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Foto: TITK / Steffen Beikirch
22.10.2019

TITK zeigt zur K 2019 neuen Demonstrator

Zur weltweit führenden Kunststoffmesse K 2019 in Düsseldorf zeigt die TITK-Gruppe noch bis 23. Oktober 2019 einen neuen Demonstrator. Das Gerät wurde gemeinsam mit dem Institut für Luft- und Kältetechnik (ILK) aus Dresden entwickelt, um die hervorragenden Eigenschaften von Wärmespeichermaterialien auf Basis von PCM (Phase Change Material) sichtbar zu machen.

Die thermoplastische Verarbeitbarkeit des PCM-Compounds ermöglicht die Herstellung von Halbzeugen in Form von Platten, Folien, Spritzgusskörpern sowie Verbundmaterialien. Mit diesen Eigenschaften sowie in Kombination mit weiteren Zuschlagstoffen (z.B. Graphit zur Erhöhung der Wärmeleitfähigkeit) kann das Thermomanagement für eine Vielzahl von technischen Anwendungen wie z.B. in der Elektrotechnik, in der Energietechnik, im Lebensmittel- und Pharmazietransport gesteuert werden.

Zur weltweit führenden Kunststoffmesse K 2019 in Düsseldorf zeigt die TITK-Gruppe noch bis 23. Oktober 2019 einen neuen Demonstrator. Das Gerät wurde gemeinsam mit dem Institut für Luft- und Kältetechnik (ILK) aus Dresden entwickelt, um die hervorragenden Eigenschaften von Wärmespeichermaterialien auf Basis von PCM (Phase Change Material) sichtbar zu machen.

Die thermoplastische Verarbeitbarkeit des PCM-Compounds ermöglicht die Herstellung von Halbzeugen in Form von Platten, Folien, Spritzgusskörpern sowie Verbundmaterialien. Mit diesen Eigenschaften sowie in Kombination mit weiteren Zuschlagstoffen (z.B. Graphit zur Erhöhung der Wärmeleitfähigkeit) kann das Thermomanagement für eine Vielzahl von technischen Anwendungen wie z.B. in der Elektrotechnik, in der Energietechnik, im Lebensmittel- und Pharmazietransport gesteuert werden.

Source:

Thüringisches Institut für Textil- und Kunststoff-Forschung e.V. (TITK)

 Jane Zhu (c) Archroma
Jane Zhu
22.10.2019

Archroma joins One Youn World

Archroma, a global leader in color and specialty chemicals towards sustainable solutions, today announced that the company is joining the One Young World global movement and sending its first ever delegates to the Annual Summit which will take place in London, UK, from 22 to 25 October 2019.

The annual One Young World Summit convenes 2000+ bright young leaders from 190+ countries, working to accelerate social impact. At the Summit, delegates are counselled by influential political, business and humanitarian leaders such as Justin Trudeau, Paul Polman and Meghan Markle, amongst many other global figures.

The 3 Archroma delegates to the One Young World Summit 2019:

  • Jane Zhu: Jane Zhu is a logistic specialist with more than 4 years of experience in customs clearance and transportation of goods.
  • Raul Padilla: Raul Padilla is currently a sales manager for textile process chemicals and new markets, at Archroma in the US.
  • Till Felippi: Till Felippi is a young digital business specialist with more than 10 years of experience and diverse know-how in communications, online marketing and web development.

Archroma, a global leader in color and specialty chemicals towards sustainable solutions, today announced that the company is joining the One Young World global movement and sending its first ever delegates to the Annual Summit which will take place in London, UK, from 22 to 25 October 2019.

The annual One Young World Summit convenes 2000+ bright young leaders from 190+ countries, working to accelerate social impact. At the Summit, delegates are counselled by influential political, business and humanitarian leaders such as Justin Trudeau, Paul Polman and Meghan Markle, amongst many other global figures.

The 3 Archroma delegates to the One Young World Summit 2019:

  • Jane Zhu: Jane Zhu is a logistic specialist with more than 4 years of experience in customs clearance and transportation of goods.
  • Raul Padilla: Raul Padilla is currently a sales manager for textile process chemicals and new markets, at Archroma in the US.
  • Till Felippi: Till Felippi is a young digital business specialist with more than 10 years of experience and diverse know-how in communications, online marketing and web development.
(c) ROICA
22.10.2019

ROICA™ at MarediModa from November 5-7, Cannes, France

Next summer, whether you plan to sun-bathe by the pool, swim in the ocean, or jog along palm-trees boulevards, there’s no reason why you shouldn’t do it sustainably. Starting from what you wear. ROICA Eco-Smart™ family, the multi-certified collection of premium stretch fiber ROICA™ brings, through partners innovations, sustainability and cutting-edge performance at MarediModa, the international fair dedicated to fabrics and accessories for the beachwear, underwear and ‘athleisure’ sectors.

The new collection comprises two responsibly made yarns. Made with 58% of pre-consumer recycled content, the ROICA™ EF comes with the Global Recycled Standard - GRS - certification by the influential Textile Exchange, one of the most known and recognized global players in the market.

Next summer, whether you plan to sun-bathe by the pool, swim in the ocean, or jog along palm-trees boulevards, there’s no reason why you shouldn’t do it sustainably. Starting from what you wear. ROICA Eco-Smart™ family, the multi-certified collection of premium stretch fiber ROICA™ brings, through partners innovations, sustainability and cutting-edge performance at MarediModa, the international fair dedicated to fabrics and accessories for the beachwear, underwear and ‘athleisure’ sectors.

The new collection comprises two responsibly made yarns. Made with 58% of pre-consumer recycled content, the ROICA™ EF comes with the Global Recycled Standard - GRS - certification by the influential Textile Exchange, one of the most known and recognized global players in the market.

More information:
ROICA™ ILUNA Group MarediModa
Source:

GB Network

(c) Messe Düsseldorf
18.10.2019

Are high-tech experiences the future of retail?

In the relatively short space of time since the last EuroShop in 2017, a lot has changed in retail. Everywhere you look, technology is transforming the way that consumers interact and transact with brands. At EuroShop 2020, 16 to 20 February in Düsseldorf, the 550 international exhibitors of the experience dimension “Retail Technology” (from the more than 2,300 international EuroShop exhibitors) provide impressive proof of this. In the run-up to EuroShop, we had a look around the international stores to see what is already being offered to customers in terms of high-tech.

In the relatively short space of time since the last EuroShop in 2017, a lot has changed in retail. Everywhere you look, technology is transforming the way that consumers interact and transact with brands. At EuroShop 2020, 16 to 20 February in Düsseldorf, the 550 international exhibitors of the experience dimension “Retail Technology” (from the more than 2,300 international EuroShop exhibitors) provide impressive proof of this. In the run-up to EuroShop, we had a look around the international stores to see what is already being offered to customers in terms of high-tech.

Spanish fast-fashion retailer Zara has introduced self-service checkouts in store as well as interactive mirrors equipped with RFID; Nike is using local data at its House of Innovation 000 in New York City to stock shelves and restock them based on what the community wants; and at skincare brand SK-II’s Future X Smart Stores in Tokyo, Shanghai and Singapore, visitors are able to experience next generation skin counselling through a magic scan (an AI-enabled skin analysis that unlocks skin age and personalises product recommendations by sitting in front of a mirror for three minutes). There are even coffee shops using robot baristas to serve drinks, such as Café X in San Francisco and Ratio in Shanghai. And then, of course, there is Amazon Go, where customers can pick up shopping and walk out, with payment made automatically through the app.

16.10.2019

Frischer Wind in Berlin: Neonyt macht „Luft“ zum Leitthema

Luft ist, wenn auch unsichtbar, unser omnipräsentes Lebenselixier. Neonyt, der globale Hub für Mode, Nachhaltigkeit und Innovation, wählt für das Jahr 2020 ein hochaktuelles Leitthema, das für die Modebranche, aber auch für Politik und Gesellschaft, unausweichlich ist.

Treibhausgase und globale Erwärmung, Luftmassen aber auch Datenmengen – das Thema Luft ist so vielschichtig wie unsere Atmosphäre. Die kommende Ausgabe der Neonyt nimmt vom 14. bis 16. Januar 2020 den Carbon Footprint der Modeindustrie unter die Lupe, präsentiert Best Practice Labels und schafft einen Rahmen für branchenrelevante Diskussionen zur zunehmend digitalisierten Zukunft – immer mit dem analytischen Blick inspirierender Pioniere und pragmatischer Profis der Nachhaltigkeit. Mit Blick auf das frühere Rollfeld des stillgelegten Flufhafens Tempelhof Berlin über dem sich der weite Himmel Berlins aufspannt, wird das übergeordnete Thema des globalen Hubs für Mode, Nachhaltigkeit und Innovation greifbar.

Luft ist, wenn auch unsichtbar, unser omnipräsentes Lebenselixier. Neonyt, der globale Hub für Mode, Nachhaltigkeit und Innovation, wählt für das Jahr 2020 ein hochaktuelles Leitthema, das für die Modebranche, aber auch für Politik und Gesellschaft, unausweichlich ist.

Treibhausgase und globale Erwärmung, Luftmassen aber auch Datenmengen – das Thema Luft ist so vielschichtig wie unsere Atmosphäre. Die kommende Ausgabe der Neonyt nimmt vom 14. bis 16. Januar 2020 den Carbon Footprint der Modeindustrie unter die Lupe, präsentiert Best Practice Labels und schafft einen Rahmen für branchenrelevante Diskussionen zur zunehmend digitalisierten Zukunft – immer mit dem analytischen Blick inspirierender Pioniere und pragmatischer Profis der Nachhaltigkeit. Mit Blick auf das frühere Rollfeld des stillgelegten Flufhafens Tempelhof Berlin über dem sich der weite Himmel Berlins aufspannt, wird das übergeordnete Thema des globalen Hubs für Mode, Nachhaltigkeit und Innovation greifbar.

More information:
Neonyt
Source:

Messe Frankfurt Exhibition GmbH

Photo: Borealis
16.10.2019

Borealis launches new BorPure™ resin at the K 2019

BorPure™ RF777MO: designed for flip-top cap applications
Borealis announces the commercial launch of BorPure™ RF777MO. Based on the proprietary Borstar® Nucleation Technology (BNT), this new resin fulfils value chain demand for high-quality solutions offering excellent organoleptics. As next generation random polypropylene (PP), BorPure RF777MO has been designed for use in flip-top caps, a growing caps and closures market segment.

Next generation random PP offers excellent organoleptics
The rapidly evolving caps and closures industry must respond to a broad and diverse set of requirements from all sides. Converters demand innovative material solutions that reduce energy consumption and help increase productivity on injection moulding lines. Resins must offer easy processability, consistency, high quality, and provide optimal performance on the capping line. For brand owners and final consumers, caps and closures must secure package contents, provide ideal organoleptic properties, safety, and convenience. They must also stand out on the retail shelf and, increasingly, offer the lowest possible environmental footprint.

BorPure™ RF777MO: designed for flip-top cap applications
Borealis announces the commercial launch of BorPure™ RF777MO. Based on the proprietary Borstar® Nucleation Technology (BNT), this new resin fulfils value chain demand for high-quality solutions offering excellent organoleptics. As next generation random polypropylene (PP), BorPure RF777MO has been designed for use in flip-top caps, a growing caps and closures market segment.

Next generation random PP offers excellent organoleptics
The rapidly evolving caps and closures industry must respond to a broad and diverse set of requirements from all sides. Converters demand innovative material solutions that reduce energy consumption and help increase productivity on injection moulding lines. Resins must offer easy processability, consistency, high quality, and provide optimal performance on the capping line. For brand owners and final consumers, caps and closures must secure package contents, provide ideal organoleptic properties, safety, and convenience. They must also stand out on the retail shelf and, increasingly, offer the lowest possible environmental footprint.

More information:
Borealis
Source:

Borealis AG

 Sustainability Takes Centre-stage At Leading Bangladesh Shows (c) Bangladesh Apparel Exchange
15.10.2019

Sustainability Takes Centre-stage At Leading Bangladesh Shows

  • Bangladesh’s biggest denim expo takes place 5-6 November
  • The show runs concurrently with the Sustainable Apparel Forum Bangladesh
  • From 4-6 November, Bangladesh becomes the perfect meeting point for stakeholders in the global apparel industry

DHAKA - Responsibility is the theme of the 11th Bangladesh Denim Expo which takes place on 5th and 6th November at International Convention City in Bashundhara, Dhaka. The event, now firmly established as one of the world’s leading denim trade shows, runs alongside the Bangladesh Sustainable Apparel Forum.

Bangladesh Denim Expo

Around 100 exhibitors from 11 countries, including host Bangladesh, will participate in this year’s denim expo. Other participating countries are china, Japan, Italy, India, Singapore, Brazil, Spain, Pakistan, Turkey and Germany.

  • Bangladesh’s biggest denim expo takes place 5-6 November
  • The show runs concurrently with the Sustainable Apparel Forum Bangladesh
  • From 4-6 November, Bangladesh becomes the perfect meeting point for stakeholders in the global apparel industry

DHAKA - Responsibility is the theme of the 11th Bangladesh Denim Expo which takes place on 5th and 6th November at International Convention City in Bashundhara, Dhaka. The event, now firmly established as one of the world’s leading denim trade shows, runs alongside the Bangladesh Sustainable Apparel Forum.

Bangladesh Denim Expo

Around 100 exhibitors from 11 countries, including host Bangladesh, will participate in this year’s denim expo. Other participating countries are china, Japan, Italy, India, Singapore, Brazil, Spain, Pakistan, Turkey and Germany.

H&M Group is collaborating with Bangladesh Denim Expo for the forthcoming 11th edition of the event and a number of guest speakers will be present from the company, including Pierre Borjesson, head of sustainability, global production. Other guest speakers include Andrew Olah, the founder of Kingpins Denim show, Alice Tonello, R&D director with the Tonello Group, world renowned denim designer, Piero Turk and Jordi Juani, Asia regional director with Jeanologia.

Through a series of product displays, presentations, seminar sessions & panel discussions, the Expo will encourage healthy debate and interaction among exhibitors and visitors to champion a more responsible denim industry. One of these, of course, is sustainability and within this sits the issue of responsibility – an overriding theme of this year’s event. Denim manufacture faces huge challenges with regards its social and environmental responsibility, with production techniques having potentially far-reaching ramifications for the environment as well as people involved in the production process.

However, the industry and its supply chain are making impressive progress on these issues with Bangladesh – now the world’s largest producer of denim – leading the way in terms of addressing some of the sustainability challenges relating to denim production, including excessive use of water and chemicals. Mostafiz Uddin is the organiser of Bangladesh Denim Expo. Uddin has watched with interest the evolution of the denim industry, with each Expo marking continued and gradual progress being made by the more progressive players in the industry.

Uddin says: “The way that business and product development is conducted can have far reaching consequences on the environment, on the people that make the product and the product’s end use & life-span. “It is the duty of all stakeholders in the apparel industry to acknowledge this responsibility and to analyse our business practices, for the benefit of all.” Emphasising the theme of responsibility within Denim Expo is the fact that revenues from the expo support the running and presentation of the Sustainable Apparel Forum.

Sustainable Apparel Forum

The Sustainable Apparel Forum (SAF) is the biggest annual sustainable apparel event in Bangladesh. Bangladesh Apparel Exchange (BAE) along with Bangladesh Garment Manufacturers and Exporters Association (BGMEA) as co-organiser will jointly carry out the 2nd edition of the SAF on 5th Nov 2019.

This is the second edition of the Sustainable Apparel Forum, with the first-ever forum held in 2017 in Dhaka. The objective of this year’s forum is accelerating the momentum of sustainability in Bangladesh apparel industry.

The forum will see more than 50 speakers gathered from Bangladesh and overseas sharing expert opinions across five panel discussions covering current issues in the country’s apparel industry. These include human resources, transparency in business, water conservation, purchasing practices, sustainable chemical management, waste management, circular economy in textiles and climate change to name a few.

Additionally, the conference will host several knowledge building technical presentations from renowned organisations which will cover different issues relating to sustainability, including waste management, protection of the environment and better working conditions.

Speakers at the show include Md. Shahriar Alam, MP, Honourable State Minister, Ministry of Foreign Affairs, Bangladesh, H. E. Benoit Préfonatine High Commissioner, High Commission of Canada, Bangladesh, and Dr. Rubana Huq President, Bangladesh Garment Manufacturers’ and Exporters’ Association, Sheikh Fazle Fahim, President, Federation of Bangladesh Chamber of Commerce & Industries, Pierre Börjesson, Head of Sustainability – Global Production, H&M Group, Tuomo Poutiainen, Country Director, International Labor Organization, Peter McCallister, Executive Director, Ethical Trading Initiative and H.E. Winnie Estrup Petersen Ambassador, Embassy of Denmark, Bangladesh.

Prior to this year’s conference, the Embassy of the Kingdom of the Netherlands in Bangladesh and the Sweden Embassy in Bangladesh will also co-host two roundtable discussion in collaboration with BAE and in association with BGMEA on 4 November, 2019, while H&M, Better Work Bangladesh and C&A Foundation are partners in the event.
The conference will be followed by showcasing different innovative, sustainable & best work practices in RMG manufacturing factories in Bangladesh. Following the discussions, a series of recommendations will be made, and a Sustainability Roadmap for the Bangladesh apparel industry will be formulated.

This year’s SAF promises to be the biggest yet. Added by Mr Mostafiz Uddin in the recent press briefing for the event: “The title for this year’s Sustainable Apparel Forum is enabling sustainability through policy and leadership. The time for talking on sustainability issues is over. It is now time for actions. That’s why the focus of this year’s show is on practical, pragmatic actions the textile industry can adopt to improve its environmental footprint.”

(c) ILUNA
15.10.2019

ILUNA Group at Interfilière from 16th- 17th October, New York

Able to offer an alchemy of design and sustainable features, Iluna Group with ROICA™ by Asahi Kasei join the latest edition of Interfilière New York with a range of developments capable of combining innovation, aesthetics and quality. "Ethical" lace and stockings, where quality standards go hand in hand with fashion content, respecting both the environment and humans, an offer already selected among the protagonists of the Sustainable Thinking Exhibition of the Salvatore Ferragamo Museum, for its value in the field of responsible innovation.

ILUNA represents the largest European laces’producer. Iluna Group has been the very first lace producer to have gained the GRS (Global Recycled Standard) for their transformed products, together with the company certification STeP (Sustainable Textile Production by Oeko – Tex®). A relevant  achievement for the firm that, thanks to the Green Label collection, now even richer, make responsible innovation an asset for production that focuses on smart ingredients as ROICA Eco-Smart™ family and Q-Nova® by Fulgar.

Able to offer an alchemy of design and sustainable features, Iluna Group with ROICA™ by Asahi Kasei join the latest edition of Interfilière New York with a range of developments capable of combining innovation, aesthetics and quality. "Ethical" lace and stockings, where quality standards go hand in hand with fashion content, respecting both the environment and humans, an offer already selected among the protagonists of the Sustainable Thinking Exhibition of the Salvatore Ferragamo Museum, for its value in the field of responsible innovation.

ILUNA represents the largest European laces’producer. Iluna Group has been the very first lace producer to have gained the GRS (Global Recycled Standard) for their transformed products, together with the company certification STeP (Sustainable Textile Production by Oeko – Tex®). A relevant  achievement for the firm that, thanks to the Green Label collection, now even richer, make responsible innovation an asset for production that focuses on smart ingredients as ROICA Eco-Smart™ family and Q-Nova® by Fulgar.

(c) SEEK
11.10.2019

Strong, confident and focussed on the new season. SEEK is repositioning itself

SEEK is edgy, clear and unpolished. It’s all about cool statement designs, the new classics, denim and sportswear. SEEK is the trade show for the fashion community that knows the facts, prompts sales and meets the needs of the new generation of decision-makers. Compared to other trade shows, SEEK is particularly unconventional and the antidote to boring.

At the start of the season in January SEEK will be showcasing one thing more than anything – relevance. SEEK epitomises values like honesty, loyalty, consciousness of quality, local proximity; and the brands that exhibit at SEEK are on exactly the same page. The BRIGHT brands relevant to retail are now fully integrated.

FOCUS TOPICS

SEEK is edgy, clear and unpolished. It’s all about cool statement designs, the new classics, denim and sportswear. SEEK is the trade show for the fashion community that knows the facts, prompts sales and meets the needs of the new generation of decision-makers. Compared to other trade shows, SEEK is particularly unconventional and the antidote to boring.

At the start of the season in January SEEK will be showcasing one thing more than anything – relevance. SEEK epitomises values like honesty, loyalty, consciousness of quality, local proximity; and the brands that exhibit at SEEK are on exactly the same page. The BRIGHT brands relevant to retail are now fully integrated.

FOCUS TOPICS

  • Responsible Future
    Sustainability is part of SEEK’s DNA and has always informed how the team and community operate. Over 80 sustainable brands make up the brand portfolio, including players like Veja, Dedicated, Sandqvist and Kings of Indigo.
    The SEEK team places great value on personal contact with customers and puts a great deal of love into the details and in honest collaboration with all stakeholders.
  • Retail Experiences
    There is no other comparable brand portfolio at any other trade show. SEEK’s unique brand mix is becoming even more dynamic, reflecting retail concepts that have had international success. In the world’s most in-demand stores, such as End Clothing (London), Voo Store (Berlin) and Caliroots (Stockholm), EUR 500 designs are placed next to EUR 50 t-shirts and bought by the same customers. That’s the status quo – end consumers decide on and bring the range to life

  • #FASHIONTECH at SEEK
    Digitalisation remains one of the most important topics in the industry. For this and other reasons, formats of #FASHIONTECH will take place at SEEK. For the first time, topics relevant to SEEK will be initiated in the style of talks and masterclasses at #FASHIONTECH. SEEK is taking a fundamental look at topics such as Brand Building, Social Media and Gaming.

     

More information:
SEEK, Fashion Week
Source:

SEEK | Press Team

Foto: Ascend Performance Materials, APMPR037
10.10.2019

Ascend zeigt neue Materialtypen auf der K 2019

Ascend Performance Materials stellt auf der K2019 neue Sorten seines Vydyne® PA66 für Kabelbinder und Befestigungselemente, Folien und elektronische und elektrische Anwendungen vor.

Vydyne ThermaPlus™ ist ein wärmestabilisiertes Polyamid 66 für Kabelbinder und Befestigungselemente. Durch die Verwendung der von Ascend entwickelten mehrstufigen Hitzestabilisierungstechnologie bringt Vydyne ThermaPlus eine Temperaturbeständigkeit von bis zu 230 °C, ohne die Prozesseffizienz zu beeinträchtigen, auf die sich die Verarbeiter verlassen.

Vydyne ThermaPlus ermöglicht Verarbeitern die Verwendung ihrer aktuellen PA66-Produktionsanlagen ohne Auswirkungen auf die Effizienz in der Herstellung von Kabelbindern und Befestigungselementen für Fahrzeuganwendungen unter der Motorhaube.

Ascend Performance Materials stellt auf der K2019 neue Sorten seines Vydyne® PA66 für Kabelbinder und Befestigungselemente, Folien und elektronische und elektrische Anwendungen vor.

Vydyne ThermaPlus™ ist ein wärmestabilisiertes Polyamid 66 für Kabelbinder und Befestigungselemente. Durch die Verwendung der von Ascend entwickelten mehrstufigen Hitzestabilisierungstechnologie bringt Vydyne ThermaPlus eine Temperaturbeständigkeit von bis zu 230 °C, ohne die Prozesseffizienz zu beeinträchtigen, auf die sich die Verarbeiter verlassen.

Vydyne ThermaPlus ermöglicht Verarbeitern die Verwendung ihrer aktuellen PA66-Produktionsanlagen ohne Auswirkungen auf die Effizienz in der Herstellung von Kabelbindern und Befestigungselementen für Fahrzeuganwendungen unter der Motorhaube.

„Die saubere und effiziente Verarbeitung von PA66 hat es zum Material der Wahl für Hersteller von Kabelbindern und Befestigungselementen gemacht“, sagte Christelle Staller, Ascends Director of Sales für Europa. „Bei der Entwicklung von Vydyne ThermaPlus war es uns wichtig, ein Produkt zu entwickeln, das diese Verarbeitbarkeit beibehält und den steigenden thermischen Belastungen unter der Motorhaube gerecht wird.“

Source:

EMG

(c) Chomarat
09.10.2019

Chomarat fabrics at the KraussMaffei booth during K Messe 2019

Chomarat Group’s composite reinforcements will be featured at the KraussMaffei stand during the next K Messe in Düsseldorf. Chomarat has created a glass reinforcement adapted to the mass production of automotive parts, helping to lighten leaf springs by 60% compared to metal.

Automotive: Producing 60% lighter leaf springs for car's underbody
The new leaf springs made of composites are 60% lighter than their pendants made of steel thanks to KraussMaffei process and the involvement of a network of partners, including Chomarat with G-PLY™ glass reinforcement. Their strength can be deliberately increased in sections where it is required and the corrosion resistance offers further added value.

Chomarat Group’s composite reinforcements will be featured at the KraussMaffei stand during the next K Messe in Düsseldorf. Chomarat has created a glass reinforcement adapted to the mass production of automotive parts, helping to lighten leaf springs by 60% compared to metal.

Automotive: Producing 60% lighter leaf springs for car's underbody
The new leaf springs made of composites are 60% lighter than their pendants made of steel thanks to KraussMaffei process and the involvement of a network of partners, including Chomarat with G-PLY™ glass reinforcement. Their strength can be deliberately increased in sections where it is required and the corrosion resistance offers further added value.

“We created the fabrics, when Engenuity developed the component, Huntsman supplied the matrix system made of epoxy resin, Johns Manville supplied the glass fibers, Schmidt & Heinzmann manufactured the preforms, Alpex designed the RTM mold and Hufschmied (Bobingen, Germany) took charge of post-mold processing of the component by milling. KraussMaffei has taken over the project management for Hengrui and coordinates the project with the partners.” Francisco De Oliveira at Chomarat explains.

More information:
CHOMARAT K 2019
Source:

AGENCE APOCOPE

OMPG Geruchsprüfung (c) TITK
09.10.2019

Damit es im Autoinnenraum angenehm riecht: OMPG prüft Bauteile nicht nur für VW und Daimler

Als akkreditiertes Prüflabor nach DIN EN ISO / IEC 17025 hat die OMPG mbH, ein Unternehmen der TITK-Gruppe Rudolstadt, das jüngste Überwachungsaudit wieder erfolgreich bestanden. Zudem wurde die Überprüfung dazu genutzt, das akkreditierte Prüfspektrum auszuweiten. Das neue Portfolio wird auf der Kunststoffmesse K 2019 vom 16. bis 23. Oktober 2019 in Düsseldorf vorgestellt.

Rudolstadt – Eine Zulassung durch VW liegt der OMPG schon seit vielen Jahren vor und wurde immer wieder durch Ringversuchsteilnahmen bestätigt. Seit 2017 ist das Unternehmen aus Rudolstadt auch von Daimler als Labor der höchsten Klasse A für Emissions-, Brand- und Belichtungsprüfungen zertifiziert. Die OMPG ist damit eines von 19 zugelassenen Laboren weltweit, die eigens von Daimler vor Ort zertifiziert wurden.

Als akkreditiertes Prüflabor nach DIN EN ISO / IEC 17025 hat die OMPG mbH, ein Unternehmen der TITK-Gruppe Rudolstadt, das jüngste Überwachungsaudit wieder erfolgreich bestanden. Zudem wurde die Überprüfung dazu genutzt, das akkreditierte Prüfspektrum auszuweiten. Das neue Portfolio wird auf der Kunststoffmesse K 2019 vom 16. bis 23. Oktober 2019 in Düsseldorf vorgestellt.

Rudolstadt – Eine Zulassung durch VW liegt der OMPG schon seit vielen Jahren vor und wurde immer wieder durch Ringversuchsteilnahmen bestätigt. Seit 2017 ist das Unternehmen aus Rudolstadt auch von Daimler als Labor der höchsten Klasse A für Emissions-, Brand- und Belichtungsprüfungen zertifiziert. Die OMPG ist damit eines von 19 zugelassenen Laboren weltweit, die eigens von Daimler vor Ort zertifiziert wurden.

Im Rahmen des jüngsten Audits konnte die OMPG die flexibel akkreditierten Emissionsprüfungen um die Geruchsprüfungen mehrerer Automobilhersteller erweitern. So etwa um die Volvo-Norm STD 429-0001 oder die Opel-Norm GMW 3205. Damit kann das Labor nun alle Prüfungen nach der weitreichenden VDA-Norm 270* und nach der umfassenden Volkswagen-Norm VW50180** akkreditiert anbieten. Weiterhin gelang es, die Palette der akkreditierten Prüfungen auf spezielle Schadstoffe um die Klasse der Chlorphenole zu erweitern.

„Die Stärken der OMPG liegen in einer optimalen Kundenberatung, sehr kurzen Prüfzeiten und einem breiten Angebotsspektrum sowohl für Automobilzulieferteile aus Kunststoff als auch für Bedarfsgegenstände sowie Textil- und Lederproben“, fasst Laborleiterin Ute Schwarz zusammen.

Die jeweiligen Akkreditierungsurkunden können auf der Webseite www.ompg.de heruntergeladen werden. Details zum Prüfspektrum der OMPG lassen sich in wenigen Tagen auf der Fachmesse K 2019 vom 16. bis 23. Oktober in Düsseldorf persönlich mit Vertretern der Laborleitung besprechen. Sie finden die OMPG am Stand der TITK-Gruppe - Halle 7, Stand B24.

*Die VDA-Norm 270 ist eine Norm des Verbandes der Automobilindustrie zur Bestimmung des Geruchsverhaltens von Werkstoffen der Kraftfahrzeug-Innenausstattung. Die Prüfung dient zur Beurteilung des Geruchsverhaltens bei Temperatur- und Klimaeinwirkung. Sie wird an Werkstoffen und Bauteilen des Fahrzeuginnenraumes und an Teilen, die mit dem in den Fahrzeuginnenraum zugeführten Luftstrom in Berührung kommen, durchgeführt.

**Die VW-Norm 50180 ist eine Emissionsnorm von Volkswagen zur Prüfung von Bauteilen des Fahrzeuginnenraumes. Sie enthält Beurteilungskriterien für den Einsatz emissionsarmer Werkstoffe und Bauteile des Fahrzeuginnen- und Kofferraumes sowie für Teile, die mit in den Fahrzeuginnenraum strömender Luft in Berührung kommen. In der Norm VW50180 sind fünf weitere Prüfungen enthalten: PV 3015 (Fogging), PV 3341 (Headspace), PV 3925 (Formaldehyd), PV 3900 (Geruch) und PV 3900 (Geruch Leder).

More information:
OMPG TITK Kunststoffmesse
Source:

Unternehmenskommunikation TITK-Group

Gerade wurde im Technischen Museum Fleckenberg – Besteckfabrik Hesse eine unter großem Besucherinteresse präsentierte Ausstellung „ROT“ feierlich eröffnet. (c) Atelier Silke Bosbach / Michael Lange, 2019
Logo Kunstausstellung
08.10.2019

Internationale Kunstausstellung ROT


Besteckfabrik Hesse zeigt Internationale Kunstausstellung ROT

Gerade wurde im Technischen Museum Fleckenberg – Besteckfabrik Hesse eine unter großem Besucherinteresse präsentierte Ausstellung „ROT“ feierlich eröffnet.


Noch bis zum 23. Oktober 2019 sind in der historischen Besteckfabrik Hesse 30 kuratierte und ausgefallene Werke von internationalen Gestaltern der Bereiche Malerei, Zeichnung, Bildhauerei, Textilkunst, Fotografie & Objektkunst rund um das Thema ROT zu sehen.

Vor rund einem Jahr rief das Overather Atelier Silke Bosbach international dazu auf, sich an dem Kunstwettbewerb zu beteiligen. 124 gültige Bewerbungen folgten dem Aufruf. Eine fünfköpfige unabhängige Jury wählte aus allen Einreichungen 30 Teilnehmerinnen und Teilnehmer, als auch drei Siegerarbeiten in vier Wahldurchgängen.

Zu den zugelassenen Künstlerinnen und Künstlern gehören:


Besteckfabrik Hesse zeigt Internationale Kunstausstellung ROT

Gerade wurde im Technischen Museum Fleckenberg – Besteckfabrik Hesse eine unter großem Besucherinteresse präsentierte Ausstellung „ROT“ feierlich eröffnet.


Noch bis zum 23. Oktober 2019 sind in der historischen Besteckfabrik Hesse 30 kuratierte und ausgefallene Werke von internationalen Gestaltern der Bereiche Malerei, Zeichnung, Bildhauerei, Textilkunst, Fotografie & Objektkunst rund um das Thema ROT zu sehen.

Vor rund einem Jahr rief das Overather Atelier Silke Bosbach international dazu auf, sich an dem Kunstwettbewerb zu beteiligen. 124 gültige Bewerbungen folgten dem Aufruf. Eine fünfköpfige unabhängige Jury wählte aus allen Einreichungen 30 Teilnehmerinnen und Teilnehmer, als auch drei Siegerarbeiten in vier Wahldurchgängen.

Zu den zugelassenen Künstlerinnen und Künstlern gehören:

1.) Christine Ambrusch / D – Kirchheim bei München
2.) Heike Behrens / D – Kamen
3.) Irina Bunn / D – Mülheim-Ruhr
4.) Karola Ciesielski / D – Herne
5.) Rosemarie Decker / D - Nümbrecht
6.) Angela Eberhard / D – München (1. Platz / Tonfigur „Am Leben sein.“)
7.) Barbara Eitner / D – Ratingen
8.) Lina Foltan / D - Regensburg
9.) Raimund Hellekes / D - Lennestadt
10.) Markus Heller / D – Fürstenfeldbruck
11.) Ulla Hoppe / D - Köln
12.) Sabine Inselmann / D – Rellingen
13.) Valeria Karas / D – Sonthofen
14.) Barbara Kroll / D - Maintal
15.) Dieter Klein / D – Troisdorf
16.) Brigitte Kumpf / D – Warendorf
17.) Michael Lange / D – Heilbronn
18.) Beate Lambrecht / D - Mehren
19.) Renate Martinsdorf-Henrici / D - Köln
20.) Roland Mittelstaedt / D – Pulheim
21.) Wolfgang Rätz / D – Reutlingen
22.) Laura Rodrigues / D – Mülheim a. d. R.
23.) Chris Roth / D – Oftersheim
24.) Jutta Schaeffer / D - Frechen
25.) Natascha Schultes / D – Köln (2. Platz / Schnitzerei „Farbcodes“)
27.) Annette Siegburg / D - Düsseldorf
28.) Rolf Thuma / D – Schwäbisch-Gmünd
29.) Bettina Trautenberger / A – Königstetten
30.) Dorothee Zippmann / D – Lohmar (3. Platz / künstlerische Partizipation „Farbe bekennen“)

Schirmherr des Projektes ist das Schmallenberger Unternehmen Gebrüder FALKE. Das Projekt wird von rund 20 namhaften Kooperationspartnern dankenswerterweise aktiv unterstützt.

Das Ergebnis des Kunstwettbewerbs kann sich sehen lassen: hochkarätige, abwechslungsreiche und ansprechende Kunst von Künstlerinnen und Künstlern sämtlicher Generationen in einem wunderschönen Ambiente. Ein Muss für jeden.

Musikalisch begleitete das Fleckenberger Sound Projekt die Veranstaltung mit geballter Stimmkraft. Ergänzt wurde die Vernissage durch Informationen zum ehrenamtlichen Kulturförderprojekt durch Veranstalterin Silke Bosbach. Diese machte darauf aufmerksam, dass die Förderung von Kunst und Kultur kein verlorener Zuschuss, sondern eine Investition in unsere Gesellschaft und Zukunft ist. Ulrich Brüggemann, Vorsitzender Heimatverein Fleckenberg e.V., beleuchtete die Besteckfabrik Hesse von historischer Seite. Ehrengast war der Schmallenberger Bürgermeister Herr Halbe.

Die Werke der Ausstellung sind In- & Outdoor noch zu folgenden Terminen zu besichtigen 09.10./12.10./14.10./16.10./19.10./21.10./23.10.2019, jeweils von 15 Uhr bis 18 Uhr.

Zweite Ausgabe der ‚acoustex‘ erfüllt die Erwartungen (c) Messe Dortmund GmbH
08.10.2019

Zweite Ausgabe der ‚acoustex‘ erfüllt die Erwartungen

  • Zufriedenheit der Fachbesucherinnen und -besucher konstant hoch

Dortmund – Bereits zum zweiten Mal bot die Messe Dortmund Ausstellern sowie Experten rund um die Themen Noise-Control und Sound-Design eine Bühne. Und das Interesse der Fachleute am abwechslungsreichen Portfolio der vor Ort angebotenen Lösungen aus den Bereichen Architecture, Industry und Traffic war – trotz des noch jungen Messeformates – unverändert hoch: „Anfang Oktober trafen sich alle wichtigen Experten der Akustik- und Noise-Control-Szene zum Austausch und Netzwerken in unserem neuen Eingang Nord. Das freut uns sehr, da der Auftakt der ‚acoustex‘ erst ein Jahr zurückliegt, die Messe damit aber bereits jetzt ein echter Branchetreffpunkt ist“, zieht Sabine Loos, Hauptgeschäftsführerin der Westfalenhallen Unternehmensgruppe GmbH Resümee. „Auf dieser Basis werden wir die ‚acoustex‘ nun gezielt weiterentwickeln und auch in Zusammenarbeit mit unseren Partnern weiter ausbauen“, blickt Sabine Loos nach vorne.

  • Zufriedenheit der Fachbesucherinnen und -besucher konstant hoch

Dortmund – Bereits zum zweiten Mal bot die Messe Dortmund Ausstellern sowie Experten rund um die Themen Noise-Control und Sound-Design eine Bühne. Und das Interesse der Fachleute am abwechslungsreichen Portfolio der vor Ort angebotenen Lösungen aus den Bereichen Architecture, Industry und Traffic war – trotz des noch jungen Messeformates – unverändert hoch: „Anfang Oktober trafen sich alle wichtigen Experten der Akustik- und Noise-Control-Szene zum Austausch und Netzwerken in unserem neuen Eingang Nord. Das freut uns sehr, da der Auftakt der ‚acoustex‘ erst ein Jahr zurückliegt, die Messe damit aber bereits jetzt ein echter Branchetreffpunkt ist“, zieht Sabine Loos, Hauptgeschäftsführerin der Westfalenhallen Unternehmensgruppe GmbH Resümee. „Auf dieser Basis werden wir die ‚acoustex‘ nun gezielt weiterentwickeln und auch in Zusammenarbeit mit unseren Partnern weiter ausbauen“, blickt Sabine Loos nach vorne.

Im Eingang Nord der Messe Dortmund ging am 01. und 02. Oktober 2019 die ‚acoustex‘, die Fachmesse für Noise-Control und Sound-Design, in die zweite Runde. Als eine der führenden deutschsprachigen Messen dieser Art bot sie erneut eine in dieser Form einzigartige Mischung aus wissenschaftlichen Erkenntnissen, Ausstellerangeboten und Anwenderberichten zu aktuellen Akustiklösungen und moderner Geräuschreduktion. Mehr als 70 Ausstellerinnen und Aussteller sowie rund 40 Fachreferentinnen und -referenten präsentierten ihre Ideen und Ansätze für die drei Themenbereichen Architecture, Industry und Traffic. „Genau dieses umfassende Informationsangebot macht die Fachmesse so unverzichtbar für Entscheiderinnen und Entscheider aus dem Akustikbereich“, erklärt Sabine Loos.

Messestände abermals gut besucht

Besonders beliebt bei Ausstellerinnen und Ausstellern sowie den rund 1.200 Messegästen war der neue, lichtdurchflutete Eingang Nord der Messe Dortmund, in dem die ‚acoustex‘ erstmalig stattfand. „Der Eingang Nord wurde für meine Begriffe wirklich in hervorragender Weise akustisch geplant. Hier findet man ein Ambiente, wie man es sich für Messen auf der ganzen Welt wünschen würde“, kommentiert Dr. Patrick Kurtz, schalltechnischer Berater und Referent im Forum Industry. Entsprechend rege und gutgelaunt war das Treiben rund um die Messestände, auf denen die Ausstellerinnen und Aussteller ihr vielfältiges Dienstleistungs- und Produktangebot präsentierten.

Mit den rund 1.200 Fachbesucherinnen und -besuchern lag die Messe insgesamt nahezu auf Vorjahresniveau – ein sehr gutes Ergebnis für ein junges Messeformat, auf dem sich weiter aufbauen lässt. Die Gäste kamen vor allem aus den Bereichen Verkauf und Vertrieb, Forschung und Entwicklung bzw. Konstruktion und Geschäfts-, Unternehmens- oder Betriebsleitung. Zudem sind fast 90 Prozent der Besucherinnen
und Besucher ausschlaggebend, mitentscheidend oder beratend bei der Beschaffung und im Einkauf tätig. Hinsichtlich der Wirtschaftszweige stellten Forschung und Entwicklung, Produktion, sowie Bauunternehmen die meisten Gäste der ‚acoustex‘. Entsprechend erkundeten diese dann auch im Bereich Architecture die neuesten Wand-, Decken- und Bodenbeläge mit besonderen akustischen Eigenschaften, Fenster und Türen mit schallisolierender Wirkung sowie akustisch wirksame Dekorationselemente, Möbel und Raumteiler. Fachgäste aus dem Bereich Industry interessierten sich insbesondere für die innovativen Neuerungen im Bereich akustischer Messtechnik  sowie dem Schallschutz bei Baumaschinen. Und im Bereich Traffic nahmen die Messegäste neue Produkte und Dienstleistungen rund um Lärmschutzdämmung und sogenannte „Soundscapes“, also individuelle Klanglandschaften, in den Fokus ihres Rundgangs. „Es mangelt auf dem Markt insgesamt an Informationen und dem Austausch zum Thema Akustik - und diese Messe, die ‚acoustex‘, ist die perfekte Drehscheibe, um diese Lücke zu schließen und wichtige Themen unter Experten bekannt zu machen sowie in die Öffentlichkeit zu bringen“, stellte Dr. Kurtz heraus.

Intensiver fachlicher Austausch im Forum

Gut angenommen wurde auch bei der zweiten Messeausgabe das begleitende Forenprogramm für Fachgäste. An beiden Messetagen referierten Branchenexpertinnen und -experten zu den neuesten schalltechnischen Entwicklungen der drei Themenbereiche. Das hochkarätige und breitgefächerte Informationsangebot diente den Teilnehmenden als Grundlage für einen intensiven fachlichen Austausch. Ein  Grund dafür war sicherlich auch, dass sich Architektinnen und Architekten dank der Akkreditierung vieler Seminare und Vorträge durch die Architektenkammer NRW die Veranstaltungen in diesem Jahr als
Weiterbildungsmaßnahme anrechnen lassen konnten – was es sonst in dieser Form auf keiner anderen Akustik-Fachmesse gibt. „Dass so viele Teilnehmende die ‚acoustex‘ als Weiterbildungsmöglichkeit nutzen, zeugt von der fachlichen Qualität des Forums“, betonte Sabine Loos.

Ausstellung „materialACOUSTICS“ gefragt

Ein weiteres Highlight, das viele Fachgäste anzog, war die Ausstellung „materialACOUSTICS – selected and presented by raumPROBE“. Auf mehr als 170 Quadratmetern ertasteten interessierte Messegäste die neuesten Materialien aus den Bereichen Bau- und Raumakustik, die die Nachhallzeit an Boden, Wand oder Decke hemmen und die der Trittschalldämmung, dem Schallschutz und der Entkopplung dienen. Die  interaktive Ausstellung wurde erneut mit dem bewährten Partner raumPROBE durchgeführt, einer Materialbibliothek mit über 50.000 Mustern, die seit mehr als zehn Jahren Branchenexpertinnen und -experten eine umfassende Sammlung aus der Welt der Materialien bietet. Joachim Stumpp, Geschäftsführer von raumPROBE OHG, lobt das Konzept der Fachmesse: „Der Austausch auf der ‚acoustex‘ ist enorm wichtig.
Zum einen für Architekten, die sehen, dass es Profis gibt, an die sie sich für die schallbezogene Berechnung wenden können. Und zum anderen für den Akustiker, der hier sieht, dass es nicht nur Standardmaterialien gibt, sondern auch solche, die sich für akustische Lösungen einsetzen lassen.“

Interessierte Fachbesucherinnen und -besucher sowie Ausstellerinnen und Aussteller können sich bereits jetzt auf die nächste Messeausgabe freuen: Am 07. und 08.10.2020 geht die acoustex in die dritte Runde.

(c) BASF 3D Printing Solutions GmbH
07.10.2019

BASF 3D Printing Solutions Presented Cutting-Edge Manufacturing Solutions at K 2019

  • Comprehensive 3D printing expertise in the automotive, aerospace, consumer goods and medical application sectors
  • Hands-on application presentation with a leading RV and trailer manufacturer
  • Content-rich Live Talks with industry-leading business partners
  • Live demonstration of pigmented plastic filaments with BASF Colors & Effects

BASF 3D Printing Solutions (B3DPS) exhibited for the second time at K 2019 in Düsseldorf, Germany. At the world’s biggest trade show for plastics and rubber industry, B3DPS welcomed visitors from October 16 through 23 at the BASF SE stand C21/D21 in Hall 5 and presented its extensive portfolio of 3D printing materials and service solutions aiming at enabling industrial additive manufacturing at scale. What’s more, the company’s 3D printing experts did offer insights into the latest technological innovations and application developments in the “competencies” section.

  • Comprehensive 3D printing expertise in the automotive, aerospace, consumer goods and medical application sectors
  • Hands-on application presentation with a leading RV and trailer manufacturer
  • Content-rich Live Talks with industry-leading business partners
  • Live demonstration of pigmented plastic filaments with BASF Colors & Effects

BASF 3D Printing Solutions (B3DPS) exhibited for the second time at K 2019 in Düsseldorf, Germany. At the world’s biggest trade show for plastics and rubber industry, B3DPS welcomed visitors from October 16 through 23 at the BASF SE stand C21/D21 in Hall 5 and presented its extensive portfolio of 3D printing materials and service solutions aiming at enabling industrial additive manufacturing at scale. What’s more, the company’s 3D printing experts did offer insights into the latest technological innovations and application developments in the “competencies” section.

Customized 3D printing highly attractive to RV and trailer market
The Concept Caravan at the BASF stand gave visitors hands-on experience of the impressive spectrum of applications offered by B3DPS. Alongside complex samples of printed modular construction elements, over one hundred individual parts have been 3D-printed using advanced photopolymer, filament and powder-based ready-to-print material formulations. The RV and trailer market is exceptionally attractive as it can greatly benefit from unique advantages offered by additive-based manufacturing, namely the high customizability of parts with complex geometries as well as the rapid availability of production parts without incurring tool costs. The very diverse material characteristics of the construction elements meet the production requirements for both vehicle exteriors and interior fittings. In addition, the final coating of manufactured parts plays a decisive role in many application areas, and this is also covered by the comprehensive BASF technology portfolio.

Source:

BASF 3D Printing Solutions GmbH

Foto: Ulrich Thiele
06.10.2019

15th China International Recycled Polyester and PET Packaging Conference & Exhibition

During the conference it was very interesting to see how the Chinese recycling industry in general and the Chinese polyester recycling industry in detail is on its way to digest the drastic measures of the Chinese government to ban the import of any plastic waste from January first, 2018 onward.

While Europe is struggling with individual measures such as the ban on drinking tubes, cotton swabs, balloons, plastic bags or disposable tableware, the Chinese leadership has created eight ministerial administrative units covering the entire complex of environmental protection, renewable energies, circular economy including recycling and climate protection. There is still a substantial gap to European environmental standards but Chinese velocity of progress is impressive in this field.

More than 360 delegates form China and oversees listened to the latest results in polyester recycling technology, production and market and exchanged their recent experiences. Especially the exhibition was core of social and technical networking.

During the conference it was very interesting to see how the Chinese recycling industry in general and the Chinese polyester recycling industry in detail is on its way to digest the drastic measures of the Chinese government to ban the import of any plastic waste from January first, 2018 onward.

While Europe is struggling with individual measures such as the ban on drinking tubes, cotton swabs, balloons, plastic bags or disposable tableware, the Chinese leadership has created eight ministerial administrative units covering the entire complex of environmental protection, renewable energies, circular economy including recycling and climate protection. There is still a substantial gap to European environmental standards but Chinese velocity of progress is impressive in this field.

More than 360 delegates form China and oversees listened to the latest results in polyester recycling technology, production and market and exchanged their recent experiences. Especially the exhibition was core of social and technical networking.

Two contributions from governmental organizations and three from industry associations are underlining the high administrative attention of the recycling issue and loop economy in general.

Source:

Dr. Thiele Polyester Technology

(c) eurolaser
30.09.2019

eurolaser at FILTECH 2019

At FILTECH, eurolaser will demonstrate the advantages of a large-format laser system in the processing of filter material. The handling of the material from the roll is particularly comfortable with eurolaser's own conveyor system in combination with a feeding unit. At the FILTECH, eurolaser presents its L-3200 with a table size of 1,800 x 3,200 mm.

Large-format laser systems are ideal for cutting of filter material. The contactless process guarantees a constant cutting quality without tool wear. The table concept with extraction reduces dust and keeps the material in place at the same time. In addition, the thermal laser process ensures that when cutting synthetic textiles, the edges are sealed and thus protected from fraying. This makes subsequent processing much easier. The laser also allows fine details and filigree structures which cannot be produced by a knife.

At FILTECH, eurolaser will demonstrate the advantages of a large-format laser system in the processing of filter material. The handling of the material from the roll is particularly comfortable with eurolaser's own conveyor system in combination with a feeding unit. At the FILTECH, eurolaser presents its L-3200 with a table size of 1,800 x 3,200 mm.

Large-format laser systems are ideal for cutting of filter material. The contactless process guarantees a constant cutting quality without tool wear. The table concept with extraction reduces dust and keeps the material in place at the same time. In addition, the thermal laser process ensures that when cutting synthetic textiles, the edges are sealed and thus protected from fraying. This makes subsequent processing much easier. The laser also allows fine details and filigree structures which cannot be produced by a knife.

Conveyor – for all materials from the roll
Especially for all materials from the roll, eurolaser offers several of its systems as conveyor versions. In these versions, the surface of the processing tables consists of a stainless steel rod mesh. They are equipped with an automatic unwinding unit as fabric feed. The unwinding speed adapts to the retraction of the conveyor and the decreasing roll diameter. For very large and heavy rolls there is also a driven unwinding unit. Integrated laser projection lines indicate the correct position so that the roll change is fast and error-free. The remaining length capture ensures that there is always enough material left on the roll for the respective job.

For even more flexibility, there is space for additional tools or marking modules next to the laser. The motion system comes from the Swiss world market leader for digital cutters ZÜND. The machines are equipped with the Laserscout software suite, which contains the right software packages tailored to the application.

More information:
eurolaser FILTECH
Source:

eurolaser GmbH

Framing Trends kreatives Zentrum der DOMOTEX 2020 (c) Deutsche Messe, Domotex
26.09.2019

Framing Trends kreatives Zentrum der DOMOTEX 2020

  • Sonderausstellung „Framing Trends“ bietet inspirierende Inszenierungen zum Leitthema „ATMYSPHERE“
  • Spezielle „Talks&Tours“ erörtern aktuelle Themen wie Digitalisierung, Mensch und Umwelt, gesunde Lebensformen sowie Young Professionals

Auf der DOMOTEX 2020, der internationalen Leitmesse für Teppiche und Bodenbeläge, treffen sich vom 10. bis 13. Januar Aussteller und Besucher, um sich über Produktneuheiten und aktuelle Trends der Branche auszutauschen. Erstmals ist die Halle 8 ganz der Sonderfläche Framing Trends gewidmet, dem kommunikativen und kreativen Zentrum der Veranstaltung. Hier wird das Leitthema „ATMYSPHERE“ in ideenreichen Präsentationen anschaulich dargestellt und eine lebendige Atmosphäre geschaffen, in der anregende Diskussionen stattfinden und neue Kooperationen entstehen können.  
 

  • Sonderausstellung „Framing Trends“ bietet inspirierende Inszenierungen zum Leitthema „ATMYSPHERE“
  • Spezielle „Talks&Tours“ erörtern aktuelle Themen wie Digitalisierung, Mensch und Umwelt, gesunde Lebensformen sowie Young Professionals

Auf der DOMOTEX 2020, der internationalen Leitmesse für Teppiche und Bodenbeläge, treffen sich vom 10. bis 13. Januar Aussteller und Besucher, um sich über Produktneuheiten und aktuelle Trends der Branche auszutauschen. Erstmals ist die Halle 8 ganz der Sonderfläche Framing Trends gewidmet, dem kommunikativen und kreativen Zentrum der Veranstaltung. Hier wird das Leitthema „ATMYSPHERE“ in ideenreichen Präsentationen anschaulich dargestellt und eine lebendige Atmosphäre geschaffen, in der anregende Diskussionen stattfinden und neue Kooperationen entstehen können.  
 
Beim Betreten der Halle 8 werden die Besucher von einem großen textilen Horizont empfangen, auf dem atmosphärische Bilder natürlicher Motive wie Bäume und Wasser sowie architektonische Details projiziert werden. Sie stimmen das Publikum ein auf die Framing Trends mit einfallsreich gestalteten Installationen zum aktuellen Leitthema „ATMYSPHERE“, das Inhalte wie Wohlbefinden, Natürlichkeit, Nachhaltigkeit und Recycling umfasst. Im Zentrum der Halle steht die Bühne für die Talks sowie ein Forum zum kreativen Austausch. Architekten, Innenarchitekten und Influencer kommen hier zusammen, um Neuheiten und Inhalte rund ums Leitthema kennen zu lernen und zu diskutieren. Gleichzeitig ist sie der Treffpunkt für die Tours, bei denen Besucher von renommierten Architekten, Designern und Planern zu weiteren Highlights der Messe geführt werden. Um diesen kommunikativen Bereich herum gruppieren sich die Frames, die aus den vier Modulen Art & Interaction, NuThinkers, Flooring Spaces und –neu – den Contract Frames bestehen.

More information:
Domotex
Saurer’s highly efficient FusionTwister at ShanghaiTex 2019 (c) Saurer AG
FusionTwister for staple fibre yarns
26.09.2019

Saurer’s highly efficient FusionTwister at ShanghaiTex 2019

In its 19th year, the international textile industry exhibition ShanghaiTex will take place from 25 to 28 November 2019. Saurer Twisting Solutions would be delighted to welcome customers and visitors to Saurer's Stand D40 in Hall E1. The focus is on the highly efficient FusionTwister for staple fibre yarns.

The FusionTwister sets the benchmark for the cost-effective production of two-for-one twisted staple fibre yarns. In order to achieve this, we have taken into account the three main factors affecting our customers’ profitability, namely energy, economics and ergonomics.

In its 19th year, the international textile industry exhibition ShanghaiTex will take place from 25 to 28 November 2019. Saurer Twisting Solutions would be delighted to welcome customers and visitors to Saurer's Stand D40 in Hall E1. The focus is on the highly efficient FusionTwister for staple fibre yarns.

The FusionTwister sets the benchmark for the cost-effective production of two-for-one twisted staple fibre yarns. In order to achieve this, we have taken into account the three main factors affecting our customers’ profitability, namely energy, economics and ergonomics.

The machines’ reliably low energy consumption is an important characteristic for decision-makers to take into account. Achieved by means of an optimised spindle drive as well as a great variety of spindle and feeding sizes for all kinds of applications, it is the main element in the equation of production costs.

Power consumption and costs are closely related, with energy efficiency positively influencing the return on investment, since it is daily challenge to process the maximum feeding weight while keeping electricity usage at a comfortable level.

The machine’s short set-up times, fast air threading and easy handling were key considerations with regard to optimising ergonomics.

ILUNA Group’s precious sustainable innovation (c) ILUNA Group Sustainable Thinking -Museo Salvatore Ferragamo
Sustainable Thinking -Museo Salvatore Ferragamo
26.09.2019

ILUNA Group’s precious sustainable innovation

  • Interfilière Shanghai, 26th-27th September 2019, Booth 1C11

Able to offer an alchemy of design and sustainable features, Iluna Group with ROICA™ by Asahi Kasei join the latest edition of Interfilière Shanghaiwith a range of developments capable of combining innovation, aesthetics and quality.

"Ethical" lace and stockings, where quality standards go hand in hand with fashion content, respecting both the environment and humans, an offer already selected among the protagonists of the Sustainable Thinking Exhibition of the Salvatore Ferragamo Museum, for its value in the field of responsible innovation.Experts in the production of stretch lace  since 1985 ILUNA today represents the largest European laces’producer. 

Thanks to the effectiveness of their responsible innovation strategy, Iluna Group has been the very first lace producer to have gained the GRS(Global Recycled Standard) for their  transformed products together with the company certification STeP (Sustainable Textile Production by Oeko –Tex®).

  • Interfilière Shanghai, 26th-27th September 2019, Booth 1C11

Able to offer an alchemy of design and sustainable features, Iluna Group with ROICA™ by Asahi Kasei join the latest edition of Interfilière Shanghaiwith a range of developments capable of combining innovation, aesthetics and quality.

"Ethical" lace and stockings, where quality standards go hand in hand with fashion content, respecting both the environment and humans, an offer already selected among the protagonists of the Sustainable Thinking Exhibition of the Salvatore Ferragamo Museum, for its value in the field of responsible innovation.Experts in the production of stretch lace  since 1985 ILUNA today represents the largest European laces’producer. 

Thanks to the effectiveness of their responsible innovation strategy, Iluna Group has been the very first lace producer to have gained the GRS(Global Recycled Standard) for their  transformed products together with the company certification STeP (Sustainable Textile Production by Oeko –Tex®).

A relevant  achievement for the firm that, thanks to the Green Labelcollection, now even richer, make responsible innovation an asset for production that focuses on smart ingredients as ROICA Eco-Smart™ family andQ-Nova® by Fulgar.