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BTE Handelsverband Textil
30.08.2017

1. Halbjahr: Modefachhandel auf Vorjahresniveau

  • Online-Handel mit einstelligem Umsatzplus
Im ersten Halbjahr 2017 hat der mittelständische Modefachhandel den Vorjahresumsatz nach ersten BTE-Berechnungen knapp halten können. Im Durchschnitt erzielte speziell der kleine und mittelgroße Textileinzelhandel in den ersten sechs Monaten zwar ein Pari, doch sind die Unterschiede zwischen den einzelnen Unternehmen groß. Rund die Hälfte der Modehäuser dürfte den Vorjahresumsatz mehr oder weniger deutlich verfehlt haben. Angesichts einer Vorlage aus 2016 von im Durchschnitt minus ein Prozent, ist das Ergebnis damit oftmals unbefriedigend.
 
Diese BTE-Berechnungen werden von verschiedenen anderen Berichtskreisen mit mittelständischer Teilnehmerstruktur bestätigt. Auch das Statistische Bundesamt hat in seiner aktuell veröffentlichten 5-Prozent-Stichprobe für den Bekleidungshandel ein minimales Umsatzplus von 0,1 Prozent errechnet. In diesem Panel sind etliche Modefilialisten vertreten, die über Flächenexpansion wachsen. Die amtlichen Zahlen sind nicht flächenbereinigt.
 
Je nach Sortimentsschwerpunkt verlief das erste Halbjahr ebenfalls unterschiedlich.
  • Online-Handel mit einstelligem Umsatzplus
Im ersten Halbjahr 2017 hat der mittelständische Modefachhandel den Vorjahresumsatz nach ersten BTE-Berechnungen knapp halten können. Im Durchschnitt erzielte speziell der kleine und mittelgroße Textileinzelhandel in den ersten sechs Monaten zwar ein Pari, doch sind die Unterschiede zwischen den einzelnen Unternehmen groß. Rund die Hälfte der Modehäuser dürfte den Vorjahresumsatz mehr oder weniger deutlich verfehlt haben. Angesichts einer Vorlage aus 2016 von im Durchschnitt minus ein Prozent, ist das Ergebnis damit oftmals unbefriedigend.
 
Diese BTE-Berechnungen werden von verschiedenen anderen Berichtskreisen mit mittelständischer Teilnehmerstruktur bestätigt. Auch das Statistische Bundesamt hat in seiner aktuell veröffentlichten 5-Prozent-Stichprobe für den Bekleidungshandel ein minimales Umsatzplus von 0,1 Prozent errechnet. In diesem Panel sind etliche Modefilialisten vertreten, die über Flächenexpansion wachsen. Die amtlichen Zahlen sind nicht flächenbereinigt.
 
Je nach Sortimentsschwerpunkt verlief das erste Halbjahr ebenfalls unterschiedlich. Während mit Damenbekleidung und der Herrenmode ein kleines Umsatzplus erzielt werden konnte, fielen die Kinderbekleidung und vor allem Haustextilien im mittleren einstelligen Bereich zurück.
 
Hinweis: Für den Handel mit Textilien (Meterwaren, Handarbeiten, Betten und Haustextilien) errechnete das Statistische Bundesamt im ersten Halbjahr ein Umsatzminus in Höhe von 1,5 Prozent. Dagegen kann sich der Handel mit Vorhängen, Gardinen und Teppichen sogar über ein Plus von 0,8 Prozent freuen.
 
Überdurchschnittlich hat sich der Online-/Versandhandel in den ersten sechs Monaten 2017 entwickelt. So veröffentlicht das Statistische Bundesamt für den „Versand- und Internethandel mit vorwiegend Textilien, Bekleidung, Schuhen und Lederwaren“ per Ende Juni ein Umsatzplus in Höhe von 6,4 Prozent. Dieser Wert liegt etwas unter der Wachstumsrate des allgemeinen Online-/Versandhandels, der danach ein Plus von 7,9 Prozent erzielen konnte.
 
Source:

Bundesverband des Deutschen Textileinzelhandels e.V.
An Lyskirchen 14
50676 Köln

BTE Handelsverband Textil
21.08.2017

Chrom VI weiter ein Problem

In Deutschland finden die Aufsichtsbehörden in Artikeln aus Leder immer noch das verbotene Chrom VI. So wurde im EU-Schnellwarndienst RAPEX in den letzten Wochen mehrfach vor entsprechender Ware gewarnt. Besonders oft waren dabei Handschuhe betroffen, und zwar auch von deutschen Marken wie Roeckl und Polo. Die Artikel waren damit nicht verkehrsfähig und mussten aus dem Verkauf genommen werden. Den Lieferanten droht zudem ein Bußgeld.

Der BTE empfiehlt daher allen Unternehmen, beim Einkauf noch einmal vom Lieferanten zu fordern, dass kein Chrom VI nachweisbar ist. Ggf. sollte dies auch in die eigenen Einkaufsbedingungen aufgenommen werden. Bei Eigenmarken bzw. großen Einkaufsmengen sollte der Händler außerdem stichprobenartig die Ware selbst auf Chrom VI untersuchen.

In Deutschland finden die Aufsichtsbehörden in Artikeln aus Leder immer noch das verbotene Chrom VI. So wurde im EU-Schnellwarndienst RAPEX in den letzten Wochen mehrfach vor entsprechender Ware gewarnt. Besonders oft waren dabei Handschuhe betroffen, und zwar auch von deutschen Marken wie Roeckl und Polo. Die Artikel waren damit nicht verkehrsfähig und mussten aus dem Verkauf genommen werden. Den Lieferanten droht zudem ein Bußgeld.

Der BTE empfiehlt daher allen Unternehmen, beim Einkauf noch einmal vom Lieferanten zu fordern, dass kein Chrom VI nachweisbar ist. Ggf. sollte dies auch in die eigenen Einkaufsbedingungen aufgenommen werden. Bei Eigenmarken bzw. großen Einkaufsmengen sollte der Händler außerdem stichprobenartig die Ware selbst auf Chrom VI untersuchen.

Source:

Bundesverband des Deutschen Textileinzelhandels e.V.
An Lyskirchen 14
50676 Köln

BTE Handelsverband Textil BTE Handelsverband Textil
BTE Handelsverband Textil
21.08.2017

4Dmagic: Neues Tool zur Vermittlung von (Werbe)Flächen

Die Vermarktung von Online-Werbeflächen oder der eigenen Verkaufsfläche wird für viele Modehändler immer wichtiger. Ein Beispiel sind Pop-up-Flächen, die immer wieder anders bespielt werden, um den Kunden neue Impulse zu geben.

Der BTE-KompetenzPartner 4Dmagic hat in Zusammenarbeit mit dem Mannheimer Modehaus Engelhorn das neue Media-Buchungs-Online-Tool (MBOT) entwickelt. Mithilfe dieses Tools können Werbeflächen mit wenig Aufwand an Lieferanten oder auch an externe Unternehmen und Dienstleister vermittelt werden. Dazu zählen neben Online-Werbeflächen auch Schaufenster sowie Aktionsflächen, die für Pop-up-Installationen genutzt werden.

Bei Engelhorn gibt es jährlich eine Vielzahl solcher Kooperationen, deren Vermarktung derzeit sehr personalintensiv ist. In dem Buchungs-Tool von 4Dmagic sind alle verfügbaren Werbeflächen aufgeführt. Sie können online von Interessenten angefragt und gebucht werden, sofern der Verantwortliche dem zugestimmt hat.

Weitere Informationen zum MBOT-Tool unter www.4dmagic.de/dienstleistungen/mbot/.

Die Vermarktung von Online-Werbeflächen oder der eigenen Verkaufsfläche wird für viele Modehändler immer wichtiger. Ein Beispiel sind Pop-up-Flächen, die immer wieder anders bespielt werden, um den Kunden neue Impulse zu geben.

Der BTE-KompetenzPartner 4Dmagic hat in Zusammenarbeit mit dem Mannheimer Modehaus Engelhorn das neue Media-Buchungs-Online-Tool (MBOT) entwickelt. Mithilfe dieses Tools können Werbeflächen mit wenig Aufwand an Lieferanten oder auch an externe Unternehmen und Dienstleister vermittelt werden. Dazu zählen neben Online-Werbeflächen auch Schaufenster sowie Aktionsflächen, die für Pop-up-Installationen genutzt werden.

Bei Engelhorn gibt es jährlich eine Vielzahl solcher Kooperationen, deren Vermarktung derzeit sehr personalintensiv ist. In dem Buchungs-Tool von 4Dmagic sind alle verfügbaren Werbeflächen aufgeführt. Sie können online von Interessenten angefragt und gebucht werden, sofern der Verantwortliche dem zugestimmt hat.

Weitere Informationen zum MBOT-Tool unter www.4dmagic.de/dienstleistungen/mbot/.

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Werbung
Source:

Bundesverband des Deutschen Textileinzelhandels e.V.
An Lyskirchen 14
50676 Köln

BTE Handelsverband Textil Bundesverband des Deutschen Textileinzelhandels e.V.
BTE Handelsverband Textil
14.08.2017

Ausländische Lieferanten: Deutsches Recht vereinbaren!

Besserer Rückgriff im Gewährleistungsfall

Mitunter treten versteckte Mängel an Bekleidungsstücken erst Jahre nach der Lieferung vom Hersteller an den Handel zutage und werden dann vom Endkunden reklamiert. Je nach Lieferland bzw. Vertragsgestaltung können die Folgen für den Modehändler jedoch sehr unterschiedlich sein. Denn während das deutsche Bürgerliche Gesetzbuch dem Händler bis zu fünf Jahre lang die Möglichkeit bietet, nach einer späten, berechtigten Verbraucherreklamation Regress zu nehmen, kennen andere europäische Länder eine solche handelsfreundliche Regelung nicht. 

Hintergrund: Das europäische Gewährleistungsrecht hat nur die Verbraucherrechte betont und den Anspruch des Händlers gegen seinen Lieferanten der nationalen Gesetzgebung überlassen. Hier hat der deutsche Handel davon profitiert, dass der Handelsverband Deutschland HDE bzw. die Einzelhandelsorganisation, die auch den BTE trägt, die Bundesregierung schon vor Jahren in intensiven Gesprächen von der Notwendigkeit einer entsprechenden Regelung überzeugen konnte. Ein weiterer Beleg, wie wichtig entsprechende Verbändearbeit für jeden Händler sein kann!

Besserer Rückgriff im Gewährleistungsfall

Mitunter treten versteckte Mängel an Bekleidungsstücken erst Jahre nach der Lieferung vom Hersteller an den Handel zutage und werden dann vom Endkunden reklamiert. Je nach Lieferland bzw. Vertragsgestaltung können die Folgen für den Modehändler jedoch sehr unterschiedlich sein. Denn während das deutsche Bürgerliche Gesetzbuch dem Händler bis zu fünf Jahre lang die Möglichkeit bietet, nach einer späten, berechtigten Verbraucherreklamation Regress zu nehmen, kennen andere europäische Länder eine solche handelsfreundliche Regelung nicht. 

Hintergrund: Das europäische Gewährleistungsrecht hat nur die Verbraucherrechte betont und den Anspruch des Händlers gegen seinen Lieferanten der nationalen Gesetzgebung überlassen. Hier hat der deutsche Handel davon profitiert, dass der Handelsverband Deutschland HDE bzw. die Einzelhandelsorganisation, die auch den BTE trägt, die Bundesregierung schon vor Jahren in intensiven Gesprächen von der Notwendigkeit einer entsprechenden Regelung überzeugen konnte. Ein weiterer Beleg, wie wichtig entsprechende Verbändearbeit für jeden Händler sein kann!

Da vergleichbare effiziente Interessenvertretungen im Ausland nicht oder kaum existieren, ist die Rechtsposition des Handels dort schlechter. Besonders im Mittelmeerraum fehlt bei Käufen von Bekleidung und auch Schuhen oder Lederwaren gelegentlich gegenüber Herstellern ein wichtiger Rechtsbehelf.

Der BTE empfiehlt daher: Wer nicht einzelvertraglich mit seinem Lieferanten eine dem deutschen § 479 Abs. 2 BGB entsprechende Regelung vereinbaren will oder kann, sollte versuchen, generell die Geltung deutschen Rechts in Verträgen mit Ausländern festzulegen. Im Zweifel ist dies die Handels-freundlichere und im Streitfalle auch besser durchsetzbare Rechtsordnung!

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BTE
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BTE Handelsverband Textil

07.08.2017

Konzentration im Modefachhandel nimmt weiter zu

Große Mittelständler können sich oft behaupten
 
Vor allem kleinere Betriebe verschwinden in Deutschland vom Markt. Hauptgrund für diese Entwicklung, die gleichermaßen in Handel, Handwerk, Gastronomie und anderen Dienstleistungsbranchen auftritt, ist neben dem zunehmenden Wettbewerb durch neue Vertriebskonzepte primär die fehlende Nachfolge. Immer weniger Mittelständler haben oder finden Interessenten für die Übernahme des eigenen Unternehmens.
Diese Entwicklung führt schon seit Jahren zu einer zunehmenden Markt-Konzentration - auch im Bekleidungsfachhandel. Während der Marktanteil von Modegeschäften mit jährlichen Nettoumsätzen unter einer halben Million Euro laut der kürzlich veröffentlichten Umsatzsteuerstatistik für 2015 nur noch 6,8 Prozent erreicht, liegt der Anteil der Großunternehmen mit Umsätzen über 100 Mio. Euro mittlerweile bei 58,8 Prozent.
 
Einher ging diese Entwicklung mit einem zahlenmäßigen Abschmelzungsprozess bei den kleinen Unternehmen: Waren im Jahr 2010 noch 18.869 Unternehmen mit Nettoumsätzen bis 0,5 Mio.
Große Mittelständler können sich oft behaupten
 
Vor allem kleinere Betriebe verschwinden in Deutschland vom Markt. Hauptgrund für diese Entwicklung, die gleichermaßen in Handel, Handwerk, Gastronomie und anderen Dienstleistungsbranchen auftritt, ist neben dem zunehmenden Wettbewerb durch neue Vertriebskonzepte primär die fehlende Nachfolge. Immer weniger Mittelständler haben oder finden Interessenten für die Übernahme des eigenen Unternehmens.
Diese Entwicklung führt schon seit Jahren zu einer zunehmenden Markt-Konzentration - auch im Bekleidungsfachhandel. Während der Marktanteil von Modegeschäften mit jährlichen Nettoumsätzen unter einer halben Million Euro laut der kürzlich veröffentlichten Umsatzsteuerstatistik für 2015 nur noch 6,8 Prozent erreicht, liegt der Anteil der Großunternehmen mit Umsätzen über 100 Mio. Euro mittlerweile bei 58,8 Prozent.
 
Einher ging diese Entwicklung mit einem zahlenmäßigen Abschmelzungsprozess bei den kleinen Unternehmen: Waren im Jahr 2010 noch 18.869 Unternehmen mit Nettoumsätzen bis 0,5 Mio. Euro am Markt vertreten, so ist ihre Zahl im Jahr 2015 um mehr als 4.300 auf nur noch 14.556 gefallen. Das entspricht einem prozentualen Rückgang in Höhe von 23 Prozent. Allein in 2015 schlossen 709 der kleineren Unternehmen ihre Türen oder stiegen in die nächste Umsatzgrößenklasse auf. Insgesamt verschwanden im vorletzten Jahr 821 selbstständige Bekleidungsgeschäfte vom Markt.
Dagegen stieg die Zahl der Großunternehmen (ab 100 Mio. Euro) von 2010 bis 2015 stark an, und zwar um 54 Prozent von 26 auf 40 Firmen. Und deren Nettoumsatz erhöhte sich im gleichen Zeitraum immerhin noch um 51 Prozent.
 
Gut behaupten konnten sich in diesem Wettbewerbsumfeld die großen Mittelständler in den Größenklassen zwischen 5 und 100 Millionen Euro Nettoumsatz. Von 2010 bis 2015 stieg deren Zahl um 13 Prozent von 396 auf 448 Unternehmen. Und beim Umsatz konnten diese Modehäuser sogar um 43 Prozent zulegen. Allerdings muss man hier einen Teil der Zuwächse wohl ausländischen Filialisten zurechnen, die nicht zum deutschen Mittelstand zählen.
 
Hinweis: Viele Daten über den deutschen Textilmarkt enthält auf 160 Seiten der kürzlich erschienene BTE-Statistik-Report 2017 „Textileinzelhandel". Weiter Informationen und Bestellung im BTE-Onlineshop unter www.shop.bte.de.
 
Anteil am Gesamtumsatz des Bekleidungsfachhandels nach Unternehmens-Größenklassen
Nettoumsatz/Jahr 2010 2012 2015
bis 500.000 EUR 10,5 9,0 6,8
bis 5 Mio. EUR 17,7 15,7 12,3
bis 25 Mio. EUR 11,8 11,9 10,7
bis 100 Mio. EUR 11,9 112,4 11,4
ab 100 Mio. EUR 48,0 51,0 58,8
Gesamt in Prozent 100,0 100,0 100,0
Gesamtumsatz in Mrd. EUR 26,5 28,4 32,7
Zahl der Unternehmen 22.891 21.002 18.101

Quelle: BTE-Berechnungen nach Umsatzsteuerstatistik

 

 
Source:

BTE Bundesverband des Deutschen Textileinzelhandels
BDSE Bundesverband des Deutschen Schuheinzelhandels
An Lyskirchen 14
50676 Köln

07.08.2017

Innovatives Ausbildungsmaterial nutzen

Online-Portal www.textilwissen.de von BTE und Deutschem Fachverlag
 
Die neue Ausbildungsrunde hat begonnen oder steht zumindest kurz bevor. Für das ausbildende Modeunternehmen stellt sich daher aktuell die Frage, wie den Berufseinsteigern das notwendige Fachwissen effizient vermittelt werden kann.
 
Der BTE empfiehlt in diesem Zusammenhang das 2014 gestartete E-Learning-Portal „TextilWissen“, das gemeinsam von BTE, Mediadidact (Deutscher Fachverlag) und TextilWirtschaft realisiert wurde. Basierend auf dem Buch „Bekleidung – das Wissensbuch“, das ebenfalls bei Mediadidact erscheint, enthält es alles Wissenswerte zum Thema Warenkunde.
Gegliedert sind die Weiterbildungs-Inhalte in die drei Bereiche Grundstoffe, Weiterverarbeitung und Verwendung. Hinzu kommen Informationen zur Textilpflege sowie zu Recycling-Möglichkeiten.
Online-Portal www.textilwissen.de von BTE und Deutschem Fachverlag
 
Die neue Ausbildungsrunde hat begonnen oder steht zumindest kurz bevor. Für das ausbildende Modeunternehmen stellt sich daher aktuell die Frage, wie den Berufseinsteigern das notwendige Fachwissen effizient vermittelt werden kann.
 
Der BTE empfiehlt in diesem Zusammenhang das 2014 gestartete E-Learning-Portal „TextilWissen“, das gemeinsam von BTE, Mediadidact (Deutscher Fachverlag) und TextilWirtschaft realisiert wurde. Basierend auf dem Buch „Bekleidung – das Wissensbuch“, das ebenfalls bei Mediadidact erscheint, enthält es alles Wissenswerte zum Thema Warenkunde.
Gegliedert sind die Weiterbildungs-Inhalte in die drei Bereiche Grundstoffe, Weiterverarbeitung und Verwendung. Hinzu kommen Informationen zur Textilpflege sowie zu Recycling-Möglichkeiten. Aktuell sind folgende Kurse verfügbar:
  • Grundstoffe: Baumwolle, Chemiefasern (cellulosische und synthetische), Feine Haare, Leder, Leinen, Naturfasern, Pelze I und II, Seide und Wolle.
  • Verarbeitung: Färben/Drucken/Veredeln, Garne & Zwirne, Maschenware und Weben.
  • Verwendung: Anzüge (Herren), Hemden, Hosen (Damen und Herren), Jacken/Mäntel, Outdoor-, Sport- und Funktionsmaterialen sowie –mode, Waschen/Reinigen/Pflegen, Schuhe (Grundlagen und Modelle) und Taschen.
Die Inhalte sind didaktisch attraktiv, interaktiv aufbereitet und können von den Teilnehmern sowohl am PC als auch auf Tablets und Smartphones bearbeitet werden. Alle Lehrgänge werden jeweils mit einem individuellen Zertifikat abgeschlossen.
 
Der Preis für eine Einzellizenz beträgt für Mitglieder im Einzelhandelsverband jährlich 79 EUR, sonst 89 EUR (jeweils inkl. MwSt.). Die Nutzungsgebühren sinken mit der Anzahl der Teilnehmer pro Unternehmen auf bis zu 31,60 bzw. 35,60 EUR (bei 500 Lizenzen). Weitere Informationen und Anmeldung unter www.textilwissen.de.
 
More information:
eLearning TextilWissen
Source:

BTE Bundesverband des Deutschen Textileinzelhandels
BDSE Bundesverband des Deutschen Schuheinzelhandels
An Lyskirchen 14
50676 Köln

Color Analysis DyStar Singapore Pte Ltd
Color Analysis
02.08.2017

CSI launches their Color Analysis Magazine for Spring/Summer 2019

Color Solutions International, a member of the DyStar Group is launching their Color Analysis for Spring/Summer 2019. Color Analysis is CSI’s trend forecasting magazine that provides high-level global color trend information for color managers, directors and designers to support the color palette development process. It contains a forecast of key colors, accents and core neutrals that will be most relevant for the upcoming seasons. The forecast is based on consumer reports, detailed market research, current social trends and generational mindsets. Every issue features an artist who influences and inspires forward thinking.

Color Solutions International, a member of the DyStar Group is launching their Color Analysis for Spring/Summer 2019. Color Analysis is CSI’s trend forecasting magazine that provides high-level global color trend information for color managers, directors and designers to support the color palette development process. It contains a forecast of key colors, accents and core neutrals that will be most relevant for the upcoming seasons. The forecast is based on consumer reports, detailed market research, current social trends and generational mindsets. Every issue features an artist who influences and inspires forward thinking.


The magazine includes a seasonal color palette selected from a wide range of approximately 9,000 CSI colors. The color palette is also available as cotton swatches sold on a ring. Part of the CSI service offering is to provide color direction based on a wide scope of palette searches as well as validated color use. Every issue will include an exclusive Relative Color Popularity (RCP) report, which provides color validation based on seasonal color palette usage by comparing similar hues.
CSI and DyStar support brands, retailers and their business partners from development to production. The CSI and DyStar team of experts work together and assist their customers in color development, communication as well as in the dyeing and quality inspection process to achieve best possible results and sustainable fashion. All CSI products are produced with high-quality, eco-friendly DyStar colorants.
“The Color Analysis Magazine is an important feature of our service for designers, offering them competitive color trends for upcoming seasons. At CSI, we are here to assist with color selections and provide all the necessary tools needed for a successful seasonal palette.” -CSI Color and Trend Director.

Source:

DyStar Singapore Pte Ltd  

Tindex GB Network Marketing & Communication
Tindex
01.08.2017

Delivering naturally advanced innovations @ MunichFabricStart

TINTEX presents a new and fresh campaign with contemporary images that signal the launch of the Autumn Winter 2019 Jersey collections presented by CEO Mario Jorge, who describes the new ‘Naturally Advanced’ position as moving on from making beautiful organics and natural materials to the next level with advanced hybrid nature/hi-tech smarts, with added value creativity, thanks to focused investments that will serve and secure our customer demands both now and in the seasons to come.


THE COLLECTION. Come and see the autumn range of more than 80 new qualities and style and discuss your own tailor made needs designed to fit the Fashion, Sportswear, Athleisure and Underwear sectors. The TINTEX Collection uses at least 60% of more sustainable materials, such as Tencel, Organic cotton, Naturally organic linen, recycled and recovered smart materials including polyesters, nylons and now a new recycled stretch elastane too. Out of preference, and in keeping with its ethos of creating low impact fabrics, the major part of the collection eschews the use of animal based fibers, with the limited exception of some organic wool, silk and cashmere blend qualities.

TINTEX presents a new and fresh campaign with contemporary images that signal the launch of the Autumn Winter 2019 Jersey collections presented by CEO Mario Jorge, who describes the new ‘Naturally Advanced’ position as moving on from making beautiful organics and natural materials to the next level with advanced hybrid nature/hi-tech smarts, with added value creativity, thanks to focused investments that will serve and secure our customer demands both now and in the seasons to come.


THE COLLECTION. Come and see the autumn range of more than 80 new qualities and style and discuss your own tailor made needs designed to fit the Fashion, Sportswear, Athleisure and Underwear sectors. The TINTEX Collection uses at least 60% of more sustainable materials, such as Tencel, Organic cotton, Naturally organic linen, recycled and recovered smart materials including polyesters, nylons and now a new recycled stretch elastane too. Out of preference, and in keeping with its ethos of creating low impact fabrics, the major part of the collection eschews the use of animal based fibers, with the limited exception of some organic wool, silk and cashmere blend qualities.

More information:
Tintex, campaign, Fashion
Source:

GB Network Marketing & Communication

BTE e.V.
BTE Bundesverband des Deutschen Textileinzelhandels
24.07.2017

Lagerabbau: Sommer-Schluss-Verkauf nutzen! - BTE empfiehlt Start am 31. Juli 2017

Die Frühjahr/Sommer-Saison war für die Modebranche nicht einfach. Es gab zwar im März/April eine umsatzfördernde Schönwetter-Periode, danach folgte aber ein Auf und Ab, so dass der stationäre Modefachhandel im Durchschnitt den Vorjahresumsatz nach BTE-Berechnungen knapp verfehlt haben dürfte.

Als Folge sind die Bestände an aktueller Ware in etlichen Modehäusern noch hoch, was die Lagerräumung nicht erleichtern dürfte. In diesem Zusammenhang empfiehlt der BTE, den Sommer-Schluss-Verkauf als Räumungs-Event intensiv zu nutzen. Als Starttermin haben der BTE und die anderen Handelsverbände in diesem Jahr den 31. Juli propagiert. Er markiert das Ende bzw. den Höhepunkt der Reduzierungsphase und lockt so immer noch – wenn auch regional unterschiedlich stark - beträchtliche Teile der Bevölkerung zu diesem Anlass in die Läden.

Die Frühjahr/Sommer-Saison war für die Modebranche nicht einfach. Es gab zwar im März/April eine umsatzfördernde Schönwetter-Periode, danach folgte aber ein Auf und Ab, so dass der stationäre Modefachhandel im Durchschnitt den Vorjahresumsatz nach BTE-Berechnungen knapp verfehlt haben dürfte.

Als Folge sind die Bestände an aktueller Ware in etlichen Modehäusern noch hoch, was die Lagerräumung nicht erleichtern dürfte. In diesem Zusammenhang empfiehlt der BTE, den Sommer-Schluss-Verkauf als Räumungs-Event intensiv zu nutzen. Als Starttermin haben der BTE und die anderen Handelsverbände in diesem Jahr den 31. Juli propagiert. Er markiert das Ende bzw. den Höhepunkt der Reduzierungsphase und lockt so immer noch – wenn auch regional unterschiedlich stark - beträchtliche Teile der Bevölkerung zu diesem Anlass in die Läden.

Der Handel profitiert davon, dass die Medien nach wie vor über den Schlussverkauf berichten und so für einen beträchtlichen PR-Effekt sorgen. Der BTE rät deshalb, diese kostenlose Vorlage zu nutzen und die Kunden über den Start der letzten Reduzierungs-Phase zu informieren. Aufwändige begleitende Schlussverkaufs-Werbung rechnet sich sicher nicht immer, aber zumindest kostengünstige Kanäle (z.B. Schaufenster-Werbung, eigener Newsletter oder Facebook) sollten dafür ggf. verwendet werden.

Hinweis: Der BTE und der HDE Handelsverband Deutschland werden im Vorfeld  wieder entsprechende Pressemeldung zum Sommer-Schluss-Verkauf verbreiten, die erfahrungsgemäß zahlreiche Berichte in den Medien auslösen. Die entsprechende BTE-Meldung ist im Internet unter www.bte.de einzusehen.

More information:
SSV Schlussverkauf, Sale
Source:

BTE Bundesverband des Deutschen Textileinzelhandels
BDSE Bundesverband des Deutschen Schuheinzelhandels
An Lyskirchen 14
50676 Köln

BTE e.V.
BTE Bundesverband des Deutschen Textileinzelhandels
24.07.2017

Verärgerung über „Outlet-Lüge“: Minderwertige Markenware und Fake-Reduzierungen in FOC

Dass in Factory Outlet Center (FOC) nicht selten minderwertige Ware mit durchgestrichenen Mondpreisen angeboten werden, hat der Modehandel zumindest schon geahnt. Einen weiteren Beleg für diese These lieferte am 5. Juli 2017 der WDR in dem 45-minütigen TV-Beitrag „Die Outlet-Lüge“, der am gleichen Tag in einer 3-minütigen Kurzversion auch im ARD-Magazin „Brisant“ gezeigt wurde. Etliche verärgerte Modehändler wollen den Link zu der Sendung in der WDR-Mediathek www1.wdr.de/verbraucher/geld/outlet-shopping-nrw-116.html zur Information ihrer Kunden auf ihrer Website oder auf Facebook posten.

Die Redakteure, die bei ihren Recherchen vom BTE unterstützt wurden, zeigten anhand von Stichproben, dass in den FOC in Roermond (NL), Bad Münstereifel und Ochtrup Bekleidung angeboten wurde, die im Vergleich zu der „regulären“ Ware von schlechterer Qualität ist. Betroffen waren Artikel der Marken Hallhuber, Hugo Boss, Levis, Polo Ralph Lauren, Puma und Tommy Hilfiger. Zudem waren die durchgestrichenen Preise anscheinend so nicht verlangt worden, was inzwischen teilweise von der Wettbewerbszentrale abgemahnt wurde.

Dass in Factory Outlet Center (FOC) nicht selten minderwertige Ware mit durchgestrichenen Mondpreisen angeboten werden, hat der Modehandel zumindest schon geahnt. Einen weiteren Beleg für diese These lieferte am 5. Juli 2017 der WDR in dem 45-minütigen TV-Beitrag „Die Outlet-Lüge“, der am gleichen Tag in einer 3-minütigen Kurzversion auch im ARD-Magazin „Brisant“ gezeigt wurde. Etliche verärgerte Modehändler wollen den Link zu der Sendung in der WDR-Mediathek www1.wdr.de/verbraucher/geld/outlet-shopping-nrw-116.html zur Information ihrer Kunden auf ihrer Website oder auf Facebook posten.

Die Redakteure, die bei ihren Recherchen vom BTE unterstützt wurden, zeigten anhand von Stichproben, dass in den FOC in Roermond (NL), Bad Münstereifel und Ochtrup Bekleidung angeboten wurde, die im Vergleich zu der „regulären“ Ware von schlechterer Qualität ist. Betroffen waren Artikel der Marken Hallhuber, Hugo Boss, Levis, Polo Ralph Lauren, Puma und Tommy Hilfiger. Zudem waren die durchgestrichenen Preise anscheinend so nicht verlangt worden, was inzwischen teilweise von der Wettbewerbszentrale abgemahnt wurde.

Das Problem: Bei einer entsprechenden Klage muss nachgewiesen werden, dass der beanstandete Artikel vorher tatsächlich nicht zu dem höheren Preis angeboten wurde. Dies ist extrem schwierig, da es keine rechtlichen Vorgaben gibt, in welchem Umfang oder wie lange der durchgestrichene Preis offiziell gegolten haben muss.

Ungeachtet der rechtlichen Durchsetzbarkeit: Minderwertige Ware als vermeintliches Marken-Schnäppchen an unkritische bzw. unwissende Kunden zu verkaufen, ist kein nachhaltiges Geschäftsmodell und läuft einer kompetenten Markenführung zuwider. Es ist vielmehr Betrug am Kunden – und am Handel, da es die Preisgestaltung des seriösen Modehändlers diskreditiert und die viel beschworene Partnerschaft ad absurdum führt. Offenkundige Qualitätsunterschiede müssen im Sinne einer kompetenten Markenführung gegenüber dem Endkunden - und auch dem Handelskunden - offen kommuniziert werden. Schließlich ist damit zu rechnen, dass weitere entsprechende Medien-Berichte folgen werden!

Abschließend liefert der WDR-Bericht brisante Hintergründe für die Beurteilung geplanter Outlet-Center: Danach ist in den Mietverträgen der FOC in der Regel vorgeschrieben, dass dort überwiegend Ware aus den Vorsaisons oder mit Fehlern verkauft werden soll. Ein Marktkenner berichtete allerdings, dass dies kaum kontrolliert werde, weil Mieter und Vermieter daran kein Interesse haben. Dabei ist eine solche Beschränkung ein wichtiges Argument bei der Genehmigung eines FOC, um den betroffenen Handel zu beruhigen. Erlöschen dadurch eventuell sogar die Betriebsgenehmigungen? Hier müsste man die örtlichen Aufsichtsbehörden stärker in die Pflicht nehmen!

More information:
Outlet Schnäppchen
Source:

BTE Bundesverband des Deutschen Textileinzelhandels
BDSE Bundesverband des Deutschen Schuheinzelhandels
An Lyskirchen 14
50676 Köln

Product Leadership Award Lectra
Product Leadership Award
18.07.2017

Frost & Sullivan Confers Lectra's Versalis® Digital Leather Cutting Solution with Product Leadership Award

Lectra has leveraged more than 10 years of experience in connected manufacturing to offer Versalis®, an innovative digital solution designed to cut leather without compromise on quality. Featuring a powerful automatic nesting system for overall improvements in efficiency, the fully automated solution enables automotive leather suppliers to cut costs, improve productivity and minimize waste while also establishing a pathway to value-added Industry 4.0 processes.

Lectra has leveraged more than 10 years of experience in connected manufacturing to offer Versalis®, an innovative digital solution designed to cut leather without compromise on quality. Featuring a powerful automatic nesting system for overall improvements in efficiency, the fully automated solution enables automotive leather suppliers to cut costs, improve productivity and minimize waste while also establishing a pathway to value-added Industry 4.0 processes.


Currently, almost 90% of leather used for automotive applications is cut using manual die presses, which require designers to build a physical prototype and finalize the design through trial and error. Lectra offers a fully digitalized leather solution from prototyping to cut parts—when used in combination with Lectra’s 3D prototyping and pattern-making software, Versalis digital leather cutting solution enables a 12-16 week reduction in development and launch cycles for vehicle seating models.
During the leather-cutting phase, the latest release of Versalis LeatherSuite allows automotive leather suppliers to achieve up to 15% greater productivity. Lectra’s end-to-end automotive leather offering furthermore guarantees optimal uptime through an extensive worldwide support network of field engineers and technical experts.
"Lectra focuses on a consultative approach that allows it to fully understand the customer’s needs before building a solution comprising software, hardware, consulting, training, and after-sales support,” said Frost & Sullivan Industry Analyst Kamalesh Mohanarangam. "Lectra’s equipment is fitted with more than 200 sensors that predict failure and immediately report issues to its call centres. This product feature and service has resulted in 98% uptime and very fast mean time to repair."


Although digital leather cutting solutions are an investment, leather cutters and Tier-1 suppliers have begun to recognize the value of these products. On average, Lectra’s solutions help customers achieve up to 7% savings on leather compared to manual die-press methods by minimizing human error and variability in the cutting room. A benchmark test of leather trim cutting for door panels demonstrated a 3.5% gain in material made possible by Versalis’ superior nesting capabilities compared to the customer’s yield using manual nesting with die press machines, representing potential savings of €9 million per year.
Versalis is the fruit of significant R&D investment for the company, which has always made re-investment of capital a priority. As part of a transformational plan, Lectra spent more than €50 million in investments between 2011 and 2015. With Lectra’s new strategy focusing on supporting their customers’ transition to Industry 4.0 standards, Lectra will increase the share of revenues dedicated to R&D to 10% for the period from 2017 to 2019, representing a rise of about 50% between 2016 and 2019.

Source:

Lectra

Lectra and Armani Lectra
Lectra and Armani
11.07.2017

Lectra and Armani nurture young pattern-making talent

Lectra has developed partnerships with over 850 fashion schools across the world, providing them with solutions and expertise to help the teachers prepare students with the skills they require for the workplace. Working with leading education partners, Lectra organises regular student competitions in association with customers. The latest competition with Istituto Secoli, renowned for its pattern-making savoir-faire, and organized with Armani, is a clear example of industry and education working hand-in-hand to nurture young fashion designers.
Students at Istituto Secoli developed their collections using Lectra’s Modaris® and Diamino® solutions to create their patterns, prototypes and markers. In addition, students from the master’s program in menswear cut their creations with Vector®, Lectra’s state-of-the-art fabric cutting solution.

Lectra has developed partnerships with over 850 fashion schools across the world, providing them with solutions and expertise to help the teachers prepare students with the skills they require for the workplace. Working with leading education partners, Lectra organises regular student competitions in association with customers. The latest competition with Istituto Secoli, renowned for its pattern-making savoir-faire, and organized with Armani, is a clear example of industry and education working hand-in-hand to nurture young fashion designers.
Students at Istituto Secoli developed their collections using Lectra’s Modaris® and Diamino® solutions to create their patterns, prototypes and markers. In addition, students from the master’s program in menswear cut their creations with Vector®, Lectra’s state-of-the-art fabric cutting solution.


Thanks to the trusted relationship that Lectra has with its customer G.A. Operations of the Giorgio Armani group, one of the winning students, graduating in menswear, has the opportunity to take up an internship in the collection development department. "We were very pleased with Lectra's initiative and were delighted to offer educational internships at G.A. Operations. We chose the winning student for his creative skills and for his training on Modaris and Diamino. This gives us the important advantage of bringing somebody with proven technical skills into our team," stated Giorgio Ferremi, industrial director G.A. Operations at Trento.

More information:
Lectra, Armani, Parntership
Source:

Lectra

ILUNA Group ILUNA Group
ILUNA Group
28.06.2017

ILUNA Group: Shaping Smart Intimate Wear Futures @ Interfiliere with ROICA™ by Asahi Kasei and STeP certification by Oekotex.

ILUNA Group and ROICA™ continue their close partnership to present the most “advanced” and responsible innovations to the market today. ILUNA GREEN LABEL lace collections made with premium stretch thanks to the use of the unique ROICA ™ Eco Smart GRS certified family- now offer the next evolution: a new stretch Galloon lace to be combined with mesh and lace fabrics collections, now fully made with GRS certified materials. This new evolution offers the right choice to contemporary consumers in products that are beautiful, high quality and sustainable.
This is in addition to a decision last year when the ILUNA GROUP converted all their stretch yarn exclusively to the unique ROICA™ Eco Smart family for all of its top of the range jacquardtronic and Textronic articles.
To reinforce this commitment, ILUNA can also celebrate its new STeP (Sustainable Textile Production) certification by Oeko-Tex, a certification that clarifies and communicates the company’s sustainable production commitment regarding manufacturing and processing to all its partners and customers in a transparent, clear manner.

ILUNA Group and ROICA™ continue their close partnership to present the most “advanced” and responsible innovations to the market today. ILUNA GREEN LABEL lace collections made with premium stretch thanks to the use of the unique ROICA ™ Eco Smart GRS certified family- now offer the next evolution: a new stretch Galloon lace to be combined with mesh and lace fabrics collections, now fully made with GRS certified materials. This new evolution offers the right choice to contemporary consumers in products that are beautiful, high quality and sustainable.
This is in addition to a decision last year when the ILUNA GROUP converted all their stretch yarn exclusively to the unique ROICA™ Eco Smart family for all of its top of the range jacquardtronic and Textronic articles.
To reinforce this commitment, ILUNA can also celebrate its new STeP (Sustainable Textile Production) certification by Oeko-Tex, a certification that clarifies and communicates the company’s sustainable production commitment regarding manufacturing and processing to all its partners and customers in a transparent, clear manner.
Fashion & ILUNA feature on the catwalk in Paris with the ‘Momenti Di Passione’ fashion show at the Interfiliere salon on 8th to 10th July. Here you will be able to enjoy a dazzling and exciting new range of bold ECO flocking beachwear & cover up.
And at the show, breakthrough fabric designs from ILUNA show a revolutionary quality in the new Burano collection: a range of decorative, macramé precious pattern effects that are diaphanous and semi-sheer styles that use at their heart the ROICA™ Eco Smart premium stretch family exclusively.

Source:

GB Network

TRSA TRSA
TRSA
28.06.2017

AmeriPride Plant in Memphis Recertified Hygienically Clean Healthcare

The certification confirms the organization’s continuing dedication to infection prevention, compliance with recognized industry standards and processing healthcare textiles using BMPs as described in its quality assurance documentation, a focal point for Hygienically Clean inspectors’ evaluation. The independent, third-party inspection must also confirm essential evidence that: • Employees are properly trained and protected
• Managers understand regulatory requirements
• OSHA-compliant
• Physical plant operates effectively
The Memphis laundry was first certified in 2014. AmeriPride has other U.S. Hygienically Clean Healthcare certified facilities in Little Rock, Ark.; Phoenix; Watkinsville, Ga.; Topeka, Kan.; Bemidji, Minneapolis and Twin Falls, Minn.; Springfield, Mo.; Omaha, Neb.; and Lubbock, Texas. The company’s Canadian Linen and Uniform Service facility in Lethbridge, Alberta, is also Hygienically Clean Healthcare certified.

The certification confirms the organization’s continuing dedication to infection prevention, compliance with recognized industry standards and processing healthcare textiles using BMPs as described in its quality assurance documentation, a focal point for Hygienically Clean inspectors’ evaluation. The independent, third-party inspection must also confirm essential evidence that: • Employees are properly trained and protected
• Managers understand regulatory requirements
• OSHA-compliant
• Physical plant operates effectively
The Memphis laundry was first certified in 2014. AmeriPride has other U.S. Hygienically Clean Healthcare certified facilities in Little Rock, Ark.; Phoenix; Watkinsville, Ga.; Topeka, Kan.; Bemidji, Minneapolis and Twin Falls, Minn.; Springfield, Mo.; Omaha, Neb.; and Lubbock, Texas. The company’s Canadian Linen and Uniform Service facility in Lethbridge, Alberta, is also Hygienically Clean Healthcare certified.
Certified facilities pass three rounds of outcome-based microbial testing, indicating that their processes are producing Hygienically Clean Healthcare textiles and zero presence of yeast, mold and harmful bacteria. To maintain their certification, laundry plants must pass quarterly testing to ensure that as laundry conditions change, such as water quality, textile fabric composition and wash chemistry, laundered product quality is consistently maintained.
This process eliminates subjectivity by focusing on outcomes and results that verify textiles cleaned in these facilities meet appropriate hygienically clean standards and BMPs for hospitals, surgery centers, medical offices, nursing homes and other medical facilities.

Source:

TRSA®

Modint Modint
Modint
28.06.2017

MODINT and SMI join hands during Royal State Visit in Italy

On the occasion of the State Visit to Italy by Their Majesties The King and Queen of The Netherlands and a Dutch trade delegation led by the Minister for Foreign Trade and Development Cooperation, Mrs Lilianne Ploumen, the Italian and Dutch fashion and textile industry will join hands.
MODINT, the Dutch association for the Fashion and Textile industries and lead of the fashion mission and Sistema Moda Italia (SMI), the Italian association for the Fashion and Textile supply chain in Italy, have concluded a Memorandum of Understanding (MoU) which emphasizes the growing interaction between the Dutch and Italian fashion and textile industries.
During the Best of Both Event on Friday June 23rd in Milan, the Minister and a delegation of Dutch and Italian VIP’s and innovators active in the Fashion and Textile industry will witness the signing of a promising Memorandum of Understanding (MoU). The MoU defines actions by MODINT and SMI to help the Dutch and Italian fashion and textile industries work together on recycling, labour standards, sustainable raw materials and domestic production.

On the occasion of the State Visit to Italy by Their Majesties The King and Queen of The Netherlands and a Dutch trade delegation led by the Minister for Foreign Trade and Development Cooperation, Mrs Lilianne Ploumen, the Italian and Dutch fashion and textile industry will join hands.
MODINT, the Dutch association for the Fashion and Textile industries and lead of the fashion mission and Sistema Moda Italia (SMI), the Italian association for the Fashion and Textile supply chain in Italy, have concluded a Memorandum of Understanding (MoU) which emphasizes the growing interaction between the Dutch and Italian fashion and textile industries.
During the Best of Both Event on Friday June 23rd in Milan, the Minister and a delegation of Dutch and Italian VIP’s and innovators active in the Fashion and Textile industry will witness the signing of a promising Memorandum of Understanding (MoU). The MoU defines actions by MODINT and SMI to help the Dutch and Italian fashion and textile industries work together on recycling, labour standards, sustainable raw materials and domestic production.
Modint and SMI are both members of the International Apparel Federation (IAF), an international organisation that supports industry development by helping to build intelligent connections among its members. In the MoU, Italian and Dutch businesses will explain how they cooperate, how they can support sustainable value chains, how they envision their business growing together in the coming years, and what their respective governments can do to support that growth.

More information:
Modint, SMI, Italy
Source:

MODINT

Filpucci Filpucci
Filpucci
26.06.2017

Re.Verso ™ by Filpucci

On June 28th, at Sala Riunioni Area Monumentale (1st floor), Filpucci is celebrating its 50th anniversary with the press conference: “Fifty years of Filpucci - History tells the future”.
An enduring vocation for pioneering values and reliable manufacturing processes, both traceable and transparent, as shown by Re.VersoTM supply chain, a circular economy model, of which it is a member and exclusive reference point in the framework of high-end/low impact yarns for knitwear with the Collection Ninetyfive, now available in stock service, for an innovation available on request, thus marking a further breakthrough. From Stella McCartney to Eileen Fisher, from Filippa K to Patagonia, the fashion system’s big labels have opted for the regenerated yarns Re.VersoTM by Filpucci, thus sharing a new business philosophy: an environment-conscious and responsible approach, with does not relinquish style, but elevates it far forward style & trends. Filpucci, true Italian excellence for 50 years, has widened its range of smart Re.Verso™ products thus encompassing:

On June 28th, at Sala Riunioni Area Monumentale (1st floor), Filpucci is celebrating its 50th anniversary with the press conference: “Fifty years of Filpucci - History tells the future”.
An enduring vocation for pioneering values and reliable manufacturing processes, both traceable and transparent, as shown by Re.VersoTM supply chain, a circular economy model, of which it is a member and exclusive reference point in the framework of high-end/low impact yarns for knitwear with the Collection Ninetyfive, now available in stock service, for an innovation available on request, thus marking a further breakthrough. From Stella McCartney to Eileen Fisher, from Filippa K to Patagonia, the fashion system’s big labels have opted for the regenerated yarns Re.VersoTM by Filpucci, thus sharing a new business philosophy: an environment-conscious and responsible approach, with does not relinquish style, but elevates it far forward style & trends. Filpucci, true Italian excellence for 50 years, has widened its range of smart Re.Verso™ products thus encompassing:
• The yarn Baby Camel Re.VersoTM produced with Re.Verso™ baby camel and mixed with 50% extra-fine Merino Wool comes in two yarn counts (1:13000nm and 2:13000 nm twisted). A delicate, rich and super soft yarn, with indescribable touch, which preserves its natural proprieties and comes in a selection of refined shades.
• The new Divette item, coming in two yarn counts (1:15000nm, 2:26000 nm twisted), yet again sheds light on the pioneering attitude of a manufacturer aiming to offer soft and creative combed and twisted yarns, that are unmistakably innovative and come in different degrees of thinness. Sophisticated, exceptionally soft and warm yarns, made with cashmere Re.Verso™ fibres mixed with extra fine wools.

More information:
CLASS, Filpucci. RE.Verso
Source:

GB Network Marketing & Communication

Ipsos, Ginetex Ipsos, Ginetex
Ipsos, Ginetex
20.06.2017

In partnership with IPSOS, GINETEX presents the outcomes of its European barometer: "Europeans and textile care labeling"

In partnership with IPSOS, GINETEX presents the outcomes of its European barometer: "Europeans and textile care labeling" 70% of Europeans follow the textile care instructions featured on the labels and 80% admit that they would not (or would rarely) buy clothes without any labels, While another 84% feel concerned by water and energy savings . GINETEX, the international Association for Textile Care Labeling, called upon the French market research company IPSOS, to evaluate the behavior of European Consumers with regards to textile product labels and care symbols. This study, carried out in December 2016, combines the results of six different countries, gathered from a sample of 6,000 people in Germany, England, France, Italy, the Czech Republic and Sweden.
This IPSOS study reveals that 70% of Europeans follow the textile care instructions represented by the symbols. At a pan-European level, 57% even admit that they follow them 'often' and 13% do so 'always'. These figures illustrate the importance of care instructions in the minds of European consumers.

In partnership with IPSOS, GINETEX presents the outcomes of its European barometer: "Europeans and textile care labeling" 70% of Europeans follow the textile care instructions featured on the labels and 80% admit that they would not (or would rarely) buy clothes without any labels, While another 84% feel concerned by water and energy savings . GINETEX, the international Association for Textile Care Labeling, called upon the French market research company IPSOS, to evaluate the behavior of European Consumers with regards to textile product labels and care symbols. This study, carried out in December 2016, combines the results of six different countries, gathered from a sample of 6,000 people in Germany, England, France, Italy, the Czech Republic and Sweden.
This IPSOS study reveals that 70% of Europeans follow the textile care instructions represented by the symbols. At a pan-European level, 57% even admit that they follow them 'often' and 13% do so 'always'. These figures illustrate the importance of care instructions in the minds of European consumers.
- 38% state that they follow these instructions in order to avoid washing problems such as shrinking, in the first place
- 31% follow them in order to preserve their clothes and keep them longer, as a second reason Overall, Europeans consider labels as too cumbersome and 62% admit cutting them out: for 74% of them, the labels itch and irritate their skin and for another 55%, they are often too long and uncomfortable. These results can differ from one European country to another.
However, the presence of the label is a real purchasing criterion since 80% of Europeans state that they would never or rarely buy a piece of clothing without a label.

Source:

GINETEX

Imprima Imprima
Imprima
12.06.2017

IMPRIMA & THE AMSTERDAM INNOVATION FORUM: “How apparel brands can transform supply chains” 14th June, 2017

The session will explore what the digital revolution means for business, and how innovations in manufacturing are the new reality that help create sustainable products that last and can be scaled to suit each actor through smart customization.
IMPRIMA S.p.a. is the global holding company dedicated to research, development and innovation in the textile printing and finishing arena. It is the first Fully Digital Industrial Platform, that today can offer a fully digitalized process in every step of its manufacture. Thanks to the acquisition of 100% of the German finishing and textile printing company KBC and 100% the Italian company GUARISCO by WISE SGR, Imprima is enriched by an international outlook that makes it extremely competitive in the market, which will be reinforced in the coming months with additional acquisitions in Italy and abroad, taking care to maintain best practices in terms of quality and service and the business identity of each company. In this way, Imprima represents a preferred partner for the fashion retailers.

The session will explore what the digital revolution means for business, and how innovations in manufacturing are the new reality that help create sustainable products that last and can be scaled to suit each actor through smart customization.
IMPRIMA S.p.a. is the global holding company dedicated to research, development and innovation in the textile printing and finishing arena. It is the first Fully Digital Industrial Platform, that today can offer a fully digitalized process in every step of its manufacture. Thanks to the acquisition of 100% of the German finishing and textile printing company KBC and 100% the Italian company GUARISCO by WISE SGR, Imprima is enriched by an international outlook that makes it extremely competitive in the market, which will be reinforced in the coming months with additional acquisitions in Italy and abroad, taking care to maintain best practices in terms of quality and service and the business identity of each company. In this way, Imprima represents a preferred partner for the fashion retailers.
IMPRIMA boasts a Total Water Management guarantee through its own chemical/physical process of water depuration technologies able to reduce the consumption of water up to 90%, avoiding effluents, by circulating it in a virtuous recycling process, for example now needing only 1 liter of water compared to traditionally 12 liters needed in the past.

More information:
Imprima, digital
Source:

GB Network Marketing & Communication

Multicolor
Multicolor
11.06.2017

Sustainable and dramatically colored through and through

Upcycled products with ECONYL® yarn, mulesing-free wool and PFC-free bio technologies based on renewable raw materials, or bio foam, are just some of the ecological highlights of the Schoeller 2019 Summer Collection, developed and produced among the mountains of Switzerland. Polychrome effects lend exciting multicolors with richly-contrasting reverses and a new light membrane ensure an optimum body climate both for sports and in the city.
REGENERATED ECONYL® YARN Textiles with ECONYL® yarn made by Schoeller are genuinely upcycled products produced from regenerated waste material. The ECONYL® regeneration system reduces global waste by reclaiming reusable material from tips and oceans and returning it to the production cycle. The resulting yarn is indistinguishable from conventional yarn in terms of quality and appearance. The Schoeller ECONYL® fabric family encompasses a complete package with diverse exciting qualities such as ultra-light, bi-elastic schoeller®-dynamic (e.g. for windbreaker), very soft, fine schoeller®-dryskin (e.g. for high-tech sports) and a variety of light schoeller®-WB-400 weights.

Upcycled products with ECONYL® yarn, mulesing-free wool and PFC-free bio technologies based on renewable raw materials, or bio foam, are just some of the ecological highlights of the Schoeller 2019 Summer Collection, developed and produced among the mountains of Switzerland. Polychrome effects lend exciting multicolors with richly-contrasting reverses and a new light membrane ensure an optimum body climate both for sports and in the city.
REGENERATED ECONYL® YARN Textiles with ECONYL® yarn made by Schoeller are genuinely upcycled products produced from regenerated waste material. The ECONYL® regeneration system reduces global waste by reclaiming reusable material from tips and oceans and returning it to the production cycle. The resulting yarn is indistinguishable from conventional yarn in terms of quality and appearance. The Schoeller ECONYL® fabric family encompasses a complete package with diverse exciting qualities such as ultra-light, bi-elastic schoeller®-dynamic (e.g. for windbreaker), very soft, fine schoeller®-dryskin (e.g. for high-tech sports) and a variety of light schoeller®-WB-400 weights.

Source:

Schoeller Textil AG

Huntsman Huntsman
Huntsman
09.06.2017

Huntsman Textile Effects inaugurates 500 KL underground water tank in Baroda for neighbouring Luna village

“At Huntsman Textile Effects, we recognize our responsibility to not only create value for our stakeholders but to make a sustainable and vibrant world possible for future generations,” said Rohit Aggarwal, President of Huntsman Textile Effects. “Water is an essential resource and we are grateful for the opportunity to support and work closely with village leaders and local authorities with a sustainable solution to water issues faced by local villagers.”
Marking the inauguration of the storage facility at a ceremony in Luna village, Mr. B.R Naidu, Zonal Officer, Central Pollution Control Board said, “This initiative by Huntsman is a sustainable move as this will solve the perennial issue of water for Luna village for years to come. Huntsman has set an example for other companies to take similar initiatives in Baroda”.

“At Huntsman Textile Effects, we recognize our responsibility to not only create value for our stakeholders but to make a sustainable and vibrant world possible for future generations,” said Rohit Aggarwal, President of Huntsman Textile Effects. “Water is an essential resource and we are grateful for the opportunity to support and work closely with village leaders and local authorities with a sustainable solution to water issues faced by local villagers.”
Marking the inauguration of the storage facility at a ceremony in Luna village, Mr. B.R Naidu, Zonal Officer, Central Pollution Control Board said, “This initiative by Huntsman is a sustainable move as this will solve the perennial issue of water for Luna village for years to come. Huntsman has set an example for other companies to take similar initiatives in Baroda”.
The Luna village received water from Narmada water project but due to insufficient storage capacity, the water was drained away in nearby pond. In close consultation with major stakeholders like Sarpanch and Gujarat Pollution Control Board, Huntsman’s Baroda site management proposed the construction of a water storage facility as a long-term solution for the village.
The project was operated on a Public-Private-Partnership model and took close to two years to complete. Through a Memorandum of Understanding between Huntsman Textile Effects and Luna local administration, the project was scoped out with committees formed with assigned roles and responsibilities prior to work commencing. With construction complete and all final inspections successfully concluded, Luna village takes over the running and maintenance of the water tank. Huntsman invested and managed the construction of the tank, working hand-in-hand with the Gujarat Water Board who undertook the laying of pipelines, drilling of wells and other underground work required for a complete water solution.

 

More information:
Huntsman, water tank
Source:

Huntsman