From the Sector

Reset
1128 results
21.10.2024

Neue Decathlon-Filiale in München

Der Multisportspezialist Decathlon eröffnet in München am Karlsplatz / Stachus eine neue Filiale. Auf einer Fläche von 320 m² präsentiert Decathlon voraussichtlich ab Anfang 2025 sein neues Store-Design und setzt dabei auf die frische Corporate Identity sowie ein modernes Store-Layout. Das Sortiment wird gezielt auf die Alltagsbedürfnisse der Münchner Kundschaft abgestimmt sein.

Mit einer kleineren Verkaufsfläche wird ein neues Filialkonzept Einzug finden, das in diesem Jahr in ähnlicher Form in den Potsdamer Bahnhofspassagen eröffnet wird. Zudem wird die Filiale an das Netzwerk der neuen regionalen Werkstatt in Unterföhring angebunden sein, um Serviceleistungen wie Reparaturen anbieten zu können.

Mit der zentralen Lage direkt an den S- und U-Bahnstationen sowie in unmittelbarer Nähe zum Hauptbahnhof und dem Eingang zur Kaufingerstraße zielt Decathlon darauf ab, den Einkaufskomfort zu erhöhen – insbesondere für Pendler:innen und Menschen, die auf der Suche nach einem schnellen und bequemen Einkaufserlebnis sind.

Der Multisportspezialist Decathlon eröffnet in München am Karlsplatz / Stachus eine neue Filiale. Auf einer Fläche von 320 m² präsentiert Decathlon voraussichtlich ab Anfang 2025 sein neues Store-Design und setzt dabei auf die frische Corporate Identity sowie ein modernes Store-Layout. Das Sortiment wird gezielt auf die Alltagsbedürfnisse der Münchner Kundschaft abgestimmt sein.

Mit einer kleineren Verkaufsfläche wird ein neues Filialkonzept Einzug finden, das in diesem Jahr in ähnlicher Form in den Potsdamer Bahnhofspassagen eröffnet wird. Zudem wird die Filiale an das Netzwerk der neuen regionalen Werkstatt in Unterföhring angebunden sein, um Serviceleistungen wie Reparaturen anbieten zu können.

Mit der zentralen Lage direkt an den S- und U-Bahnstationen sowie in unmittelbarer Nähe zum Hauptbahnhof und dem Eingang zur Kaufingerstraße zielt Decathlon darauf ab, den Einkaufskomfort zu erhöhen – insbesondere für Pendler:innen und Menschen, die auf der Suche nach einem schnellen und bequemen Einkaufserlebnis sind.

More information:
Decathlon München Filialen
Source:

Decathlon

21.10.2024

Italian textile machinery industry ready for the green transition

Maintaining a focus on innovation despite the uncertainties that characterize the current international scenario was emphasized during the General Assembly of ACIMIT, the Italian Textile Machinery Manufacturers Association, held in Milan on July 9. ACIMIT president, Marco Salvadè, showcased the data of the Italian textile machinery industry. In 2023, production decreased by 16%, settling at a value of 2.3 billion euros, as did exports, which also fell by 16% (2 billion euros).

China, Turkey, India, and the United States remain the main destinations for Italian textile machinery manufacturers. In 2023, demand for machinery in these markets was weak, but some positive signals emerged in the first quarter of the current year, especially from the Chinese market and again from Egypt, Pakistan, Brazil, and Japan. “2024 will still be a year characterized by many uncertainties,” commented Salvadè, “mainly due to the uncertainty of the geopolitical situation and fluctuations in final demand”.

Maintaining a focus on innovation despite the uncertainties that characterize the current international scenario was emphasized during the General Assembly of ACIMIT, the Italian Textile Machinery Manufacturers Association, held in Milan on July 9. ACIMIT president, Marco Salvadè, showcased the data of the Italian textile machinery industry. In 2023, production decreased by 16%, settling at a value of 2.3 billion euros, as did exports, which also fell by 16% (2 billion euros).

China, Turkey, India, and the United States remain the main destinations for Italian textile machinery manufacturers. In 2023, demand for machinery in these markets was weak, but some positive signals emerged in the first quarter of the current year, especially from the Chinese market and again from Egypt, Pakistan, Brazil, and Japan. “2024 will still be a year characterized by many uncertainties,” commented Salvadè, “mainly due to the uncertainty of the geopolitical situation and fluctuations in final demand”.

In an especially difficult international scenario and with a still sluggish market, the Italian textile machinery sector remains a leader alongside a few other Countries, such as China, Germany and Japan. Accelerating innovation remains crucial, particularly to meet the challenges that await Italian manufacturers in supporting textile companies on their sustainable transition journey.

To highlight the opportunities that the European green transition opens up for technology suppliers, the public section of the ACIMIT General Assembly addressed a very current issue: textile recycling. The EU’s legislative guidelines aim to accelerate the green and circular transition of the textile sector with various actions: from ecodesign to EPR, from waste export regulation to green claims. Meanwhile, there is a growing demand for recycled textile fibers driven by the sustainable policies of brands that should not be underestimated.

Source:

ACIMIT – Association of Italian Textile Machinery Manufacturers

Global Fashion Summit China Global Fashion Agenda
21.10.2024

Global Fashion Summit for the first time in China

Global Fashion Summit, the international forum for sustainable fashion rooted in Denmark, will be hosted in China next month. The special Global Fashion Summit: Shanghai Gala edition will take place on 7 November 2024 during the China International Import Expo (CIIE). The event, presented by Global Fashion Agenda (GFA) and Chinamind NEXT, will bring together local and international industry stakeholders for an evening of informative discussions during a celebratory gala dinner.

Convening major decision-makers from across the world, Global Fashion Summit was first launched by GFA in Copenhagen in 2009. In the 15 years since its inception, it has become a nexus for agenda-setting discussions and presentations on the most critical environmental, social and ethical issues facing our industry and planet, all intended to spark urgent action and accelerate impact in the industry.

Global Fashion Summit, the international forum for sustainable fashion rooted in Denmark, will be hosted in China next month. The special Global Fashion Summit: Shanghai Gala edition will take place on 7 November 2024 during the China International Import Expo (CIIE). The event, presented by Global Fashion Agenda (GFA) and Chinamind NEXT, will bring together local and international industry stakeholders for an evening of informative discussions during a celebratory gala dinner.

Convening major decision-makers from across the world, Global Fashion Summit was first launched by GFA in Copenhagen in 2009. In the 15 years since its inception, it has become a nexus for agenda-setting discussions and presentations on the most critical environmental, social and ethical issues facing our industry and planet, all intended to spark urgent action and accelerate impact in the industry.

As the first event of its kind in China, the Global Fashion Summit: Shanghai Gala content will build on the theme of June’s Copenhagen Edition - "Unlocking The Next Level". With deadlines for sustainability targets looming, fashion finds itself at a critical juncture. Unlocking the next level of impact requires new depths of collaborative action and sharing of evidence-based progress to overcome barriers.

China plays a critical role in unlocking this transformation. China was the world’s largest exporter of readymade garments in 2023, with a 31.6 per cent market share and exports worth 165 billion USD. The soaring growth of Chinese ultra-fast fashion brands is also significantly shaping consumer purchasing practices, meanwhile, China’s luxury market has almost doubled since in 2019. Global Fashion Summit: Shanghai Gala will therefore aim to promote collaboration across the fashion industry's value chain, highlight pressing environmental and social issues, bridge differences between global markets, eliminate information gaps, and share innovative solutions.

The gala dinner will set the scene ahead of GFA’s participation in CIIE (China International Import Expo) on 8 November 2024 - a forum renowned for its focus on sustainable innovation technology. Federica Marchionni, CEO, GFA, will deliver a keynote address during the CIIE to an audience of esteemed leaders that will showcase how innovation and emerging technologies can drive sustainability in lifestyle sectors and advance the industry towards climate goals.

Source:

Global Fashion Agenda

Foto Marketmedia24
21.10.2024

Neuer Consumer-Report zum deutschen Schuh-Markt

Das Kölner Marktforschungs- und Beratungsinstitut Marketmedia24 und das Düsseldorfer Fachmagazin schuhkurier haben eine neue Studie Consumer-Report 2024 vorgelegt: So kaufen die Deutschen ihre Schuhe.

„Wir haben für diese Studie über 5.000 EndverbraucherInnen im Zeitraum vom 13.06.2024 bis 21.06.2024 befragt. Ziel der Forschung war es, repräsentative und zielgruppenspezifische Markteinblicke für alle Akteure der Schuhbranche zu gewinnen“, so Sonja Koschel, Gründerin und Inhaberin von Marketmedia24.

Deutschland ist ein bedeutender Markt für Schuhe, wo großer Wert auf Qualität und Komfort gelegt wird. Doch wie kaufen die Deutschen ihre Schuhe? Welche Marken sind besonders beliebt? Wo tätigen deutsche Verbraucherinnen und Verbraucher ihre Einkäufe am liebsten? Welche Rolle spielt Nachhaltigkeit beim Schuhkauf und welche Präsentation bevorzugen die Kunden?
 

Das Kölner Marktforschungs- und Beratungsinstitut Marketmedia24 und das Düsseldorfer Fachmagazin schuhkurier haben eine neue Studie Consumer-Report 2024 vorgelegt: So kaufen die Deutschen ihre Schuhe.

„Wir haben für diese Studie über 5.000 EndverbraucherInnen im Zeitraum vom 13.06.2024 bis 21.06.2024 befragt. Ziel der Forschung war es, repräsentative und zielgruppenspezifische Markteinblicke für alle Akteure der Schuhbranche zu gewinnen“, so Sonja Koschel, Gründerin und Inhaberin von Marketmedia24.

Deutschland ist ein bedeutender Markt für Schuhe, wo großer Wert auf Qualität und Komfort gelegt wird. Doch wie kaufen die Deutschen ihre Schuhe? Welche Marken sind besonders beliebt? Wo tätigen deutsche Verbraucherinnen und Verbraucher ihre Einkäufe am liebsten? Welche Rolle spielt Nachhaltigkeit beim Schuhkauf und welche Präsentation bevorzugen die Kunden?
 

  • Fast die Hälfte der Deutschen sieht Schuhe als Ausdruck ihres Lebensgefühls. Besonders stark ausgeprägt ist dieses Empfinden bei den Mid Agern (27–49 Jahre) sowie bei Menschen mit überdurchschnittlichem Haushaltsnettoeinkommen.
  • Über zwei Drittel der SchuhkäuferInnen legen Wert auf Marken. Besonders jüngere Käufer zeigen eine starke Markenaffinität. Sport-Brands dominieren die Top 10 der bekanntesten Schuhmarken, gefolgt von drei führenden Schuhlieferanten. Mehr als die Hälfte nannten Adidas, dicht gefolgt von Nike als die bekanntesten Marken und beide sind auch in den Schuhschränken der Befragten vertreten.
  • Der Preis spielt eine entscheidende Rolle beim Schuhkauf. Schuh-Discounter und Fachmarkt-Filialisten führen im stationären Handel, gefolgt von Online-Plattformen und hochwertigen Schuhfachgeschäften. Deichmann steht an erster Stelle, gefolgt von Footlocker. Zwei Drittel der Befragten kaufen Schuhe bei Amazon.
  • 80 Prozent der Käufe von Damen- und Herrenschuhen liegen unter 100,00 Euro pro Paar, wobei etwa die Hälfte der verkauften Schuhe weniger als 60,00 Euro kostet.
  • Über zwei Drittel der Deutschen legen Wert auf Nachhaltigkeit bei Schuhen. Dabei bevorzugt ein Viertel der Konsumentinnen und Konsumenten Produkte „Made in Europe“.

 
Der neue „Consumer-Report 2024 - So kaufen die Deutschen ihre Schuhe“ bietet auf rund 100 Seiten kompakte, grafisch aufbereitete Forschungsergebnisse. Die Studie ist in digitaler Version (PDF) zum Preis von 1.750,00 Euro erhältlich.

Source:

Marketmedia24

21.10.2024

Südwesttextil: Wöchentliche Höchstarbeitszeit aus der EU-Richtlinie übernehmen

Bundesarbeitsminister Hubertus Heil hat angekündigt, im November einen Vorschlag für die Erweiterung des deutschen Arbeitszeitgesetzes vorlegen zu wollen. Der Wirtschafts- und Arbeitgeberverband Südwesttextil begrüßt die aus Perspektive der baden-württembergischen Textil- und Bekleidungsindustrie überfällige Ankündigung. Noch im Sommer war die Wachstumsinitiative der Bundesregierung ohne weitreichende Schritte für das Gesetz geblieben. Sie sieht die begrenzte Möglichkeit zur Abweichung von der Tageshöchstarbeitszeit im Rahmen von Tarifverträgen oder Betriebsvereinbarungen vor, zudem eine Befristung dieser Regelung.

Von der jetzigen Ankündigung von Bundesarbeitsminister Hubertus Heil erwartet der Wirtschafts- und Arbeitgeberverband, dass sie schließlich dem Ziel des Koalitionsvertrags entspricht, den Veränderungen in der Arbeitswelt und dem Wunsch nach einer flexibleren Arbeitszeitgestaltung von Beschäftigten und Betrieben nachzukommen. Dies beinhalte insbesondere eine Flexibilisierung durch die Einführung einer wöchentlichen statt einer täglichen Höchstarbeitszeit – analog zur EU-Richtlinie.

Bundesarbeitsminister Hubertus Heil hat angekündigt, im November einen Vorschlag für die Erweiterung des deutschen Arbeitszeitgesetzes vorlegen zu wollen. Der Wirtschafts- und Arbeitgeberverband Südwesttextil begrüßt die aus Perspektive der baden-württembergischen Textil- und Bekleidungsindustrie überfällige Ankündigung. Noch im Sommer war die Wachstumsinitiative der Bundesregierung ohne weitreichende Schritte für das Gesetz geblieben. Sie sieht die begrenzte Möglichkeit zur Abweichung von der Tageshöchstarbeitszeit im Rahmen von Tarifverträgen oder Betriebsvereinbarungen vor, zudem eine Befristung dieser Regelung.

Von der jetzigen Ankündigung von Bundesarbeitsminister Hubertus Heil erwartet der Wirtschafts- und Arbeitgeberverband, dass sie schließlich dem Ziel des Koalitionsvertrags entspricht, den Veränderungen in der Arbeitswelt und dem Wunsch nach einer flexibleren Arbeitszeitgestaltung von Beschäftigten und Betrieben nachzukommen. Dies beinhalte insbesondere eine Flexibilisierung durch die Einführung einer wöchentlichen statt einer täglichen Höchstarbeitszeit – analog zur EU-Richtlinie.

Südwesttextil-Hauptgeschäftsführerin Edina Brenner betont: „Im europäischen Vergleich liegen wir grundlos zurück. Für eine Verbesserung der wirtschaftlichen Lage in Zeiten des Fachkräftemangels ist eine Erhöhung der Attraktivität der Arbeitsplätze durch die Flexibilisierung des Arbeitszeitgesetzes längst überfällig.“

Source:

Verband der Südwestdeutschen Textil- und Bekleidungsindustrie Südwesttextil

IDEA® Achievement Awards Graphic INDA
21.10.2024

Nomination for the 2025 IDEA® Achievement Awards

INDA, the Association of the Nonwoven Fabrics Industry, in collaboration with Nonwovens Industry Magazine, is now accepting nominations for the 2025 IDEA® Achievement Awards. Industry professionals in the nonwoven and engineered materials sectors are invited to submit their innovative products—or those of their clients—for consideration.

The IDEA Achievement Awards honor innovations introduced since IDEA22, recognizing excellence in six categories. Winners will be announced during IDEA25, which will be held at the Miami Beach Convention Center, Miami Beach, Florida, from April 29 to May 1, 2025.

Award Categories:

INDA, the Association of the Nonwoven Fabrics Industry, in collaboration with Nonwovens Industry Magazine, is now accepting nominations for the 2025 IDEA® Achievement Awards. Industry professionals in the nonwoven and engineered materials sectors are invited to submit their innovative products—or those of their clients—for consideration.

The IDEA Achievement Awards honor innovations introduced since IDEA22, recognizing excellence in six categories. Winners will be announced during IDEA25, which will be held at the Miami Beach Convention Center, Miami Beach, Florida, from April 29 to May 1, 2025.

Award Categories:

  • Raw Materials – Best new raw materials introduction
  • Nonwoven Product – Best new nonwoven fabric introduction
  • Short-Life – Best new short-life product introduction
  • Long-Life – Best new durable product introduction
  • Equipment – Best new equipment introduction
  • Sustainability Advancement – Recognizing sustainability and/or circularity advancements in raw materials, nonwoven fabrics, processes and equipment, and end-use products.

Entries must be submitted by December 16, 2024 for consideration. Finalists in each category will be selected by INDA’s Technical Advisory Board, with the top three in each category moving forward. Voting will take place on the Nonwovens Industry website, allowing industry professionals to determine the winners. Additionally, the recipient of the Entrepreneur Award will be chosen exclusively by Nonwovens Industry Magazine.

More information:
IDEA® Achievement Award
Source:

INDA

Denis Albert Photo Autoneum Management AG
Denis Albert
21.10.2024

autoneum: Change to the Group Executive Board

Denis Albert is to become the new Head of Business Group North America and member of the Group Executive Board of Autoneum Holding Ltd as of January 1, 2025. The French-American dual citizen has many years of experience as a general manager in the international automotive supply industry in North America. He will succeed Greg Sibley, who will retire at the end of January 2025.

The Board of Directors of Autoneum Holding Ltd has appointed Denis Albert as the new Head of Business Group North America and member of the Group Executive Board as of January 1, 2025. Denis Albert has been Head of Sales Development & Strategic Project Manager for Post Merger Integration (PMI) at Autoneum since January 2024. In addition to his new position, he will continue to assume the role of Head of Sales Development.

Denis Albert is to become the new Head of Business Group North America and member of the Group Executive Board of Autoneum Holding Ltd as of January 1, 2025. The French-American dual citizen has many years of experience as a general manager in the international automotive supply industry in North America. He will succeed Greg Sibley, who will retire at the end of January 2025.

The Board of Directors of Autoneum Holding Ltd has appointed Denis Albert as the new Head of Business Group North America and member of the Group Executive Board as of January 1, 2025. Denis Albert has been Head of Sales Development & Strategic Project Manager for Post Merger Integration (PMI) at Autoneum since January 2024. In addition to his new position, he will continue to assume the role of Head of Sales Development.

Before joining Autoneum, Denis Albert worked for the French automotive supplier Forvia (Faurecia) for over 25 years, where he held various management positions, most recently as President of the Faurecia Interior Division North America. Over the course of his career, he has acquired profound knowledge of the North American automotive market and extensive experience in sales, business management, implementation of regional strategies, purchasing and technology. Denis Albert holds a Master’s degree in Mechanical and Industrial Engineering from the Institut Catholique d’Arts et Métiers in Nantes, France, and an Executive Master of Business Administration from the Mannheim Business School, Germany.

Following a one-month transition period, Denis Albert will take over as Head of Business Group North America from Greg Sibley, who will retire on January 31, 2025. Greg Sibley has steered Business Group North America through turbulent times since May 2019 and has made a decisive contribution to the turnaround in this region. The Board of Directors and the Group Executive Board would like to thank Greg for his significant and tireless commitment to Autoneum over the past five years and wish him all the best for his personal future.

Source:

Autoneum Management AG

21.10.2024

„Bürokratieentlastungsgesetz nur ein Anfang“

Nach der Verabschiedung im Bundestag Ende September hat auch der Bundesrat dem „Vierten Gesetz zur Entlastung der Bürgerinnen und Bürger, der Wirtschaft sowie der Verwaltung von Bürokratie“ zugestimmt. Das Gesetz soll finanzielle Entlastungen in Höhe von 944 Millionen Euro pro Jahr bewirken und umfasst in der geänderten Fassung 74 Artikel - darunter auch die von Südwesttextil geforderte Änderung im Nachweisgesetz, die die Schrift- durch die Textform ersetzt. So würden Personalabteilungen entlastet, was die digitale Vereinbarung von Arbeitsverträgen in Zukunft ermögliche.
 

Nach der Verabschiedung im Bundestag Ende September hat auch der Bundesrat dem „Vierten Gesetz zur Entlastung der Bürgerinnen und Bürger, der Wirtschaft sowie der Verwaltung von Bürokratie“ zugestimmt. Das Gesetz soll finanzielle Entlastungen in Höhe von 944 Millionen Euro pro Jahr bewirken und umfasst in der geänderten Fassung 74 Artikel - darunter auch die von Südwesttextil geforderte Änderung im Nachweisgesetz, die die Schrift- durch die Textform ersetzt. So würden Personalabteilungen entlastet, was die digitale Vereinbarung von Arbeitsverträgen in Zukunft ermögliche.
 
Der Wirtschafts- und Arbeitgeberverband begrüßt die Zustimmung des Bundesrats als wichtigen, aber vor allem als ersten Schritt für die Entlastung von Unternehmen. Südwesttextil-Hauptgeschäftsführerin Edina Brenner: „Die geänderte Fassung ist ein wichtiges Signal, dass die Bundesregierung das Thema ernst nimmt und umsetzt. Die Bürokratiebelastung steigt aber gleichzeitig durch zahlreiche neue Regularien an, sodass das Bürokratieentlastungsgesetz nur ein Anfang sein kann. Unsere Unternehmen brauchen nicht nur Entlastungen von bestehender Bürokratie, sondern zusätzlich keine neuen Auflagen mehr. Mit Blick auf die wirtschaftliche Lage erwarten wir nicht nur ein Umdenken, sondern schnelle Schritte für die Zukunft der europäischen Wirtschaft.“
 
Zu den Regularien zählen beispielsweise die Europäische Lieferkettenrichtlinie, die Verordnung zu entwaldungsfreien Lieferketten, die Taxonomie-Verordnung, die EU-Verpackungs- und Verpackungsabfallverordnung oder die Richtlinie zur Berichterstattung von Nachhaltigkeit in Unternehmen. Alle beinhalten separate Berichtspflichten, die Unternehmen entweder unmittelbar oder mittelbar durch ihre Lieferkette erfüllen müssen.

Source:

Verband der Südwestdeutschen Textil- und Bekleidungsindustrie Südwesttextil