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21.11.2018

Neue Strukturen bei CamelBak im deutschen Team Dirk Ostertag und Sebastian Ohrmann legen Fokus auf Europa

Bei CamelBak, dem Spezialisten für nachhaltige und innovative Trinksysteme, gibt es personelle Veränderungen zu vermelden. Dirk Ostertag ist ab sofort Sales Director EMEA und legt seinen Fokus neben der DACH-Region auch auf UK und Skandinavien. Die neu geschaffene Stelle des Marketing Managers EMEA & APAC wurde mit Sebastian Ohrmann besetzt, der im letzten halben Jahr schon als externer Berater für die Marke im Einsatz war. Die Neubesetzungen sind auf die verstärkte Fokusierung auf den Europäischen und somit auch auf den Deutschen Markt zurückzuführen. Eine weitere Stelle als Sales Manager ist derzeit noch unbesetzt.

Bei CamelBak, dem Spezialisten für nachhaltige und innovative Trinksysteme, gibt es personelle Veränderungen zu vermelden. Dirk Ostertag ist ab sofort Sales Director EMEA und legt seinen Fokus neben der DACH-Region auch auf UK und Skandinavien. Die neu geschaffene Stelle des Marketing Managers EMEA & APAC wurde mit Sebastian Ohrmann besetzt, der im letzten halben Jahr schon als externer Berater für die Marke im Einsatz war. Die Neubesetzungen sind auf die verstärkte Fokusierung auf den Europäischen und somit auch auf den Deutschen Markt zurückzuführen. Eine weitere Stelle als Sales Manager ist derzeit noch unbesetzt.

Der 42-Jährige Dirk Ostertag ist bereits seit 2016 bei CamelBak und betreute bereits wichtige Key Acounts im Handel und online. Er war zuvor Commercial Manager bei Speedo aus der Oberalp Gruppe. Seine Aufgaben umfassen künftig die Steigerung der Markenpräsenz auf dem europäischen Markt sowie die Unterstützung der Distributoren in Europa. In enger Zusammenarbeit mit Sebastian Ohrmann als Marketing Manager EMEA & APAC leiten beide die Geschicke der amerikanischen Marke bewusst von Deutschland aus. Der 36-Jährige war zuvor für die Marke Canyon als Director international Sales und Marketing im Einsatz.

More information:
camelbak
Source:

crystal communications

21.11.2018

Two Devan technologies selected by Performance Days jury

As the tradition goes, twice a year the functional fabric fair Performance Days selects the most innovative fabrics, accessories and finishes for their Performance Forum. This year, two functional finishes from textile innovator Devan Chemicals (Moov&Cool® & R-Vital™) were chosen. R-Vital™ was awarded with the ‘100% Jury Like’ stamp, meaning all the members of the Jury selected the sample, a recognition only granted to a handful of the 1400 applications.

As the tradition goes, twice a year the functional fabric fair Performance Days selects the most innovative fabrics, accessories and finishes for their Performance Forum. This year, two functional finishes from textile innovator Devan Chemicals (Moov&Cool® & R-Vital™) were chosen. R-Vital™ was awarded with the ‘100% Jury Like’ stamp, meaning all the members of the Jury selected the sample, a recognition only granted to a handful of the 1400 applications.

R-Vital™ – ‘100% Jury Like’
R-Vital™ is a range of microencapsulated active ingredients that boost textiles with anti-oxidative effects. The microcapsules, attached to the fibre, deliver antioxidants to the body upon friction. The ‘100% Jury Like’ sample is treated with a well-chosen blend of Ubiquinol (Q10), Sea kelp and Thyme oil, which enhances recovery after sports performances. As R-Vital™ is also suitable for other market segments, such as bedding textiles, Devan enables its customers to compose their own blend, allowing them to create truly unique products and hence properties.
Marleen Van der Auwera, BU Manager Health & Wellness is happy to see that R-Vital™ is getting some more attention. “When the technology was first launched about a year ago, we noticed people had some difficulties understanding the concept because it was so revolutionary to them”, she says. “But this recognition really indicates more and more people are seeing its potential.”

Moov&Cool®
Moov&Cool® is a patented polymer technology, providing a cool comfort feel through a combination of durable heat absorption capacity and a unique, balanced moisture transfer system. By lowering the body core temperature, the finishing treatment helps professional athletes to take their performance to the next level. Furthermore, the technology is also designed to enhance comfort during physical activities of recreational athletes.
Moov&Cool® was first launched at Performance Days in April and will be presented in full detail at the upcoming edition, which will take place on November 28th & 29th in Munich, Germany.

More information:
Devan Chemicals NV Devan
Source:

Marketing Solutions NV

Award-winning TINTEX Textiles shows water saving solutions at Performance Days (c) TINTEX Textiles
80% Lenzing Modal® + 20% European Hemp rib by TINTEX Textiles
20.11.2018

Award-winning TINTEX Textiles shows water saving solutions at Performance Days

  • Performance Days - November 28 and 29, 2018 – Hall C1 Booth B18
  • Two of TINTEX’s fabrics have made it into the PERFORMANCE FORUM Jury’s Pick Category that represents fabrics which are a valuable contribution to this season Performance Days Focus Topic “WATER – OUR RESPONSIBILITY”

See, touch and experience the latest collection from TINTEX as they reveal a wonderful range of innovative fabrics that redefine fashion, inspire creativity, spark emotion and optimize responsible solutions. TINTEX, being an ingenious leader in textile and research innovation for over twenty years, transforms a new generation of cotton and other natural based materials. Established in the Porto region as authorities in superior dyeing and finishing techniques making TINTEX Textiles the perfect choice for fashion.

  • Performance Days - November 28 and 29, 2018 – Hall C1 Booth B18
  • Two of TINTEX’s fabrics have made it into the PERFORMANCE FORUM Jury’s Pick Category that represents fabrics which are a valuable contribution to this season Performance Days Focus Topic “WATER – OUR RESPONSIBILITY”

See, touch and experience the latest collection from TINTEX as they reveal a wonderful range of innovative fabrics that redefine fashion, inspire creativity, spark emotion and optimize responsible solutions. TINTEX, being an ingenious leader in textile and research innovation for over twenty years, transforms a new generation of cotton and other natural based materials. Established in the Porto region as authorities in superior dyeing and finishing techniques making TINTEX Textiles the perfect choice for fashion.

All the recent awards bestowed, demonstrate TINTEX continue research and commitment. They have been awarded for the Best product of the Base Layer Category by ISPO jury, moreover they have just received the prestigious German Design Awards 2019 and last but not least, they are selected as finalists for the Future Textile Awards in the category Best Innovation for Sustainable Textiles.
TINTEX continues to lead the way, as they proudly take part in the Make Fashion Circular initiative, by the Ellen MacArthur Foundation and activate change industry wide. This initiative aims to collaborate and innovate towards a new textile economy based on the principles of a Circular Economy.

In addition, since this November, TINTEX is a bluesign® system partner, thus means that they are responsibly acting parties of the textile value chain committed to applying the bluesign® system, continuously improving their environmental performance and always been focused on a sustainable future.

A milestone for TINTEX and fashion, as they launch Naturally Clean - an exceptional smart finishing process that is uniquely responsible. Naturally Clean enhances the natural beauty of cotton, takes a cost effective modern approach to eliminate aggressive treatments and optimizes clean surfaces, vivid colors, providing an exquisitely smooth handfeel. Naturally Clean achieves this by using Novozymes technology, a company that is indeed the world leader in biological solutions. Second, using textile chemicals with the lowest possible environmental impact, without compromising performance, from Beyond Surface Technologies AG. Naturally Clean maintains the original characteristics for an extended period of time. All materials are Oeko-Tex and soon bluesign® certified, thus eliminating harmful substances.
TINTEX’ Autumn/Winter 2019/2020 collection includes vibrant tones, refreshing turquoise and electric green, light and warm copper with chocolate browns that connect the natural and spiritual in an extra-sensorial universe. Infused with a stunning palette of nostalgic and multicultural colors - warm yellow with darkened reds, dynamic purple with urban greys - that express globalization and human connection.
Key smart ingredients of the season are:

  • A New Generation of Cotton: GOTS certified organic cotton, Supima® cotton, and ECOTEC® by Marchi & Fildi the smart cotton that saves up to 77.9% water consumption and introduces the concept of a circular economy.
  • SeaCell™ and Smartcel™: produced using the Lyocell process in a closed loop with no chemicals released as waste. The patented process of SeaCell™ allows that the positive properties of the seaweed are permanently preserved within the fiber, even after multiple washing cycles. Smartcel™ includes the essential trace element zinc providing anti-inflammatory capabilities.
  • REFIBRA™ by Lenzing technology involves upcycling a substantial proportion of cotton scraps e.g. from garment production, in addition to wood pulp, where the raw material is transformed to produce new TENCEL™ Lyocell fiber to make fabrics and garments.
  • Bemberg™ by Asahi Kasei: A new generation GRS Certified material, made from cotton linters, with a biodegradability certification by Innovhub. A matchless, high tech natural material, with a special handfeel and aesthetics.
  • ROICA™ by Asahi Kasei
    - ROICA™ EF has a percentage of pre-consumer recycled content that is more than 50%, and thanks to this it has been GRS (Global Recycled Standard) certified.
    - ROICA™ V550 a premium stretch innovative yarn boasting the Cradle to Cradle Certified™ Gold Level for Material Health product and ingredients as it was evaluated throughout the supply chain for lower impacts on human and environmental health. Striving toward eliminating all toxic and unidentified chemicals for a safe continuous cycle. Hohenstein Environment Compatibility Certificate - ROICA™ proudly breaks down without releasing harmful substances.

Of special interest this season, the two TINTEX’s fabrics that made it into the PERFORMANCE FORUM Jury’s Pick Category for their contribution to this season Topic “WATER – OUR RESPONSIBILITY”.

A smart rib developed to reduce the water usage as most as possible, from cultivation of raw materials until fabric finishing. A blend of TENCEL™ Modal, cellulosic & biodegradable material treated with no hazardous chemicals, pesticides nor fertilizers, and European hemp, a fast-growing plant that requires very little water and no herbicides, pesticides, synthetic fertilizers or GMO seeds. Both fibres are biodegradable.

The second selected article is a 100% Merino Wool jersey made unique thanks to Colorau® by TINTEX, a patented natural dyeing process technique that uses vegetable herbs and extracts. A great amount of water was saved by avoiding subsequent washing steps. Also, lower water pollution is achieved by avoiding synthetic dyestuffs.

More information:
TINTEX ROICA™ Performance Days
Source:

GB Network

20.11.2018

Hochschule Niederrhein beim Förderprogramm FH Basis erfolgreich

Krefeld - Die Hochschule Niederrhein war beim Förderprogramm FH Basis erfolgreich und kann nun zwei neue Geräte für die Forschung anschaffen. Bei dem Förderprogramm des Kultur- und Wissenschaftsministeriums des Landes NRW wurden 39 Projektanträge zur Förderung ausgewählt. Die Hochschule Niederrhein erhält insgesamt knapp 135.000 Euro für die Beschaffung der beiden Maschinen.
Am Fachbereich Textil- und Bekleidungstechnik ist ein Forschungsprojekt in Kooperation mit Unternehmen aus der Textil- und Chemieindustrie geplant, bei dem es um digitale Druckprozesse bei der Funktionalisierung von Textilien geht. Hierzu wird ein Gerät beschafft, das in der Lage ist, beim Druck den Flug der Tinte zu beobachten und zu analysieren. Das sogenannte Dropwatcher-System kann durch die Kombination eines Hochgeschwindigkeits-Stroboskops mit einer Zoomkamera und der Synchronisation mit der Druckkopfausstoßfrequenz klare Bilder einzelner Tropfen im Flug aufnehmen. Eine leistungsstarke Software analysiert anschließend die Bilder.

Krefeld - Die Hochschule Niederrhein war beim Förderprogramm FH Basis erfolgreich und kann nun zwei neue Geräte für die Forschung anschaffen. Bei dem Förderprogramm des Kultur- und Wissenschaftsministeriums des Landes NRW wurden 39 Projektanträge zur Förderung ausgewählt. Die Hochschule Niederrhein erhält insgesamt knapp 135.000 Euro für die Beschaffung der beiden Maschinen.
Am Fachbereich Textil- und Bekleidungstechnik ist ein Forschungsprojekt in Kooperation mit Unternehmen aus der Textil- und Chemieindustrie geplant, bei dem es um digitale Druckprozesse bei der Funktionalisierung von Textilien geht. Hierzu wird ein Gerät beschafft, das in der Lage ist, beim Druck den Flug der Tinte zu beobachten und zu analysieren. Das sogenannte Dropwatcher-System kann durch die Kombination eines Hochgeschwindigkeits-Stroboskops mit einer Zoomkamera und der Synchronisation mit der Druckkopfausstoßfrequenz klare Bilder einzelner Tropfen im Flug aufnehmen. Eine leistungsstarke Software analysiert anschließend die Bilder.

„Bislang ist die Beurteilung der gedruckten Muster nur über die visuelle Beurteilung möglich“, sagt Prof. Dr. Mathias Muth, der das Forschungsvorhaben am Fachbereich Textil- und Bekleidungstechnik leitet. „Für die effektive Entwicklung von Tintenformulierungen ist es aber essentiell die Tintentropfen während des Druckprozesses beobachten zu können.“

Am Fachbereich Elektrotechnik und Informatik geht es um eine programmierbare mechanische Testplattform mit optischer Auswertung, die zur intelligenten Automatisierung manueller Prüfabläufe eingesetzt werden soll. Eine solche Maschine kann beispielsweise in der Chemie bestimmte Materialien charakterisieren. Was das heißt, erläutert Projektleiter Prof. Dr. Jens Brandt: „Bei neuen Lacken kann der Mensch beispielsweise mit einem einfachen Kratztest prüfen, wie die Qualität ist. Diese intuitive menschliche Feinfühligkeit wollen wir nun auf eine Maschine übertragen.“

Die Maschine soll am Oberflächenzentrum HIT zum Einsatz kommen. Dort werden in Kooperation mit kleinen und mittelständischen Unternehmen mittels einer Hochdurchsatzanlage Farbstoffe und Lacke entwickelt.

Source:

Dr. Christian Sonntag, Referat Hochschulkommunikation der Hochschule Niederrhein

(c) Beaulieu International Group
19.11.2018

Beaulieu International Group announces global price increases for its Engineered Products

Beaulieu Engineered Products announces global price increases across its Fibres, Yarns and Technical Textiles divisions effective as of January 1st 2019, or as contract terms allow.
The move follows on-going significant increases in energy, raw material and delivery costs.

Sales representatives will contact customers individually over the coming weeks to discuss the impact of the price changes on their specific products.
Karena Cancilleri, Vice President of Beaulieu Engineered Products, comments: “Through the price increases, Beaulieu Engineered Products will be able to maintain the level of innovative and reliable support our customers expect. At the same time, our three divisions will continue to look at ways to improve their operations to limit the effect of any further internal cost increases on customers.”

 

Beaulieu Engineered Products announces global price increases across its Fibres, Yarns and Technical Textiles divisions effective as of January 1st 2019, or as contract terms allow.
The move follows on-going significant increases in energy, raw material and delivery costs.

Sales representatives will contact customers individually over the coming weeks to discuss the impact of the price changes on their specific products.
Karena Cancilleri, Vice President of Beaulieu Engineered Products, comments: “Through the price increases, Beaulieu Engineered Products will be able to maintain the level of innovative and reliable support our customers expect. At the same time, our three divisions will continue to look at ways to improve their operations to limit the effect of any further internal cost increases on customers.”

 

More information:
Beaulieu International Group
Source:

Beaulieu International Group

(c) TRSA
16.11.2018

AmeriPride Laundries in Canada, U.S. Achieve Hygienically Clean Food Safety Certification

Emphasis on Process, Third-Party Validation and Outcome-Based Testing

Canadian Linen and two U.S. AmeriPride Services Inc.’s locations have recently earned have earned the Hygienically Clean Food Safety certification, reflecting their commitment to best management practices (BMPs) in laundering as verified by on-site inspection and their capability to produce hygienically clean textiles as quantified by ongoing microbial testing. The company’s Canadian Linen and Uniform Service facilities in these locations have earned the Hygienically Clean Food Safety certification:  

Emphasis on Process, Third-Party Validation and Outcome-Based Testing

Canadian Linen and two U.S. AmeriPride Services Inc.’s locations have recently earned have earned the Hygienically Clean Food Safety certification, reflecting their commitment to best management practices (BMPs) in laundering as verified by on-site inspection and their capability to produce hygienically clean textiles as quantified by ongoing microbial testing. The company’s Canadian Linen and Uniform Service facilities in these locations have earned the Hygienically Clean Food Safety certification:  

  • Alberta: Edmonton and Lethbridge
  • British Columbia: Victoria and Vancouver/Burnaby
  • Manitoba: Winnipeg
  • Nova Scotia: Halifax
  • Ontario: Etobicoke, London, North York and Ottawa
  • Quebec: Quebec City
  • Saskatchewan: Regina and Saskatoon

The recently-certified U.S. AmeriPride laundries are located in Vernon, Calif. and Durant, Miss.  
The certification confirms the laundry’s dedication to compliance and processing garments and linens using BMPs as described in its quality assurance documentation, the focal point for inspectors’ evaluation of critical control points (CCPs) that minimize risk. The independent, third-party inspection must confirm essential evidence that:

  • Employees are properly trained and protected
  • Managers understand legal requirements
  • OSHA-compliant
  • Physical plant operates effectively

In addition, these facilities each passed three rounds of outcome-based microbial testing, indicating that their processes are producing Hygienically Clean garments and other reusable textiles with diminished presence of harmful bacteria. To maintain their certification, laundry plants must pass quarterly testing to ensure that as laundry conditions change, such as water quality, textile fabric composition and wash chemistry, laundered product quality is consistently maintained.
This process eliminates subjectivity by focusing on outcomes and results that verify textiles cleaned in these facilities meet appropriate hygienically clean standards and BMPs for animal processing, dairies, fruit/vegetable, bakeries, grain and other food and beverage industry segments.
These Vernon, Calif. and Durant, Miss. locations of the AmeriPride chain join these laundries who have previously received the Hygienically Clean Food Safety certification:

  • Tuscumbia, Ala.
  • Bakersfield and Fresno, Calif.
  • Twin Falls, Idaho
  • St. Cloud and Minneapolis, Minn.
  • Amarillo Texas

Hazard Analysis and Critical Control Points (HACCP) practices are examined in the Hygienically Clean Food Safety inspection process, evaluating the plant’s techniques for:

  • Conducting hazard analysis
  • Determining CCPs, monitoring their control, correcting them if not under control
  • Validating and verifying HACCP system effectiveness
  • Documenting and record-keeping to show ongoing conformance

On-site inspections also evaluate practices relevant to handling and processing textile products used in food manufacturing/processing establishments for adherence to U.S. Food and Drug Administration (FDA) and Centers for Disease Control and Prevention (CDC) directives. Introduced in 2014, Hygienically Clean Food Safety brought to North America the international cleanliness standards for laundering garments and other textile products for food manufacturing used worldwide by the Certification Association for Professional Textile Services and the European Committee for Standardization.
Twelve of the company’s U.S. locations have achieved the Hygienically Clean Healthcare certification:

  • Little Rock, Ark.
  • Phoenix and Watkinsville, Ga.
  • Twin Falls, Idaho
  • Topeka, Kan.
  • Bemidji and Minneapolis, Minn.
  • pringfield, Mo.
  • Omaha, Neb.
  • Roswell, N.M.
  • Memphis, Tenn.
  • Lubbock, Texas

The company’s Canadian Linen and Uniform Service facility in Lethbridge, Alberta, is also Hygienically Clean Healthcare-certified.
In January 2018, Philadelphia-based Aramark Corp. announced the completion of its acquisition of AmeriPride, making AmeriPride a wholly owned subsidiary. Aramark’s uniform rental and career apparel business is headquartered in Burbank, Calif.

 

Source:

TRSA

15.11.2018

DENIM EXPERT LTD. joins as a contributor to the ZDHC FOUNDATION

Denim Expert Ltd. are very proud that they have been accepted to join as a contributor to the Zero Discharge of Hazardous Chemicals (ZDHC) Foundation, The ZDHC missions is to enable brands in the textile, apparel, and footwear industries to implement chemical management best practices and advance towards zero discharge of hazardous chemicals by collaborative Engagement, Standard Setting and Implementation.

The main goals are set to eliminate priority hazardous chemicals in products and their manufacture, implement a transparent screening process to promote safer chemistry, implement common tools, best practices and training that advance chemical stewardship, partner with stakeholders to promote transparency of chemical usage and discharge and promote scaling of best practices through engagement with key stakeholders.
 
Under the guidance of the ZDHC Foundation, Denim Expert Ltd. have adopted various initiatives to ensure the zero discharge of hazardous chemicals, including:

Denim Expert Ltd. are very proud that they have been accepted to join as a contributor to the Zero Discharge of Hazardous Chemicals (ZDHC) Foundation, The ZDHC missions is to enable brands in the textile, apparel, and footwear industries to implement chemical management best practices and advance towards zero discharge of hazardous chemicals by collaborative Engagement, Standard Setting and Implementation.

The main goals are set to eliminate priority hazardous chemicals in products and their manufacture, implement a transparent screening process to promote safer chemistry, implement common tools, best practices and training that advance chemical stewardship, partner with stakeholders to promote transparency of chemical usage and discharge and promote scaling of best practices through engagement with key stakeholders.
 
Under the guidance of the ZDHC Foundation, Denim Expert Ltd. have adopted various initiatives to ensure the zero discharge of hazardous chemicals, including:

  • The establishment of traffic signals in the chemical store-room to aid in the safe storage of chemical product.
  • The mandatory use of protective gloves when handling chemicals.
  • The introduction of a chemical compatibility chart to ensure safe storage of chemicals and highlight their risk factor.
  • Visible posting of Material Safety Data Sheet (MSDS) enabling close follow-up of chemical use.
  • The installation of the appropriate ventilation and  temperature control in the chemical storage area.
  • Establishment of an emergency response plan, with any potential chemical spillage being monitored by a specially trained technical representative.
  • Clear labelling on all chemicals following ZDHC guidance.
  • Strict adhesion by all employees to the chemical inventory list.
  • Allocation of a designated area for chemical waste disposal and treatment.

With its membership of the ZDHC, Denim Expert Ltd. joins more than 24 signatory brands, 59 value chain affiliates, and 15 associates (including Adidas, Benetton, BURBERRY, C&A, COOP, ESPRIT, Gap Inc. , G-STAR RAW, H&M,INDITEX, Jack Wolfskin, Lbrands, LEVI STRAUSS & CO, LI-NING, MARKS & SPENCER, Hugo Boss, Nike, Primark, Puma, PVH, Target)  who are collectively working together to support implementation of safer chemical management practices.

More information:
ZDHC ZDHC
Source:

Denim Expert Ltd.

15.11.2018

Millet verkündet Zusammenarbeit mit drei renommierten Bergführer-Vereinigungen: Chamonix, Grindelwald und Cervino

Grandes Jorasses, Eiger, Cervino – an diesen drei außergewöhnlichen Nordwänden spielten sich schon in der Vergangenheit historische Momente der Bergsportgeschichte ab. Unter anderem auch der unglaubliche Free-SoloAufstieg der Trilogie durch Christophe Profit im Jahr 1987. Seit diesem Herbst schließt sich der Kreis wieder: Mit knapp 100 Jahren Bergsport-Geschichte und den Wurzeln im Alpinismus ist Millet stolz darauf, die Verlängerung der Partnerschaften mit den Bergführern aus Chamonix und Grindelwald sowie die Zusammenarbeit mit den Bergführern der Cervino Guides Company bis 2021 bekannt zu geben.  

Grandes Jorasses, Eiger, Cervino – an diesen drei außergewöhnlichen Nordwänden spielten sich schon in der Vergangenheit historische Momente der Bergsportgeschichte ab. Unter anderem auch der unglaubliche Free-SoloAufstieg der Trilogie durch Christophe Profit im Jahr 1987. Seit diesem Herbst schließt sich der Kreis wieder: Mit knapp 100 Jahren Bergsport-Geschichte und den Wurzeln im Alpinismus ist Millet stolz darauf, die Verlängerung der Partnerschaften mit den Bergführern aus Chamonix und Grindelwald sowie die Zusammenarbeit mit den Bergführern der Cervino Guides Company bis 2021 bekannt zu geben.  

Millet wird mit dem passenden Equipment dafür sorgen, dass die Bergführer ganzjährig für den Einsatz am Berg gerüstet sind. Die drei renommierten Bergführer-Organisationen werden mit funktionellen Produkten aus der Trilogy Kollektion ausgestattet, die das technische Know-How der Marke widerspiegeln. Schließlich dient die Partnerschaft auch als Härtetest: Die Guides sind ausschließlich unter schwierigsten Bedingungen im Hochgebirge unterwegs – dabei müssen Textilien in Sachen Funktionalität, Performance und Witterung widrigsten Verhältnissen trotzen und höchsten Anforderungen gerecht werden.  

Frédéric Ducruet, General Manager der Millet Mountain Group, erklärt: „Es freut uns sehr und erfüllt mich mit Stolz, die drei renommiertesten Bergführer-Verbände und Bergschulen der Welt auszurüsten. Diese außergewöhnlichen Partnerschaften sind äußerst vielversprechend und würdigen die langjährige Erfahrung und Innovationskraft von Millet. Außerdem bilden die drei Vereinigungen eine historische Verbindung zur mythischen Alpentrilogie, die Christophe Profit im Jahr 1987 bereits in Millet-Ausstattung geleistet hat. Die Bergführer aus Chamonix, Grindelwald und vom Cervino teilen unsere Werte. Sie untermauern unsere Position und stärken unsere Glaubwürdigkeit in der Berggemeinschaft.“

Source:

crystal communications

Jan Van Leeuwen
Jan Van Leeuwen
14.11.2018

Jan Van Leeuwen neuer Vice President, General Manager, The North Face EMEA

The North Face, Tochtergesellschaft der VF Corporation, hat Jan Van Leeuwen zum neuen Vice President, General Manager für die Region EMEA ernannt. Van Leeuwen wird die Marke The North Face auch im Global Leadership Team der VF Corporation vertreten.

In seiner neuen Position wird Van Leeuwen die Marke The North Face und deren Geschäfte im Raum EMEA leiten und die globale Strategie in konkrete Maßnahmen umsetzen, um Kundenbindung und Marktpräsenz zu stärken. Seine Aufgabe wird es sein, die Entwicklung der Marke voranzutreiben und den bereits elf Quartale andauernden Trend des zweistelligen Wachstums in der Region EMEA fortzusetzen.
„In seiner Zeit bei VF hat Jan ausgeprägte Führungsqualitäten an den Tag gelegt und seinen Geschäftsbereich florieren lassen“, so Martino Scabbia Guerrini, Group President EMEA bei VF. „Seine langjährige Erfahrung im Einzelhandel und seine zahlreichen Erfolge als Geschäftsmann machen ihn zum perfekten Mann, die renommierte Marke The North Face in der Region EMEA zu leiten.“

The North Face, Tochtergesellschaft der VF Corporation, hat Jan Van Leeuwen zum neuen Vice President, General Manager für die Region EMEA ernannt. Van Leeuwen wird die Marke The North Face auch im Global Leadership Team der VF Corporation vertreten.

In seiner neuen Position wird Van Leeuwen die Marke The North Face und deren Geschäfte im Raum EMEA leiten und die globale Strategie in konkrete Maßnahmen umsetzen, um Kundenbindung und Marktpräsenz zu stärken. Seine Aufgabe wird es sein, die Entwicklung der Marke voranzutreiben und den bereits elf Quartale andauernden Trend des zweistelligen Wachstums in der Region EMEA fortzusetzen.
„In seiner Zeit bei VF hat Jan ausgeprägte Führungsqualitäten an den Tag gelegt und seinen Geschäftsbereich florieren lassen“, so Martino Scabbia Guerrini, Group President EMEA bei VF. „Seine langjährige Erfahrung im Einzelhandel und seine zahlreichen Erfolge als Geschäftsmann machen ihn zum perfekten Mann, die renommierte Marke The North Face in der Region EMEA zu leiten.“

2011 holte VF Van Leeuwen ins Boot, der seitdem verschiedene Positionen mit steigender Verantwortung für die Marke Vans in der Region EMEA innehatte, zuletzt Vice President und General Manager. Vor seiner Zeit bei VF war Van Leeuwen in Führungspositionen bei Unternehmen wie Sole Technology, O'Neill und Nike tätig.

„Wir freuen uns, Jan bei The North Face willkommen zu heißen“, fügt Arne Arens, Global Brand President, The North Face, hinzu. „Jan wird in enger Zusammenarbeit mit dem globalen und dem regionalen Management-Team die Markenentwicklung vorantreiben und unsere Markenwerte mit Leben erfüllen.“

Zu seiner Ernennung sagte Van Leeuwen: „Als leidenschaftlicher Läufer und Skifahrer liegt mir die Natur sehr am Herzen. Ich freue mich sehr, bei The North Face, der weltweit führenden Outdoor-Marke, einsteigen zu dürfen. Zusammen mit dem Markenteam will ich durch innovative Produkte neue Chancen auftun, am Berg wie in der Stadt, um Outdoor-Fans das Rüstzeug zu geben, die Grenzen des Abenteuers noch weiter auszureizen.“

Source:

crystal communications GmbH

(c) BASF
14.11.2018

BASF, Materialise and Essentium join forces to advance industrial additive manufacturing

  • Three companies with complementary strengths team up
  • BASF leads a Series A investment round with Materialise as one of the co-investors

BASF Venture Capital is leading the Series A investment round in Essentium, Inc., an innovative developer of disruptive, industrial additive manufacturing solutions headquartered in College Station, Texas. Materialise is one of the co-investors in the Series A investment round in Essentium, Inc. BASF and Essentium have been working together on advanced fused filament fabrication (FFF) solutions using Essentium’s proprietary FlashFuseTM technology for high mechanical strength in the build direction for extrusion printed parts. The two companies are now extending their strategic partnership to establish a consistent global materials supply chain supportive of Essentium’s new High Speed Extrusion (HSE) additive manufacturing platform. Essentium and BASF welcome Materialise to enter this strategic partnership to develop 3D printing software for the Essentium technology.

  • Three companies with complementary strengths team up
  • BASF leads a Series A investment round with Materialise as one of the co-investors

BASF Venture Capital is leading the Series A investment round in Essentium, Inc., an innovative developer of disruptive, industrial additive manufacturing solutions headquartered in College Station, Texas. Materialise is one of the co-investors in the Series A investment round in Essentium, Inc. BASF and Essentium have been working together on advanced fused filament fabrication (FFF) solutions using Essentium’s proprietary FlashFuseTM technology for high mechanical strength in the build direction for extrusion printed parts. The two companies are now extending their strategic partnership to establish a consistent global materials supply chain supportive of Essentium’s new High Speed Extrusion (HSE) additive manufacturing platform. Essentium and BASF welcome Materialise to enter this strategic partnership to develop 3D printing software for the Essentium technology. This will allow users to take advantage of the speed of the HSE technology while having immediate access to the full Materialise software capabilities for professional 3D printing. The three companies combine their complementary strengths to jointly advance 3D printing technology and customer value to enable industrial additive manufacturing.

BASF is contributing comprehensive material know-how, a broad product portfolio, and its global network to the partnership. Materialise adds nearly three decades of expertise in the development of innovative 3D printing software solutions. Essentium is addressing additive manufacturing at scale by developing an industrial additive platform truly built for the production floor, providing its FlashFuseTM electric welding technology, and engineering-grade, multi-layer filaments for demanding applications. Together, the three partners intend to innovate solutions with advanced combination of hardware, software and materials to unleash the potential of Essentium’s unique high-speed-printer technology, coordinating their strengths to the best advantage.

“Our joint investment strengthens our co-operations with both Essentium and Materialise and accelerates the innovation potential of this powerful team to the benefit of BASF’s customers,” said Markus Solibieda, Managing Director of BASF Venture Capital.

“With this strategic investment, Essentium and BASF are focusing on improved supply chain performance, material consistency and accessibility. Essentium is also delighted to begin a new partnership with Materialise as the three companies focus efforts toward a new era for smart solutions in the global additive extrusion space. Together, we believe manufacturers everywhere will be able to accelerate production due to increased access to our new solutions, bolstered by a holistic, customer-centric approach,” comments Dr. Blake Teipel, CEO of Essentium, Inc.

“Materialise, Essentium and BASF share a vision for growth in the 3D printing industry that builds on the creation of meaningful applications in an open and vibrant ecosystem”, said Bart Van der Schueren, CTO of Materialise. “This partnership helps to promote a more open market model, which will fuel the adoption of 3D printing in the industrial field by offering users more control, more choice in materials and ultimately lower cost and higher volumes.”

BASF and Materialise are joined by a syndicate of private venture investors. Moving forward, BASF, Materialise, and Essentium will jointly drive the transition from 3D printing to scalable additive manufacturing.

Source:

BASF

14.11.2018

Oerlikon Manmade Fibers Segment at the OpenStack Summit in Berlin

"Datacenter in a box" is the new powerful, flexible and secure IT infrastructure solution for the textile industry of the future

Remscheid/Berlin – Oerlikon Manmade Fibers Segment Industrie 4.0 solutions for the production of polyester, nylon and polypropylene are based on the digitalization of the production landscape and the intelligent processing of the flood of data generated in this way. In the future, the segment will offer its customers a new powerful, flexible and, above all, secure IT infrastructure. The "Datacenter in a box" was presented for the first time at the OpenStack Summit in Berlin, Germany, to a broad specialist audience. The compact datacenter works on the basis of the open operating system OpenStack, which enables virtual computing in a secure private cloud environment.

"Datacenter in a box" is the new powerful, flexible and secure IT infrastructure solution for the textile industry of the future

Remscheid/Berlin – Oerlikon Manmade Fibers Segment Industrie 4.0 solutions for the production of polyester, nylon and polypropylene are based on the digitalization of the production landscape and the intelligent processing of the flood of data generated in this way. In the future, the segment will offer its customers a new powerful, flexible and, above all, secure IT infrastructure. The "Datacenter in a box" was presented for the first time at the OpenStack Summit in Berlin, Germany, to a broad specialist audience. The compact datacenter works on the basis of the open operating system OpenStack, which enables virtual computing in a secure private cloud environment.

Externally, the datacenter looks unspectacular: The box contains standard hardware such as server rack, network components, batteries for reliability, monitoring sensors and a few more things. But what counts are the inner values. The Open Source software OpenStack consists of many different services and allows the virtualization of a large pool of computing, storage and network resources in a flexible, scalable private cloud. This brings two central advantages: On the one hand, virtual operation reduces costs and simplifies configuration, adaptation and expansion of the IT infrastructure today and tomorrow. On the other hand, long-cherished wishes for high data protection are fulfilled, because a private cloud maintains secure, highly encrypted data connections away from the World Wide Web.

"The functional diversity of a cloud, operation and hardware in one's own four walls at the same time – our customers immediately understood these advantages" reports Mario Arcidiacono, specialist for Business Intelligence & Data Warehouse at the Oerlikon Manmade Fibers Segment. The IT architecture also guarantees infrastructure management without downtime, the system and virus protection are automatically kept up to date at all times. Another major advantage is the scalability of the hardware and software, which can be adapted to changing requirements.

OpenStack Summit: Project example with yarn manufacturer from Vietnam presented

With these trump cards and a project example, the Group segment confidently presented itself to a genuine specialist audience in mid-November. At this year's OpenStack Summit in Berlin, where thousands of cloud professionals met, Oerlikon Manmade Fibers Segment CEO Georg Stausberg presented the customer installation at Century Synthetic Fibre Corporation, which supplies many well-known sporting goods manufacturers. The Vietnamese producer of high-quality yarns not only uses the new datacenter, but also the connection to the new "Common Service Platform (CSP)" of the Oerlikon Manmade Fibers Segment as well as an innovative new dashboard solution in prototype status. In this case, the digital instrument panel supports employee communication during shift changes in the yarn factory and introduces agile methods into the work process. The board visualizes the progress of central key figures and operating parameters from the current production process. Based on this, the employees of the successive shifts can now exchange important process and quality information and possible instructions for action within a few minutes in a structured stand-up meeting. "For the customer this means an immediate improvement of the processes, and he can significantly increase the efficiency and quality of his employees' work," assures Joerg Gross, Senior Manager in the IT-architecture team at the Oerlikon Manmade Fibers Segment.

New IT-basis for the Plant Operation Center (POC) already successful established on the market

The fixed connection to the "Common Service Platform (CSP)" of the Oerlikon Manmade Fibers Segment plays a pioneering role in such solutions. This enables services and software updates to be provided smoothly, quickly and automatically. In this way, service applications can transform collected data into instructions or automated commands to secure and improve processes. For example, the secure availability of management solutions such as the Plant Operation Center (POC) for process monitoring can be increased and possible errors can be rectified very quickly. The new digital solution AIM4DTY (AIM = Artificial Intelligence Manufacturing), which was unveiled at the ITMA ASIA + CITME 2018 in Shanghai, China, a few weeks ago, can also be implemented in this way. AIM4DTY uses methods of machine learning, determines probable causes of errors in texturing and helps to improve quality during production.

Launch at ITMA Barcelona 2019

The Oerlikon Manmade Fibers Segment offers such remote-supported services on request. Data will therefore only be transferred to the “Common Service Platform (CSP)” with the customer's consent. In addition, all data is processed in accordance with the new European General Data Protection Regulation (GDPR) and all other international data protection standards. Against this backdrop, the Oerlikon Manmade Fibers Segment plans to provide its datacenter with graded or customer-specific solutions: from complete service to provision with customer training for its own operations. After initial practical experience with several pilot customers, the segment intends to launch its offering on the market next year and officially present it to the textile industry at ITMA 2019 in Barcelona, Spain.

Source:

Oerlikon Marketing, Corporate Communications & Public Affairs

 

(c) drapilux
13.11.2018

drapilux Empfehlung des Monats November: Inspirierendes Interieur

  • Fließende Ruhe: Artikel 167 08 der Jacquard-Kollektion

Bei dem wellenförmigen Webmuster dieses Jacquards fließen die Linien ineinander über. Dabei wechseln sich matte, leicht erhobene Rippen mit glänzenden Streifen ab, was das Dekor dreidimensional erscheinen lässt. Durch sein organisch anmutendes Design hat dieser Jacquard eine beruhigende Wirkung und lädt Hotelgäste nach einem langen Tag zum Entspannen ein. Das griffige Gewebe gibt es in sechs verschiedenen Colorits, vom abgebildeten Hellgrau (Farbe 08) bis Anthrazit sowie in Schattierungen von Creme über Beige bis Rehbraun.

  • Fließende Ruhe: Artikel 167 08 der Jacquard-Kollektion

Bei dem wellenförmigen Webmuster dieses Jacquards fließen die Linien ineinander über. Dabei wechseln sich matte, leicht erhobene Rippen mit glänzenden Streifen ab, was das Dekor dreidimensional erscheinen lässt. Durch sein organisch anmutendes Design hat dieser Jacquard eine beruhigende Wirkung und lädt Hotelgäste nach einem langen Tag zum Entspannen ein. Das griffige Gewebe gibt es in sechs verschiedenen Colorits, vom abgebildeten Hellgrau (Farbe 08) bis Anthrazit sowie in Schattierungen von Creme über Beige bis Rehbraun.

Source:

schönknecht : kommunikation

(c) PrimaLoft GmbH
13.11.2018

PrimaLoft erweitert biologisch abbaubare Technologien

  • PrimaLoft® Bio™ Performance Fabric – der erste Funktionsstoff aus 100% recycelten, biologisch abbaubaren Fasern

LATHAM, NY - MÜNCHEN: PrimaLoft, Inc., weltweit führendes Unternehmen für innovative Materialtechnologien, hat sein Portfolio an biologisch abbaubaren* Technologien erweitert. Mit der Einführung von PrimaLoft® Bio™ Performance Fabric, dem ersten zu 100% recycelten und biologisch abbaubaren synthetischen Funktionsstoff ergänzt das Unternehmen die kürzlich vorgestellte PrimaLoft® Bio™ Insulation, die ebenfalls die erste Technologie ihrer Art ist. Grundlage beider Innovationen ist eine technisch weiter entwickelte Fasertechnologie, die einen stark beschleunigten biologischen Abbau unter bestimmten Umweltbedingungen ermöglicht und so ein potentiell wichtiger Faktor bei der Problematik von Mikroplastik in den Meeren werden könnte. Sowohl PrimaLoft® Bio™ Performance Fabric als auch PrimaLoft® Bio™ Insulation sollen ab Herbst 2020 im Handel verfügbar sein.

  • PrimaLoft® Bio™ Performance Fabric – der erste Funktionsstoff aus 100% recycelten, biologisch abbaubaren Fasern

LATHAM, NY - MÜNCHEN: PrimaLoft, Inc., weltweit führendes Unternehmen für innovative Materialtechnologien, hat sein Portfolio an biologisch abbaubaren* Technologien erweitert. Mit der Einführung von PrimaLoft® Bio™ Performance Fabric, dem ersten zu 100% recycelten und biologisch abbaubaren synthetischen Funktionsstoff ergänzt das Unternehmen die kürzlich vorgestellte PrimaLoft® Bio™ Insulation, die ebenfalls die erste Technologie ihrer Art ist. Grundlage beider Innovationen ist eine technisch weiter entwickelte Fasertechnologie, die einen stark beschleunigten biologischen Abbau unter bestimmten Umweltbedingungen ermöglicht und so ein potentiell wichtiger Faktor bei der Problematik von Mikroplastik in den Meeren werden könnte. Sowohl PrimaLoft® Bio™ Performance Fabric als auch PrimaLoft® Bio™ Insulation sollen ab Herbst 2020 im Handel verfügbar sein.

„Seit Beginn der Entwicklung unserer biologisch abbaubaren Materialien waren Funktionsstoffe ein wichtiger Bestandteil für uns. Dank dieses Durchbruchs können Kleidungstücke ab sofort komplett den Weg zurück in die Natur finden“, sagte Mike Joyce, Präsident und CEO von PrimaLoft. „Da wir bei der Leistung keine Abstriche machen, mussten wir sicherstellen, dass unsere biologisch abbaubaren Fasern dem Herstellungsprozess von Hochleistungs-Funktionsstoffen standhalten und gleichzeitig ihre Fähigkeit zum biologischen Abbau behalten.  Diese Entwicklung öffnet uns neue Horizonte und wir wollen damit Maßstäbe setzen, um die Umweltauswirkungen der Textilindustrie erheblich zu verringern.“

PrimaLoft® Bio™-Fasern bestehen zu 100% aus Recyclingfasern, die sich unter bestimmten Gegebenheiten wie sie in einer Mülldeponie oder im Meerwasser vorherrschen, biologisch abbauen. PrimaLoft hat diese Fasern weiterentwickelt, um sie attraktiver für dort natürlich vorkommende Mikroben zu machen. Diese Mikroben verdauen die Fasern schneller und sorgen dafür, dass der Funktionsstoff zersetzt wird und am Ende lediglich die natürlichen Elemente Wasser, Methan, CO2 und Biomasse zurückbleiben. Die neue Technologie wird dabei  helfen, das wachsende Problem von Mikroplastik in den Ozeanen zu verringern – ein bedeutendes Thema für die Textilindustrie und andere Industriezweige. Laut Schätzungen der Ellen Macarthur Foundation landen jährlich rund eine halbe Million Tonnen Mikrofasern beim Waschen von Textilien auf Kunststoffbasis wie Polyester, Nylon oder Acryl im Meer. PrimaLoft® Bio™-Fasern werden nur abgebaut, wenn sie in Kontakt mit natürlich vorkommenden Mikroben auf Mülldeponien oder im Meer kommen. Dadurch bleiben die Fasern während der gesamten Produktlebenszeit des Kleidungsstücks gewohnt dauerhaft strapazierfähig.

Spezifische Testergebnisse zeigen einen biologischen Abbau von 84,1% in 423 Tagen unter ASTM D5511- Bedingungen* (beschleunigte Deponiesimulation) und 55,1% biologischen Abbau in 409 Tagen unter ASTM D6691- Bedingungen** (beschleunigte Meerwassersimulation). „Wir haben Recycling nie als die endgültige Lösung gesehen. Mit PrimaLoft® Bio™ haben wir nicht nur den Code zur biologischen Abbaubarkeit unserer Fasern geknackt, sondern gehen auch den nächsten Schritt in Sachen Nachhaltigkeit“, sagt Joyce. „Mit neuen Fasertechnologien wie dieser versuchen wir unseren negativen Umwelteinfluss so gering wie möglich zu halten. Das ist Teil unserer Selbstverpflichtung, jeden Tag aufs Neue Verantwortung zu übernehmen. “

Bis heute hat PrimaLoft mehr als 90 Millionen Plastikflaschen wiederaufbereitet und daraus Premium- Isolationen hergestellt. Anfang dieses Jahres präsentierte PrimaLoft bereits seine ersten Isolationen aus 100% recyceltem Material. Bis 2020 werden 90% der PrimaLoft-Isolationsprodukte aus mindestens 50% recyceltem Material (PCR = Post Consumer Recycled) bestehen, ohne dabei Einbußen bei der Leistung aufzuweisen.

PrimaLoft plant, mit einem ähnlichen Bekenntnis zu biologisch abbaubaren Technologien in seinem gesamten Produktportfolio, die Branche weiter voranzutreiben. Mehr Informationen zu PrimaLoft Bio gibt es auch hier: http://primaloft.com/primaloftbio

* Standardtestmethode zur Bestimmung des anaeroben biologischen Abbaus von Kunststoffmaterialien unter anaeroben Verdauungsbedingungen mit hohem Feststoffgehalt
** Standardtestmethode zur Bestimmung des aeroben biologischen Abbaus von Kunststoffmaterialien in maritimer Umgebung durch ein definiertes mikrobielles Konsortium oder ein natürliches Meerwasser-Inokulum

(c) denim expert
12.11.2018

9th Bangladesh Denim Expo captivated great attention of visitors

The 9th edition of Bangladesh Denim Expo has been successfully completed at International Convention City Bashundhara, Dhaka with the aim of highlighting the importance to develop business relationships for promoting best working practices. It showcased the strength and capacity in denim manufacturing of Bangladesh.

The theme of 2-days expo held on 7th & 8th November set ‘Simplicity’ to display latest trends of denim products to the global brands and retailers. Over 5540 visitors and buyers from 1018 companies&55countries from around the world joined the expo.

The theme of this edition ‘Simplicity’ is aimed at defining a much simpler, much easier definition to understand sustainability and ecology in denim. The Founder & CEO of Bangladesh Denim Expo said that “The underlying concept of the Bangladesh Denim Expo is to fulfill the need of the international denim community, offering the opportunity to make new contacts with potential buyers, discovering new products and to gain a comprehensive overview of the latest developments available from the Bangladesh Denim Industry”.

The 9th edition of Bangladesh Denim Expo has been successfully completed at International Convention City Bashundhara, Dhaka with the aim of highlighting the importance to develop business relationships for promoting best working practices. It showcased the strength and capacity in denim manufacturing of Bangladesh.

The theme of 2-days expo held on 7th & 8th November set ‘Simplicity’ to display latest trends of denim products to the global brands and retailers. Over 5540 visitors and buyers from 1018 companies&55countries from around the world joined the expo.

The theme of this edition ‘Simplicity’ is aimed at defining a much simpler, much easier definition to understand sustainability and ecology in denim. The Founder & CEO of Bangladesh Denim Expo said that “The underlying concept of the Bangladesh Denim Expo is to fulfill the need of the international denim community, offering the opportunity to make new contacts with potential buyers, discovering new products and to gain a comprehensive overview of the latest developments available from the Bangladesh Denim Industry”.

A total of 63 exhibitors from 12 countries with Bangladesh displayed their products in the 2-day show held on 7th and 8th November 2018. As Simplicity is the core of this edition of the expo and its series of seminars also let the visitors learn about the process of the Simplicity in denim manufacturing. A total of five seminars and two panel discussions were organized in the expo where international and national experts shared their opinions. The seminars highlighted the need for ‘Simplicity’ within the entire denim supply chain.

Trend Zone
A special event ‘Trend Zone’ area, the unique space dedicated to showcase the latest denim trends and innovative products, has been expanded in this edition where visitors have been able to gain insights on denim fabrics, styling and finishing available in Bangladesh, together with an offer of the most relevant denim publication.

 

(c) Babolat
12.11.2018

Chromarat expertise: At the hear of BABOLAT’s new tennis racket, “PURE AERO”

CHOMARAT, the expert in composites reinforcements, is the partner of BABOLAT with its multiaxial carbon, C-PLY™ Hexagonal. Indeed, the specialist racket sports goods manufacturer is launching the new version of the BABOLAT’s Pure Aero. A combination of ultra-modern design and high performance, this tennis racket for champions has made an appearance on the courts of the Rolex Paris Masters. “We are very proud to be chosen by BABOLAT. Our new carbon reinforcement, added to the heart of the racket, enables better control and makes each shot more precise and stable,” says Pascal JOUBERT DES OUCHES, Sports Equipment Market Director at CHOMARAT.

C-PLYTM HEXAGONAL, THE PERFECT ALLIANCE OF PERFORMANCE & DESIGN

CHOMARAT, the expert in composites reinforcements, is the partner of BABOLAT with its multiaxial carbon, C-PLY™ Hexagonal. Indeed, the specialist racket sports goods manufacturer is launching the new version of the BABOLAT’s Pure Aero. A combination of ultra-modern design and high performance, this tennis racket for champions has made an appearance on the courts of the Rolex Paris Masters. “We are very proud to be chosen by BABOLAT. Our new carbon reinforcement, added to the heart of the racket, enables better control and makes each shot more precise and stable,” says Pascal JOUBERT DES OUCHES, Sports Equipment Market Director at CHOMARAT.

C-PLYTM HEXAGONAL, THE PERFECT ALLIANCE OF PERFORMANCE & DESIGN
The addition of C-PLY™, CHOMARAT’s multiaxial carbon reinforcement, to the core of the BABOLAT’s Pure Aero has increased the racket’s stability while enhancing its performance. The specificity of the reinforcement lies in its stitching thread. “This unique thread brings out the color of the resin pigments because it has been designed to remain visible after its impregnation. It also contributes to extra reinforcement and an exceptional design!” concludes Pascal JOUBERT DES OUCHES.

More information:
CHOMARAT Babolat
Source:

APOCOPE agency

(c) BASF
12.11.2018

BASF 3D Printing Solutions präsentiert auf der formnext neue Produkte und wegweisende strategische Allianzen für den industriellen 3D-Druck

Neue Produkte für Photopolymer- und Lasersinter-Druckverfahren – das präsentiert die BASF 3D Printing Solutions GmbH (B3DPS) auf der diesjährigen Messe formnext in Frankfurt vom 13. bis 16. November in Halle 3.1 Stand F20. Außerdem kündigt das Tochterunternehmen der BASF gleich mehrere neue Partnerschaften für die Entwicklung und den Vertrieb zukunftsweisender Lösungen und Produkte aus dem Bereich 3D-Druck an.

Neue Produkte für Photopolymer- und Lasersinter-Druckverfahren – das präsentiert die BASF 3D Printing Solutions GmbH (B3DPS) auf der diesjährigen Messe formnext in Frankfurt vom 13. bis 16. November in Halle 3.1 Stand F20. Außerdem kündigt das Tochterunternehmen der BASF gleich mehrere neue Partnerschaften für die Entwicklung und den Vertrieb zukunftsweisender Lösungen und Produkte aus dem Bereich 3D-Druck an.

Mit der US-amerikanischen Firma Origin, San Francisco, Kalifornien, ist die B3DPS eine strategische Partnerschaft zur Weiterentwicklung von Photopolymer-Druckprozessen eingegangen. „Wir kombinieren in einem offenen Geschäftsmodell das Material-Know-how der BASF mit der Kompetenz von Origin in der Programmierung von Druckersoftware und der Herstellung der entsprechenden Hardware“, erklärt Volker Hammes, Geschäftsführer BASF 3D Printing Solutions GmbH. Die Zusammenarbeit zeigt bereits erste Erfolge. Origin hat einen neuen Druckprozess entwickelt, mit dem die neuen Ultracur3D-Photopolymere der BASF besonders gut verarbeitet werden können. Das Verfahren bietet eine optimale Kombination aus einer guten Oberflächenbeschaffenheit und hoher mechanischer Stabilität der Endprodukte bei hohem Materialdurchsatz.

Mit Photocentric, einem Hersteller von 3D Druckern sowie zugehöriger Software und Materialien mit Sitz in Peterborough, UK und Phoenix, USA, arbeitet die B3DPS an der Entwicklung von neuen Photopolymeren und großformatigen Photopolymer-Druckern für die Massenproduktion von funktionalen Bauteilen. Photocentric hat den Einsatz von LCD-Bildschirmen als Bilderzeuger für eigene Druckersysteme entwickelt und optimiert. Ziel beider Partner ist es, der Industrie 3D-Druck-Lösungen anzubieten, die Teile von klassischen Fertigungstechniken wie zum Beispiel den Spritzguss für Kleinserien ersetzen und die Herstellung von großen Bauteilen ermöglichen soll.

Die Zusammenarbeit mit Xunshi Technology, einem chinesischen Druckhersteller mit Sitz in Shaoxing, der in den USA unter dem Namen Sprintray firmiert, hat das Ziel die Ultracur3D Produktpalette der B3DPS für weitere Anwendungsfelder im 3D Druck zu erschließen.

Ultracur3D-Portfolio bietet Spezialitäten für Photopolymer-Druckverfahren
Unter dem Markennamen Ultracur3D fasst die B3DPS bereits bewährte, aber auch neue Photopolymere für die entsprechenden 3D Druckverfahren zusammen. Für die neuen Materialien hat BASF spezielle Rohstoffe entwickelt, die besondere Bauteileigenschaften ermöglichen.
„Mit unserem Ultracur3D-Portfolio können wir Kunden verschiedene UV-härtende Materialien für den 3D-Druck anbieten, die weitaus bessere mechanische Eigenschaften und eine höhere Langzeit-Stabilität als bis dato erhältliche Materialien aufweisen“, erklärt András Marton, Senior Business Development Manager bei B3DPS, und weiter: „Diese wurden insbesondere für hoch beanspruchte funktionale Bauteile entwickelt.“

Vertriebsnetzwerk für Filamente wird ausgebaut
Innofil3D, eine Tochtergesellschaft der B3DPS, startet eine Zusammenarbeit mit Jet-Mate Technology mit Sitz in Tjanjin China zum Vertrieb von Kunststoff-Filamenten in China. Parallel dazu wurde eine Vertriebsvereinbarung mit M. Holland in Northbrook, USA für den Vertrieb von Filamenten in den USA geschlossen. „Die USA sind der größte Markt für Filamente, daher wollen wir unsere Aktivitäten dort verstärken“, sagt Jeroen Wiggers, Business Director 3D-P Solutions for Additive Extrusion bei B3DPS, und weiter: „Auch Asien ist ein wichtiger Markt für uns. Wir werden weitere Vertriebskanäle dort aufbauen. 2019 bringen wir unsere Ultrafuse-Filamente auf den asiatischen Markt.“
Die BASF Filamente für den 3D Druck sind in zwei Linien gegliedert. Zum einen handelt es sich hierbei um die bereits existierenden und bekannten Innofil3D Filamente auf Basis generischer Polymere für konventionelle Anwendungen. Darüber hinaus werden mit der Marke Ultrafuse, Filamente auf Basis hochentwickelter Polymerformulierungen für anspruchsvolle technische Anwendungen angeboten. Damit bietet die B3DPS eines der breitesten Filament-Portfolios auf dem Markt an, das verschiedenste Kundenbedürfnisse von Prototypenbau bis hin zur industriellen Anwendung bedient.

SLS: Neues 3-Druck-Material mit Brandschutzklassifizierung
Ultrasint PA6 ist eine neue Materialklasse zum Einsatz in Selective Laser Sintering-Prozessen (SLS), die sich durch eine hohe Steifigkeit und Temperaturbeständigkeit auszeichnet. Neu ist das schwarze und flammenresistente Ultrasint Polyamid PA6 black FR, das die UL94 V2 Brandschutzklassifizierung erreicht. Zusammen mit einem der weltweit führenden Hersteller im Fahrzeugbau für den öffentlichen Personennahverkehr hat die B3DPS Bauteile erarbeitet, welche die Brandschutzauflagen im Innenraum von Fahrzeugen erfüllen. „Zusammen mit unserem Partner stellen wir zurzeit Prototypen, Ersatz- und erste Serienteile her und arbeiten bereits an einer weiteren Verbesserung des Brandschutzverhaltens und weiteren Zertifizierungen“, freut sich Hammes.
Bereits zur AMUG im Frühjahr hatte die BASF das graue Ultrasint PA6 LM X085 vorgestellt. Eine weitere Variante ist das zur formnext verfügbare Polyamid-6-basierte Ultrasint PA6 Black LM X085. Die Prozesstemperatur des Produkts liegt bei 175-185 Grad Celsius und lässt sich somit leicht auf den meisten im Markt verwendeten SLS-Maschinen verarbeiten.

Polypropylen jetzt auch im 3D-Druck-Portfolio der B3DPS
Durch die Akquisition der Advanc3D Materials GmbH im Juli 2018 hat die B3DPS ihr Sortiment um etliche Materialien für den Einsatz auf den gängigen Lasersinter-Maschinen erweitert, zum Beispiel um die Polyamide Adsint PA12, Adsint PA11, Adsint PA11CF und um Adsint TPU flex 90. Besonders hervorzuheben ist Ultrasint PP. Dabei handelt es sich um ein Polypropylen-basiertes Produkt. Polypropylen (PP) weist hervorragende mechanische Eigenschaften auf und wird wegen seines Preis-Leistungsverhältnisses häufig in der industriellen Serienproduktion verwendet. Ultrasint PP zeichnet sich durch eine ausgezeichnete Formbarkeit, eine geringe Feuchtigkeitsaufnahme und Resistenz gegenüber Flüssigkeiten oder Gasen aus. Prototypen und Kleinserien können nun aus dem gleichen Material gefertigt werden, das aus Serienanwendungen bereits bekannt ist. Eine Nachbearbeitung wie Thermoformen, Versiegeln oder Färben ist nach dem Druckprozess möglich.

More information:
BASF New Business
Source:

BASF 3D Printing Solutions GmbH

(c) BASF
12.11.2018

BASF 3D Printing Solutions presents new products at formnext and announces pioneering strategic alliances for industrial 3D printing

New products for photopolymer and laser sinter printing methods from BASF 3D Printing Solutions GmbH (B3DPS) are on show from November 13 to 16 at Stand F20 in Hall 3.1 at this year’s formnext fair in Frankfurt. The BASF subsidiary is also announcing several new partnerships for the development and distribution of groundbreaking 3D printing solutions and products.

B3DPS has entered into a strategic partnership with the US company Origin, San Francisco, California for the further development of photopolymer printing processes. “Within the framework of an open business model, we are combining BASF’s material know-how with Origin’s expertise in printer software programming and the manufacture of the corresponding hardware,” explained Volker Hammes, Managing Director BASF 3D Printing Solutions GmbH. The collaboration has already shown the first signs of success. Origin has developed a new printing method where BASF’s new Ultracur3D photopolymers can be processed particularly well. The technology offers an optimal combination of a good surface finish and high mechanical stability, while also allowing for high material throughput.

New products for photopolymer and laser sinter printing methods from BASF 3D Printing Solutions GmbH (B3DPS) are on show from November 13 to 16 at Stand F20 in Hall 3.1 at this year’s formnext fair in Frankfurt. The BASF subsidiary is also announcing several new partnerships for the development and distribution of groundbreaking 3D printing solutions and products.

B3DPS has entered into a strategic partnership with the US company Origin, San Francisco, California for the further development of photopolymer printing processes. “Within the framework of an open business model, we are combining BASF’s material know-how with Origin’s expertise in printer software programming and the manufacture of the corresponding hardware,” explained Volker Hammes, Managing Director BASF 3D Printing Solutions GmbH. The collaboration has already shown the first signs of success. Origin has developed a new printing method where BASF’s new Ultracur3D photopolymers can be processed particularly well. The technology offers an optimal combination of a good surface finish and high mechanical stability, while also allowing for high material throughput.

B3DPS is working together with Photocentric, a manufacturer of 3D printers and their corresponding software and materials, on the development of new photopolymers and large-format photopolymer printers for mass production of functional components. Based in Peterborough, UK and Phoenix, USA, Photocentric has developed and optimized the use of LCD screens as image generators for its own printing systems. The two partners plan to offer the industry 3D printing solutions that replace parts of traditional manufacturing processes such as injection molding for small series, as well as enabling the production of large components.

The objective of the cooperation with Xunshi Technology, a Chinese printer manufacturer headquartered in Shaoxing, and operates in USA under the name Sprintray, will be opening new fields of application in 3D printing for the Ultracur3D product range of B3DPS.

Ultracur3D specialties for photopolymer printing processes
B3DPS has grouped well-established and new photopolymers designed for the respective 3D printing processes under the brand name Ultracur3D. BASF has developed unique raw materials for its new products that enable special part properties.
“Our Ultracur3D portfolio enables us to offer customers various UV-curable materials for 3D printing that provide far better mechanical properties and higher long-term stability than most available materials,” explained András Marton, Senior Business Development Manager at B3DPS. He added: “These materials have been developed for functional components that are subject to high stress.”

Expansion of distribution network for filaments
Innofil3D, a subsidiary of B3DPS, is entering into a partnership with Jet-Mate Technology, based in Tjanjin, China, for the distribution of plastic filaments in China. In parallel, a distribution agreement has been concluded with M. Holland in Northbrook, USA for the distribution of filaments in USA. “Since the USA is the largest market for filaments, we intend to strengthen our activities there,” said Jeroen Wiggers, Business Director 3DP Solutions for Additive Extrusion at B3DPS, adding: “Asia is another important market for us. We will be developing further distribution channels there and putting our Ultrafuse filaments on the Asian market in 2019.”

BASF’s portfolio of filaments for 3D printing are comprised of two categories; the well-established Innofil3D filaments based on generic polymers for conventional applications and polymer-based Ultrafuse filaments for advanced formulations used in demanding technical applications. One of the broadest filament selections on the market, this portfolio covers customer requirements ranging from prototype to industrial-scale production.

SLS: new 3D printing material with fire protection classification
New flame-resistant Ultrasint Polyamide PA6 Black FR meets UL94 V2 fire protection standards and is a new material class for use in selective laser sintering (SLS) processes, distinguished by high stiffness and thermal stability. In cooperation with one of the global leaders of public transportation vehicles, B3DPS has developed new components that meet vehicle fire protection requirements. “Together with our partner, we are currently producing prototypes, spare parts, and small series components, and are working to further improve flame resistance to meet additional certification specifications,” explained Hammes.
BASF introduced Ultrasint Grey PA6 LM X085 at AMUG this spring and now is followed by another product on show at formnext. Ultrasint PA6 Black LM X085 is based on polyamide 6, and can be processed at 175-185 degrees Celsius therefore making it suitable for most current SLS machines.

B3DPS adds polypropylene to its 3D printing portfolio
Through the acquisition of Advanc3D Materials GmbH in July 2018, B3DPS has expanded its range with numerous materials for use on laser sinter machines, including polyamide Adsint PA12, Adsint PA11, Adsint PA11CF and Adsint TPU flex 90.
Ultrasint PP is a special highlight. This polypropylene-based product exhibits outstanding mechanical properties and is frequently used in standard industrial production as it offers a good balance between price and performance. Ultrasint PP is distinguished by excellent plasticity, low moisture uptake, and resistance to liquids and gases. Prototypes and small batches can now be produced from the same material as used for traditional serial production. Post treatments such as thermoforming, sealing, and dyeing can be performed after printing.

More information:
BASF 3D printing materials
Source:

BASF 3D Printing Solutions GmbH

(c) Veee.com
12.11.2018

Start-Up Veee.com will den Modehandel inspirieren

Jeanny Wang und Thomas Lorenz wollen mit ihrer Online-B2B-Plattform Veee.com das Modebusiness dazu inspirieren, neue Wege zu gehen. Das Onlineportal soll Modemarken die Möglichkeit bieten, ähnlich bildgetrieben wie bei der Bildplattform Instagram, sich rund um die Uhr potenziellen Handelspartnern vorzustellen. Interessierte Händler können direkt über die Plattform mit Marken aus der ganzen Welt Kontakt aufnehmen. FashionUnited wollte von den Unternehmern wissen: Macht das nun Modemessen obsolet?

Eine heikle Frage, insbesondere in Anbetracht der Tatsache, dass Thomas Lorenz zehn Jahre lang bei der Berliner Premium Group gearbeitet hat und dort unter anderem Einkäuferprogramme der Messe anführte. Keineswegs, findet er. Eher sei es als ein ergänzendes Angebot zu sehen, an dem auch Messen, wie die Premium Group selbst, interessiert seien. „Die Premium Group ist einer der Investoren der neuen Plattform“, sagt Lorenz. Andere Investoren möchte er nicht nennen.

Jeanny Wang und Thomas Lorenz wollen mit ihrer Online-B2B-Plattform Veee.com das Modebusiness dazu inspirieren, neue Wege zu gehen. Das Onlineportal soll Modemarken die Möglichkeit bieten, ähnlich bildgetrieben wie bei der Bildplattform Instagram, sich rund um die Uhr potenziellen Handelspartnern vorzustellen. Interessierte Händler können direkt über die Plattform mit Marken aus der ganzen Welt Kontakt aufnehmen. FashionUnited wollte von den Unternehmern wissen: Macht das nun Modemessen obsolet?

Eine heikle Frage, insbesondere in Anbetracht der Tatsache, dass Thomas Lorenz zehn Jahre lang bei der Berliner Premium Group gearbeitet hat und dort unter anderem Einkäuferprogramme der Messe anführte. Keineswegs, findet er. Eher sei es als ein ergänzendes Angebot zu sehen, an dem auch Messen, wie die Premium Group selbst, interessiert seien. „Die Premium Group ist einer der Investoren der neuen Plattform“, sagt Lorenz. Andere Investoren möchte er nicht nennen.

„Wir sind ein Investor und strategischer Partner“, bestätigt Anita Tillmann, Premium-Gründerin und geschäftsführende Gesellschafterin gegenüber WWD. „Veee.com ist ein Baustein, um den digitalen Wandel der Branche weiter zu beschleunigen, der weit über unsere physische Messe hinausgeht.“ So kommt es auch, dass Veee.com bereits „mit den Ausstellern der Premium Group an den Start ging“, wie Lorenz sagt, und dann begann, „weitere Brands zu onboarden.“ Zu betonen, dass Veee dennoch unabhängig von der Premium Group ist und agiert, ist ihm ein Anliegen. „Wir sind ein eigenständiges Unternehmen“, sagt er.

Für die Umsetzung des Projekts hat sich Thomas Lorenz Unterstützung aus dem Tech-Sektor geholt. Jeanny Wang bringt 15 Jahre Erfahrung im Tech-Bereich mit und arbeitete zuvor unter anderem für Samsung SSIC im Silicon Valley. „Wir haben uns den Markt angeschaut und nach Lücken gesucht. Wir haben uns gefragt: Was sind die Needs der Industrie?“, erklärt sie.

More information:
veee.com B2B
Source:

FashionUnited

(c) TRSA
09.11.2018

Florida Linen Services’ Rockledge Plant Earns Hygienically Clean Healthcare Certification

Emphasis on Process, Third-party Validation and Outcome-based Testing
Florida Linen Services has earned the Hygienically Clean Healthcare certification for its Rockledge plant, reflecting their commitment to best management practices (BMPs) in laundering as verified by on-site inspection and their capability to produce hygienically clean textiles as quantified by ongoing microbial testing.

The Hygienically Clean Healthcare certification confirms the organization’s continuing dedication to infection prevention, compliance with recognized industry standards and processing healthcare textiles using BMPs as described in its quality assurance documentation, a focal point for Hygienically Clean inspectors’ evaluation. The independent, third-party inspection must also confirm essential evidence that:

Emphasis on Process, Third-party Validation and Outcome-based Testing
Florida Linen Services has earned the Hygienically Clean Healthcare certification for its Rockledge plant, reflecting their commitment to best management practices (BMPs) in laundering as verified by on-site inspection and their capability to produce hygienically clean textiles as quantified by ongoing microbial testing.

The Hygienically Clean Healthcare certification confirms the organization’s continuing dedication to infection prevention, compliance with recognized industry standards and processing healthcare textiles using BMPs as described in its quality assurance documentation, a focal point for Hygienically Clean inspectors’ evaluation. The independent, third-party inspection must also confirm essential evidence that:

  • Employees are properly trained and protected
  • Managers understand regulatory requirements
  • OSHA-compliant
  • Physical plant operates effectively

To achieve certification initially, laundries pass three rounds of outcome-based microbial testing, indicating that their processes are producing Hygienically Clean Healthcare textiles and diminished presence of yeast, mold and harmful bacteria. They also must pass a facility inspection. To maintain their certification, they must pass quarterly testing to ensure that as laundry conditions change, such as water quality, textile fabric composition and wash chemistry, laundered product quality is consistently maintained. Re-inspection occurs every two to three years.

This process eliminates subjectivity by focusing on outcomes and results that verify textiles cleaned in these facilities meet appropriate hygienically clean standards and BMPs for hospitals, surgery centers, medical offices, nursing homes and other medical facilities.

Hygienically Clean Healthcare certification acknowledges laundries’ effectiveness in protecting healthcare operations by verifying quality control procedures in linen, uniform and facility services operations related to the handling of textiles containing blood and other potentially infectious materials.

Certified laundries use processes, chemicals and BMPs acknowledged by the federal Centers for Disease Control and Prevention (CDC), Centers for Medicare and Medicaid Services, Association for the Advancement of Medical Instrumentation, American National Standards Institute and others. Introduced in 2012, Hygienically Clean Healthcare brought to North America the international cleanliness standards for healthcare linens and garments used worldwide by the Certification Association for Professional Textile Services and the European Committee for Standardization.

Objective experts in epidemiology, infection control, nursing and other healthcare professions work with Hygienically Clean launderers to ensure the certification continues to enforce the highest standards for producing clean healthcare textiles.

The Rockledge plant joins two other Florida Linen locations (Pompano Beach and Jensen Beach) that earned Hygienically Clean Healthcare Certifications in 2017. Florida Linen has provided healthcare laundry and linen services throughout Florida since 2003. “Congratulations to Florida Linen Services on their certification,” said Joseph Ricci, TRSA president and CEO. “This achievement proves their commitment to infection prevention and that their laundry takes every step possible to prevent human illness.”

 

Source:

TRSA

08.11.2018

Zerobarracento brings the Made in Italy zero-waste to Budapest Fashion Week

For the third consecutive year, the Italian brand Zerobarracento was selected to embody the excellence of Italy at the Budapest Fashion Week. On November 14th, Zerobarracento will show on runway S/S 2019. The concept of connection to a fashion garment, and the idea of creating pieces to last is fundamental to this brand. 0 means: zero waste, reduced pollution, and reduced emissions. 100 means: 100% quality, Made in Italy, sustainability and transparency of the production. Patterns are developed with zero-waste techniques, that eliminates textile waste at the design stage, adopting a zero-waste design approach reduces textile waste and the demand on natural resources. The pieces are 100% made in Italy, created with premium sustainable and traceable materials.

For the third consecutive year, the Italian brand Zerobarracento was selected to embody the excellence of Italy at the Budapest Fashion Week. On November 14th, Zerobarracento will show on runway S/S 2019. The concept of connection to a fashion garment, and the idea of creating pieces to last is fundamental to this brand. 0 means: zero waste, reduced pollution, and reduced emissions. 100 means: 100% quality, Made in Italy, sustainability and transparency of the production. Patterns are developed with zero-waste techniques, that eliminates textile waste at the design stage, adopting a zero-waste design approach reduces textile waste and the demand on natural resources. The pieces are 100% made in Italy, created with premium sustainable and traceable materials.

Camilla Carrara, CEO and designer of Zerobarracento, describes the collection as follows: "garments are created with the GOTS certified Bacx™ by Centro Seta organic silks sourced from C.L.A.S.S. e.commerce and the Newlife™ transformed polyester. Shapes and colours were inspired by a Malaysian trip: simplicity and nature are blended giving life to saturated colours".
We are pleased that the collaboration with the Budapest Fashion Week lasts over time and is positive to see the growing interest for the issue of sustainability by consumers of this country.

Source:

GB Network Marketing & Communication