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Lenzing appoints new Executive Vice President of Commercial Textiles (c) Kit Ping Au Yeung
Kit-Ping Au Yeung, Executive Vice President of Commercial Textiles, Lenzing AG
05.07.2024

Lenzing appoints new Executive Vice President of Commercial Textiles

Lenzing Group announces the appointment of Kit Ping Au-Yeung as the Executive Vice President of Commercial Textiles with immediate effect. This strategic leadership appointment highlights Lenzing’s commitment to strengthen its integral leadership roles and fuel the growth of its core textile businesses. Kit Ping succeeds Florian Heubrandner, who will take on a new role as Executive Vice President of Filament to reinforce the expansion of Lenzing’s global filament business.

Lenzing Group announces the appointment of Kit Ping Au-Yeung as the Executive Vice President of Commercial Textiles with immediate effect. This strategic leadership appointment highlights Lenzing’s commitment to strengthen its integral leadership roles and fuel the growth of its core textile businesses. Kit Ping succeeds Florian Heubrandner, who will take on a new role as Executive Vice President of Filament to reinforce the expansion of Lenzing’s global filament business.

In her new role, Kit Ping will be leading the expansion strategy and development of Lenzing’s textiles business, which comprises of fiber offerings under the flagship TENCEL™ and LENZING™ ECOVERO™ brands. With decades of experience working with partners across the textile value chain, Kit Ping will continue to foster the development of Lenzing’s textile business through driving innovative fiber and application solutions for customers, and ultimately bring benefits to consumers. Prior to joining Lenzing, Kit Ping held several regional and global commercial and operational leadership roles at Coats Group, as well as more recently at Amann Group. Her experience will add value to Lenzing’s core business, affirming Lenzing’s dedication to driving a positive impact across the industry ecosystem.

From 1 July 2024 onward, Florian Heubrandner will focus on driving the strategy and expansion of Lenzing’s filament business with his established expertise in the value chain. He will work alongside Lenzing’s Research and Development and Engineering teams to establish filament as a separate business with a strong focus on innovation and growth.

Source:

Lenzing AG

Bundesverdienstkreuz für Südwesttextil-Vizepräsidentin Donata Apelt-Ihling (c) Ch. Breithaupt
05.07.2024

Bundesverdienstkreuz für Südwesttextil-Vizepräsidentin Donata Apelt-Ihling

Südwesttextil-Vizepräsidentin Donata Apelt-Ihling ist für ihr unternehmerisches und ehrenamtliches Engagement für Branche und Gesellschaft mit dem Bundesverdienstkreuz am Bande geehrt worden.

Seit 1982 Gesellschafterin im Familienunternehmen, der Alfred Apelt GmbH, ist Donata Apelt-Ihling seit 2006 Vizepräsidentin von Südwesttextil. Ihr Engagement für die Branche weitete die Dipl.-Betriebswirtin als Mitglied im Vorstand der Landesvereinigung Baden-Württembergische Arbeitgeberverbände e.V. seit 2008 und als Mitglied des Präsidiums des Gesamtverbands der deutschen Textil- und Modeindustrie e.V. seit 2009 aus. Die Themen Bildung, Arbeitsmarktpolitik, europäische Integration und die Förderung der Beziehungen zu den europäischen Nachbarn sind der Unternehmerin dabei ein besonderes Anliegen. Seit 2021 ist Donata Apelt-Ihling Mitglied des Präsidiums der fusionierten Unternehmer Baden-Württemberg und stärkt damit die Wahrnehmung der Textil- und Bekleidungsindustrie auf Landesebene.

Südwesttextil-Vizepräsidentin Donata Apelt-Ihling ist für ihr unternehmerisches und ehrenamtliches Engagement für Branche und Gesellschaft mit dem Bundesverdienstkreuz am Bande geehrt worden.

Seit 1982 Gesellschafterin im Familienunternehmen, der Alfred Apelt GmbH, ist Donata Apelt-Ihling seit 2006 Vizepräsidentin von Südwesttextil. Ihr Engagement für die Branche weitete die Dipl.-Betriebswirtin als Mitglied im Vorstand der Landesvereinigung Baden-Württembergische Arbeitgeberverbände e.V. seit 2008 und als Mitglied des Präsidiums des Gesamtverbands der deutschen Textil- und Modeindustrie e.V. seit 2009 aus. Die Themen Bildung, Arbeitsmarktpolitik, europäische Integration und die Förderung der Beziehungen zu den europäischen Nachbarn sind der Unternehmerin dabei ein besonderes Anliegen. Seit 2021 ist Donata Apelt-Ihling Mitglied des Präsidiums der fusionierten Unternehmer Baden-Württemberg und stärkt damit die Wahrnehmung der Textil- und Bekleidungsindustrie auf Landesebene.

Über ihre Verdienste um die baden-württembergische und deutsche Wirtschaft hinaus, hat Donata Apelt-Ihling soziale Verantwortung und persönlichen Einsatz insbesondere in den Bereichen Integration, Bildung und Jugend gezeigt. Beispielhaft dafür sind die Gründung der „Oberkircher Lesepaten“ zur Leseförderung und Integration von Kindern mit besonderem pädagogischem Bedarf, ihr Engagement im Kinderschutzbund, insbesondere in der Flüchtlingsbetreuung, und ihre Schirmherrschaft des RheumaPreises.

Donata Apelt-Ihling erhielt das Bundesverdienstkreuz am Bande im Rahmen einer feierlichen Verleihung in Oberkirch. Die Laudatio hielt Marion Gentges MdL, Ministerin der Justiz und für Migration des Landes Baden-Württemberg. Südwesttextil dankt seiner Vizepräsidentin für ihr ausdauerndes und herausragendes
Engagement und gratuliert zu der Auszeichnung.

Source:

Südwesttextil – Verband der Südwestdeutschen Textil- und Bekleidungsindustrie e.V.

Foto: Manor Lux
28.06.2024

Hochschule Niederrhein: Zweiter Platz für Textilien aus Algen

Leon Blanckart, Gründer und wissenschaftlicher Mitarbeiter an der Hochschule Niederrhein, hat bei der „From Lab to Market Challenge“ (FLTMC) im Henkel Inspiration Center in Düsseldorf den zweiten Platz in der Gesamtwertung belegt. Zudem entschied der Absolvent des Fachbereichs Textil- und Bekleidungstechnik die Publikumswertung für sich.

Mit seiner innovativen Idee, nachhaltige Textilien aus Algen zu erzeugen und einem überzeugenden Pitch im Finale, sicherte sich Blanckart eine Förderung von 1.500 Euro. Seine angestrebte Gründung AlgaCore basiert auf dem aktuell vom Bundesministerium für Bildung und Forschung (BMBF) geförderten Forschungsprojekt AlgaTex. Organisiert wurde die Challenge von chemstars.nrw und der Kooperationsplattform Ausgründungspotenziale Nachhaltige Chemie (KOALA).

Die FLTMC ist ein niedrigschwelliger Ideenwettbewerb für Produkt- und Geschäftsideen aus den Bereichen Chemie, industrielle Biotechnologie, Materialwissenschaften oder Digitales mit Anknüpfungspunkten zur Chemie. Der Wettbewerb richtet sich an Wissenschaftlerinnen und Wissenschaftler, die sich erste Gedanken über die Kommerzialisierung ihrer Forschung machen wollen.

Leon Blanckart, Gründer und wissenschaftlicher Mitarbeiter an der Hochschule Niederrhein, hat bei der „From Lab to Market Challenge“ (FLTMC) im Henkel Inspiration Center in Düsseldorf den zweiten Platz in der Gesamtwertung belegt. Zudem entschied der Absolvent des Fachbereichs Textil- und Bekleidungstechnik die Publikumswertung für sich.

Mit seiner innovativen Idee, nachhaltige Textilien aus Algen zu erzeugen und einem überzeugenden Pitch im Finale, sicherte sich Blanckart eine Förderung von 1.500 Euro. Seine angestrebte Gründung AlgaCore basiert auf dem aktuell vom Bundesministerium für Bildung und Forschung (BMBF) geförderten Forschungsprojekt AlgaTex. Organisiert wurde die Challenge von chemstars.nrw und der Kooperationsplattform Ausgründungspotenziale Nachhaltige Chemie (KOALA).

Die FLTMC ist ein niedrigschwelliger Ideenwettbewerb für Produkt- und Geschäftsideen aus den Bereichen Chemie, industrielle Biotechnologie, Materialwissenschaften oder Digitales mit Anknüpfungspunkten zur Chemie. Der Wettbewerb richtet sich an Wissenschaftlerinnen und Wissenschaftler, die sich erste Gedanken über die Kommerzialisierung ihrer Forschung machen wollen.

Source:

Hochschule Niederrhein

Christina Horlacher Foto Findeisen
Christina Horlacher
28.06.2024

FINDEISEN: Mitarbeiterstamm wächst weiter

Im Rahmen seiner Zukunftsstrategie baut der Nadelvlieshersteller FINDEISEN in Ettlingen seinen Mitarbeiterstamm weiter aus.

Ab dem 15.8.2024 verstärkt Christina Horlacher die Anwendungstechnik. Die 26-Jährige hat vor kurzem die Meisterschule für Raumausstatter in Stuttgart erfolgreich abgeschlossen und zuvor schon mehrere Jahre als Raumausstatterin gearbeitet.  

Der Leiter der Anwendungstechnik Marco Fischer kann damit das Angebot an anwendungsnahen Dienstleistungen wie Schulungen, Baustellenbetreuungen und technischer Beratung weiter ausbauen.

Fabian Becker ist ein weiterer qualifizierter Neuzugang: Der gelernte Elektroniker und Technische Fachwirt übernimmt ab 1.8.2024 die Leitung Produktionsplanung und wird Stellvertreter des Produktionsleiters Ulrich Krauß.

Im Rahmen seiner Zukunftsstrategie baut der Nadelvlieshersteller FINDEISEN in Ettlingen seinen Mitarbeiterstamm weiter aus.

Ab dem 15.8.2024 verstärkt Christina Horlacher die Anwendungstechnik. Die 26-Jährige hat vor kurzem die Meisterschule für Raumausstatter in Stuttgart erfolgreich abgeschlossen und zuvor schon mehrere Jahre als Raumausstatterin gearbeitet.  

Der Leiter der Anwendungstechnik Marco Fischer kann damit das Angebot an anwendungsnahen Dienstleistungen wie Schulungen, Baustellenbetreuungen und technischer Beratung weiter ausbauen.

Fabian Becker ist ein weiterer qualifizierter Neuzugang: Der gelernte Elektroniker und Technische Fachwirt übernimmt ab 1.8.2024 die Leitung Produktionsplanung und wird Stellvertreter des Produktionsleiters Ulrich Krauß.

Source:

Findeisen GmbH

28.06.2024

Lenzing AG: Stephan Sielaff leaves, Rohit Aggarwal joins

The Supervisory Board of Lenzing Group has appointed Rohit Aggarwal as a new member of the Management Board of Lenzing Group. He will assume responsibility for the fiber division during the third quarter. After the departure of Stephan Sielaff, Aggarwal will take over the position of CEO of Lenzing Group.

Rohit Aggarwal has a sound understanding of the strategic development of international markets and the establishment of efficient management teams through global management positions in Europe, the USA and Asia. Thanks to his experience in the global textile and fiber market, he is well versed with Lenzing's core business in all its facets, both in terms of content and geography.

Stephan Sielaff, CEO of Lenzing Group, will leave the company at the latest when his contract expires at the end of March 2025 and devote himself to new tasks.

The Supervisory Board of Lenzing Group has appointed Rohit Aggarwal as a new member of the Management Board of Lenzing Group. He will assume responsibility for the fiber division during the third quarter. After the departure of Stephan Sielaff, Aggarwal will take over the position of CEO of Lenzing Group.

Rohit Aggarwal has a sound understanding of the strategic development of international markets and the establishment of efficient management teams through global management positions in Europe, the USA and Asia. Thanks to his experience in the global textile and fiber market, he is well versed with Lenzing's core business in all its facets, both in terms of content and geography.

Stephan Sielaff, CEO of Lenzing Group, will leave the company at the latest when his contract expires at the end of March 2025 and devote himself to new tasks.

More information:
Lenzing AG CEO
Source:

Lenzing AG

26.06.2024

HSNR-Studierende zeigen Kollektionen auf der Neo.Fashion Berlin

Graduierte vom Fachbereich Textil- und Bekleidungstechnik der Hochschule Niederrhein (HSNR) präsentieren ihre Kollektionen bei der Berlin Fashion Week. Auf der Neo.Fashion haben Absolvent:innen jedes Jahr die Chance, Einblicke in ihr kreatives Schaffen zu geben. In diesem Jahr läuft die Neo.Fashion vom 2. bis 3. Juli.

Passend zum Titel ihrer Kollektion „skinsitive – pure cotton“ legte Anna Reintges (Bachelor Design-Ingenieur Mode) den Fokus auf eine besonders hautfreundliche Dessous-Loungewear aus reiner Bio-Baumwolle. Selbst Bestandteile wie die Versteller der Träger und Gummibänder sind aus Bio-Baumwolle oder Naturkautschuk gefertigt sind, sodass die gesamte Kollektion biologisch abbaubar und vegan ist.

Florian Schilders (Bachelor Design-Ingenieur Mode) Kollektion „Form Follows Flora“ soll das Bewusstsein für bedrohte Pflanzenarten schärfen. Dabei fokussiert er die Naturfaszination des Menschen und reflektiert die Auswirkungen ihrer Ausbeutung. In Schnitt, Muster und Materialien lässt er sich von gefährdeten Pflanzen inspirieren. Monochrome Teile imitieren Eukalyptusblätter, Drapagen verkörpern Irisblüten, Falten ahmen Blattstrukturen nach.

Graduierte vom Fachbereich Textil- und Bekleidungstechnik der Hochschule Niederrhein (HSNR) präsentieren ihre Kollektionen bei der Berlin Fashion Week. Auf der Neo.Fashion haben Absolvent:innen jedes Jahr die Chance, Einblicke in ihr kreatives Schaffen zu geben. In diesem Jahr läuft die Neo.Fashion vom 2. bis 3. Juli.

Passend zum Titel ihrer Kollektion „skinsitive – pure cotton“ legte Anna Reintges (Bachelor Design-Ingenieur Mode) den Fokus auf eine besonders hautfreundliche Dessous-Loungewear aus reiner Bio-Baumwolle. Selbst Bestandteile wie die Versteller der Träger und Gummibänder sind aus Bio-Baumwolle oder Naturkautschuk gefertigt sind, sodass die gesamte Kollektion biologisch abbaubar und vegan ist.

Florian Schilders (Bachelor Design-Ingenieur Mode) Kollektion „Form Follows Flora“ soll das Bewusstsein für bedrohte Pflanzenarten schärfen. Dabei fokussiert er die Naturfaszination des Menschen und reflektiert die Auswirkungen ihrer Ausbeutung. In Schnitt, Muster und Materialien lässt er sich von gefährdeten Pflanzen inspirieren. Monochrome Teile imitieren Eukalyptusblätter, Drapagen verkörpern Irisblüten, Falten ahmen Blattstrukturen nach.

Kerstin Greuls (Bachelor Design-Ingenieur Mode) Kollektion heißt „Reworked Radiance“ und ist vorrangig für Herrenbekleidung konzipiert. Durch Upcycling hat sie gebrauchten Kleidungsstücken neues Leben eingehaucht und dafür altes Material mit neuen Elementen kombiniert. Schnürungen und Cut-Outs sorgen für einen avantgardistischen Look mit Designs, die nachhaltig und trendbewusst sind.

Leonie Bachstädter (Master Textile Produkte – Design) hat für ihre Linie „PHYGITAL WEAVE“ sechs Outfits erstellt. Sie bringt die Verwobenheit zweier Realitäten zum Ausdruck: physisches Handwerk und virtuelle Designprozesse. Renderings von textilen Oberflächentexturen, Reflexionen und Faltenwurf werden hier auf Organza gedruckt oder auf Jacquard gewebt. Leonie Bachstädter verarbeitete zudem ausschließlich fehlerhaftes Leder. Entstanden sind Anzüge, Kleider und ein Mantel mit 3D-gedruckten Knöpfen und Gehörschutz-Accessoires.

Tatjana Reider (Master Management of Textile and Trade Technology) verwendete für ihre Kleidungsstücke passend zum Titel „BAD MOON RISING“ einen Farbton, der zwischen Blau und Lila wechselt. Die genderneutrale Kollektion kombiniert klassische Silhouetten mit futuristischen Akzenten wie Designelementen aus transparenten Stoffen.

Nora Abdel Hadi (Bachelor Design Ingenieur Mode) fusioniert verschiedene Stilrichtungen innerhalb der schwarzen Szene – inspiriert von Mode, Musik und Lebensphilosophie. Unter dem Titel „In the Realm of Shadows“ hat sie für die Frühjahrs-/Sommersaison eine Linie für den Alltag und eine für besondere Anlässe entworfen. Entstanden sind sieben Outfits aus je mindestens drei Einzelteilen, welche beliebig kombinierbar sind.

Bei Naahal Sanatigars (Bachelor Design Ingenieur Mode) Kollektion „knock knock. who‘s there? its‘you! who‘s you?“ trifft Psychologie auf Mode. Dabei reflektierte sie verschiedene Phasen ihres Lebens. Bei der modischen Umsetzung von Emotionen wie Geborgenheit oder Angst entstanden sechs Outfits, die für je eine Etappe ihrer Persönlichkeitsentwicklung stehen und Silhouetten von fließend bis körperbetont beinhalten. Dafür arbeitete sie mit wasserbasiertem Digitaldruck auf Baumwolle und „Cameo-Druck“.

In „I’ll be your mirror“ stellt Lisa Opitz (Bachelor Design-Ingenieur Mode) die Großeltern- und Enkelkind-Generation gegenüber. Auf der Grundlage von Familienfotos arbeitete sie die stilistischen Mittel der Generation Babyboomer heraus. So wurden Elemente der Kleidung aus der Vergangenheit betont und durch die Einbindung aktueller Trends der Generation Z neu interpretiert.

Sophie Plöttner (Bachelor Textil- und Bekleidungstechnik – Produktentwicklung) und Lisa-Marie Brodka (Bachelor Design-Ingenieur Textil) treten in Berlin als Team an. Mit ihrer Kollektion “DEAR JANUS” - Namensgeber ist der römische Gott Janus, der in die Zukunft und Vergangenheit blickt - präsentieren sie Gegensätze in Schnitt, Farbe, Form und Stil. Die beiden Absolventinnen verbinden traditionelles Handwerk mit modernster KI-Technologie. So werden Codes zu Pinselstrichen, Prompts zu Bildern. Die Schnittgestaltung basiert auf einem experimentellen Ansatz und dem freien Drapieren. Das Duo nimmt zudem an der Best Graduates Show der diesjährigen Neo.Fashion teil.

Source:

Hochschule Niederrhein

26.06.2024

ReHubs elects Board of Directors

ReHubs announces the election of its Board of Directors. The election came during the ReHubs Annual Event, this year hosted by Coleo in Barcelona, in which they presented their new Recycling Sorting Facility, prompted through their partnership with ReHubs.

The elected Board of Directors, comprising experienced and diverse industry leaders from ReHubs partner organisations, will support Executive Director Chris Deloof in developing ReHubs' capacity-building and knowledge-sharing projects. The Board includes; Acerina Trejo Machin (Resortecs), Alain Poincheval (Reju), Anna Pehrsson (TEXAID), Bouraoui Kechiche (DECATHLON), Carl Baekelandt (Concordia Textiles / PurFi), David Puyuelo Huguet (Coleo), Dirk Vantyghem (EURATEX), Félix Poza Peña (INDITEX), Mariska Boer (Boer Group), Outi Luukko (Rester), Véronique Allaire Spitzer (Refashion).

ReHubs announces the election of its Board of Directors. The election came during the ReHubs Annual Event, this year hosted by Coleo in Barcelona, in which they presented their new Recycling Sorting Facility, prompted through their partnership with ReHubs.

The elected Board of Directors, comprising experienced and diverse industry leaders from ReHubs partner organisations, will support Executive Director Chris Deloof in developing ReHubs' capacity-building and knowledge-sharing projects. The Board includes; Acerina Trejo Machin (Resortecs), Alain Poincheval (Reju), Anna Pehrsson (TEXAID), Bouraoui Kechiche (DECATHLON), Carl Baekelandt (Concordia Textiles / PurFi), David Puyuelo Huguet (Coleo), Dirk Vantyghem (EURATEX), Félix Poza Peña (INDITEX), Mariska Boer (Boer Group), Outi Luukko (Rester), Véronique Allaire Spitzer (Refashion).

The two-day ReHubs Annual Event featured a dynamic program where ReHubs twenty-five partners to date came together to connect and strengthen relationships, fostering collaboration and the exchange of innovative ideas. Additionally, ReHubs partners received policy updates from EURATEX and their possible implications for the industry and engaged in a discussion with the European Investment Bank on their Venture Debt Program and their Advisory Services.

As hosts of this year’s Annual Event, Spain-based organisation Coleo provided an exclusive preview of their new Recycling Sorting Facility to all ReHubs partners. The pre-opening of Coleo’s innovative facility in Mataró was a highlight, showcasing their latest advancements in textile sorting and recycling.

Source:

ReHubs

KARL MAYER GROUP: New General Manager at Romanian subsidiary (c) KARL MAYER GROUP
Patrick Mack
19.06.2024

KARL MAYER GROUP: New General Manager at Romanian subsidiary

The KARL MAYER GROUP founds a production company in Romania and hires Patrick Mack as an additional General Manager.

In October 2023, the KARL MAYER GROUP founded a production company in Romania to make itself more resilient and strengthen its competitiveness. KARL MAYER ROMANIA S.R.L. will initially start production in Baia Mare, which were rented in February 2024. A move to a new factory building in the neighbourhood is planned in the future.

In May of this year, Patrick Mack took up his position as General Manager at the Romanian subsidiary of KARL MAYER. He will be supported in his tasks by Manfred Reinhold, also at the head of KARL MAYER ROMANIA. Patrick Mack will manage the business locally.

The KARL MAYER GROUP founds a production company in Romania and hires Patrick Mack as an additional General Manager.

In October 2023, the KARL MAYER GROUP founded a production company in Romania to make itself more resilient and strengthen its competitiveness. KARL MAYER ROMANIA S.R.L. will initially start production in Baia Mare, which were rented in February 2024. A move to a new factory building in the neighbourhood is planned in the future.

In May of this year, Patrick Mack took up his position as General Manager at the Romanian subsidiary of KARL MAYER. He will be supported in his tasks by Manfred Reinhold, also at the head of KARL MAYER ROMANIA. Patrick Mack will manage the business locally.

The German-American has already set up a factory for a foreign company in Romania and has a clear idea of his new role: "KARL MAYER ROMANIA is of extreme strategic importance. That is why I want to build a site that fits seamlessly into the manufacturing footprint of the KARL MAYER GROUP. The new production facility should fulfil all KARL MAYER standards, contribute to the improvement of the company as a whole and represent it accordingly," explains Patrick Mack.

Source:

KARL MAYER Verwaltungsgesellschaft AG

adidas and JJJJound: José Mourinho presents latest Collection (c) adidas AG
18.06.2024

adidas and JJJJound: José Mourinho presents latest Collection

adidas Originals and Montreal-based design studio, JJJJound, return to present their latest collection.

Inspired by the Three Stripes’ sporting heritage and driven by a commitment to authentic storytelling, the second adidas Originals by JJJJound collection draws on quintessential footballing aesthetics with a 7 piece apparel, accessories, and footwear offering.

The apparel and accessories selection includes an all black track top and matching pair of track pants, a tonal white jersey, and a black airliner bag, as well as a co-branded football and bag set. The collection is then rounded out by a new take on the classic Samba sneaker.

Accompanying the launch of the collection is a campaign featuring football legend José Mourinho. Captured by photographer Liam MacRae amidst a backdrop of quotidian Portuguese life, the José campaign is an ode to Samba’s time honored legacy in sport and culture.

adidas Originals and Montreal-based design studio, JJJJound, return to present their latest collection.

Inspired by the Three Stripes’ sporting heritage and driven by a commitment to authentic storytelling, the second adidas Originals by JJJJound collection draws on quintessential footballing aesthetics with a 7 piece apparel, accessories, and footwear offering.

The apparel and accessories selection includes an all black track top and matching pair of track pants, a tonal white jersey, and a black airliner bag, as well as a co-branded football and bag set. The collection is then rounded out by a new take on the classic Samba sneaker.

Accompanying the launch of the collection is a campaign featuring football legend José Mourinho. Captured by photographer Liam MacRae amidst a backdrop of quotidian Portuguese life, the José campaign is an ode to Samba’s time honored legacy in sport and culture.

Source:

adidas AG

17.06.2024

CEMATEX appoints new president

CEMATEX, the European Committee of Textile Machinery Manufacturers, announced the appointment of Alex Zucchi as its new president. Mr Zucchi was elected at the General Assembly held on 14 June 2024.

Mr Zucchi has been active in CEMATEX, having been involved in the ACIMIT delegation since 2015. He is the immediate past president of ACIMIT, and continues to be a staunch advocate of the sustainability cause, including promotion of the ACIMIT green label and the recycling of textile machinery. Currently, he is the managing director and partner of Ferraro, a manufacturer specialising in finishing machinery.

Following Mr Zucchi's election, the General Assembly expressed its gratitude to the outgoing president, Ernesto Maurer, who led the association with enthusiasm and professional competence for four years. Mr Maurer will continue to be involved in CEMATEX as its vice president.

CEMATEX, the European Committee of Textile Machinery Manufacturers, announced the appointment of Alex Zucchi as its new president. Mr Zucchi was elected at the General Assembly held on 14 June 2024.

Mr Zucchi has been active in CEMATEX, having been involved in the ACIMIT delegation since 2015. He is the immediate past president of ACIMIT, and continues to be a staunch advocate of the sustainability cause, including promotion of the ACIMIT green label and the recycling of textile machinery. Currently, he is the managing director and partner of Ferraro, a manufacturer specialising in finishing machinery.

Following Mr Zucchi's election, the General Assembly expressed its gratitude to the outgoing president, Ernesto Maurer, who led the association with enthusiasm and professional competence for four years. Mr Maurer will continue to be involved in CEMATEX as its vice president.

Source:

Cematex

Girbau: Appointment of new President (c) Girbau
17.06.2024

Girbau: Appointment of new President

Girbau, a company in total textile care solutions, has appointed Diego Hervás as its new President. Hervás takes on this role with the aim of supporting Girbau's planned growth, contributing his strategic vision and results-oriented approach, in line with the company's values and legacy.

Mercè Girbau, Chair and CEO, and Pere Girbau, CEO, the third generation of this family firm, will continue to perform their functions and work on long-term strategy, innovation, sustainability and corporate culture. Both highlighted Hervás' career in both multinationals and family firms, emphasizing "his ability to fit into Girbau's strategic plan and vision".

Diego Hervás' career includes over 20 years experience in executive positions in multinationals like Xerox and major family businesses like Comexi. In these projects he has proven his capacity for leadership, innovation and team management. Hervás studied Telecommunications Engineering and has complemented his training with a range of courses and master's degrees in management at prestige institutions including IESE and INSEAD.

Girbau, a company in total textile care solutions, has appointed Diego Hervás as its new President. Hervás takes on this role with the aim of supporting Girbau's planned growth, contributing his strategic vision and results-oriented approach, in line with the company's values and legacy.

Mercè Girbau, Chair and CEO, and Pere Girbau, CEO, the third generation of this family firm, will continue to perform their functions and work on long-term strategy, innovation, sustainability and corporate culture. Both highlighted Hervás' career in both multinationals and family firms, emphasizing "his ability to fit into Girbau's strategic plan and vision".

Diego Hervás' career includes over 20 years experience in executive positions in multinationals like Xerox and major family businesses like Comexi. In these projects he has proven his capacity for leadership, innovation and team management. Hervás studied Telecommunications Engineering and has complemented his training with a range of courses and master's degrees in management at prestige institutions including IESE and INSEAD.

More information:
Girbau Textile Care President
Source:

Girbau

EURATEX elects new President (c) EURATEX
From the left: Ismail Kolunsag, Barbara Cimmino, Mario Jorge Machado and Grégory Marchant.
17.06.2024

EURATEX elects new President

Portuguese textile entrepreneur, Mario Jorge Machado, has been elected President of EURATEX during its General Assembly on 14 June. The Assembly also nominated Alberto Paccanelli as Honorary President.

Mario Jorge Machado has an extensive career in textiles. Mario is currently a shareholder and director of "Adalberto Textile Solutions, S.A.", where he applies advanced management practices to boost competitiveness and innovation. He has been president of the Textile and Clothing Association of Portugal (ATP) since 2019, and he stands out for his strategic leadership in the textile and clothing sector, promoting innovation and sustainability. He represents ATP on the Board of CIP - Confederação Empresarial de Portugal and chairs CIP's strategic council for the environment and sustainability.

With a degree in Production Polymer Engineering from the University of Minho, his expertise ranges from continuous process improvement to the development of B2B commercial teams and B2C business models. His vision encompasses operational excellence and the implementation of sustainable practices, contributing to the evolution of the textile industry.

Portuguese textile entrepreneur, Mario Jorge Machado, has been elected President of EURATEX during its General Assembly on 14 June. The Assembly also nominated Alberto Paccanelli as Honorary President.

Mario Jorge Machado has an extensive career in textiles. Mario is currently a shareholder and director of "Adalberto Textile Solutions, S.A.", where he applies advanced management practices to boost competitiveness and innovation. He has been president of the Textile and Clothing Association of Portugal (ATP) since 2019, and he stands out for his strategic leadership in the textile and clothing sector, promoting innovation and sustainability. He represents ATP on the Board of CIP - Confederação Empresarial de Portugal and chairs CIP's strategic council for the environment and sustainability.

With a degree in Production Polymer Engineering from the University of Minho, his expertise ranges from continuous process improvement to the development of B2B commercial teams and B2C business models. His vision encompasses operational excellence and the implementation of sustainable practices, contributing to the evolution of the textile industry.

The Assembly also nominated Alberto Paccanelli as Honorary President, recognising over a decade of commitment to EURATEX and the European textile industry.

EURATEX General Assembly also elected 4 other members of the Presidency Team: Michael Kamm (ZWILLING Gruppe, Germany), Barbara Cimmino (Yamamay, Italy), Grégory Marchant (UTT, France) and Ismail Kolunsag (Cross Tekstil, Turkey). During the Assembly, EURATEX also welcomed new memberships from CEMATEX and Forschungskuratorium Textil e. V., and a partnership with Reju. (France).

More information:
Euratex President general assembly
Source:

EURATEX

05.06.2024

PVH: Search for new European Leader

PVH Corp. announced that Martijn Hagman, CEO of Tommy Hilfiger Global and PVH Europe, will be leaving the Company. He will serve in an advisory capacity to facilitate a smooth transition.

Lea Rytz Goldman, Tommy Hilfiger Global President, leads the global brand, reporting directly to PVH CEO Stefan Larsson. David Savman, PVH’s Chief Supply Chain Officer, will serve as Interim CEO for PVH Europe. The Company has launched a search for a new European leader.

PVH Corp. announced that Martijn Hagman, CEO of Tommy Hilfiger Global and PVH Europe, will be leaving the Company. He will serve in an advisory capacity to facilitate a smooth transition.

Lea Rytz Goldman, Tommy Hilfiger Global President, leads the global brand, reporting directly to PVH CEO Stefan Larsson. David Savman, PVH’s Chief Supply Chain Officer, will serve as Interim CEO for PVH Europe. The Company has launched a search for a new European leader.

More information:
PVH Europe TOMMY HILFIGER CEO
Source:

PVH Corp.

Dibella strengthens sales team (c) Dibella
Dibella is strengthening its sales team with Thomas Kmoch
22.05.2024

Dibella strengthens sales team

The Dibella sales team continues to grow. Since the first of May, Thomas Kmoch has been supporting customers from South Tyrol, Austria and Switzerland.

Dibella welcomes Thomas Kmoch, an experienced member of staff, to the team. Due to his previous twenty years as an authorised signatory and sales director at Damino GmbH, the sales specialist brings with him in-depth knowldge of flat linen for contract business and comprehensive industry expertise.

At Dibella, Thomas Kmoch is primarily responsible for supporting existing customers and building new customer relationships in South Tyrol, Austria and Switzerland. The company is thus further strengthening ist focus on these three regions.

The Dibella sales team continues to grow. Since the first of May, Thomas Kmoch has been supporting customers from South Tyrol, Austria and Switzerland.

Dibella welcomes Thomas Kmoch, an experienced member of staff, to the team. Due to his previous twenty years as an authorised signatory and sales director at Damino GmbH, the sales specialist brings with him in-depth knowldge of flat linen for contract business and comprehensive industry expertise.

At Dibella, Thomas Kmoch is primarily responsible for supporting existing customers and building new customer relationships in South Tyrol, Austria and Switzerland. The company is thus further strengthening ist focus on these three regions.

Source:

Dibella GmbH

Südwesttextil-Hauptgeschäftsführerin Edina Brenner, Südwesttextil-Vorstand Jochen Eckhold, Ministerin der Justiz und für Migration Marion Gentges und Südwesttextil Präsident Arved H. Westerkamp. (v.l.n.r.) Foto © Ministerium der Justiz und für Migration Baden-Württemberg
Südwesttextil-Hauptgeschäftsführerin Edina Brenner, Südwesttextil-Vorstand Jochen Eckhold, Ministerin der Justiz und für Migration Marion Gentges und Südwesttextil Präsident Arved H. Westerkamp. (v.l.n.r.)
21.05.2024

Fachkräfteeinwanderung: Südwesttextil für baldige Einrichtung einer Landesagentur

Im Gespräch mit Marion Gentges, Ministerin der Justiz und für Migration, plädierte Südwesttextil für eine zeitnahe Umsetzung der Landesagentur für Zuwanderung von Fachkräften (LZF).

Südwesttextil begrüßte im Rahmen des Austauschs mit Marion Gentges, Ministerin der Justiz und für Migration, die Einrichtung einer Landesagentur für Zuwanderung von Fachkräften.

Ministerin der Justiz und für Migration Marion Gentges: „Wir werden eine Landesagentur für die Zuwanderung von Fachkräften einrichten als Angebot an unsere Wirtschaft und Entlastung für die Ausländerbehörden, damit wir kürzere Verfahren und effizientere Prozesse bei der Fachkräfteeinwanderung kriegen. Diese Stelle wird eine landesweite Zuständigkeit haben und Unternehmen, die vor Ort keinen speziellen Ansprechpartner haben, als spezialisierte Anlaufstelle zur Verfügung stehen. Unternehmen, die bereits enge Anbindungen und gute Prozesse mit der Ausländerbehörde vor Ort etabliert haben, können sich aber natürlich auch weiterhin dorthin wenden.“  

Im Gespräch mit Marion Gentges, Ministerin der Justiz und für Migration, plädierte Südwesttextil für eine zeitnahe Umsetzung der Landesagentur für Zuwanderung von Fachkräften (LZF).

Südwesttextil begrüßte im Rahmen des Austauschs mit Marion Gentges, Ministerin der Justiz und für Migration, die Einrichtung einer Landesagentur für Zuwanderung von Fachkräften.

Ministerin der Justiz und für Migration Marion Gentges: „Wir werden eine Landesagentur für die Zuwanderung von Fachkräften einrichten als Angebot an unsere Wirtschaft und Entlastung für die Ausländerbehörden, damit wir kürzere Verfahren und effizientere Prozesse bei der Fachkräfteeinwanderung kriegen. Diese Stelle wird eine landesweite Zuständigkeit haben und Unternehmen, die vor Ort keinen speziellen Ansprechpartner haben, als spezialisierte Anlaufstelle zur Verfügung stehen. Unternehmen, die bereits enge Anbindungen und gute Prozesse mit der Ausländerbehörde vor Ort etabliert haben, können sich aber natürlich auch weiterhin dorthin wenden.“  

Arved H. Westerkamp, Präsident von Südwesttextil, unterstrich im Austausch mit der Ministerin: „Die hohe Relevanz ausländischer Fachkräfte ist für uns unbestritten. Die Textil- und Bekleidungsindustrie macht bereits heute Gebrauch von den Möglichkeiten des Fachkräfteeinwanderungsgesetzes, denn der Fachkräftemangel stellt eine Herausforderung für ein verstärktes Wachstum in der Branche dar.“ Allerdings seien die gesetzlichen Vorgaben nach wie vor zu komplex für den betrieblichen Alltag, berichtet Arved H. Westerkamp. Die Industrie signalisiere Bereitschaft, in der nahen Kooperation mit den relevanten Behörden einen Beitrag zur Beschleunigung der Verfahren in der Übernahme von beratenden Aufgaben zu leisten. Wichtig ist dabei auch die Digitalisierung der Prozesse und die ausreichende Ausstattung der LZF von Beginn an.

„Die Realisierung eines koordinierenden Ansprechpartners für den gesamten Einwanderungsprozess nach dem Motto 'one face to the customer', gebündelt mit einer digitalen Plattform zur Überprüfung des Verfahrensstands bei der Fachkräfteeinwanderung, wäre für die Fachkraft und uns als Unternehmen äußerst hilfreich“, ergänzt Jochen Eckhold, Mitglied des Vorstands von Südwesttextil, die Vorstellung von einem LZF aus Unternehmensperspektive.

Die Bündelung der Kompetenzen in einer zentralen Organisation wäre ein Fortschritt gegenüber der aktuellen Situation. „Die Einbeziehung der Textil- und Bekleidungsindustrie in die Gestaltung und Umsetzung der LZF ist ausdrücklich gewünscht“, betonte Südwesttextil-Hauptgeschäftsführerin Edina Brenner abschließend während des Treffens mit der Justizministerin.

Südwesttextil hat seinen Standpunkt zur Fachkräfteeinwanderung in einem Positionspapier mit zahlreichen Beispielen zum Status Quo in der baden-württembergischen Textil- und Bekleidungsindustrie dargelegt.

Source:

Verband der Südwestdeutschen Textil- und Bekleidungsindustrie Südwesttextil e.V.

21.05.2024

Keys to Unlock the Next Level in Sustainable Fashion

On the occasion of the 15-year anniversary of the inaugural Global Fashion Summit, Global Fashion Agenda (GFA) has released a special edition of the Fashion CEO Agenda  — a strategic resource designed to steer fashion organisations towards achieving a net positive industry by 2050. In line with the 2024 theme of Global Fashion Summit, ‘Unlocking the Next Level’, this year’s Fashion CEO Agenda presents five pivotal opportunities for fashion executives and the industry at large to unlock transformative impact for people and planet.

In the 15 years since the inception of Global Fashion Summit in 2009, sustainability has evolved from a peripheral concern to a central focus in the fashion business landscape, prompting significant strides across the industry. Despite this progress, the alarming escalation of global warming and exponential rise in clothing production demand urgent and collective action from fashion industry leaders.

On the occasion of the 15-year anniversary of the inaugural Global Fashion Summit, Global Fashion Agenda (GFA) has released a special edition of the Fashion CEO Agenda  — a strategic resource designed to steer fashion organisations towards achieving a net positive industry by 2050. In line with the 2024 theme of Global Fashion Summit, ‘Unlocking the Next Level’, this year’s Fashion CEO Agenda presents five pivotal opportunities for fashion executives and the industry at large to unlock transformative impact for people and planet.

In the 15 years since the inception of Global Fashion Summit in 2009, sustainability has evolved from a peripheral concern to a central focus in the fashion business landscape, prompting significant strides across the industry. Despite this progress, the alarming escalation of global warming and exponential rise in clothing production demand urgent and collective action from fashion industry leaders.

Unlocking the next level of positive impact necessitates a comprehensive understanding of interdependencies and system-wide solutions. The 2024 edition of the Fashion CEO Agenda aims to empower fashion leaders and the wider industry to embrace five key opportunities:

  • Operationalising Sustainability
  • Redefining Growth
  • Activating Consumers
  • Prioritising People
  • Mobilising Based on Materiality

Drawing from the five priorities of the Fashion CEO Agenda — Respectful and Secure Work Environments, Better Wage Systems, Resource Stewardship, Smart Material Choices, and Circular Systems — this special edition highlights five cross-cutting opportunities that will help achieve the next level of progress on these priorities.

Tailored for fashion brands, retailers, and producers, this edition of the Fashion CEO Agenda differs from previous editions as it focuses on challenging norms and amplifying efforts, and serves as a crucial inflection point for the industry to foster positive outcomes for both society and the environment. By upholding the rights of workers, championing diversity and inclusivity, redefining success metrics, and reshaping growth paradigms, profound transformation is possible.
 
Federica Marchionni, CEO, Global Fashion Agenda, says: “The Fashion CEO Agenda 2024 aims to help leaders to shift their mindset, providing clear unlocks for embracing the challenges for future proofing their businesses and operations. I urgently encourage leaders to work closely with cross-functional teams, use empathy, and a values-based approach that prioritises the planet and the well-being of the people. By doing so, we secure the foundation of our businesses and deliver not only financial returns but also positive impact on the world around us.”

Through renowned events, impact programmes, and thought leadership publications, GFA consistently convenes industry pioneers, shares tangible case studies, disseminates best practices, and highlights practical tools. While recognising the enduring utility of these resources, stakeholders are now encouraged to build upon existing insights and embrace increasingly sophisticated, holistic, and human-centric opportunities to unlock the next level of industry transformation across the entire value chain.

The Fashion CEO Agenda 2024 is an openly accessible resource and available to download at the GFA’s website

Source:

Global Fashion Agenda

Neuer Marketingleiter bei Epson Deutschland GmbH (c) Epson Deutschland GmbH
Thorsten Kapp ist ab sofort bei der Epson Deutschland GmbH neuer Leiter der Abteilung Marketing Services für die Region DACH.
15.05.2024

Neuer Marketingleiter bei Epson Deutschland GmbH

Thorsten Kapp ist neuer Marketingleiter bei der Epson Deutschland GmbH. Er tritt die Nachfolge von Sascha Surbach an, der die Abteilung zusätzlich zu seiner Funktion als Head of E-Marketing EMEAR interimsweise geführt hat. In seiner neuen Position entwickelt, koordiniert und realisiert Kapp die Marketingaktionen von Epson für die Region DACH.

Ihn unterstützen bei seiner Tätigkeit die Teams Channelmarketing B2B, Channelmarketing B2C sowie PR & Social Media. Er selbst berichtet an Maria Eagling, Marketing Communications Director bei Epson Europa. Der 56-jährige kommt von der Ubisoft GmbH, bei der er 25 Jahre lang das Brandmarketing DACH sowie die Gamescom-Messen geleitet hat.

Thorsten Kapp ist neuer Marketingleiter bei der Epson Deutschland GmbH. Er tritt die Nachfolge von Sascha Surbach an, der die Abteilung zusätzlich zu seiner Funktion als Head of E-Marketing EMEAR interimsweise geführt hat. In seiner neuen Position entwickelt, koordiniert und realisiert Kapp die Marketingaktionen von Epson für die Region DACH.

Ihn unterstützen bei seiner Tätigkeit die Teams Channelmarketing B2B, Channelmarketing B2C sowie PR & Social Media. Er selbst berichtet an Maria Eagling, Marketing Communications Director bei Epson Europa. Der 56-jährige kommt von der Ubisoft GmbH, bei der er 25 Jahre lang das Brandmarketing DACH sowie die Gamescom-Messen geleitet hat.

More information:
Epson Deutschland GmbH Marketing
Source:

Epson Deutschland GmbH

BVMed: Neuer Referent für Hilfsmittelversorgung (c) BVMed
Toni Zamzow
13.05.2024

BVMed: Neuer Referent für Hilfsmittelversorgung

Der Bundesverband Medizintechnologie (BVMed) hat sein Geschäftsstellen-Team mit Toni Zamzow (39) verstärkt. Er ist seit 1. Mai 2024 Referent Ambulante Gesundheitsversorgung und kümmert sich insbesondere um Themen und Verbandsgremien im Bereich der Hilfsmittelversorgung. Das BVMed-Referat Ambulante Gesundheitsversorgung wird seit 2020 von Juliane Pohl geleitet.

Toni Zamzow war zuvor über 15 Jahre für die RSR Reha-Service-Ring GmbH, eine bundesweite Gemeinschaft von Reha- und Sanitätsfachhandelsbetrieben, tätig und leitete zuletzt das Vertragsmanagement zwischen Leistungserbringern und Krankenkassen. Er absolvierte eine Ausbildung zum Sozialversicherungs-Fachangestellten bei der Deutschen Rentenversicherung und ein ILS-Fernstudium mit erfolgreicher IHK-Prüfung zum Fachwirt im Sozial- und Gesundheitswesen.

Der Bundesverband Medizintechnologie (BVMed) hat sein Geschäftsstellen-Team mit Toni Zamzow (39) verstärkt. Er ist seit 1. Mai 2024 Referent Ambulante Gesundheitsversorgung und kümmert sich insbesondere um Themen und Verbandsgremien im Bereich der Hilfsmittelversorgung. Das BVMed-Referat Ambulante Gesundheitsversorgung wird seit 2020 von Juliane Pohl geleitet.

Toni Zamzow war zuvor über 15 Jahre für die RSR Reha-Service-Ring GmbH, eine bundesweite Gemeinschaft von Reha- und Sanitätsfachhandelsbetrieben, tätig und leitete zuletzt das Vertragsmanagement zwischen Leistungserbringern und Krankenkassen. Er absolvierte eine Ausbildung zum Sozialversicherungs-Fachangestellten bei der Deutschen Rentenversicherung und ein ILS-Fernstudium mit erfolgreicher IHK-Prüfung zum Fachwirt im Sozial- und Gesundheitswesen.

Source:

BVMed | Bundesverband Medizintechnologie e.V.

06.05.2024

Stahl: Thierry Vanlancker joins as non-Executive Board Director

Stahl, a provider of speciality coatings and treatments for flexible substrates, has appointed former AkzoNobel CEO Thierry Vanlancker as a Non-Executive Director to its Board.

As a Non-Executive Board Director, Mr Vanlancker will provide valuable oversight, advice and strategic guidance to Stahl’s leadership, supporting the company’s position as a leader in speciality coatings and treatments for flexible substrates.

From 2017 to 2022 Mr Vanlancker served as CEO and Chairman of the Management Board of AkzoNobel NV. Prior to his tenure at Akzo he held several senior positions in Europe and the US at Dupont.

Mr Vanlancker also serves as Chairman of the Board at Sika and as Non Executive Board Director at Aliaxis and Etex. He brings over 30 years of experience in the  speciality coatings and chemicals industries and holds a Master's degree in chemical engineering from Ghent University.

Stahl, a provider of speciality coatings and treatments for flexible substrates, has appointed former AkzoNobel CEO Thierry Vanlancker as a Non-Executive Director to its Board.

As a Non-Executive Board Director, Mr Vanlancker will provide valuable oversight, advice and strategic guidance to Stahl’s leadership, supporting the company’s position as a leader in speciality coatings and treatments for flexible substrates.

From 2017 to 2022 Mr Vanlancker served as CEO and Chairman of the Management Board of AkzoNobel NV. Prior to his tenure at Akzo he held several senior positions in Europe and the US at Dupont.

Mr Vanlancker also serves as Chairman of the Board at Sika and as Non Executive Board Director at Aliaxis and Etex. He brings over 30 years of experience in the  speciality coatings and chemicals industries and holds a Master's degree in chemical engineering from Ghent University.

More information:
Stahl Coatings Board of Directors
Source:

Stahl

06.05.2024

Levi Strauss & Co. appoints new CCO

Levi Strauss & Co. announced the appointment of Gianluca Flore as executive vice president and chief commercial officer, effective July 29. Reporting to Michelle Gass, president and chief executive officer, Flore will join the company’s executive leadership team and will be responsible for the commercial operations of the Levi’s® brand across all global channels, including stores, e-commerce and wholesale.

Levi Strauss & Co. announced the appointment of Gianluca Flore as executive vice president and chief commercial officer, effective July 29. Reporting to Michelle Gass, president and chief executive officer, Flore will join the company’s executive leadership team and will be responsible for the commercial operations of the Levi’s® brand across all global channels, including stores, e-commerce and wholesale.

Flore brings more than 20 years of international commercial experience in the luxury apparel and lifestyle sector. He joins LS&Co. from Burberry, where he was appointed chief commercial officer in 2021, overseeing five regions and a network of more than 400 stores. Prior to this, he served as the company’s president for the Americas and Global Retail Excellence, spearheading the expansion and productivity of the brand’s retail footprint, and elevating distribution and positioning across wholesale. Flore has also held leadership roles at the luxury group Kering, including CEO of Brioni, where he established a profitable retail business model for the brand, and at Bottega Veneta, where he led double-digit revenue increases across wholesale and retail channels. Flore holds a BBA and post-graduate certificate from LUISS University in Rome, Italy, as well as a post-graduate certificate from the London School of Economics.

More information:
Levi Strauss Clothing industry
Source:

Levi Strauss & Co.