From the Sector

Reset
578 results
FINDEISEN: Mohammed Fellah übernimmt Leitung Qualitätskontrolle (c) FINDEISEN
Mohammed Fellah, Leiter Qualitätskontrolle
20.10.2023

FINDEISEN: Mohammed Fellah übernimmt Leitung Qualitätskontrolle

Mit sofortiger Wirkung übernimmt Mohammed Fellah die Leitung der Qualitätskontrolle beim Nadelvlies-Hersteller FINDEISEN in Ettlingen. Fellah ist seit 18 Jahren in verschiedenen Positionen im Unternehmen tätig, seit 2018 engagiert er sich im Bereich der Qualitätssicherung. Als Leiter der Qualitätskontrolle wird er auch die Verantwortung über die hauseigenen Prüflabore mit insgesamt 3 Mitarbeitern haben.

Er entlastet damit Ralf Winter, den Leiter Qualitätsmanagement und Entwicklung, der mit den freiwerdenden Kapazitäten primär die Entwicklung neuer und innovativer Produkte für FINDEISEN vorantreiben wird.

Mit sofortiger Wirkung übernimmt Mohammed Fellah die Leitung der Qualitätskontrolle beim Nadelvlies-Hersteller FINDEISEN in Ettlingen. Fellah ist seit 18 Jahren in verschiedenen Positionen im Unternehmen tätig, seit 2018 engagiert er sich im Bereich der Qualitätssicherung. Als Leiter der Qualitätskontrolle wird er auch die Verantwortung über die hauseigenen Prüflabore mit insgesamt 3 Mitarbeitern haben.

Er entlastet damit Ralf Winter, den Leiter Qualitätsmanagement und Entwicklung, der mit den freiwerdenden Kapazitäten primär die Entwicklung neuer und innovativer Produkte für FINDEISEN vorantreiben wird.

Source:

FINDEISEN GmbH

18.10.2023

Magnus Håkansson as new CEO of Renewcell

The Board of Renewcell has appointed Magnus Håkansson as the new acting CEO. Magnus has experience from leading roles in the retail and fashion sector and from leadership in a listed environment. On Monday, October 16, he started his position, replacing Patrik Lundström, who has been the company's CEO since 2019.

Magnus Håkansson has a degree in economics from the Stockholm School of Economics and an MBA from MIT Sloan School of Management. He started his career as a management consultant at McKinsey and has since held several leading roles in global growth companies in the retail sector, as well as the pulp industry, including many years with experience from a listed environment. He most recently came from a role as CEO of MediaMarkt Sweden.

The Board of Renewcell has appointed Magnus Håkansson as the new acting CEO. Magnus has experience from leading roles in the retail and fashion sector and from leadership in a listed environment. On Monday, October 16, he started his position, replacing Patrik Lundström, who has been the company's CEO since 2019.

Magnus Håkansson has a degree in economics from the Stockholm School of Economics and an MBA from MIT Sloan School of Management. He started his career as a management consultant at McKinsey and has since held several leading roles in global growth companies in the retail sector, as well as the pulp industry, including many years with experience from a listed environment. He most recently came from a role as CEO of MediaMarkt Sweden.

Comment from Michael Berg, Chairman of the Board of Renewcell:
"With a slower adoption in the value chain, and thus lower sales growth, than expected, the Board has decided that a new leadership in the company is necessary. I would like to thank Patrik for his contribution to the development of Renewcell, he has been instrumental in taking the company from the development stage to listing, factory construction and production.

We are very pleased that Magnus Håkansson is now stepping in as acting CEO. His experience from consumer focused companies and his solid leadership skills will add value to the company in its current phase – focusing on sales to brand companies in the clothing retail sector, where we see continued strong interest."

Source:

Re:NewCell AB

Manfred Hinz neues BVMed-Vorstandsmitglied Foto: BVMed
Manfred Hinz, BVMed-Vorstandsmitglied
06.10.2023

Manfred Hinz neues BVMed-Vorstandsmitglied

Manfred Hinz von 3M Deutschland ist seit dem 1. Oktober 2023 neues Vorstandsmitglied beim Bundesverband Medizintechnologie (BVMed). Er folgt im neunköpfigen BVMed-Vorstand auf Ben Bake von Sanitätshaus Aktuell, der aus dem Unternehmen ausscheiden wird.

Manfred Hinz ist Vice President Medical Solutions der 3M Division Europe Middle East Africa (EMEA). Er verantwortet das Medizintechnik Geschäft in Europa. 3M forscht und produziert in Deutschland an mehreren Standorten. Hinz verfügt über 15 Jahre Erfahrung in der Medizin- und Dentaltechnik in nationalen und internationalen Geschäftsleitungs-Rollen sowie über 8 Jahre Erfahrung in der Elektronik-, Elektro- und Telekommunikations-Industrie.

Manfred Hinz von 3M Deutschland ist seit dem 1. Oktober 2023 neues Vorstandsmitglied beim Bundesverband Medizintechnologie (BVMed). Er folgt im neunköpfigen BVMed-Vorstand auf Ben Bake von Sanitätshaus Aktuell, der aus dem Unternehmen ausscheiden wird.

Manfred Hinz ist Vice President Medical Solutions der 3M Division Europe Middle East Africa (EMEA). Er verantwortet das Medizintechnik Geschäft in Europa. 3M forscht und produziert in Deutschland an mehreren Standorten. Hinz verfügt über 15 Jahre Erfahrung in der Medizin- und Dentaltechnik in nationalen und internationalen Geschäftsleitungs-Rollen sowie über 8 Jahre Erfahrung in der Elektronik-, Elektro- und Telekommunikations-Industrie.

Er will sich im BVMed-Vorstand dafür einsetzen, Innovationen und Nachhaltigkeit in der Medizintechnik zu ermöglichen, Digitalisierung im Gesundheitswesen zu fördern und den Produktions- und Entwicklungsstandort Deutschland zu stärken: „Innovative und nachhaltige Medizintechnik-Lösungen in Deutschland weiterhin zu ermöglichen, ist für mich angesichts des Ärzte- und Pflegefachkräftemangel, steigendem Effizienzdruck sowie demografischem Wandel zwingend notwendig. Dafür müssen innovationsfördernde Rahmenbedingungen mit Politik und Selbstverwaltung gestaltet werden, beispielsweise der Zugang zu Gesundheitsdaten, eine effektive Zulassung und eine übergreifende Nutzenbewertung“, so Hinz.

Der BVMed-Vorstand besteht aus dem Vorsitzenden Dr. Meinrad Lugan (B. Braun), den Stellvertretenden Vorstandsvorsitzenden Dorothee Stamm (Medtronic) und Dr. Manfred W. Elff (Biotronik) sowie Kristof Boogaerts (Johnson & Johnson), Christian Hauer (Fresenius Kabi), Mark Jalaß (Lohmann & Rauscher), Marc D. Michel (Peter Brehm) und Ulrich Zihla (Paul Hartmann). Der BVMed-Vorstand ist bis April 2024 gewählt. Zudem ist BVMed-Geschäftsführer Dr. Marc-Pierre Möll Mitglied des Vorstands.

Source:

BVMed | Bundesverband Medizintechnologie e.V.

Stefan Brück new Chairman of A+A Advisory Board (c) Messe Düsseldorf GmbH
Stefan Brück, Chairman of A+A Advisory Board
06.10.2023

Stefan Brück new Chairman of A+A Advisory Board

The advisory board of A+A in Düsseldorf, an international trade fair for safety, security and health at work, will soon be under new leadership. Stefan Brück, CEO and Chairman of the Board at UVEX SAFETY GROUP GmbH & Co. KG, Fürth, who has been a member of the A+A advisory board for 7 years, will be the new Chairman. In this position he succeeds Klaus Bornack, Managing Director at Bornack GmbH & Co. KG, who successfully headed the advisory board for 12 years. The handover of office will take place during A+A 2023.

Stefan Brück has developed the Uvex Safety Group into one of the innovation leaders in the international PPE industry. He will assume his future task with over 30 years of industry experience under his belt and is already looking forward to the new challenge.

The advisory board of A+A in Düsseldorf, an international trade fair for safety, security and health at work, will soon be under new leadership. Stefan Brück, CEO and Chairman of the Board at UVEX SAFETY GROUP GmbH & Co. KG, Fürth, who has been a member of the A+A advisory board for 7 years, will be the new Chairman. In this position he succeeds Klaus Bornack, Managing Director at Bornack GmbH & Co. KG, who successfully headed the advisory board for 12 years. The handover of office will take place during A+A 2023.

Stefan Brück has developed the Uvex Safety Group into one of the innovation leaders in the international PPE industry. He will assume his future task with over 30 years of industry experience under his belt and is already looking forward to the new challenge.

“My short and medium-term aim is to move such themes as sustainability but also new technologies and innovations even more into focus in occupational safety. This also includes digital products and solutions such as AI, Virtual Reality or Augmented Reality applications,” explains Stefan Brück and goes on to say: “I look forward to contributing to develop A+A further as the world-leading trade fair and to increasing the social, economic and ecological relevance of PPE on a global scale all year round.”

Source:

Messe Düsseldorf GmbH

Akhlaq Hussain Photo OETI
Akhlaq Hussain
28.09.2023

OETI opens sales office in Pakistan

Since 1967, ‘OETI - Institute for Ecology, Technology and Innovation’ has made a name for itself worldwide as an accredited and notified centre of excellence. With decades of experience as a service provider, the company specialises in the testing and certification of textiles, leather, personal protective equipment (PPE), floor coverings and interior furnishing materials. It also assesses indoor air quality. As a founding member of the international OEKO-TEX® association (1992) and official OEKO-TEX® testing institute, OETI also comprises the entire OEKO-TEX® product portfolio.

Between its own international branches and the branches of OETI’s Swiss parent company, TESTEX AG, OETI’s network of locations spans several continents. Recently, one more branch has been added in Pakistan (headquartered in Faisalabad).
OETI Pakistan is managed by Akhlaq Hussain, who has decades of experience in the textile and apparel industry for testing, inspection, certification, auditing, product safety, training and sustainability management.

Since 1967, ‘OETI - Institute for Ecology, Technology and Innovation’ has made a name for itself worldwide as an accredited and notified centre of excellence. With decades of experience as a service provider, the company specialises in the testing and certification of textiles, leather, personal protective equipment (PPE), floor coverings and interior furnishing materials. It also assesses indoor air quality. As a founding member of the international OEKO-TEX® association (1992) and official OEKO-TEX® testing institute, OETI also comprises the entire OEKO-TEX® product portfolio.

Between its own international branches and the branches of OETI’s Swiss parent company, TESTEX AG, OETI’s network of locations spans several continents. Recently, one more branch has been added in Pakistan (headquartered in Faisalabad).
OETI Pakistan is managed by Akhlaq Hussain, who has decades of experience in the textile and apparel industry for testing, inspection, certification, auditing, product safety, training and sustainability management.

Akhlaq Hussain’s main goal is to ‘create visibility for the OETI brand in Pakistan. We want to offer sustainable, reliable, and competitive services to Pakistan’s textile industry. My aim is to foster Pakistan’s exports by offering more sustainable certifications and training in environmental and social topics as well as due diligence in supply chains, which are in high demand in European countries.’

Markus Lang’s - OETI’s Global Head of Marketing & Sales – main goal is to ‘increase the awareness of sustainability within Pakistan’s textile and leather industry, which is also the main objective of our future development.’

More information:
Pakistan OETI
Source:

OETI - Institut fuer Oekologie, Technik und Innovation GmbH

22.09.2023

Lectra: New President of the Asia-Pacific region

Lectra, a leader in technology solutions for the fashion, automotive and furniture industries, announces the appointment of Frédéric Morel as President of the Asia-Pacific region and as a member of the Group's Executive Committee, where he replaces Edward Wang, who previously held the same position. This nomination comes as Lectra prepares to present its latest software and connected equipment offers at the CISMA (China International Sewing Machinery and Accessories) trade show in Shanghai, China, to enable Asian industry players to accelerate their transition to Industry 4.0.

Lectra's presence in the Asia-Pacific region began in 1985 with the opening of its first office in Japan. Today, Lectra employs 16% of its workforce in the region, which accounted for 25% of the Group's revenues in 2022. Thanks to its dynamism, economic fabric and position in world trade, China is a key market in this region, generating 9% of Lectra’s revenues in 2022.

Lectra, a leader in technology solutions for the fashion, automotive and furniture industries, announces the appointment of Frédéric Morel as President of the Asia-Pacific region and as a member of the Group's Executive Committee, where he replaces Edward Wang, who previously held the same position. This nomination comes as Lectra prepares to present its latest software and connected equipment offers at the CISMA (China International Sewing Machinery and Accessories) trade show in Shanghai, China, to enable Asian industry players to accelerate their transition to Industry 4.0.

Lectra's presence in the Asia-Pacific region began in 1985 with the opening of its first office in Japan. Today, Lectra employs 16% of its workforce in the region, which accounted for 25% of the Group's revenues in 2022. Thanks to its dynamism, economic fabric and position in world trade, China is a key market in this region, generating 9% of Lectra’s revenues in 2022.

Prior to joining Lectra, Frédéric Morel held the position of South East Asia & Pacific Executive Vice President at Vallourec. He had previously been appointed Sales Director and then Sales Vice President for Vallourec in the Middle East, after holding various sales and general management positions for the company in the Asia region. A graduate of the Institut d'Etudes Politiques d'Aix-en-Provence and the EMLYON business school, Frédéric Morel began his career in 2000 with Saint-Gobain.

More information:
Lectra, PLM Asia
Source:

LECTRA

Sandra Schreiber Foto Epson Deutschland GmbH
19.09.2023

Neue Managerin HR bei der Epson Deutschland GmbH

Sandra Schreiber übernimmt ab sofort die Position der Managerin HR bei der Epson Deutschland GmbH. Sie tritt die Nachfolge von Andreas Altfreder an, der das Unternehmen auf eigenen Wunsch verlassen hat. Sie führt in ihrer neuen Position ein Team aus fünf Mitarbeitenden und berichtet an Nicola Isdale, Human Resources Director bei Epson in der Region EMEAR. Zuletzt bekleidete die 43-jährige bei der Mercer Deutschland GmbH die Stelle der Senior HR-Managerin.  Ein Ziel der Berufung Schreibers ist es, die Attraktivität des Herstellers weiter auszubauen und die sich daraus ergebenden Potenziale auszuschöpfen. Dabei stehen die Entwicklung und Einführung moderner HR-Prozesse und Methoden im Fokus.

Sandra Schreiber übernimmt ab sofort die Position der Managerin HR bei der Epson Deutschland GmbH. Sie tritt die Nachfolge von Andreas Altfreder an, der das Unternehmen auf eigenen Wunsch verlassen hat. Sie führt in ihrer neuen Position ein Team aus fünf Mitarbeitenden und berichtet an Nicola Isdale, Human Resources Director bei Epson in der Region EMEAR. Zuletzt bekleidete die 43-jährige bei der Mercer Deutschland GmbH die Stelle der Senior HR-Managerin.  Ein Ziel der Berufung Schreibers ist es, die Attraktivität des Herstellers weiter auszubauen und die sich daraus ergebenden Potenziale auszuschöpfen. Dabei stehen die Entwicklung und Einführung moderner HR-Prozesse und Methoden im Fokus.

Source:

Epson Deutschland GmbH

19.09.2023

Neue Leitung Deutschland-Geschäft bei Vileda

Serkan Sahin übernimmt ab Januar 2024 die Position General Manager Germany Consumer. In seiner Rolle verantwortet er das Deutschland-Geschäft für Vileda. Er folgt auf Jörg Ehlen, der das Unternehmen bereits verlassen hat. Sahin berichtet an Margarida Rita, Vice President Central North EMEA bei Freudenberg Home and Cleaning Solutions.

„Mit Sahin haben wir einen Manager gefunden, der starke Impulse für das Geschäft geben kann“, sagt Rita. „Insbesondere seine über 20-jährige Erfahrung in nationalen und internationalen Positionen bei namhaften globalen Konsumgüterunternehmen wie Nestlé, Mondelez und Colgate-Palmolive ist ein Gewinn für uns. Er verfügt über umfangreiches Know-how in Vertrieb und Marketing, das für den Ausbau des Wachstums von Vileda in Deutschland von großem Wert sein wird. Darüber hinaus hat Sahin seine Fähigkeiten als General Manager unseres Endverbrauchergeschäfts in der Türkei unter Beweis gestellt.“ Sahin fügt hinzu: „Ich freue mich sehr auf diese neue Aufgabe. Meine Priorität wird es sein, die Marktführerschaft von Vileda in Deutschland weiter auszubauen und unser Geschäft mit unseren Handelspartnern zu stärken.“  

Serkan Sahin übernimmt ab Januar 2024 die Position General Manager Germany Consumer. In seiner Rolle verantwortet er das Deutschland-Geschäft für Vileda. Er folgt auf Jörg Ehlen, der das Unternehmen bereits verlassen hat. Sahin berichtet an Margarida Rita, Vice President Central North EMEA bei Freudenberg Home and Cleaning Solutions.

„Mit Sahin haben wir einen Manager gefunden, der starke Impulse für das Geschäft geben kann“, sagt Rita. „Insbesondere seine über 20-jährige Erfahrung in nationalen und internationalen Positionen bei namhaften globalen Konsumgüterunternehmen wie Nestlé, Mondelez und Colgate-Palmolive ist ein Gewinn für uns. Er verfügt über umfangreiches Know-how in Vertrieb und Marketing, das für den Ausbau des Wachstums von Vileda in Deutschland von großem Wert sein wird. Darüber hinaus hat Sahin seine Fähigkeiten als General Manager unseres Endverbrauchergeschäfts in der Türkei unter Beweis gestellt.“ Sahin fügt hinzu: „Ich freue mich sehr auf diese neue Aufgabe. Meine Priorität wird es sein, die Marktführerschaft von Vileda in Deutschland weiter auszubauen und unser Geschäft mit unseren Handelspartnern zu stärken.“  

Sahin kam 2018 als Commercial Director für die türkische Vertriebsgesellschaft zu Freudenberg Home and Cleaning Solutions, bevor er 2019 die Leitung übernahm.

Source:

Freudenberg Home and Cleaning Solutions

12.09.2023

IVC Board: Stefan Braun succeeds Klaus Holz

The new chairman of the Industrievereinigung Chemiefaser e. V. is Stefan Braun, managing director of Indorama Ventures Mobility Obernburg GmbH.

Braun, who had already held the chair twice between 2014 and 2020, was elected in June 2023 at the IVC annual members' meeting in Lenzing, Austria. Klaus Holz, Managing Director of Indorama Ventures Fibers Germany GmbH, was not available for re-election after one term as IVC Chair and two previous terms as Vice-Chair.

The IVC General Assembly appointed Dieter Feldmann, Managing Director of CERDIA Produktions GmbH, as Deputy Chairman. He succeeds Werner Häller, COO of Monosuisse AG, who did not stand for this position. The previous Treasurer of the IVC, Dr. Till Boldt, Managing Director of ENKA International Lux SE & Co. KG, was confirmed in office for the fifth consecutive term.

All elections took place according to rotation. Deviating from the usual mandate of 3 years, the Board of Directors had itself elected for a shortened term until June 2024.

The new chairman of the Industrievereinigung Chemiefaser e. V. is Stefan Braun, managing director of Indorama Ventures Mobility Obernburg GmbH.

Braun, who had already held the chair twice between 2014 and 2020, was elected in June 2023 at the IVC annual members' meeting in Lenzing, Austria. Klaus Holz, Managing Director of Indorama Ventures Fibers Germany GmbH, was not available for re-election after one term as IVC Chair and two previous terms as Vice-Chair.

The IVC General Assembly appointed Dieter Feldmann, Managing Director of CERDIA Produktions GmbH, as Deputy Chairman. He succeeds Werner Häller, COO of Monosuisse AG, who did not stand for this position. The previous Treasurer of the IVC, Dr. Till Boldt, Managing Director of ENKA International Lux SE & Co. KG, was confirmed in office for the fifth consecutive term.

All elections took place according to rotation. Deviating from the usual mandate of 3 years, the Board of Directors had itself elected for a shortened term until June 2024.

IVC Managing Director Dr Wilhelm Rauch will leave IVC after almost 22 years when his contract expires on 31 January 2024 and will take on new tasks. The chemist with a doctorate and REACH expert is looking forward to making his expertise available to companies across sectors in the future.

Source:

Industrievereinigung Chemiefaser e.V. (IVC)

Manel Echevarria Photo Ananas Anam
Manel Echevarria
06.09.2023

Ananas Anam: Manel Echevarria new CEO

Ananas Anam, the provider of innovative low-impact textile solutions made from pineapple leaf waste, announced the appointment of Manel Echevarria as the new CEO. The Spanish executive who had previously worked as CEO for Grupo Excens Sports and Lacoste Iberia, as well as in senior executive roles for Swarovski and MontBlanc, will lead the global business from its European research and production site near Barcelona in Spain.

At the beginning of the year, the company reported the successful closing of a funding round led by HALTRA Group, a family-backed sustainable investment firm in Luxembourg and a group of strategic investors, including the French Compagnie Fruitière, one of the leading producers in Europe and major fruit producer in the Africa-Caribbean-Pacific region, as well the global automotive technology supplier Forvia, and Asahi Kasei Corp, a leading Japanese multinational group working in innovative materials and technologies.

Ananas Anam, the provider of innovative low-impact textile solutions made from pineapple leaf waste, announced the appointment of Manel Echevarria as the new CEO. The Spanish executive who had previously worked as CEO for Grupo Excens Sports and Lacoste Iberia, as well as in senior executive roles for Swarovski and MontBlanc, will lead the global business from its European research and production site near Barcelona in Spain.

At the beginning of the year, the company reported the successful closing of a funding round led by HALTRA Group, a family-backed sustainable investment firm in Luxembourg and a group of strategic investors, including the French Compagnie Fruitière, one of the leading producers in Europe and major fruit producer in the Africa-Caribbean-Pacific region, as well the global automotive technology supplier Forvia, and Asahi Kasei Corp, a leading Japanese multinational group working in innovative materials and technologies.

“The appointment of Manel Echevarria as a seasoned CEO with an impressive track-record in the fashion and luxury industry marks another important milestone in setting Ananas Anam up for the next phase of growth” says Dr. Christian Kurtzke, Chairman of Ananas Anam. “Following our investment in the development of an impressive portfolio of next-generation innovative biodegradable, traceable and sustainable materials, and into the setup of its network of strategic partners on the supply and shareholder side, Manel will provide the leadership for driving growth and industrial scale of this pioneering sustainability brand amidst a continued challenging global market environment in fashion, interiors and automotive.”

With Ananas Anam’s core portfolio of innovative materials, the company has successfully collaborated with well-known brands including Nike, Hugo Boss, H&M, Paul Smith and Cat Footwear and sustainable-fashion pioneers like Ecoalf to drive innovation in footwear, as well as with fashion brands like Carolina Herrera in the area of bags and accessories, substituting animal leather in the product design with its vegan, cruelty-free, low-impact and sustainable pineapple leaf fibre based textiles. In July 2023, at the Premiere Vision exhibition in Paris, the company presented the next generation of Piñatex as well as its breakthrough innovation Piñayarn as a biodegradable, traceable and sustainable yarn, and introducing Anam PALF, as a commercially available premium textile grade pineapple leaf fibre, opening up a world of new applications and markets.

“Driving the sustainability transformation in fashion, as well as in interiors and automotive has become a key priority on the agenda of brands and OEMs around the world,” says Manel Echevarria, CEO Ananas Anam. “I am proud to have the opportunity to lead the company in this decisive time, and I am looking forward to collaborating with our exceptional Spanish founder, Dr Carmen Hijosa, and Josep Taylor in Spain, with Bruno de Penanster and his team in the UK, as well as with Chuck Lazaro and his team in the Philippines to turn this amazing sustainability ambition and purpose into a reality.”

Source:

Ananas Anam

Giorgio Calculli (c) ACIMIT
Giorgio Calculli
04.09.2023

ACIMIT: New Managing Director

Giorgio Calculli has been appointed new managing director of ACIMIT, the Association of Italian Textile Machinery Manufacturers. A law graduate with a Master’s degree in training and employment policies, he has been on staff at ACIMIT since 2006 as head of the Association’s training, internal relations and technical department. Calculli takes over as ACIMIT managing director from Federico Pellegata, who after 25 years managing the Association has been appointed CEO of ACIMIT Servizi srl, the company set up by ACIMIT to provide services in support of associated member companies for the promotion of the Italian textile machinery industry in Italy and abroad.

Giorgio Calculli has been appointed new managing director of ACIMIT, the Association of Italian Textile Machinery Manufacturers. A law graduate with a Master’s degree in training and employment policies, he has been on staff at ACIMIT since 2006 as head of the Association’s training, internal relations and technical department. Calculli takes over as ACIMIT managing director from Federico Pellegata, who after 25 years managing the Association has been appointed CEO of ACIMIT Servizi srl, the company set up by ACIMIT to provide services in support of associated member companies for the promotion of the Italian textile machinery industry in Italy and abroad.

“It has been a truly enriching experience,” asserts Federico Pellegata, “for which I am grateful to our associated members, ACIMIT’s Board, and the Association’s presidents who have served during my years in ACIMIT. However, my commitment to continue to promote the Italian textile machinery sector by no means ends here. As CEO of ACIMIT Servizi, I will continue to work relentlessly to ensure that ITMA, the world’s primary textile machinery trade fair, remains a representative showcase for the success of Italian manufacturers in the sector, as has been the case for the editions of the exhibition held in Italy in 2015 and 2023.”

ACIMIT managing director Giorgio Calculli comments: “I wish to thank the Board of ACIMIT for the appointment and for the opportunity to lend continuity to the work carried out by Federico Pellegata, for whom the success enjoyed at the latest edition of ITMA is only the most evident expression. I will work to further develop the membership base and ensure member companies receive maximum support from the Association in their business activities.”

More information:
ACIMIT Giorgio Calculli
Source:

ACIMIT

Yvonne Lünzmann (c) Epson Deutschland GmbH
Yvonne Lünzmann
31.08.2023

Epson Deutschland: Neue Leitung des PR und Social Media Teams

Yvonne Lünzmann hat seit dem 1. Juli 2023 die Teamleitung für die Presse und Öffentlichkeitsarbeit sowie Social Media bei Epson Deutschland übernommen. Die Kommunikationswissenschaftlerin ist seit 2012 in dem Technologieunternehmen tätig.

Als Social Media und PR Managerin baute sie die Social Media Kanäle der Epson Deutschland GmbH in den ersten Jahren mit auf und betreute sie inhaltlich. Ihre Schwerpunkte in der Pressearbeit lagen in den Bereichen Corporate PR und Nachhaltigkeitskommunikation.

In ihrer neuen Rolle als Teamleiterin PR und Social Media ist sie für die Presseaktivitäten über alle Unternehmens- und Produktbereiche hinweg sowie für den weiteren Ausbau der Social Media Kanäle des japanischen Unternehmens im DACH-Raum verantwortlich. Die 44-jährige übernimmt die Aufgaben rund um die Kommunikation und Öffentlichkeitsarbeit von Mechthild Knopp, die weiterhin den Eventbereich leitet. Lünzmann berichtet in ihrer neuen Rolle direkt an den Marketingleiter der Epson Deutschland GmbH, Sascha Surbach.

Yvonne Lünzmann hat seit dem 1. Juli 2023 die Teamleitung für die Presse und Öffentlichkeitsarbeit sowie Social Media bei Epson Deutschland übernommen. Die Kommunikationswissenschaftlerin ist seit 2012 in dem Technologieunternehmen tätig.

Als Social Media und PR Managerin baute sie die Social Media Kanäle der Epson Deutschland GmbH in den ersten Jahren mit auf und betreute sie inhaltlich. Ihre Schwerpunkte in der Pressearbeit lagen in den Bereichen Corporate PR und Nachhaltigkeitskommunikation.

In ihrer neuen Rolle als Teamleiterin PR und Social Media ist sie für die Presseaktivitäten über alle Unternehmens- und Produktbereiche hinweg sowie für den weiteren Ausbau der Social Media Kanäle des japanischen Unternehmens im DACH-Raum verantwortlich. Die 44-jährige übernimmt die Aufgaben rund um die Kommunikation und Öffentlichkeitsarbeit von Mechthild Knopp, die weiterhin den Eventbereich leitet. Lünzmann berichtet in ihrer neuen Rolle direkt an den Marketingleiter der Epson Deutschland GmbH, Sascha Surbach.

Vor ihrer Tätigkeit für den japanischen Technologiekonzern war Lünzmann sechs Jahre bei der Essener Agentur TAS Emotional Marketing für die Kommunikationsarbeit aktiv und betreute u.a. Projekte, rund um die Kulturhauptstadt RUHR.2010, für das Familienunternehmen STIHL und den Energiekonzern RWE.

More information:
Epson Deutschland GmbH
Source:

Epson Deutschland GmbH

31.08.2023

Renewcell’s CEO Patrik Lundström with new shares

Re:NewCell AB’s Chief Executive Officer, Patrik Lundström, has today exercised 6,970 warrants of series 2019/2023 in the Company for subscription of 453,050 new shares in the Company at a subscription price of SEK 48.43 per share. Patrik Lundström has previously exercised 3,494 warrants of series 2019/2023 for the subscription of 227,110 new shares in the Company. All warrants of series 2019/2023 have thus been exercised.

On 27 July 2023, Patrik Lundström sold shares in the Company for the purpose of using the sale proceeds in connection with an exercise of warrants of series 2019/2023 and intends to sell additional existing shares to enable payment of all shares that have been subscribed for today. The Board of Directors of the Company has resolved to extend the period for payment of the new shares up to and including 19 October 2023 to enable an orderly divestment.

Re:NewCell AB’s Chief Executive Officer, Patrik Lundström, has today exercised 6,970 warrants of series 2019/2023 in the Company for subscription of 453,050 new shares in the Company at a subscription price of SEK 48.43 per share. Patrik Lundström has previously exercised 3,494 warrants of series 2019/2023 for the subscription of 227,110 new shares in the Company. All warrants of series 2019/2023 have thus been exercised.

On 27 July 2023, Patrik Lundström sold shares in the Company for the purpose of using the sale proceeds in connection with an exercise of warrants of series 2019/2023 and intends to sell additional existing shares to enable payment of all shares that have been subscribed for today. The Board of Directors of the Company has resolved to extend the period for payment of the new shares up to and including 19 October 2023 to enable an orderly divestment.

More information:
Renewcell shares
Source:

Renewcell

Jeff Journey joins BW Packaging as Vice President of Aftermarket (c) Barry-Wehmiller
Jeff Journey, Vice President of Aftermarket
30.08.2023

Jeff Journey joins BW Packaging as Vice President of Aftermarket

BW Packaging, Barry-Wehmiller’s global team of packaging professionals, announces that Jeff Journey has joined the company as the Vice President of Aftermarket. In his new role, he will work with BW Packaging divisional aftermarket leaders and digital innovation teams to drive strategic plans that leverage technology, tools and business process optimization to create new value for customers.

Journey also will review BW Packaging’s existing portfolio of aftermarket products and services —including the rapid delivery of spare and replacement parts, customer and field service programs, and operator training (in-house and onsite) — and will determine how best to maximize these solutions.

Journey brings a wealth of expertise to his new position. Recently, he served as a key leader at Thermo Fisher Scientific’s Life Sciences group, spearheading strategy, innovation, marketing and sales for the $300M-plus global service and support business. Under his guidance, Thermo Fisher underwent a successful digital transformation of its service model, resulting in improved instrument uptime and service contract revenue.

BW Packaging, Barry-Wehmiller’s global team of packaging professionals, announces that Jeff Journey has joined the company as the Vice President of Aftermarket. In his new role, he will work with BW Packaging divisional aftermarket leaders and digital innovation teams to drive strategic plans that leverage technology, tools and business process optimization to create new value for customers.

Journey also will review BW Packaging’s existing portfolio of aftermarket products and services —including the rapid delivery of spare and replacement parts, customer and field service programs, and operator training (in-house and onsite) — and will determine how best to maximize these solutions.

Journey brings a wealth of expertise to his new position. Recently, he served as a key leader at Thermo Fisher Scientific’s Life Sciences group, spearheading strategy, innovation, marketing and sales for the $300M-plus global service and support business. Under his guidance, Thermo Fisher underwent a successful digital transformation of its service model, resulting in improved instrument uptime and service contract revenue.

Source:

Barry-Wehmiller

Hochschule Mönchengladbach Foto: Thomas Lammertz
V.l.n.r: Hans-Uwe Gansfort (Geschäftsführer C&A FIT GmbH), Felix Holtgrave (140Fahrenheit, Gründer), Prof. Dr. Lutz Vossebein (Dekan Fachbereich Textil- und Bekleidungstechnik), Prof. Dr. Maike Rabe (Fachbereich Textil- und Bekleidungstechnik), Ina Brandes (Kultur- und Wissenschaftsministerin NRW), Dr. Thomas Grünewald (Präsident HSNR), Vanessa Odermatt (MdL NRW), Prof. Dr. Fabienne Köller-Marek (Kanzlerin HSNR) und Jochen Klenner (MdL NRW)
17.08.2023

Ministerin informiert sich über Textilfabrik 7.0 und Cyber Security Campus in Mönchengladbach

Ina Brandes, Kultur- und Wissenschaftsministerin Nordrhein-Westfalens, hat sich am Mittwochnachmittag an der Hochschule Niederrhein (HSNR) über das Strukturwandelprojekt Textilfabrik 7.0 und die Fortschritte beim Cyber Campus NRW informiert. Eingeladen hatten Jochen Klenner und Vanessa Odermatt (beide CDU), Landtagsabgeordnete für Mönchengladbach.

Im ersten Teil des Besuchs stand das Thema Textil und insbesondere der aktuelle Planungsstand für die Textilfabrik 7.0 (T7) auf dem Programm. Die T7 ist ein Projekt im Rahmen des Strukturwandels im Rheinischen Braunkohlerevier und wird gemeinsam vom Forschungsinstitut für Textil und Bekleidung der Hochschule Niederrhein, des Instituts für Textiltechnik an der RWTH Aachen, des Verbandes der Nordwestdeutschen Textil- und Bekleidungsindustrie sowie des Verbandes der Rheinischen Textil- und Bekleidungsindustrie, mit der Textilakademie NRW sowie der WFMG für die Stadt Mönchengladbach vorangetrieben.

Ina Brandes, Kultur- und Wissenschaftsministerin Nordrhein-Westfalens, hat sich am Mittwochnachmittag an der Hochschule Niederrhein (HSNR) über das Strukturwandelprojekt Textilfabrik 7.0 und die Fortschritte beim Cyber Campus NRW informiert. Eingeladen hatten Jochen Klenner und Vanessa Odermatt (beide CDU), Landtagsabgeordnete für Mönchengladbach.

Im ersten Teil des Besuchs stand das Thema Textil und insbesondere der aktuelle Planungsstand für die Textilfabrik 7.0 (T7) auf dem Programm. Die T7 ist ein Projekt im Rahmen des Strukturwandels im Rheinischen Braunkohlerevier und wird gemeinsam vom Forschungsinstitut für Textil und Bekleidung der Hochschule Niederrhein, des Instituts für Textiltechnik an der RWTH Aachen, des Verbandes der Nordwestdeutschen Textil- und Bekleidungsindustrie sowie des Verbandes der Rheinischen Textil- und Bekleidungsindustrie, mit der Textilakademie NRW sowie der WFMG für die Stadt Mönchengladbach vorangetrieben.

In der T7 soll sowohl die Digitalisierung mit den Themen Künstliche Intelligenz, Robotisierung oder Cyber-Security als auch die Ökologisierung der Produktion hin zur Emissionsfreiheit adressiert werden. Das Großprojekt soll damit eine wettbewerbsfähige Industrieproduktion der Zukunft am Beispiel der Textil- und Modewirtschaft entwickeln. Übergeordnete Ziele sind die Schaffung neuer Arbeitsplätze über alle Qualifizierungsebenen auf einer nachhaltigen Basis und die Weiterentwicklung von Technik und Konzepten – Nachhaltige Produktionsmethoden und Ressourceneinsatz, Kreislaufwirtschaft oder konsequente Digitalisierung in Richtung KI – für die Textilbranche.

Einen ersten Eindruck, wie nachhaltig die Textilproduktion der Zukunft aussehen kann, erhielt die Ministerin beim Besuch des innovativen Start-ups 140Fahrenheit. Das Unternehmen revolutioniert die konventionelle Art der Denim-Veredelung dank modernster Laser-, Wasch- und Wasserrecycling-Technologie am Standort Mönchengladbach. Mit C&A, einer der weltweit größten Denim Brands, ist es 140Fahrenheit gelungen, von Beginn an eine langfristige Kooperation einzugehen und dieses Projekt gemeinsam erfolgreich und nachhaltig weiterzuentwickeln. Das Unternehmen des Gründers Felix Holtgrave übernimmt die "Veredelung" des Produkts.

Die Jeans werden in großen Maschinen gewaschen, getrocknet und dann unter den Strahl eines Lasers gelegt, der ohne Wasser oder Chemikalien die Waschung vornimmt, so dass sie einen mehr oder weniger gealterten oder Vintage-Effekt erhalten. Der Strom, der in der Anlage verwendet wird, stammt zu 70 % aus Windenergie und zu 30 % aus Photovoltaik. Das Wasser, das zum Teil im Kreislauf wiederverwendet wird, wird durch die von den riesigen Wäschetrocknern erzeugte Wärme erhitzt. Pro Jeans werden derzeit etwa zehn Liter Wasser benötigt (mit dem Ziel, dies in Zukunft auf fünf Liter zu reduzieren), verglichen mit fast 69 bis 90 Litern in der herkömmlichen Produktion.

Nur wenige Meter weiter residiert der Cyber Campus NRW (CCNRW), ein vom Ministerium für Kultur und Wissenschaft des Landes Nordrhein-Westfalen finanziertes Gemeinschaftsprojekt der Hochschule Niederrhein und der Hochschule Bonn Rhein-Sieg. Mehr als sechs Millionen Euro hatte das Ministerium für Kultur und Wissenschaft für die Pilotphase bis Ende 2023 zur Verfügung gestellt.

Ministerin Ina Brandes: „Künstliche Intelligenz und Cybersicherheit sind die großen Zukunftsthemen, die das Leben aller Menschen betreffen. Mit der Textilfabrik 7.0 und dem Cyber Security Campus bildet die Hochschule Niederrhein Studentinnen und Studenten in diesen so wichtigen Feldern nah an den Bedürfnissen des Arbeitsmarktes aus und macht junge Menschen zu Fachkräften, die wir so dringend brauchen. Damit leistet die Hochschule einen wichtigen Beitrag für den Wirtschaftsstandort und den Wohlstand in unserem Land.“

AlphaTauri_AW23_DrivenBy_Group Shot feat ANNE and TESS Foto Laurent Humbert für AlphaTauri
15.08.2023

AlphaTauri: Herbst / Winter 2023 Kampagne mit Red Bull Athleten

AlphaTauri, Premium-Fashion Brand von Red Bull, launcht die neue Herbst / Winter 2023 Kampagne mit ausgewählten Red Bull Athleten. „Friends of the Brand“ von AlphaTauri erhalten so erstmalig eine Plattform im direkten Markenumfeld.

In der neuen AW23 Kampagne “Driven by” erzählen F1® Fahrer Yuki Tsunoda der Scuderia AlphaTauri, die Handballspielerin Tess Lieder sowie die Feldhockeyspielerin Anne Veenendaal, was sie antreibt.

Die Kampagne unterstützt die strategische Ausrichtung der Premium Fashion Brand, die globale Awareness der Marke sowie die Positionierung im Premium Lifestyle Bereich zu stärken.

AlphaTauri, Premium-Fashion Brand von Red Bull, launcht die neue Herbst / Winter 2023 Kampagne mit ausgewählten Red Bull Athleten. „Friends of the Brand“ von AlphaTauri erhalten so erstmalig eine Plattform im direkten Markenumfeld.

In der neuen AW23 Kampagne “Driven by” erzählen F1® Fahrer Yuki Tsunoda der Scuderia AlphaTauri, die Handballspielerin Tess Lieder sowie die Feldhockeyspielerin Anne Veenendaal, was sie antreibt.

Die Kampagne unterstützt die strategische Ausrichtung der Premium Fashion Brand, die globale Awareness der Marke sowie die Positionierung im Premium Lifestyle Bereich zu stärken.

Im Zentrum der Kampagne stehen drei Charaktere. Sie geben individuelle Einblicke in das, was sie motiviert, was Mode für sie bedeutet und was es heißt, Teil der AlphaTauri Familie zu sein. Die Protagonisten und deren Persönlichkeiten werden in reduzierter schwarz/weiß-Ästhetik portraitiert. Was die unterschiedlichen Individuen vereint, ist der stetige Anreiz zu bester Performance und Perfektion, sowie die Begeisterung für Innovationen. Die persönliche Einblicke der Talente repräsentieren gleichzeitig den Markenkern von AlphaTauri. Fotografiert wurde die neue Herbst / Winter 2023 Kampagne in London von dem Fotografen Laurent Humbert.

Die Kampagne unterstützt die strategische Ausrichtung der Premium Fashion Brand, die globale Awareness der Marke sowie die Positionierung im Premium Lifestyle Bereich zu stärken.

More information:
AlphaTauri Red Bull Kampagne
Source:

OnSpot Media für AlphaTauri

Baton handover in the management Photo Dibella GmbH
Baton handover in the management
01.08.2023

Dibella: Carsten Ridder succeeds Ralf Hellmann

Dibella already announced a year ago that there would be a change of managing director in the middle of this year. As of 01.08.2023, Carsten Ridder will fill the position of additional managing director together with Stefan Tenbusch. At the same time, the previous managing director Ralf Hellmann will take on an advisory role in the company.

Carsten Ridder is no stranger to the company and has many years of experience as a committed member of the management. In 2001, the banker and graduate in business administration first joined the sister company Bimeco, before moving to Dibella in 2017 as an authorised signatory and member of the management. During this time, the active shareholder has contributed significantly to the development and implementation of important strategies in the areas of human resources and finance, among others.

Ralf Hellmann will continue to play an important role in the company after his retirement from the management by supporting Dibella in an advisory capacity. His experience and knowledge will remain a valuable resource to ensure the success of the projects already initiated as well as new ones.

Dibella already announced a year ago that there would be a change of managing director in the middle of this year. As of 01.08.2023, Carsten Ridder will fill the position of additional managing director together with Stefan Tenbusch. At the same time, the previous managing director Ralf Hellmann will take on an advisory role in the company.

Carsten Ridder is no stranger to the company and has many years of experience as a committed member of the management. In 2001, the banker and graduate in business administration first joined the sister company Bimeco, before moving to Dibella in 2017 as an authorised signatory and member of the management. During this time, the active shareholder has contributed significantly to the development and implementation of important strategies in the areas of human resources and finance, among others.

Ralf Hellmann will continue to play an important role in the company after his retirement from the management by supporting Dibella in an advisory capacity. His experience and knowledge will remain a valuable resource to ensure the success of the projects already initiated as well as new ones.

More information:
Dibella Ralf Hellmann Manager
Source:

Dibella GmbH

Iluna Group AW 24/25 collection inspired by three FOREVER ICONS (c) Iluna Group
24.07.2023

Iluna Group AW 24/25 collection inspired by three FOREVER ICONS

Three strong women, each different from the other, but who have managed to leave their mark on the history and evolution of the female role, and despite living in different eras, have left an indelible mark on society: Madame De Pompadour, nicknamed Reinette, the favourite of King Louis XV, Luisa Amman, called Corè by the great poet Gabriele D'Annunzio, and the iconic Vivienne Westwood, Miss Viv.
The three women are the FOREVER ICONS chosen and celebrated Iluna, where each woman becomes the protagonist of a “traveling exhibition” that will accompany Iluna between events and fairs.

Reinette
The nickname "Reinette" belonged to Madame De Pompadour, the favourite of King Louis XV. She had a significant influence in politics, arts, and fashion, shaping the style of the first half of the 18th century. Beauty and grace are represented in a floral theme, featuring small romantic details that become opulent with the use of lurex and golden cords. The color palette is soft, muted, and powderyry.

Three strong women, each different from the other, but who have managed to leave their mark on the history and evolution of the female role, and despite living in different eras, have left an indelible mark on society: Madame De Pompadour, nicknamed Reinette, the favourite of King Louis XV, Luisa Amman, called Corè by the great poet Gabriele D'Annunzio, and the iconic Vivienne Westwood, Miss Viv.
The three women are the FOREVER ICONS chosen and celebrated Iluna, where each woman becomes the protagonist of a “traveling exhibition” that will accompany Iluna between events and fairs.

Reinette
The nickname "Reinette" belonged to Madame De Pompadour, the favourite of King Louis XV. She had a significant influence in politics, arts, and fashion, shaping the style of the first half of the 18th century. Beauty and grace are represented in a floral theme, featuring small romantic details that become opulent with the use of lurex and golden cords. The color palette is soft, muted, and powderyry.

Corè
Luisa Amman, born in the late 19th century into a wealthy bourgeois family, married at a young age and became Marchesa Casati. "Corè" is the endearing nickname given to her by her lover Gabriele D'Annunzio, inspired by Kore, the Queen of the Underworld. She was a patron of the arts, an eccentric and transgressive collector. This theme celebrates opulence, from peacock feathers to Liberty-style designs in deep colours and warm metallic glimmers. An innovative proposal for the theme is the pleating technique, achieved directly in the weaving process of the Ultralight jacquardtronic laces.

Miss Viv
Vivienne Westwood, an extraordinary protagonist with an intense and irreverent life. Her insights have forever marked fashion and transformed the general standards of dressing. Rock and rebellious, she drew inspiration from street trends, anticipating avant-garde movements. In the 1990s, she brought back Tartan, mixing it with sensual roses in a maximalism that went against the prevailing trends, featuring vibrant colours. At the beginning of the third millennium, she grasped the importance of preserving the planet and left us with a motto that is more urgent and relevant than ever: "Buy Less, Choose Well, Make it Last." Within this theme, there is a new GRS-certified print that saves water, applied to ultra-fine Lurex nets, which are also certified.

Source:

Iluna Group

19.07.2023

Change in leadership team at Renewcell

Toby Lawton, CFO at Renewcell AB (publ), has announced that he will leave his position for a similar position in another company. Toby will continue to work as CFO until a successor has been appointed or at the latest until the end of the year.

"Toby has been an appreciated and valuable member of the management team and I would like to take this opportunity to thank him for the work he has done and the commitment he has shown", says Patrik Lundström, CEO.

Toby Lawton, CFO at Renewcell AB (publ), has announced that he will leave his position for a similar position in another company. Toby will continue to work as CFO until a successor has been appointed or at the latest until the end of the year.

"Toby has been an appreciated and valuable member of the management team and I would like to take this opportunity to thank him for the work he has done and the commitment he has shown", says Patrik Lundström, CEO.

Source:

Re:NewCell AB

Margit Herberth
Margit Herberth
12.07.2023

Heimtextil: Margit Herberth neue Leitung für die Haustextilien

Personalwechsel bei der Heimtextil: Margit Herberth verantwortet ab 1. September 2023 das Segment der Haustextilien der Heimtextil und bildet gemeinsam mit Bettina Bär zukünftig die neue Doppelspitze der Leitmesse für Wohn- und Objekttextilien. Herberth, zuvor Marketingleitung Consumer Goods / Multimedia & Data bei der Messe Frankfurt, folgt auf Meike Kern, die nach 22 Jahren das Unternehmen aus eigenem Entschluss verlässt und eine neue berufliche Herausforderung annimmt.

Margit Herberth verantwortet künftig das Segment der Haustextilien und damit das Marken- und Private Label-Ausstellerangebot an Bettwaren, Bettwäsche, Badtextilien, Tisch- und Küchenwäsche, Matratzen, Schlafsystemen, Wohnaccessoires, Decken, Kissen sowie Maschinen für die Textilverarbeitung. Wichtige Aufgaben sind der weitere Ausbau der Content- und Rahmenprogramme im Bereich textiler Nachhaltigkeit sowie eine stärkere Internationalisierung der Heimtextil Conference Sleep & More.

Personalwechsel bei der Heimtextil: Margit Herberth verantwortet ab 1. September 2023 das Segment der Haustextilien der Heimtextil und bildet gemeinsam mit Bettina Bär zukünftig die neue Doppelspitze der Leitmesse für Wohn- und Objekttextilien. Herberth, zuvor Marketingleitung Consumer Goods / Multimedia & Data bei der Messe Frankfurt, folgt auf Meike Kern, die nach 22 Jahren das Unternehmen aus eigenem Entschluss verlässt und eine neue berufliche Herausforderung annimmt.

Margit Herberth verantwortet künftig das Segment der Haustextilien und damit das Marken- und Private Label-Ausstellerangebot an Bettwaren, Bettwäsche, Badtextilien, Tisch- und Küchenwäsche, Matratzen, Schlafsystemen, Wohnaccessoires, Decken, Kissen sowie Maschinen für die Textilverarbeitung. Wichtige Aufgaben sind der weitere Ausbau der Content- und Rahmenprogramme im Bereich textiler Nachhaltigkeit sowie eine stärkere Internationalisierung der Heimtextil Conference Sleep & More.

Herberth verfügt über mehr als zehnjährige Vertriebsexpertise als Senior Sales Managerin für die internationalen Konsumgütermessen Beautyworld, Hair & Beauty und Christmasworld der Messe Frankfurt. Seit 2018 leitete sie als Director Marketing Communications sämtliche Marketingaktivitäten für die Marken Paperworld, Christmasworld sowie Creativeworld und verantwortete die Gestaltung der globalen Brand-Kampagnen im Konsumgüterbereich, beispielsweise für die Beautyworld.

More information:
Heimtextil Messe Frankfurt
Source:

Messe Frankfurt Exhibition GmbH