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05.07.2017

Lectra, ESTIA, the Today Tomorrow Textiles Foundation and JPS Conseil launch the ‘Biarritz Active Lifestyle Integral’ Chair

Over three years, this new Chair aims to help the fashion industry’s eco-system—from textile design to clothing sales—transform challenges coming from new ways of living and consuming into economic opportunities.
“How to find and develop sustainable materials which will open up new markets for companies in the sector? Which technologies to invent to make the most of these new materials? How to organize the factory of the future to meet new consumer expectations, such as customization? It’s an entire economy that we aim to develop around emerging industries,” explains Jean-Pierre Mocho, the founder of JPS Conseil and former President of the French federation for women’s ready-to-wear. “There are many opportunities to seize, on condition that all the players, both old and new, work together.”

Over three years, this new Chair aims to help the fashion industry’s eco-system—from textile design to clothing sales—transform challenges coming from new ways of living and consuming into economic opportunities.
“How to find and develop sustainable materials which will open up new markets for companies in the sector? Which technologies to invent to make the most of these new materials? How to organize the factory of the future to meet new consumer expectations, such as customization? It’s an entire economy that we aim to develop around emerging industries,” explains Jean-Pierre Mocho, the founder of JPS Conseil and former President of the French federation for women’s ready-to-wear. “There are many opportunities to seize, on condition that all the players, both old and new, work together.”
To help textile and apparel companies to innovate, the Chair will combine knowledge sharing with open innovation. In particular, a technical training facility will adapt and pass on material-related savoir-faire. “This Chair will help us to better understand the changes that are necessary in the sector, to anticipate innovations and to circulate knowledge worldwide,” underlines Patxi Elissalde, director, ESTIA. “Based in Biarritz and founded with a long-term vision, this Chair will dive into user behaviors, materials and components, manufacturing technologies and services, the digitalization of processes, and the distribution of products, from clothes to accessories.”


This approach will also foster interactions between different professions in order to stimulate creativity. Inspired by overarching principles in the collaborative and circular economy, the Chair also aims to capitalize on advances in research, from frugal or disruptive innovation.

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Lectra

PrimaLoft- Nachhaltigkeit PrimaLoft
PrimaLoft- Nachhaltigkeit
04.07.2017

PRIMALOFT STELLT SICH WEITERHIN SEINER VERANTWORTUNG

PrimaLoft, Inc., geht seinen Weg in Sachen Umweltschutz und Nachhaltigkeit konsequent weiter. Der weltweit führende Anbieter von Komfortlösungen aus leistungsstarken Isolationsmaterialien, Funktionstextilien und Garnen, hat seinen ehrgeizigen 5-Jahres-Nachhaltigkeitsplan aktualisiert. Demnach sollen innerhalb der nächsten drei Jahren 90% der gesamten Isolationspalette einen Anteil von mindestens 50% an recycelten Fasern beinhalten – bisher war das Ziel 35% – ohne Kompromisse in Performance oder Komfort zu machen.

PrimaLoft, Inc., geht seinen Weg in Sachen Umweltschutz und Nachhaltigkeit konsequent weiter. Der weltweit führende Anbieter von Komfortlösungen aus leistungsstarken Isolationsmaterialien, Funktionstextilien und Garnen, hat seinen ehrgeizigen 5-Jahres-Nachhaltigkeitsplan aktualisiert. Demnach sollen innerhalb der nächsten drei Jahren 90% der gesamten Isolationspalette einen Anteil von mindestens 50% an recycelten Fasern beinhalten – bisher war das Ziel 35% – ohne Kompromisse in Performance oder Komfort zu machen.


Jochen Lagemann, Managing Director Europe & Asia von PrimaLoft dazu: „Nachhaltigkeit und soziale Verantwortung sind fest in unseren Unternehmenswerten verwurzelt. Wir versuchen bestmögliche Produkt-Performance mit möglichst minimalen Umwelteinwirkungen und gleichzeitiger Wirtschaftlichkeit zu verbinden. Das beginnt mit dem konsequenten Fokussieren auf leistungsstarke und haltbare Produkte mit langem Lebenszyklus, hört aber noch lange nicht bei einem möglichst hohen Anteil an recycelten Fasern bei mindestens gleichbleibender Leistung auf. Denn wir setzen unter anderem auf einen effizienten und verantwortungsvollen Produktionsprozess über die gesamte Lieferkette hinweg, der sich nach führenden Industrie- Zertifizierungsstandards richtet.“

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crystal communications

Farbtrends Farbtrends
Farbtrends
29.06.2017

drapilux: Diese Farben bestimmen den Textilmarkt

Wohin entwickeln sich aktuell die Farbtrends, welche Colorits erobern schon bald die Innenräume? Die Kreativen von drapilux, dem führenden Anbieter flammhemmender Gardinen und Dekorationsstoffe, sind immer „am Puls der Zeit“: Auf Reisen und Messen holen sie sich regelmäßig Impulse für neue Dessins. Aktuell inspirieren diese acht ausgewählten Trendtöne und sind aus dem Textilbereich nicht wegzudenken.

Wohin entwickeln sich aktuell die Farbtrends, welche Colorits erobern schon bald die Innenräume? Die Kreativen von drapilux, dem führenden Anbieter flammhemmender Gardinen und Dekorationsstoffe, sind immer „am Puls der Zeit“: Auf Reisen und Messen holen sie sich regelmäßig Impulse für neue Dessins. Aktuell inspirieren diese acht ausgewählten Trendtöne und sind aus dem Textilbereich nicht wegzudenken.

  • Weiß/Creme
    „Für den Interior-Bereich ist Weiß als Basis ein Muss, im Moment ist es sogar besonders gefragt“, erläutert Kirstin Herrmann, Leiterin des Designateliers bei drapilux. Die Nuance zeigt sich als echter Teamplayer: Sie lässt andere Farben leuchten und strahlt dadurch selber.
  • Blush Pale Pink
    „Rosé ist jetzt gewissermaßen erwachsen geworden und hat sein leicht kitschiges Prinzessinnen-Image verloren“, erklärt die Designerin. Blush Pale Pink wirkt sanft und entspannend – mit gedeckten Tönen wie Grau erscheint es sehr elegant.
  • Coral
    Hip, hipper, coral: Aktuell ist Orangerot einer der wichtigsten Trends – zumindest für Akzente wie Kissen oder Kerzen. Auch das satte Orange ist mit all seiner Intensität und Brillanz zurück, nachdem es in den 70er Jahren erst übermäßig eingesetzt wurde und dann eine ganze Zeit lang aus dem Innenbereich verschwunden war.
  • Buttercup-Gelb
    Gelb ist ebenfalls für Akzente stark im Kommen. „In der Fläche wirkt es – ähnlich wie Coral – zu laut und grell, deshalb sollte es immer dosiert, akzentuiert oder kombiniert eingesetzt werden“, rät Kirstin Herrmann. Nachdem es vor einigen Jahren seinen Siegeszug als Lemongrün startete, wurde es von Saison zu Saison gelber und erfrischt nun als kräftiges, sattes Butterblumen-Gelb.
  • Infused Pastels
    „Infused Pastels“ enthalten viele Grauanteile und kommen den Non-Colours näher als den süßlichen, pastelligen Candy-Tönen. Die Designerin verdeutlicht: „Neben Pale Pink gehören Leinen und Hellgrau sowie helle Minttöne und angegraute Hellblau-Nuancen in dieses Farbspektrum.“
  • Non-Colours
    Schon seit Jahren sind die Non-Colours aus dem Einrichtungsbereich nicht mehr wegzudenken. Kirstin Herrmann weiß: „Das Erfolgsgeheimnis des „Übertrends“ liegt darin, dass die Non-Colours schick, trendy und gleichzeitig gemütlich sind. Dunkel gestrichene Wände wirken nicht mehr trist, sondern verbreiten eine elegante und sehr lifestylige Atmosphäre.“
  • Aquablau
    „Blau ist das neue Schwarz“, so Kirstin Herrmann. „Es ist und bleibt als Basis absolut wichtig.“ Im Home-Bereich breitet es sich immer mehr aus: an Wänden, als Couch oder Kissen. Nicht nur das beliebte Marine spielt eine große Rolle. Immer häufiger werden unterschiedliche Blau-Facetten eingesetzt – von Dunkelblau über satte Nuancen bis hin zu wässrigen Aquatönen.
  • Metallglanz
    „Metallfarben sind kein neuer Trend: Was mit Kupfer anfing, umfasst inzwischen sämtliche metallischen Töne. Neu sind allerdings glänzende Blau- und Türkisnuancen“, erklärt Kirstin Herrmann die ungebrochene Beliebtheit der glänzenden Highlights.
More information:
drapilux
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schönknecht : kommunikation

Ethical Fashion Show Ethical Fashion Show
Ethical Fashion Show
29.06.2017

Funkhaus Berlin: Großzügige und übersichtliche Inszenierung des Hotspots für Eco-Fashion

Zum ersten Mal öffnet das Funkhaus Berlin seine Tore für das Messe-Duo Greenshowroom und Ethical Fashion Show Berlin. Vom 4. bis 6. Juli 2017 stellen internationale Top-Player für Eco-Fashion ihre neuen Kollektionen für S/S 2018 in der Shedhalle auf dem Funkhausgelände vor. Insgesamt sorgen 180 Labels* für ein begeisterndes Modeangebot. „Auf Anhieb ist die Shedhalle hervorragend gefüllt. Die teilnehmenden Labels zeichnen in der neuen und äußerst attraktiven Location ein fantastisches Bild, das uns einen erstklassigen Überblick über angesagte Mode liefert. Hinzu kommt ein prall gefülltes Programm, das wir gemeinsam mit unseren Partnern ausgearbeitet haben und mit dem wir unseren Besuchern einen starken Mehrwert bieten“, sagt Olaf Schmidt, Vice President Textiles & Textile Technologies der Messe Frankfurt. Mit dem Umzug in die neue Location konnten sowohl der Greenshowroom als auch die Ethical Fashion Show Berlin ihre Ausstellungsfläche vergrößern. 40 internationale Vorreiter für Contemporary Fashion präsentieren im Greenshowroom hochwertige Looks für den nächsten Sommer.

Zum ersten Mal öffnet das Funkhaus Berlin seine Tore für das Messe-Duo Greenshowroom und Ethical Fashion Show Berlin. Vom 4. bis 6. Juli 2017 stellen internationale Top-Player für Eco-Fashion ihre neuen Kollektionen für S/S 2018 in der Shedhalle auf dem Funkhausgelände vor. Insgesamt sorgen 180 Labels* für ein begeisterndes Modeangebot. „Auf Anhieb ist die Shedhalle hervorragend gefüllt. Die teilnehmenden Labels zeichnen in der neuen und äußerst attraktiven Location ein fantastisches Bild, das uns einen erstklassigen Überblick über angesagte Mode liefert. Hinzu kommt ein prall gefülltes Programm, das wir gemeinsam mit unseren Partnern ausgearbeitet haben und mit dem wir unseren Besuchern einen starken Mehrwert bieten“, sagt Olaf Schmidt, Vice President Textiles & Textile Technologies der Messe Frankfurt. Mit dem Umzug in die neue Location konnten sowohl der Greenshowroom als auch die Ethical Fashion Show Berlin ihre Ausstellungsfläche vergrößern. 40 internationale Vorreiter für Contemporary Fashion präsentieren im Greenshowroom hochwertige Looks für den nächsten Sommer. Die weiteren Flächen im Erdgeschoss der Shedhalle belegt die Ethical Fashion Show Berlin, die damit das größte Modespektrum ihrer Geschichte bietet. 140 Labels zeigen angesagte Street und Casual Wear. Flankiert wird die Plattform von einer Knowledge Lounge mit namhaften Institutionen und Zertifizierern sowie einem Vortragsareal mit dreitägigem Programm im Obergeschoss der Shedhalle.

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Messe Frankfurt

Lenzing Group Lenzing Group
Lenzing Group
29.06.2017

Lenzing Invests in Thailand

Lenzing – The Lenzing Group aims to substantially increase its share of specialty fibers as a proportion of total revenue. Following the expansion drive already underway in Lenzing and Heiligenkreuz (both in Austria), Grimsby (Great Britain) and Mobile, Alabama (USA), the Supervisory Board of Lenzing AG approved the proposal of the Management Board yesterday to build the next state-of-the-art facility to produce lyocell fibers in Thailand. For this purpose, Lenzing is establishing a subsidiary in Thailand and purchasing a commercial property in Industrial Park 304 located in Prachinburi near Bangkok. In the coming months, the required permits and licenses as well as technical planning will be finalized. A definitive decision on constructing the new production plant will be made in the first quarter of 2018. Completion is scheduled for the end of 2020.

Lenzing – The Lenzing Group aims to substantially increase its share of specialty fibers as a proportion of total revenue. Following the expansion drive already underway in Lenzing and Heiligenkreuz (both in Austria), Grimsby (Great Britain) and Mobile, Alabama (USA), the Supervisory Board of Lenzing AG approved the proposal of the Management Board yesterday to build the next state-of-the-art facility to produce lyocell fibers in Thailand. For this purpose, Lenzing is establishing a subsidiary in Thailand and purchasing a commercial property in Industrial Park 304 located in Prachinburi near Bangkok. In the coming months, the required permits and licenses as well as technical planning will be finalized. A definitive decision on constructing the new production plant will be made in the first quarter of 2018. Completion is scheduled for the end of 2020.
The selection of Industrial Park 304 in Prachinburi was based on its excellent overall infrastructure, outstanding expansion opportunities and the sustainable biogenic energy supply. Similar to the plant in Mobile, the planned production facility will be constructed on the basis of the latest state-of-the-art technology and feature a capacity of up to 100,000 tons annually. This site will strengthen the worldwide lyocell network of the Lenzing Group and enable its global customers to source TENCEL® branded fibers from Europe, North America and Asia.

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Lenzing Aktiengesellschaft

Homage an Gianni Versace Homage an Gianni Versace
Homage an Gianni Versace
28.06.2017

Homage to Gianni Versace bei der SHOW&ORDER AT KRAFTWERK BERLIN

Anlässlich des 20. Todestages von Modeschöpfer Gianni Versace zeigt die Premium Group zusammen mit dem brasilianischen Privatsammler Alexandre Stefani seine langjährig kuratierte Versace Sammlung im Rahmen des Retail-konzepts SHOW&ORDER AT KRAFTWERK BERLIN.
Am 15. Juli 2017 jährt sich der Tod von Gianni Versace - einer der einflussreichsten Modeschöpfer Italiens – zum 20. Mal. Sein Imperium zählt bis heute zu den faszi-nierendsten Modehäusern der Welt. Einst formulierte er seinen Leitsatz so: „I think it's the responsibility of a designer to try to break rules and barriers.” Mit seinen Entwürfen werden extravagante Designs, opulente Prints sowie luxuriöse Materialien assoziiert. Der goldene Kopf der Medusa, Markenzeichen und Logo der Brand, verkörpert die Extravaganz des Hauses.

Anlässlich des 20. Todestages von Modeschöpfer Gianni Versace zeigt die Premium Group zusammen mit dem brasilianischen Privatsammler Alexandre Stefani seine langjährig kuratierte Versace Sammlung im Rahmen des Retail-konzepts SHOW&ORDER AT KRAFTWERK BERLIN.
Am 15. Juli 2017 jährt sich der Tod von Gianni Versace - einer der einflussreichsten Modeschöpfer Italiens – zum 20. Mal. Sein Imperium zählt bis heute zu den faszi-nierendsten Modehäusern der Welt. Einst formulierte er seinen Leitsatz so: „I think it's the responsibility of a designer to try to break rules and barriers.” Mit seinen Entwürfen werden extravagante Designs, opulente Prints sowie luxuriöse Materialien assoziiert. Der goldene Kopf der Medusa, Markenzeichen und Logo der Brand, verkörpert die Extravaganz des Hauses.
Gianni Versace begann seinen Werdegang als Einkäufer im kleinen Familien-unternehmen und erarbeitete sich durch sein umfangreiches Know-how über Tex-tilien und Designkunst ein einzigartiges Standing in der Modewelt. Aufgestiegen zu einem der international renommiertesten Designer, kreierte er in den achtziger und neunziger Jahren Mode für Freunde und Stars wie Naomi Campbell, Sting und Michael Jackson. Als die Koryphäe im Juli 1997 tragisch ermordet wurde, stand die Modewelt unter Schock. Sein Lebenswerk sowie seine legendären Entwürfe bleiben jedoch für immer in Erinnerung und ermutigen Designer auch heute noch dazu, kontrastreichen Kreationen ihren Lauf zu lassen.
Fasziniert von der Einzigartigkeit des Modeschöpfers sammelt der Brasilianer Alexandre Stefani seit über 25 Jahren Stücke von Versace und besitzt damit eine der größten Sammlungen weltweit. Anlässlich des 20. Todestages präsentieren Stefani und die Premium Group auf der diesjährigen Berliner Fashion Week 26 ausgewählte Looks seiner 500-teiligen-Sammlung im Kraftwerk. Alexandre Stefani ist besonders von der Qualität, den Materialien und den gewagten Kreationen begeistert. Inspiriert von der bis dahin verpönten SM-Szene, entwarf Versace 1992 eine seiner skandalösesten Kollektionen, brach damit Tabus und schuf mit der Bondage-Kollektion auch einige Favoriten des Sammlers. Experimentelle Stücke wie ein vollständig aus Metall gefertigtes Kleid oder eine perlenbestickte Weste zählen zu den persönlichen Lieblingsstücken Stefanis und bilden das Herzstück der Ausstellung.

 

Source:

Premium Exhibitions GmbH

ILUNA Group ILUNA Group
ILUNA Group
28.06.2017

ILUNA Group: Shaping Smart Intimate Wear Futures @ Interfiliere with ROICA™ by Asahi Kasei and STeP certification by Oekotex.

ILUNA Group and ROICA™ continue their close partnership to present the most “advanced” and responsible innovations to the market today. ILUNA GREEN LABEL lace collections made with premium stretch thanks to the use of the unique ROICA ™ Eco Smart GRS certified family- now offer the next evolution: a new stretch Galloon lace to be combined with mesh and lace fabrics collections, now fully made with GRS certified materials. This new evolution offers the right choice to contemporary consumers in products that are beautiful, high quality and sustainable.
This is in addition to a decision last year when the ILUNA GROUP converted all their stretch yarn exclusively to the unique ROICA™ Eco Smart family for all of its top of the range jacquardtronic and Textronic articles.
To reinforce this commitment, ILUNA can also celebrate its new STeP (Sustainable Textile Production) certification by Oeko-Tex, a certification that clarifies and communicates the company’s sustainable production commitment regarding manufacturing and processing to all its partners and customers in a transparent, clear manner.

ILUNA Group and ROICA™ continue their close partnership to present the most “advanced” and responsible innovations to the market today. ILUNA GREEN LABEL lace collections made with premium stretch thanks to the use of the unique ROICA ™ Eco Smart GRS certified family- now offer the next evolution: a new stretch Galloon lace to be combined with mesh and lace fabrics collections, now fully made with GRS certified materials. This new evolution offers the right choice to contemporary consumers in products that are beautiful, high quality and sustainable.
This is in addition to a decision last year when the ILUNA GROUP converted all their stretch yarn exclusively to the unique ROICA™ Eco Smart family for all of its top of the range jacquardtronic and Textronic articles.
To reinforce this commitment, ILUNA can also celebrate its new STeP (Sustainable Textile Production) certification by Oeko-Tex, a certification that clarifies and communicates the company’s sustainable production commitment regarding manufacturing and processing to all its partners and customers in a transparent, clear manner.
Fashion & ILUNA feature on the catwalk in Paris with the ‘Momenti Di Passione’ fashion show at the Interfiliere salon on 8th to 10th July. Here you will be able to enjoy a dazzling and exciting new range of bold ECO flocking beachwear & cover up.
And at the show, breakthrough fabric designs from ILUNA show a revolutionary quality in the new Burano collection: a range of decorative, macramé precious pattern effects that are diaphanous and semi-sheer styles that use at their heart the ROICA™ Eco Smart premium stretch family exclusively.

Source:

GB Network

TRSA TRSA
TRSA
28.06.2017

AmeriPride Plant in Memphis Recertified Hygienically Clean Healthcare

The certification confirms the organization’s continuing dedication to infection prevention, compliance with recognized industry standards and processing healthcare textiles using BMPs as described in its quality assurance documentation, a focal point for Hygienically Clean inspectors’ evaluation. The independent, third-party inspection must also confirm essential evidence that: • Employees are properly trained and protected
• Managers understand regulatory requirements
• OSHA-compliant
• Physical plant operates effectively
The Memphis laundry was first certified in 2014. AmeriPride has other U.S. Hygienically Clean Healthcare certified facilities in Little Rock, Ark.; Phoenix; Watkinsville, Ga.; Topeka, Kan.; Bemidji, Minneapolis and Twin Falls, Minn.; Springfield, Mo.; Omaha, Neb.; and Lubbock, Texas. The company’s Canadian Linen and Uniform Service facility in Lethbridge, Alberta, is also Hygienically Clean Healthcare certified.

The certification confirms the organization’s continuing dedication to infection prevention, compliance with recognized industry standards and processing healthcare textiles using BMPs as described in its quality assurance documentation, a focal point for Hygienically Clean inspectors’ evaluation. The independent, third-party inspection must also confirm essential evidence that: • Employees are properly trained and protected
• Managers understand regulatory requirements
• OSHA-compliant
• Physical plant operates effectively
The Memphis laundry was first certified in 2014. AmeriPride has other U.S. Hygienically Clean Healthcare certified facilities in Little Rock, Ark.; Phoenix; Watkinsville, Ga.; Topeka, Kan.; Bemidji, Minneapolis and Twin Falls, Minn.; Springfield, Mo.; Omaha, Neb.; and Lubbock, Texas. The company’s Canadian Linen and Uniform Service facility in Lethbridge, Alberta, is also Hygienically Clean Healthcare certified.
Certified facilities pass three rounds of outcome-based microbial testing, indicating that their processes are producing Hygienically Clean Healthcare textiles and zero presence of yeast, mold and harmful bacteria. To maintain their certification, laundry plants must pass quarterly testing to ensure that as laundry conditions change, such as water quality, textile fabric composition and wash chemistry, laundered product quality is consistently maintained.
This process eliminates subjectivity by focusing on outcomes and results that verify textiles cleaned in these facilities meet appropriate hygienically clean standards and BMPs for hospitals, surgery centers, medical offices, nursing homes and other medical facilities.

Source:

TRSA®

Modint Modint
Modint
28.06.2017

MODINT and SMI join hands during Royal State Visit in Italy

On the occasion of the State Visit to Italy by Their Majesties The King and Queen of The Netherlands and a Dutch trade delegation led by the Minister for Foreign Trade and Development Cooperation, Mrs Lilianne Ploumen, the Italian and Dutch fashion and textile industry will join hands.
MODINT, the Dutch association for the Fashion and Textile industries and lead of the fashion mission and Sistema Moda Italia (SMI), the Italian association for the Fashion and Textile supply chain in Italy, have concluded a Memorandum of Understanding (MoU) which emphasizes the growing interaction between the Dutch and Italian fashion and textile industries.
During the Best of Both Event on Friday June 23rd in Milan, the Minister and a delegation of Dutch and Italian VIP’s and innovators active in the Fashion and Textile industry will witness the signing of a promising Memorandum of Understanding (MoU). The MoU defines actions by MODINT and SMI to help the Dutch and Italian fashion and textile industries work together on recycling, labour standards, sustainable raw materials and domestic production.

On the occasion of the State Visit to Italy by Their Majesties The King and Queen of The Netherlands and a Dutch trade delegation led by the Minister for Foreign Trade and Development Cooperation, Mrs Lilianne Ploumen, the Italian and Dutch fashion and textile industry will join hands.
MODINT, the Dutch association for the Fashion and Textile industries and lead of the fashion mission and Sistema Moda Italia (SMI), the Italian association for the Fashion and Textile supply chain in Italy, have concluded a Memorandum of Understanding (MoU) which emphasizes the growing interaction between the Dutch and Italian fashion and textile industries.
During the Best of Both Event on Friday June 23rd in Milan, the Minister and a delegation of Dutch and Italian VIP’s and innovators active in the Fashion and Textile industry will witness the signing of a promising Memorandum of Understanding (MoU). The MoU defines actions by MODINT and SMI to help the Dutch and Italian fashion and textile industries work together on recycling, labour standards, sustainable raw materials and domestic production.
Modint and SMI are both members of the International Apparel Federation (IAF), an international organisation that supports industry development by helping to build intelligent connections among its members. In the MoU, Italian and Dutch businesses will explain how they cooperate, how they can support sustainable value chains, how they envision their business growing together in the coming years, and what their respective governments can do to support that growth.

More information:
Modint, SMI, Italy
Source:

MODINT

Archroma Archroma
Archroma
26.06.2017

ARCHROMA TO SPONSOR SDC INTERNATIONAL DESIGN COMPETITION 2018 WITH ITS COLOR ATLAS SYSTEM

SDC’s annual competition engages with hundreds of students, universities and designers globally, helping the entrants develop their understanding of color and the challenges around sustainability in the textile supply chain. The theme for 2018 is ‘color communication’.
With a global textile supply chain, being able to communicate a given color through the supply chain efficiently and effectively is vital. Ultimately this provides the designer with the knowledge that their product is commercially suitable from the initial concept stages through to final product.
Archroma will support the competition with its Color Atlas color management system, which will be key to both the competition theme and the accompanying educational package.
Using these colors also provides the best opportunity to minimize the environmental impact during the dyeing/printing process by ensuring that the dyes conform to many of the environmental standards that exist and are applied using best practice.

SDC’s annual competition engages with hundreds of students, universities and designers globally, helping the entrants develop their understanding of color and the challenges around sustainability in the textile supply chain. The theme for 2018 is ‘color communication’.
With a global textile supply chain, being able to communicate a given color through the supply chain efficiently and effectively is vital. Ultimately this provides the designer with the knowledge that their product is commercially suitable from the initial concept stages through to final product.
Archroma will support the competition with its Color Atlas color management system, which will be key to both the competition theme and the accompanying educational package.
Using these colors also provides the best opportunity to minimize the environmental impact during the dyeing/printing process by ensuring that the dyes conform to many of the environmental standards that exist and are applied using best practice.
“We at Archroma are very proud to be the official sponsor of the SDC International Design Competition. The participants will be able to experience first-hand how the Color Atlas can support their creativity. For Archroma, this is a great opportunity to further drive innovation and sustainability in the textile supply chain“, commented Brad McClanahan, Global Head of Service Businesses at Archroma.

More information:
Archroma, SDC, Color
Source:

GB Network Marketing & Communication

e.Com GmbH e.com GmbH
e.Com GmbH
23.06.2017

Nach 2 Jahren Entwicklung der Schritt ins Licht

Am 8. und 9. Juni präsentierte e.com sein seit mehr als 2 Jahren bewusst im Stillen entwickeltes VR-fähiges soziales Netzwerk connect beim Fifteen Seconds Festival und stieß dabei auf große Resonanz. Auch Armin Assinger unterstützte das Grazer Start-up. Michael Schöggl, Gründer des Projekts, resümiert: „Wir haben unglaublich viel positives Feedback bekommen und zahlreiche namhafte Unternehmen haben Interesse an einer Zusammenarbeit mit uns bekundet.“ Kein Wunder, bietet connect doch die Möglichkeit, fast alle Marken durch Product Placement auf interaktive, spielerische und vor allem unaufdringliche Weise den Kunden näherzubringen. Dabei entscheidet allein der Nutzer, mit welchen Geräten oder Einrichtungsgegenständen er sein virtuelles Zuhause einrichtet. Alles kann individualisiert und angepasst werden - von den Möbel, dem Loft-Ausblick und funktionellen Objekten bis hin zu den Bildern an der Wand.

Am 8. und 9. Juni präsentierte e.com sein seit mehr als 2 Jahren bewusst im Stillen entwickeltes VR-fähiges soziales Netzwerk connect beim Fifteen Seconds Festival und stieß dabei auf große Resonanz. Auch Armin Assinger unterstützte das Grazer Start-up. Michael Schöggl, Gründer des Projekts, resümiert: „Wir haben unglaublich viel positives Feedback bekommen und zahlreiche namhafte Unternehmen haben Interesse an einer Zusammenarbeit mit uns bekundet.“ Kein Wunder, bietet connect doch die Möglichkeit, fast alle Marken durch Product Placement auf interaktive, spielerische und vor allem unaufdringliche Weise den Kunden näherzubringen. Dabei entscheidet allein der Nutzer, mit welchen Geräten oder Einrichtungsgegenständen er sein virtuelles Zuhause einrichtet. Alles kann individualisiert und angepasst werden - von den Möbel, dem Loft-Ausblick und funktionellen Objekten bis hin zu den Bildern an der Wand.

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PREMIUM Exhibitions GmbH

Fashion Start ups and Entrepreneurs Fashion Start ups and Entrepreneurs
Fashion Start ups and Entrepreneurs
23.06.2017

Fashion Start-ups and Entrepreneurs at PREMIUM GROUP

Kreativität ist nicht alles. Von der innovativen Idee eines talentierten Designers bis zum eigenen erfolgreichen Label kann es ein langer, steiniger Weg sein. Dabei sind nicht nur stilprägende Designs, Hypes und It-Pieces entscheidend, sondern auch Finanzen, Strategie und Vertrieb. Gerade bei den letzten Punkten brauchen Entrepreneure oftmals Unterstützung.
Deshalb investiert die PREMIUM GROUP mit viel Engagement in die Erfolgsunternehmen von morgen. Bereits seit 2005 unterstützt die PREMIUM nachhaltig junge Talente. Aber auch bei der SEEK, BRIGHT und SHOW&ORDER AT KRAFTWERK BERLIN werden aufstrebende Brands gezeigt. Warum? Um den Marken die Möglichkeit zu geben, sich auf den internationalen Messeplattformen dem Handel zu präsentieren, um den Einkäufern die Vielfalt an inspirierenden Marken zu bieten und um den Jungunternehmern dem Austausch mit Branchen-Insidern zu ermöglichen.

Kreativität ist nicht alles. Von der innovativen Idee eines talentierten Designers bis zum eigenen erfolgreichen Label kann es ein langer, steiniger Weg sein. Dabei sind nicht nur stilprägende Designs, Hypes und It-Pieces entscheidend, sondern auch Finanzen, Strategie und Vertrieb. Gerade bei den letzten Punkten brauchen Entrepreneure oftmals Unterstützung.
Deshalb investiert die PREMIUM GROUP mit viel Engagement in die Erfolgsunternehmen von morgen. Bereits seit 2005 unterstützt die PREMIUM nachhaltig junge Talente. Aber auch bei der SEEK, BRIGHT und SHOW&ORDER AT KRAFTWERK BERLIN werden aufstrebende Brands gezeigt. Warum? Um den Marken die Möglichkeit zu geben, sich auf den internationalen Messeplattformen dem Handel zu präsentieren, um den Einkäufern die Vielfalt an inspirierenden Marken zu bieten und um den Jungunternehmern dem Austausch mit Branchen-Insidern zu ermöglichen.
Die Spanne der geförderten Kollektionen reicht von Womenswear, Menswear, Schuhen und Accessoires bis hin zu Activewear, Sustainability und Gadgets. Besonders im Bereich Activewear kommen vielversprechende Jungdesigner mit innovativen Ideen und neuartigen technischen Lösungen auf den Markt – wie etwa die Gymwear von Ina Kess, P.E Nation und Dresp sowie die Fahrradhelme von Closca.

Source:

PREMIUM Exhibitions GmbH

Airbus Helicopter Airbus Helicopter
Airbus Helicopter
22.06.2017

Airbus Helicopters selects HEXCEL as supplier of advanced composite materials for the H160 helicopter

The H160 was designed by Airbus Helicopters to create added value for customers in terms of performance, economic competitiveness, safety and comfort. The use of Hexcel’s composite materials throughout the structure (fuselage, tail boom, tail rotor and main rotor blades) contributes to the lightweight fuel-saving design and performance optimization.
“Hexcel’s composite materials have been used in Airbus Helicopters’ programs for many years and we are honored to be continuing our long term relationship, based on innovation and continuous improvement” commented Thierry Merlot, Hexcel President Aerospace EMEA-AP. “We thank Airbus Helicopters for their selection and look forward to our ongoing supply of high performance, weight saving composites materials for this innovative rotorcraft”.
H160 configurations in development include offshore transportation, business and private aviation, emergency medical services, public services, and commercial passenger transport. The helicopter is planned to enter into service in 2019.

The H160 was designed by Airbus Helicopters to create added value for customers in terms of performance, economic competitiveness, safety and comfort. The use of Hexcel’s composite materials throughout the structure (fuselage, tail boom, tail rotor and main rotor blades) contributes to the lightweight fuel-saving design and performance optimization.
“Hexcel’s composite materials have been used in Airbus Helicopters’ programs for many years and we are honored to be continuing our long term relationship, based on innovation and continuous improvement” commented Thierry Merlot, Hexcel President Aerospace EMEA-AP. “We thank Airbus Helicopters for their selection and look forward to our ongoing supply of high performance, weight saving composites materials for this innovative rotorcraft”.
H160 configurations in development include offshore transportation, business and private aviation, emergency medical services, public services, and commercial passenger transport. The helicopter is planned to enter into service in 2019.

More information:
Hexcel, Airbus
Source:

AGENCE APOCOPE

Carboncast Carboncast
Carboncast
20.06.2017

CHOMARAT AND ALTUS GROUP PRESENT CARBONCAST

At the “Future of Composites in Construction” trade show, CHOMARAT and ALTUS GROUP are presenting CarbonCast®, their flagship line of reinforced-concrete prefabricated wall panels, reinforced with CHOMARAT’s C-GRID® carbon-fiber grids. A recent army-hospital project in Greenville, South Carolina is another success story of this innovative product: 18,600 m² (200,000 sq.ft) of precast insulated panels were installed in record time. Come and learn more about it at the McCormick Place Lakeside Center, Chicago, Stand C 10, on 20-22 June 2017.
“Reducing installation time, improving the fire and safety performance, increasing the service life of structures, and cutting energy consumption are crucial criteria in the choice of a CarbonCast solution,” explains ALTUS GROUP Executive Director John CARSON. CarbonCast® panels are classified ASHRAE 90.1. Thanks to the low thermal conductivity of carbon fiber, C-GRID® reinforced panels offer excellent thermal performance, providing uniform insulation and, therefore, a comfortable, energy-efficient building.

At the “Future of Composites in Construction” trade show, CHOMARAT and ALTUS GROUP are presenting CarbonCast®, their flagship line of reinforced-concrete prefabricated wall panels, reinforced with CHOMARAT’s C-GRID® carbon-fiber grids. A recent army-hospital project in Greenville, South Carolina is another success story of this innovative product: 18,600 m² (200,000 sq.ft) of precast insulated panels were installed in record time. Come and learn more about it at the McCormick Place Lakeside Center, Chicago, Stand C 10, on 20-22 June 2017.
“Reducing installation time, improving the fire and safety performance, increasing the service life of structures, and cutting energy consumption are crucial criteria in the choice of a CarbonCast solution,” explains ALTUS GROUP Executive Director John CARSON. CarbonCast® panels are classified ASHRAE 90.1. Thanks to the low thermal conductivity of carbon fiber, C-GRID® reinforced panels offer excellent thermal performance, providing uniform insulation and, therefore, a comfortable, energy-efficient building.

Source:

AGENCE APOCOPE

Ipsos, Ginetex Ipsos, Ginetex
Ipsos, Ginetex
20.06.2017

In partnership with IPSOS, GINETEX presents the outcomes of its European barometer: "Europeans and textile care labeling"

In partnership with IPSOS, GINETEX presents the outcomes of its European barometer: "Europeans and textile care labeling" 70% of Europeans follow the textile care instructions featured on the labels and 80% admit that they would not (or would rarely) buy clothes without any labels, While another 84% feel concerned by water and energy savings . GINETEX, the international Association for Textile Care Labeling, called upon the French market research company IPSOS, to evaluate the behavior of European Consumers with regards to textile product labels and care symbols. This study, carried out in December 2016, combines the results of six different countries, gathered from a sample of 6,000 people in Germany, England, France, Italy, the Czech Republic and Sweden.
This IPSOS study reveals that 70% of Europeans follow the textile care instructions represented by the symbols. At a pan-European level, 57% even admit that they follow them 'often' and 13% do so 'always'. These figures illustrate the importance of care instructions in the minds of European consumers.

In partnership with IPSOS, GINETEX presents the outcomes of its European barometer: "Europeans and textile care labeling" 70% of Europeans follow the textile care instructions featured on the labels and 80% admit that they would not (or would rarely) buy clothes without any labels, While another 84% feel concerned by water and energy savings . GINETEX, the international Association for Textile Care Labeling, called upon the French market research company IPSOS, to evaluate the behavior of European Consumers with regards to textile product labels and care symbols. This study, carried out in December 2016, combines the results of six different countries, gathered from a sample of 6,000 people in Germany, England, France, Italy, the Czech Republic and Sweden.
This IPSOS study reveals that 70% of Europeans follow the textile care instructions represented by the symbols. At a pan-European level, 57% even admit that they follow them 'often' and 13% do so 'always'. These figures illustrate the importance of care instructions in the minds of European consumers.
- 38% state that they follow these instructions in order to avoid washing problems such as shrinking, in the first place
- 31% follow them in order to preserve their clothes and keep them longer, as a second reason Overall, Europeans consider labels as too cumbersome and 62% admit cutting them out: for 74% of them, the labels itch and irritate their skin and for another 55%, they are often too long and uncomfortable. These results can differ from one European country to another.
However, the presence of the label is a real purchasing criterion since 80% of Europeans state that they would never or rarely buy a piece of clothing without a label.

Source:

GINETEX

usedSoft
usedSoft
19.06.2017

Sicherheitsrisiko Cloud: Textilunternehmen schützen sich mit Secondhand-Software

Immer mehr Software-Hersteller bieten ihre Computer-Programme nur noch als Cloud-Lösungen an. Für Unternehmen birgt das erhebliche Sicherheitsrisiken. Es gibt aber eine echte Alternative, die zum Beispiel das Münchner Modelabel Allude und der Bekleidungshersteller s.Oliver nutzen: den Secondhand-Markt für Software.
Unternehmen sind zunehmend gezwungen, cloudbasierte Programme zu nutzen. Wer neue Software braucht, hat immer öfter keine Wahl mehr. Doch die Nutzung der Cloud öffnet der Industrie-Spionage Tür und Tor. So hat z.B. ein US-amerikanisches Bundesgericht geurteilt, dass amerikanische Internetunternehmen den US-Sicherheitsbehörden auch dann Zugang zu E-Mails und gespeicherten Informationen gewähren müssen, wenn diese nicht auf Servern in den USA, sondern im Ausland gespeichert sind. Diesem Problem sind sich viele Unternehmen schmerzlich bewusst: Erst kürzlich hat eine Umfrage des IT-Branchenverbandes BITKOM ergeben, dass 60 Prozent der befragten Firmen einen unerlaubten Zugriff auf sensible Unternehmensdaten befürchten, wenn sie Cloud-Software nutzen.

Immer mehr Software-Hersteller bieten ihre Computer-Programme nur noch als Cloud-Lösungen an. Für Unternehmen birgt das erhebliche Sicherheitsrisiken. Es gibt aber eine echte Alternative, die zum Beispiel das Münchner Modelabel Allude und der Bekleidungshersteller s.Oliver nutzen: den Secondhand-Markt für Software.
Unternehmen sind zunehmend gezwungen, cloudbasierte Programme zu nutzen. Wer neue Software braucht, hat immer öfter keine Wahl mehr. Doch die Nutzung der Cloud öffnet der Industrie-Spionage Tür und Tor. So hat z.B. ein US-amerikanisches Bundesgericht geurteilt, dass amerikanische Internetunternehmen den US-Sicherheitsbehörden auch dann Zugang zu E-Mails und gespeicherten Informationen gewähren müssen, wenn diese nicht auf Servern in den USA, sondern im Ausland gespeichert sind. Diesem Problem sind sich viele Unternehmen schmerzlich bewusst: Erst kürzlich hat eine Umfrage des IT-Branchenverbandes BITKOM ergeben, dass 60 Prozent der befragten Firmen einen unerlaubten Zugriff auf sensible Unternehmensdaten befürchten, wenn sie Cloud-Software nutzen.
Dabei gibt es durchaus eine sichere Alternative: den Software-Gebrauchtmarkt. Hier können Unternehmen weiterhin Software-Lizenzen kaufen, die sie „lokal“ auf ihren Rechnern installieren und nutzen. Damit können sie sicherstellen, dass ihre hochsensiblen Daten auf ihren eigenen Servern mit eigener Firewall vor Cyber-Kriminellen geschützt sind. Ein Angebot, das eine wachsende Zahl von Unternehmen aus der Textilbranche für sich entdeckt hat. Das Cashmere-Label Allude hat sich bewusst für Gebraucht-Software des renommierten Anbieters usedSoft entschieden. „Überzeugend insbesondere durch die professionelle Abwicklung und einen unschlagbar günstigen Preis“, resümieren Christian und Andrea Karg, Inhaber und Gründer von Allude.

Source:

möller pr Agentur für Unternehmenskommunikation GmbH

Gold Winner Award Gold Winner Award
Gold Winner Award
19.06.2017

EARTHCOLORS BY ARCHROMA RECEIVES OUTDOOR INDUSTRY AWARD 2017

Among the winners, the Gold Winner Award distinguishes further the EarthColors range - out of the 330 entries - as one of the most innovative products of the industry in what is one of the highlights of the OutDoor Show held in Friedrichshafen, Germany, until June 21, 2017.
EarthColors are Archroma's patent-pending new method of creating warm ternary shades from nature. These high performance dyes are synthesized from natural waste products of the agriculture and herbal industries, such as almond shells and rosemary leaves, replacing the oil-based raw materials typically used in dyestuff manufacture. Earthcolors are available in a range of six dyes, covering a palette of natural shades. They are fully traceable from the source to the shop – thanks to NCF chip attached on the clothing hangtag.
Visitors at Archroma's booth (A4-306) will also be able to discover why company’s such as Kathmandu and Flocus who have selected EarthColors. The technology will also be on display in a special exhibition and on the official website of the OutDoor show.

Among the winners, the Gold Winner Award distinguishes further the EarthColors range - out of the 330 entries - as one of the most innovative products of the industry in what is one of the highlights of the OutDoor Show held in Friedrichshafen, Germany, until June 21, 2017.
EarthColors are Archroma's patent-pending new method of creating warm ternary shades from nature. These high performance dyes are synthesized from natural waste products of the agriculture and herbal industries, such as almond shells and rosemary leaves, replacing the oil-based raw materials typically used in dyestuff manufacture. Earthcolors are available in a range of six dyes, covering a palette of natural shades. They are fully traceable from the source to the shop – thanks to NCF chip attached on the clothing hangtag.
Visitors at Archroma's booth (A4-306) will also be able to discover why company’s such as Kathmandu and Flocus who have selected EarthColors. The technology will also be on display in a special exhibition and on the official website of the OutDoor show.
“We are extremely proud to receive one of the most prominent Awards in the outdoor industry”, commented Nuria Estape, Head of Marketing & Promotion for Archroma’s Brand & Performance Textile Specialties business, after the ceremony. “The OutDoor Industry Award will surely help us convince more brands and retailers to explore and adopt more nature-friendly solutions from Archroma.”

More information:
Archroma, Award, EarthColors
Source:

Archroma

Hochschule Niederrhein Hochschule Niederrhein
Hochschule Niederrhein
19.06.2017

Projekt AddiTex: Hochschule Niederrhein forscht am 3D-Druck für Textilien

3D-Druckverfahren spielen in Zeiten von Industrie 4.0 eine wichtiger werdende Rolle. Das Verfahren, bei dem durch Ablagern von Material schichtweise ein Bauteil aufgetragen wird, gewährt ein hohes Maß an Designfreiheit sowie Funktionsoptimierung und -integration. Auf Textilien wird das Verfahren derzeit noch nicht angewandt. Der Grund: Die verwendeten Endlosdrähte (Filamente) sind nicht auf Textilien zugeschnitten.
Am Forschungsinstitut für Textil und Bekleidung arbeitet eine Forschungsgruppe daran dies zu ändern. Im Rahmen des Verbundprojekts „AddiTex“ werden bis Ende 2019 gemeinsam mit Partnern aus Forschung und Industrie Funktionstextilien für technische Anwendungen entwickelt, die sich über ein 3D-Druckverfahren herstellen lassen. 250.000 Euro des Gesamtvolumens von 1,1 Millionen Euro fließen als Fördersumme dabei der Hochschule Niederrhein zu.

3D-Druckverfahren spielen in Zeiten von Industrie 4.0 eine wichtiger werdende Rolle. Das Verfahren, bei dem durch Ablagern von Material schichtweise ein Bauteil aufgetragen wird, gewährt ein hohes Maß an Designfreiheit sowie Funktionsoptimierung und -integration. Auf Textilien wird das Verfahren derzeit noch nicht angewandt. Der Grund: Die verwendeten Endlosdrähte (Filamente) sind nicht auf Textilien zugeschnitten.
Am Forschungsinstitut für Textil und Bekleidung arbeitet eine Forschungsgruppe daran dies zu ändern. Im Rahmen des Verbundprojekts „AddiTex“ werden bis Ende 2019 gemeinsam mit Partnern aus Forschung und Industrie Funktionstextilien für technische Anwendungen entwickelt, die sich über ein 3D-Druckverfahren herstellen lassen. 250.000 Euro des Gesamtvolumens von 1,1 Millionen Euro fließen als Fördersumme dabei der Hochschule Niederrhein zu.
„Bei der Herstellung technischer Textilien stehen die funktionellen Eigenschaften im Zentrum, wie sie beispielsweise bei Schutzkleidung wichtig sind“, erklärt Prof. Dr. Maike Rabe, Leiterin des FTB und AddiTex-Teilprojektleiterin. Durch 3D-Fertigung – eine sogenannte additive Fertigung – erschließen sich dabei neue Möglichkeiten: „Elemente wie Steckverbindungen lassen sich via 3D-Druck direkt auf textile Flächen auftragen. Auf diese Weise entstehen neue Produkte, die die Funktionalität von Beginn an integrieren“, führt Rabe aus.

Source:

Referat Hochschulkommunikation Hochschule Niederrhein

The North Face The North Face
The North Face
18.06.2017

The North Face präsentiert neue Outdoor-Kollektion für Sommer 2018

Auf der diesjährigen OutDoor steht bei The North Face alles im Zeichen der Frau. Besondere Aufmerksamkeit bekommen dabei die The North Face-Athletinnen und deren Expeditionen, Abenteuer oder auch Produktwünsche. Highlights in Friedrichshafen sind neben speziell für Frauen entwickelten Produkten die neue Apex Flex GTX 2.0 und das super leichte Summit Series L5 Ultralight Storm Jacket. Die neue FASTFOAM™ Technologie für Trailrunning-Schuhe der Flight Series bietet zudem noch mehr Komfort auf verschiedensten Terrains.
Noch einmal 40g leichter als die Vorgänger-Version ist das überarbeitete Modell der APEX FLEX GTX, die im vergangenen Jahr eine neue Jackenkategorie eröffnet hat. Die APEX FLEX GTX 2.0 kombiniert eine wasserdichte, atmungsaktive GORE-TEX 3 Lagen Shell mit einer weichen Softshell-Außenschicht und einer stretchigen, engmaschigen Innenseite. Damit vereint die Jacke alle Vorteile einer klassischen Hardshell-Jacke mit dem Tragekomfort eines Hoodies sowie der Flexibilität einer Softshell-Jacke und ist trotzdem sehr atmungsaktiv.

Auf der diesjährigen OutDoor steht bei The North Face alles im Zeichen der Frau. Besondere Aufmerksamkeit bekommen dabei die The North Face-Athletinnen und deren Expeditionen, Abenteuer oder auch Produktwünsche. Highlights in Friedrichshafen sind neben speziell für Frauen entwickelten Produkten die neue Apex Flex GTX 2.0 und das super leichte Summit Series L5 Ultralight Storm Jacket. Die neue FASTFOAM™ Technologie für Trailrunning-Schuhe der Flight Series bietet zudem noch mehr Komfort auf verschiedensten Terrains.
Noch einmal 40g leichter als die Vorgänger-Version ist das überarbeitete Modell der APEX FLEX GTX, die im vergangenen Jahr eine neue Jackenkategorie eröffnet hat. Die APEX FLEX GTX 2.0 kombiniert eine wasserdichte, atmungsaktive GORE-TEX 3 Lagen Shell mit einer weichen Softshell-Außenschicht und einer stretchigen, engmaschigen Innenseite. Damit vereint die Jacke alle Vorteile einer klassischen Hardshell-Jacke mit dem Tragekomfort eines Hoodies sowie der Flexibilität einer Softshell-Jacke und ist trotzdem sehr atmungsaktiv.
Die Summit Series Kollektion bietet mit ihrer Sechs-Lagen-Linie (L1 bis L6) Kleidungsstücke je nach Wärmebedürfnis speziell für Aktivitäten mit Expeditions-Charakter. Das neue Summit Series L5 Ultralight Storm Jacket ist mit 155g eine der leichtesten Hardshell-Jacken am Markt und mit dem sehr geringen Packmaß für alpine Unternehmungen bei jeglichen Wetterbedingungen bestens geeignet. Ab Sommer 2018 führt The North Face die Summit Series Kollektion wieder als Ganzjahres-Programm.

Source:

crystal communications

Lectra Lectra
Lectra
15.06.2017

Lectra boosts leather cutting productivity by up to 15%

Offering continuous process improvement for automated leather cutting, Versalis LeatherSuite V6 is a step toward an Industry 4.0-ready cutting room for makers of leather vehicle seating and interiors and leather furnishings. The new version of Versalis LeatherSuite enables companies to boost productivity, achieve exceptional cut quality and expand data monitoring capabilities. With Versalis LeatherSuite V6, furniture manufacturers can increase productivity by up to 6%, while automotive suppliers can increase theirs from 8% to 15%.
Versalis LeatherSuite V6 delivers greater precision than ever before for superior leather cutting quality. For that purpose, the new software suite embeds enhanced cutting algorithm addressing latest challenges faced by furniture and automotive customers.

Offering continuous process improvement for automated leather cutting, Versalis LeatherSuite V6 is a step toward an Industry 4.0-ready cutting room for makers of leather vehicle seating and interiors and leather furnishings. The new version of Versalis LeatherSuite enables companies to boost productivity, achieve exceptional cut quality and expand data monitoring capabilities. With Versalis LeatherSuite V6, furniture manufacturers can increase productivity by up to 6%, while automotive suppliers can increase theirs from 8% to 15%.
Versalis LeatherSuite V6 delivers greater precision than ever before for superior leather cutting quality. For that purpose, the new software suite embeds enhanced cutting algorithm addressing latest challenges faced by furniture and automotive customers.
The latest Versalis LeatherSuite’s expanded capabilities also enable manufacturers to manage a wider range of production indicators throughout the cutting process. Developed with the input of Lectra’s automotive and furniture customers, the latest version of the Versalis software suite offers enriched data for process optimization and streamlined execution, enabling manufacturers to reach operational excellence objectives and monitor production. LeatherSuite also empowers manufacturers with decision support, through customizable reports highlighting key performance indicators. Accurate and reliable analyses can be viewed at a glance thanks to the suite’s built-in data modeling.
“With this release, Lectra marks a milestone in terms of customer experience and productivity,” states Céline Choussy Bedouet, Chief Marketing and Communications Officer, Lectra. “Versalis LeatherSuite V6 is the technology enabler that allows producers of cut leather parts to leverage maximum performance from the Versalis cutting room solution.”

More information:
Lectra, Leather, Productivity
Source:

Lectra