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19.02.2018

viaprinto startet neues Verfahren für komplexe Prints

Anlegen der Druckdatei vereinfacht - neue Produktreihe: Stofftaschen - automatische Farbübersetzung möglich

Ein neues technisches Verfahren der Online-Druckerei viaprinto ermöglicht künftig sowohl Profis als auch Anwendern ohne Spezialkenntnisse bei der Druckdatenerstellung das Bedrucken komplexer Produkte. So ist nun etwa der Druck auf Stofftaschen machbar.

Der Druck im Siebdruckverfahren und das dafür erforderliche Übersetzen der Farben in der Druckdatei von Standardfarbräumen in Sonderfarben sei nun keine Hürde mehr und erfolge zudem völlig automatisch. „Für viaprinto ist das eine Premiere, da wir sonst ausschließlich mit dem Digital- oder Offsetdruck für Papier- oder Kunststoffprodukte gearbeitet haben“, erklärt viaprinto-Geschäftsführer Frank Morjan die Neuerung.

Anlegen der Druckdatei vereinfacht - neue Produktreihe: Stofftaschen - automatische Farbübersetzung möglich

Ein neues technisches Verfahren der Online-Druckerei viaprinto ermöglicht künftig sowohl Profis als auch Anwendern ohne Spezialkenntnisse bei der Druckdatenerstellung das Bedrucken komplexer Produkte. So ist nun etwa der Druck auf Stofftaschen machbar.

Der Druck im Siebdruckverfahren und das dafür erforderliche Übersetzen der Farben in der Druckdatei von Standardfarbräumen in Sonderfarben sei nun keine Hürde mehr und erfolge zudem völlig automatisch. „Für viaprinto ist das eine Premiere, da wir sonst ausschließlich mit dem Digital- oder Offsetdruck für Papier- oder Kunststoffprodukte gearbeitet haben“, erklärt viaprinto-Geschäftsführer Frank Morjan die Neuerung.

Ein Mehrwert für Kunden sei jetzt, dass sie ohne Vorkenntnisse Druckdateien wesentlich leichter aus Office- oder Gestaltungsprogrammen für das Siebdruckverfahren, etwa für textile Produkte, verwenden könnten. Ein integrierter Datencheck prüfe die Daten auf Drucktauglichkeit und optimiere die Qualität des Druckproduktes. „Das ist insgesamt eine spannende technische Innovation, die uns das Tor zu zahlreichen neuen Produktvarianten öffnet“, erläutert Morjan.

Für die nun erhältlichen individuell bedruckbaren Stofftaschen sei die Grundlage gelegt und mit ihnen das Portfolio erweitert. Dies sei vor allem in der Werbe- und Messebranche ein Gewinn, wo die neuen Vliestaschen aus leichtem Polypropylen sowie die Baumwollstofftaschen und -rucksäcke schon längst fester Bestandteil seien.

Die drei neuen Taschenvarianten unterscheiden sich neben der Materialität auch im Druckbild: Bis zu drei Sonderfarben können auf die Baumwolltaschen und -rucksäcke aufgetragen werden. Für eine satte Farbgebung auf bunten Stoffen empfiehlt viaprinto die Grundierung der Druckfarben. Die Vliestaschen werden in Schwarz und Weiß bedruckt.

More information:
Digitaldruck Stoffdruck
Source:

viaprinto | CEWE Stiftung & Co. KGaA

PrePro2D "PrePro 2D“ machine system for tape placement of tailored blanks and laminates with in-situ consolidation. (c) Fraunhofer IPT.
PrePro2D
16.02.2018

Commercialization of Fraunhofer´s tape-placement and tape winding systems

The two AZL Partners Conbility GmbH and Fraunhofer IPT, Aachen started their long-term cooperation for the further development and for the commercialization of Fraunhofer´s tape-placement and tape winding systems with in-situ-consolidation by the usage of laser or IR heat sources.

With this cooperation, the company Conbility GmbH makes 25 years of expertise in special machine development of tape placement systems of the Fraunhofer Institute for Production Technology IPT commercially available. Conbility offers two different tape processing systems available in different configurations.

The two AZL Partners Conbility GmbH and Fraunhofer IPT, Aachen started their long-term cooperation for the further development and for the commercialization of Fraunhofer´s tape-placement and tape winding systems with in-situ-consolidation by the usage of laser or IR heat sources.

With this cooperation, the company Conbility GmbH makes 25 years of expertise in special machine development of tape placement systems of the Fraunhofer Institute for Production Technology IPT commercially available. Conbility offers two different tape processing systems available in different configurations.

The “PrePro 2D” machine system allows for the automated tailored tape placement of UD laminates and which can be used for subsequent thermoforming or as stiffening structures in injection molding processes. The machine comprises a rotating and translational table which is moved relatively to the applicator station. The table is scalable according to the requirements of customers. Standard table diameters are 1200 mm or 2000 mm. The applicator station can be equipped with a single or with multiple spool applicators. Because of the large process area, a 9 kW IR heater is used for the in-situ-consolidation process.  
Three in one: Three technologies included in one single modular system
Furthermore, the award-winning “PrePro 3D” tape placement and winding applicator is available as modular product with decentral control system (including closed-loop control of energy input into the processing zone) for the “plug-in” implementation in existing robot systems or machine systems by standard interfaces for the communication with the master control system. Conbility provides the single applicator as well as turn-key ready systems including the robot and handling systems.

Unique selling point of the PrePro 3D system is its multifunctional range of usage: it accomplishes laser-assisted thermoplastic tape placement, IR-assisted thermoset prepreg placement and dry fiber placement: Three technologies included in one single modular system.  

During the JEC World in Paris (March 6th – 8th 2018), Conbility GmbH will present its new “VCSEL Tape Placement and Winding Applicator” (Fig. 3), developed in cooperation with Fraunhofer IPT and Philips Photonics at the AZL Composites in Action area (Hall 5A, C55).

VCSEL Laser Systems as heat source for lower investment and process costs
This applicator uses an integrated VCSEL Laser System as heat source which has been developed by Philips Photonics. This tape placement and winding applicator can also be integrated as modular “plug-in” system into industrial jointed-arm and linear gantry robots in variable manufacturing cells. Using the new VCSEL Laser as heat source (VCSEL: Vertical-Cavity Surface Emitting Laser) leads to significant lower investment and process cost in comparison to other laser systems. Furthermore, the VCSEL laser system can accomplish controllable in-process adjustments of the laser-spot geometry as well as the intensity distribution within the spot size during the process (in-process control of laser-spot geometries and intensities) for the first time. The new system with 2 kW laser power and 10 separate emission zones which can be controlled separately will be shown at JEC World in Paris 2018 as new product of Conbility GmbH.

16.02.2018

Superior Linen Supply Recertified Hygienically Clean

  • Emphasis on Process, Third-party Validation and Outcome-based Testing

ALEXANDRIA, Va., February 16, 2018 —Kansas City, Mo.-based Superior Linen Supply has again achieved Hygienically Clean Healthcare certification, reflecting their commitment to best management practices (BMPs) in laundering as verified by on-site inspection and their capability to produce hygienically clean textiles as quantified by ongoing microbial testing.

The laundry was first certified in 2014. Recertification confirms the organization’s continuing dedication to infection prevention, compliance with recognized industry standards and processing healthcare textiles using BMPs as described in its quality assurance documentation, a focal point for Hygienically Clean inspectors’ evaluation. The independent, third-party inspection must also confirm essential evidence that:

• Employees are properly trained and protected
• Managers understand regulatory requirements
• OSHA-compliant
• Physical plant operates effectively

  • Emphasis on Process, Third-party Validation and Outcome-based Testing

ALEXANDRIA, Va., February 16, 2018 —Kansas City, Mo.-based Superior Linen Supply has again achieved Hygienically Clean Healthcare certification, reflecting their commitment to best management practices (BMPs) in laundering as verified by on-site inspection and their capability to produce hygienically clean textiles as quantified by ongoing microbial testing.

The laundry was first certified in 2014. Recertification confirms the organization’s continuing dedication to infection prevention, compliance with recognized industry standards and processing healthcare textiles using BMPs as described in its quality assurance documentation, a focal point for Hygienically Clean inspectors’ evaluation. The independent, third-party inspection must also confirm essential evidence that:

• Employees are properly trained and protected
• Managers understand regulatory requirements
• OSHA-compliant
• Physical plant operates effectively

To achieve certification initially, laundries pass three rounds of outcome-based microbial testing, indicating that their processes are producing Hygienically Clean Healthcare textiles and diminished presence of yeast, mold and harmful bacteria. They also must pass a facility inspection. To maintain their certification, they must pass quarterly testing to ensure that as laundry conditions change, such as water quality, textile fabric composition and wash chemistry, laundered product quality is consistently maintained. Re-inspection occurs every two to three years.

This process eliminates subjectivity by focusing on outcomes and results that verify textiles cleaned in these facilities meet appropriate hygienically clean standards and BMPs for hospitals, surgery centers, medical offices, nursing homes and other medical facilities.

Hygienically Clean Healthcare certification acknowledges laundries’ effectiveness in protecting healthcare operations by verifying quality control procedures in linen, uniform and facility services operations related to the handling of textiles containing blood and other potentially infectious materials.

Certified laundries use processes, chemicals and BMPs acknowledged by the federal Centers for Disease Control and Prevention (CDC), Centers for Medicare and Medicaid Services, Association for the Advancement of Medical Instrumentation, American National Standards Institute and others. Introduced in 2012, Hygienically Clean Healthcare brought to North America the international cleanliness standards for healthcare linens and garments used worldwide by the Certification Association for Professional Textile Services and the European Committee for Standardization.

Objective experts in epidemiology, infection control, nursing and other healthcare professions work with Hygienically Clean launderers to ensure the certification continues to enforce the highest standards for producing clean healthcare textiles.

“Congratulations to Superior Linen Supply on their recertification,” said Joseph Ricci, TRSA president and CEO. “This achievement proves their ongoing commitment to infection prevention and that their laundry takes every step possible to prevent human illness.”

More information:
Hygienically Clean Healthcare
Source:

Ken Koepper, TRSA®

New Horizons open for ECOTEC® by Marchi & Fildi yarn ECOTEC®
13.02.2018

New Horizons open for ECOTEC® by Marchi & Fildi yarn

  • Confirming a Circular Economy focus
  • 2 additional million investment in highly specialized process technology
  • Launch of first ECOTEC® Smart Knitwear innovations
  • New Market Partnerships

The ECOTEC® by Marchi & Fildi transformation into excellence yarns is back at Première Vision sharing amazing new steps in its journey towards smart innovation within a circular economy approach. 

First of all the company is proud to announce a 2 million euros investment in highly specialized process technology always aiming at improving ECOTEC® process and its yarn product range. This is another confirmation about the real ongoing commitment from Marchi & Fildi to position ECOTEC® as a key player in the world of responsible innovation.

On top of this, ECOTEC® is also widening its portfolio range thanks to the introduction of special yarns with counts and styles designed for Knitwear production: 

  • Confirming a Circular Economy focus
  • 2 additional million investment in highly specialized process technology
  • Launch of first ECOTEC® Smart Knitwear innovations
  • New Market Partnerships

The ECOTEC® by Marchi & Fildi transformation into excellence yarns is back at Première Vision sharing amazing new steps in its journey towards smart innovation within a circular economy approach. 

First of all the company is proud to announce a 2 million euros investment in highly specialized process technology always aiming at improving ECOTEC® process and its yarn product range. This is another confirmation about the real ongoing commitment from Marchi & Fildi to position ECOTEC® as a key player in the world of responsible innovation.

On top of this, ECOTEC® is also widening its portfolio range thanks to the introduction of special yarns with counts and styles designed for Knitwear production: 

  • ECOTEC® Moulinè and micromoulinè yarns: offering amazing colour effects and precious touch always fresh and cool. Considering that ECOTEC® yarns are not dyed, it is quite a smart look and achievement!
  • ECOTEC® cable: soft twists for full body hand, authentic touch and amazing colour cards available. 

More technology, new applications… these facts are opening up the doors also to new ECOTEC® partners in the market. It is essential to offer brands and designers a wider and interesting choice in terms of ECOTEC® fabrics.

Based on this Marchi & Fildi is presenting:  

The ECOTEC® COLLECTION an exclusive seasonal range of ECOTEC® fabrics created by ECOTEC® partners including Ledatex (booth 5N29), Nalya (booth 5L52), 3C Company S.r.l., Sidònios Knitwear (booth 5P32-5R13), O’Jersey (booth 5N22) alongside longstanding accredited partners such as Lanificio COMATEX (booth 5H54, 5J53), Manifattura CBM, Euromaglia Srl (booth 5P17), Tessuti & Tessuti srl (booth 5M30), RDD and Tintex Textiles (booth 5N56, 5P55).

That is not all, this season ECOTEC® is proud to present an exclusive range of smart textile design solutions from the Marchi & Fildi research and development center in cooperation with the UK expert textile trend forecaster Sandy Mac Lennan.  It is called ECOTEC ® INNOVATION , and it is an  inspiring line  developed with the clear goal of highlighting ECOTEC® uniqueness with solutions that are real avant-garde in fashion trends. Pegasus (80% ECOTEC® cotton, 20% cotton), Chagall (50% ECOTEC® cotton, 40% cotton, 10% cashmere) and Phoenix (52% ECOTEC® cotton, 48% recycled polyester) are the fundamentals that gave birth to 10 exclusive innovative qualities. Nets, knits, patterned woven, degradè, plissè, new tonal summer plaids and bold stripings on fine grounds. An inspiring contemporary range, dedicated to ECOTEC® partners, which brings ECOTEC® at the forefront of textile design.  Something to explore at 360° degrees!

Recent ECOTEC® brand adoptions include Jan’n June, the German brand, founded in 2014, whose aim is to offer garments that are fashionable, affordable and environmentally responsible. Produced by a family owned company in Poland, Jan’n June operate s a strong transparency policy with printed QR-Codes on the hangtags to give its customer’s all the key information about fabrics, production values and certification for every garment.

Furthermore there is Mundotextil, a Portuguese home textiles manufacturer. Mundotêxtil, together with ECOTEC® has just launched, with great success at Heimtextil, a market-first, world unique and responsibly made cotton towel innovation that really saves on water use, energy and CO2 emissions.

More information:
Ecotec Marchi & Fildi
Source:

GB Network

13.02.2018

HanesBrands invests in 19 Baldwin Precision Application Systems

Baldwin Technology Company Inc.’s exclusive and innovative Precision Application System—which realizes substantial savings of water, chemistry and energy while increasing productivity—was designed with companies like HanesBrands in mind.

HanesBrands—whose venerable apparel lines include Hanes, Champion, Playtex, Bali and Maidenform, to name a few—has set significant environmental stewardship goals to reduce energy consumption and water use. The company’s recent investment in Baldwin’s Precision Application Systems, with a textile finishing technology that allows for accurate and controlled placement and therefore, reduced use of end-of-line chemicals and water, will help HanesBrands achieve its environmental sustainability goals. Additionally, Baldwin’s groundbreaking application system improves output through greater flexibility, fewer production steps and increased uptime.

Baldwin Technology Company Inc.’s exclusive and innovative Precision Application System—which realizes substantial savings of water, chemistry and energy while increasing productivity—was designed with companies like HanesBrands in mind.

HanesBrands—whose venerable apparel lines include Hanes, Champion, Playtex, Bali and Maidenform, to name a few—has set significant environmental stewardship goals to reduce energy consumption and water use. The company’s recent investment in Baldwin’s Precision Application Systems, with a textile finishing technology that allows for accurate and controlled placement and therefore, reduced use of end-of-line chemicals and water, will help HanesBrands achieve its environmental sustainability goals. Additionally, Baldwin’s groundbreaking application system improves output through greater flexibility, fewer production steps and increased uptime.

Mike Abbott, HanesBrands Global Director of Research and Innovation, said: “Baldwin fulfilled our requirements to provide a solution that optimizes our productivity while reducing our environmental impact.” HanesBrands thoroughly evaluated the technology for eight months in live production conditions with positive results. Abbott continued: “During the evaluation period of the system, we have had outstanding results in productivity increase, and we can clearly see that this technology will make a great contribution to our future efficiency and sustainability savings.”

Peter Hultberg, Chief Commercial Officer at Baldwin, said: “We are honored to partner with one of the world’s strongest apparel brands to help the company achieve not only its business goals, but also its corporate responsibility goals. The trust the HanesBrands team placed in Baldwin and our innovative application technology marks an important milestone for Baldwin and our quest to redefine the standards of sustainable textile finishing.”

The HanesBrands contract includes an option to supply 15 additional Precision Application Systems. 

Source:

Baldwin Technology Company Inc.

13.02.2018

Geballte Frauenpower bei fiedler concepts: Erfolgreiche Umsetzung von Frauenthemen im Sportbereich

Egal ob auf Events, Messen, Camps oder einer Roadshow – beim Thema Frauen im Sport kommt man an der Marketing- und Eventagentur fiedler concepts nicht vorbei. Gerade hat das Team um Sabrina Weiss und Monika Fiedler eine erfolgreiche ISPO Munich hinter sich gebracht, bei der sie schon zum zweiten Mal die Women’s Lounge bespielt haben.

Egal ob auf Events, Messen, Camps oder einer Roadshow – beim Thema Frauen im Sport kommt man an der Marketing- und Eventagentur fiedler concepts nicht vorbei. Gerade hat das Team um Sabrina Weiss und Monika Fiedler eine erfolgreiche ISPO Munich hinter sich gebracht, bei der sie schon zum zweiten Mal die Women’s Lounge bespielt haben.

Moderierte Talkrunden mit spannenden Themen rund um die weiblichen Bedürfnisse sowie interessante Diskussionsrunden mit Führungskräften und Sportlerinnen gehörten neben geführten Rundgängen über die Messe zum täglichen Programm dazu. Seit mehr als zehn Jahren ist Frauenpower an der Tagesordnung, seit nun mehr zwei Jahren arbeitet das Team mit Hochdruck an speziellen Ideen und Veranstaltungen für die weibliche Zielgruppe. Jedes Jahr wird ein neues Konzept für den Lifestyle-, Sport- sowie Businessbereich entworfen und umgesetzt. Sabrina Weiss erklärt begeistert: “Frauen sind als Zielgruppe sehr interessant und bieten enormes Wachstumspotential, da sie sich intensiv mit Produkten und Dienstleistungen beschäftigen und das Kaufverhalten stark vom positiven Erlebnis gelenkt wird. Hersteller von Sport- und Markenartikeln, aber auch Hotels und Tourismusregionen können hier noch einiges erreichen.“

Women’s Winter Camp für Freeriderinnnen und Skitourengeherinnen

Das erste Event in diesem Jahr ist das Women`s Winter Camp powered by Marmot. Es verwöhnt auch 2018 seine Teilnehmerinnen wieder mit einer Vielzahl an abenteuerlichen oder entspannenden Aktivitäten. Neben Freeriden, Skitourengehen und den dazu passenden Technikkursen wird auch gemeinsam entspannt. Vom 18. bis 21. März 2018 findet das Camp in Kirchberg inmitten der Kitzbühler Alpen statt.

More information:
fiedler concepts ISPO Munich
Source:

crystal communications GmbH

13.02.2018

IMPRIMA strengthens its Operations in the USA, acquiring City Prints and Premier Fabrics

The acquisition is the fifth strategic deal finalized by Imprima Spa , holding controlled by the Italian private equity fund Wisequity IV.

IMPRIMA S.p.A., the holding company of the multinational group dedicated to textile printing and finishing, announces the acquisition of City Prints and the twin company Premier Fabrics, both American companies specialised in printed textiles. 

Imprima, controlled by Wise SGR through the Italian private equity fund Wisequity, now strengthens its strategic positioning, consolidating its global presence as a leading player in the field of printing and textile finishing for international retailers and fashion brands.

The acquisition is the fifth strategic deal finalized by Imprima Spa , holding controlled by the Italian private equity fund Wisequity IV.

IMPRIMA S.p.A., the holding company of the multinational group dedicated to textile printing and finishing, announces the acquisition of City Prints and the twin company Premier Fabrics, both American companies specialised in printed textiles. 

Imprima, controlled by Wise SGR through the Italian private equity fund Wisequity, now strengthens its strategic positioning, consolidating its global presence as a leading player in the field of printing and textile finishing for international retailers and fashion brands.

City Prints and Premier Fabrics, founded in 1997 and headquartered in New York and Los Angeles, are specialized in textile printing for the programmed collection market. The companies supply printed fabrics, based on proprietary design, to major American retailers such as Walmart, Target and Macy's, to  fashion brands such as Ralph Lauren, Calvin Klein and Tommy Hilfiger, and to online retailers such as Amazon. The companies serve retailers and brands through leading private label intermediaries, currently sourcing prints and garments mainly from China.  

As in the case of the previous acquisitions, the brothers Jason and Ryan Borg, co-founders of City Prints and Premier Fabrics, will maintain a leadership role in the management of the companies and become shareholders of IMPRIMA. 

 "Our entry into the IMPRIMA group is an excellent opportunity to consolidate and increase our commercial positioning in the market, through the introduction of IMPRIMA Group’s brands in the US market and the opening of a digital production facility within the US territory, relying on the technology know-how in digital printing and the financial support that IMPRIMA provides", said Jason and Ryan Borg co-owners of City Prints and Premier Fabrics, which currently show a consolidated turnover of over 23 million dollars.

“With this acquisition, IMPRIMA deals with the US market with the goal of becoming the first textile converter with full digital printing capability in this local market.  The current deep crisis of American apparel retailers is pushing the industry to reshape its current supply chain strategy, mainly based on sourcing from Far East, towards a European-like fast fashion model. IMPRIMA, through City Prints and Premier Fabrics, will allow local retailers to leverage the "Made in USA" banner to deliver a great creative experience through a local, reliable partner.", said President Valentina Franceschini, and Executive V.P. Gianluca Boni.

This acquisition of the US companies follows the recent acquisition of the Italian print converters SET, Guarisco and B-Blossom and of the German print converter KBC.  

More information:
IMPRIMA S.p.A.
Source:

GB Network

Oerlikon Neumag at Domotex Asia 2018 Oerlikon Neumag’s Sytec One guaranties an economical BCF Carpet Yarn production for challenging processes.
13.02.2018

Oerlikon Neumag at Domotex Asia 2018

The market for the production of carpet yarn is increasingly evolving towards more demanding processes. However, beyond commodity products, standard plants can no longer fully exploit their advantages. From 20th to 22nd March 2018, Oerlikon Neumag will be presenting an economical alternative in Shanghai in hall W3, booth F03 at the Domotex asia/Chinafloor, the leading floor covering trade fair in the Asia-Pacific region: the BCF plant Sytec One with single-end technology.

If the requirements for the production of BCF yarns increase, for example, from recycled polyester or fine filaments, then this can also lead to higher breakage rates. Highly standardised production plants must then often strike compromises with regard to throughput, quality or cost-efficiency. In such cases, the Sytec One offers a good solution instead of the mostly three-end technology plants for standard processes.

Single-end technology with 98% productivity

The market for the production of carpet yarn is increasingly evolving towards more demanding processes. However, beyond commodity products, standard plants can no longer fully exploit their advantages. From 20th to 22nd March 2018, Oerlikon Neumag will be presenting an economical alternative in Shanghai in hall W3, booth F03 at the Domotex asia/Chinafloor, the leading floor covering trade fair in the Asia-Pacific region: the BCF plant Sytec One with single-end technology.

If the requirements for the production of BCF yarns increase, for example, from recycled polyester or fine filaments, then this can also lead to higher breakage rates. Highly standardised production plants must then often strike compromises with regard to throughput, quality or cost-efficiency. In such cases, the Sytec One offers a good solution instead of the mostly three-end technology plants for standard processes.

Single-end technology with 98% productivity

This BCF plant works with only one yarn (end) per position, making it ideal for demanding production processes. The reason: when a yarn break occurs only one yarn tears, all other yarns continue to run. This not only simplifies troubleshooting, it also reduces the re-threading time. In addition, less waste is produced. As a result, the productivity of the Sytec One is still over 98% for ten breakages a day, while a plant with three-end technology only reaches around 92%.

Faster processes due to a straight yarn path

In addition, the absolutely straight yarn path of the Sytec One enables significantly higher process speeds of up to 15% in spinning and texturing processes compared to multi-end technologies. Higher total titers of up to 6,000 dtex can also be produced without any problems. The gentle yarn guidance also ensures minimum friction on the individual filaments. This means less yarn breaks and a more stable process.

Optimised key component: spinning pack

Last but not least, the engineers at Oerlikon Neumag have developed a new design for the spinning pack. This central component of every BCF machine significantly influences the yarn quality. The corresponding solution for the Sytec One optimises the polymer flow in the spin pack, thus reducing the polymer dwell time. This leads to shorter product and colour change times and increases the plant efficiency. In addition, the spinning packs were widened so that yarns with up to 500 filaments can now be produced.

The product mix is decisive

In view of these advantages, the single-end Sytec One is recommended for processes with high breakage rates, fine filaments, frequent colour changes or in general when demanding processes take up an increasing share in the business. "The product mix is decisive for the choice of technology," sums up Alfred Czaplinski, Sales Manager BCF at Oerlikon Neumag. "We are happy to advise on the optimal solution and offer both single-end and three-end plant technologies." 

Good business at the Domotex Hanover, Germany

In the run-up to the trade fair, the Domotex Hanover in mid-January was already proving to be a promising harbinger. With four lively trade fair days and contract conclusions in the lower double-digit million euro range, mainly from the European and Asian markets, the order intake for Oerlikon Neumag was very good.

More information:
Oerlikon Neumag Domotex
Source:

Oerlikon Textile GmbH & Co. KG

12.02.2018

syspro: Twentyfourseven Karstadt – der Experience Store

Mit twentyfourseven Karstadt wurde im November 2017 ein Projekt ins Leben gerufen, welches die Vorzüge aus stationärem Handel und digitalem Einkauf vereint und es mit der Integration von Omnichannel-Technologien ermöglicht, eine attraktive und ganzheitliche Einkaufswelt zu schaffen.

Auf einer Spezialfläche in der Düsseldorfer Karstadt-Filiale in der Schadowstraße präsentieren sich den Kunden sinnvoll verknüpfte Touchpoints, die deren realen Weg durch den Store digital begleiten und zu einem nachhaltigen Shopping-Erlebnis werden lassen.

Mit twentyfourseven Karstadt wurde im November 2017 ein Projekt ins Leben gerufen, welches die Vorzüge aus stationärem Handel und digitalem Einkauf vereint und es mit der Integration von Omnichannel-Technologien ermöglicht, eine attraktive und ganzheitliche Einkaufswelt zu schaffen.

Auf einer Spezialfläche in der Düsseldorfer Karstadt-Filiale in der Schadowstraße präsentieren sich den Kunden sinnvoll verknüpfte Touchpoints, die deren realen Weg durch den Store digital begleiten und zu einem nachhaltigen Shopping-Erlebnis werden lassen.

Grundlage der Installation ist die RFID-Lösung der syspro, die für Bestandstransparenz im Lager und auf der Fläche sorgt und die Touchpoints mit den notwendigen Informationen zu den Artikeln und den aktuellen Beständen versorgt, um sie den Kunden anzeigen zu können. Dabei unterstützt das syspro RFID-System die Kennzeichnung der Produkte mit RFID-Etiketten, die Bestandsaufnahme zur aktuellen
Bestandsübersicht und generiert daraus Nachfüllvorschläge zur Umlagerung von fehlenden Artikeln auf der Verkaufsfläche. Das monatlich wechselnde Sortiment umfasst Produkte aus der Vielfalt des Karstadt-Angebotes von Fashion über Schmuck und Kosmetik bis hin zu Reiseutensilien und Haushaltswaren.

Damit diese unterschiedlichen Artikel vom RFID-System zuverlässig gelesen werden können, werden z.T. spezielle RFID-Etiketten, die auch in kritischen Umgebungen wie Metallen oder Flüssigkeiten funktionieren, eingesetzt. Das Highlight des Store-Konzeptes sind intelligente Umkleidekabinen mit integrierter Lichtsteuerung, die die Kunden in individuell bestimmbarer und entspannter Atmosphäre
ihre Kaufentscheidung treffen lassen. Eingesetzt wird hier der Intelligent Mirror der Berliner Phizzard GmbH, der durch die RFID-Lösung von syspro die Produkte in der Kabine automatisch erkennt und neben Informationen zu Label, Material, vorhandenen Größen und Farben auch weitere Styling-Vorschläge bis hin zu einem kompletten Outfit anbietet. Darüber hinaus können die Kunden per Button einen Verkäuferruf aktivieren, damit dann z.B. das gewünschte Kleidungsstück an die Kabine gebracht wird oder sie eine umfassende Beratung erhalten. Außerdem haben sie die Möglichkeit, für weitere Kunden Produktrezensionen zu hinterlassen.

Neben dem Smart Fitting Room stehen den Kunden auf der Verkaufsfläche weitere digitale Assistenten aus der Zusammenarbeit von Phizzard und syspro wie der Smart Tray zur Verfügung, der als virtuelle Regalverlängerung ebenfalls der Informationsgewinnung dient: Wird eine Ware darauf platziert, erscheinen Angaben zum Produkt und dazu passende Artikel auf dem Display.

Der Twentyfourseven - Experience Store vereint Partner wie Tailorit, Mavis, xplace, Ansorg, GIP, neueRäume, Phizzard, Display International, Raumakzente, Niggemeyer, Achte, Storck, visuarte, i42, General Logistics Systems Germany, Raumakzente, Werner Kocher und syspro. Das Projekt in Düsseldorf fungiert dabei als wegweisendes „Lab“, in dem getestet und erforscht wird, wie die Angebote von den Kunden konkret angenommen werden und was künftig optimiert werden muss.

CRAFT (c) CRAFT / NEW WAVE GmbH
09.02.2018

CRAFT baut Sales-Team für Teamsport

Schwedische Fünferkette
CRAFT, Spezialist für hochwertige und funktionelle Sportbekleidung, verstärkt sein Engagement im Teamsport. Die Schweden mit Deutschlandsitz in Oberaudorf unterstreichen das mit einem neuen Sales-Team, das sich explizit um diesen Bereich kümmert. Fünf Teamsport-Insider besetzen die neu geschaffenen Außendienst-Stellen und kümmern sich ab sofort um den Vertrieb in Deutschland.

Sandro Lutz arbeitete zuvor für den Sportartikelhersteller JAKO. Zum 1. Januar übernahm der 31-Jährige den CRAFT-Außendienst im Gebiet Baden-Württemberg.

Auch Paul Todd, 42, kommt vom Sportartikelhersteller JAKO. Seit dem 5. Februar ist er für den Vertrieb in Nordbayern und Mitteldeutschland zuständig.

Ingo König, 36, war zuvor für Derby Star Select tätig. Seit dem 1. Januar arbeitet er für CRAFT. Im neu geschaffenen Sales-Team „Teamsport“ kümmert er sich um den Osten Deutschlands.

Schwedische Fünferkette
CRAFT, Spezialist für hochwertige und funktionelle Sportbekleidung, verstärkt sein Engagement im Teamsport. Die Schweden mit Deutschlandsitz in Oberaudorf unterstreichen das mit einem neuen Sales-Team, das sich explizit um diesen Bereich kümmert. Fünf Teamsport-Insider besetzen die neu geschaffenen Außendienst-Stellen und kümmern sich ab sofort um den Vertrieb in Deutschland.

Sandro Lutz arbeitete zuvor für den Sportartikelhersteller JAKO. Zum 1. Januar übernahm der 31-Jährige den CRAFT-Außendienst im Gebiet Baden-Württemberg.

Auch Paul Todd, 42, kommt vom Sportartikelhersteller JAKO. Seit dem 5. Februar ist er für den Vertrieb in Nordbayern und Mitteldeutschland zuständig.

Ingo König, 36, war zuvor für Derby Star Select tätig. Seit dem 1. Januar arbeitet er für CRAFT. Im neu geschaffenen Sales-Team „Teamsport“ kümmert er sich um den Osten Deutschlands.

Hubert Stadlbauer unterstützt den CRAFT-Außendienst seit Anfang Februar. Der 58-Jährige arbeitete lange für Uhlsport und war zuletzt bei Joma. In Zukunft vertritt er CRAFT in Südbayern und ist dort sowohl für Teamsport als auch für den Bereich Footwear verantwortlich.

Gordon Reckinger, 33, ist bereits seit letztem Jahr Teil des CRAFT-Außendienstes. Der gebürtige Bochumer kümmert sich ab Sommer explizit um CRAFT Teamsport in NRW und Rheinland-Pfalz.

CRAFT-Geschäftsführer Andre Bachmann zeigt sich erfreut über die Entwicklung und blickt voll Begeisterung nach vorn: „Teamsport ist ein sehr großer und umfangreicher Markt, in dem wir enormes Potential für eine Marke wie CRAFT sehen – mit guter Performance und Qualität, mit Funktionalität und Lieferflexibilität. Um dieses Potential bestmöglich auszuschöpfen, starten wir mit dem neuen Sales-Team jetzt richtig durch. Wir blicken mit Vorfreude in die Zukunft und sind dafür bestens aufgestellt."

08.02.2018

Felix Neureuther investiert in ABS Protection GmbH

Im Rahmen einer Pressekonferenz auf der Sportartikelmesse ISPO Munich verkündeten der Geschäftsführer der ABS Protection GmbH,vo Dr. Stefan Mohr und Felix Neureuther heute ihre strategische Partnerschaft. Mit der Information, dass diese Partnerschaft über eine Verpflichtung als Testimonial hinausgeht, gab Neureuther heute erstmals bekannt, dass es hier um seine berufliche Zukunft nach der aktiven Karriere als Skirennfahrer geht.

Im Rahmen einer Pressekonferenz auf der Sportartikelmesse ISPO Munich verkündeten der Geschäftsführer der ABS Protection GmbH,vo Dr. Stefan Mohr und Felix Neureuther heute ihre strategische Partnerschaft. Mit der Information, dass diese Partnerschaft über eine Verpflichtung als Testimonial hinausgeht, gab Neureuther heute erstmals bekannt, dass es hier um seine berufliche Zukunft nach der aktiven Karriere als Skirennfahrer geht.

Gemeinschaftlich traten Dr Stefan Mohr und Felix Neureuther auf die Bühne, und als Team verließen sie diese auch wieder, mit aufgeblasenen Lawinenairbags durch die Partnerauslösung als Symbol der gemeinsamen Zukunft. Geschäftsführer Dr Stefan Mohr ist nach seinen ersten vier Monaten im Amt sehr zuversichtlich, dass das Unternehmen schon in der kurzen Zeit einen großen Sprung gemacht hat und alle Zeichen auch weiterhin auf Wachstum stehen: „Mit dem Claim „Protection in Adventure“ soll ABS auch mit Hilfe von Felix Neureuther eine Marke werden, die als Synonym für den Schutz bei egal welchem Abenteuer werden, im Winter und erstmals auch im Sommer. Wir haben viele Ideen und sind gerade dabei uns viel breiter aufzustellen als bisher und weg vom saisonalen Geschäft zu gehen“, erklärt er. Auch Felix Neureuther spricht über das große Potential der Marke und erzählt in einem Nebensatz, dass sogar sein Großvater, damals als Arzt bei der Bergrettung in Garmisch-Partenkirchen Einsatz, schon an der Entwicklung des ersten Lawinenairbags vor über 30 Jahren beteiligt war. „Das Thema Sicherheit liegt mir sehr am Herzen und ich möchte gerne das bestehende Produktportfolio erweitern und auch aktiv an der Produktentwicklung mitarbeiten, schließlich geht es jetzt für mich als Teilhaber nun auch um den wirtschaftlichen Erfolg des Unternehmens.“

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ABS
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 crystal communications

Funktionale Sportswear mit COTTON USA™ Baumwolle (c) CCI Cotton USA
Funktionale Sportswear mit COTTON USA™ Baumwolle
08.02.2018

COTTON USA zeigt Innovationen für Baumwoll-Bekleidung auf der Première Vision

Erleben Sie WHAT’S NEW IN COTTON?™ vom 13. – 15. Februar 20 18 auf dem COTTON USA Stand in Halle 6, D56 auf der Première Vision in Paris.
COTTON USA zeigt innovative Technologien für Stoffe und Bekleidung aus USA-Baumwolle sowie Mischgewebe mit USA-Baumwollanteil, die Umsatz steigern können.  
 
„WHAT’S NEW IN COTTON?™ ist unsere neue Plattform, die für das Engagement von COTTON USA für Innovation steht”, sagt Bruce Atherley, Executive Director von Cotton Council International (CCI), und fügt hinzu: „Wir haben diese Plattform auf der Première Vision im September 20 17 gestartet und freuen uns, sie auch auf der diesjährigen Frühjahrsmesse fortzuführen. Unsere Initiative soll die Textilbranche dazu anregen, über neue, innovative Einsatzmöglichkeiten für USA-Baumwolle nachzudenken. Wir freuen uns, unseren Partnern neue Ideen, Technologien und Umsatzpotentiale auf der Première Vision zu präsentieren, und den damit verbundenen Mehrwert der amerikanischen Baumwolle für das Business aller Partner zu vermitteln.“
 

Erleben Sie WHAT’S NEW IN COTTON?™ vom 13. – 15. Februar 20 18 auf dem COTTON USA Stand in Halle 6, D56 auf der Première Vision in Paris.
COTTON USA zeigt innovative Technologien für Stoffe und Bekleidung aus USA-Baumwolle sowie Mischgewebe mit USA-Baumwollanteil, die Umsatz steigern können.  
 
„WHAT’S NEW IN COTTON?™ ist unsere neue Plattform, die für das Engagement von COTTON USA für Innovation steht”, sagt Bruce Atherley, Executive Director von Cotton Council International (CCI), und fügt hinzu: „Wir haben diese Plattform auf der Première Vision im September 20 17 gestartet und freuen uns, sie auch auf der diesjährigen Frühjahrsmesse fortzuführen. Unsere Initiative soll die Textilbranche dazu anregen, über neue, innovative Einsatzmöglichkeiten für USA-Baumwolle nachzudenken. Wir freuen uns, unseren Partnern neue Ideen, Technologien und Umsatzpotentiale auf der Première Vision zu präsentieren, und den damit verbundenen Mehrwert der amerikanischen Baumwolle für das Business aller Partner zu vermitteln.“
 
COTTON USA informiert seine Messebesucher zudem über das COTTON USA™ Lizenzprogramm und Labeling mit der Marke. Laut quantitativer Verbraucherforschung wird dieses vom Konsumenten sehr geschätzt und beeinflusst nachweislich die Kaufpräferenz und den Preis. Eine kürzlich in Europa, Nordamerika, China und Indien durchgeführte Verbraucherstudie zeigte, dass ein Baumwoll-Label mit der Marke COTTON USA™ im Vergleich zu einem 10 0 % Baumwoll-Label vier (4x) Mal mehr bevorzugt wird. Zudem sagten fast 2/ 3 der Verbraucher, sie seien bereit, für Produkte mit der Marke COTTON USA™ mehr zu bezahlen.  
 
Am Stand in Halle 6 können sich die Besucher eingehend zu den Themen Nachhaltigkeit, Qualität, Rückverfolgbarkeit, Premiumpositionierung und Innovationen der amerikanischen Baumwolle informieren. Das COTTON USA Team informiert auch zum COTTON USA Sourcing Programm, das Käufer und Lieferanten von USA-Baumwolle entlang der Lieferkette zusammenbringt. 

06.02.2018

Loop Linen Certified for Food Service Laundering

Loop Linen has earned the Hygienically Clean Food Service designation, reflecting their commitment to best management practices (BMPs) in laundering as verified by on-site inspection and their capability to produce hygienically clean textiles as quantified by ongoing microbial testing. Loop Linen is a fourth-generation family-owned linen and uniform service company located in New Orleans suburb of Westwego.

The certification confirms the laundry’s dedication to compliance and processing linens and garments using BMPs as described in its quality assurance documentation, the focal point for Hygienically Clean inspectors’ evaluation of critical control points (CCPs) that minimize risk. The independent, third-party inspection must confirm essential evidence that:
•             Employees are properly trained and protected
•             Managers understand legal requirements
•             OSHA-compliant
•             Physical plant operates effectively

Loop Linen has earned the Hygienically Clean Food Service designation, reflecting their commitment to best management practices (BMPs) in laundering as verified by on-site inspection and their capability to produce hygienically clean textiles as quantified by ongoing microbial testing. Loop Linen is a fourth-generation family-owned linen and uniform service company located in New Orleans suburb of Westwego.

The certification confirms the laundry’s dedication to compliance and processing linens and garments using BMPs as described in its quality assurance documentation, the focal point for Hygienically Clean inspectors’ evaluation of critical control points (CCPs) that minimize risk. The independent, third-party inspection must confirm essential evidence that:
•             Employees are properly trained and protected
•             Managers understand legal requirements
•             OSHA-compliant
•             Physical plant operates effectively

In addition, Loop Linen’s facility passed three rounds of outcome-based microbial testing, indicating that their processes are producing Hygienically Clean garments and linens and diminished presence of harmful bacteria. To maintain their certification, laundry plants must pass quarterly testing to ensure that as laundry conditions change, such as water quality, textile fabric composition and wash chemistry, laundered product quality is consistently maintained.

This process eliminates subjectivity by focusing on outcomes and results that verify textiles cleaned in these facilities meet appropriate hygienically clean standards and BMPs for full- and limited-service restaurants and other food service operations.

Hazard Analysis and Critical Control Points (HACCP) practices are examined in the Hygienically Clean Food Safety inspection process, evaluating the plant’s techniques for:
•             Conducting hazard analysis
•             Determining CCPs, monitoring their control, correcting them if not under control
•             Validating and verifying HACCP system effectiveness
•             Documenting and record-keeping to show ongoing conformance

Inspections also evaluate practices relevant to handling and processing textile products used in food manufacturing/processing establishments for adherence to U.S. Food and Drug Administration (FDA) and Centers for Disease Control and Prevention (CDC) directives. Introduced in January 2016, Hygienically Clean Food Service brought to linen and uniform service laundering in North America the international cleanliness standards used worldwide by the Certification Association for Professional Textile Services and the European Committee for Standardization.

“Congratulations to Loop Linen on their certification,” said Joseph Ricci, TRSA president and CEO. “This achievement proves their dedication to building their customers’ confidence that their laundry takes every step possible to prevent human illness.”

Tommy Hilfiger partners with Formula 1 World Champions Mercedes-AMG Petronas Motorsport The TOMMY HILFIGER logo featured on the Mercedes-AMG Petronas Motorsport car. Photographed by Mikael Jansson.
06.02.2018

Tommy Hilfiger partners with Formula 1 World Champions Mercedes-AMG Petronas Motorsport

The multi-year deal brings the TOMMY HILFIGER brand back to the world of Formula One for the first time in 17 years, as the Official Apparel Partner for the four-time World Champions Mercedes-AMG Petronas Motorsport.

Tommy Hilfiger, which is owned by PVH Corp. [NYSE: PVH], announces it has formed a multi-year strategic partnership with four-time Formula One World Champions Mercedes-AMG Petronas Motorsport. Starting in the 2018 season, TOMMY HILFIGER will be the Official Apparel Partner of Mercedes-AMG Petronas Motorsport, building on the sport sponsorship heritage that Tommy Hilfiger has embraced since first founding his brand. The partnership with the world’s top Formula One team and leading automobile innovator underscores Tommy Hilfiger’s vision to continuously elevate and expand the brand in key markets for the next generation of TOMMY HILFIGER consumers.

The multi-year deal brings the TOMMY HILFIGER brand back to the world of Formula One for the first time in 17 years, as the Official Apparel Partner for the four-time World Champions Mercedes-AMG Petronas Motorsport.

Tommy Hilfiger, which is owned by PVH Corp. [NYSE: PVH], announces it has formed a multi-year strategic partnership with four-time Formula One World Champions Mercedes-AMG Petronas Motorsport. Starting in the 2018 season, TOMMY HILFIGER will be the Official Apparel Partner of Mercedes-AMG Petronas Motorsport, building on the sport sponsorship heritage that Tommy Hilfiger has embraced since first founding his brand. The partnership with the world’s top Formula One team and leading automobile innovator underscores Tommy Hilfiger’s vision to continuously elevate and expand the brand in key markets for the next generation of TOMMY HILFIGER consumers.

“From the first time I attended a Formula One race, I was completely fascinated by the world of motorsports,” said Tommy Hilfiger. “To be re-entering this arena with World Champions MercedesAMG Petronas Motorsport and their number one team is an incredible way to fuse fashion and Formula One. I recognize the passion, spirit and drive that the entire Mercedes-AMG Petronas Motorsport team shows at every race, and these shared qualities are why I’m excited to partner with them for the upcoming seasons.”

For the past four Formula One seasons, Mercedes-AMG Petronas Motorsport has won both the Constructors’ and Drivers’ World Championships, with the team’s British racing driver Lewis Hamilton winning his fourth World Championship title in 2017 and Finnish driver Valtteri Bottas taking third place.

Under the long-term partnership, TOMMY HILFIGER will be the Official Apparel Partner, supplying travel and team kits, as well as office and hospitality apparel for the more than 1,500 individuals who make up the Mercedes-AMG Petronas Motorsport team. The TOMMY HILFIGER logo will be featured on the team’s 2018 race cars, which will be revealed on February 22, 2018 at the Silverstone track in the United Kingdom, as well as inside the Mercedes-AMG Petronas Motorsport pit garage and other trackside assets.

More information:
TOMMY HILFIGER
Source:

NETWORK PUBLIC RELATIONS GMBH

05.02.2018

ILUNA Group with ROICA™ at the Milano Unica

At Milano Unica, as key inspiring article, ILUNA presented an exclusive and elegant lace long dress, created in collaboration with Valery, starting from an all over textronic ultralight lace with a complex organic design completely made of recycled materials, using ROICA™ Eco-Smart family, a world-first range of responsible made premium stretch yarns, demonstrating, once more, how the two leading innovators continue their close partnership to present the most “advanced” and responsible solutions to the market today.

Nevertheless, for ILUNA smart innovation is not just a project even, at its space at Milano Unica visitors will had the opportunity to discover the new collection and also to experience and touch the latest boundaries of lace smart innovations. This season novelties include:

At Milano Unica, as key inspiring article, ILUNA presented an exclusive and elegant lace long dress, created in collaboration with Valery, starting from an all over textronic ultralight lace with a complex organic design completely made of recycled materials, using ROICA™ Eco-Smart family, a world-first range of responsible made premium stretch yarns, demonstrating, once more, how the two leading innovators continue their close partnership to present the most “advanced” and responsible solutions to the market today.

Nevertheless, for ILUNA smart innovation is not just a project even, at its space at Milano Unica visitors will had the opportunity to discover the new collection and also to experience and touch the latest boundaries of lace smart innovations. This season novelties include:

  1. Green Label collection, the Iluna dedicated range featuring a new responsible approach in respect of the planet and people, able to deliver innovation, beauty and quality, at 360°. This season, in addition to the all over, jacquard, double jacquard and mesh offer, the line is also featuring  new stretch Galloon laces fully made with GRS certified recycled  materials, including the stretch thanks to the introduction of the unique ROICA™ sustainable yarn part of the ROICA™ Eco-Smart family. 
  2. ILUNA is also proud to introduce a worldwide première: Eco- Smart family made of sustainable yarns allover laces made with NAIA cellulosic fiber by Eastmann combined with ROICA™ premium stretch sustainable yarn   realized on warp knitting jacquard looms. A unique innovation, with an interesting look & feel combined with a special softness!  
  3. ILUNA has strategically included in all their stretch laces only ROICA™ Eco-Smart family of sustainable yarns since some time. The company is pleased to introduce the latest version of this yarns that are able to deliver 3 functions in one:  premium stretch, sustainability combined with the ROICA™ Colour Perfect family function offering excellent flawless and world unique colour dimensions, homogeneity.
  4. For the salon, another première:  in cooperation with ROICA™ and Cupro by Asahi Kasei, Iluna is pleased to introduce ‘Smart Bucket Bag’ as a  special  limited edition gift. In origin, this was a roomy bag shaped like a bucket taller than it is wide with a rounded bottom. It first came to fashion in the 1900's, from a pouch with a string and a hardened bottom. Federica Annovazzi idea started from the traditional shape, but it went way beyond and imade it contemporary by smart materials and manufacturing. A beautifully crafted ‘double face recipe’ made  combining a luxurious Cupro fabric by Infinity with an Iluna stretch Double face Smart Bucket bag lace designed and produced with ROICA™ Eco-Smart family of sustainable yarns. The bag is manufactured exclusively by Made in Carcere a cooperative of women in rehabilitation, so creating a useful social exchange as well as a responsible and smart one. The Made in Carcere brand was founded in 2007, thanks to Luciana Delle Donne, founder of Officina Creativa, a non-profit social cooperative.
  5. ILUNA can also boast its new STeP (Sustainable Textile Production) certification by Oeko-Tex, a certification that clarifies and communicates the company’s sustainable production commitment. In addition to this, all products are Oeko-Tex 100 certified.

ILUNA’s newest digital programs:

  • ILUNA has created the new e-shop offering its exclusive materials to smaller companies looking for added values as: creativity, innovation, made in Italy and responsibility. 
  • The whole collection is also visible online at its web site, previous registration, and orders can be done directly online always aiming to customers care.

Today ILUNA represents the largest European lace producer, and thanks to its journey toward the most contemporary way to innovate that includes responsibility, has also become a reference point in the international market for a lace offer that is beautiful, innovative and responsible at the same time. An alchemy of design and sustainable innovation, the only eco-fashion line that includes lace and stockings, capable of combining ethics and high quality standards with a fashion image of bright and deep colors. 

FILPUCCI launches the ‘Responsible Innovation” Line & C.L.A.S.S.  partnership © C.L.A.S.S.
02.02.2018

FILPUCCI launches the ‘Responsible Innovation” Line & C.L.A.S.S. partnership

At Pitti Filati, and as part of a journey to be and make better products, the FILPUCCI GROUP invites the fashion industry to experience its new line of more sustainable yarn creativity.

The “Responsible Innovation Collection” represents a new level of smart innovation linked to responsible, eco-centric production. The collection uses the best high-tech, natural-based materials, combined with FILPUCCI’s dying & finishing expertise. This gives customer’s real access to a new, fashion-forward aesthetic, where quality and smart uniqueness in these new, more responsible yarns, deliver a new textile era of sustainable fashion solutions that are driven by ethical and natural values.

At Pitti Filati, and as part of a journey to be and make better products, the FILPUCCI GROUP invites the fashion industry to experience its new line of more sustainable yarn creativity.

The “Responsible Innovation Collection” represents a new level of smart innovation linked to responsible, eco-centric production. The collection uses the best high-tech, natural-based materials, combined with FILPUCCI’s dying & finishing expertise. This gives customer’s real access to a new, fashion-forward aesthetic, where quality and smart uniqueness in these new, more responsible yarns, deliver a new textile era of sustainable fashion solutions that are driven by ethical and natural values.

FILPUCCI is proud to announce it is a new official partner of C.L.A.S.S. (Creativity Lifestyle and Sustainable Synergy). Since 2007, C.L.A.S.S., a unique multi-platform HUB based in Milan, specializes in integrating a new generation of eco-values for fashion, home products and business strategies. These values speak to a new, smarter, contemporary consumer. Founded by Giusy Bettoni, C.L.A.S.S. introduces a new way of design thinking that represents a shift in culture, enabling businesses to be competitive and socially innovative.
From this platform, FILPUCCI is also a key ambassador for the unique C.L.A.S.S. partner product, Re.Verso™, for its luxury upcycled cashmere yarns.

New additional steps on the FILPUCCI journey towards a more responsible approach to smart design and manufacture also include:

  • The signing of a new ‘Values Chart’ in conjunction with a joint consortium to guarantee sustainable production chains that are fully traceable with certified materials and measured environmental performances, such as reducing CO2, water use and power consumption.
  • The company is also GRS accredited with dyeing facilities that are second to none, boasting a GOTS certification alongside recycling 70% of water and also as part of the DETOX campaign for the last 3 years.  This is a key added value mirroring the whole company’s dyeing operation.
  • The FILPUCCI GROUP produces its own ‘Balance of Sustainability’ report each year to measure and account for issues relating to the business impact of a responsible innovation strategy, and research optimization into origins of materials, transparency, certifications and processes designed to reduce environmental impacts and a no-waste manufacturing philosophy.

There are seven new yarn styles in the Responsible Innovation Collection with smart blends of only the best, certified, organic and natural materials (cottons & linens), new generation wool Re.Verso™ and sustainable hi-tech materials (Cupro and Q-Nova) for 5 to 18 gauge knitwear design:
CERA, GRACE, BIONYCO, SUGHERO, FOUR SEASONS, PLANET, BONTON, KAMUT

Source:

GB Network Marketing & Communication

DyStar: Breakthrough in bulk production of Indigo spray dyeing © DyStar
01.02.2018

DyStar: Breakthrough in bulk production of Indigo spray dyeing

DyStar and RotaSpray successfully developed their indigo spray dyeing procedure for production on a bulk level which allows denim producers to significantly reduce their environmental impact.

The solution was first introduced at ITMA Milan in 2015. Since then, DyStar and RotaSpray have been working together to develop it further and make it available for bulk production in important Denim markets like Turkey, India and Pakistan. With the recent breakthrough, they are now announcing a salt-less dyeing solution for the denim industry. This new technology is awarded important ECO certificates and offers high flexibility for dyeing small lot sizes, reduced water usage and effluent discharge lower impact on yarn in the dyeing process and simplified recipe changes.

DyStar and RotaSpray successfully developed their indigo spray dyeing procedure for production on a bulk level which allows denim producers to significantly reduce their environmental impact.

The solution was first introduced at ITMA Milan in 2015. Since then, DyStar and RotaSpray have been working together to develop it further and make it available for bulk production in important Denim markets like Turkey, India and Pakistan. With the recent breakthrough, they are now announcing a salt-less dyeing solution for the denim industry. This new technology is awarded important ECO certificates and offers high flexibility for dyeing small lot sizes, reduced water usage and effluent discharge lower impact on yarn in the dyeing process and simplified recipe changes.

The new Spray dyeing technology combines DyStar Indigo Vat 40% Solution, Sera® Con C-RDA (a unique organic reducing agent) and the effective optimization of spraying parameters of the EPO patented RotoDyer® and the RotoCoater® spraying technology. Although rotary atomizers have been established for several decades in the textile industry they were mainly used for rewetting textiles with moisture. But recent cost pressure and a global demand for more sustainable solutions were motivators for the R&D of the industry and led to the recent technology leap.

On sheet dyeing ranges (slasher), with process and layout modifications, coatings including DyStar Indigo Coat, Cassulfon®, Remazol®/Levafix® and Imperon® dyes can be applied by spray dyeing as well. The spray application of fixing agents and oxidation chemicals can be integrated into sheet dyeing (slasher) as well as rope dyeing machines.

More information:
DyStar
Source:

DyStar

METALBOTTONI © METALBOTTONI
01.02.2018

METALBOTTONI’s new goals for 2018

METALBOTTONI has drawn up its new strategy for the year 2018, based on a targeted trade fair
schedule and on many product innovations. These innovations are part of a marketing approach
which is more and more branding ingredient-oriented, in order to highlight the added value
of the accessory as a component characterising and enhancing product recognition, as well as
strengthening its consulting activities for customers, thus offering true excellence in service.
There are three main elements pointing to a positive moment for METALBOTTONI: its recent
outstanding performance in double-digit on foreign markets (most notably in the northern
European region), the consolidation of consulting and support services aimed at redesigning the
perspective on the world of accessories, and its product range extension. The fourth pillar, actually
a fixture at METALBOTTONI, is sustainable innovation with the protocol called NO IMPACT which has
made a huge step forward thanks to new technologies which halved water consumption compared

METALBOTTONI has drawn up its new strategy for the year 2018, based on a targeted trade fair
schedule and on many product innovations. These innovations are part of a marketing approach
which is more and more branding ingredient-oriented, in order to highlight the added value
of the accessory as a component characterising and enhancing product recognition, as well as
strengthening its consulting activities for customers, thus offering true excellence in service.
There are three main elements pointing to a positive moment for METALBOTTONI: its recent
outstanding performance in double-digit on foreign markets (most notably in the northern
European region), the consolidation of consulting and support services aimed at redesigning the
perspective on the world of accessories, and its product range extension. The fourth pillar, actually
a fixture at METALBOTTONI, is sustainable innovation with the protocol called NO IMPACT which has
made a huge step forward thanks to new technologies which halved water consumption compared
to previous performances of the system, obtaining also better results in a shorter processing time,
saving electricity as well.


An ongoing pathway
There are many novelties to be displayed by METALBOTTONI at three of the most important events
in the industry early in the new year. The company from Bergamo will be present at Munich Fabric
Start (30 January – 1 February), then at Milano Unica (6-8 February), and finally in Paris for the new
edition of Première Vision Accessories (13-15 February).

More information:
Metalbottoni
Source:

Francesco Farinelli / METALBOTTONI

Bangladesh Fashionology Summit 2018 Foto: Bangladesh Apparel Exchange
31.01.2018

Bangladesh Fashionology Summit feiert seine Weltpremiere am 12. Februar

Mostafiz Uddin, Gründer & CEO der international hoch angesehenen BANGLADESH DENIM EXPO, hat nun die Organisation des BANGLADESH FASHIONOLOGY SUMMITS in der Hauptstadt seiner Heimat Bangladesch, des weltweit zweitgrößten Textilbekleidungsexporteurs, initiiert. Ziel ist es, die Zukunft und die technischen Möglichkeiten in der Modeindustrie aufzuzeigen und mitzugestalten.

Mostafiz Uddin, Gründer & CEO der international hoch angesehenen BANGLADESH DENIM EXPO, hat nun die Organisation des BANGLADESH FASHIONOLOGY SUMMITS in der Hauptstadt seiner Heimat Bangladesch, des weltweit zweitgrößten Textilbekleidungsexporteurs, initiiert. Ziel ist es, die Zukunft und die technischen Möglichkeiten in der Modeindustrie aufzuzeigen und mitzugestalten.

Technik ist ein Teil des täglichen Lebens geworden, die Mode- und Bekleidungsindustrie bildet da keine Ausnahme.
Heutige Verbraucher sind nicht nur modebewusst, sie wünschen sich auch zunehmend eine perfekte Passform. Sie suchen nach Kleidungs- und Modeprodukten, die ihre individuelle Biomechanik maßgefertigt unterstützen. Diese Kundenwünsche, kombiniert mit dem Entstehen neuer Technologien, Automation und Digitalisierung, treiben die Fashionwelt voran. Ähnliche Veränderungen finden in anderen technisch hochentwickelten Industriezweigen wie der Auto-, Pharma- und Nahrungsmittelindustrie bereits statt.
Kann also Bangladesch, der zweitgrößte Exporteur von Konfektionskleidung, sein althergebrachtes System der Produktion von Bekleidungsbasics mit längerer Vorlaufzeit beibehalten? Wie können sich die Bekleidungsfabriken in Bangladesch auf diese Transformation hin zu Industrie 4.0 vorbereiten? Welche Fähigkeiten und Erfahrungen werden benötigt, um den Übergang von Industrie 3.0 zu Industrie 4.0 erfolgreich zu schaffen? Diese und andere herausfordernden Themen werden beim ersten Fashion-Technologie-Event dieser Art im Land diskutiert werden, dem BANGLADESCH FASHIONOLOGY SUMMIT in Dhaka am 12. Februar 2018. 

Mostafiz Uddin, Gründer und CEO des BANGLADESH APPAREL EXCHANGE (BAE) und der BANGLADESH DENIM EXPO: "Der BANGLADESH FASHIONOLOGY SUMMIT möchte eine Brücke bauen zwischen der Gegenwart und der Zukunft von Bangladeschs Textilindustrie."
Es gibt neun Schlüsseltechnologien, die als Rückgrat der Industrie 4.0 dienen: künstliche Intelligenz, das industrielle Internet, industrielles Cloud Computing, die industrielle Verarbeitung von Datenmassen, Industrieroboter, 3-D Druck, Automatisierung der Wissensarbeit, industrielle Netzwerksicherheit und Virtual Reality. All diese Themen werden von führenden Experten aus elf Ländern einschließlich der USA, Niederlande, Frankreich, Großbritannien, Japan, Kanada, Schweden, Thailand und Indien in vier Veranstaltungsreihen diskutiert werden: "Die Fabrik der Zukunft", "Virtuelles Prototyping und die Digitalisierung der Lieferkette in der Textilindustrie", "Fashion-Technologie & nachhaltige Innovationen" und "Massen-Maßanfertigung & On-Demand-Fertigung".
Manche der höchstangesehenen Namen in der Branche, die führend auf dem Gebiet der Automation und Digitalisierung sind, werden ebenfalls am BANGLADESH FASHIONOLOGY SUMMIT teilnehmen: Bengal Plastic Ltd., Fashion for Good, Juki, Lectra, Prime Asia Ltd., Sindabad, Tukatech.
"Wir bringen die inspirierendsten und innovativsten Denker und Unternehmen aus der ganzen Welt unter einem Dach zusammen, um den dringend notwendigen Austausch über Technologie, Digitalisierung und Innovation in der Bekleidungs- und Fashionindustrie anzustoßen und die Zukunft von Bangladeschs Bekleidungsindustrie zu gestalten", sagt Mostafiz Uddin. 

Während des Gipfels findet die allererste Tech Runway Show des Landes statt:

Die allererste Tech Runway Show des Landes wird während des BANGLADESH FASHIONOLOGY SUMMIT abgehalten.
Designer aus den Niederlanden, Spanien, Frankreich/Paris, Großbritannien und Indien kommen nach Dhaka, um ihre neuesten digitalen Tech-Kollektionen auf der Veranstaltung vorzuführen. Smart wearable, 3D printed, LED embedded glow show collections sind nur einige der futuristischen Fashion-Tech-Kreationen, die auf dem Laufsteg zu sehen sein werden.
“Smarte Kleidung mit integrierter Technik ist die Zukunft der Mode. Weil man das gesehen haben muss, um es zu verstehen, organisieren wir die Fashion Tech Runway Show, um die Industrie zu inspirieren, den Schritt in die Zukunft zu wagen", sagt Mostafiz Uddin

Öffentliche Prüfstelle der Hochschule Niederrhein ist staatlich Benannte Stelle für persönliche Schutzausrüstung Prof. Dr. Lutz Vossebein, Leiter der Öffentlichen Prüfstelle für das Textilwesen der Hochschule Niederrhein GmbH, mit der Akkreditierungsurkunde
29.01.2018

Hochschule Niederrhein: staatlich Benannte Stelle für persönliche Schutzausrüstung

Öffentliche Prüfstelle der Hochschule Niederrhein ist staatlich Benannte Stelle für persönliche Schutzausrüstung

Die Öffentliche Prüfstelle für das Textilwesen der Hochschule Niederrhein in Mönchengladbach hat einen Meilenstein erreicht: Nach der Akkreditierung gemäß DIN EN ISO/IEC 17025 im Juli 2014 ist sie nun auch als Notified Body zertifiziert worden. Das heißt, sie ist in den Rang einer staatlich benannten Prüfstelle aufgerückt, die Industrieerzeugnisse prüft und zertifiziert. In vielen Bereichen dürfen Produkte in den Staaten der EU nur vertrieben werden, wenn sie bestimmten Anforderungen entsprechen.

Die jetzt von der Zentralstelle der Länder für Sicherheitstechnik (ZLS) vergebene Auszeichnung bezieht sich im Fall der ÖP auf Persönliche Schutzausrüstung (PSA). Diese darf – wie zum Beispiel auch Spielzeug oder Medizinprodukte – innerhalb der Europäischen Union nicht ohne das bekannte CE-Kennzeichen in den Verkehr gebracht werden. Die Kennzeichnung dokumentiert, dass Produkte den Bestimmungen der EU entsprechen.

Öffentliche Prüfstelle der Hochschule Niederrhein ist staatlich Benannte Stelle für persönliche Schutzausrüstung

Die Öffentliche Prüfstelle für das Textilwesen der Hochschule Niederrhein in Mönchengladbach hat einen Meilenstein erreicht: Nach der Akkreditierung gemäß DIN EN ISO/IEC 17025 im Juli 2014 ist sie nun auch als Notified Body zertifiziert worden. Das heißt, sie ist in den Rang einer staatlich benannten Prüfstelle aufgerückt, die Industrieerzeugnisse prüft und zertifiziert. In vielen Bereichen dürfen Produkte in den Staaten der EU nur vertrieben werden, wenn sie bestimmten Anforderungen entsprechen.

Die jetzt von der Zentralstelle der Länder für Sicherheitstechnik (ZLS) vergebene Auszeichnung bezieht sich im Fall der ÖP auf Persönliche Schutzausrüstung (PSA). Diese darf – wie zum Beispiel auch Spielzeug oder Medizinprodukte – innerhalb der Europäischen Union nicht ohne das bekannte CE-Kennzeichen in den Verkehr gebracht werden. Die Kennzeichnung dokumentiert, dass Produkte den Bestimmungen der EU entsprechen.

Hersteller von PSA können sich ab sofort an die Öffentliche Prüfstelle für das Textilwesen der Hochschule Niederrhein wenden, um prüfen zu lassen, ob ihr Produkt die CE-Kennzeichnung bekommen kann. „Wir nehmen im Auftrag der Hersteller die Konformitätsbewertungen wie zum Beispiel Baumusterprüfungen vor und stellen dann eine Erklärung aus, dass das CE-Kennzeichen aufgedruckt werden darf“, erklärt Prof. Dr. Lutz Vossebein, der seit 2011 die Öffentliche Prüfstelle leitet und Professor für Textiltechnologie, Textile Prüfungen und Qualitätsmanagement am Fachbereich Textil- und Bekleidungstechnik der Hochschule Niederrhein ist.

Dabei werden je nach Art der Schutzkleidung unterschiedliche Anforderungen geprüft. Schützt die Bekleidung vor Hitze und Feuer? Ist das Logo feuerfest? Ist die Kleidung elektrostatisch aufladbar oder ableitfähig? Hat sie eine ausreichende Retro-Reflektion, wie es zum Beispiel bei Warnschutzwesten erforderlich ist, um in der Dunkelheit besser gesehen zu werden? „Der Arbeitgeber muss seinen Angestellten einwandfreie Schutzausrüstungen zur Verfügung stellen, um seine Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter vor möglichen Gefahren am Arbeitsplatz ausreichend zu schützen“, sagt Vossebein. Erst mit der CE-Konformitätserklärung, die Vossebein am Ende des Prüf-Prozesses ausstellt, ist für die Produkte der Weg auf den europäischen Markt frei.

Die Öffentliche Prüfstelle für das Textilwesen hat in Mönchengladbach eine über hundertjährige Tradition. 2013 wurde sie als GmbH aus der Hochschule Niederrhein ausgegliedert. Träger ist zu 74,9 Prozent der Verein zur Förderung des Textilwesens und zu 25,1 Prozent die Hochschule Niederrhein. Die Prüfstelle ist auf physikalische Prüfungen von Textilien spezialisiert. Bundesweit gibt es nur sehr wenige benannte Stellen für Textilprüfungen.

 

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Hochschule Niederrhein
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Hochschule Niederrhein