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3906 results
(c) Dibella GmbH. Dibella's CEO Ralf Hellmann.
22.12.2020

Dibella selected as a role model for corporate social responsibility

Dibella has been selected by the German Federal Ministry for Labour and Social Affairs (BMAS) as a model case study for due diligence in the context of human rights. The showpiece for responsible supply chain management is presented on the Ministry’s homepage.

For many years now, Dibella has been engaged in developing a fair and ecologically responsible textile supply chain and was therefore one of 25 enterprises nominated for the prestigious CSR award of the German government in the year 2020. The responsible Federal Ministry of Labor and Social Affairs (BMAS) has now selected the human rights due diligence activities implemented by Dibella as a positive case study. A presentation of the company's extensive activities for sustainable action is now available on the BMAS website.

Dibella has been selected by the German Federal Ministry for Labour and Social Affairs (BMAS) as a model case study for due diligence in the context of human rights. The showpiece for responsible supply chain management is presented on the Ministry’s homepage.

For many years now, Dibella has been engaged in developing a fair and ecologically responsible textile supply chain and was therefore one of 25 enterprises nominated for the prestigious CSR award of the German government in the year 2020. The responsible Federal Ministry of Labor and Social Affairs (BMAS) has now selected the human rights due diligence activities implemented by Dibella as a positive case study. A presentation of the company's extensive activities for sustainable action is now available on the BMAS website.

An encouraging, positive example
"Corporate social responsibility means illuminating the impacts of one's own entrepreneurial actions at all levels and integrating responsible action into all business activities. We have been consistently implementing this philosophy for many years. We attach great importance to the sustainable production of our textiles and to good working conditions throughout our value chain. It therefore makes us proud that our approach is presented by the BMAS as a good example of a positive contribution to society, which can serve as motivation for sustainable commitment in all industries," says Ralf Hellmann, Managing Director of Dibella.

More information:
Dibella CSR
Source:

Dibella GmbH

18.12.2020

Transformation Excellence hält Vortrag an Digital Business University, Berlin.

Am 15.12.2020 referierte Dr. Lukas Röhrs, Managing Partner bei Transformation Excellence, vor Studierenden der Digital Business University zum Thema „Digitale Transformation im Großkonzern und die Konzeption passender IT-Welten“. Dr. Röhrs veranschaulichte dabei die bedeutende Rolle der „IT-Enterprise Architecture“ in der Rolle eines Dirigenten einer modularen, standardisierten IT-Landschaft am Beispiel der umfassenden digitalen Transformation eines Großkonzerns.

Während „digital“ das Wort der Stunde in jedem Unternehmen ist, stellt sich die Frage, wie man eine IT aufbauen kann, die digitale Produkte und Prozesse ermöglicht. In einer Welt der verschmelzenden, konvergenten Beschaffungs-, Produktions- und Vertriebskanäle („No Line“) wird die IT zu einem „Konzert“ aus verteilten Systemen und Funktionen in einem umfassenden Eco-System. Ein solches IT-Eco-System, das sehr komplex werden kann, braucht einen Dirigenten – diese Rolle übernimmt die sogenannte „IT-Enterprise Architecture“.

Am 15.12.2020 referierte Dr. Lukas Röhrs, Managing Partner bei Transformation Excellence, vor Studierenden der Digital Business University zum Thema „Digitale Transformation im Großkonzern und die Konzeption passender IT-Welten“. Dr. Röhrs veranschaulichte dabei die bedeutende Rolle der „IT-Enterprise Architecture“ in der Rolle eines Dirigenten einer modularen, standardisierten IT-Landschaft am Beispiel der umfassenden digitalen Transformation eines Großkonzerns.

Während „digital“ das Wort der Stunde in jedem Unternehmen ist, stellt sich die Frage, wie man eine IT aufbauen kann, die digitale Produkte und Prozesse ermöglicht. In einer Welt der verschmelzenden, konvergenten Beschaffungs-, Produktions- und Vertriebskanäle („No Line“) wird die IT zu einem „Konzert“ aus verteilten Systemen und Funktionen in einem umfassenden Eco-System. Ein solches IT-Eco-System, das sehr komplex werden kann, braucht einen Dirigenten – diese Rolle übernimmt die sogenannte „IT-Enterprise Architecture“.

Die Einführung neuer Produktgenerationen aller großen ERP-Systemanbieter, und im Zuge dessen die Ablösung der großen funktionalen „Monolithen“, zwingt ERP-Kunden dazu, die eigene ERP-Strategien kritisch zu überprüfen und notwendige Schritte einzuleiten. Eine „Enterprise Architecture“ Rolle, angesiedelt zwischen Fachabteilung und IT, kann hier helfen.

Die Rolle der IT-Manager ändert sich zunehmend, hin zur Fähigkeit der Komposition von komplexen IT-Welten. Dabei werden IT-Welten in Balance zwischen Stabilität der Backoffice Standardprozesse, hoher Flexibilität und individuellem Zuschnitt an Kundenkontaktpunkten geschaffen. So verbindet sich „Operational Excellence“ mit einem echten Kundenerlebnis.

Dr. Lukas Röhrs, erfahrener Architekt und Gestalter moderner IT-Welten, erklärt: „Um mit den Anforderungen an die digitale Transformation im Großkonzern fertig zu werden, müssen vier obligatorische Bereiche beherrscht werden: Business / ERP Software Alignment, Enterprise Architektur, Partner und Mitarbeiter Auswahl sowie die Fähigkeit zur Umsetzung der Projekte. Dazu ist eine übergreifende Architektur erforderlich, ohne die es fast zwangsläufig zu Fehlentwicklungen in der IT kommt.“

Source:

Transformation Excellence GmbH

(c) Fraunhofer UMSICHT
17.12.2020

Fraunhofer: Buch »Prototype Nature« erschienen

Das frisch erschienene Buch »Prototype Nature« stellt die Biologie in den Mittelpunkt und geht der Frage nach, wie diese für die Wissenschaft, Technik, Wirtschaft und Gesellschaft als Vorbild fungieren kann, um neue Wege für eine nachhaltigere Welt zu ebnen. Aufbauend auf dem gleichnamigen Symposium, geben Wissenschaftler*innen und Designer*innen Einblicke in vielversprechende Ansätze der Bionik und der Biotechnologie und damit auch Denkanstöße für das eigene Handeln in einer bioinspirierten Welt.

Ein Blick ins Inhaltsverzeichnis: »Giftfreies Antifouling nach biologischem Vorbild«; »Von Tierhaut zu Bakterienhaut – von Modedesign zu Biodesign«; »Von der Natur lernen – eine Skizze zur Utopie des Sein-Lassens« - so lauten 3 der 31 vorgestellten Ansätze. Das Buch zeigt auf, welche Vielfalt es an Interaktionen zwischen Biologie, Technik und Design gibt und bietet die Möglichkeit, die Funktionsweise heutiger Organismen und Ökosysteme besser zu verstehen, und zeigt wie diese in analoge technische und gestalterische Lösungen überführt werden.

Das frisch erschienene Buch »Prototype Nature« stellt die Biologie in den Mittelpunkt und geht der Frage nach, wie diese für die Wissenschaft, Technik, Wirtschaft und Gesellschaft als Vorbild fungieren kann, um neue Wege für eine nachhaltigere Welt zu ebnen. Aufbauend auf dem gleichnamigen Symposium, geben Wissenschaftler*innen und Designer*innen Einblicke in vielversprechende Ansätze der Bionik und der Biotechnologie und damit auch Denkanstöße für das eigene Handeln in einer bioinspirierten Welt.

Ein Blick ins Inhaltsverzeichnis: »Giftfreies Antifouling nach biologischem Vorbild«; »Von Tierhaut zu Bakterienhaut – von Modedesign zu Biodesign«; »Von der Natur lernen – eine Skizze zur Utopie des Sein-Lassens« - so lauten 3 der 31 vorgestellten Ansätze. Das Buch zeigt auf, welche Vielfalt es an Interaktionen zwischen Biologie, Technik und Design gibt und bietet die Möglichkeit, die Funktionsweise heutiger Organismen und Ökosysteme besser zu verstehen, und zeigt wie diese in analoge technische und gestalterische Lösungen überführt werden.

Das 21. Jahrhundert gilt als das Jahrhundert der Biologie. Biotechnische und bioinspirierte Innovationen verändern heutige Produktionssysteme und unseren Alltag radikal. Gleichzeitig wandelt sich die Biologie selbst wie z. B. die Gentechnik oder die synthetische Biologie zeigen. Die vielfältigen Fortschritte in der Bionik und der Biotechnologie führen zu einem umfassenden Wandel der Mensch-Technik-Biologie-Verhältnisse. »Sie erfordert die Übernahme von Verantwortung in einem Maße, wie es uns Menschen in der Vergangenheit nur selten gelungen ist«, schreibt Mitherausgeber Jürgen Bertling des Fraunhofer UMSICHT in seiner Danksagung.

Interdisziplinäre Zusammenarbeit verschiedener Fachdisziplinen
Ein weiterer wichtiger Aspekt des Buches ist die Interaktion zwischen den verschiedenen Wissenschaften, die sich teilweise ergänzen, aber auch an bestimmten Punkten widersprechen.

Wichtig für die vielfältigen Fortschritte in der Bionik und der Biotechnologie ist die interdisziplinäre Zusammenarbeit verschiedener Fachdisziplinen. Um die Biologie, die Natur als Vorbild für die Wirtschaft und die Gesellschaft zu nutzen, müssen Naturwissenschaftler und Ingenieure mit Fachleuten aus den Industriebereichen Produktion und Marketing, Gestaltung und Design auf offene Art und Weise zusammenarbeiten. »Warum trennt man beispielsweise immer die Funktion von der Schönheit? In der Natur ist Schönheit Funktion. Lasst uns von der Natur lernen«, sagt Mitherausgeberin Anke Bernotat, Design-Professorin an der Folkwang Universität der Künste. So können Lösungen für wettbewerbsfähiges und umweltverträgliches Produzieren und Wirtschaften entwickelt werden.

Herausgeber des Buchs sind Jürgen Bertling vom Fraunhofer UMSICHT und Anke Bernotat (Folkwang Universität der Künste). Das Projekt »Prototype Nature« wurde vom BMBF durch die Projektträgern DLR und BIOKON gefördert.

Source:

Fraunhofer-Institut für Umwelt-, Sicherheits- und Energietechnik UMSICHT

Math2Market GmbH: Computergestützte Simulation (c) math2market GmbH
17.12.2020

Math2Market GmbH: Computergestützte Simulation

Computergestützte Simulationen auf der Mikro- und Mesoskala sind ein entscheidender Durchbruch in der Materialforschung und Materialentwicklung. Über 180 namhafte Unternehmen und Forschungseinrichtungen weltweit arbeiten mit der Simulationssoftware GeoDict®.

Die Math2Market GmbH wurde 2011 als Spin-off des Fraunhofer ITWMs in Kaiserslautern gegründet. Die Software-Entwicklung hatte bereits 2001 begonnen und seitdem wird die Funktionalität von GeoDict® mit Kunden ausgebaut.

Computergestützte Simulationen auf der Mikro- und Mesoskala sind ein entscheidender Durchbruch in der Materialforschung und Materialentwicklung. Über 180 namhafte Unternehmen und Forschungseinrichtungen weltweit arbeiten mit der Simulationssoftware GeoDict®.

Die Math2Market GmbH wurde 2011 als Spin-off des Fraunhofer ITWMs in Kaiserslautern gegründet. Die Software-Entwicklung hatte bereits 2001 begonnen und seitdem wird die Funktionalität von GeoDict® mit Kunden ausgebaut.

Die Simulationssoftware GeoDict® integriert aktuelle Forschung und leistungsstarke Softwareentwicklung in eine anwenderfreundliche Lösung, die den gesamten Workflow der Material- und Werkstoffentwicklung digital abbildet. Die ausgezeichnete Bildverarbeitung von 2D- oder 3D-Bilddaten (µCT, FIB/SEM) mithilfe künstlicher Intelligenz ermöglicht eine präzise Charakterisierung und Analyse der Mikrostruktur eines Materials. GeoDict® ist in der Lage, große 3D-Bilddatensätze innerhalb kürzester Zeit auszuwerten und zuverlässige Vorhersagen zum Materialverhalten unter verschiedenen Bedingungen durch Simulation zu treffen. Die digitalen Messergebnisse können dann grafisch dargestellt und im weiteren Entwicklungsprozess eingesetzt werden.

Simulationslösungen für:

  • Filtermedien, Filterelemente, Membranen, Katalysatoren, Benzinpartikel- und Dieselpartikelfilter
  • Batteriematerialien (Kathoden, Anoden, Separatoren, uvm.), Brennstoffzellen
  • Werkstoffentwicklung und -forschung (z.B. technische Textilien, Vliesstoffe, Gewebe, Verbundwerkstoffe, Schäume, Keramiken, uvm.)
  • Digitale Gesteinsphysik und Gesteinsanalyse
Source:

AFBW - Allianz Faserbasierte Werkstoffe Baden-Württemberg e.V.

circl Live Shopping Show am Smartphone (c) circl.link GmbH
16.12.2020

circl: Mit Live Video Shopping durch die Krise

Das Mainzer Start-up circl startet deutschlandweit das erste “Live Video-Shopping Erlebnis mit Preisvergleich und Bonusprogramm”. Auf circl.link werden Kund:innen von Freund:innen und Influencer:innen mit Produktempfehlungen inspiriert. Fachberater:innen können, z.B. aus dem stationären Handel oder von zu Hause aus, im Videochat beraten.

circl bietet eine Social Shopping Plattform mit über 350 Shops (60 Mio. Produkten) und Preisvergleich an. Der Kauf und die Empfehlung wird über circl mit auszahlbaren Punkten belohnt (1 Punkt pro 2€). Unter den Affiliate-Partnerprogrammen befinden sich bekannte Größen wie MediaMarkt, Bonprix und Quelle, aber auch Nischenanbieter und Start-ups.

Das Mainzer Start-up circl startet deutschlandweit das erste “Live Video-Shopping Erlebnis mit Preisvergleich und Bonusprogramm”. Auf circl.link werden Kund:innen von Freund:innen und Influencer:innen mit Produktempfehlungen inspiriert. Fachberater:innen können, z.B. aus dem stationären Handel oder von zu Hause aus, im Videochat beraten.

circl bietet eine Social Shopping Plattform mit über 350 Shops (60 Mio. Produkten) und Preisvergleich an. Der Kauf und die Empfehlung wird über circl mit auszahlbaren Punkten belohnt (1 Punkt pro 2€). Unter den Affiliate-Partnerprogrammen befinden sich bekannte Größen wie MediaMarkt, Bonprix und Quelle, aber auch Nischenanbieter und Start-ups.

In Zeiten von Corona und dem Lockdown benötigt insbesondere der stationäre Handel eine schnelle aber auch nachhaltige Lösung, um in Kundenkontakt zu bleiben und neue Einnahmequellen zu erschließen. circl bietet stationären Händler:innen die Möglichkeit, ihre Läden als Showroom einzusetzen und Produkte über die unabhängigen Partnershops zu bewerben. So profitieren Händler:innen vom Online-Shopping ihrer Kund:innen. Als Live-Host können sich alle gewerblichen Personen mit Fachwissen hier bewerben.

Die Live Shopping Funktion ist zum Marktstart am 16.12.2020 in der iOS & Android App verfügbar. Im Livestream haben Berater:innen die Möglichkeit, auf Fragen der Community einzugehen. Kund:innen kaufen direkt über den Preisvergleich im Shop ihrer Wahl und sammeln Punkte.

Source:

circl.link GmbH

Elleti Group partners with Wiser Wash for Europe and the Mediterranean area, for a more sustainable fashion. (c) Elleti Group
Elleti Group
16.12.2020

Partnership of Elleti Group and Wiser Wash

  • Elleti Group partners with Wiser Wash for Europe and the Mediterranean area, with Portugal being the only exception, for a more sustainable fashion.
  • The enterprise based in Verona joins Wiser Wash’s international network and adopts the innovative patented process for the treatment of denim that has the market’s lowest environmental impact.

Tradition and innovation: this combination has always characterized Elleti Group, a historic company based in San Bonifacio and an important point of reference for the denim industry and beyond. Now it is also the exclusive partner of Wiser Wash for Europe and the Mediterranean area, with Portugal being the only exception. Specializing in laundry, dyeing and garment making services, the company is led by the steady hand and ambitious vision of Luigi Lovato, who was recently recognized by Rivet50 as one of 2020's fifty most influential people in the denim ecosystem.

  • Elleti Group partners with Wiser Wash for Europe and the Mediterranean area, with Portugal being the only exception, for a more sustainable fashion.
  • The enterprise based in Verona joins Wiser Wash’s international network and adopts the innovative patented process for the treatment of denim that has the market’s lowest environmental impact.

Tradition and innovation: this combination has always characterized Elleti Group, a historic company based in San Bonifacio and an important point of reference for the denim industry and beyond. Now it is also the exclusive partner of Wiser Wash for Europe and the Mediterranean area, with Portugal being the only exception. Specializing in laundry, dyeing and garment making services, the company is led by the steady hand and ambitious vision of Luigi Lovato, who was recently recognized by Rivet50 as one of 2020's fifty most influential people in the denim ecosystem. The partnership with Wiser Wash is a fitting continuation of Elleti Group's tireless pursuit of excellence, development of cutting-edge solutions and commitment to environmental sustainability, which has always projected the proud Made in Italy tradition towards the future.

With the introduction of Wiser Wash's technology, Elleti Group has significantly reduced the amount of resources used in traditional garment treatment. This patented washing method eliminates the use of pumice stone and all harmful chemicals, while drastically reducing water consumption throughout the process. In addition, the efficiency of the process lowers chemical and mechanical stress on fabric fibers as compared to traditional treatment, guaranteeing greater garment robustness and longevity.

This important milestone is the latest and more relevant result of a commitment that has been integral to Elleti Group's approach since its foundation. This was already present in the Earthkeepers collection – a line of low environmental impact treatments which marked the culmination of research and experimentation journey, aimed at developing an authentic look whilst looking out for the safeguard of the environment, its resources and its people. Record of the company's evolution is kept in the "Stadium", an impressive archive of Elleti Group collections. There displayed are some 15,000 garments, direct evidence of the stylistic and technological developments that have made Elleti Group an international benchmark for creativity and high quality.

"Nothing is more important to us than satisfying our clients' needs. We put all our expertise and experience at the service of their creative ideas," said Luigi Lovato, Founder and CEO of Elleti Group. "The partnership with Wiser Wash is definitely another reason to be proud, and it will set our bar even higher in guaranteeing quality, authenticity and an ever-increasing respect for the environment and our employees."

Source:

Menabo

JEC Summit Sports & Health - Connect exceeds goals and sets new standards for JEC digital events
JEC Summit Sports & Health - Connect
15.12.2020

JEC Summit Sports & Health - Connect exceeds goals and sets new standards for JEC digital events

First edition of JEC Summit Sports & Health – Connect, an online event platform devoted to medical and sports equipment manufacturers using composites, ended last week going above and beyond its set goals. JEC Summit Sports & Health – Connect brought together professionals from the whole composites value chain and allows decision-makers to evolve and inspire through a subsequent event program. This summit was the first in a long line of events devoted to composites in the Sports and Health industry that are to come within the next two years.

The three-day event was conceived as a forum to gather composites professionals, affiliates, and high-profile speakers to share their expertise in composites materials involved in creating state-of-the-art medical devices and sports equipment.

First edition of JEC Summit Sports & Health – Connect, an online event platform devoted to medical and sports equipment manufacturers using composites, ended last week going above and beyond its set goals. JEC Summit Sports & Health – Connect brought together professionals from the whole composites value chain and allows decision-makers to evolve and inspire through a subsequent event program. This summit was the first in a long line of events devoted to composites in the Sports and Health industry that are to come within the next two years.

The three-day event was conceived as a forum to gather composites professionals, affiliates, and high-profile speakers to share their expertise in composites materials involved in creating state-of-the-art medical devices and sports equipment.

“Following the enforced postponement of many trade shows, we took the step of becoming the first organizer to stage an online event dedicated to composites in the sports and health industry. We put together a high-level conference agenda and speaker roster, and devised some great ideas for virtual networking, said Christian Strassburger, Event Director at JEC Group. “I could not be prouder of what we achieved with many delegates from Europe and Americas tuning in, including representatives from more than 36 countries. I would also like to take this opportunity to thank all our sponsors and partners. Their trust, support, and input were a crucial part of both the quality and success of the summit.”

The event attracted an audience of more than 1,100 professionals from the composites industry, from 36 countries, and helped organize 216 pre-arranged one to one meetings between buyers and sellers via our dedicated online meeting rooms, this without mentioning informal networking between participants. It reached these numbers, as participants logged on in considerable numbers to learn from the insights and ideas of the unparalleled line-up of high-level speakers who took part in the summit’s twenty-track conference.

The agenda for the JEC Summit Sports & Health – Connect featured tracks on current trends and Innovations in sports & health composite applications, with keynotes delivered by Dominic LeBlanc Senior Concept Engineer, at Callaway Golf, Christophe Lecomte, Director of Biomechanical Solutions R&D, at Össur, Fleur Jong, Professional Sprinter, and Co-founder of the Para Athletics Foundation and Damiano Salvatori, Materials Research Engineer, at the Straumann Group.

The panel of high-profile experts from Europe and America offered perspectives and inspiration for the next generation of medical and sports devices made of composites materials. The line-up included Bjorn Ivar Austrem, Technical Director, at Madshus, Laurine Calistri, Research Engineer, at Proteor, Anatole Gilliot, CEO of Suprem, Julien Duplay, Composites Methods Engineer, at Decathlon, Eric Jackson, President of Apex Watercraft, Stéphan Vérin, General Secretary, at EuraMaterials, Maximilian Segl, Principal Expert Composites, and Johannes Wölper, Development Engineer, both from Ottobock, and Matthew Dickinson, Senior Lecturer in Engineering, at University of Central Lancashire. Christos Karatzias, at Mitsui Chemicals Europe and Anthony Bert, at Helicoid Industries.

And one cannot omit the international startups that pitched all through the three-day event: ProsFit (Bulgaria), Alchemy (Greece), moi composites (Italy), Mercuris (Germany), Arevo/Superstrata (USA), Checkerspot/WNDR Alpine (USA), Ambrocio (Finland) Nairoby (Argentina). All gave inspiring and promising perspectives in the sector and what to look for in the near future.

Source:

JEC Press Relations

15.12.2020

Baldwin expands cleaning portfolio with TowerClean™ G2 for coldset offset presses

  • Innovative system uniquely combines blanket and guide roller cleaning to enhance productivity

Baldwin Technology Company Inc. has added TowerClean™ G2 for coldset offset presses to its range of best-in-class cleaning systems and consumables. Complementing the Impact Fusion™ and PREPAC®  product lines, the TowerClean G2 is a combined blanket and guide roller cleaning system that enables consistent print quality, more flexibility and increased productivity through fast and efficient cleaning cycles, which optimize uptime and reduce start-up waste.

  • Innovative system uniquely combines blanket and guide roller cleaning to enhance productivity

Baldwin Technology Company Inc. has added TowerClean™ G2 for coldset offset presses to its range of best-in-class cleaning systems and consumables. Complementing the Impact Fusion™ and PREPAC®  product lines, the TowerClean G2 is a combined blanket and guide roller cleaning system that enables consistent print quality, more flexibility and increased productivity through fast and efficient cleaning cycles, which optimize uptime and reduce start-up waste.

For efficient blanket cleaning, TowerClean G2 distributes spray evenly across the web, and its optional brushes aid in lint removal. Utilizing Baldwin’s precision spray technology, this innovative system also has a dual-side option for those printers running coated stock paper. In addition, TowerClean G2 offers various operation modes, including combined blanket and guide roller cleaning, blanket cleaning only and guide roller cleaning only. “TowerClean G2 brings Baldwin surface cleaning technology to the small-format press market,” said Michael Stürmer, Baldwin’s Vice President, Product Line Cleaning. “While highly valued for their format flexibility, these presses often do not have the space needed for conventional blanket cleaning. With its modular and expandable design, the TowerClean G2 provides several configuration options to meet production requirements.” To support this new system, Baldwin offers its unique and Fogra-approved cleaning solvent TowerWash 2, which was specifically created for TowerClean G2.

“The TowerClean G2 was developed because of requests from customers, and we have, in fact, already sold two systems to web offset printers in Europe and the US,” continued Stürmer. “This new system further reinforces Baldwin’s strong commitment to creating innovative cleaning technologies for web offset customers.”

Source:

Baldwin Technology Company Inc.

Kelheim Fibres nominated for the “Cellulose Fibre Innovation of the Year 2021” award © Kelheim Fibres Gmb- Stefanie Müller
2020 FemHyPad
15.12.2020

Kelheim Fibres nominated for the “Cellulose Fibre Innovation of the Year 2021” award

Kelheim Fibres has been named as one of the finalists for the “Cellulose Fibre Innovation of the Year 2021” innovation award to be presented at the 2nd International Conference on Cellulose Fibres. With their plant-based and biodegradable fibres, the Bavarian viscose speciality fibres manufacturer presents a significant contribution to a plastic-free future for AHP (absorbent hygiene products). In contrast to other natural fibres, which are already available in fibre form and can only be treated on the surface, Kelheim’s technological flexibility offers the possibility to modify cross-sections and to introduce additives into the fibre matrix for intrinsic functionalisation. Through these modifications, Kelheim tailors its fibres specifically to the requirements of the individual nonwoven layers of the AHP and is able to achieve comparable performance values to synthetic fibres. 

Kelheim Fibres has been named as one of the finalists for the “Cellulose Fibre Innovation of the Year 2021” innovation award to be presented at the 2nd International Conference on Cellulose Fibres. With their plant-based and biodegradable fibres, the Bavarian viscose speciality fibres manufacturer presents a significant contribution to a plastic-free future for AHP (absorbent hygiene products). In contrast to other natural fibres, which are already available in fibre form and can only be treated on the surface, Kelheim’s technological flexibility offers the possibility to modify cross-sections and to introduce additives into the fibre matrix for intrinsic functionalisation. Through these modifications, Kelheim tailors its fibres specifically to the requirements of the individual nonwoven layers of the AHP and is able to achieve comparable performance values to synthetic fibres. 

In addition to this, the speciality fibres from Kelheim offer a very attractive ratio of cost to performance in comparison with other fibres of natural origin such as organic cotton. They are therefore not only able to enhance the performance of the final products more effectively than other bio-based alternatives, but are, at the same time, financially attractive. "Consumers of absorbent hygiene products are often faced with a choice between sustainable solutions made from fibres of natural origin and products with better performance and good fluid management properties produced using synthetic fibres,“ says Dominik Mayer, from Kelheim’s R&D team. „Our goal is to offer products to the consumer which combine both sustainability and performance. Our sustainable and functional fibre technologies now make this possible.“

The project is a good illustration of the central element of Kelheim Fibres‘ innovation philosophy: the identification of unsolved problems in the market and the development of solutions in close cooperation with experts along the value chain using open innovation techniques. Fibres from Kelheim also offer a significant contribution to overcoming one of the biggest global challenges of our time, by reducing the amount of plastic waste in the environment. Step by step, or in this case layer by layer – Kelheim Fibres is moving towards a vision of a plastic-free future.

Kelheim’s developments include the hydrophobized Olea fibre (for fast acquisition and efficient transfer of liquid and for better rewet values in the topsheet) as well as the Galaxy® fibre (for an efficient and optimised distribution of liquids in the Acquisition Distribution Layer (ADL) via capillary channels) and the Bramante fibre (which can store up to 260% of its own weight of liquids in chambers inside the fibre). Kelheim’s fibres can also be processed in the textile sector, to enable solutions in the field of reusable hygiene products such as menstrual underwear. All these fibres are already commercially available. Kelheim Fibres is cooperating with an innovative AHP manufacturer and an innovative nonwoven supplier to incorporate the fibres into new end products.

More information:
Kelheim Fibres cellulose fiber
Source:

Kelheim Fibres

14.12.2020

Hexcel and Safran Expand Scope of Existing Contract

Hexcel and Safran Expand Scope of Existing Contract for Advanced Composite Materials on Commercial Aerospace Programs

Hexcel Corporation (NYSE: HXL) announced today that the scope of its long-term supplier contract with Safran S.A. has been expanded to include advanced composite materials for a broader range of commercial aerospace applications.

For more than three decades, Hexcel has been a trusted, leading supplier of high-performance, advanced composites such as carbon fiber, adhesives, prepregs, dry fabrics, and honeycomb core to Safran programs. Since 2013, Hexcel HexTow® IM7 carbon fiber has been supplied for the LEAP*-1A, -1B and -1C engine programs. That contract now has been amended to include HexTow IM7 for the GE9X engine that powers the Boeing 777X.The contract also includes Hexcel core, adhesives, prepregs, and fabrics for additional applications on engine nacelles and aircraft interiors.

Hexcel and Safran Expand Scope of Existing Contract for Advanced Composite Materials on Commercial Aerospace Programs

Hexcel Corporation (NYSE: HXL) announced today that the scope of its long-term supplier contract with Safran S.A. has been expanded to include advanced composite materials for a broader range of commercial aerospace applications.

For more than three decades, Hexcel has been a trusted, leading supplier of high-performance, advanced composites such as carbon fiber, adhesives, prepregs, dry fabrics, and honeycomb core to Safran programs. Since 2013, Hexcel HexTow® IM7 carbon fiber has been supplied for the LEAP*-1A, -1B and -1C engine programs. That contract now has been amended to include HexTow IM7 for the GE9X engine that powers the Boeing 777X.The contract also includes Hexcel core, adhesives, prepregs, and fabrics for additional applications on engine nacelles and aircraft interiors.

“It was time to include Safran Cabin, Safran Seats and Safran Aerosystems within our global long-term agreement,” said Thierry Viguier, Vice President, Safran Materials Purchasing. “Hexcel has shown again, during this difficult period of time, that they are a strong and reliable long-term partner.”

“This contract expansion is the result of a successful, collaborative relationship between Safran and Hexcel that started more than 35 years ago to serve the aerospace industry,” said Thierry Merlot, President Aerospace Europe, Asia Pacific, Middle East, Africa & Industrial. “This agreement will further strengthen the long-term partnership between our companies and reinforces our strategic position within Safran’s First Circle suppliers.”

Christian Straubhaar – New Head of Sales at Rieter Machines & Systems (c) Rieter
Christian Straubhaar
14.12.2020

Christian Straubhaar – New Head of Sales at Rieter Machines & Systems

  • In course of the succession planning, Christian Straubhaar will take on the position as Senior Vice President Sales at Rieter Machines & Systems in Winterthur on January 1, 2021.
  • Straubhaar will succeed Reto Thom who will retire.

Christian Straubhaar holds an Engineering Master’s Degree in Industrial Management from the Swiss Federal Institute of Technology in Zurich (ETH) and is a sales executive with 20 years of extensive experience in the textile industry. Recently, Straubhaar was responsible as Group Sales & Marketing Director at Itema for the world-wide sales of machines and spare parts. Prior, he held various positions in Operations and as Business Unit Head in Itema and other global textile companies.

His professional career shows a solid track record in identifying new market potentials and growing the business for the company. Straubhaar has a longstanding experience in selling to both large and small customers and developing key accounts within our industry.

  • In course of the succession planning, Christian Straubhaar will take on the position as Senior Vice President Sales at Rieter Machines & Systems in Winterthur on January 1, 2021.
  • Straubhaar will succeed Reto Thom who will retire.

Christian Straubhaar holds an Engineering Master’s Degree in Industrial Management from the Swiss Federal Institute of Technology in Zurich (ETH) and is a sales executive with 20 years of extensive experience in the textile industry. Recently, Straubhaar was responsible as Group Sales & Marketing Director at Itema for the world-wide sales of machines and spare parts. Prior, he held various positions in Operations and as Business Unit Head in Itema and other global textile companies.

His professional career shows a solid track record in identifying new market potentials and growing the business for the company. Straubhaar has a longstanding experience in selling to both large and small customers and developing key accounts within our industry.

Reto Thom has very successfully lead the Sales department at Rieter Machines & Systems for many years and made an enormous contribution to the success of the company.

More information:
Christian Straubhaar Rieter
Source:

Rieter Holding AG

Speidel: “Mama by SPEIDEL” und “Pure – remade with love” (c) Speidel
11.12.2020

Speidel: “Mama by SPEIDEL” und “Pure – remade with love”

Mit zwei Neuheiten im Basic Programm unterstreicht der Wäschehersteller SPEIDEL, dass Frauen in allen Lebenslagen ein gutes Gefühl auf der Haut verdienen. Mit Mama by SPEIDEL bringt das Unternehmen erstmals Wäsche für Schwangerschaft und Stillzeit auf den Markt. Hochwertige Qualität und maximaler Tragekomfort stehen ab Herbst 2021 auch schwangeren und stillenden SPEIDEL Kundinnen zur Verfügung. Für ein gutes Gefühl, nicht nur auf der Haut, steht die neue Serie Pure – remade with love. Pure besteht zu 86% aus Reco Nylon® und stellt die Weichen des Unternehmens für einen noch ressourcenschonenderen Umgang mit Natur und Umwelt.

Mit zwei Neuheiten im Basic Programm unterstreicht der Wäschehersteller SPEIDEL, dass Frauen in allen Lebenslagen ein gutes Gefühl auf der Haut verdienen. Mit Mama by SPEIDEL bringt das Unternehmen erstmals Wäsche für Schwangerschaft und Stillzeit auf den Markt. Hochwertige Qualität und maximaler Tragekomfort stehen ab Herbst 2021 auch schwangeren und stillenden SPEIDEL Kundinnen zur Verfügung. Für ein gutes Gefühl, nicht nur auf der Haut, steht die neue Serie Pure – remade with love. Pure besteht zu 86% aus Reco Nylon® und stellt die Weichen des Unternehmens für einen noch ressourcenschonenderen Umgang mit Natur und Umwelt.

Mama by SPEIDEL
SPEIDEL begleitet Frauen ein Leben lang mit hochwertiger und nachhaltiger Wäsche, mit der Serie Mama by SPEIDEL nun auch während und nach der Schwangerschaft. Grundlage ist die Qualität Natural Beauty. Die Kombination aus SeaCellTM LT-Faser, einer aus Algen gewonnenen Naturfaser, und feinster Supima Baumwolle garantiert maximalen Tragekomfort, einen besonders weichen Griff und einen edlen Glanz. Beim Tragen der Wäsche setzt die natürliche Hautfeuchtigkeit eine Vielzahl an Nährstoffen der Alge frei, welche die Haut während der Schwangerschaft spürbar pflegen. Bequem sitzende Wäscheteile, die nicht einschneiden, begleiten stützend durch die Schwangerschaft und sind echte Wohlfühlwäsche für Mamas.

Pure – remade with love
Für den Wäschehersteller SPEIDEL ist der hohe Anspruch an Qualität „Made in Europe“ mit Respekt vor Natur und Umwelt kein neuer Trend, sondern eine Selbstverständlichkeit. Doch egal wie ökologisch oder fair etwas hergestellt wird, ohne Ressourcen geht es nicht. Um diesem Problem entgegenzuwirken, verwertet SPEIDEL gebrauchte Ressourcen in neuen Kollektionen wieder. Diese Liebe zur Wäsche und zur Umwelt bringt die neue Serie Pure – remade with love zum Ausdruck. Pure besteht zu 86% aus Reco Nylon®, einer umweltfreundlichen und mechanisch hergestellten Faser aus recyceltem Polyamid. Die Ausgangsbasis für die neue Tüllserie Pure bilden die Reste aus der unternehmenseigenen Hauptproduktion des Faserherstellers NUREL. Der Produktionsprozess von Reco Nylon® findet vollständig bei NUREL statt, wodurch der Umwelt CO2-Emissionen erspart bleiben, die bei der Herstellung und dem Transport des Rohmaterials entstehen. Die Produktion von Reco Nylon® erzeugt etwa neun Mal weniger CO2-Emissionen als die Standardproduktionsverfahren für neues Polyamid.

More information:
Speidel Unterwäsche Nachhaltigkeit
Source:

Panama PR GmbH

11.12.2020

Epson: Platin-Zertifizierung der Responsible Business Alliance

Das indonesische Epson-Werk wurde von der Responsible Business Alliance (RBA) mit dem Platin-Status zertifiziert. Es erhält damit die Bestätigung für den höchsten Standard im Bereich soziale Verantwortung und Nachhaltigkeit. Die Responsible Business Alliance (RBA) ist die weltweit größte Industrievereinigung, die sich für die Einhaltung von Nachhaltigkeitszielen in globalen Lieferketten engagiert und sich global für die Rechte von Arbeitnehmer*innen einsetzt.

Das Werk produziert Tintenstrahldrucker für Unternehmenskunden und private Anwender, darunter unter anderem die Epson EcoTank Modelle, die ohne Tintenpatronen und stattdessen mit einem Tintentanksystem arbeiten. Die Epson EcoTanks sind umweltfreundlich und erfreuen sich einer großen Beliebtheit. Bis heute konnte Epson weltweit über 50 Millionen EcoTank Drucker verkaufen.

Das indonesische Epson-Werk wurde von der Responsible Business Alliance (RBA) mit dem Platin-Status zertifiziert. Es erhält damit die Bestätigung für den höchsten Standard im Bereich soziale Verantwortung und Nachhaltigkeit. Die Responsible Business Alliance (RBA) ist die weltweit größte Industrievereinigung, die sich für die Einhaltung von Nachhaltigkeitszielen in globalen Lieferketten engagiert und sich global für die Rechte von Arbeitnehmer*innen einsetzt.

Das Werk produziert Tintenstrahldrucker für Unternehmenskunden und private Anwender, darunter unter anderem die Epson EcoTank Modelle, die ohne Tintenpatronen und stattdessen mit einem Tintentanksystem arbeiten. Die Epson EcoTanks sind umweltfreundlich und erfreuen sich einer großen Beliebtheit. Bis heute konnte Epson weltweit über 50 Millionen EcoTank Drucker verkaufen.

„Wir unterstützen die Entwicklung hin zu einer nachhaltig arbeitenden Gesellschaft durch unsere Produkte und Dienstleistungen genau wie durch die Organisation unserer Fabrik- und Bürobetriebe“, bestätigt Tatsuaki Seki, Chief Sustainability Officer von Epson. „Dies bedeutet nicht nur, die Umweltauswirkungen von allem was wir tun zu berücksichtigen, sondern auch, sozial verantwortlich zu handeln. Wir freuen uns sehr über die Erreichung des Platin-Status. Es ist uns sehr wichtig, diesen hohen Standard auch in Zukunft beizubehalten und unsere Maßnahmen für einen nachhaltigen Betrieb weiter auszubauen.“

More information:
Epson Textildrucker
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Epson Deutschland GmbH

SPEIDEL Herbst/Winter-Kollektion 2021: Frohnatur (c) SPEIDEL GmbH
11.12.2020

SPEIDEL Herbst/Winter-Kollektion 2021: Frohnatur

Adieu Stimmungstief – hallo Frohnatur

2021 verbannt SPEIDEL den Winter-Blues aus der Wäscheschublade: Die Herbst/Winter-Kollektion mit dem Titel Frohnatur lässt keinen Platz für das Stimmungstief der dunklen Jahreszeit, sondern lenkt den Fokus auf die Verbundenheit zur Natur und dem daraus entstehenden Glücksgefühl. Die Kollektion spiegelt die Schönheit der kalten Jahreszeit in all ihren farblichen Facetten wider.

Adieu Stimmungstief – hallo Frohnatur

2021 verbannt SPEIDEL den Winter-Blues aus der Wäscheschublade: Die Herbst/Winter-Kollektion mit dem Titel Frohnatur lässt keinen Platz für das Stimmungstief der dunklen Jahreszeit, sondern lenkt den Fokus auf die Verbundenheit zur Natur und dem daraus entstehenden Glücksgefühl. Die Kollektion spiegelt die Schönheit der kalten Jahreszeit in all ihren farblichen Facetten wider.

Die neue SPEIDEL Herbst/Winter-Kollektion ist an das herbstliche Naturparadies angelehnt. Hoher Komfort und von den Jahreszeiten inspirierte Muster stehen neben regionaler Produktion und ressourcenschonendem Umgang mit Natur und Umwelt im Mittelpunkt. Die vielfältigen Schnitte präsentieren sich in einer erdig-pudrigen Farbpalette wie Tan, Vanilla und Skin. Die Töne Viola, Pecan und Forest setzen farbliche Akzente. Florale Spitze und verspielte Drucke erinnern an herbstliche Weiden und spätsommerliche Blumenwiesen. Neu und ein Highlight aller Liefertermine sind angesagte Turtle Neck Variationen. Hochwertige Materialien aus schnell nachwachsenden Rohstoffen, wie Bambus und weitere innovative SPEIDEL-Qualitäten, machen die Frohnatur auf der Haut spürbar.

 

Weitere Informationen zu der Kollektion finden Sie im Anhang.

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Panama PR GmbH

Turkish textile manufacturers wait for ITM 2021 Exhibition (c) ITM
10.12.2020

Turkish textile manufacturers wait for ITM 2021 Exhibition to expand their investments

The Turkish textile industry, which continues its exports and investments without slowing down despite the devastating pandemic, once again proved its strength, especially in this period. ITM 2021 Exhibition, which will be held in Istanbul between 22 and 26 June 2021, will provide a great advantage to companies that desire to expand their investments and introduce their brand new technologies.

The Turkish textile industry, which continues its exports and investments without slowing down despite the devastating pandemic, once again proved its strength, especially in this period. ITM 2021 Exhibition, which will be held in Istanbul between 22 and 26 June 2021, will provide a great advantage to companies that desire to expand their investments and introduce their brand new technologies.

Although there were slowdowns in the textile industry in April and May this year due to the troublesome coronavirus pandemic , the Turkish textile industry succeeded a big breakthrough with the removal of restrictions in June, thanks to both its textile production infrastructure and international exports capacity. The exports of the textile and raw materials sector increased and the companies turned to new investments. While many local companies enlarged their facilities, some of them made new investment decisions. For example, while a giant hygienic and medical fabric production facility was invested in Çorlu, another Turkish company, a global brand in textile machinery production, decided to invest 40 million Turkish Lira. Gaziantep-based spunbond and meltblown nonwoven manufacturer company added two new meltblown lines to its operations. Another company also began to invest in the production of raw materials that they import. This investment activity in Turkey, where is a manufacturing base of European customers whet the appetite of international investors. One of South Korea's largest conglomerates has rolled up its sleeves for an investment of 430 million US Dollars in Çerkezköy. Due to the investments, the purchase of textile machinery increased by 37.1 percent in the first nine months of 2020 amounting to over 1 billion US Dollars.

The Accurate Address for Investment Decisions: ITM 2021 Exhibition
Although the companies took advantage of the pandemic period as an opportunity and continued their investments, many of them are waiting for the ITM 2021 Exhibition for large machinery purchases. ITM 2021 Exhibition, which will be held between 22 and 26 June 2021 at Istanbul Tüyap Fair and Congress Center, will gather thousands of participating companies and visitors under one roof. The company officials, who will have the opportunity to observe the latest technological products to be exhibited by the international and domestic exhibitors, will direct their investments by meeting with the experts of the sector. The machines produced for technical textiles, which became even more important during the devastating pandemic period, will attract the attention of visitors. Thanks to the machinery purchases and business partnerships of both domestic and international companies, there will be great dynamism in the textile industry and the national economy.

Source:

ITM

Autor Bernhard Roetzel mit der neuen Maßfibel (c) Ralph Lüker
Autor Bernhard Roetzel mit der neuen Maßfibel
10.12.2020

cove: „Alles auf Maß“ – neues Coffeetable Book

Ein neues „Lieblingsstück“ der renommierten Maßschneider-Marke cove ist die aktuelle „Maßfibel“ mit fast 150 Seiten Stilwissen über die hohe Kunst der Maßschneiderei. Als Herausgeber eines Buches betreten die Maßschneider von cove ein neues Terrain und haben sich prominente Unterstützung gesucht: In Zusammenarbeit mit dem Stilpapst und Autor Bernhard Roetzel haben die Maßpioniere und Unternehmensgründer Dr. Christian Tietz und Ulrich Hesse ihr Projekt einer Maßfibel jetzt realisiert. Es ist eine bilderreiche Hommage an das traditionelle Schneiderhandwerk. „Wir wollten in kompakter Form die Kunst unserer Maßschneider in einem stilvollen Buch ausführlich und wissensreich präsentieren – als Wertschätzung für dieses nachhaltige Handwerk,“ so Ulrich Hesse. Schöne Produkte zu fertigen, die der Kunde seine Lieblingsstücke nennt, ist das Ziel von cove, die Maßschneider aus Düsseldorf.

Ein neues „Lieblingsstück“ der renommierten Maßschneider-Marke cove ist die aktuelle „Maßfibel“ mit fast 150 Seiten Stilwissen über die hohe Kunst der Maßschneiderei. Als Herausgeber eines Buches betreten die Maßschneider von cove ein neues Terrain und haben sich prominente Unterstützung gesucht: In Zusammenarbeit mit dem Stilpapst und Autor Bernhard Roetzel haben die Maßpioniere und Unternehmensgründer Dr. Christian Tietz und Ulrich Hesse ihr Projekt einer Maßfibel jetzt realisiert. Es ist eine bilderreiche Hommage an das traditionelle Schneiderhandwerk. „Wir wollten in kompakter Form die Kunst unserer Maßschneider in einem stilvollen Buch ausführlich und wissensreich präsentieren – als Wertschätzung für dieses nachhaltige Handwerk,“ so Ulrich Hesse. Schöne Produkte zu fertigen, die der Kunde seine Lieblingsstücke nennt, ist das Ziel von cove, die Maßschneider aus Düsseldorf.

Das Buch beschreibt u.a. das persönliche Gespräch mit den Maßschneidern, denn es ist der Beginn des Weges zum perfekten Maßanzug. Beim anschließenden Vermessen des Kunden wird der Anzug weiter detailliert besprochen und ganz besonderer Wert auf die Körperhaltung gelegt. Die Erkenntnisse aus dem Gespräch und dem Vermessen bilden die Grundlage der Schnitterstellung.

Ein länderübergreifender Stilexkurs: Das cove Coffeetable Book arbeitet internationale Stil-Höhen sowie Unterschiede unterhaltsam und lehrreich heraus. Darunter der englische Stil, wie ihn die Schneider der Savile Row im Londoner Stadtteil Mayfair pflegen. Schweres englisches Tuch, verstärkt und aus der Uniform abgeleitet, das dem echten Gentleman Haltung verleiht. Ein weiterer Stil ist italienisch geprägt: leichte Anzüge, die durch eine softe Verarbeitung überzeugen. Ein Anzug, bei dem Mann das Sakko den ganzen Tag nicht ausziehen möchte. Der deutsche Traditionalist, so Roetzel, bevorzugt eher den englischen Stil und der Connaisseur tendenziell die italienische Variante.

More information:
cove Maßschneiderei Anzug
Source:

PR + Presseagentur textschwester

10.12.2020

NCTO welcomes Katherine Tai as new U.S. Trade Representative

National Council of Textile Organizations (NCTO) President and CEO Kim Glas, representing the full spectrum of U.S. textiles from fiber through finished sewn products, issued a statement welcoming the reported selection of the House Ways and Means Committee’s Chief Trade Counsel, Katherine Tai, as the next U.S. Trade Representative.

“We applaud President-elect Joe Biden’s expected nomination of the House Ways and Means Committee’s Chief Trade Counsel, Katherine Tai, as the next U.S. Trade Representative. This selection is welcome news to the U.S. textile industry, which has worked closely with Katherine on several critical trade issues over the years.  She is an exceptional candidate to serve as the next USTR, having dedicated her career to enforcing our trade laws, and, most recently, serving as a key lead negotiator in the House securing key improvements in the USMCA agreement.
 
She will be a powerful and thoughtful advocate on behalf of American workers and our environment.  The U.S. textile industry looks forward to working with her on our top trade priorities.”

National Council of Textile Organizations (NCTO) President and CEO Kim Glas, representing the full spectrum of U.S. textiles from fiber through finished sewn products, issued a statement welcoming the reported selection of the House Ways and Means Committee’s Chief Trade Counsel, Katherine Tai, as the next U.S. Trade Representative.

“We applaud President-elect Joe Biden’s expected nomination of the House Ways and Means Committee’s Chief Trade Counsel, Katherine Tai, as the next U.S. Trade Representative. This selection is welcome news to the U.S. textile industry, which has worked closely with Katherine on several critical trade issues over the years.  She is an exceptional candidate to serve as the next USTR, having dedicated her career to enforcing our trade laws, and, most recently, serving as a key lead negotiator in the House securing key improvements in the USMCA agreement.
 
She will be a powerful and thoughtful advocate on behalf of American workers and our environment.  The U.S. textile industry looks forward to working with her on our top trade priorities.”

More information:
NCTO textile industry
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National Council of Textile Organizations

Weitblick: Neue Weihnachtskampagne (c) Weitblick
10.12.2020

Weitblick: Neue Weihnachtskampagne

Mit einem aufmunternden Spot startet Weitblick, Produzent hochwertiger und fair in Europa gefertigter Workwear, die diesjährige Weihnachtskampagne zum Thema „Weihnachten braucht nicht viel: Wir schenken dir ein Lächeln“ in den Sozialen Medien.

Zweifelsohne macht die Maskenpflicht es uns durchaus nicht gerade leicht, offen Emotionen zu zeigen. Eine deutliche Mimik fehlt und auch die Kommunikation ist beträchtlich mühseliger. Zwar lehrt uns die Maske, unser Gegenüber etwas intensiver zu beobachten: Wie ist die Tonlage, was sagt mir die Körpersprache und welche Feinmimik kann ich im Gesicht beobachten? Wir schauen einander wieder in die Augen, wenn wir miteinander sprechen. Und doch gibt uns ein einfaches Lächeln so viel mehr. Lachen, das ist die Sprache, die jeder von uns versteht.

Mit einem aufmunternden Spot startet Weitblick, Produzent hochwertiger und fair in Europa gefertigter Workwear, die diesjährige Weihnachtskampagne zum Thema „Weihnachten braucht nicht viel: Wir schenken dir ein Lächeln“ in den Sozialen Medien.

Zweifelsohne macht die Maskenpflicht es uns durchaus nicht gerade leicht, offen Emotionen zu zeigen. Eine deutliche Mimik fehlt und auch die Kommunikation ist beträchtlich mühseliger. Zwar lehrt uns die Maske, unser Gegenüber etwas intensiver zu beobachten: Wie ist die Tonlage, was sagt mir die Körpersprache und welche Feinmimik kann ich im Gesicht beobachten? Wir schauen einander wieder in die Augen, wenn wir miteinander sprechen. Und doch gibt uns ein einfaches Lächeln so viel mehr. Lachen, das ist die Sprache, die jeder von uns versteht.

Die Idee hinter dem Spot:
Weitblick Mitarbeiter verschiedener Abteilungen, vom Auszubildenden bis hin zur Geschäftsleitung, schenken dem Zuschauer das Schönste, was sie haben – ihr Lächeln. Natürlich, ungezwungen und so unterschiedlich, wie wir Menschen eben sind. „Mit dem diesjährigen Weihnachtsspot möchten wir auf unsere Weise verdeutlichen, dass es häufig auch ganz kleine, einfache Dinge sind, die uns eine Freude bereiten können. Wie eben dieses Lächeln, das von Herzen kommt.“, erläutert Janine Gonglach, Marketingleitung bei Weitblick den Gedanken hinter der Kampagne. Eine simple und doch so wertvolle Botschaft.

Der Spot ist ab sofort auf den Sozialen Kanälen sowie unter folgendem Link https://bit.ly/laechelnschenken abrufbar.

Source:

Weitblick Gottfried Schmidt OHG

Lamme Textielbeheer supports "Dibella up" with tons of laundry. (c) Lamme Textile Management
Six tons of bed linen, towels and napkins on the way to a new "life". Owner Jan Lamme (left) and Assistant Operations Manager Frank David are collecting for more sustainability in the textile service.
09.12.2020

Lamme Textielbeheer supports "Dibella up" with tons of laundry.

  • "Dibella up" records its first big success

Aalten, "Dibella up" is bearing its first fruits. Since the launch of the recycling concept initiated in August 2020, six tons of sorted laundry items have already been returned to Dibella and converted into new ones by the company in farsighted reuse projects. The customer who has been involved in the project from the very beginning is Lamme Textielbeheer from Nederhorst den Berg. The Dutch textile service provider sees the initiative as an important measure for more appreciation of resources.

  • "Dibella up" records its first big success

Aalten, "Dibella up" is bearing its first fruits. Since the launch of the recycling concept initiated in August 2020, six tons of sorted laundry items have already been returned to Dibella and converted into new ones by the company in farsighted reuse projects. The customer who has been involved in the project from the very beginning is Lamme Textielbeheer from Nederhorst den Berg. The Dutch textile service provider sees the initiative as an important measure for more appreciation of resources.

Dibella has taken the closed-loop approach of the textile service as a model and has taken a step towards a completely closed cycle with the "Dibella up" project. The system includes unlimited reuse and recycling of the fibre raw materials bound in the textiles. To this end, the company's own textile qualities, which are selected from laundries, are taken back and passed on to selected upcycling projects. Polyester-cotton blended fabrics are processed there into high-quality bags. Pure natural fibre textiles as well as blended fabrics with at least 50 percent cotton are chemically converted into an important raw material for cellulose fibre production, while the remaining polyester is still being thermally recycled for technical reasons.

Six tons of laundry from the Netherlands

Lamme Textielbeheer was immediately enthusiastic about the "Dibella up" initiative. The committed company has been involved in various Dibella sustainability projects for many years and recognises the future-oriented character of the new project. "Our will to cooperate was immediately clear after Dibella's managing director Ralf Hellmann presented the upcycling project, because we see it as an important measure for the prudent use of resources," reports Jan Lamme, managing director of the company of the same name. "Within a very short period of time, we therefore jointly started to take back our discarded, no longer usable old textiles. In this way, we have already been able to return six tonnes of laundry for a new product cycle. This corresponds exactly to our idea of upcycling!". "Dibella provides stable, reusable cartons for shipping," says a delighted Frank David, Lamme's Assistant Operations Manager. "This makes collection much easier for us and we don't have to take any means of transport out of our laundry".

Prepared for the mega-trend of recycling management

Dibella would like to build on the initial joint success and further expand the initiative for a closed textile cycle in the industry. "The awareness of sustainability is high in the textile rental service. But the next mega-trend is already emerging. The future lies in closed-loop recycling. With "Dibella up", we are offering our customers the opportunity to get involved now and make resources usable in the long term. We are happy about every new cooperation partner who appreciates the value of textiles as much as we do".

Source:

Dibella b.v.

Ascend announces alliance with The S Group to commercialize Acteev Protect™ yarns and fabrics (c) Ascend
Acteev Protect™ yarns and fabrics
09.12.2020

Ascend announces alliance with The S Group to commercialize Acteev Protect™ yarns and fabrics

  • Partnership offers customers access to full-scale garment design, manufacturing and packaging

Ascend Performance Materials has announced a commercial agreement with The S Group, a globally recognized provider of apparel design, development and manufacturing. The alliance will focus on commercialization of Acteev Protect™ antimicrobial yarns, fibers and fabrics, offering customers full-scale supply chain service from garment design to delivery.

The agreement pairs Ascend's world-class manufacturing operations with The S Group’s track record of success in the wholesale and direct-to-consumer apparel industry. “Our customers will now benefit from a revolutionary antimicrobial material combined with end-to-end support to guide a product from ideation to actualization,” said Lu Zhang, vice president of Acteev.

  • Partnership offers customers access to full-scale garment design, manufacturing and packaging

Ascend Performance Materials has announced a commercial agreement with The S Group, a globally recognized provider of apparel design, development and manufacturing. The alliance will focus on commercialization of Acteev Protect™ antimicrobial yarns, fibers and fabrics, offering customers full-scale supply chain service from garment design to delivery.

The agreement pairs Ascend's world-class manufacturing operations with The S Group’s track record of success in the wholesale and direct-to-consumer apparel industry. “Our customers will now benefit from a revolutionary antimicrobial material combined with end-to-end support to guide a product from ideation to actualization,” said Lu Zhang, vice president of Acteev.

The S Group offers complete supply chain management for apparel brands, including product development, manufacturing, logistics, quality assurance, packaging and order fulfillment. The company lists some of the world’s most recognized brands among its partners, including Lululemon, New Balance and Mack Weldon. Athleisure, performance, scrubs, and seamless products such as intimates, leggings, active wear, socks and gaiters will be available.

Gary Peck, CEO of The S Group, says his team is excited about the commercial potential of Acteev, especially given the new reality of global health concerns. “Garment design has primarily focused on functionality, sustainability and comfort,” said Peck. “The past year has made us all aware that safety can be a valuable feature of fabrics as well, and Acteev checks all those boxes.”

Acteev is Ascend’s patent-pending technology that embeds zinc ions in a polymer to create fibers with long-lasting antimicrobial properties. The result is a fabric that destroys odor-causing bacteria and fungi. Acteev technology is available in a wide range of textiles featuring the flexibility, softness and durability of nylon 6,6.

Recent testing on knit fabric completed at the University of Cambridge has demonstrated that Acteev technology deactivates the virus that causes COVID-19, SARS-CoV-2, with 99.9% efficacy on contact1. Ascend is working with the U.S. Environmental Protection Agency, the U.S. Food and Drug Administration and other governmental agencies to obtain the appropriate regulatory clearances to make specific claims regarding the technology’s antiviral properties.