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BTE Handelsverband Textil BTE/BLE/VDB
BTE Handelsverband Textil
11.04.2017

Mid-Season-Sale: Nicht verunsichern lassen!

Die aktuellen Mid-Season-Sales einiger (vertikaler) Filialisten haben die Branche in Aufruhr versetzt. Vor allem mittelständische Modehändler äußern Unverständnis, dass zum Teil noch vor dem kalendarischen Frühlingsanfang bereits Frühjahrsware verramscht wurde. Und das trotz meist zur Jahreszeit passendem Shopping-Wetter, das auch Bedarfskunden anlockte.
Auch Branchenfremde schütteln mittlerweile den Kopf über das Rabatt-Verhalten zumindest eines Teils der Branche. So publizierten etliche Tageszeitungen Ende März einen dpa-Artikel, der sich mit den unverständlichen Mid-Season-Sales beschäftigte. Das Problem dabei: So werden auch Kunden auf Rabattaktionen hingewiesen, die diese bislang noch gar nicht bemerkt haben.
Tatsache ist aber auch: Die großen Sale-Plakaten bewerben in der Regel nur einen sehr kleinen Teil des Sortimente. Meist beschränkt sich der Umfang auf einige Ständer mit Ware von Ende letzten Jahres. Optisch dominiert auch dort aktuelle Frühjahrs-Ware zu regulären Preisen.

Die aktuellen Mid-Season-Sales einiger (vertikaler) Filialisten haben die Branche in Aufruhr versetzt. Vor allem mittelständische Modehändler äußern Unverständnis, dass zum Teil noch vor dem kalendarischen Frühlingsanfang bereits Frühjahrsware verramscht wurde. Und das trotz meist zur Jahreszeit passendem Shopping-Wetter, das auch Bedarfskunden anlockte.
Auch Branchenfremde schütteln mittlerweile den Kopf über das Rabatt-Verhalten zumindest eines Teils der Branche. So publizierten etliche Tageszeitungen Ende März einen dpa-Artikel, der sich mit den unverständlichen Mid-Season-Sales beschäftigte. Das Problem dabei: So werden auch Kunden auf Rabattaktionen hingewiesen, die diese bislang noch gar nicht bemerkt haben.
Tatsache ist aber auch: Die großen Sale-Plakaten bewerben in der Regel nur einen sehr kleinen Teil des Sortimente. Meist beschränkt sich der Umfang auf einige Ständer mit Ware von Ende letzten Jahres. Optisch dominiert auch dort aktuelle Frühjahrs-Ware zu regulären Preisen.


In diesem Punkt zeigt sich ein Dilemma: Wenn die Werbung etwas bewirken will, muss sie auffallen. Ein den Tatsachen besser entsprechender Slogan wie „Einzelteile reduziert“ lockt weniger Kunden als große Sale-Plakate. Wenn dadurch allerdings der Kunde über die Größe der Aktion getäuscht wird, kann die Wirkung leicht ins Negative umschlagen. Die Grenze zur Unseriosität ist dann schnell überschritten. Nicht wenige Kunden dürfte ein solcher „Fake-Sale“ sogar verärgern!
Der BTE empfiehlt daher dem Modehandel, gerade jetzt sein Reduzierungsverhalten und die damit verbundene Marketingmaßnahmen gut abzuwägen. Es ist sicher richtig, jetzt schlecht laufende Artikel und Reste alter Kollektionen aus 2016 herunter zu zeichnen und ggf. in Clearing-Bereichen zu konzentrieren. Große Sale-Aktionen sollten aber schon aus Imagegründen unterbleiben. In der aktuellen Situation muss die neue Mode im Mittelpunkt des Marketings stehen, nicht die Reduzierung von Altware. Und keinesfalls sollte man blindlings und ohne genaue Prüfung auf Sale-Aktionen von Mitbewerbern mit gleichen Maßnahmen reagieren. Schließlich betreffen die Reduzierungen meist Marken und Kollektionen, die man selbst gar nicht führt!

More information:
BTE Mid Season Sale
Source:

BTE/BLE/VDB

Archroma Archroma/ Press Department
Archroma
10.04.2017

Archroma offers coating, repellency & release, fire protection & color solutions at techtextil 2017. WHY? Because it´s our nature!

“These products reflect Archroma’s commitment to delivering responsible products and solutions, and underscore our key principle as a company that we continuously challenge the status quo in the deep belief that we can make our industry sustainable,” stated Miquel Vila, Head of Technical Service, Brand & Performance Textile Specialties, EMEA. At the booth, Archroma will highlight in particular the following solutions and innovations:


COLOR
Archroma will be displaying its Printofix TF high-performance pigment preparations for outdoor applications. These are mainly suited for synthetic fabrics that are specifically developed for sunshades, camping tents, umbrellas and industrial applications where other dyes cannot meet the very high requirements of light and weather fastness. Printofix TF pigment preparations are easy to handle and allow the creation of colors that can resist light, weather, ozone or heat.

“These products reflect Archroma’s commitment to delivering responsible products and solutions, and underscore our key principle as a company that we continuously challenge the status quo in the deep belief that we can make our industry sustainable,” stated Miquel Vila, Head of Technical Service, Brand & Performance Textile Specialties, EMEA. At the booth, Archroma will highlight in particular the following solutions and innovations:


COLOR
Archroma will be displaying its Printofix TF high-performance pigment preparations for outdoor applications. These are mainly suited for synthetic fabrics that are specifically developed for sunshades, camping tents, umbrellas and industrial applications where other dyes cannot meet the very high requirements of light and weather fastness. Printofix TF pigment preparations are easy to handle and allow the creation of colors that can resist light, weather, ozone or heat.


FIRE PROTECTION
Archroma made a commitment back in 2011 to use only non-halogenated technologies for its global range of Pekoflam products. This range is ideally suited to help customers face today’s ecological challenges and fulfill ever stricter safety regulations, regardless of the application. The company’s non-halogenated portfolio includes select products that are assessed for compliance to labels such as GOTS or OEKO-TEX(1) Standard 100 and that are in line with today’s global requirements for industrial and consumer safety.


REPELLENCY & RELEASE
Archroma's innovative next-generation fluorochemical alternative is PFOA-free* C6 Nuva N supporting the switch away from long-chain fluorotelomer products that may contain PFOA (perfluorooctanoic acid). These products provide long-lasting and excellent repellency and release effects, are easy to handle and non-sensitive regarding compatibility with other finishing chemicals. They allow covering the full spectrum of repellency and release needs in technical textile applications.

They also can be combined with finishing specialties, such as Pekoflam fire retardants, Nuva N and Smartrepel release and repellence solutions, and Sanitized(2) antimicrobial products. These products allow for more sustainable, tailor-made coating solutions for applications such as technical textiles, automotive, nonwoven, personal protective equipment and sportswear. With its diverse selection of advanced, sustainable and customizable solutions, Archroma is ideally positioned as the system supplier of choice for textile mills and nonwoven manufacturers. As Miquel Vila puts it: “Visit us at Techtextil to learn more about products that offer cutting-edge functionality while also being safer and more environmentally friendly. It's our nature!”

More information:
Archroma nature color solutions
Source:

Archroma/ Press Department

Swiss Companies Schoeller Technologies AG/ Press Department
Swiss Companies
08.04.2017

Swiss companies Schoeller and Textilcolor develop revolutionary polyester dyeing

An exciting new development, resulting from a Swiss collaboration between textile manufacturer Schoeller and auxiliaries and dyes specialists at Textilcolor. ecodye is a new auxiliary concept used, in particular, in polyester dyeing processes. The technology accelerates the dyeing process and contributes to cutting costs, while at the same time helping to preserve the environment with a low level of demand on resources.
Less time, less water, less energy – the new ecodye auxiliary concept allows eco-friendly and cost-saving dyeing processes for polyester yarns and piece goods. It shortens the heating phase, thus accelerating process time by more than 30 percent. At the same time, it reduces energy consumption by 20 percent and the water requirement by 25 percent, as the goods can be cleaned in the cooling dye bath.

An exciting new development, resulting from a Swiss collaboration between textile manufacturer Schoeller and auxiliaries and dyes specialists at Textilcolor. ecodye is a new auxiliary concept used, in particular, in polyester dyeing processes. The technology accelerates the dyeing process and contributes to cutting costs, while at the same time helping to preserve the environment with a low level of demand on resources.
Less time, less water, less energy – the new ecodye auxiliary concept allows eco-friendly and cost-saving dyeing processes for polyester yarns and piece goods. It shortens the heating phase, thus accelerating process time by more than 30 percent. At the same time, it reduces energy consumption by 20 percent and the water requirement by 25 percent, as the goods can be cleaned in the cooling dye bath.
In addition, ecodye improves the dyeing levelness in polyester textiles. Spots and dye agglomeration are almost completely avoided, and the precipitation on the goods that arises as a result of polyester oligomers are no longer evident. ecodye provides good shade stability and avoids reproduction problems from batch to batch, thus reducing the rate of double staining and increasing the capacity utilization and productivity of the dyeing mill on a long-term basis.


Following a successful launch phase, ecodye has already been able to provide numerous positive test results. The technology is being used by polyester-processing customers in categories including outdoor, sportswear and technical knitted fabrics, primarily in Europe, South and Middle America, Turkey, Bangladesh and China.            

More information:
Schoeller Swiss companies
Source:

Schoeller Technologies AG/ Press Department