ancient Romans, Greeks and Egyptians, water and milk were preserved by using silver coins through the early modern age.

  • RUDOLF GROUP is thrilled to unveil the perfected antiviral features embedded in RUCO®-BAC AGP, the Company’s flagship antimicrobial product for textile applications.

As a consequence of COVID-19 global pandemic the demand for chemical auxiliaries with antimicrobial effect has boomed. RUDOLF GROUP invested important resources in the meticulous assessment of a new antiviral feature which is now added to one of their leading technologies .

Such an effort returned the surprisingly fast and most comprehensive antibacterial and antiviral textile finishing on the market: RUCO®-BAC AGP.

History has led to great vision and innovation

The powerful antimicrobial effectiveness of RUCO®-BAC AGP is rooted in the extraordinary properties of silver, whose antimicrobial magic is lost in the mists of time. Already known by the ancient Romans, Greeks and Egyptians, water and milk were preserved by using silver coins through the early modern age.

R&D at RUDOLF GROUP has mounted silver on highly sophisticated, functional and registered microstructures that strengthen and amplify the qualities of this noble metal.

RUDOLF’s proprietary microstructures are the responsible hidden secret and key technical breakthrough behind both efficacy and durability of RUCO®-BAC AGP. This innovation is now the preferred solution to help reducing proliferation and cross-contamination of bacteria and enveloped-virus on textiles.

One gram of microstructures has the astonishing superficial area of about 60 m². The advantage of a much higher surface is that the consumption of resources and dosages can be minimized by the factor 100 and that makes RUCO®-BAC AGP a highly conscious choice.

“Due to the microstructures, a virtually infinite protective shield is created in the textile from which highly effective positive silver ions are set free in small, exactly dosed quantities” says Dr. Dirk Sielemann, R&D Director at Rudolf Group.

Taking performance to the next level

RUCO-BAC AGP effectively protects any textile against bacteria (harmful and odour-causing) and its superior antiviral performance on textiles has been independently demonstrated by applying the most modern testing methods. Assessments were carried out on enveloped Coronaviridae families known to cause a broad spectrum of animal and human diseases.

The microstructures in RUCO®-BAC AGP trigger their powerful antibacterial and antiviral effects based on 3 distinctive inhibiting mechanisms:
1.    Blocking of oxygen-transporting enzymes therefore leading to impaired growth;
2.    Crushing of disulfide bonds and therefore structure of sulphur-containing proteins.
3.    Possible interference with Bacteria and virus surface protein in the membrane.

RUCO®-BAC AGP is intended for the protection of the treated textiles and the microstructures of RUCO®-BAC AGP were studied thinking of performance and safety. It is suitable for next-to-skin applications and cytotoxicity tests show that RUCO®-BAC AGP has no influence on the natural microflora of the skin. Furthermore, because of the adhesion mechanism of its microstructures, RUCO®-BAC AGP is only active in/on the textile and it is non-migrating. 

“This year 202o is being highly emotional and it’s leading to the widespread introduction of antimicrobials on textile and to a myriad of vague, misleading or unsubstantiated marketing claims”, states Dr. Gunther Duschek, Managing Director at RUDOLF GROUP. He concludes “As a highly responsible company, we move cautiously and stand for technologies and practices that are effective, truthful and limit the exposure of apparel manufacturers, retailers and buyers to any risk”.

Quelle:

EFFE-BI SRL PR & COMMUNICATION