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Azgard 9’s innovative fabric absorbs carbon dioxide while simultaneously producing oxygen. (c) Azgard 9
23.07.2021

Monforts customers at Première Vision Digital Denim Week

Denim manufacturers employing Monforts technologies showcased their latest activities, including sustainable fabric manufacturing, new advances in fibres, dyes and chemicals, as well as process and supply improvements and recycling options, at Première Vision’s Digital Denim Week, held from July 5-9.

The users of Monforts equipment included AGI Denim (Pakistan), Azgard 9 (Pakistan), Berto (Italy), Bossa (Turkey), DNM (Turkey), Kilim (Turkey) and Orta (Turkey).

The new Naveena Denim Mills (Pakistan) Holistic collection, for example, employs a suite of sustainable materials such as organic cotton and post-consumer and post-industrial waste cotton that has been shredded and recycled at its in-house unit in Pakistan.

Supply chain transparency is also becoming increasingly important, and Turkey’s Bossa is now sharing information on its dyes, energy sources and recycled content use with its customers. For organic cotton in particular, Bossa provides QR codes with which brands can identify the names of individual farms and their locations, as well as details such as the origins of specific seeds and the use of irrigation by growers.

Denim manufacturers employing Monforts technologies showcased their latest activities, including sustainable fabric manufacturing, new advances in fibres, dyes and chemicals, as well as process and supply improvements and recycling options, at Première Vision’s Digital Denim Week, held from July 5-9.

The users of Monforts equipment included AGI Denim (Pakistan), Azgard 9 (Pakistan), Berto (Italy), Bossa (Turkey), DNM (Turkey), Kilim (Turkey) and Orta (Turkey).

The new Naveena Denim Mills (Pakistan) Holistic collection, for example, employs a suite of sustainable materials such as organic cotton and post-consumer and post-industrial waste cotton that has been shredded and recycled at its in-house unit in Pakistan.

Supply chain transparency is also becoming increasingly important, and Turkey’s Bossa is now sharing information on its dyes, energy sources and recycled content use with its customers. For organic cotton in particular, Bossa provides QR codes with which brands can identify the names of individual farms and their locations, as well as details such as the origins of specific seeds and the use of irrigation by growers.

Turkey’s Orta’s new Denim Route – inspired by the historical Silk Road for trade between the East and West – is an interactive supplier map detailing the regions from which it sources cotton, dyestuff, chemicals and various fibres to complement its other transparency initiatives.

Meanwhile, a living and breathing piece of clothing that absorbs carbon dioxide while simultaneously producing oxygen was introduced at Digital Denim Week 2021 by Azgard 9 (Pakistan) .

© STFI/ait Plan GmbH
22.07.2021

STFI legt Grundstein für neues Nachhaltigkeitszentrum

  • Erweiterte Forschungskompetenzen mit neuen Technika für Prüfung und Textilrecycling

Am 22. Juli 2021 legte das Sächsische Textilforschungsinstitut e. V. (STFI) auf einem rund 9.000 m² großen Baugelände in Chemnitz den Grundstein für einen neuen Gebäudekomplex. Die Vergrößerung des Forschungsinstitutes schafft Platz für neue Anlagen und erweitert die Kompetenzen im Bereich Textilrecycling und Prüfung. Der Bau des neuen Zentrums für Nachhaltigkeit wird vom Freistaat Sachsen anteilig gefördert und soll im kommenden Jahr fertiggestellt werden.

  • Erweiterte Forschungskompetenzen mit neuen Technika für Prüfung und Textilrecycling

Am 22. Juli 2021 legte das Sächsische Textilforschungsinstitut e. V. (STFI) auf einem rund 9.000 m² großen Baugelände in Chemnitz den Grundstein für einen neuen Gebäudekomplex. Die Vergrößerung des Forschungsinstitutes schafft Platz für neue Anlagen und erweitert die Kompetenzen im Bereich Textilrecycling und Prüfung. Der Bau des neuen Zentrums für Nachhaltigkeit wird vom Freistaat Sachsen anteilig gefördert und soll im kommenden Jahr fertiggestellt werden.

Dem Begriff der Nachhaltigkeit soll in vielerlei Hinsicht Rechnung getragen werden: Hauptschwerpunkte der zukünftigen Arbeiten im neuen Zentrum für Nachhaltigkeit am STFI werden das faserbasierte mechanische Recycling von textilen Flächen und Garnen und nachfolgende Forschungsarbeiten zu deren Wiederverwendbarkeit sein. Die Technika werden mit modernsten Filteranlagen sowie einer Fotovoltaik-Anlage ausgerüstet. Weiterhin werden im Gebäude Prüfstände für Laserschutzkleidung, Atemschutzmasken und weiterer medizinischer Schutzausrüstung aufgebaut. Mit diesen Investitionen will man den Anforderungen an ein leistungsstarkes Prüfinstitut gerecht werden.

Mit der Einbindung eines modernen Showrooms in den Gebäudekomplex, der sowohl als Beratungs- als auch Kreativraum genutzt werden kann, wird die Möglichkeit geschaffen, Ergebnisse von Forschungsarbeiten in Szene zu setzen und in entspannter Atmosphäre mit Partnern über zukünftige Forschungsinhalte zu diskutieren.

Ein zusätzliches Highlight sind 10 nicht öffentliche Ladestationen für batterieelektrische Fahrzeuge, damit Gäste und Mitarbeiter ihre PKW mit Energie versorgen können.

Source:

STFI e.V.

DS Smith: Der Fusion Shopper als neuer Verbrauchertyp (c) DS Smith
22.07.2021

DS Smith: Der Fusion Shopper als neuer Verbrauchertyp

Experten des Verpackungsunternehmens DS Smith sagen, dass die Beschränkungen im Zuge der Covid-19-Pandemie zu einer dauerhaften Veränderung im Verbraucherverhalten geführt haben. Der Verbrauchertyp, der in Zukunft häufiger vertreten sein wird, ist der sogenannte Fusion Shopper. Er verteilt seine Einkäufe auf stationäre Geschäfte, den Onlinehandel und Click & Collect. Einzelhändler und Marken sehen sich gezwungen, mit der Entwicklung Schritt zu halten.

Experten des Verpackungsunternehmens DS Smith sagen, dass die Beschränkungen im Zuge der Covid-19-Pandemie zu einer dauerhaften Veränderung im Verbraucherverhalten geführt haben. Der Verbrauchertyp, der in Zukunft häufiger vertreten sein wird, ist der sogenannte Fusion Shopper. Er verteilt seine Einkäufe auf stationäre Geschäfte, den Onlinehandel und Click & Collect. Einzelhändler und Marken sehen sich gezwungen, mit der Entwicklung Schritt zu halten.

  • Experten gehen davon aus, dass der Vormarsch des Click & Collect Modells anhalten wird. 60 % der Konsumenten, die den Service bereits genutzt haben, können sich vorstellen erneut über Click & Collect zu kaufen.
  • Einzelhändler und Marken stehen unter Druck, ihre Kanäle schnell an diese Veränderungen anzupassen, da sie Verbrauchern meist noch kein konsistentes Einkaufserlebnis bieten.
  • Mehr als die Hälfte (52 %) der deutschen Verbraucher zieht das Einkaufen im Ladengeschäft dem Online- oder Click & Collect-Einkauf jedoch weiterhin vor. Trotz des starken Umsatzwachstums bezeichnen 54 % der Befragten Click & Collect als „das Schlechteste aus beiden Welten".
  • Das Designexperten-Team von DS Smith bietet Einzelhändlern innovative Lösungen, um das Einkaufserlebnis der Kunden zu verbessern.
Source:

DS Smith / Hill+Knowlton Strategies GmbH

22.07.2021

FDI Absolventinnen präsentieren ihre Mode bei der „Krefelder Laufmasche"

Die „Krefelder Laufmasche", ein seit 2018 bestehendes Modefestival für Nachwuchsdesigner, findet vom 3. bis 9. August 2021 in der Krefelder Innenstadt statt. Im Rahmen des einwöchigen Events wird die renommierte Auszeichnung, die „Goldene Seidenschleife", verliehen.

Mit Lena Claus, Sirilak Majaroen und Isabel Benrat nehmen drei Absolventinnen des Düsseldorfer Fashion Design Instituts (FDI) am diesjährigen Wettbewerb teil und stellen ihre Fähigkeiten unter Beweis. Die Bewerber*innen mussten mindestens zehn sogenannte Key-Pieces mit Skizzen und Erklärungen einreichen. Auch in diesem Jahr wird die Jury bei der Bewertung besonders auf Tragbarkeit und Innovation der ausgestellten Stücke achten.

Die „Krefelder Laufmasche", ein seit 2018 bestehendes Modefestival für Nachwuchsdesigner, findet vom 3. bis 9. August 2021 in der Krefelder Innenstadt statt. Im Rahmen des einwöchigen Events wird die renommierte Auszeichnung, die „Goldene Seidenschleife", verliehen.

Mit Lena Claus, Sirilak Majaroen und Isabel Benrat nehmen drei Absolventinnen des Düsseldorfer Fashion Design Instituts (FDI) am diesjährigen Wettbewerb teil und stellen ihre Fähigkeiten unter Beweis. Die Bewerber*innen mussten mindestens zehn sogenannte Key-Pieces mit Skizzen und Erklärungen einreichen. Auch in diesem Jahr wird die Jury bei der Bewertung besonders auf Tragbarkeit und Innovation der ausgestellten Stücke achten.

Source:

Düsseldorfer Fashion Design Instituts (FDI)

22.07.2021

Lenzing awarded platinum status for sustainability by EcoVadis

The Lenzing Group has been awarded Platinum status in EcoVadis’ CSR rating. The assessment comprehensively covers the four main CSR (Corporate Social Responsibility) practices: the environment, fair working conditions and human rights, as well as ethics and sustainable procurement.

In the previous three years, Lenzing had already received outstanding ratings in all categories, and was awarded Gold status in 2018, 2019 and 2020. “We are very proud to have now achieved the step up to the Platinum level after several Gold ratings in the past few years. At Lenzing, we always think beyond fibres and take responsibility for our children and grandchildren – for whom we do our best in order to constantly improve ourselves. This attitude forms part of our strategic principles and we will continue to work hard to make a sustainable contribution to the environment and to society”, notes Stefan Doboczky, CEO of the Lenzing Group.

The Lenzing Group has been awarded Platinum status in EcoVadis’ CSR rating. The assessment comprehensively covers the four main CSR (Corporate Social Responsibility) practices: the environment, fair working conditions and human rights, as well as ethics and sustainable procurement.

In the previous three years, Lenzing had already received outstanding ratings in all categories, and was awarded Gold status in 2018, 2019 and 2020. “We are very proud to have now achieved the step up to the Platinum level after several Gold ratings in the past few years. At Lenzing, we always think beyond fibres and take responsibility for our children and grandchildren – for whom we do our best in order to constantly improve ourselves. This attitude forms part of our strategic principles and we will continue to work hard to make a sustainable contribution to the environment and to society”, notes Stefan Doboczky, CEO of the Lenzing Group.

The Lenzing Group’s ambitious climate targets form an essential part of its strategy and responsibility to future generations. In 2019, Lenzing became one of the world’s first fiber manufacturers to commit to reducing CO2 emissions per ton of product by 50 percent by 2030, and even becoming climate-neutral by 2050. The Science Based Targets Initiative, a recognised organisation in the area of climate-relevant target-setting, has scientifically validated Lenzing’s climate targets.

This scientific validation also forms one of the essential criteria that EcoVadis highlights in its rating. In addition, the responsible procurement of raw materials – according to social and ecological aspects – was also highlighted as a further core element in the company’s sustainability strategy, as well as support for external environmental initiatives (Sustainable Apparel Coalition, Fashion Industry Charter for Climate Action) and initiatives on labour and human rights issues (Sustainable Apparel Coalition).

21.07.2021

Düsseldorf Fashion Days Festival mit 180 Akteuren

  • Am 24. Juli findet der „Shopping Day“ statt – zahlreiche Händleraktionen und verlängerte Öffnungszeiten machen Einkaufen zum Erlebnis
  • Starke Resonanz: Mit 180 Akteuren aus Einzelhandel, Hotels, Galerien sowie der Kultur- und Kreativwirtschaft zelebrieren die Düsseldorf Fashion Days den Modestandort
  • Düsseldorf erstrahlt in Violett, Grün und Gelb: Umfassende Werbemaßnahmen schmücken die Stadt – Händler bekennen (DFD-) Farbe

Diverse großformatige Plakate in Violett machen seit dem Wochenende aufmerksam auf ein neues Event: Das Düsseldorf Fashion Days (DFD) Festival. Düsseldorf positioniert sich damit als Standort, der verbindet: Einzelhandel, Kunst- und Kreativszene, Gastronomie, Hotellerie – eingebettet in die Tradition der Düsseldorfer Ordertage.  Angefangen von der fein kuratierten Mode-Boutique, über Galerien, bis hin zu den großen, namenhaften Fashion-Häusern, sind 180 Akteure vertreten. Hotels entwickeln spezielle Konzepte und machen mit Pop-Up-Flächen Raum für Mode und Kunst.

  • Am 24. Juli findet der „Shopping Day“ statt – zahlreiche Händleraktionen und verlängerte Öffnungszeiten machen Einkaufen zum Erlebnis
  • Starke Resonanz: Mit 180 Akteuren aus Einzelhandel, Hotels, Galerien sowie der Kultur- und Kreativwirtschaft zelebrieren die Düsseldorf Fashion Days den Modestandort
  • Düsseldorf erstrahlt in Violett, Grün und Gelb: Umfassende Werbemaßnahmen schmücken die Stadt – Händler bekennen (DFD-) Farbe

Diverse großformatige Plakate in Violett machen seit dem Wochenende aufmerksam auf ein neues Event: Das Düsseldorf Fashion Days (DFD) Festival. Düsseldorf positioniert sich damit als Standort, der verbindet: Einzelhandel, Kunst- und Kreativszene, Gastronomie, Hotellerie – eingebettet in die Tradition der Düsseldorfer Ordertage.  Angefangen von der fein kuratierten Mode-Boutique, über Galerien, bis hin zu den großen, namenhaften Fashion-Häusern, sind 180 Akteure vertreten. Hotels entwickeln spezielle Konzepte und machen mit Pop-Up-Flächen Raum für Mode und Kunst. Einzelhändler locken mit attraktiven Rabatten und Gewinnspielen; DJ-Sessions und sommerliche Drinks beleben den „Shopping Day“ am Samstag, den 24. Juli bis 22 Uhr.

Source:

Fashion Net Düsseldorf e.V. / PR + Presseagentur textschwester

21.07.2021

Kornit Digital Partners with design platform Canva

Kornit Digital announced a new partnership with online visual communications and design platform Canva.

As part of the partnership, KornitX, an operating system for on-demand sustainable fashion, will become one of Canva’s first certified integration partners, empowering Canva to help leading Print Service Providers (PSPs), brands, and organizations easily add the Canva design tool to their e-commerce websites, making it easier to create personalized products from design, to order, to product fulfillment, in minutes. KornitX will also manage and route all orders through Kornit’s extensive global fulfillment network. Canva’s online visual communications platform currently serves more than 55 million private and enterprise users globally.

Kornit Digital announced a new partnership with online visual communications and design platform Canva.

As part of the partnership, KornitX, an operating system for on-demand sustainable fashion, will become one of Canva’s first certified integration partners, empowering Canva to help leading Print Service Providers (PSPs), brands, and organizations easily add the Canva design tool to their e-commerce websites, making it easier to create personalized products from design, to order, to product fulfillment, in minutes. KornitX will also manage and route all orders through Kornit’s extensive global fulfillment network. Canva’s online visual communications platform currently serves more than 55 million private and enterprise users globally.

Source:

Kornit Digital / pr4u

21.07.2021

Devan: Supporting elite sport with ‘cool comfort technology’ Moov&Cool.

Devan Chemicals has been supporting high performance sport in the UK and Belgium with its ‘cool comfort technology’ Moov&Cool.

Worldwide, hot temperatures are a new reality that brings extra challenges for athletes. Thermoregulation technology is becoming more and more important in order for athletes to perform at their best on the pinnacle of sports.

Working alongside the English Institute for Sport (EIS) and Sally Cowan Ltd, the technology is being applied to garments with the aim of improving the thermal comfort of elite athletes.

Moov&Cool consists of a multi-functional polymer technology that proposes to absorb heat during performance and improve the moisture management properties of the fabric. The treatment has been designed to simultaneously react to sweat build up and heat emission.

Devan Chemicals has been supporting high performance sport in the UK and Belgium with its ‘cool comfort technology’ Moov&Cool.

Worldwide, hot temperatures are a new reality that brings extra challenges for athletes. Thermoregulation technology is becoming more and more important in order for athletes to perform at their best on the pinnacle of sports.

Working alongside the English Institute for Sport (EIS) and Sally Cowan Ltd, the technology is being applied to garments with the aim of improving the thermal comfort of elite athletes.

Moov&Cool consists of a multi-functional polymer technology that proposes to absorb heat during performance and improve the moisture management properties of the fabric. The treatment has been designed to simultaneously react to sweat build up and heat emission.

In Belgium, Devan has been involved in the Gold2Gold project carried out by Sport Vlaanderen. Gold2Gold is a unique collaboration between sports, government and the industry to prepare Belgian athletes to perform better in hot environments during world-level championships. Thermoregulating technology is increasingly becoming a key aspect of endurance performance for elite athletes. At that top level, small differences in body core temperature can make the difference between being on the podium or sometimes not even finishing the race.

Source:

Devan Chemicals NV / Marketing Solutions NV

Photo: Avery Dennison, PR455
20.07.2021

Avery Dennison + Shenzhou International Holdings Ltd.: ADX Lab Ningbo for the apparel industry

Avery Dennison, a global leader in innovation, materials science, branding and manufacturing, and Shenzhou International Holdings Ltd., one of the world’s largest vertically-integrated knitwear manufacturers, hosted a grand opening event for the launch of ADX Lab Ningbo, an experience hub co-created by the two innovators, located in Ningbo, China.

Themed “Newness is the Name of Your Game,” the opening event brought together leading global apparel and footwear brands. Offering a bespoke lab experience, an insightful seminar, and a plant tour, Avery Dennison shared the cutting-edge fashion trends for seasons ahead and launched new design concepts and solutions. Industry stakeholders saw how ADX Lab Ningbo empowers global apparel and footwear brands with Avery Dennison’s end-to-end solutions, bringing their innovative ideas to life, telling their brands’ story, and helping them create cutting-edge, diverse products.

Avery Dennison, a global leader in innovation, materials science, branding and manufacturing, and Shenzhou International Holdings Ltd., one of the world’s largest vertically-integrated knitwear manufacturers, hosted a grand opening event for the launch of ADX Lab Ningbo, an experience hub co-created by the two innovators, located in Ningbo, China.

Themed “Newness is the Name of Your Game,” the opening event brought together leading global apparel and footwear brands. Offering a bespoke lab experience, an insightful seminar, and a plant tour, Avery Dennison shared the cutting-edge fashion trends for seasons ahead and launched new design concepts and solutions. Industry stakeholders saw how ADX Lab Ningbo empowers global apparel and footwear brands with Avery Dennison’s end-to-end solutions, bringing their innovative ideas to life, telling their brands’ story, and helping them create cutting-edge, diverse products.

ADX, which stands for “Avery Dennison Experience,” offers a future-focused platform for apparel industry stakeholders to see innovative technology, materials and solutions, and explore how these breakthrough technologies can be put into development. At ADX Labs, Avery Dennison engages apparel and footwear brands around the globe, co-creating the next breakthrough solutions. ADX Labs will launch new collections and solutions biannually across digital production techniques, external embellishments, packaging, automation and more. The newly-launched ADX Lab Ningbo is Avery Dennison’s fourth ADX Lab across the globe, joining the innovation and experience hubs in Norway, Italy, and Panyu, China. Avery Dennison will expand its hub in the USA in January next year.

During the ADX Lab Ningbo launch event, Avery Dennison’s revealed its newest portfolio for external embellishments. The collection was inspired by seasonal trends and featured sustainable production techniques, materials and designs. From larger graphics to small details, different materials and technology were juxtaposed and brought to life in novel ways. The results are over 90 bespoke graphic technique combinations – covering heat transfer labels, woven, embroideries and more, spanning performance, lifestyle and team sports.

“Avery Dennison joined forces with Shenzhou International to introduce a broader vision for innovation to our global customers to help apparel and footwear brands stay ahead of industry trends and, ultimately, achieve their business goals,” said Michael Barton, vice president and general manager, global commercial, apparel solutions, Avery Dennison. “We believe that inspiration and innovation should never be limited by geographic location. Therefore, virtual experiences will be available at the ADX Lab Ningbo starting July 30. Our customers can be inspired by this immersive experience from the comfort of their own homes.”

“The partnership between Avery Dennison and Shenzhou International can be traced back to 2005. Over the past 16 years, the innovation driven by this important partnership has allowed both corporations to expand the scope of services in our businesses. By incorporating innovation throughout the process to product offerings, our customers are empowered to scale their businesses in more creative, diverse and personalized ways,” said Ally Feng, vice president and general manager, Greater China, Avery Dennison RBIS. “The launch of the ADX Lab Ningbo is another momentous step forward in our joint pursuit to drive innovation for the industry. Moving forward, we will continue to work together closely to serve the needs of apparel and footwear brands around the world, accelerating innovation and shaping the future of the industry at large.”

Source:

EMG for Avery Dennison

20.07.2021

DyStar’s Commitment to the Protection of its Global Intellectual Property Portfolio

DyStar, a specialty chemical company with a heritage of more than a century in product development and innovation, is pleased to announce their continued commitment to the protection of their global intellectual property portfolio.

As an innovative global chemical organisation, DyStar’s intellectual property portfolio is an important part of their DNA. To date, their innovation encompasses more than 1,000 patents, trademarks and patent applications worldwide.

Eric Hopmann, Chief Executive Officer of DyStar Group explains: “As DyStar continues to focus on managing challenges of the rapid global business recovery and exploring exciting growth opportunities across the emerging markets, our team needs to stay vigilant and vigorously protect our global intellectual property portfolio. This has again been demonstrated in a recent incident, where DyStar had to charge three former employees who had neglected to protect DyStar’s intellectual property, and were also under suspicion of having shared DyStar’s proprietary information with the competition.”

DyStar, a specialty chemical company with a heritage of more than a century in product development and innovation, is pleased to announce their continued commitment to the protection of their global intellectual property portfolio.

As an innovative global chemical organisation, DyStar’s intellectual property portfolio is an important part of their DNA. To date, their innovation encompasses more than 1,000 patents, trademarks and patent applications worldwide.

Eric Hopmann, Chief Executive Officer of DyStar Group explains: “As DyStar continues to focus on managing challenges of the rapid global business recovery and exploring exciting growth opportunities across the emerging markets, our team needs to stay vigilant and vigorously protect our global intellectual property portfolio. This has again been demonstrated in a recent incident, where DyStar had to charge three former employees who had neglected to protect DyStar’s intellectual property, and were also under suspicion of having shared DyStar’s proprietary information with the competition.”

Source:

DyStar Singapore Pte Ltd

(c) Baldwin Technology Company Inc. / Barry-Wehmiller
20.07.2021

Baldwin to unveil FlexoCleanerBrush™ at SuperCorrExpo

Baldwin Technology Company Inc. will showcase a new generation of innovative technologies for optimized corrugated high-graphics package printing at SuperCorrExpo, taking place in Orlando, Florida, from Aug. 8 to 12.

The FlexoCleanerBrush™ enhances the print quality and improves worker safety in corrugated printing. The system automatically removes dust and contamination from the plate in seconds during production, without stopping the press. It also performs full end-of-job plate cleaning and drying in fewer than four minutes, enabling increased uptime and sustainability. A carbon fiber core keeps even the ultra-wide FlexoCleanerBrush to a minimal weight, and ensures cleaning is stable, uniform and consistent throughout the plate’s width. Because the system is fully automatic and spans the entire width of the plate cylinder, the FlexoCleanerBrush improves safety by eliminating routine operator contact with the machine, while also reducing the risk of cylinder nip injuries and contact with wash agents.

Baldwin Technology Company Inc. will showcase a new generation of innovative technologies for optimized corrugated high-graphics package printing at SuperCorrExpo, taking place in Orlando, Florida, from Aug. 8 to 12.

The FlexoCleanerBrush™ enhances the print quality and improves worker safety in corrugated printing. The system automatically removes dust and contamination from the plate in seconds during production, without stopping the press. It also performs full end-of-job plate cleaning and drying in fewer than four minutes, enabling increased uptime and sustainability. A carbon fiber core keeps even the ultra-wide FlexoCleanerBrush to a minimal weight, and ensures cleaning is stable, uniform and consistent throughout the plate’s width. Because the system is fully automatic and spans the entire width of the plate cylinder, the FlexoCleanerBrush improves safety by eliminating routine operator contact with the machine, while also reducing the risk of cylinder nip injuries and contact with wash agents.

Also on view in Baldwin’s SuperCorrExpo booth, the FlexoDry™ is a fully integrated IR drying system, specifically developed for corrugated flexo printing presses. It reduces energy consumption by up to 30 percent over standard IR dryers through patented Diamond IR™ lamps. The system delivers improved drying results because of a unique optical design that produces higher intensity for enhanced color definition, and reduces or eliminates marking altogether, allowing for high-speed and full-confidence printing.

Additionally, Baldwin will showcase LED-UV technology, designed by its AMS Spectral UV division for wide-format flexo corrugated box printing.

Source:

Baldwin Technology Company Inc. / Barry-Wehmiller

(c) Schoeller Textil AG
19.07.2021

Change in leadership at Schoeller Textil AG: Kath succeeds Winkelbeiner

Schoeller Textil AG, the Swiss textile and technology company, announces a shift in leadership as Joachim Kath takes over as CEO. Following a 10-year career at the global textile solutions brand, CEO Siegfried Winkelbeiner is moving into his retirement later this month. Joachim Kath, who comes from the chemical industry, has been working closely with Winkelbeiner as COO at Schoeller for the past year and a half.

Schoeller Textil AG, the Swiss textile and technology company, announces a shift in leadership as Joachim Kath takes over as CEO. Following a 10-year career at the global textile solutions brand, CEO Siegfried Winkelbeiner is moving into his retirement later this month. Joachim Kath, who comes from the chemical industry, has been working closely with Winkelbeiner as COO at Schoeller for the past year and a half.

The transition comes after long-term planning. Since February 2020, and in close partnership with Siegfried Winkelbeiner, Joachim Kath (on the left) has been preparing as Schoeller COO to take over its management. Joachim Kath originally comes from Flensburg (DE) and, following his studies of Chemical Engineering in Karlsruhe, shaped his professional career in the chemical industry with Ciba (-Geigy) / BASF in Basel (CH). His career over 30 years has incorporated engineering, production and marketing & sales in diverse management functions – in a wide range of business segments for various industries and areas of application around the globe. Joachim Kath spent 12 years of his career dedicated to textile finishing, with a period of intensive travel in Asia and a 3-year stay in the USA.

Asked how he sees himself, Joachim Kath said: “The common thread running through all my assignments and business activities is process orientation, interest in new paths, and an instinct for what is feasible – with the goal of achieving customer benefits and satisfaction. Kath aims to ensure that Schoeller can continue to face the challenges of changing market requirements with outstanding and exceptional products, while evolving and innovating to stay ahead of consumer needs for the future. High performance capability, sustainable product development, premium quality, reliability, productivity, and keeping the customer as the central focus of all activities continue as essential keys to Schoeller’s continued business success.

Source:

Schoeller Textil AG

INDA: World of Wipes® Conference attracts Professionals Live and In-Person (c) INDA
19.07.2021

INDA: World of Wipes® Conference attracts Professionals Live and In-Person

INDA, the Association of the Nonwoven Fabrics Industry, wrapped up its 15th annual World of Wipes® International Conference, July 12-15, with a presentation of the World of Wipes Innovation Award® to Kimberly-Clark Corporation and the highest attendance record in six years.

This year’s WOW conference welcomed 475 enthusiastic professionals from 14 countries to its in-person World of Wipes® (WOW) International Conference to advance their wipes business. Held in Atlanta, GA, the conference was notable as the first in-person conference in the nonwovens and engineered fabrics industry in 500 days due to the pandemic.

Industry professionals from 33 global companies delivered presentations and answered questions in sessions that included Wipes and the Growing Plastics Debate, Regulatory Requirements for Disinfecting and Sanitizing Wipes, Trends in the Wipes Markets and Among Consumers, Wet Wipe Preservative Innovations, Covid-19 Impacts on Wipes Consumption and Cleaning Habits, Sustainable Wipes Packaging and Dispensing, Nonwoven Substrates for More Sustainable Wipes, and Flushable Wipes: Loved by Consumers, Wrongly Accused by Utilities.

INDA, the Association of the Nonwoven Fabrics Industry, wrapped up its 15th annual World of Wipes® International Conference, July 12-15, with a presentation of the World of Wipes Innovation Award® to Kimberly-Clark Corporation and the highest attendance record in six years.

This year’s WOW conference welcomed 475 enthusiastic professionals from 14 countries to its in-person World of Wipes® (WOW) International Conference to advance their wipes business. Held in Atlanta, GA, the conference was notable as the first in-person conference in the nonwovens and engineered fabrics industry in 500 days due to the pandemic.

Industry professionals from 33 global companies delivered presentations and answered questions in sessions that included Wipes and the Growing Plastics Debate, Regulatory Requirements for Disinfecting and Sanitizing Wipes, Trends in the Wipes Markets and Among Consumers, Wet Wipe Preservative Innovations, Covid-19 Impacts on Wipes Consumption and Cleaning Habits, Sustainable Wipes Packaging and Dispensing, Nonwoven Substrates for More Sustainable Wipes, and Flushable Wipes: Loved by Consumers, Wrongly Accused by Utilities.

Highlights included the announcement of Kimberly-Clark Scott® 24-Hour Sanitizing Wipes as the winner of this year’s World of Wipes Innovation Award®. The annual award recognizes the product that most expands the use of nonwovens and demonstrates creativity, novelty, uniqueness, and technical sophistication within the entire nonwovens wipes value chain.

Other highlights included the presentation of the 2021 INDA Lifetime Technical Achievement Award to John Poccia. The annual award is nominated by INDA’s Technical Advisory Board and presented to an individual whose technical achievements over a long-standing career have significantly contributed to the technical advancement, success, and growth of the nonwovens industry.

Other presentation highlights included:

  • Recent Developments Under the EU Green Deal and Plastics Strategy – Pandemic Update – Gyongyi David, Attorney at Law, V V G B Advocaten-Avocats, Director- EHS Regulatory, Steptoe & Johnson LLP
  • FDA & EPA Framework of Regulations: Dry Wipes Claims – Tony Herber, Principal Regulatory Consultant/Assistant Federal Team Manager, Scientific & Regulatory Consultants, Inc. (SRC. Inc.)
  • Consumer Wipes Usage During Covid-19 and Future Use – Chris Dresselhuys, Business Director-North American Retail Wipes, Rockline Industries
  • Sustainable Solutions for Wipes – Vishal Bansai, Vice President, Innovation, and Silke Brand-Kirsch, VP, Marketing and Business Development, Glatfelter Gernsbach GmbH
  • Sustainability Impacts Across the Value Chain of Wipes Packaging – Vicky Chang, Marketing Manager, Consumer & Industrial Products, Amcor Flexibles
  • Unveiling Wet Wipes Preservation: New Findings on Microbial Risks and Preservative Solution – Paul Salama, Ph.D., CTO& Head of Innovation, Sharon Laboratories
19.07.2021

ISKO to work with the MIT Computer Science & Artificial Intelligence Lab

ISKO announces its participation in CSAIL’s Alliances programme, a collaboration with CSAIL researchers, students and industry partners. Through participation in the programme, ISKO will contribute its expertise in textile innovation and collaborate on the research and development of smart textiles and wearable technologies.

The company joins a network of 26 industries – from startups to big organizations – including AI and machine learning, aerospace, healthcare, life sciences and telecommunications, as well as retail, media and entertainment.

With the goal of overall advancement of the textile and denim industry through the development of smart and wearable solutions, ISKO is stepping up to lead the change through these technologies and their many possible end-uses. The work is done in compliance with ISKO’s Responsible Innovation™ approach.

ISKO brings its innovative and agile structure, impressive production capacity and textile knowledge to the CSAIL programme which has over 1200 people, 60 research groups, 120+ researchers, 600+ students and over 900+ active projects.

ISKO announces its participation in CSAIL’s Alliances programme, a collaboration with CSAIL researchers, students and industry partners. Through participation in the programme, ISKO will contribute its expertise in textile innovation and collaborate on the research and development of smart textiles and wearable technologies.

The company joins a network of 26 industries – from startups to big organizations – including AI and machine learning, aerospace, healthcare, life sciences and telecommunications, as well as retail, media and entertainment.

With the goal of overall advancement of the textile and denim industry through the development of smart and wearable solutions, ISKO is stepping up to lead the change through these technologies and their many possible end-uses. The work is done in compliance with ISKO’s Responsible Innovation™ approach.

ISKO brings its innovative and agile structure, impressive production capacity and textile knowledge to the CSAIL programme which has over 1200 people, 60 research groups, 120+ researchers, 600+ students and over 900+ active projects.

Source:

ISKO / Menabò Group srl

Dibella's initiative to reduce carbon dioxide emissions (c) Heppner
16.07.2021

Dibella's initiative to reduce carbon dioxide emissions

Dibella's long-standing forwarding partner Hamacher was taken over by the sustainably committed logistics specialist Heppner at the end of 2018. The new constellation takes Dibella another step further in terms of climate-neutral transport: the logistics company, which originates from France, focuses on the environmentally friendly transport of goods and is investing heavily in a carbon dioxide-neutral vehicle fleet.

Dibella's long-standing forwarding partner Hamacher was taken over by the sustainably committed logistics specialist Heppner at the end of 2018. The new constellation takes Dibella another step further in terms of climate-neutral transport: the logistics company, which originates from France, focuses on the environmentally friendly transport of goods and is investing heavily in a carbon dioxide-neutral vehicle fleet.

"With our first sustainability report, we introduced the monitoring of our carbon dioxide emissions. It turned out that the transport of our textiles produces the most climate gases. We have therefore consistently switched to sea freight and almost without exception do not ship goods by air. However, we still see a need for optimisation from the port of Rotterdam to the customer or to our warehouse. After the takeover of our long-standing forwarding partner Hamacher by the logistics specialist Heppner, there is now a breath of fresh air in our climate-friendly delivery initiative. The company is committed to environmentally friendly transports and a low-emission vehicle fleet. Together we now want to look for solutions to make the "last miles" of our deliveries climate gas neutral," says Ralf Hellmann, Managing Director of Dibella.

Departure into a clean future
Spedition Heppner, with its origins in Alsace, is a family-owned company with worldwide operations and 3,320 employees handling more than 72 million freight items annually. More than a decade ago, the logistics specialist began recording the carbon dioxide emissions released by its fleet of vehicles and steadily reducing them by switching to environmentally friendly energy sources. With a mix of gas, bio-fuel and electric drive, the discharge of greenhouse gases caused by the company's trucks is to be reduced by twenty percent by the year 2025. By 2050, the entire fleet should be diesel-free. To achieve a carbon dioxide-neutral footprint, Heppner is also testing hybrid forms of transport (rail, inland waterways, truck) as well as alternative delivery options (cargo bike).

Source:

Dibella GmbH

BitBurst für Marketmedia24
15.07.2021

„Branchen-REPORT Gardinen, Sicht- und Sonnenschutz 2021“ erschienen

Für den „Branchen-REPORT Gardinen, Sicht- und Sonnenschutz 2021“ wurden im Zeitraum März bis Mai 2021 insgesamt 3.473 Personen ab 18 Jahren rund um das Thema Fensterausstattung befragt. Die Antworten geben nicht nur Einblicke in das länderspezifische Kaufverhalten, sondern auch in die Motive und Pläne der nach Geschlechtern, Alters- und Einkommensklassen, Haushaltsgrößen und Wohnsituation spezifizierten Zielgruppen.

Deutsche, Österreicher, Schweizer, Engländer, Italiener und Franzosen haben vieles gemeinsam. So ist die Lust auf Neues für alle einer der wichtigsten Anschaffungsgründe für neue Gardinen, Sicht- und Sonnenschutzprodukte. Das ergab eine repräsentative internationale Verbraucherbefragung, die Marketmedia24, Köln, in Kooperation mit dem Technologieunternehmen BitBurst GmbH, Monheim am Rhein, durchgeführt hat.

Für den „Branchen-REPORT Gardinen, Sicht- und Sonnenschutz 2021“ wurden im Zeitraum März bis Mai 2021 insgesamt 3.473 Personen ab 18 Jahren rund um das Thema Fensterausstattung befragt. Die Antworten geben nicht nur Einblicke in das länderspezifische Kaufverhalten, sondern auch in die Motive und Pläne der nach Geschlechtern, Alters- und Einkommensklassen, Haushaltsgrößen und Wohnsituation spezifizierten Zielgruppen.

Deutsche, Österreicher, Schweizer, Engländer, Italiener und Franzosen haben vieles gemeinsam. So ist die Lust auf Neues für alle einer der wichtigsten Anschaffungsgründe für neue Gardinen, Sicht- und Sonnenschutzprodukte. Das ergab eine repräsentative internationale Verbraucherbefragung, die Marketmedia24, Köln, in Kooperation mit dem Technologieunternehmen BitBurst GmbH, Monheim am Rhein, durchgeführt hat.

Dabei kristallisieren sich für die Branche noch im laufenden Jahr gute Umsatzchancen heraus. Das zeigen die Zukunftsszenarien von Marketmedia24. Anhand wissenschaftlicher Methoden werden dabei drei fundierte Modelle bis zum Jahr 2028 für Gardinen sowie innenliegenden Sicht- und Sonnenschutz aufgezeigt. Danach winkt der deutschen Branche beispielsweise im Best-Case-Szenario („Cocooningszenario“) bis 2028 ein Anstieg um 29 Prozent auf 4,3 Milliarden Euro. Ein Wachstum, an dem jedoch nicht alle Warengruppen beteiligt sein werden.

Source:

Marketmedia24

(c) Heiq. Julien Born - CEO The LYCRA Company und Carlo Centonze - Co-founder and CEO of HeiQ Group.
15.07.2021

Gemeinsam neue Lösungen für die Bekleidungsindustrie: HeiQ und The LYCRA Company kooperieren

  • Synergien für Stretch, Thermoregulation, Frische und Nachhaltigkeit
  • Markenbekanntheit beim Verbraucher erhöhen
  • Markteinführung auf der Intertextile in Shanghai

HeiQ und The LYCRA Company haben eine umfassende Zusammenarbeit über mehrere Technologie- und Markenplattformen hinweg vereinbart. Aufbauend auf Sondierungsgesprächen, die Anfang 2019 begannen, gaben HeiQ und die The LYCRA Company bekannt, ihre gemeinsamen Philosophien und Stärken in der Textilwissenschaft, in sozialen Netzwerken und im globalen Marketing zu nutzen, um mit ihren Innovationsplattformen einen breiten Markt zu adressieren. Die Unternehmen planen Innovationen für Verbrauchermarken in den Marktsegmenten Stretch, Thermoregulation, Frische und Nachhaltigkeit.

  • Synergien für Stretch, Thermoregulation, Frische und Nachhaltigkeit
  • Markenbekanntheit beim Verbraucher erhöhen
  • Markteinführung auf der Intertextile in Shanghai

HeiQ und The LYCRA Company haben eine umfassende Zusammenarbeit über mehrere Technologie- und Markenplattformen hinweg vereinbart. Aufbauend auf Sondierungsgesprächen, die Anfang 2019 begannen, gaben HeiQ und die The LYCRA Company bekannt, ihre gemeinsamen Philosophien und Stärken in der Textilwissenschaft, in sozialen Netzwerken und im globalen Marketing zu nutzen, um mit ihren Innovationsplattformen einen breiten Markt zu adressieren. Die Unternehmen planen Innovationen für Verbrauchermarken in den Marktsegmenten Stretch, Thermoregulation, Frische und Nachhaltigkeit.

Die erste Innovationsplattform kommt noch in diesem Sommer auf den Markt. Sie soll den Verbrauchern eine neue Dimension von Vertrauen und Komfort bieten, indem HeiQ Frische- und antivirale Vorteile mit der Qualität und den Vorzügen von Stretch-Stoffen verbindet, die nach dem neuen Markenstandard der LYCRA® freshFX® Technologie zertifiziert sind. Die Vorbereitungen für diese Innovation laufen derzeit mit einem anfänglichen Fokus auf lokale Wertschöpfungsketten in China für den chinesischen Verbraucher. Die Markteinführung ist für die Intertextile-Messe in Shanghai Ende August vorgesehen. Der Fokus dieser Kooperationen wird darauf liegen, relevante Verbraucherbedürfnisse nach Qualität, Langlebigkeit und nachhaltiger Kleidung zu erfüllen. Stoffmuster und Prototypen werden im Spätsommer für die kommerzielle Order zur Verfügung stehen.

„Unser Ziel bei HeiQ ist es, Marken und Produzenten in der Textilindustrie in die Lage zu versetzen, mehr Komfort, Performance und Nachhaltigkeit in Textilprodukte zu bringen und gleichzeitig die Markenbekanntheit bei den Verbrauchern zu erhöhen, die am meisten von diesen Innovationen profitieren werden", sagt Carlo Centonze, Mitbegründer und CEO der HeiQ Gruppe.

„Die Kollaboration basiert auf einem starken Fundament gemeinsamer Werte und Philosophien, die unsere beiden Unternehmen teilen", so Julien Born, CEO The LYCRA Company. „Wir freuen uns darauf, die natürlichen Synergien zwischen uns zu nutzen und gemeinsam neue Lösungen für die Bekleidungsindustrie zu finden."

Source:

HeiQ Materials AG

15.07.2021

FIMAST 2021 to be held from 19th to 22nd October 2021

FIMAST 2021, Italian Exhibition Group’s much-awaited B2B trade show event dedicated to the entire hosiery industry, scheduled to take place, with physical attendance, at the Brixia Forum in Brescia from 19th to 22nd October 2021.  
 
FIMAST is “setting off” on a new development route for the trade show which will focus on responsible and sustainable innovation along the supply chain it represents. The first steps in this direction include activating a top-level partnership with the ecohub C.L.A.S.S. (Creativity Lifestyle and Sustainable Synergy) and constant dialogue with the sector’s global players.

For the full programme of initiatives: www.fimast.eu

FIMAST 2021, Italian Exhibition Group’s much-awaited B2B trade show event dedicated to the entire hosiery industry, scheduled to take place, with physical attendance, at the Brixia Forum in Brescia from 19th to 22nd October 2021.  
 
FIMAST is “setting off” on a new development route for the trade show which will focus on responsible and sustainable innovation along the supply chain it represents. The first steps in this direction include activating a top-level partnership with the ecohub C.L.A.S.S. (Creativity Lifestyle and Sustainable Synergy) and constant dialogue with the sector’s global players.

For the full programme of initiatives: www.fimast.eu

Source:

C.L.A.S.S. / GB Network Marketing & Communication Srl

Checkpoint Systems: RFID-Lösungen für LPP (c) LPP
13.07.2021

Checkpoint Systems: RFID-Lösungen für LPP

Das polnische Einzelhandelsunternehmen LPP mit den Bekleidungsmarken Reserved, Cropp, House, Mohito und Sinsay hat in mehr als 450 Geschäften gemeinsam mit Checkpoint Systems RFID-Technologie implementiert, weitere 900 sind in Vorbereitung. Seitdem konnten der Umsatz um drei Prozent gesteigert, die Bestandsgenauigkeit sowie die Regalverfügbarkeit auf 99 Prozent erhöht und die Dauer des Kassiervorgangs um durchschnittlich 70 Prozent reduziert werden. Auch während der pandemiebedingten Ladenschließungen zeigten sich die Vorteile der RFID-Lösungen von Checkpoint Systems bei der Umstellung auf den reinen Online-Verkauf.

Checkpoint Systems entwickelte einen dualen RF- und RFID-Tag, der sich harmonisch in die Ästhetik und das Gesamtdesign der Läden von LPP einfügte, ohne dass dies zu Verzögerungen für den straffen Gesamtzeitplan sorgte. Mit diesem für LPP gestalteten dualen Tag wurden alle Kleidungsstücke bereits an der Quelle gekennzeichnet (in Zusammenarbeit mit den Lieferanten von LPP), während parallel zwei Distributionszentren in unter einem Jahr mit 30 RFID-Tunnels ausgestattet wurden, die diese Tags lesen und kodieren können.

Das polnische Einzelhandelsunternehmen LPP mit den Bekleidungsmarken Reserved, Cropp, House, Mohito und Sinsay hat in mehr als 450 Geschäften gemeinsam mit Checkpoint Systems RFID-Technologie implementiert, weitere 900 sind in Vorbereitung. Seitdem konnten der Umsatz um drei Prozent gesteigert, die Bestandsgenauigkeit sowie die Regalverfügbarkeit auf 99 Prozent erhöht und die Dauer des Kassiervorgangs um durchschnittlich 70 Prozent reduziert werden. Auch während der pandemiebedingten Ladenschließungen zeigten sich die Vorteile der RFID-Lösungen von Checkpoint Systems bei der Umstellung auf den reinen Online-Verkauf.

Checkpoint Systems entwickelte einen dualen RF- und RFID-Tag, der sich harmonisch in die Ästhetik und das Gesamtdesign der Läden von LPP einfügte, ohne dass dies zu Verzögerungen für den straffen Gesamtzeitplan sorgte. Mit diesem für LPP gestalteten dualen Tag wurden alle Kleidungsstücke bereits an der Quelle gekennzeichnet (in Zusammenarbeit mit den Lieferanten von LPP), während parallel zwei Distributionszentren in unter einem Jahr mit 30 RFID-Tunnels ausgestattet wurden, die diese Tags lesen und kodieren können.

Kassiervorgang beschleunigt
Obwohl die weltweite Implementierung noch läuft, ist bereits klar, dass die ursprünglichen Ziele des Projekts erreicht und übertroffen wurden. Bei den schon mit RFID-Technologie ausgestatteten Geschäften liegt die Regalverfügbarkeit bei 99 Prozent. Das ist eine Steigerung von circa 13 Prozent gegenüber dem Projektbeginn. Auch die Bestandsgenauigkeit liegt bei 99 Prozent. Die Dauer des Kassiervorgangs konnte im Durchschnitt um 70 Prozent reduziert werden. Bereits beim Entfernen der Sicherungsetiketten, die mit RFID-Tags ausgestattet sind, werden die Produktinfos und der Preis an die Kasse übertragen – so entfällt das separate Einscannen der Barcodes. Von dieser Zeitersparnis profitieren auch die Kund*innen im Geschäft. Darüber hinaus konnte LPP seit der Einführung der Technologie einen Umsatzanstieg von drei Prozent verzeichnen. Die Technologie von Checkpoint Systems ermöglicht es durch die Analyse von Topsellern auch, den Bestand genauer auf die Bedürfnisse der einzelnen Filialen hin zuzuschneiden. Wichtig war LPP zudem das Thema Nachhaltigkeit: Alle Hard-Tags von Checkpoint Systems sind innerhalb der Lieferkette wiederverwendbar.

Reibungslose Umstellung auf den Onlinehandel
Während der Implementierungsprozess in vollem Gang war, brachte die Covid-19-Pandemie den stationären Einzelhandel zum Stillstand. Für LPP erwies sich die Umstellung auf den reinen Onlinehandel dank der RFID-Technologie als unkompliziert. Durch die verbesserten Abläufe in den Distributionszentren sowie die Bestandsgenauigkeit von 99 Prozent verlief die Umstellung auf einen reinen Online-Verkauf vergleichweise reibungslos.
Der Einsatz von RFID-Lösungen von Checkpoint Systems wird bei LPP ausgebaut. In Planung sind etwa der Ausbau von Omnichannel-Strategien und intelligente Umkleidekabinen.

Garmont: Preview der neuen Outdoorschuh-Kollektion (c) Garmont
12.07.2021

Garmont: Preview der neuen Outdoorschuh-Kollektion

Die italienische Outdoorschuhmarke GARMONT präsentiert mit dem 9.81 BOLT 2.0 und dem GROOVE MID G-DRY zwei Neuheiten für Frühjahr 2022:

  • Der 9.81 BOLT 2.0 ist ein leichter, atmungsaktiver Outdoor-Schuh für alle, die am Berg gern schnell und intensiv unterwegs sind. Gefertigt wird er aus dem recycelten Nylon ECONYL®. Im Vergleich zur Produktion aus originärem Nylon reduzieren die Italiener die Emissionen so um bis zu 87 Prozent und den Bruttoenergiebedarf um bis zu 44 Prozent.
  • Der neue GROOVE MID G-DRY vereint Vielseitigkeit, Funktionalität und Schutz. Der Comfort Fit mit seiner breiten und besonders bequemen Passform bietet optimalen Halt und gleichzeitig maximale Bewegungsfreiheit für Komfort und Trittsicherheit bei jedem Schritt.

Die italienische Outdoorschuhmarke GARMONT präsentiert mit dem 9.81 BOLT 2.0 und dem GROOVE MID G-DRY zwei Neuheiten für Frühjahr 2022:

  • Der 9.81 BOLT 2.0 ist ein leichter, atmungsaktiver Outdoor-Schuh für alle, die am Berg gern schnell und intensiv unterwegs sind. Gefertigt wird er aus dem recycelten Nylon ECONYL®. Im Vergleich zur Produktion aus originärem Nylon reduzieren die Italiener die Emissionen so um bis zu 87 Prozent und den Bruttoenergiebedarf um bis zu 44 Prozent.
  • Der neue GROOVE MID G-DRY vereint Vielseitigkeit, Funktionalität und Schutz. Der Comfort Fit mit seiner breiten und besonders bequemen Passform bietet optimalen Halt und gleichzeitig maximale Bewegungsfreiheit für Komfort und Trittsicherheit bei jedem Schritt.
Source:

Garmont / crystal communications