From the Sector

Reset
605 results
Veröffentlichung des EECC UHF RFID Almanach 2021 (c)EECC
EECC Logo
31.08.2021

Veröffentlichung des EECC UHF RFID Almanach 2021

  • Das große Kompendium bezieht erstmalig auch Reader in seine Studien ein und zeigt Lösungen zu den Verwerfungen am Chipmarkt auf.

Die neueste Ausgabe der bisher als UHF Tag Performance Survey (UTPS) bekannten Studie stellt die Performance von 550 Tags erstmalig in Beziehung zu 36 Readertypen. Im RFID Markt steht der technisch und wirtschaftlich dynamischen Entwicklung auf Chip- und Transponderseite eine Konsolidierung auf Readerherstellerseite gegenüber. Immer öfter sind RFID-Reader der limitierende Faktor in Bezug auf Performance, Zuverlässigkeit und Funktionalität des Gesamtsystems. Der Almanach zeigt die vielen Stellschrauben auf, um RFID-Systeme zu optimieren.

Nam Tran, Leiter des EECC Messlabors erklärt: „Die Backlink-Matrizen des Almanachs können Fragestellungen dabei nach mehreren Einflussgrößen gleichzeitig auflösen. Ob Tags z.B. in großen Populationen eingesetzt werden können oder auch in sehr unterschiedlichen Lese-Situationen funktionieren; ohne den Almanach könnte der Anwender meist nur in einer dieser Dimensionen optimieren.“

  • Das große Kompendium bezieht erstmalig auch Reader in seine Studien ein und zeigt Lösungen zu den Verwerfungen am Chipmarkt auf.

Die neueste Ausgabe der bisher als UHF Tag Performance Survey (UTPS) bekannten Studie stellt die Performance von 550 Tags erstmalig in Beziehung zu 36 Readertypen. Im RFID Markt steht der technisch und wirtschaftlich dynamischen Entwicklung auf Chip- und Transponderseite eine Konsolidierung auf Readerherstellerseite gegenüber. Immer öfter sind RFID-Reader der limitierende Faktor in Bezug auf Performance, Zuverlässigkeit und Funktionalität des Gesamtsystems. Der Almanach zeigt die vielen Stellschrauben auf, um RFID-Systeme zu optimieren.

Nam Tran, Leiter des EECC Messlabors erklärt: „Die Backlink-Matrizen des Almanachs können Fragestellungen dabei nach mehreren Einflussgrößen gleichzeitig auflösen. Ob Tags z.B. in großen Populationen eingesetzt werden können oder auch in sehr unterschiedlichen Lese-Situationen funktionieren; ohne den Almanach könnte der Anwender meist nur in einer dieser Dimensionen optimieren.“

Auch ohne Chip-Krise; in zunehmender Maße betreffen viele der genannten Fragestellungen vor allem ältere Chipgenerationen und die darauf optimierten Anwendungen. Beispielsweise wenn Chips nicht mehr produziert werden oder Hersteller vom Markt verschwinden. Für diese Bestandslösungen, die auf älteren, weniger sensitiven Chiptypen beruhen, deuten sich für die Zukunft Ausweichmöglichkeiten auch auf chinesische Chiptypen an; eine Entwicklung aus dem amerikanisch - chinesischen Handels-Wettstreit der letzten Jahre.

Der Nutzen des EECC UHF RFID Almanach 2021 liegt nunmehr auf beiden Seiten des RFID-Gesamtsystems. Wird ein System neu installiert oder aber die Reader-Infrastruktur verändert, kann der Effekt auf der Transponderseite direkt abgeschätzt werden. Andersrum aber kann ein optimaler Reader mit den Ergebnissen aus dem EECC Almanach ausgewählt und parametriert werden. Auch beim Einsatz von gemischten Transponder-Populationen.

Mit dem EECC UHF RFID Almanach 2021 möchte das EECC im größtmöglichen Umfang alle relevanten Situationen des UHF-RFID-Einsatzes messtechnisch nachbilden. Er liefert Antworten auf alle Fragen, vor die wir aus technischen, aber auch politischen und wirtschaftlichen Gründen gestellt werden.

More information:
EECC RFID Transponder
Source:

European EPC Competence Center GmbH (EECC)

30.08.2021

Changes in the Rieter Board of Directors

  • Luc Tack und Stefaan Haspeslagh resign with immediate effect

The two members of the Board of Directors Luc Tack und Stefaan Haspeslagh announced on August 30, 2021, that they are resigning from the Board of Directors with immediate effect.

Rieter will inform the law enforcement authorities that there is no interest in continuing the criminal proceedings any further.

The Board of Directors welcomes the fact that a joint solution was found that is in the best interests of Rieter and Picanol, both of which are among the world’s leading textile machinery manufacturers.

According to Luc Tack, the Picanol Group (Belgium) will remain a shareholder of Rieter.

 

  • Luc Tack und Stefaan Haspeslagh resign with immediate effect

The two members of the Board of Directors Luc Tack und Stefaan Haspeslagh announced on August 30, 2021, that they are resigning from the Board of Directors with immediate effect.

Rieter will inform the law enforcement authorities that there is no interest in continuing the criminal proceedings any further.

The Board of Directors welcomes the fact that a joint solution was found that is in the best interests of Rieter and Picanol, both of which are among the world’s leading textile machinery manufacturers.

According to Luc Tack, the Picanol Group (Belgium) will remain a shareholder of Rieter.

 

Source:

Rieter Management AG

(c) Autoneum
Claudia Güntert
27.08.2021

Autoneum appoints new Head of Corporate Communications

Claudia Güntert has been appointed Head of Corporate Communications at Autoneum as of November 1, 2021. She succeeds the Corporate Communications Head, Dr. Anahid Rickmann, who will be leaving the company per end of August 2021.

Claudia Güntert studied Jurisprudence at the University of Basel, Switzerland, as well as German and Eastern European Literature at the Universities of Basel and Zurich, Switzerland.

From 2008 to 2013, she was Marketing & Product Communications Manager at Von Roll Management AG in Wädenswil, Switzerland. She thereby gained broad experience in marketing and customer communications in the industry and a deep understanding of the industrial relations between suppliers and their customers. From 2013 until 2021, she was Head of Corporate Communications & Investor Relations at Von Roll Holding AG in Wädenswil and Breitenbach, Switzerland. In this leading position, she expanded her expertise in internal and external communication with a focus on company vision and strategy, branding, global change management, and social media presence. Claudia Güntert will report to Matthias Holzammer, CEO.

Claudia Güntert has been appointed Head of Corporate Communications at Autoneum as of November 1, 2021. She succeeds the Corporate Communications Head, Dr. Anahid Rickmann, who will be leaving the company per end of August 2021.

Claudia Güntert studied Jurisprudence at the University of Basel, Switzerland, as well as German and Eastern European Literature at the Universities of Basel and Zurich, Switzerland.

From 2008 to 2013, she was Marketing & Product Communications Manager at Von Roll Management AG in Wädenswil, Switzerland. She thereby gained broad experience in marketing and customer communications in the industry and a deep understanding of the industrial relations between suppliers and their customers. From 2013 until 2021, she was Head of Corporate Communications & Investor Relations at Von Roll Holding AG in Wädenswil and Breitenbach, Switzerland. In this leading position, she expanded her expertise in internal and external communication with a focus on company vision and strategy, branding, global change management, and social media presence. Claudia Güntert will report to Matthias Holzammer, CEO.

Dr. Anahid Rickmann leaves Autoneum at the end of August at her own request. After almost nine years of service, she has decided to take on a new professional challenge. Anahid Rickmann strategically realigned the Company's communications after it became independent in 2011 and significantly shaped Autoneum's external perception and reputation. Her particular achievements include the measurable success of external communications, brand positioning and the launch of Autoneum's corporate responsibility strategy. CEO Matthias Holzammer and the Board of Directors would like to thank Anahid Rickmann sincerely for her successful, always dedicated and loyal service to Autoneum and wish her the best for her personal and professional future.

For September and October 2021, Luzia Schoeck, Communications Manager, will act as interim Head of Corporate Communications.

More information:
Autoneum Autoneum Management AG
Source:

Autoneum

Jason Kent, BTMA
26.08.2021

New CEO at British Textile Machinery Association (BTMA)

Jason Kent has been appointed as Chief Executive Officer of the BTMA Group, which also includes subsidiaries nw texnet and The Textile Recorder (Machinery & Accessories) Exhibitions Ltd (TREX), effective from Monday 23rd August 2021.

Jason has been a non-executive member of the BTMA board for over eight years and brings a wealth of experience with him, having spent 35 years working in the carpet tufting machinery industry.

As a time-served mechanical technician engineer, he ascended through a series of positions of greater responsibility with Cobble Blackburn until its acquisition in 2013 by the Vandewiele Group, where he undertook the role of Managing Director for the tufting machinery business.

He also studied part-time for his MBA back in 2011 and is also a Chartered Fellow of the Chartered Management Institute.

“I am very privileged to be joining the BTMA,” said Jason Kent. “I believe there are many generational changes ahead that our members must face and the BTMA needs to be ready and capable of supporting such challenges.”

Jason Kent has been appointed as Chief Executive Officer of the BTMA Group, which also includes subsidiaries nw texnet and The Textile Recorder (Machinery & Accessories) Exhibitions Ltd (TREX), effective from Monday 23rd August 2021.

Jason has been a non-executive member of the BTMA board for over eight years and brings a wealth of experience with him, having spent 35 years working in the carpet tufting machinery industry.

As a time-served mechanical technician engineer, he ascended through a series of positions of greater responsibility with Cobble Blackburn until its acquisition in 2013 by the Vandewiele Group, where he undertook the role of Managing Director for the tufting machinery business.

He also studied part-time for his MBA back in 2011 and is also a Chartered Fellow of the Chartered Management Institute.

“I am very privileged to be joining the BTMA,” said Jason Kent. “I believe there are many generational changes ahead that our members must face and the BTMA needs to be ready and capable of supporting such challenges.”

 “As I see it, we have three initial goals in providing better business outcomes for our members through active engagement in addressing industry skills deficits, ensuring we are at the forefront of the industrial digitalisation revolution, and leveraging opportunities brought about through innovation and the associated global focus on sustainability.”
Founded in 1940, the British Textile Machinery Association actively promotes British textile machinery manufacturers and their products to the world. The non-profit organisation acts as a bridge between its members and the increasingly diverse industries within the textile manufacturing sector.

More information:
BTMA
Source:

AWOL Media for BTMA

Foto: Kollektion „Sorry“. (c) Thomas Schoger
Foto: Kollektion „Sorry“
20.08.2021

Mit Abschlussarbeit „Sorry“ auf der Mercedes-Benz-Fashion-Week

Artenschutz ist das Thema der Abschlussarbeit „Sorry“ von Eva Viola Emmermann, Textil-Studentin an der Hochschule Niederrhein. Am 8. September wird sie ihre Kollektion vor professionellem Publikum und internationaler Presse auf der Mercedes-Benz-Fashion-Week in Berlin präsentieren. Eine Jury bestehend aus Mitgliedern der Industrie und der Hochschule wählten die Outfits der Doppelstudentin aus insgesamt sieben Kollektionen aus.
 
Eva Viola Emmermann setzt sich mit ihrer Kollektion „Sorry“ kritisch mit dem Thema Artenschutz auseinander. Musterungen und Strukturen der Kollektion sind inspiriert von in Deutschland gefährdeten Arten, sowohl Tieren als auch Pflanzen. Um die Kollektion möglichst nachhaltig zu gestalten, wurden biologisch abbaubare oder recycelte Materialien ohne Fasermischungen verwendet.
 

Artenschutz ist das Thema der Abschlussarbeit „Sorry“ von Eva Viola Emmermann, Textil-Studentin an der Hochschule Niederrhein. Am 8. September wird sie ihre Kollektion vor professionellem Publikum und internationaler Presse auf der Mercedes-Benz-Fashion-Week in Berlin präsentieren. Eine Jury bestehend aus Mitgliedern der Industrie und der Hochschule wählten die Outfits der Doppelstudentin aus insgesamt sieben Kollektionen aus.
 
Eva Viola Emmermann setzt sich mit ihrer Kollektion „Sorry“ kritisch mit dem Thema Artenschutz auseinander. Musterungen und Strukturen der Kollektion sind inspiriert von in Deutschland gefährdeten Arten, sowohl Tieren als auch Pflanzen. Um die Kollektion möglichst nachhaltig zu gestalten, wurden biologisch abbaubare oder recycelte Materialien ohne Fasermischungen verwendet.
 
Die Doppelstudentin in den Studiengängen Textile Technologien und Design-Ingenieur Textil hat sich mit der Flächengestaltung im Strick, Gewebe, in der Lasertechnologie und besonders dem Printdesign beschäftigt. „Der Fokus meiner Arbeiten lag während meiner gesamten Studienzeit auf dem Thema Nachhaltigkeit. Hier wurden vorwiegend Kritiken in Musterungen versteckt, mit dem Ziel einer positiven und nachhaltigen Wirkung beim Betrachter“, sagt Eva Viola Emmermann.
 
Ihre Abschlussarbeit wird zusätzlich zusammen mit sechs weiteren Kollektionen, die Studierende aus dem Fachbereich Textil- und Bekleidungstechnik entworfen haben, auf der Berliner NEOFASHION gezeigt. Die NEOFASHION ist Teil der Berliner Fashionweek und bietet eine Modenschau für Mode-Absolventen aller Hochschul-Ausbildungsstätten in Deutschland.
 
Aktuell beteiligen sich 13 Ausbildungsstätten an der Show. Alle Studierenden, die für die Hochschule Niederrhein ins Rennen gehen, haben sich mit dem Thema Nachhaltigkeit befasst. „Die Branche muss sich ändern, die Jungdesigner rufen zum Umdenken auf und stoßen auf taube Ohren“, so Professorin Jutta Wiedemann, die die Teilnahme der Hochschule Niederrhein organisiert hat.

Thomas Bucher (c) ARCHROMA
18.08.2021

ARCHROMA: Chief Financial Officer Succession

Archroma, a global leader in specialty chemicals towards sustainable solutions, announced that it has appointed Thomas Bucher as its new Chief Financial Officer (CFO) effective 1 October 2021, replacing Roland Waibel who will retire.

Thomas Bucher has a long career in Finance, having held CFO roles with leading industrial and services companies as well as senior Finance roles in the chemical sector. He joins Archroma from Alpiq Holding AG, where he has been Group CFO and a Member of the Executive Management Board since 2015. Prior to Alpiq, Thomas Bucher was Group CFO at Gategroup for 6 years, where he supported the company’s listing and subsequent strategic repositioning, and before that he held a number of senior Finance roles at Ciba Specialty Chemicals over more than 12 years.

Chief Executive Officer Heike van de Kerkhof comments: “We are very happy to have Thomas Bucher join us, and add his financial expertise to support our agenda towards confirming Archroma as an undisputed leader in innovative and sustainable specialty chemicals, supported by solid and profitable growth.”

Archroma, a global leader in specialty chemicals towards sustainable solutions, announced that it has appointed Thomas Bucher as its new Chief Financial Officer (CFO) effective 1 October 2021, replacing Roland Waibel who will retire.

Thomas Bucher has a long career in Finance, having held CFO roles with leading industrial and services companies as well as senior Finance roles in the chemical sector. He joins Archroma from Alpiq Holding AG, where he has been Group CFO and a Member of the Executive Management Board since 2015. Prior to Alpiq, Thomas Bucher was Group CFO at Gategroup for 6 years, where he supported the company’s listing and subsequent strategic repositioning, and before that he held a number of senior Finance roles at Ciba Specialty Chemicals over more than 12 years.

Chief Executive Officer Heike van de Kerkhof comments: “We are very happy to have Thomas Bucher join us, and add his financial expertise to support our agenda towards confirming Archroma as an undisputed leader in innovative and sustainable specialty chemicals, supported by solid and profitable growth.”

She adds: “I want to thank Roland Waibel for his many contributions since the beginning of Archroma in 2013. He has played an important role helping the company deliver on our growth whilst building a strong finance expert team and expertise at Archroma.”

More information:
Archroma
Source:

ARCHROMA

16.08.2021

Rieter Board of Directors: Dismissals and Criminal Complaint

As the Rieter Holding Ltd. Announced, during the course of the acquisition of three Saurer businesses’, it came to serious violations of the statutory duty of loyalty, the obligation to maintain business secrets and the Rieter Code of Conduct by two members of the Board of Directors. They are said to have misused information internal to the Board of Directors in order to compete with Rieter through an offer of their own.

The Board of Directors considers this to be a strong violation of Rieter’s interests, to the detriment of all of its stakeholders, and a sustained breach of the relationship of trust within the Board of Directors which makes further cooperation impossible.

Therefore, the Board of Directors of Rieter Holding Ltd. intends to convene an Extraordinary General Meeting to dismiss these members. Furthermore, to protect Rieter’s interests, the Board of Directors will file a criminal complaint against them.

As the Rieter Holding Ltd. Announced, during the course of the acquisition of three Saurer businesses’, it came to serious violations of the statutory duty of loyalty, the obligation to maintain business secrets and the Rieter Code of Conduct by two members of the Board of Directors. They are said to have misused information internal to the Board of Directors in order to compete with Rieter through an offer of their own.

The Board of Directors considers this to be a strong violation of Rieter’s interests, to the detriment of all of its stakeholders, and a sustained breach of the relationship of trust within the Board of Directors which makes further cooperation impossible.

Therefore, the Board of Directors of Rieter Holding Ltd. intends to convene an Extraordinary General Meeting to dismiss these members. Furthermore, to protect Rieter’s interests, the Board of Directors will file a criminal complaint against them.

Source:

Rieter Holding AG

Thomas Reutter new Vice President Product Asset Management and Supply Chain (c) Borealis
05.08.2021

Borealis: Thomas Reutter new Vice President Product Asset Management and Supply Chain

Borealis announces the appointment of Thomas Reutter as Vice President Product Asset Management and Supply Chain, effective 1 August 2021.
He holds a Master’s in Business Administration degree from the Martin-Luther University Halle, Germany, with a specialisation in Controlling and Supply Chain.

Thomas Reutter joins Borealis from Dow and brings extensive product asset management and supply chain experience. Since joining Dow in 2008, he has held various positions with increasing responsibilities in product management, supply chain management and sales in the Netherlands, Mexico and Switzerland. Most recently he has served as Senior Product Director for Linear Low Density Polyethylene, based in Switzerland.

 

Borealis announces the appointment of Thomas Reutter as Vice President Product Asset Management and Supply Chain, effective 1 August 2021.
He holds a Master’s in Business Administration degree from the Martin-Luther University Halle, Germany, with a specialisation in Controlling and Supply Chain.

Thomas Reutter joins Borealis from Dow and brings extensive product asset management and supply chain experience. Since joining Dow in 2008, he has held various positions with increasing responsibilities in product management, supply chain management and sales in the Netherlands, Mexico and Switzerland. Most recently he has served as Senior Product Director for Linear Low Density Polyethylene, based in Switzerland.

 

More information:
Borealis
Source:

Borealis

(c) SANITIZED
04.08.2021

New CEO at SANITIZED AG: Michael Lüthi succeeds Urs Stalder

Michael Lüthi, a member of the founding family, will become the CEO of the SANITIZED company group on August 1, 2021. He will take over the position from Urs Stalder, who will join the administrative board after working for the company for over 30 years.

Longtime CEO Urs Stalder consistently promoted the brand Sanitized®. Furthermore, he managed to internationalize the company, establish subsidiaries in the U.S., China and India, and focus on innovative products.

The 38-year-old business economist Michael Lüthi has been working for SANITIZED since 2018. He previously worked as COO of Senevita, a company that at the time had roughly 30 residences, and he supervised residential complexes for seniors with roughly 2,500 employees. Over the past three years, Michael Lüthi was already a member of SANITZED’s management team and helped to shape the course of the company.

Michael Lüthi, a member of the founding family, will become the CEO of the SANITIZED company group on August 1, 2021. He will take over the position from Urs Stalder, who will join the administrative board after working for the company for over 30 years.

Longtime CEO Urs Stalder consistently promoted the brand Sanitized®. Furthermore, he managed to internationalize the company, establish subsidiaries in the U.S., China and India, and focus on innovative products.

The 38-year-old business economist Michael Lüthi has been working for SANITIZED since 2018. He previously worked as COO of Senevita, a company that at the time had roughly 30 residences, and he supervised residential complexes for seniors with roughly 2,500 employees. Over the past three years, Michael Lüthi was already a member of SANITZED’s management team and helped to shape the course of the company.

“We will continue to combine tradition and innovation: SANITIZED is a fourth-generation Swiss family company, and we will continue to expand our leadership position in the world with our safe and innovative products and services for the textile, polymer, and paint industries,” explains the new SANITIZED CEO Michael Lüthi. American company Consolidated Pathways was recently acquired with this objective in mind. SANITIZED now has a presence with its own subsidiaries in the U.S., China, the European Union, and India.

Source:

PR Heinhöfer für Sanitized AG

03.08.2021

Sebastian Hofmann neuer President Global Marketing bei FHCS

Sebastian Hofmann übernimmt die Position President Global Marketing bei Freudenberg Home and Cleaning Solutions (FHCS). Er tritt die Nachfolge von Dr. Andreas Mack an, der das Unternehmen im Juli verlassen hat. In seiner neuen Funktion verantwortet Hofmann weltweit das Marketing für die Haushalts- und Reinigungsproduktemarken des Weinheimer Unternehmens. Dazu gehören unter anderem die Marken Vileda, Vileda Professional, Gimi, Marigold, Gala und O-Cedar. Darüber hinaus verantwortet er die Produktentwicklung, den weltweiten Vertrieb, die Markenkommunikation sowie das E-Commerce. Hofmann berichtet an Karin Overbeck (CEO).

Hofmann blickt auf 15 Jahre Erfahrung in regionalen und globalen Brand- und Marketing-Positionen in der Konsumgüterindustrie zurück. So verantwortete er bei Procter & Gamble die Wäschepflegemarken Ariel und Lenor sowie die Rasurmarken Gillette und Venus. Zuletzt verantwortete Hofmann dort als Senior Brand Director das globale Geschäft der Marke Braun.

Sebastian Hofmann übernimmt die Position President Global Marketing bei Freudenberg Home and Cleaning Solutions (FHCS). Er tritt die Nachfolge von Dr. Andreas Mack an, der das Unternehmen im Juli verlassen hat. In seiner neuen Funktion verantwortet Hofmann weltweit das Marketing für die Haushalts- und Reinigungsproduktemarken des Weinheimer Unternehmens. Dazu gehören unter anderem die Marken Vileda, Vileda Professional, Gimi, Marigold, Gala und O-Cedar. Darüber hinaus verantwortet er die Produktentwicklung, den weltweiten Vertrieb, die Markenkommunikation sowie das E-Commerce. Hofmann berichtet an Karin Overbeck (CEO).

Hofmann blickt auf 15 Jahre Erfahrung in regionalen und globalen Brand- und Marketing-Positionen in der Konsumgüterindustrie zurück. So verantwortete er bei Procter & Gamble die Wäschepflegemarken Ariel und Lenor sowie die Rasurmarken Gillette und Venus. Zuletzt verantwortete Hofmann dort als Senior Brand Director das globale Geschäft der Marke Braun.

More information:
Vileda
Source:

Publik. Agentur für Kommunikation i.A. Vileda GmbH

Modebusiness Award Gewinner Heiko Wunder mit Dr. Stephan Keller. (c) Ast Jürgens
26.07.2021

Modebusiness Award 2021 geht an Heiko Wunder

Im THE SKY im Dreischeibenhaus wurde Mode-Pionier und Nachhaltigkeitsvordenker Heiko Wunder am Sonntagabend, 25. Juli, mit dem Modebusiness Award ausgezeichnet. Die Landeshauptstadt ist für den gebürtigen Düsseldorfer nicht nur Lebensmittelpunkt, sondern auch Ideenschmiede und Keimzelle seines nationalen Erfolgskonzepts: seiner Modemarke "wunderwerk".

Mit Anfang 20 entstand bei Heiko Wunder der Wunsch, eine modische, ressourcenschonende und konsequent nachhaltige Modekollektion auf den Markt zu bringen: "wunderwerk". "Im Namen meiner Modemarke stecken zwei Worte: Werk kommt dabei von ehrlich verrichteter Arbeit, und das Wunder passt wegen meines Nachnamens sehr gut dazu", so der Preisträger.

Im THE SKY im Dreischeibenhaus wurde Mode-Pionier und Nachhaltigkeitsvordenker Heiko Wunder am Sonntagabend, 25. Juli, mit dem Modebusiness Award ausgezeichnet. Die Landeshauptstadt ist für den gebürtigen Düsseldorfer nicht nur Lebensmittelpunkt, sondern auch Ideenschmiede und Keimzelle seines nationalen Erfolgskonzepts: seiner Modemarke "wunderwerk".

Mit Anfang 20 entstand bei Heiko Wunder der Wunsch, eine modische, ressourcenschonende und konsequent nachhaltige Modekollektion auf den Markt zu bringen: "wunderwerk". "Im Namen meiner Modemarke stecken zwei Worte: Werk kommt dabei von ehrlich verrichteter Arbeit, und das Wunder passt wegen meines Nachnamens sehr gut dazu", so der Preisträger.

Oberbürgermeister Dr. Stephan Keller: "Der Modebusiness Award geht in diesem Jahr an Heiko Wunder, der nicht nur die lokale Modeindustrie maßgeblich geprägt hat, sondern auch eine nationale Einflussgröße in der Mode und Vordenker im Verknüpfen von Produktion und Nachhaltigkeit ist. Ich freue mich sehr, dass Mode hier in Düsseldorf nach wie vor erlebt und gelebt wird und viele namhafte Akteure aus der Mode- und Handelsbranche zur Verleihung des Modebusiness Awards zusammengekommen sind, um der Auszeichnung einen würdigen Rahmen zu verleihen."

Die Verleihung des Modebusiness Awards fand erstmalig im Rahmen der Düsseldorf Fashion Days – Festival Edition statt, die vom 21. bis zum 28. Juli 2021 sowohl Order- und Fachveranstaltungen als auch Shoppingevents und Modenschauen im gesamten Stadtgebiet präsentierten. Die Idee: Die bekannten und seit Jahrzehnten etablierten Ordertage für Fachhändler auf Messen und in den rund 600 Showrooms, die seit dem Sommer letzten Jahres unter der Marke Düsseldorf Fashion Days stattfinden, wurden um Events für Endkonsumenten erweitert. Dadurch entstand ein Mode- und Lifestyle-Festival für die gesamte Stadt, welches mit dem Shopping Day am Samstag, den 24. Juli, einen Höhepunkt für die Privatkundinnen und -kunden fand. Der Modebusiness Award war hingegen für das Fachpublikum der deutschsprachigen Modewirtschaft ein gelungener Abschluss des Wochenendes.

Source:

PR + Presseagentur textschwester

(c) WEITBLICK® GmbH & Co. KG. Felix Blumenauer
20.07.2021

Weitblick-Geschäftsführer Felix Blumenauer in MaxTex Vorstand gewählt

Felix Blumenauer, Geschäftsführer des Workwear-Produzenten Weitblick, wurde zum stellvertretenden Vorsitzenden des MaxTex-Verbandes gewählt, einem Netzwerk für nachhaltige Lösungen in der Textilwirtschaft. Weitblick verfolgt bereits seit einigen Jahren eine konsequente Nachhaltigkeitsstrategie und forciert auch durch die Verbandsarbeit die Intensität des eigenen Engagements.

MaxTex ist eine 2014 gegründete internationale Vereinigung von Textilherstellern, Konfektionären, Rohstoff-Produzenten, Textil-Dienstleistern, wissenschaftlicher Institutionen und jungen Start-ups. Sie verbindet das Ziel, nachhaltiges Handeln über die gesamte textile Wertschöpfungskette sicherzustellen. Dabei steht unternehmerische Verantwortung in sozialer, ökologischer und ökonomischer Hinsicht gleichermaßen im Mittelpunkt.

Felix Blumenauer, Geschäftsführer des Workwear-Produzenten Weitblick, wurde zum stellvertretenden Vorsitzenden des MaxTex-Verbandes gewählt, einem Netzwerk für nachhaltige Lösungen in der Textilwirtschaft. Weitblick verfolgt bereits seit einigen Jahren eine konsequente Nachhaltigkeitsstrategie und forciert auch durch die Verbandsarbeit die Intensität des eigenen Engagements.

MaxTex ist eine 2014 gegründete internationale Vereinigung von Textilherstellern, Konfektionären, Rohstoff-Produzenten, Textil-Dienstleistern, wissenschaftlicher Institutionen und jungen Start-ups. Sie verbindet das Ziel, nachhaltiges Handeln über die gesamte textile Wertschöpfungskette sicherzustellen. Dabei steht unternehmerische Verantwortung in sozialer, ökologischer und ökonomischer Hinsicht gleichermaßen im Mittelpunkt.

Source:

WEITBLICK® GmbH & Co. KG

(c) Schoeller Textil AG
19.07.2021

Change in leadership at Schoeller Textil AG: Kath succeeds Winkelbeiner

Schoeller Textil AG, the Swiss textile and technology company, announces a shift in leadership as Joachim Kath takes over as CEO. Following a 10-year career at the global textile solutions brand, CEO Siegfried Winkelbeiner is moving into his retirement later this month. Joachim Kath, who comes from the chemical industry, has been working closely with Winkelbeiner as COO at Schoeller for the past year and a half.

Schoeller Textil AG, the Swiss textile and technology company, announces a shift in leadership as Joachim Kath takes over as CEO. Following a 10-year career at the global textile solutions brand, CEO Siegfried Winkelbeiner is moving into his retirement later this month. Joachim Kath, who comes from the chemical industry, has been working closely with Winkelbeiner as COO at Schoeller for the past year and a half.

The transition comes after long-term planning. Since February 2020, and in close partnership with Siegfried Winkelbeiner, Joachim Kath (on the left) has been preparing as Schoeller COO to take over its management. Joachim Kath originally comes from Flensburg (DE) and, following his studies of Chemical Engineering in Karlsruhe, shaped his professional career in the chemical industry with Ciba (-Geigy) / BASF in Basel (CH). His career over 30 years has incorporated engineering, production and marketing & sales in diverse management functions – in a wide range of business segments for various industries and areas of application around the globe. Joachim Kath spent 12 years of his career dedicated to textile finishing, with a period of intensive travel in Asia and a 3-year stay in the USA.

Asked how he sees himself, Joachim Kath said: “The common thread running through all my assignments and business activities is process orientation, interest in new paths, and an instinct for what is feasible – with the goal of achieving customer benefits and satisfaction. Kath aims to ensure that Schoeller can continue to face the challenges of changing market requirements with outstanding and exceptional products, while evolving and innovating to stay ahead of consumer needs for the future. High performance capability, sustainable product development, premium quality, reliability, productivity, and keeping the customer as the central focus of all activities continue as essential keys to Schoeller’s continued business success.

Source:

Schoeller Textil AG

Hudson-Sharp welcomes Jason Beauleau as new Regional Sales Executive (c) Hudson-Sharp / Barry-Wehmiller
Jason Beauleau as new Regional Sales Executive
08.07.2021

Hudson-Sharp welcomes Jason Beauleau as new Regional Sales Executive

Bag-converting equipment manufacturer Hudson-Sharp—part of Paper Converting Machine Company (PCMC) and Barry-Wehmiller’s converting equipment platform—is pleased to announce that Jason Beauleau has joined the company as Regional Sales Executive.

In his new role, Beauleau will be responsible for the Midwest region, as well as for serving multiple key customers. He will be replacing longtime Sales Executive John Krebsbach after he retires on Oct. 1, 2021. Beauleau has more than 25 years of experience in the packaging and printing industry, including 20-plus years with PCMC.

Bag-converting equipment manufacturer Hudson-Sharp—part of Paper Converting Machine Company (PCMC) and Barry-Wehmiller’s converting equipment platform—is pleased to announce that Jason Beauleau has joined the company as Regional Sales Executive.

In his new role, Beauleau will be responsible for the Midwest region, as well as for serving multiple key customers. He will be replacing longtime Sales Executive John Krebsbach after he retires on Oct. 1, 2021. Beauleau has more than 25 years of experience in the packaging and printing industry, including 20-plus years with PCMC.

(c) Stangelmayer
08.07.2021

Stangelmayer: Umstellung des Sortiments auf Grüne Knopf-Textilien

Das zum DBL-Verbund zählende Mietservice-Unternehmen Textilservice Stangelmayer wird sein Sortiment mittelfristig auf Textilien mit dem staatlichen Nachhaltigkeitssiegel „Grüner Knopf“ umstellen.

Das zum DBL-Verbund zählende Mietservice-Unternehmen Textilservice Stangelmayer wird sein Sortiment mittelfristig auf Textilien mit dem staatlichen Nachhaltigkeitssiegel „Grüner Knopf“ umstellen.

„Als Textilservice-Unternehmen haben wir eine lange Tradition. Auf die Verbundenheit unserer Familie zu unserer Profession sind wir stolz - ebenso wie auf unsere oberbayerische Heimat mit ihrer einzigartigen Naturschönheit. Die Einzigartigkeit unserer Region ist für uns aber auch eine Verpflichtung, denn wir verbrauchen Ressourcen und erzeugen einen Unternehmensfußabdruck. Um die Auswirkungen unserer Dienstleistung möglichst gering zu halten, haben wir bereits im Jahr 2004 ein Umweltmanagement nach ISO 14001 eingeführt, 2016 folgte das Energiemanagement nach ISO 50001. Ein Jahr später traten wir dem UN Global Compact der Vereinten Nationen bei, denn wir verstehen Nachhaltigkeit als grundsätzliche Verantwortung gegenüber Mensch und Natur. Daher werden wir nun auch unser Textil-Sortiment auf nachhaltige, mit dem weitgreifenden Siegel ‚Grüner Knopf‘ ausgezeichnete Textilien umstellen. Mit Dibella setzen wir das erste Projekt mit dem zertifizierten Bettlaken ‚ALM‘ um“, erklärt Gerhard Stangelmayer, Geschäftsführer des Textilservice-Unternehmens.

Source:

Dibella GmbH

Preis der Stiftung Alan C. Harris und Else Harris geb. Treumann: «I Will Swim» von Anđela Rončević, Absolventin Master Kunst
05.07.2021

Absolventen der Hochschule Luzern 2021

  • Diplome und Preise für Design-, Film- und Kunst-Absolventinnen

Am 3. Juli 2021 erhielten 203 Absolventinnen und Absolventen ihre Bachelor- oder Masterdiplome in den Bereichen Design, Film und Kunst. Elf Abschlussarbeiten wurden prämiert: von experimentellen Bauanleitungen für Kassettengeräte über künstlerisch verarbeitete Geschichten von Frauen, denen das Schwimmenlernen verwehrt wurde, bis zu surrealistischen Comics über desillusionierte Gurus.

In diesem Jahr haben 170 Absolventinnen und Absolventen ein Bachelordiplom erhalten in den Bereichen Animation, Video, Camera Arts, Graphic Design, Illustration (Fiction und Nonfiction), Objektdesign, Textildesign, Kunst & Vermittlung, XS Schmuck, Design Management, Inter-national sowie Digital Ideation (gemeinsames Angebot mit dem Departement Informatik). 33 Studierende schlossen ein Masterstudium in Design, Film oder Kunst ab. Die Diplomfeier fand im Rahmen der Werkschau Design & Kunst 2021 statt. Dabei wurden Förderpreise für elf herausragende Abschlussarbeiten vergeben:

  • Diplome und Preise für Design-, Film- und Kunst-Absolventinnen

Am 3. Juli 2021 erhielten 203 Absolventinnen und Absolventen ihre Bachelor- oder Masterdiplome in den Bereichen Design, Film und Kunst. Elf Abschlussarbeiten wurden prämiert: von experimentellen Bauanleitungen für Kassettengeräte über künstlerisch verarbeitete Geschichten von Frauen, denen das Schwimmenlernen verwehrt wurde, bis zu surrealistischen Comics über desillusionierte Gurus.

In diesem Jahr haben 170 Absolventinnen und Absolventen ein Bachelordiplom erhalten in den Bereichen Animation, Video, Camera Arts, Graphic Design, Illustration (Fiction und Nonfiction), Objektdesign, Textildesign, Kunst & Vermittlung, XS Schmuck, Design Management, Inter-national sowie Digital Ideation (gemeinsames Angebot mit dem Departement Informatik). 33 Studierende schlossen ein Masterstudium in Design, Film oder Kunst ab. Die Diplomfeier fand im Rahmen der Werkschau Design & Kunst 2021 statt. Dabei wurden Förderpreise für elf herausragende Abschlussarbeiten vergeben:

Der Förderpreis Master of Arts in Design ging an Alexandra Gurtner aus Rotkreuz ZG für ihre Arbeit «(in)visible mind – Psychische Gesundheit an der Hochschule». Gurtner kreierte ein Arbeitstool, das Hochschulen helfen soll, die psychische Gesundheit von Studierenden ganzheitlich und effektiv zu adressieren. Basis dafür war eine Untersuchung der Angebote und Maßnahmen an der Hochschule Luzern und Feedbacks von betroffenen Studierenden. Der Förderpreis ist mit 5’000 Franken dotiert. Er wird gemeinsam von den beiden Vereinen «Luzern Design» und «Swiss Design Transfer» sowie der Hochschule Luzern vergeben.

Der ebenfalls mit 5’000 Franken dotierte Preis der Max von Moos-Stiftung geht an Sebastian Haas, Absolvent des Master Kunst aus Köniz BE, für seine Werkserie «Das sich bildende Dritte».
Die von Haas mit der Technik der Hinterglasmalerei bemalten und durch Hitze verformten Glasscheiben spiegeln so stark, dass sich die Betrachterinnen und Betrachter selbst als amorphe Figur darin erkennen können. Ändert man den Blickwinkel, entstehen stets neue situative und virtuelle Bilder, die das rätselhafte Dritte darstellen.

Die zeugindesign-Stiftung zur Förderung der visuellen Gestaltung verlieh fünf mit je 4’000 Franken dotierte Förderpreise an:

  • Petra Baumann, Absolventin Bachelor Illustration Nonfiction aus St. Gallen. Sie kreierte für ihre Diplomarbeit «Von Bryum bis Sphagnum» eine Website über die wundersame und vielfältige Welt der Moose im Botanischen Garten St. Gallen.
  • -Sandro Ramseier, Absolvent Bachelor Illustration Fiction aus Interlaken BE. Sein surrealistisches Comicprojekt «Shantiland» handelt von den Sehnsüchten eines desillusionierten Nachwuchsgurus in einer Welt zwischen Yogamatten, Räucherstäbchen, Nihilismus, Transzendenz und Ausverkauf.
  • Jonathan Müller, Absolvent Master Film aus Rehetobel AR. In seinem Abschlussfilm «Eduardo Spelterini» erforscht er das Leben des Schweizer Luftfahrtpioniers, Opernsängersund Lebemanns, der mit einem Ballon die Alpen überquerte. Müller kombinierte für seinen Film Bewegtbild-Sequenzen mit Archivfotos.
  • Dan Wenger, Absolvent Bachelor Animation aus Basel. Der Film «Screen Time» beginnt harmlos: Ein Daumen berührt den Bildschirm eines Smartphones. Was als unschuldiger Zeitvertreib beginnt, entwickelt sich zu einem Dauerkonsum, angetrieben von unaufhörlichen Wisch-und-weg-Bewegungen…-Yvee Nogara, Absolventin Bachelor Textildesign aus Zürich. Sie wirft in ihrer Abschlussarbeit «TYvee Shopping» einen satirischen Blick auf den Konsumwahn. Ihre aus gebrauchten Stoffen und Restmaterialien hergestellten textilen Objekte bietet Nogara in einer medialen Inszenierung an, die mit ihrer übertriebenen Ästhetik an die Teleshopping-Sendungen der 90er-Jahre erinnert.

Der mit 3’000 Franken dotierte Preis der Stiftung Alan C. Harris und Else Harris geb. Treumann wird an eine Absolventin oder einen Absolventen des Master Kunst verliehen. Er geht heuer an Anđela Rončević. Die gebürtige Kroatin hat im leeren Schwimmbecken des Kulturlokals Neubad Luzern die audiovisuelle Installation «I Will Swim» eingerichtet. Besucherinnen und Besucher hören darin die mit Wassergeräuschen unterlegten Geschichten von 20 Frauen aus verschiedenen Ländern, die nicht schwimmen können. Rončević untersucht mit ihrem Werk, wieso das Recht, schwimmen zu lernen, weltweit immer noch zahlreichen Frauen vorenthalten wird.

Der Förderpreis Design & Kunst/Alumni Hochschule Luzern in Höhe von 2’021 Franken – die Preissumme ergibt sich aus der aktuellen Jahreszahl – geht an Jost Zeindler aus Bern für seine Abschlussarbeit «Tape Tech» im Bachelor Illustration Nonfiction. Zeindler untersuchte darin, was es braucht, um eine gute Bedienungs- oder Bauanleitung zu gestalten. Er goss die so gewonnenen Erkenntnisse in ein Magazin für experimentelle Audio-Elektronik, in dem er diverse Anleitungen für Kassettengeräte visualisierte.

Der Preis der Swiss Design Association (SDA) honoriert hervorragende Diplomandinnen und Diplomanden der SDA-Partnerhochschulen. Die Preissumme beträgt 500 Franken sowie eine dreijährige Jungmitgliedschaft bei der SDA. Der Award geht an Martina Häusermann aus St. Gallen. Die Absolventin des Bachelor Objektdesign entwickelte für ihre Abschlussarbeit «Pressed Motion» bewegliche Aufsätze in der maschinellen Keramikextrusion, also der Produktion kontinuierlicher Keramikstränge. Diese eröffnen dank dynamischen Strukturen, Formübergängen und Durchdringungen neue Gestaltungsmöglichkeiten im Kunsthandwerk oder in der Architektur.

Die Auszeichnung Chapeau! Preis für Theorie BA-/MA-Arbeit ist mit je 500 Franken für herausragende theoretische Bachelor-, respektive Masterarbeiten dotiert:
-Den Preis für die beste Masterarbeit erhielt Sebastian Haas für seine Untersuchung zu spiegelnden Erscheinungen im Bildraum. Haas ist auch Träger des Max von Moos-Preises (siehe oben).
-Sophie Germanier aus Zürich erhielt den Preis für die beste Bachelorarbeit für «Welcome tomy MUD-dy World». Der Audioguide der Absolventin des Bachelor Kunst & Vermittlung führt in eine schlammige, von fressenden und defäkierenden Würmern bewohnte Welt. Der Guide und weitere Abschlussarbeiten des Bachelor Kunst & Vermittlung Luzern werden in der Ausstellung «Connection Requested» (18.–29. Juli 2021) im Kunstpavillon Luzern gezeigt.

Alle Arbeiten sind auf der Plattform wwwerkschau zu sehen.

(c) Tom Schulze. “IQ Innovationspreis Mitteldeutschland“, overall winner (from left to right) FibreCoat GmbH from Aachen, ITA graduate Dr Robert Brüll, Deutsche Basalt Fiber GmbH from Sangerhausen, Georgi Gogoladze.
28.06.2021

Overall prize of the “IQ Innovationspreis Mitteldeutschland“ for FibreCoat GmbH and DBF Deutsche Basalt Faser GmbH

FibreCoat GmbH from Aachen, Germany, together with DBF Deutsche Basalt GmbH, developed a completely new type of fibre material to shield electromagnetic radiation from digital end devices, medical technology or e-car batteries cheaply and effectively. The joint project was awarded the overall prize of the“ IQ Innovationspreises Mitteldeutschland“ on 24 June in an online event broadcast live from Leipzig.

The prize is endowed with €15,000 and was sponsored by the Halle-Dessau, Leipzig and East Thuringia Chambers of Industry and Commerce.

FibreCoat GmbH from Aachen, Germany, together with DBF Deutsche Basalt GmbH, developed a completely new type of fibre material to shield electromagnetic radiation from digital end devices, medical technology or e-car batteries cheaply and effectively. The joint project was awarded the overall prize of the“ IQ Innovationspreises Mitteldeutschland“ on 24 June in an online event broadcast live from Leipzig.

The prize is endowed with €15,000 and was sponsored by the Halle-Dessau, Leipzig and East Thuringia Chambers of Industry and Commerce.

Electromagnetic radiation from smartphones, hospital diagnostics and electric car batteries must be shielded so that they do not inter-fere with each other. To prevent mutual interference, they have so far been covered with metal fibre fabrics, a very time- and energy-consuming and thus expensive procedure. The new material from Basalt Faser GmbH and FibreCoat GmbH prevents this with a fibre core made of melted, thinly drawn basalt, which is coated with aluminium and bundled into the so-called AluCoat yarn. This yarn remains just as conductive and shielding, but is lighter, stronger, cheaper and more sustainable than previous alternatives. In addition, there are further advantages:

  • The number of process steps required is reduced from ten to one.
  • 1,500 metres of yarn are produced per minute instead of the previous five metres.
  • The energy required is only 10 per cent of the previous amount.

The result is a price that is twenty times lower.

The textile made of AluCoat fibres is versatile and flexible: as wallpaper it can shield 5G radiation in offices or medical rooms or encase batteries and thus ensure the smooth functioning of electric cars. AluCoat is already being used in some companies. A European fibre centre in Sangerhausen is being planned for mass production.

The two innovative companies DBF Deutsche Basalt GmbH and FibreCoat GmbH from East and West combine the two materials basalt and aluminium to protect against electromagnetic radiation. In doing so, they coat basalt with aluminium and, through this novel combination, create an inexpensive, sustainable and quickly produced alter-native for a market worth billions.

FibreCoat GmbH from Aachen is a spin-off of the Institut für Textiltechnik (ITA) of RWTH Aachen University; the managing directors Dr Robert Brüll and Alexander Lüking and Richard Haas have completed their doctorates at the ITA or are in the process of preparing their doctorates. Georgi Gogoladze, Managing Director of Deutsche Basaltfaser GmbH, also studied at RWTH Aachen University. The two managing directors Brüll and Gogoladze know each other from their student days.

Source:

ITA – Institut für Textiltechnik of RWTH Aachen University

Arjen Evertse (c) Mimaki. Arjen Evertse.
28.06.2021

Mimaki: Arjen Evertse Promoted to General Manager Sales, EMEA

Mimaki, a leading manufacturer of inkjet printers and cutting systems, has announced that Arjen Evertse has been appointed as General Manager Sales, EMEA, effective 1st September 2021. After founding a business to support the adoption of Mimaki technology in Eurasia, this increased responsibility and exciting new challenge is the latest step forward in Evertse’s successful 12-year long Mimaki career.

Evertse has held a variety of roles at Mimaki, including technical operator and senior management, but most recently, he has overseen Mimaki Eurasia, a Mimaki subsidiary. He will succeed Ronald van den Broek, who has accepted a partner position at valued Mimaki customer and 3D print specialist, Marketiger.

Mimaki, a leading manufacturer of inkjet printers and cutting systems, has announced that Arjen Evertse has been appointed as General Manager Sales, EMEA, effective 1st September 2021. After founding a business to support the adoption of Mimaki technology in Eurasia, this increased responsibility and exciting new challenge is the latest step forward in Evertse’s successful 12-year long Mimaki career.

Evertse has held a variety of roles at Mimaki, including technical operator and senior management, but most recently, he has overseen Mimaki Eurasia, a Mimaki subsidiary. He will succeed Ronald van den Broek, who has accepted a partner position at valued Mimaki customer and 3D print specialist, Marketiger.

More information:
Mimaki Mimaki Europe Arjen Evertse
Source:

Mimaki

PCMC names Steven Charapata as Aftermarket Sales Executive-Controls Obsolescence (c) PCMC
In his new role, Steven Charapata will work with customers to develop a controls obsolescence strategy that minimize risks, downtime and expenditures.
24.06.2021

PCMC names Steven Charapata as Aftermarket Sales Executive-Controls Obsolescence

  • Experienced leader will work with customers to develop controls obsolescence strategies

Paper Converting Machine Company (PCMC)—a division of Barry-Wehmiller and a leading supplier of high-performance converting machinery for the tissue, nonwovens, package-printing and bagconverting industries worldwide—is pleased to announce that Steven Charapata has accepted the position of Aftermarket Sales Executive, specializing in controls obsolescence upgrades.

In his new role, Charapata will work with customers to develop a controls obsolescence strategy by identifying and prioritizing equipment, developing a plan, and proposing solutions that can provide a phased approach to manage risk, downtime and capital expenditures. Charapata has more than 20 years of experience updating obsolete controls systems on PCMC machines and other converting equipment. He joins PCMC from Zepnick Solutions Inc., where he was a controls obsolescence Project Leader.

  • Experienced leader will work with customers to develop controls obsolescence strategies

Paper Converting Machine Company (PCMC)—a division of Barry-Wehmiller and a leading supplier of high-performance converting machinery for the tissue, nonwovens, package-printing and bagconverting industries worldwide—is pleased to announce that Steven Charapata has accepted the position of Aftermarket Sales Executive, specializing in controls obsolescence upgrades.

In his new role, Charapata will work with customers to develop a controls obsolescence strategy by identifying and prioritizing equipment, developing a plan, and proposing solutions that can provide a phased approach to manage risk, downtime and capital expenditures. Charapata has more than 20 years of experience updating obsolete controls systems on PCMC machines and other converting equipment. He joins PCMC from Zepnick Solutions Inc., where he was a controls obsolescence Project Leader.

“Steve’s expertise and extensive controls experience will be assets for our customers,” said Joe Schuh, Aftermarket Sales Director. “Complete controls upgrades can be overwhelming. Steve will work with our customers to create a comprehensive, effective and well thought-out plan that will minimize their risks and downtime. He brings a unique understanding of controls systems, hardware and software design, and capital equipment. We’re thrilled to have him join our team.”

Fresh Relevance launches new customer department to support strong company growth (c) Fresh Relevance
Mike Austin CEO of Fresh Relevance
24.06.2021

Fresh Relevance launches new customer department to support strong company growth

Reorganization follows record quarter and additional investment as eCommerce continues to thrive

Fresh Relevance, the versatile personalization and decision engine, today announced the launch of a new customer department to support a growing customer base of more than 500 websites, including major brands in the UK, Nordics and US. The launch follows a record quarter and additional investment from Foresight Group to drive the company’s ambitious global growth strategy.

The new customer department brings together Fresh Relevance’s service, support, customer success and account management divisions located in Southampton (UK), London (UK) and Boston (US). The department is led by the newly appointed Vice President Customer, Huriyyah Dhanse.

Reorganization follows record quarter and additional investment as eCommerce continues to thrive

Fresh Relevance, the versatile personalization and decision engine, today announced the launch of a new customer department to support a growing customer base of more than 500 websites, including major brands in the UK, Nordics and US. The launch follows a record quarter and additional investment from Foresight Group to drive the company’s ambitious global growth strategy.

The new customer department brings together Fresh Relevance’s service, support, customer success and account management divisions located in Southampton (UK), London (UK) and Boston (US). The department is led by the newly appointed Vice President Customer, Huriyyah Dhanse.

Dhanse states: “Many organizations have experienced massive eCommerce growth during the pandemic. This has led to increased investment in omnichannel platforms such as Fresh Relevance, as companies look to sustain and gain market share by optimizing how they connect with, convert and retain customers.” Dhanse adds: “Our new customer department aligns the company’s expanding support, services, customer success and account management teams in the UK and US into a single entity, focused on helping brands achieve and exceed their commercial objectives. By bundling all customer-facing roles into one central department, we are able to provide an even more seamless customer experience and align all touchpoints in the customer lifecycle - from onboarding through to day-to-day support and strategic advice.”

Fresh Relevance boasts a 98% customer retention rate, and it is a statistic that company CEO and co-founder, Mike Austin, is proud of and committed to maintaining. “The success of Fresh Relevance is built on the quality and reliability of our platform, a clear vision for the future of online retail, but above all else the way we build long-term partnership with our customers”, states Austin.

These comments are endorsed by a 9.7 score for Quality of Support on G2, the world’s largest tech marketplace, which is accompanied by a raft of positive feedback from customers such as: “The best thing about Fresh hands down is the support, which comes from literally all avenues. The support team are quick, they really take time to explain things and help you to set anything up you need. Account management talk to you like you're the only person in the room, analyze everything you're doing in depth and help you to see what you're missing whether that be tools or strategy. Everybody goes the extra mile and follows up any open issues.”

Austin concludes: “As we scale up our global operations after a record quarter, it is vital that we keep the voice of the customer at the heart of everything we do. This is the primary aim of the new Fresh Relevance Customer Department.”

Source:

Chief PR Ltd