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Oerlikon: Virtual Exhibition (c) Oerlikon
08.10.2020

Oerlikon at Innovate Textile & Apparel Virtual Trade Show

The textile machinery industry is eagerly awaiting the start of the virtual trade show "Innovate Textile & Apparel". What and how will the more than 160 exhibitors present themselves virtually? How will the approximately 10,000 registered visitors accept the digital offer? WTIN is breaking new ground as organizer with this platform. But one thing is already certain: From 15 to 30 October 2020, they will bring the textile machinery industry a little closer together again in the Corona Pandemic. Oerlikon invites all visitors to take a look into the future of manmade fibers production and get to know the comprehensive range of products and services.

The textile machinery industry is eagerly awaiting the start of the virtual trade show "Innovate Textile & Apparel". What and how will the more than 160 exhibitors present themselves virtually? How will the approximately 10,000 registered visitors accept the digital offer? WTIN is breaking new ground as organizer with this platform. But one thing is already certain: From 15 to 30 October 2020, they will bring the textile machinery industry a little closer together again in the Corona Pandemic. Oerlikon invites all visitors to take a look into the future of manmade fibers production and get to know the comprehensive range of products and services.

"Reconnecting innovation in the textile & apparel value chain" is the motto of WTIN's virtual trade show. And Oerlikon intends to more than live up to this motto. With more than 50 active experts from sales, customer service and technology as well as partners from its international network of representatives, the Manmade Fibers segment of the Swiss Oerlikon Group will try to be represented around the clock. "It is an interesting experiment for all of us and we would like to see it succeed," explains André Wissenberg, Head of Marketing, Corporate Communications and Public Affairs. "Our aim is to meet our existing customers again, make new contacts and see 'old friends' from the industry. We have prepared an attractive digital offer for them all. Those of you who missed our roller coaster ride in Barcelona last year can now enjoy the journey through time in peace and quiet from your home office on your digital tour of the fair. And, there are no more waiting times either," promises Wissenberg.

Factory know-how from a single source
From Melt to Yarn, Fibers and Nonwovens. From the polycondensation and the processing of PTA and MEG as well as the extrusion of, for example, recycled polyester chips all the way through to hundreds of thousands of packaged and stored or directly-delivered textured bobbins for a market within the textile industry worth billions. From the planning and construction of highly complex production plants to the engineering of large-scale plant projects and competent customer services. This business model runs like a red thread through the self-conception of the Manmade Fibers segment of the Swiss Oerlikon Group. The right partner, especially – but not exclusively – for newcomers to the textile industry. "With us they get everything they need for a successful business: Factory know-how from a single source. And that's what we would like to show our visitors at our virtual trade fair booth," says Wissenberg.

Oerlikon: Virtual Exhibition (c) Oerlikon
08.10.2020

Oerlikon bei virtueller Messe „Innovate Textile & Apparel“

Mit Spannung erwartet die Textilmaschinenindustrie in diesen Tagen den Start der virtuellen Messe „Innovate Textile & Apparel“. Was und wie werden sich die über 160 Aussteller virtuell präsentieren? Wie werden die bis lang rund 10.000 angemeldeten Besucher das digitale Angebot annehmen? WTIN geht als Organisator mit dieser Plattform neue Wege. Eins steht dabei jetzt aber schon fest: In der Zeit vom 15. bis 30. Oktober 2020 bringen sie die Textilmaschinenindustrie in der Corona Pandemie wieder etwas näher zusammen. Oerlikon lädt dabei alle Besucher ein, einen Blick in die Zukunft der Chemiefaserproduktion zu werfen und das umfassende Produkt- und Serviceangebot kennenzulernen.

Mit Spannung erwartet die Textilmaschinenindustrie in diesen Tagen den Start der virtuellen Messe „Innovate Textile & Apparel“. Was und wie werden sich die über 160 Aussteller virtuell präsentieren? Wie werden die bis lang rund 10.000 angemeldeten Besucher das digitale Angebot annehmen? WTIN geht als Organisator mit dieser Plattform neue Wege. Eins steht dabei jetzt aber schon fest: In der Zeit vom 15. bis 30. Oktober 2020 bringen sie die Textilmaschinenindustrie in der Corona Pandemie wieder etwas näher zusammen. Oerlikon lädt dabei alle Besucher ein, einen Blick in die Zukunft der Chemiefaserproduktion zu werfen und das umfassende Produkt- und Serviceangebot kennenzulernen.

“Reconnecting innovation in the textile & apparel value chain” ist das Motto der virtuellen Messe von WTIN. Und Oerlikon will dem mehr als gerecht werden. Mit über 50 aktiven Experten aus Verkauf, Kundenservice und Technologie sowie Partnern seines internationalen Vertreternetzwerkes wird das Segment Manmade Fibers der Schweizer Oerlikon Gruppe versuchen, rund um die Uhr vertreten sein. „Es ist für uns alle ein interessantes Experiment, das wir gern erfolgreich umsetzen möchten“, erklärt André Wissenberg, Head of Marketing, Corporate Communications and Public Affairs. „Unsere bestehenden Kunden auf diesem Weg wiederzusehen, neue Kontakte zu knüpfen und ,alte Freunde‘ aus der Branche zu treffen ist unser Ziel. Wir haben ein attraktives digitales Angebot für sie alle vorbereitet. Denn wer im letzten Jahr unseren Rollercoaster-Ride in Barcelona verpasst hat, kann die Zeitreise nun auf seinem digitalen Messerundgang in aller Ruhe aus dem Homeoffice heraus bei uns genießen. Und, es gibt hierbei auch keine Wartezeiten mehr“, verspricht Wissenberg.

Fabrik-Know-how aus einer Hand
Von der Schmelze zum Garn, Fasern und Vliesstoffen. Von der Polykondensation und der Verarbeitung von PTA und MEG sowie der Extrusion von z.B. recycelten Polyesterchips bis hin zu Hunderttausenden von verpackten und gelagerten oder direkt ausgelieferten texturierten Spulen für einen milliardenschweren Markt innerhalb der Textilindustrie. Von der Planung und dem Bau hochkomplexer Produktionsanlagen über das Engineering von Großanlagenprojekten bis hin zu kompetenten Kundendienstleistungen. Dieses Geschäftsmodell zieht sich wie ein roter Faden durch das Selbstverständnis des Manmade Fibers Segments des Schweizer Oerlikon Konzerns. Der richtige Partner, insbesondere – aber nicht ausschließlich – für Neueinsteiger in der Textilindustrie. „Bei uns bekommen sie alles, was sie für ein erfolgreiches Geschäft brauchen: Fabrik-Know-how aus einer Hand. Und das würden wir unseren Besuchern gern auf unserem virtuellen Messestand zeigen“, sagt Wissenberg.