From the Sector

Reset
2 results
Checkpoint Systems: Neueröffnung des Customer Experience Center (c) Checkpoint Systems GmbH
22.11.2023

Checkpoint Systems: Neueröffnung des Customer Experience Center

Diebstahlprävention und effizientes Warenmanagement sind zentrale Maßnahmen, um Verluste und Inventurdifferenzen zu reduzieren. Im neu eröffneten Customer Experience Center von Checkpoint Systems haben Interessierte nun die Möglichkeit, neue Lösungen aus diesen Bereichen in praxisnahen Settings zu besichtigen, zu erleben und sich von Expert*innen vor Ort in Hirschhorn beraten zu lassen. Ein Schwerpunkt des Erlebniscenters liegt auf RFID-Technologien, die ein neues Level an Warennachverfolgung und Informationsübermittlung gewährleisten.

Das Customer Experience Center ist in vier Bereiche aufgeteilt und umfasst unter anderem folgende Lösungen:

  • Kassen- und Ausgangslösungen der NEO- und EVOLVE-Reihe
  • RFID-Lösungen für bessere Bestandsgenauigkeit sowie Warensichtbarkeit und -nachverfolgung
  • Alpha Solutions für besonders diebstahlgefährdete Produkte
  • das innovative modulare SFERO-Verlustpäventionssystem zur optimalen Warensicherung
  • Labels für spezifische Anwendungsfälle
  • RFreshID für den Bestandsüberblick von frischen Lebensmitteln
  • RFID für Reuseables wie Mehrwegpackungen
  • uvm.

Diebstahlprävention und effizientes Warenmanagement sind zentrale Maßnahmen, um Verluste und Inventurdifferenzen zu reduzieren. Im neu eröffneten Customer Experience Center von Checkpoint Systems haben Interessierte nun die Möglichkeit, neue Lösungen aus diesen Bereichen in praxisnahen Settings zu besichtigen, zu erleben und sich von Expert*innen vor Ort in Hirschhorn beraten zu lassen. Ein Schwerpunkt des Erlebniscenters liegt auf RFID-Technologien, die ein neues Level an Warennachverfolgung und Informationsübermittlung gewährleisten.

Das Customer Experience Center ist in vier Bereiche aufgeteilt und umfasst unter anderem folgende Lösungen:

  • Kassen- und Ausgangslösungen der NEO- und EVOLVE-Reihe
  • RFID-Lösungen für bessere Bestandsgenauigkeit sowie Warensichtbarkeit und -nachverfolgung
  • Alpha Solutions für besonders diebstahlgefährdete Produkte
  • das innovative modulare SFERO-Verlustpäventionssystem zur optimalen Warensicherung
  • Labels für spezifische Anwendungsfälle
  • RFreshID für den Bestandsüberblick von frischen Lebensmitteln
  • RFID für Reuseables wie Mehrwegpackungen
  • uvm.
Source:

Checkpoint Systems GmbH

(c) Checkpoint Systems GmbH
19.07.2022

Checkpoint introduces pinless OPAL Tags

Checkpoint Systems, a provider of source to shopper solutions to the retail industry, has announced the launch of the OPAL Tag. The new pinless article surveillance solution facilitates the protection of footwear, sportswear, outdoor equipment and other hard-to-protect goods.

The one-piece OPAL Tag, developed by Checkpoint’s Alpha High Theft Solutions division, uses a unique locking mechanism that includes small rubber pads. This pinless solution is suitable for a range of goods – including footwear, sportswear, outdoor clothing as well as outdoor and athletics equipment – as it ensures that the device does not damage the items when it is attached or removed.

In addition, the OPAL Tag has two other advantages: It is easy for store associates to apply and remove with just one hand, optimising workflows - and it is unobtrusive, improving the customer experience. For example, if it is attached to a shoe, the customer can still try on the item without having to ask staff for help.

Checkpoint Systems, a provider of source to shopper solutions to the retail industry, has announced the launch of the OPAL Tag. The new pinless article surveillance solution facilitates the protection of footwear, sportswear, outdoor equipment and other hard-to-protect goods.

The one-piece OPAL Tag, developed by Checkpoint’s Alpha High Theft Solutions division, uses a unique locking mechanism that includes small rubber pads. This pinless solution is suitable for a range of goods – including footwear, sportswear, outdoor clothing as well as outdoor and athletics equipment – as it ensures that the device does not damage the items when it is attached or removed.

In addition, the OPAL Tag has two other advantages: It is easy for store associates to apply and remove with just one hand, optimising workflows - and it is unobtrusive, improving the customer experience. For example, if it is attached to a shoe, the customer can still try on the item without having to ask staff for help.

Proven security features
Besides the new, optimised handling, the OPAL Tag has a bandwidth of security features that have proven successful for retailers in preventing theft. These include flashing LED lighting to deter potential thieves, showing them that the security device is live. The OPAL solution is also equipped with Alpha 2 Alarm technology, meaning that an alarm will sound if the device passes by an EAS antenna. Attempts at tampering are also detected in this way.

Source:

Checkpoint Systems GmbH / Carta GmbH