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New Brand of Sustainable, High-Performance Sheet Insulation Products Image (c) Teijin Frontier
13.10.2025

Teijin Frontier: New Brand of Sustainable, High-Performance Sheet Insulation Products

Teijin Frontier Co., Ltd., announced the launch of THERMOFRONTTM, a new master brand for sheet insulation that combines environmental responsibility with high thermal performance. The new insulation is comprised of more than 70 percent ECOPETⓇ, Teijin Frontier’s recycled polyester fiber, and incorporates hollow cross-sectional fibers and functional raw materials to deliver outstanding warmth. THERMOFRONTTM insulation is designed for a wide range of applications, from sports and outdoor wear to casual apparel. 

In the first phase of this product rollout, Teijin Frontier is introducing three sub-brands: THERMOFRONTTM OA, THERMOFRONTTM SL and THERMOFRONTTM BE. Each offers distinct value-added features such as bulkiness, lightweight comfort and moisture control. Domestic and international sales of these three sub-brands began on October 7. They will be marketed for outdoor, sports and casual wear for the Autumn/Winter 2026 season. 

Teijin Frontier Co., Ltd., announced the launch of THERMOFRONTTM, a new master brand for sheet insulation that combines environmental responsibility with high thermal performance. The new insulation is comprised of more than 70 percent ECOPETⓇ, Teijin Frontier’s recycled polyester fiber, and incorporates hollow cross-sectional fibers and functional raw materials to deliver outstanding warmth. THERMOFRONTTM insulation is designed for a wide range of applications, from sports and outdoor wear to casual apparel. 

In the first phase of this product rollout, Teijin Frontier is introducing three sub-brands: THERMOFRONTTM OA, THERMOFRONTTM SL and THERMOFRONTTM BE. Each offers distinct value-added features such as bulkiness, lightweight comfort and moisture control. Domestic and international sales of these three sub-brands began on October 7. They will be marketed for outdoor, sports and casual wear for the Autumn/Winter 2026 season. 

In recent years, as people increasingly enjoy outdoor activities and sports in their daily lives, diversified lifestyles have driven demand for insulated outerwear and sportswear that offers not only warmth and light weight but also bulkiness, softness and comfort across various settings. At the same time, growing environmental awareness among consumers has increased the need for sustainable products. In response, Teijin Frontier developed THERMOFRONTTM high-performance sheet insulation by integrating its expertise in nonwoven fabric design and processing technologies with its long-standing recycling capabilities.

Key features of THERMOFRONTTM insulation 
All products under the new THERMOFRONTTM brand share these attributes: 

  • Environmental responsibility: ECOPETⓇ recycled polyester fiber, more than 70% of component, significantly improves the sustainability of the insulation.
  • Enhanced insulation performance: Hollow cross-sectional staple fibers provide superior thermal insulation compared to conventional polyester sheet insulation. 
  • Maximizing the functionality of combined fibers through Teijin Frontier’s proprietary nonwoven fabric design and sheet processing technologies.
Quelle:

Teijin Frontier

Reifenhäuser gewinnt German Design Award für neues User Interface Bild: HMI Project
Reifenhäuser gewinnt German Design Award für neues User Interface
13.10.2025

Reifenhäuser gewinnt German Design Award für neues User Interface

Die Reifenhäuser Gruppe hat auf der K 2025 in Düsseldorf erstmals sein neues unternehmensweites User Interface präsentiert, das eine einheitliche Designsprache für Blasfolien-, Flachfolien- und Vliesstoff- Anlagen sowie eine besonders einfache Bedienung bietet. Das Gesamtkonzept überzeugt auch die Jury des German Design Awards, die das System während der Messe mit dem renommierten Designpreis ausgezeichnet hat. 

In Zeiten des weltweit wachsenden Fachkräftemangels, ist die einfache und intuitive Bedienung von Produktionsanlagen ein entscheidendes Erfolgskriterium. Deshalb hat Reifenhäuser sein Human Maschine Interface (HMI) komplett überarbeitet und eine neue, optisch ansprechende und reaktionsschnelle Lösung vorgestellt. Sie vereint die komplexen und heterogenen Anforderungen unterschiedlicher Extrusionsbereiche in einem flexiblen und skalierbaren System. Reifenhäuser zeigt die neue HMI im Rahmen seines – während der K Messe stattfindenden – Open House an seinen neuen Blas- und Flachfolienanlagen EVO GEN3 und EVEREX. 

Die Reifenhäuser Gruppe hat auf der K 2025 in Düsseldorf erstmals sein neues unternehmensweites User Interface präsentiert, das eine einheitliche Designsprache für Blasfolien-, Flachfolien- und Vliesstoff- Anlagen sowie eine besonders einfache Bedienung bietet. Das Gesamtkonzept überzeugt auch die Jury des German Design Awards, die das System während der Messe mit dem renommierten Designpreis ausgezeichnet hat. 

In Zeiten des weltweit wachsenden Fachkräftemangels, ist die einfache und intuitive Bedienung von Produktionsanlagen ein entscheidendes Erfolgskriterium. Deshalb hat Reifenhäuser sein Human Maschine Interface (HMI) komplett überarbeitet und eine neue, optisch ansprechende und reaktionsschnelle Lösung vorgestellt. Sie vereint die komplexen und heterogenen Anforderungen unterschiedlicher Extrusionsbereiche in einem flexiblen und skalierbaren System. Reifenhäuser zeigt die neue HMI im Rahmen seines – während der K Messe stattfindenden – Open House an seinen neuen Blas- und Flachfolienanlagen EVO GEN3 und EVEREX. 

Der Bediener gelangt in maximal zwei Klicks zu jeder Einstellung und behält dank individualisierbarer Dashboards und einer übersichtlichen Start-up- Seite jederzeit die Kontrolle über den gesamten Extrusionsprozess. Das intelligente Farbkonzept sowie die intuitive und reaktionsschnelle Touch- Oberfläche beschleunigen die Eingaben deutlich.

Die Neuentwicklung erfolgte gemeinsam mit HMI Project - ein vielfach ausgezeichnetes Büro für Human Maschine Interfaces (HMI). Um den Bedienalltag an komplexen Maschinen zu erleichtern, stand bei der Entwicklung der neuen HMI der Mensch im Mittelpunkt. In einem nutzerzentrierten Prozess wurden reale Nutzungsszenarien analysiert und durch Usability-Tests validiert. Ergebnis ist ein modulares, skalierbares und extrem flexibles Interface, das technische Komplexität und Benutzerfreundlichkeit auf höchstem Niveau vereint. Assistenzsysteme, informative Illustrationen und eine klare visuelle Hierarchie unterstützen den Bediener bei der Einrichtung, Überwachung und Optimierung sensibler Produktionsprozesse. 

Der German Design Award zählt zu den angesehensten Auszeichnungen der Designlandschaft. Seit 2012 identifiziert der Award maßgebliche Gestaltungstrends, macht sie sichtbar und zeichnet sie aus. Jährlich werden herausragende Arbeiten aus den Bereichen Produktdesign, Kommunikationsdesign und Architektur prämiert.

(c) Kraig Biocraft Laboratories
13.10.2025

Kraig Biocraft Laboratories: Increasing Spider Silk Production via Selective Breeding Advancement

Kraig Biocraft Laboratories, Inc., a leader in spider silk technology*, announced the company has succeeded in significantly increasing the production throughput of its recombinant spider silk production platform.   
 
This increase is the successful result of the continuous work in the selective breeding of parental strains for its production hybrid silkworms, which is the basis of its recombinant spider silk production system. Kraig's first successful hybrid, designated the BAM-1, demonstrated hybrid vigor, which increased both cocoon shell weight (a critical measure of silk output) and robustness. That hybrid was created by mating two genetically divergent parental strains. The fielding of the BAM-1 was a major improvement in spider silk production technology. 
 
Over the past two years, the Kraig has been using selective breeding to create more advanced parental strains with the goal of increasing hybrid vigor to further increase shell weight. One of these new advanced strains was specifically designed as a replacement for one of the original BAM-1 parental strains. 
 

Kraig Biocraft Laboratories, Inc., a leader in spider silk technology*, announced the company has succeeded in significantly increasing the production throughput of its recombinant spider silk production platform.   
 
This increase is the successful result of the continuous work in the selective breeding of parental strains for its production hybrid silkworms, which is the basis of its recombinant spider silk production system. Kraig's first successful hybrid, designated the BAM-1, demonstrated hybrid vigor, which increased both cocoon shell weight (a critical measure of silk output) and robustness. That hybrid was created by mating two genetically divergent parental strains. The fielding of the BAM-1 was a major improvement in spider silk production technology. 
 
Over the past two years, the Kraig has been using selective breeding to create more advanced parental strains with the goal of increasing hybrid vigor to further increase shell weight. One of these new advanced strains was specifically designed as a replacement for one of the original BAM-1 parental strains. 
 
By mating the strongest of the BAM-1 parental strains with the new advanced strain, the company has demonstrated measurable hybrid vigor (as measured by cocoon shell weight) of 22%, an increase in hybrid vigor of more than 245% compared to the BAM-1. The new advanced hybrid has been designated as BAM-1 Alpha and will be the Company's production workhorse moving forward.
 
"Our small team of researchers continues to outperform our competitors in spider silk R&D and commercial development. The creation of our new BAM-1 Alpha hybrid is the product of our focused vision for large-scale commercialization of spider silk and the dedication of our geneticists to that vision," said Kim Thompson, Founder and CEO of Kraig Labs. "Frankly, the 250% increase in hybrid vigor over the original BAM-1 has significantly exceeded our expectations and design parameters. The BAM-1 Alpha is producing larger cocoons and more silk, resulting in increased throughput and lower production cost. Though we do not have hard data yet on increases in robustness other than cocoon size and shell weight, our expectation is that general robustness will follow this same pattern."
 
Kraig Labs utilizes its proprietary genetically enhanced silkworm technology platform to produce recombinant spider silk. These silkworms spin recombinant spider silk fibers naturally within their cocoons, combining the scalability of traditional sericulture with the superior performance of spider silk proteins.
 
With BAM-1 Alpha now moving into commercial deployment, Kraig Labs will leverage its multi-facility production infrastructure to integrate this enhanced production hybrid into ongoing manufacturing. This advancement supports the Company's vision of delivering high-performance spider silk fibers for applications spanning performance textiles, defense, medical, and industrial markets.

Quelle:

Kraig Biocraft Laboratories

„Z-Guard“ in zurückgelehnter Sitzposition (c) Adient
„Z-Guard“ in zurückgelehnter Sitzposition
13.10.2025

Adient & Autoliv: Dynamische Sicherheitslösungen für Autositze

Adient, ein führender Anbieter von Automobilsitzen, und Autoliv, ein führender Anbieter von Fahrzeugsicherheitssystemen, haben gemeinsam innovative Sicherheitslösungen entwickelt, die den Insassenschutz bei stark zurückgelehnten Sitzpositionen – gemeinhin als „Zero-Gravity“-Position bezeichnet – deutlich verbessern. Die nun serienreifen Lösungen kombinieren Adients neues Sitzkonzept „Z-Guard“ mit den fortschrittlichen Sicherheitstechnologien von Autoliv.
 
Da Elektrifizierung und intelligente Technologien die Automobilindustrie weiterhin verändern, erfreuen sich „Zero-Gravity“-Sitze aufgrund ihrer ergonomischen Vorteile in Fahrzeugen der Mittel- und Oberklasse zunehmender Beliebtheit. Eine stark zurückgelehnte Sitzposition kann jedoch die Wirksamkeit herkömmlicher Sicherheitssysteme beeinträchtigen, die typischerweise für standardmäßiges aufrechtes Sitzen ausgelegt sind. Dies kann zu Sicherheitsrisiken führen.
 
Um dieser Herausforderung zu begegnen, haben Adient und Autoliv gemeinsam eine wegweisende Sicherheitslösung entwickelt, durch die der Insassenschutz bei stark zurückgelehnten Sitzpositionen deutlich verbessert wird.
 

Adient, ein führender Anbieter von Automobilsitzen, und Autoliv, ein führender Anbieter von Fahrzeugsicherheitssystemen, haben gemeinsam innovative Sicherheitslösungen entwickelt, die den Insassenschutz bei stark zurückgelehnten Sitzpositionen – gemeinhin als „Zero-Gravity“-Position bezeichnet – deutlich verbessern. Die nun serienreifen Lösungen kombinieren Adients neues Sitzkonzept „Z-Guard“ mit den fortschrittlichen Sicherheitstechnologien von Autoliv.
 
Da Elektrifizierung und intelligente Technologien die Automobilindustrie weiterhin verändern, erfreuen sich „Zero-Gravity“-Sitze aufgrund ihrer ergonomischen Vorteile in Fahrzeugen der Mittel- und Oberklasse zunehmender Beliebtheit. Eine stark zurückgelehnte Sitzposition kann jedoch die Wirksamkeit herkömmlicher Sicherheitssysteme beeinträchtigen, die typischerweise für standardmäßiges aufrechtes Sitzen ausgelegt sind. Dies kann zu Sicherheitsrisiken führen.
 
Um dieser Herausforderung zu begegnen, haben Adient und Autoliv gemeinsam eine wegweisende Sicherheitslösung entwickelt, durch die der Insassenschutz bei stark zurückgelehnten Sitzpositionen deutlich verbessert wird.
 
Multidimensionaler kollaborativer Schutz: vollständiges dynamisches Sicherheitssystem
Adients „Z-Guard“-Sitzsystem basiert auf dem Prinzip des multidimensionalen kollaborativen Schutzes und integriert fortschrittliche Rückhalte- und energieabsorbierende Technologien in ein dynamisches Sicherheitssystem, das zum Schutz der Insassen im Falle einer Kollision konzipiert wurde. Im Mittelpunkt stehen zwei wesentliche Innovationen: 

  • Aktiver Polster-Klappmechanismus: Bei einem Zusammenstoß lässt diese Funktion die Sitzstruktur rasch hochklappen, um Energie abzudämpfen und die Körperhaltung anzupassen, wodurch die Einwirkung auf die Wirbelsäule verringert und wichtige Körperregionen geschützt werden.
  • Verstellbarer Sicherheitsgurtauslass: Dieser Mechanismus passt sich an verschiedene Körperhaltungen und -formen der Insassen an und erhöht so den Komfort, während er gleichzeitig die straffe Rückhaltewirkung maximiert und Risiken wie das Abrutschen von der Schulter minimiert.

Ergänzt werden diese Innovationen durch weitere Technologien von Autoliv: das integrierte Sicherheitsgurtsystem für verbesserte Stabilität, den dynamischen Lendenwirbelretraktor für geregelte Rückhaltekraft, den Beckenkissen-Airbag zur Dämpfung des Beckenaufpralls und den Kopf-Seitenairbag für einen verbesserten Seitenaufprallschutz in zurückgelehnter Position. Zusammen schützen diese Systeme kritische Bereiche – Kopf, Hals, Brustkorb und Becken – und bieten einen dynamischen, umfassenden Insassenschutz.
 
Proaktiver, vorausschauender Schutz: Aufbau einer intelligenten Sicherheitsstruktur
Das „Z-Guard“-Konzept ermöglicht eine tiefgreifende Integration mit Fahrerassistenzsystemen, zugeschnitten auf Anforderungen von OEMs und reale Szenarien. Unter Verwendung vorausschauender Signale nutzt es eine schnelle, motorbetriebene Sitzverstellung, um die Körperhaltung des Insassen vor einer Kollision anzupassen und so das Verletzungsrisiko zu verringern.
 
Für den Fall, dass ein Fahrzeug einen Unfall nicht rechtzeitig erkennen kann oder über keine aktive Neupositionierungsfunktion verfügt, bietet „Z-Guard“ dennoch soliden Schutz durch doppelte Gurtstraffer, Polsterpufferung und einen Hochklappmechanismus. Diese Systeme wirken zusammen, um Vorwärtsbewegungen und den U-Boot-Effekt (sog. „Submarining“) zu verhindern und so die zuverlässige Sicherheit auch bei „Zero-Gravity“-Sitzpositionen zu erhöhen.
 
Auf dem Weg zur Serienproduktion: gemeinsam neue Industriestandards setzen 
Das neue Sitzkonzept wurde entwickelt, um den sich wandelnden Anforderungen der Cockpit-Elektronikarchitektur im Zeitalter softwaredefinierter Fahrzeuge gerecht zu werden. Dabei werden Sicherheitsfunktionen nahtlos in intelligente Cockpit-Umgebungen integriert. Unter Adients Federführung bei der Vermarktung ist „Z-Guard“ nun in einem Großserienmodell eines weltweit führenden Fahrzeugherstellers zur Produktion geplant – ein bedeutsamer Meilenstein für die Markteinführung fortschrittlicher Insassenschutzsysteme.

 

Quelle:

Adient

Photo Teysha Technologies
10.10.2025

Biodegradable breakthrough to curb fashion’s plastic footprint

Teysha Technologies has successfully validated KarmaCane, its patented sugar-derived biopolymer, in extreme field conditions. Products manufactured from KarmaCane withstood sub-zero temperatures and intense UV exposure during the record-breaking Mission: Everest expedition.

This real-world trial marks a turning point for the material platform, showing that biopolymers can perform under the harshest conditions while offering a safe and fully biodegradable end-of-life. KarmaCane has achieved OECD 310 biodegradability certification, confirming that it breaks down into non-harmful natural sugars rather than microplastics or acids.

A Versatile Materials Platform
The Everest test underscores KarmaCane’s ability to serve a wide variety of applications beyond eyewear. The platform can be engineered into very different formats:

Teysha Technologies has successfully validated KarmaCane, its patented sugar-derived biopolymer, in extreme field conditions. Products manufactured from KarmaCane withstood sub-zero temperatures and intense UV exposure during the record-breaking Mission: Everest expedition.

This real-world trial marks a turning point for the material platform, showing that biopolymers can perform under the harshest conditions while offering a safe and fully biodegradable end-of-life. KarmaCane has achieved OECD 310 biodegradability certification, confirming that it breaks down into non-harmful natural sugars rather than microplastics or acids.

A Versatile Materials Platform
The Everest test underscores KarmaCane’s ability to serve a wide variety of applications beyond eyewear. The platform can be engineered into very different formats:

  • Hard solids for durable goods such as frames, tools, and structural components.
  • Sticky liquids as natural film-formers in cosmetics, replacing synthetic polymers.
  • Water-based dispersions as hydrophobic coatings for paper and cardboard packaging.
  • Filaments for 3D printing, opening pathways for additive manufacturing.

This flexibility allows industries to adapt KarmaCane to specific needs, from packaging and consumer goods to medical devices and marine applications.

Manufacturing & Scale
KarmaCane has already been validated across multiple production methods:

  • Extrusion into pellets and filaments.
  • Injection moulding at lab scale.
  • Hydrophobic coatings for fibre- and paper-based packaging.

Teysha is preparing to scale monomer production to tonne-level manufacture, using third-party industrial assets to expand rapidly without infrastructure bottlenecks. Early modelling indicates KarmaCane products will be cost-competitive with PET, ABS and other mainstream plastics once at scale.

Commercial Potential Across Sectors
KarmaCane’s design directly addresses regulatory and commercial pressures:

  • Cosmetics: Eliminates the need for microplastics used as thickeners, stabilisers and film-formers. Replacing these polymers could remove up to 8,700 tonnes annually from the cosmetics sector alone.
  • Packaging: Early coating trials show water-resistant barriers for paper and cardboard without plastic laminates.
  • Marine environments: Rapid aquatic biodegradation without persistent fragments makes KarmaCane suitable for coastal and offshore use.
  • Medical: Degradation into alcohol and CO₂ rather than acids could reduce inflammation risks compared to existing biodegradable polymers.

Market Context
Global regulation is driving urgent demand for sustainable alternatives:

  • The European Chemicals Agency (ECHA) is rolling out restrictions on microplastics in consumer products.
  • International bans on single-use plastics are accelerating the need for scalable biodegradable solutions.

Matthew Stone, CEO of Teysha Technologies says that “The Everest test proves KarmaCane can survive the harshest environments. But more importantly, it shows that our polymer platform can be engineered to meet the needs of very different industries — from packaging to cosmetics to medical applications.”

Karen Wooley, CTO and inventor at Teysha Technologies explains, “KarmaCane is not just one product. It’s a materials platform. We can design it as a solid, a liquid, or a water-based suspension, depending on the application. That versatility sets it apart from other biopolymers and is key to scaling sustainable solutions.”

Teysha Technologies develops biodegradable polymers from natural sources to replace petroleum-based plastics across multiple industries. Founded in 2017, the company has secured multiple patents for its KarmaCane biopolymer platform and maintains research partnerships with Texas A&M University and other leading institutions.

Quelle:

Teysha Technologies 

10.10.2025

Indorama Ventures: New skin-friendly range of PET fibers and filament yarns

Indorama Ventures Public Company Limited, a global sustainable chemical company, launches a new skin-friendly range of PET fibers and filament yarns for apparel, tested against 17 harmful chemicals and certified to standards like OEKO-TEX® Standard 100, DIN EN 71-3, and ISO 17294-2. 

Under the product brand deja™ Care, the company uses more environmentally friendly chemicals during the PET polymerization process. That enables customers and brand owners offer skin-sensitive solutions like certified maternity wear, underwear, infant and children’s wear, school uniforms, or simply essential fashion that touches consumers’ skin every day. 

All deja Care fibers and yarns are manufactured in fully integrated, in-house facilities in Asia, ensuring end-to-end control and traceability. Having already proven their performance in hygiene applications like baby wipes & diapers, these products now offer apparel brands a clear path towards responsible fashion. Fabric makers also benefit from cleaner, thus less polluting wastewater and lower sludge generation and disposal during fabric manufacturing. That supports more eco-friendly production practices. 

Indorama Ventures Public Company Limited, a global sustainable chemical company, launches a new skin-friendly range of PET fibers and filament yarns for apparel, tested against 17 harmful chemicals and certified to standards like OEKO-TEX® Standard 100, DIN EN 71-3, and ISO 17294-2. 

Under the product brand deja™ Care, the company uses more environmentally friendly chemicals during the PET polymerization process. That enables customers and brand owners offer skin-sensitive solutions like certified maternity wear, underwear, infant and children’s wear, school uniforms, or simply essential fashion that touches consumers’ skin every day. 

All deja Care fibers and yarns are manufactured in fully integrated, in-house facilities in Asia, ensuring end-to-end control and traceability. Having already proven their performance in hygiene applications like baby wipes & diapers, these products now offer apparel brands a clear path towards responsible fashion. Fabric makers also benefit from cleaner, thus less polluting wastewater and lower sludge generation and disposal during fabric manufacturing. That supports more eco-friendly production practices. 

Quelle:

Indorama Ventures

Von links: Muhammad Al Husseini, Bernd Jablonowski (Messe Düsseldorf), Albert Aoun (REC), Marius Berlemann (Messe Düsseldorf), HRH Prinz Saud Turki Al Faisal Bin Abdulaziz (Chairman REC), Wolfram Diener (Messe Düsseldorf), Petra Cullmann (Messe Düsseldorf), Dr. Akram Masri (REC). (c) Messe Düsseldorf GmbH
Von links: Muhammad Al Husseini, Bernd Jablonowski (Messe Düsseldorf), Albert Aoun (REC), Marius Berlemann (Messe Düsseldorf), HRH Prinz Saud Turki Al Faisal Bin Abdulaziz (Chairman REC), Wolfram Diener (Messe Düsseldorf), Petra Cullmann (Messe Düsseldorf), Dr. Akram Masri (REC).
10.10.2025

Messe Düsseldorf: Strategische Partnerschaft zur Expansion nach Saudi-Arabien

Königlicher Besuch auf der K 2025: Seine Königliche Hoheit Prinz Saud Turki Al-Faisal Al Saud, Vorsitzender der Riyadh Exhibitions Company (REC), hat gemeinsam mit Wolfram N. Diener, Vorsitzender der Geschäftsführung der Messe Düsseldorf, einen weiteren Meilenstein in der engen Zusammenarbeit beider Partner gesetzt. Im Rahmen der Kunststoff- und Kautschukmesse K 2025 bekräftigten beide Seiten mit einem offiziellen Handschlag ihre strategische Kooperation.

Der Handschlag markiert einen weiteren Meilenstein in der internationalen Expansion der Weltleitmessen K, interpack und drupa nach Saudi-Arabien. Dort lässt sich derzeit beobachten, wie dynamisch und vielschichtig sich die Wirtschaft des Mittleren Ostens entwickelt. Die Riyadh Exhibitions Company veranstaltet dort vom 12. bis 15. April 2026 die Fachmessen Saudi Plastics & Petrochem und Saudi Print & Pack mit über 500 ausstellenden Unternehmen aus den Bereichen Petrochemie, Kunststoff-, Druck- und Verpackungsindustrie. Dieses stark wachsende Messequartett, dessen Ausstellerzahl seit 2018 um rund 70 Prozent gestiegen ist, bietet ideale Anknüpfungspunkte für die Messe Düsseldorf. 

Königlicher Besuch auf der K 2025: Seine Königliche Hoheit Prinz Saud Turki Al-Faisal Al Saud, Vorsitzender der Riyadh Exhibitions Company (REC), hat gemeinsam mit Wolfram N. Diener, Vorsitzender der Geschäftsführung der Messe Düsseldorf, einen weiteren Meilenstein in der engen Zusammenarbeit beider Partner gesetzt. Im Rahmen der Kunststoff- und Kautschukmesse K 2025 bekräftigten beide Seiten mit einem offiziellen Handschlag ihre strategische Kooperation.

Der Handschlag markiert einen weiteren Meilenstein in der internationalen Expansion der Weltleitmessen K, interpack und drupa nach Saudi-Arabien. Dort lässt sich derzeit beobachten, wie dynamisch und vielschichtig sich die Wirtschaft des Mittleren Ostens entwickelt. Die Riyadh Exhibitions Company veranstaltet dort vom 12. bis 15. April 2026 die Fachmessen Saudi Plastics & Petrochem und Saudi Print & Pack mit über 500 ausstellenden Unternehmen aus den Bereichen Petrochemie, Kunststoff-, Druck- und Verpackungsindustrie. Dieses stark wachsende Messequartett, dessen Ausstellerzahl seit 2018 um rund 70 Prozent gestiegen ist, bietet ideale Anknüpfungspunkte für die Messe Düsseldorf. 

Die neue Präsenz in Riad ergänzt das bestehende Auslandsportfolio der Messe Düsseldorf – im Bereich Kunststoff und Kautschuk mit der „K Alliance“, im Segment Processing und Packaging mit der „interpack alliance“ sowie im Bereich Print Technologies mit der „drupa alliance“. Ziel der Partnerschaft ist es, an der wachsenden wirtschaftlichen Dynamik im Mittleren Osten aktiv zu partizipieren. Bereits im Frühjahr 2025 hatten beide Partner ihre strategische Zusammenarbeit mit einem Memorandum of Understanding offiziell dokumentiert. 

Zahlreiche Anknüpfungspunkte für das Düsseldorfer Messeportfolio
Wolfram N. Diener, Vorsitzender der Geschäftsführung der Messe Düsseldorf, hebt die Bedeutung dieser Entscheidung hervor: „Wir sind zur richtigen Zeit am richtigen Ort. Mit unserem Engagement in einem Messemarkt, der weltweit am schnellsten wächst, stärken wir unsere Position als eine der international erfolgreichsten Messegesellschaften. Saudi-Arabien und die Vereinigten Arabischen Emirate stellen ihre Wirtschaft immer vielfältiger auf – dadurch ergeben sich zahlreiche Anknüpfungspunkte für unser breites Messeportfolio und neue Potenziale für unsere Kunden.“ Dass die wirtschaftliche Transformation der Region zunehmend internationale Aufmerksamkeit erfährt, zeigte sich auch im hochrangigen Besuch: Seine Exzellenz Bandar bin Ibrahim Al-Khorayef, Minister für Industrie und Bodenschätze Saudi-Arabiens, besucht aktuell die K 2025. Bereits im letzten Jahr hatte er sich auf der drupa 2024 ein Bild vom internationalen Messegeschehen in Düsseldorf gemacht.

Hohes Wirtschaftswachstum im Mittleren Osten
Das spiegelt sich in den Wirtschaftsdaten der Staaten des Gulf Cooperation Council (GCC) wider. Deren jährliche Wachstumsrate von sechs Prozent bis 2029 übertrifft dem Beratungsunternehmen jwc zufolge sowohl die der EU (3%) als auch den weltweiten Durchschnitt (5%). 

Auf bestehender Stärke aufbauen: bisherige Schritte in der Region
Bei den aktuellen Neugeschäftsaktivitäten handelt es sich nicht um die ersten Schritte der Messe Düsseldorf in der Region. Seit 2007 besteht eine erfolgreiche Partnerschaft der K mit der ArabPlast in Dubai. Seit 2019 treibt die Messe Düsseldorf ihr Geschäft unter anderem mit den interpack alliance Messen pacprocess MEA und der Food Africa Cairo in Ägypten voran – dem Bindeglied zwischen dem Mittleren Osten und Afrika. Seit 2024 ergänzt außerdem eine neue Tochtergesellschaft das globale Netzwerk der Messe Düsseldorf – in der Türkei, die die Brücke zwischen Europa und dem Mittleren Osten schlägt. Die Offensive in Saudi-Arabien ist nun der nächste folgerichtige Schritt. 

Quelle:

Messe Düsseldorf GmbH

3rd quarter 2025 Levi Strauss & Co.
3rd quarter 2025
10.10.2025

LEVI STRAUSS & CO.: Strong 3rd quarter 2025 with sales, margins and eps above guidance

“We delivered another very strong quarter as our pivot to becoming a DTC-first, head-to-toe denim lifestyle retailer is driving a meaningful inflection in our financial performance,” said Michelle Gass, President and CEO of Levi Strauss & Co. “With strength across channels, segments and categories, we are raising our full-year outlook and are well-positioned for the holiday season. While the macro environment remains complex, the consistency of our performance and operational agility gives me confidence that we will deliver sustained, profitable growth into 2026 and beyond.” 

“We delivered another very strong quarter as our pivot to becoming a DTC-first, head-to-toe denim lifestyle retailer is driving a meaningful inflection in our financial performance,” said Michelle Gass, President and CEO of Levi Strauss & Co. “With strength across channels, segments and categories, we are raising our full-year outlook and are well-positioned for the holiday season. While the macro environment remains complex, the consistency of our performance and operational agility gives me confidence that we will deliver sustained, profitable growth into 2026 and beyond.” 

“Our Q3 results demonstrate the power of our strategic transformation, with strong financial performance exceeding expectations across all key metrics including sales, gross margin, adjusted EBIT margin and adjusted diluted EPS,” said Harmit Singh, Chief Financial and Growth Officer of Levi Strauss & Co. “With four consecutive quarters of high-single-digit growth and record gross margins driven by our focus on profitability across the organization, we are raising our full-year revenue and adjusted diluted EPS expectations. We have built strong momentum that positions us well to continue delivering strong shareholder value next year and in the years to come.”

Financial Highlights 

  • Net Revenues of $1.5 billion were up 7% on a reported and organic basis versus Q3 2024:
  • In the Americas, net revenues increased 6% on a reported basis and 7% on an organic basis. Within the Americas, the U.S. grew 3% on an organic basis. 
  • In Europe, net revenues increased 5% on a reported basis and 3% on an organic basis. 
  • In Asia, net revenues increased 12% on a reported basis and organic basis. 
  • Beyond Yoga® net revenues increased 2% on a reported and organic basis. 
  • DTC (Direct-to-Consumer) net revenues increased 11% on a reported basis and 9% on an organic basis. DTC growth on an organic basis reflected a 7% increase in the U.S., a 4% increase in Europe and a 14% increase in Asia. Net revenues from e-commerce grew 18% on a reported basis and 16% on an organic basis. DTC comprised 46% of total net revenues in the third quarter. 
  • Wholesale net revenues increased 3% on a reported basis and 5% on an organic basis. 
Quelle:

Levi Strauss & Co.

Teijin Carbon und A&P Technology stellen IMS65 PAEK Bimax® vor – ein Geflecht für die schnelle, skalierbare Herstellung von Composites. Foto Teijin Carbon and A&P Technology
Teijin Carbon und A&P Technology stellen IMS65 PAEK Bimax® vor – ein Geflecht für die schnelle, skalierbare Herstellung von Composites.
08.10.2025

Neues Hochleistungs-Geflecht für skalierbare Herstellung von Verbundwerkstoffen

Teijin Carbon stellte in Zusammenarbeit mit A&P Technology eine gemeinsame Innovation im Bereich fortschrittlicher Verbundwerkstoffe vor: Das biaxiale IMS65 PAEK Bimax®-Geflecht ist ein Material, bei dem das thermoplastische Tape Tenax™ TPUD IMS65 PAEK von Teijin Carbon zum Einsatz kommt. Es wurde entwickelt, um die wachsende Nachfrage nach skalierbarer Hochgeschwindigkeitsproduktion von Verbundwerkstoffen in der Luft- und Raumfahrt, im Verteidigungsbereich und anderen sich entwickelnden Märkten zu erfüllen.

Teijin Carbon stellte in Zusammenarbeit mit A&P Technology eine gemeinsame Innovation im Bereich fortschrittlicher Verbundwerkstoffe vor: Das biaxiale IMS65 PAEK Bimax®-Geflecht ist ein Material, bei dem das thermoplastische Tape Tenax™ TPUD IMS65 PAEK von Teijin Carbon zum Einsatz kommt. Es wurde entwickelt, um die wachsende Nachfrage nach skalierbarer Hochgeschwindigkeitsproduktion von Verbundwerkstoffen in der Luft- und Raumfahrt, im Verteidigungsbereich und anderen sich entwickelnden Märkten zu erfüllen.

Tenax™ TPUD IMS65 PAEK von Teijin Carbon – ein hochwertiges thermoplastisches UD-Tape auf der Basis von Polyaryletherketon (PAEK)-Harz – wird in schmale Bahnen geschnitten und von A&P Technology zu einem 65" breiten +/-45°-Textil geflochten. Die +/-45°-Geflechtarchitektur bietet eine hohe Übersetzung der Bandeigenschaften bei gleichzeitig hervorragender Drapierbarkeit für komplexe Geometrien. Mit einem Faserflächengewicht von 184 g/m² und einem PAEK-Gehalt von 34 Prozent ermöglicht IMS65 PAEK Bimax® die Verarbeitung außerhalb des Autoklaven (OoA) und die Vakuumbeutel-Konsolidierung (VBO), wodurch die Herstellungszeit erheblich verkürzt und gleichzeitig die mechanische Leistung und Schlagfestigkeit verbessert werden.

Merkmale und Vorteile von IMS65 PAEK Bimax®:

  • Hohes Faservolumen und geringe Ondulation für hervorragende mechanische Leistung
  • Extreme Drapierbarkeit für tiefgezogene Teile
  • Reduzierte Verlegezeit pro Lage - 65" breites Gewebe ermöglicht schnelles Verlegen von biaxialer Verstärkung
  • Native Luftevakuierungswege für eine optimale Konsolidierung dicker Komponenten
  • Platzierung der Preforms bei Raumtemperatur mit Punktheftung zur Vereinfachung der Produktionsabläufe

Dieses innovative Geflecht erfüllt oder übertrifft die Eigenschaften bestehender PAEK-Prepregs, die vom National Center for Advanced Materials Performance (NCAMP) zertifiziert sind, und bietet eine robuste und skalierbare Lösung für Verbundwerkstoffstrukturen der nächsten Generation. Die Kombination aus der fortschrittlichen thermoplastischen UD-Band-Technologie von Teijin Carbon und dem Know-how von A&P Technology in der Herstellung von Geflechtgeweben liefert eine leistungsstarke Lösung für moderne Verbundwerkstoffanwendungen.

Photo (c) CIBUTEX 2025
08.10.2025

Cibutex Event: WORKING ON CHANGE

Cibutex, the Dutch/European circularity organisation for business textiles, held its annual Fall Event on October 1 in Amsterdam. Cibutex, set up by 5 textile management companies in 2022, today is a representation of a wide spectrum of companies from the business textile industry. It currently has around 50 members, located all over Europe. 
 
Like Cibutex itself, the day was not at all like the average corporate congress. Expert speakers presented their view and knowledge of some complex issues, like the upcoming EPR laws and the situation of the textile recycling industry. The day’s theme ‘Working on Change’ was implemented litterally during the day: the 70 visitors to the event got actively involved in the discussions and expert panels. Together they worked on the future of Cibutex, as a driver of change in the world of industrial textiles. 
 

Cibutex, the Dutch/European circularity organisation for business textiles, held its annual Fall Event on October 1 in Amsterdam. Cibutex, set up by 5 textile management companies in 2022, today is a representation of a wide spectrum of companies from the business textile industry. It currently has around 50 members, located all over Europe. 
 
Like Cibutex itself, the day was not at all like the average corporate congress. Expert speakers presented their view and knowledge of some complex issues, like the upcoming EPR laws and the situation of the textile recycling industry. The day’s theme ‘Working on Change’ was implemented litterally during the day: the 70 visitors to the event got actively involved in the discussions and expert panels. Together they worked on the future of Cibutex, as a driver of change in the world of industrial textiles. 
 
If the event proved one thing, it is that a lot of work needs to be done. Further cooperation among members, connections to other industries facing similar challenges and more and better services for the Cibutex members are some of the topics that will be worked on in the near future. At the same time, the Cibutex Team has already started the preparations for the Spring 2026 Event. 

Photo TextileGenesis
08.10.2025

Haelixa Adds Physical Proof to Digital Supply Chain Data with TextileGenesis

In a significant advancement for supply chain transparency, TextileGenesis has introduced a new feature in its advanced digital traceability solution, the Fiber-to-Retail (FTR) module, enabling suppliers to upload Haelixa DNA/Forensic Traceability Certificates via a dedicated dropdown menu: ‘DNA/Forensic Traceability Certificate’. This integration bridges the gap between physical and digital traceability, offering brands and suppliers a unified platform to verify material authenticity from source to retail.  

The textile industry continues to face growing risks of fiber adulteration, blending, and fraudulent claims, particularly when it comes to premium materials such as organic cotton, recycled fibers, cashmere, and other high-value fibers. By combining Haelixa’s forensic DNA markers, which are embedded directly into the fiber, with TextileGenesis’ blockchain-inspired digital chain of custody, this integration enables a multi-layered traceability system, providing irrefutable scientific evidence alongside transparent, tamper-proof digital records. 

In a significant advancement for supply chain transparency, TextileGenesis has introduced a new feature in its advanced digital traceability solution, the Fiber-to-Retail (FTR) module, enabling suppliers to upload Haelixa DNA/Forensic Traceability Certificates via a dedicated dropdown menu: ‘DNA/Forensic Traceability Certificate’. This integration bridges the gap between physical and digital traceability, offering brands and suppliers a unified platform to verify material authenticity from source to retail.  

The textile industry continues to face growing risks of fiber adulteration, blending, and fraudulent claims, particularly when it comes to premium materials such as organic cotton, recycled fibers, cashmere, and other high-value fibers. By combining Haelixa’s forensic DNA markers, which are embedded directly into the fiber, with TextileGenesis’ blockchain-inspired digital chain of custody, this integration enables a multi-layered traceability system, providing irrefutable scientific evidence alongside transparent, tamper-proof digital records. 

“Traceability must go beyond trust—it must be verifiable,” said Gediminas Mikutis, Founder & CTO of Haelixa. “By embedding natural DNA markers at the fiber level, we offer forensic proof of origin. When paired with TextileGenesis’ digital platform, brands gain unprecedented visibility and assurance over the authenticity of their materials throughout the supply chain.” 
  
“Supply chain transparency demands both depth and integrity,” adds Amit Gautam, Founder & CEO of TextileGenesis. “This integration with Haelixa is a powerful example of how digital and physical traceability methods can complement one another. It allows brands to consolidate all traceability data, transactional, certified, and forensic, into a single, trusted system of record.” 
  
As global regulatory frameworks increasingly emphasize evidence-based sustainability claims, this collaboration supports brands and suppliers in strengthening their traceability infrastructure, reducing compliance risks, and reinforcing consumer trust through authenticated data and science-backed proof of origin. 

 

About Haelixa 
Traceability is in high demand across industries as regulatory pressures increase. Haelixa offers a bulletproof DNA-based traceability solution that empowers responsible textile brands to verify material authenticity and track product origins from fiber to finished garment. Natural DNA from Swiss mountain herbs, compliant with GOTS and Oeko-Tex 100, is applied. With this technology, Haelixa complements digital traceability by providing secure, physical proof of origin.  

Backed by the expertise of the Swiss Federal Institute of Technology, Haelixa is a globally recognised leader in supply chain transparency. Trusted by major brands such as C&A, OVS, and Hugo Boss, Haelixa traced over 30 million garments in 2024, according to their sales records. 

About TextileGenesis: 
Founded in 2018, TextileGenesis, a Lectra company, provides a Software as a Service (SaaS) platform that enables fashion brands and sustainable textile manufacturers to ensure a reliable, secure and fully digital traceability of their textiles, from the fiber to the consumer, and thereby guarantee their authenticity and origins. The platform provides traceability for textiles, leather and footwear, employing fiber forwards traceability for sustainable and certified materials and Supply Chain discovery approach to traceability for conventional materials. 
  
Its innovative traceability mechanism, which addresses both ends of the textile value chain, as well as its network of partners for material certification, and its technology platform guarantee the exchange and tracking of reliable and secure data throughout a material's life cycle. TextileGenesis platform also identifies and flags supply chain compliance/legal risks across the value chain from tier 1-4 for brands. 

Lounge-Hoodie von s.Oliver und IBENA Foto: Ibena
Lounge-Hoodie von s.Oliver und IBENA
08.10.2025

Wenn Mode auf Heimtextil trifft: Lounge-Hoodie von s.Oliver und IBENA

Zwei Marken, die für Qualität, Design und Geborgenheit stehen, haben sich zusammengeschlossen, um ein Produkt zu schaffen, das Komfort neu definiert: einen Kuschelhoddie, der das Beste aus Mode und Heimtextil verbindet.

Der Lounge-Hoodie ist mehr als nur ein Kleidungsstück – mit seiner weiten, fließenden Form, der großzügigen Kapuze und der praktischen Kängurutasche bringt er eine entspannte Lässigkeit in den Alltag und wird schnell zum treuen Begleiter durch die kalte Jahreszeit.

Gefertigt aus einem hochwertigen Kuschelmaterial (100 % Polyester, 380 g/m²), überzeugt er durch seine angenehm softe Oberfläche und hervorragende Wärmehaltung. Das unifarbene Grau oder Beige unterstreicht den modernen, cleanen Look – dezent genug, um in jedes Zuhause und jeden Stil zu passen und gleichzeitig ein Statement für komfortbewusste Ästhetik zu setzen. Der Lounge-Hoodie ist maschinenwaschbar bei 40 °C, trocknergeeignet und bleibt auch nach vielen Wohlfühlmomenten formstabil und anschmiegsam.

Zwei Marken, die für Qualität, Design und Geborgenheit stehen, haben sich zusammengeschlossen, um ein Produkt zu schaffen, das Komfort neu definiert: einen Kuschelhoddie, der das Beste aus Mode und Heimtextil verbindet.

Der Lounge-Hoodie ist mehr als nur ein Kleidungsstück – mit seiner weiten, fließenden Form, der großzügigen Kapuze und der praktischen Kängurutasche bringt er eine entspannte Lässigkeit in den Alltag und wird schnell zum treuen Begleiter durch die kalte Jahreszeit.

Gefertigt aus einem hochwertigen Kuschelmaterial (100 % Polyester, 380 g/m²), überzeugt er durch seine angenehm softe Oberfläche und hervorragende Wärmehaltung. Das unifarbene Grau oder Beige unterstreicht den modernen, cleanen Look – dezent genug, um in jedes Zuhause und jeden Stil zu passen und gleichzeitig ein Statement für komfortbewusste Ästhetik zu setzen. Der Lounge-Hoodie ist maschinenwaschbar bei 40 °C, trocknergeeignet und bleibt auch nach vielen Wohlfühlmomenten formstabil und anschmiegsam.

Weitere Informationen:
s.Oliver IBENA Hoodie
Quelle:

Ibena

07.10.2025

CHT: Digitaler Weg zur Bewertung textiler Weichgriffhaptik

Die CHT Gruppe investiert für eine künftige Digitalisierung der komplexen Bewertung der Griffhaptik bei Textilien, Vliesstoffen, Papier und Leder. 

Mit der Investition in den TSA Tactile Sensation Analyzer der Firma emtec erweitert die Gruppe ihre Möglichkeiten zur objektiven Bewertung von Textiloberflächen. Das Prüfgerät wird zur Bewertung der Weichgriffhaptik für eine objektive Qualitätsbewertung der Wirkung, zum Beispiel von Ausrüstungsmitteln, genutzt. 

Bislang ist diese Bewertung einer Warenhaptik eine meist manuelle Prüfung, die viel Erfahrung und Kenntnisse erfordert. Da diese Bewertung subjektiv und auch weltweit kulturell beeinflusst wird, ist eine unabhängige Bewertung analog der bereits existierenden Farbtonbeurteilung und -bewertung (Farbmessung) in der global agierenden Textilindustrie ein wichtiger Schritt in die Digitalisierung bei der Kommunikation zwischen den einzelnen Geschäftspartnern. 

Die CHT Gruppe investiert für eine künftige Digitalisierung der komplexen Bewertung der Griffhaptik bei Textilien, Vliesstoffen, Papier und Leder. 

Mit der Investition in den TSA Tactile Sensation Analyzer der Firma emtec erweitert die Gruppe ihre Möglichkeiten zur objektiven Bewertung von Textiloberflächen. Das Prüfgerät wird zur Bewertung der Weichgriffhaptik für eine objektive Qualitätsbewertung der Wirkung, zum Beispiel von Ausrüstungsmitteln, genutzt. 

Bislang ist diese Bewertung einer Warenhaptik eine meist manuelle Prüfung, die viel Erfahrung und Kenntnisse erfordert. Da diese Bewertung subjektiv und auch weltweit kulturell beeinflusst wird, ist eine unabhängige Bewertung analog der bereits existierenden Farbtonbeurteilung und -bewertung (Farbmessung) in der global agierenden Textilindustrie ein wichtiger Schritt in die Digitalisierung bei der Kommunikation zwischen den einzelnen Geschäftspartnern. 

Im Vorfeld wurden viele Messungen manuell und mittels des TSA-Messgeräts verglichen und auf Korrelation bewertet. Die durchgeführten Vergleiche zeigten eine gute Korrelation der Messwerte auf verschiedenen Textilien (Maschenware, Frottierwaren und Geweben). 

Weitere Informationen:
CHT Gruppe Haptik Weichgriff
Quelle:

CHT Gruppe

Radio frequency drying Photo Strayfield
Radio frequency drying
07.10.2025

Demonstrating total control with UK technologies

As a leader in colour measurement and management solutions, Verivide will showcase its latest DigiEye imaging system at the forthcoming ITMA Asia + CITME exhibition in Singapore from October 28-31.

This benefits from 100% LED illumination, improving the accuracy of colour assessments while supporting environmentally responsible practices in colour management.

Designed for efficiency and reliability, the DigiEye includes integrated dust filtration and a fully enclosed camera for added security. 

Unlike its predecessor, the new DigiEye no longer requires annual fluorescent lamp changes, thanks to its 100% LED light source. The system also includes software-integrated lighting controls and lighting geometry checking, enhancing its precision and ease of use. Additionally, it now has the ability to auto-capture images upon door closure, making it ideal for imaging multiple samples quickly and efficiently.

The new DigiEye offers significant upgrades, including a 67% larger imaging area and a 112% larger measurement area. Its drawer load rating has increased by 55%, and the LED light source lasts ten time longer than before. 

As a leader in colour measurement and management solutions, Verivide will showcase its latest DigiEye imaging system at the forthcoming ITMA Asia + CITME exhibition in Singapore from October 28-31.

This benefits from 100% LED illumination, improving the accuracy of colour assessments while supporting environmentally responsible practices in colour management.

Designed for efficiency and reliability, the DigiEye includes integrated dust filtration and a fully enclosed camera for added security. 

Unlike its predecessor, the new DigiEye no longer requires annual fluorescent lamp changes, thanks to its 100% LED light source. The system also includes software-integrated lighting controls and lighting geometry checking, enhancing its precision and ease of use. Additionally, it now has the ability to auto-capture images upon door closure, making it ideal for imaging multiple samples quickly and efficiently.

The new DigiEye offers significant upgrades, including a 67% larger imaging area and a 112% larger measurement area. Its drawer load rating has increased by 55%, and the LED light source lasts ten time longer than before. 

As part of the VeriVide ecosystem, the DigiEye integrates seamlessly with UltraView, VisionView and the VeriVide Portal, offering a comprehensive solution for all colour management needs. 

Abrasion and pilling testing 
Martindale testing needs little introduction to textile manufacturers, being well established as the industry standard for abrasion and pilling testing since its initial development and introduction by James Heal back in the 1940s.

For 2025, however, James Heal’s development team have taken a fresh look at this classic instrument and the result is the new Martindale Motion.
This redesigned nine-station Martindale instrument with individual lifting heads now offers the flexibility to run each station independently for carrying out different textile tests simultaneously.

Multiple textiles can be tested at the same time through to conclusion without intervention. Once set up, the Martindale Motion can be left running with the sample holders automatically lifting at the required evaluation points, freeing up the operator’s time to do other work without the need to return until the abrasion or pilling test is fully completed, including overnight.

Each sample is kept in-tact at the end point for evaluation and checking, reducing queries on grading and the potential need for re-testing. Further refinements include a new hinged access to change the self-aligning drive pins, allowing quick and safe switching between tests.

Designed and manufactured in the UK, the James Heal Martindale range has seen numerous updates, models and innovations over the years, such as touchscreen and user-friendly software, best-in-class safety features combined with the signature near silent running of this staple lab instrument. Added to this have been the introduction of the DurAbrasion multi-function testing machine, later followed by the market-leading evolution, the AquAbrasion wet abrasion tester launched in 2019.

The Martindale Motion, however, is now taking productivity and efficiency to a higher level than ever before.

Radio frequency drying
Total control of textile drying is meanwhile enabled with the advanced radio freqency (RF) technology of Strayfield, which has over 4,000 installations worldwide and provides solutions tailored to diverse textile applications such as cotton, wool, polyester, nylon, silk, acrylic and speciality blends.

Strayfield technology enables consistent quality, superior output and sustainability benefits through gentle and uniform drying, ensuring even results and moisture removal across entire batches and preserving fibre integrity, colour vibrancy and softness without yellowing or shrinkage.
Adaptive electrodes regulate power delivery according to product height and moisture, maximising efficiency and eliminating energy waste and unlike conventional rod systems, Strayfield’s full-area plates deliver consistent energy density for gentle drying without hotspots.

Quelle:

AWOL for BTMA

(c) Koji Hirano
07.10.2025

Kyocera Supported Production of Collections at Paris Fashion Week Spring/Summer 2026

Kyocera Document Solutions Inc. supported the production of dresses using artworks painted by artists contracted to HERALBONY for ANREALAGE’s Collection at Paris Fashion Week SS 2026, held on September 30, 2025. The collection comprised 30 outfits, 26 of which used fabrics printed with our sustainable inkjet textile printer "FOREARTH". For this collection, 21 vibrant designs by 18 artists contracted to HERALBONY were printed onto wide range of fabrics and, through ANREALAGE’s craftmanship, transformed into distinctive garments that conveyed movement and vitality. FOREARTH printing was used for bags and shoes, giving their designs an inner glow that attracted significant attention.

Kyocera Document Solutions Inc. supported the production of dresses using artworks painted by artists contracted to HERALBONY for ANREALAGE’s Collection at Paris Fashion Week SS 2026, held on September 30, 2025. The collection comprised 30 outfits, 26 of which used fabrics printed with our sustainable inkjet textile printer "FOREARTH". For this collection, 21 vibrant designs by 18 artists contracted to HERALBONY were printed onto wide range of fabrics and, through ANREALAGE’s craftmanship, transformed into distinctive garments that conveyed movement and vitality. FOREARTH printing was used for bags and shoes, giving their designs an inner glow that attracted significant attention.

Works by artists contracted to HERALBONY are characterized by both intricate, delicate expressions and bold, powerful strokes. In the printing process for this garment production, our FOREARTH faithfully reproduced those artistic expressions. Moreover, features unique to each artwork—such as variations in brush pressure and brushstroke—along with subtle differences in hue and tonal gradation were recreated through precise ink-volume adjustments made possible by digital technology, allowing FOREARTH to play a significant role in this production.

„Seeing printed fabrics from Kyocera’s sustainable inkjet textile printer, FOREARTH, moved me“, said HERALBONY’s designers Takaya Matsuda and Fumito. „The printer reproduces the nuance in the artists’ brushwork—the subtle breaks, dynamism, and life—directly onto fabric. It felt as if the works were truly imprinted on society. We believe this is meaningful for the artists, their families, and the welfare communities supporting them.“

FOREARTH reduces water usage by 99.98%*1. This is significant for the resource- and water-intensive textile and apparel industry. We will continue to work with Kyocera to introduce and scale a model that protects artistic integrity while helping to solve environmental challenges. 

Catia Cesari, Managing Partner of Volta Circle (3rd from right), at Grand Finals Judging Photo via Indorama Ventures Public Company Limited
Catia Cesari, Managing Partner of Volta Circle (3rd from right), at Grand Finals Judging
07.10.2025

Indorama Ventures Champions University Innovation and Sustainability

Indorama Ventures Public Company Limited, a global sustainable chemicals company, reinforced its commitment to advancing innovation and entrepreneurship by sponsoring the 12th Lee Kuan Yew Global Business Plan Competition (LKYGBPC), hosted by Singapore Management University (SMU). 

The LKYGBPC, Asia’s largest university startup challenge focused on urban solutions and sustainability, drew more than 1,500 applications from six continents, with 57 finalists competing at the Grand Finals Week in Singapore. Ms. Catia Cesari, Managing Partner of Volta Circle, represented Indorama Ventures on the judging panel. Volta Circle, an investment platform within the Lohia single-family office, supports early-stage ventures driving innovation in green chemicals, advanced recycling, and waste management value chain. While operating independently, its mission complements Indorama Ventures’ broader sustainability strategy. 

Indorama Ventures Public Company Limited, a global sustainable chemicals company, reinforced its commitment to advancing innovation and entrepreneurship by sponsoring the 12th Lee Kuan Yew Global Business Plan Competition (LKYGBPC), hosted by Singapore Management University (SMU). 

The LKYGBPC, Asia’s largest university startup challenge focused on urban solutions and sustainability, drew more than 1,500 applications from six continents, with 57 finalists competing at the Grand Finals Week in Singapore. Ms. Catia Cesari, Managing Partner of Volta Circle, represented Indorama Ventures on the judging panel. Volta Circle, an investment platform within the Lohia single-family office, supports early-stage ventures driving innovation in green chemicals, advanced recycling, and waste management value chain. While operating independently, its mission complements Indorama Ventures’ broader sustainability strategy. 

Indorama Ventures also presented the “Future of Sustainable Materials Award”, recognizing university ventures with outstanding achievements in advanced fibers and polymers, bio-based feedstocks, advanced recycling, and circular economy solutions. The award supports early-stage startups at Technology Readiness Level (TRL) 3 or higher, with prizes of S$50,000 in the Beta track and S$75,000 in the Infinity track. Winners were evaluated on scientific merit, scalability, industrial validation potential, and impact on urban infrastructure and manufacturing. 

This year, Indorama Ventures recommended six finalists with innovations spanning AI-enabled materials discovery, low-emissions chemical scale-up, and bio-fabricated alternatives for hard-to-abate sectors. The winners of Indorama Ventures’ Future of Sustainable Materials Award were “Synmetabio”- a Shanghai-based biomaterial startup developing high performance biobased leather solutions (awarded S$75,000), and “Micromelt” – a UK-based deep tech startup who is advancing green closed-loop solutions for mixed plastics with microwave technology (awarded S$50,000). 

Mr. Yash Lohia, Executive President of Petchem and Chairman of the ESG Council, said, “At Indorama Ventures, sustainability drives our innovation strategy. We collaborate with startups to develop recycling technologies and bio-based materials that can scale from lab to industry, supporting the transition to a more circular economy. We recognize that startups hold the key to breakthrough solutions that provide a competitive edge. Through initiatives like the LKYGBPC, we connect entrepreneurial talent with our global platform to accelerate solutions that create long-term value for society and our business.” 

At the Grand Finals Week Dr. Anthony Watanabe, Chief Sustainability Officer at Indorama Ventures, joined CSO Conversations to explore how businesses can build climate resilience, harness digital governance, and mobilize capital for impact. He shared valuable insights on Indorama Ventures’ investments in advanced PET recycling, innovation process, bio-based feedstocks, and ESG achievements with prominent sustainability leaders during the roundtable discussions. 

SMU’s partnership with Indorama Ventures reflects a shared belief that scaling university-led innovation is essential to accelerate sustainability and circularity across borders. Through mentorship, funding, and ecosystem-building, Indorama Ventures continues to shape a future where materials are more innovative, more circular, and more sustainable.

Medtech-Markt Grafik: Bundesverband Medizintechnologie BVMed
07.10.2025

BVMed-Herbstumfrage: Branchenstimmung leicht aufgehellt, Gewinne weiter unter starkem Druck

Die Stimmung in der Medizintechnik-Branche ist nach den Ergebnissen der BVMed-Herbstumfrage 2025 leicht aufgehellt. Die 116 teilnehmenden Unternehmen von insgesamt 220 Mitgliedern erwarten einen Umsatzanstieg von rund 3,1 Prozent gegenüber dem Vorjahr und setzen darauf, dass die neue Bundesregierung die Standortbedingungen durch Bürokratieabbau, Mittelstandsförderung und eine eigenständige MedTech-Strategie verbessert. Zwar zeigt sich die Umsatzentwicklung leicht erholt, wird aber durch stark steigende Kosten für Bürokratie, Zertifizierungen, Personal, Logistik und Transport sowie Energie gedämpft. Mehr als die Hälfte der BVMed-Unternehmen gehen daher von einer Verschlechterung der Gewinnsituation gegenüber dem Vorjahr aus. KMU sind hiervon besonders betroffen. 

Die Stimmung in der Medizintechnik-Branche ist nach den Ergebnissen der BVMed-Herbstumfrage 2025 leicht aufgehellt. Die 116 teilnehmenden Unternehmen von insgesamt 220 Mitgliedern erwarten einen Umsatzanstieg von rund 3,1 Prozent gegenüber dem Vorjahr und setzen darauf, dass die neue Bundesregierung die Standortbedingungen durch Bürokratieabbau, Mittelstandsförderung und eine eigenständige MedTech-Strategie verbessert. Zwar zeigt sich die Umsatzentwicklung leicht erholt, wird aber durch stark steigende Kosten für Bürokratie, Zertifizierungen, Personal, Logistik und Transport sowie Energie gedämpft. Mehr als die Hälfte der BVMed-Unternehmen gehen daher von einer Verschlechterung der Gewinnsituation gegenüber dem Vorjahr aus. KMU sind hiervon besonders betroffen. 

An der BVMed-Umfrage nahmen zu 78 Prozent Hersteller, zu 18 Prozent Hilfsmittel-Leistungserbringer und Homecare-Versorger, zu 17 Prozent Fach- und Großhändler, zu 4 Prozent Zulieferer sowie zu jeweils 3 Prozent DiGA-Hersteller und Software- bzw. Datenservice-Unternehmen teil. Das zeigt die Vielfalt der Mitglieder und unserer MedTech-Branche. 
Die Unternehmen, die sich an der Umfrage beteiligten, haben ihren Hauptsitz zu 66 Prozent in Deutschland, zu 18 Prozent in den USA und zu 10 Prozent im europäischen Ausland. 

Der wichtigste Grund für die angespannte Geschäftssituation ist laut der BVMed-Umfrage der starke Kostenanstieg am Standort Deutschland. 80 Prozent der befragten BVMed-Unternehmen beklagen sich über den zunehmenden bürokratischen Aufwand als Kostentreiber. Darauf folgen mit 65 Prozent die gestiegenen Zertifizierungskosten durch die MDR-Implementierung und mit 64 Prozent die steigenden Personalkosten. Der zunehmende Druck auf die Gewinnsituation der Branche wirkt sich auch auf die Investitionen am Standort Deutschland aus. 22 Prozent der befragten BVMed-Unternehmen verringern ihre Investitionen gegenüber dem Vorjahr, 19 Prozent erhöhen ihre Investitionen. Knapp ein Drittel der befragten Unternehmen (31 Prozent) verlagern Investitionen ins Ausland, davon 15 Prozent ins EU-Ausland und 10 Prozent in die USA. 

Die Zeiten, in denen das europäische Regulierungssystem für Medizinprodukte (MDR) dem US-amerikanischen FDA-System überlegen war, sind lange vorbei. Das zeigt auch die BVMed-Herbstumfrage. Eine deutliche Mehrheit von 56 Prozent der Unternehmen präferieren das FDA-System. Nur 14 Prozent der BVMed-Mitglieder präferieren das MDR-System der EU. Die MDR muss also nach Meinung der BVMed-Unternehmen dringend weiterentwickelt und verbessert werden. 86 Prozent der Umfrage-Teilnehmenden wünschen sich dabei vor allem weniger Bürokratie. Dieser Wert ist gegenüber dem Vorjahr nochmals angestiegen. Wichtig sind den BVMed-Unternehmen zudem berechenbare Kosten, die Abschaffung der Re-Zertifizierung alle 5 Jahre sowie vorhersehbare und klare Fristen. 

„Die KMU-geprägte Branche erstickt unter Bürokratielasten und Berichtspflichten, ohne dass diese zu einer Verbesserung der Versorgung oder der Sicherheit von Patient:innen beitragen. Entsprechend steht die Forderung nach einem Bürokratieabbau durch ein Belastungsmoratorium für MedTech-Unternehmen mit weitem Abstand an der Spitze der politischen Forderungen“, so BVMed-Geschäftsführer und Vorstandsmitglied Dr. Marc-Pierre Möll bei der Vorstellung der Umfrageergebnisse auf der BVMed-Jahrespressekonferenz. Besonders wichtig ist den BVMed-Unternehmen zudem, dass die MDR schnellstmöglich verbessert, entbürokratisiert und transparenter gemacht wird. 

Trotz der schwierigen wirtschaftlichen Situation investiert die Branche weiter in Arbeitsplätze und Forschung. Ein Drittel der BVMed-Unternehmen erhöhen laut der Herbstumfrage die Zahl der Mitarbeitenden gegenüber dem Vorjahr, 51 Prozent halten die Zahl der Stellen stabil. Die Berufsaussichten für Fachkräfte in der MedTech-Branche sind weiter ausgezeichnet. Positiv ist auch die Entwicklung bei den Forschungsausgaben. Im Durchschnitt investieren die an derUmfrage teilnehmenden Unternehmen 9,2 Prozent ihres Umsatzes in Forschung und Entwicklung. 
Der Innovationsklima-Index des BVMed ist gegenüber dem Vorjahr von 3,6 auf 3,9 leicht gestiegen. 

Die Nutzung von KI-Lösungen ist in der MedTech-Branche auf dem Weg zum Standard. 91 Prozent der BVMed-Unternehmen, die sich an der Herbstumfrage 2025 beteiligten, verwenden in verschiedenen Unternehmensbereichen bereits künstliche Intelligenz zur Entwicklung von Lösungen und Unterstützung von Prozessen. Am häufigsten wird KI im Marketing genutzt, aber auch im Vertrieb oder in der Produktion.

Auch Nachhaltigkeits-bezogene Aktivitäten gewinnen in der MedTech-Branche weiter an Bedeutung. So gaben 63 Prozent der befragten BVMed-Mitglieder an, Aktivitäten zur Emissionsreduktion und Ressourcenschonung im Produktionsumfeld etabliert zu haben, um beispielsweise Wasserverbräuche zu senken, die Energieeffizienz zu steigern oder erneuerbare Energien besser zu nutzen. Bereits 62 Prozent der Mitgliedsunternehmen haben laut der BVMed-Umfrage eine nachhaltige Unternehmensführung etabliert.

Quelle:

Bundesverband Medizintechnologie BVMed

06.10.2025

Italian Textile Machinery Industry at ITMA ASIA + CITME Singapore 2025

100 Italian companies will exhibit at ITMA ASIA + CITME Singapore 2025, taking place from October 28 to 31. With an area of around 4,000 square meters, Italy ranks among the top exhibiting Countries, as in previous editions. 53 Italian exhibitors will show their innovations within the National Sector Groups, organized by ACIMIT (Association of Italian Textile Machinery Manufacturers) and Italian Trade Agency.

ITMA ASIA + CITME show has always been the main showcase for textile machinery manufacturers in Asia, which absorbs 50% of global exports for a value of 8.8 billion euro in 2024. The main world market for textile machinery are China and India, importing textile machines for a total value of 4.3 billion euro.

For Italian manufacturers as well, the Asian market is the top foreign destination. In 2024, Italian exports to Asia amounted to 664 million euro, while in the first six months of 2025 Italian sales to this geographical area grew at 1% rate on the same 2024 period, reaching a value of 317 million euro. China, India, Pakistan, and Bangladesh are the main Asian destinations for Made in Italy machinery.

100 Italian companies will exhibit at ITMA ASIA + CITME Singapore 2025, taking place from October 28 to 31. With an area of around 4,000 square meters, Italy ranks among the top exhibiting Countries, as in previous editions. 53 Italian exhibitors will show their innovations within the National Sector Groups, organized by ACIMIT (Association of Italian Textile Machinery Manufacturers) and Italian Trade Agency.

ITMA ASIA + CITME show has always been the main showcase for textile machinery manufacturers in Asia, which absorbs 50% of global exports for a value of 8.8 billion euro in 2024. The main world market for textile machinery are China and India, importing textile machines for a total value of 4.3 billion euro.

For Italian manufacturers as well, the Asian market is the top foreign destination. In 2024, Italian exports to Asia amounted to 664 million euro, while in the first six months of 2025 Italian sales to this geographical area grew at 1% rate on the same 2024 period, reaching a value of 317 million euro. China, India, Pakistan, and Bangladesh are the main Asian destinations for Made in Italy machinery.

ACIMIT President Marco Salvadè says: “ITMA ASIA+CITME Singapore is a further occasion for Italian textile machinery manufacturers to display its updated technological supply. The choice of Singapore allows Italian exhibitors to engage with many Southeast Asian markets, which are becoming increasingly important manufacturing hubs.”

“Despite geopolitical uncertainties, the significant presence of Italian exhibitors in Singapore confirms the vitality of the Italian textile machinery sector.” confirms Salvadè. “Italian manufacturers at ITMA ASIA+CITME Singapore will show a wide range of advanced solutions, covering the entire textile value chain. Visitors will see digitalization tools that can improve process efficiency and connectivity, automation systems for smarter production and innovations able to reduce environmental impact. In addition, there will be a strong focus on sustainable technologies, with machinery designed to optimize energy and water use, while ensuring high-quality results. Italian manufacturers are committed to combining tradition in textile knowledge with cutting-edge innovation.”

On his side, Giorgio Calveri, Director of ITA Singapore, states: “With 86% of its 2.1 billion euro production exported, Italy’s textile machinery industry confirms its strong international orientation, with Asia as its main market. ITMA Asia + CITME 2025 in Singapore is a strategic opportunity to strengthen Italy’s presence in this key region. With 100 exhibitors coordinated by ACIMIT and supported by ITA, Italy stands as a trusted partner for advanced, sustainable, and competitive technologies.”

Weitere Informationen:
ITMA Asia + CITME Italy ACIMIT
Quelle:

ACIMIT

Investorensuche Grafik: Gerd Altmann, Pixabay
06.10.2025

Investorensuche für Modemarke Closed in nur sieben Wochen abgeschlossen

Unter der Federführung von Dr. Wieselhuber & Partner (W&P) hat Closed neue Investoren gefunden. Die Unternehmerfamilie Böck und Dieter Holzer werden Eigentümer des Hamburger Unternehmens, das damit an in der internationalen Modebranche erfahrene und geschätzte Unternehmer und Manager geht.

Beauftragt vom vorläufigen Insolvenzverwalter Stefan Denkhaus, BRL BOEGE ROHDE LUEBBEHUESEN, steuerte W&P den M&A-Prozess, von der Ansprache bis zum Signing, erfolgreich innerhalb von sieben Wochen, indem es gelang, die Unternehmenslage in kürzester Zeit transparent darzustellen. Dabei arbeitete W&P mit der bereits vorinsolvenzlich eingebundenen Unternehmensberatung enomyc zusammen, die umfangreiche Vorarbeiten und Analysen einbrachte.

Neben internationalen Finanzinvestoren zeigten auch strategische Interessenten aus dem Wettbewerbsumfeld von Closed großes Interesse. Aufgrund der sich daraus ergebenden wettbewerbs- und kartellrechtlichen Fragestellungen wurde der M&A-Prozess von der Frankfurter Kanzlei COMMEO unter der Federführung von Dr. Johanna Kübler und Constanze Ely rechtlich begleitet.

Unter der Federführung von Dr. Wieselhuber & Partner (W&P) hat Closed neue Investoren gefunden. Die Unternehmerfamilie Böck und Dieter Holzer werden Eigentümer des Hamburger Unternehmens, das damit an in der internationalen Modebranche erfahrene und geschätzte Unternehmer und Manager geht.

Beauftragt vom vorläufigen Insolvenzverwalter Stefan Denkhaus, BRL BOEGE ROHDE LUEBBEHUESEN, steuerte W&P den M&A-Prozess, von der Ansprache bis zum Signing, erfolgreich innerhalb von sieben Wochen, indem es gelang, die Unternehmenslage in kürzester Zeit transparent darzustellen. Dabei arbeitete W&P mit der bereits vorinsolvenzlich eingebundenen Unternehmensberatung enomyc zusammen, die umfangreiche Vorarbeiten und Analysen einbrachte.

Neben internationalen Finanzinvestoren zeigten auch strategische Interessenten aus dem Wettbewerbsumfeld von Closed großes Interesse. Aufgrund der sich daraus ergebenden wettbewerbs- und kartellrechtlichen Fragestellungen wurde der M&A-Prozess von der Frankfurter Kanzlei COMMEO unter der Federführung von Dr. Johanna Kübler und Constanze Ely rechtlich begleitet.

Die neuen Eigentümer konnten sich gegen rund zehn weitere, ernstzunehmende Bieter durchsetzen. Ausschlaggebend waren dabei nicht allein der Kaufpreis, sondern insbesondere die Zusage, den bestmöglichen Erhalt der Arbeitsplätze und der Filialstruktur sicherzustellen sowie die Unsicherheiten gegenüber Lieferanten im saisonal geprägten Geschäft kurzfristig aufzulösen.

Weitere Informationen:
Closed Insolvenz Investorensuche
Quelle:

Dr. Wieselhuber & Partner 

FET-500 Series of gel spinning systems Photo FET Ltd
FET-500 Series of gel spinning systems
06.10.2025

UHMWPE fibres: New gel spinning systems for biomedical market

FET is launching the FET-500 Series of gel spinning systems in a move that could revolutionise the research and development of UHMWPE fibres.

Fibre Extrusion Technology Ltd (FET) of Leeds, UK, has built a reputation in medical fibre extrusion technology and innovations, designing and delivering high-performance equipment for a range of precursor medical products, including bespoke extrusion systems for the production of both resorbable and non-absorbable sutures. FET’s equipment supports small-scale, adaptable production and rapid new product development.       

In recent years, there has been a growing demand for R&D of UHMWPE fibres. These fibres are prized in many industries due to their extraordinary properties. However, current production processes are complex and focused on the large-scale output of existing fibre grades. This rigid supply chain has stifled innovation in this untapped product market.

FET is launching the FET-500 Series of gel spinning systems in a move that could revolutionise the research and development of UHMWPE fibres.

Fibre Extrusion Technology Ltd (FET) of Leeds, UK, has built a reputation in medical fibre extrusion technology and innovations, designing and delivering high-performance equipment for a range of precursor medical products, including bespoke extrusion systems for the production of both resorbable and non-absorbable sutures. FET’s equipment supports small-scale, adaptable production and rapid new product development.       

In recent years, there has been a growing demand for R&D of UHMWPE fibres. These fibres are prized in many industries due to their extraordinary properties. However, current production processes are complex and focused on the large-scale output of existing fibre grades. This rigid supply chain has stifled innovation in this untapped product market.

The FET-500 gel spinning systems will address this gap in the market. The FET-500 enables a flexible and consistent process, able to produce quality fibres with less than 100 grams of polymer, while avoiding the harsh processing chemicals that were historically associated with gel spinning. The key to unlocking this lab and pilot scale flexibility is the use of supercritical carbon dioxide as a green solvent in a patent-pending process.

Gel spinning starts with extrusion, but the additional washing and drawing technology to produce finished yarn is critical to the overall performance characteristics. An example of the wide range of features and benefits can be shown in the Washing process, with Patent Pending technology using Supercritical Carbon Dioxide:

Extract carrier oil without using toxic, environmentally harmful chemicals such as Hexane and DCM.

  • CO2 is green, cheap, abundant, and significantly safer to work with
  • CO2 efficiently dissolves carrier oils without affecting the polymer yarn

Reduced operational costs

  • 9-Vast reduction in solvent use (CO2 vs Hexane/DCM)
  • Comprehensive oil recovery and recycling
  • Zero solvent waste is generated, unlike the hexane route

Compact and efficient batch washing system

  • Recipe controlled plug and play technology
  • Scalable and adjustable to customer needs
  • Carrier oil is recovered and fed back to the extrusion process
  • 80% reduction in factory footprint vs hexane route

FET’s Fibre Development Centre is critical to the inception and success of the FET-500. Having this facility located in Leeds where the manufacturing takes place allows FET to offer a gateway to de-risk, develop and demonstrate the system’s capabilities. FET houses a full demonstration line of the FET-500 to allow customers, existing and new, to visit and experience the system operating from start to finish. They can also aid in developing new products and operating parameters through R&D trials, giving customers the confidence and knowledge to transfer a new product offering onto a production line.

Quelle:

FET Ltd