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(c) PETA Deutschland e.V.
06.12.2022

PETA verleiht Vegan Fashion Award 2022

Mit dem Vegan Fashion Award zeichnet die Tierrechtsorganisation PETA Deutschland bereits zum neunten Mal Modeunternehmen sowie Designerinnen und Designer aus, die sich bewusst dafür entscheiden, tierfreundliche Bekleidung, Schuhe, Accessoires und Taschen herzustellen. Die 15 Gewinnerprodukte kommen aus den unterschiedlichsten Kategorien – von rein pflanzlichen Sneakern über wetterfeste Outdoorbekleidung bis hin zum besten veganen Fashion-Onlineshop. Für ihre Herstellung wurden keine Tierqualprodukte wie Leder, Wolle, Daunen, Pelz oder Seide verwendet, sondern innovative Materialien wie Mirum, recyceltes Plastik oder Apfelleder. Ein Highlight in diesem Jahr ist die Unterstützung von Influencerin, Autorin und Model Marie von den Benken. Für die Kategorie „Marie von den Benkens favorite brand“ konnte sie sich ihre absolute Lieblingsmarke aussuchen. Neben bereits etablierten Größen wie Ragwear oder Tamaris sind unter den Gewinnerprodukten auch in diesem Jahr viele neue Unternehmen vertreten.

Mit dem Vegan Fashion Award zeichnet die Tierrechtsorganisation PETA Deutschland bereits zum neunten Mal Modeunternehmen sowie Designerinnen und Designer aus, die sich bewusst dafür entscheiden, tierfreundliche Bekleidung, Schuhe, Accessoires und Taschen herzustellen. Die 15 Gewinnerprodukte kommen aus den unterschiedlichsten Kategorien – von rein pflanzlichen Sneakern über wetterfeste Outdoorbekleidung bis hin zum besten veganen Fashion-Onlineshop. Für ihre Herstellung wurden keine Tierqualprodukte wie Leder, Wolle, Daunen, Pelz oder Seide verwendet, sondern innovative Materialien wie Mirum, recyceltes Plastik oder Apfelleder. Ein Highlight in diesem Jahr ist die Unterstützung von Influencerin, Autorin und Model Marie von den Benken. Für die Kategorie „Marie von den Benkens favorite brand“ konnte sie sich ihre absolute Lieblingsmarke aussuchen. Neben bereits etablierten Größen wie Ragwear oder Tamaris sind unter den Gewinnerprodukten auch in diesem Jahr viele neue Unternehmen vertreten.

„Mit dem Vegan Fashion Award kürt PETA die aktuell einzigartigsten, innovativsten und tierfreundlichsten Produkte für den veganen Kleiderschrank“, so Jobst Eggert, Teamleitung der Networking Relations bei PETA. „Wir freuen uns insbesondere, dass in diesem Jahr erstmals auch internationale Marken teilgenommen haben. Neben deutschen Unternehmen sind auch Hersteller:innen aus Italien, Frankreich, Belgien, Tschechien und der Schweiz unter den Gewinnerprodukten vertreten. Damit bietet der Vegan Fashion Award Verbraucher:innen eine immer flächendeckendere Orientierung und Gewissheit bei ihrer Kaufentscheidung. PETA gratuliert allen Gewinner:innen und dankt ihnen für ihr veganes Engagement.“

Die Gewinnerprodukte des Vegan Fashion Award 2022:

  • Best vegan sneaker for women: Komrads OCNS von Komrads
  • Best vegan sneaker for men: URCA C.W.L WHITE BRITTANY von VEJA
  • Best vegan boots: LACE-UP 1-1-25215-29-752 von Tamaris
  • Best underwear for women: Statement Panty von Moya Kala
  • Most innovative piece: BAILEY bag von Melina Bucher
  • Best vegan outdoor piece for women: Wintermantel: RELOVED REMAKE von Ragwear
  • Best vegan outdoor piece for men: Plant-Based Super Active Sweater von bleed clothing
  • Best vegan bag: CROSSBODY BAG NOMAD AUS APPLESKIN von Rive Claire
  • Best fashion piece: Kostüm: INTO THE FOREST von TIZIANO GUARDINI
  • Best business piece: Wanda trench coat von Elementy
  • Best streetwear look: Kleid: RUPIE ORGANIC GOTS von Ragwear
  • Best vegan item for kids: Jungen-Sweatshirt mit Rundhals von Sanetta
  • Best vegan Online Shop: LOVECO Online-Shop von Loveco GmbH
  • Community Award: ANTI EAT MEAT CLUB
  • Marie von den Benkens favorite brand: THE MOIRè
Source:

PETA Deutschland e.V.

25.07.2022

Carbios: Strengthening its leadership in the biorecycling of plastics and textiles

  • Exceptional achievement of research work on the use of Nuclear Magnetic Resonance (NMR) spectroscopy for understanding PET depolymerization enzymes

Carbios (Euronext Growth Paris: ALCRB), a pioneer in the development of enzymatic solutions dedicated to the end-of-life of plastic and textile polymers, announces the publication of an article entitled “An NMR look at an engineered PET depolymerase” in the scientific journal Biophysical Journal.

The article describes the use of Nuclear Magnetic Resonance (NMR) spectroscopy to study the thermal stability of PET depolymerization enzymes and the mechanism of adsorption of the enzyme on the polymer. This innovative approach, which required months of development, is a world first and opens up new ways of improving these enzymes. This publication confirms Carbios' international lead in the development of the most efficient enzymes for the depolymerization and recycling of plastics.

  • Exceptional achievement of research work on the use of Nuclear Magnetic Resonance (NMR) spectroscopy for understanding PET depolymerization enzymes

Carbios (Euronext Growth Paris: ALCRB), a pioneer in the development of enzymatic solutions dedicated to the end-of-life of plastic and textile polymers, announces the publication of an article entitled “An NMR look at an engineered PET depolymerase” in the scientific journal Biophysical Journal.

The article describes the use of Nuclear Magnetic Resonance (NMR) spectroscopy to study the thermal stability of PET depolymerization enzymes and the mechanism of adsorption of the enzyme on the polymer. This innovative approach, which required months of development, is a world first and opens up new ways of improving these enzymes. This publication confirms Carbios' international lead in the development of the most efficient enzymes for the depolymerization and recycling of plastics.

Prof. Alain Marty, Chief Scientific Officer of Carbios and co-author of the article, explains: “ Nearly 25 researchers are currently working on our unique enzymatic technology. It is based on academic collaborations with the world's leading experts in their fields..”

Dr. Guy Lippens, CNRS Research Director and co-author of the artcle, adds: “Nuclear Magnetic Resonance (NMR) is an extraordinary biophysical technique for visualizing an enzyme directly in solution. Our study is the first to use NMR as a complementary technique to crystallography and molecular modeling to observe a PETase. This gives new perspectives to better understand the functioning of these enzymes and it makes it possible to imagine new ways of improving these enzymes. ”

More information:
Carbios de-polymerization
Source:

Carbios

Photo: Radici
13.07.2022

RadiciGroup at Phygital Sustainability Expo in Rome

  • Commitment for a sustainable fashion industry

RadiciGroup participated in the third edition of PHYGITAL SUSTAINABILITY EXPO, which took place on 11 and 12 July in Rome. The event was focused on the ecological transition of fashion and design brands through technological innovation.

During the “narrated fashion show”, at the archaeological site of the Museo Dei Fori Imperiali, two sustainable garments by RadiciGroup were shown: the first completely recyclable ski suit made with recycled nylon and the Yamamay swimsuit made with polyester yarn obtained from recycling of plastic bottles.

  • Commitment for a sustainable fashion industry

RadiciGroup participated in the third edition of PHYGITAL SUSTAINABILITY EXPO, which took place on 11 and 12 July in Rome. The event was focused on the ecological transition of fashion and design brands through technological innovation.

During the “narrated fashion show”, at the archaeological site of the Museo Dei Fori Imperiali, two sustainable garments by RadiciGroup were shown: the first completely recyclable ski suit made with recycled nylon and the Yamamay swimsuit made with polyester yarn obtained from recycling of plastic bottles.

Yamamay chose the sustainable polyester yarn Repetable® by RadiciGroup, for its new green beachwear proposal, with the aim of combining beauty and sustainability. Repetable is an innovative polyester yarn obtained through a process of recycling plastic bottles. Compared to virgin polyester, Repetable allows lower CO2 emissions (-45%), lower water consumption (-90%) and lower energy consumption (-60%), while guaranteeing high performance. The new line “Edit” by Yamamay, which includes the swimsuit made with Repetable, has already been on the market since the end of last May.

The participation of RadiciGroup in the PHYGITAL SUSTAINABILITY EXPO represents further confirmation of the Group commitment to creating a fashion industry that is increasingly respectful of the environment, thanks to the involvement of all the players in the supply chain, which are most sensitive to sustainability.

Source:

RadiciGroup

Graphic: RadiciGroup
20.06.2022

RadiciGroup at Techtextil with innovative textile solutions

  • Target markets: automotive, furnishings, sports and technical apparel
  • New product entry: radipeople® line of personal protective equipment

RadiciGroup is at Techtextil 2022, the leading European trade fair for technical textiles, taking place in Frankfurt am Main, Germany, from 21 to 24 June. On display in the RadiciGroup exhibition area are the Group’s latest products for the automotive, furnishings and apparel markets: from nylon and polyester yarn, including biosource and recycled lines, to nonwovens and the new radipeople® line of personal protective equipment (PPE).

Indeed, at Techtextil, RadiciGroup is showcasing RENYCLE®, a yarn obtained from recycled nylon; REPETABLE®, a polyester yarn from post-consumer recycled plastic bottles; RESPUNSIBLE®, a nonwoven fabric from recycled polypropylene; and BIOFEEL®, a brand identifying a yarn line obtained from renewable sources of both nylon and polyester.

  • Target markets: automotive, furnishings, sports and technical apparel
  • New product entry: radipeople® line of personal protective equipment

RadiciGroup is at Techtextil 2022, the leading European trade fair for technical textiles, taking place in Frankfurt am Main, Germany, from 21 to 24 June. On display in the RadiciGroup exhibition area are the Group’s latest products for the automotive, furnishings and apparel markets: from nylon and polyester yarn, including biosource and recycled lines, to nonwovens and the new radipeople® line of personal protective equipment (PPE).

Indeed, at Techtextil, RadiciGroup is showcasing RENYCLE®, a yarn obtained from recycled nylon; REPETABLE®, a polyester yarn from post-consumer recycled plastic bottles; RESPUNSIBLE®, a nonwoven fabric from recycled polypropylene; and BIOFEEL®, a brand identifying a yarn line obtained from renewable sources of both nylon and polyester.

Moreover, RadiciGroup is participating in a forum organized by the Technical Textiles Section of Sistema Moda Italia in collaboration with the Italian Space Agency (ICE) (Hall 12.1 – Stand C58), with the goal of introducing product innovations not only coming from a single manufacturer, but also from an innovative synergistic approach all along the supply chain, from raw materials to finished products. An example of this synergistic collaboration is the “Mars Spacesuit”, recently tested in the USA by analogue astronauts as part of a space medicine project designed to measure the vital signs of future astronauts and develop technologies to support the simulation of life in space and planetary environments. RadiciGroup teamed up with major Italian textile companies and supplied the materials to make the suits for the six analogue astronauts participating in the mission and coordinated the development of the technologies needed to create the technicalwear for use in extreme environmental conditions.

 

Source:

RadiciGroup

(c) RadiciGroup
27.05.2022

RadiciGroup's sustainable Repetable yarn at Emirates FA Cup final

RadiciGroup's sustainable Repetable yarn took to the field alongside Liverpool and Chelsea during the Emirates FA Cup final, which took place on 14 May at Wembley Stadium.
 
Over 47,000 plastic bottles were collected from previous events at Wembley stadium and transformed into Repetable, the innovative RadiciGroup yarn made from PET flakes, which was then used to make the red banner 105 meters long and 68 meters wide, unveiled during the opening ceremony of the event and decorated with the logos of the two teams.
 
Compared to virgin polyester, Repetable® allows lower CO2 emissions (-45%), lower water consumption (-90%) and lower energy consumption (-60%), guaranteeing high performance.

The red banner will be recycled again to make backpacks and sports bibs that the FA will donate to the local community to inspire the eco-players of the future: an initiative in the name of circularity!

RadiciGroup's sustainable Repetable yarn took to the field alongside Liverpool and Chelsea during the Emirates FA Cup final, which took place on 14 May at Wembley Stadium.
 
Over 47,000 plastic bottles were collected from previous events at Wembley stadium and transformed into Repetable, the innovative RadiciGroup yarn made from PET flakes, which was then used to make the red banner 105 meters long and 68 meters wide, unveiled during the opening ceremony of the event and decorated with the logos of the two teams.
 
Compared to virgin polyester, Repetable® allows lower CO2 emissions (-45%), lower water consumption (-90%) and lower energy consumption (-60%), guaranteeing high performance.

The red banner will be recycled again to make backpacks and sports bibs that the FA will donate to the local community to inspire the eco-players of the future: an initiative in the name of circularity!

Source:

RadiciGroup

Photo: RadiciGroup
31.01.2022

RadiciGroup: New ski suit featuring total end-of-life recyclability

  • Sustainability at Milano Unica:  Ecodesign for an environmentally friendly fashion industry.

A ski suit made of yarn obtained from recycled materials and fully recyclable at end-of-life, without giving up on style, design and technical performance: this is RadiciGroup’s business card at the 34th Milano Unica, the international high-end textiles trade show taking place at the Milan Rho Fairground on 1-2 February.

In the Innovation Area of TexCubTec, Sistema Moda Italia’s technical and functional textile section, visitors can see and touch the new uniform of the RadiciGroup Ski Club designed by RadiciGroup in collaboration with the DKB sportswear brand.

  • Sustainability at Milano Unica:  Ecodesign for an environmentally friendly fashion industry.

A ski suit made of yarn obtained from recycled materials and fully recyclable at end-of-life, without giving up on style, design and technical performance: this is RadiciGroup’s business card at the 34th Milano Unica, the international high-end textiles trade show taking place at the Milan Rho Fairground on 1-2 February.

In the Innovation Area of TexCubTec, Sistema Moda Italia’s technical and functional textile section, visitors can see and touch the new uniform of the RadiciGroup Ski Club designed by RadiciGroup in collaboration with the DKB sportswear brand.

“The ski suit, consisting of jacket and trousers, is fashioned with fabric made of RENYCLE®, a RadiciGroup yarn obtained from mechanically recycled nylon,” pointed out Marco De Silvestri, sales & marketing manager – Apparel and Technical of RadiciGroup Advanced Textile Solutions business area. “In addition, the suit’s padding and numerous accessories, such as zippers, Velcro, buttons and thread, are also made of polyamide. It was an ambitious project and we reached a definitive goal: circularity in sportswear without compromising on performance. A goal achieved through continuous close collaboration with other companies in the chain to develop chemically compatible materials that guarantee the high technical performance required by this kind of application.”

At Milano Unica, besides RENYCLE®, RadiciGroup is showcasing garments made of   REPETABLE®, a polyester yarn obtained from post-consumer recycled plastic bottles, and articles made of BIOFEEL®, a brand identifying both nylon and polyester yarn made from renewable source materials.

More information:
Radici RadiciGroup
Source:

RadiciGroup

Bemberg™: Nilufer Bracco launches niLuu collection (c) Bemberg™
Women’s Sand kimono, matching sleep mask and pillowcase made of Bemberg™
27.10.2020

Bemberg™: Nilufer Bracco launches niLuu collection

  • The stunning niLuu collection by former professional volleyball player Nilufer Bracco features smart Bemberg™ fabrics by Ipeker
  • Wonderful kimonos for women and men, sleep and face masks are the key pieces of the PETA certified and cruelty-free collection, 100% Bemberg™ and vegan

Former professional volleyball player Nilufer Bracco recently launched niLuu, a PETA approved cruelty-free loungewear brand using 100% Bemberg™ by Asahi Kasei that combines the iconic elegance of traditional silk with a socially and environmentally ethical production process.

  • The stunning niLuu collection by former professional volleyball player Nilufer Bracco features smart Bemberg™ fabrics by Ipeker
  • Wonderful kimonos for women and men, sleep and face masks are the key pieces of the PETA certified and cruelty-free collection, 100% Bemberg™ and vegan

Former professional volleyball player Nilufer Bracco recently launched niLuu, a PETA approved cruelty-free loungewear brand using 100% Bemberg™ by Asahi Kasei that combines the iconic elegance of traditional silk with a socially and environmentally ethical production process.

Bemberg™ is a fiber made from the smart-tech transformation of cotton linters bio-utility materials that are converted through a traceable and transparent closed loop process; the Bemberg™ Ipeker Textile  fabric’s uniqueness comes from the exceptional quality characteristics achieved in design. The end result is a luxurious fabric so soft and smooth that it is almost like a second skin, breathes like cotton, drapes beautifully like silk, and reflects the cultural tradition of luxury textiles from founder Nilufer Bracco’s native country, Turkey. The first collection released by Miami based niLuu features premium quality kimono robes, sleep masks, face masks, and pillowcases that are available in a variety of deep and vibrant colors, and with a soft-brushed finish typical of premium sand-washed silk.

Designed to not only feel and look amazing but the entire niLuu collection is sustainable, biodegradable and 100% vegan.  Ipeker Textile, one of the major Bemberg™ fabric producers in Europe, proudly holds the title as the first vegan fabric producer in the world, receiving Vegan V-Label certificate on around 150 different products that adhere to the guidelines of the European Vegetarian Label, most of them developed with Bemberg™ yarn.

niLuu’s innovative Bemberg™ collection is hypoallergenic, antistatic, easy to care for, and it is also known to have several benefits for the skin. The breathability of the fabric helps to maintain body temperature; excellent moisture control means the fabric doesn’t dry out the skin or hair in the ways that cotton would and minimal friction against the skin means it is also known to have anti-aging benefits.  Speaking of niLuu’s high-quality Bemberg™ fabric, Founder, Nilufer Bracco adds, “Our innovative Bemberg™ vegan silk delivers the best of both worlds. Not only does our luxury fabric feel amazing when you use it, but you can also feel good knowing that it caused minimum harm to the planet when it was produced and that it will leave only the slightest trace when it reaches the end of its lifecycle.”

The luxury textiles brand has also shown its commitment to responsible practices, by partnering with 1% for the Planet pledging to donate 1% of their annual revenue to environmental organizations that work hard to protect our planet.

12.03.2020

PETA zertifiziert ersten veganen Herrenanzug von HUGO BOSS

Das Modeunternehmen aus Metzingen HUGO BOSS launcht nach langjährigen Gesprächen mit PETA zur BOSS-Frühjahr-/Sommer-Kollektion 2020 weltweit den ersten komplett tierfreien Herrenanzug. Dieser wurde von PETA mit dem {PETA-Approved Vegan}-Logo ausgezeichnet. Die Tierrechtsorganisation begrüßt, dass das Unternehmen seinen Kunden diese tierfreundliche Alternative zu Wollanzügen bietet und hofft, dass andere Modehersteller diesem positiven Beispiel folgen.

Bei seinem neuen veganen Herrenanzug hat das BOSS-Designteam konsequent mit tierfreien Materialien gearbeitet. Der Anzug besteht aus zertifiziertem Bio-Leinen aus Europa. Er ist online und im stationären Handel in den Farben Light-Beige, Dunkelblau und Schwarz erhältlich.

Um Unternehmen und Verbrauchern bei der Orientierung zu veganer Mode zu helfen, hat PETA UK 2013 das {PETA-Approved Vegan}-Logo eingeführt. PETA berät Modemarken und Designer im Hinblick auf kritische tierische Stoffe und Materialalternativen. Bereits über 1000 Modemarken und Designer haben Produkte oder Kollektionen weltweit mit dem {PETA-Approved Vegan}-Logo zertifizieren lassen, darunter ESPRIT, Zalando, Topshop und ArmedAngels.

Das Modeunternehmen aus Metzingen HUGO BOSS launcht nach langjährigen Gesprächen mit PETA zur BOSS-Frühjahr-/Sommer-Kollektion 2020 weltweit den ersten komplett tierfreien Herrenanzug. Dieser wurde von PETA mit dem {PETA-Approved Vegan}-Logo ausgezeichnet. Die Tierrechtsorganisation begrüßt, dass das Unternehmen seinen Kunden diese tierfreundliche Alternative zu Wollanzügen bietet und hofft, dass andere Modehersteller diesem positiven Beispiel folgen.

Bei seinem neuen veganen Herrenanzug hat das BOSS-Designteam konsequent mit tierfreien Materialien gearbeitet. Der Anzug besteht aus zertifiziertem Bio-Leinen aus Europa. Er ist online und im stationären Handel in den Farben Light-Beige, Dunkelblau und Schwarz erhältlich.

Um Unternehmen und Verbrauchern bei der Orientierung zu veganer Mode zu helfen, hat PETA UK 2013 das {PETA-Approved Vegan}-Logo eingeführt. PETA berät Modemarken und Designer im Hinblick auf kritische tierische Stoffe und Materialalternativen. Bereits über 1000 Modemarken und Designer haben Produkte oder Kollektionen weltweit mit dem {PETA-Approved Vegan}-Logo zertifizieren lassen, darunter ESPRIT, Zalando, Topshop und ArmedAngels.

Source:

PETA Deutschland e.V.

08.11.2019

Jil Sander verbietet Exotenhäute

Luxusmarke bestätigt neue Richtlinie zum Verbot von Alligatoren-, Krokodil-, Straußen- und Schlangenhäuten

Die Luxusmodemarke Jil Sander hat sich dazu verpflichtet, keine Häute von Tieren wie Alligatoren, Krokodilen, Straußen, Eidechsen und Schlangen mehr in ihren Designs zu verwenden. 2015 hat die Marke bereits Angora aus dem Sortiment genommen.
 
„Hinter jeder Handtasche und jedem Paar Schuhe aus Krokodil-, Alligatoren-, Schlangen-, oder Eidechsenleder steckt ein gewaltsamer Tod“, so Elisa Allen, Director bei PETA UK.

Mit seinem Entschluss reiht sich Jil Sander in eine Liste namhafter Designer ein, die bereits die Entscheidung getroffen haben, exotische Häute aus allen Designs zu verbannen – darunter Vivienne Westwood, Diane von Furstenberg, Victoria Beckham und Chanel.

Luxusmarke bestätigt neue Richtlinie zum Verbot von Alligatoren-, Krokodil-, Straußen- und Schlangenhäuten

Die Luxusmodemarke Jil Sander hat sich dazu verpflichtet, keine Häute von Tieren wie Alligatoren, Krokodilen, Straußen, Eidechsen und Schlangen mehr in ihren Designs zu verwenden. 2015 hat die Marke bereits Angora aus dem Sortiment genommen.
 
„Hinter jeder Handtasche und jedem Paar Schuhe aus Krokodil-, Alligatoren-, Schlangen-, oder Eidechsenleder steckt ein gewaltsamer Tod“, so Elisa Allen, Director bei PETA UK.

Mit seinem Entschluss reiht sich Jil Sander in eine Liste namhafter Designer ein, die bereits die Entscheidung getroffen haben, exotische Häute aus allen Designs zu verbannen – darunter Vivienne Westwood, Diane von Furstenberg, Victoria Beckham und Chanel.

More information:
PETA
Source:

PETA Deutschland e.V.

TINTEX @ Performance Days: 3 cutting-edge eco-performing innovations on show (c) TINTEX
Co.Lab collections: C.L.A.S.S., TINTEX, Becri, Confetil, Pedrosa & Rodrigues
05.11.2019

TINTEX @ Performance Days: 3 cutting-edge eco-performing innovations on show

  • A naturally advanced collection, a cutting-edge coloration technology, and a brand-new collaborative business model.
  • TINTEX stands out at PERFORMANCE DAYS, the functional fabric fair for the sourcing in sports, work and corporate wear.
  • Performance Days, Munich, November 13th -14th, 2019 –booth C08 / hall C1

The leading jersey manufacturer brings a new holistic and sustainable approach spun from the company’s DNA and woven in the mission to create Naturally Advanced fabrics.

The WEME collection - A/W 20/21
The new statement collection goes beyond intellectual and spiritual individual needs to embrace a communal vision blurring ‘we’ and ‘me’, ‘conscious’ and unconscious’, responsible innovation and creativity. Developed around the concept sub-collections ID, Superego and EGO, the range comes in electric and active tones and combines smart ingredients and processes to drive innovation by harnessing the company’s unique dyeing and finishing expertise.

  • A naturally advanced collection, a cutting-edge coloration technology, and a brand-new collaborative business model.
  • TINTEX stands out at PERFORMANCE DAYS, the functional fabric fair for the sourcing in sports, work and corporate wear.
  • Performance Days, Munich, November 13th -14th, 2019 –booth C08 / hall C1

The leading jersey manufacturer brings a new holistic and sustainable approach spun from the company’s DNA and woven in the mission to create Naturally Advanced fabrics.

The WEME collection - A/W 20/21
The new statement collection goes beyond intellectual and spiritual individual needs to embrace a communal vision blurring ‘we’ and ‘me’, ‘conscious’ and unconscious’, responsible innovation and creativity. Developed around the concept sub-collections ID, Superego and EGO, the range comes in electric and active tones and combines smart ingredients and processes to drive innovation by harnessing the company’s unique dyeing and finishing expertise.

The new fabrics are made from a mix of new generation fibers that enhance free movement such as REFIBRA™ by Lenzing, Q-NOVA® by Fulgar and the unique GRS certified premium stretch ROICA™ EF.  The smartcel™ powered ID sub-collection is defined by striped structures that simulate flaws on initially smooth and perfected surfaces and provides soothing, anti-inflammatory effects thanks to the inclusion of zinc oxide, provides soothing, anti-inflammatory effects. The “EGO” selection comes in rich purples, calm lilacs and feminine yellows and features natural fibers such as organic wool. The “Superego” is available in unique styles and colours, achieved thanks to Colorzen® and the Naturally Clean® finishing. Together these enhance the natural beauty of cotton and cellulosics eliminating harsh treatments and optimizing clean surfaces with vivid colors, and an exquisitely smooth hand feel. Transformed materials take such as ECOTEC® by Marchi&Fildi take the lead saving up to 77.9% in water compared with regular cottons.

COLORAU®
TINTEX’ cutting edge color technology which received the Sustainable Solution award in the May 2019 edition of Techtextil debuts in Munich. COLORAU®  was created with a Portuguese consortium constituted by premium realities and gives life to responsibly colored fabrics with antimicrobial properties, using natural dyes extracted from different types of natural plants resources that do not use salt in the production.

COLORAU® uses only compounds of natural origin such as thyme, boldo, peppermint, chestnut and gambier in the production of functional and sustainable textiles in a variety of fibers such as cotton, lyocell and wool. An eco-efficient and low temperature surface treatment improves the affinity between the textile substrate and these natural compounds. The technology features a selection of “performing” extracts for appropriate color fastness to light and washing as well as color durability and antimicrobial functionality.

CO.LAB

TINTEX is proud to announce CO.LAB, a smart and collaborative business model and a totally new supply chain developed in coordination and with the support of C.L.A.S.S.. The first sustainable and PETA-Approved collections are 100% traceable without compromising on quality and style. As co-leader and founding actor, TINTEX has invited Becri, Confetil and Pedrosa & Rodrigues, 3 leading companies, each producing specialized garment styles. The new collections are:

  1. The ECOPERFORMER by TINTEX with Confetil collection meets the values of millennials and generation Z consumers. Sustainable, multitasking, gender neutral and designed to fit contemporary urban lifestyle. The collection comprises modern soft sports garment with fully transparent innovation values. The range flexes its muscles with the best sustainable and high-performative materials for comfort, ease and style. All selected fabrics are PeTA APPROVED VEGAN. Designed to win.
  2. ‘LEGACY H20’ by TINTEX with Becri is 100% traceable and focuses on responsible water-management.
  3. ‘SENSING SMARTS’ by TINTEX with Pedrosa & Rodrigues, a next-to-skin soft and sensual range of materials enhancing wellbeing and comfort while harnessing an innovative and responsible way of using chemical products for a greener and safest future.
Source:

GB Network Marketing & Communication

16.07.2019

Lochaven of Scotland setzt auf vegane Fasern statt Kaschmir

  • Hersteller der Schuluniformen in Harry Potter streicht nach Gesprächen mit PETA USA Kaschmir aus dem Sortiment

Das schottische Strickmodeunternehmen Lochaven of Scotland hat nach Gesprächen mit PETA USA Kaschmir aus seinem Sortiment gestrichen. Außerdem hat das Unternehmen den Wollanteil einiger beliebter Produkte reduziert. Die Firma war der ursprüngliche Lieferant der in den Harry Potter-Filmen getragenen Hogwarts-Uniformen.
 
PETA Asien führte kürzlich eine Video-Ermittlung in Kaschmirfarmen und Schlachthäusern in China und in der Mongolei durch. Die beiden Länder sind zusammen für 90% der weltweiten Kaschmirproduktion verantwortlich.

  • Hersteller der Schuluniformen in Harry Potter streicht nach Gesprächen mit PETA USA Kaschmir aus dem Sortiment

Das schottische Strickmodeunternehmen Lochaven of Scotland hat nach Gesprächen mit PETA USA Kaschmir aus seinem Sortiment gestrichen. Außerdem hat das Unternehmen den Wollanteil einiger beliebter Produkte reduziert. Die Firma war der ursprüngliche Lieferant der in den Harry Potter-Filmen getragenen Hogwarts-Uniformen.
 
PETA Asien führte kürzlich eine Video-Ermittlung in Kaschmirfarmen und Schlachthäusern in China und in der Mongolei durch. Die beiden Länder sind zusammen für 90% der weltweiten Kaschmirproduktion verantwortlich.

Source:

PETA Deutschland e.V.

13.05.2019

PETA Asien: H&M listet Kaschmirwolle aus Tierschutzgründen aus

H&M, der weltweit zweitgrößte Bekleidungshersteller, hat nach einem Enthüllungsvideo der Tierschutzorganisation PETA Deutschland e.V. bekannt gegeben, „herkömmliche“ Kaschmirwolle auszulisten. Nach Gesprächen mit PETA UK hatte auch der Online-Versandhändler ASOS Kaschmir bereits aus seinem Sortiment gestrichen. Nachdem das Unternehmen die Aufnahmen der aktuellen Ermittlung gesehen hatte, ging ASOS noch einen Schritt weiter und entfernte zusätzlich alle übrigen Kaschmir-Erzeugnisse aus seinem Onlineshop.

H&M, der weltweit zweitgrößte Bekleidungshersteller, hat nach einem Enthüllungsvideo der Tierschutzorganisation PETA Deutschland e.V. bekannt gegeben, „herkömmliche“ Kaschmirwolle auszulisten. Nach Gesprächen mit PETA UK hatte auch der Online-Versandhändler ASOS Kaschmir bereits aus seinem Sortiment gestrichen. Nachdem das Unternehmen die Aufnahmen der aktuellen Ermittlung gesehen hatte, ging ASOS noch einen Schritt weiter und entfernte zusätzlich alle übrigen Kaschmir-Erzeugnisse aus seinem Onlineshop.

More information:
PETA H&M, PETA, Mode H&M
Source:

PETA Deutschland e.V.

(c) Hexcel
04.03.2019

Hexcel at JEC World 2019

  • Hexcel’s Composite Innovations For Aerospace, Automotive, Energy And Marine Applications At JEC World 2019 Hall 5 - Stand J41

STAMFORD, Conn. – At this year’s JEC World taking place in Paris on March 12-14, Hexcel will promote a wide range of composite innovations for customer applications in aerospace, automotive, energy and marine markets.

Aerospace Innovations

Hexcel’s HiTape® and HiMax™ dry carbon reinforcements were developed to complement a new generation of HiFlow™ resin systems, producing high quality aerospace structures using the resin infusion process. HiTape® was developed for the automated lay-up of preforms and HiMax™ is a range of optimized non-crimp fabrics (NCF). Both products incorporate a toughening veil to enhance mechanical properties, meeting the structural requirements for aerospace parts.

  • Hexcel’s Composite Innovations For Aerospace, Automotive, Energy And Marine Applications At JEC World 2019 Hall 5 - Stand J41

STAMFORD, Conn. – At this year’s JEC World taking place in Paris on March 12-14, Hexcel will promote a wide range of composite innovations for customer applications in aerospace, automotive, energy and marine markets.

Aerospace Innovations

Hexcel’s HiTape® and HiMax™ dry carbon reinforcements were developed to complement a new generation of HiFlow™ resin systems, producing high quality aerospace structures using the resin infusion process. HiTape® was developed for the automated lay-up of preforms and HiMax™ is a range of optimized non-crimp fabrics (NCF). Both products incorporate a toughening veil to enhance mechanical properties, meeting the structural requirements for aerospace parts.

Visitors to JEC will see an Integrated Wing Panel demonstrator and an I-beam, both made with HiTape® reinforcements, and an Opticoms rib made with HiMax™ NCF. The Opticoms rib and I Beam were both manufactured using C-RTM (Compression Resin Transfer Molding). They were injected with Hexcel’s RTM6 resin in a process taking less than 5 minutes. The total manufacturing cycle for both parts was just 4.5 hours.

Also among the Aerospace exhibits, Hexcel will display a composite petal for a satellite antenna, manufactured by Thales Alenia Space Italia. The petal is part of a set of 24 deployable structural elements that form the large area reflector assembly used on board Low Earth Orbit (LEO) observation satellites. Thales Alenia Space Italia selected Hexcel’s HexPly® M18 prepreg for this application, acknowledging the superior mechanical and outgassing properties provided.

Another Hexcel prepreg application on show is a “zero” frame, manufactured by Aerofonctions for the engine area of Daher’s TBM 910/930 single-engine turboprop aircraft. Hexcel’s HexPly® M56 prepreg was selected by Daher for the “zero” frame – a product developed for Out of Autoclave applications that provides the same high quality and performance as autoclave-cured prepregs, from a simple vacuum bag cure in an oven.

With 50 years of experience behind its comprehensive range of high-strength, high-strain PAN-based carbon fibers, Hexcel continues to innovate, and is introducing two new fibers to its portfolio. HexTow® HM50 combines high modulus and high tensile strength, making it ideal for commercial and defense aircraft and engines. HexTow® 85 was developed specifically to replace rayon-based carbon fiber for ablative applications.

HexTow® carbon fiber holds the most qualified carbon fiber positions on aerospace programs in the industry and is the best unsized fiber available on the market. It provides excellent bonding interfacial properties with thermoplastic matrices and is the best-performing fiber for 3D printing applications.

Additive manufacturing is another area of expertise for Hexcel, using PEKK ultra-high performance polymers and HexAM™ technology to manufacture carbon-reinforced 3D printed parts. This
innovative process provides a weight-saving solution for intricate parts in highly demanding aerospace, satellite and defense applications. HexPEKK™ structures offer significant weight, cost and time-to-market reductions, replacing traditional cast or machined metallic parts with a new technology.

Hexcel is well known for its range of weight-saving, stiffness-enhancing honeycombs and the company adds value by providing a range of engineered core solutions to customers from facilities in the USA, Belgium and the newly opened Casablanca plant in Morocco. Hexcel’s engineered core capabilities enable highly contoured parts with precision profiling to be produced to exacting customer specifications. An example of such a part will be on display at JEC. Made from Aluminum FlexCore®, the part is CNC machined on both sides, and formed and stabilized with both peel ply and flyaway layers of stabilization. Aircraft engines benefit from a number of Hexcel core technologies including HexShield™ honeycomb that provides high temperature resistance in aircraft engine nacelles. By inserting a thermally resistant material into honeycomb cells, Hexcel provides a core product with unique heat-shielding capabilities that allows for the potential re-use of material after a fire event.

Hexcel’s Acousti-Cap® broadband noise-reducing honeycomb significantly improves acoustic absorption in aircraft engine nacelles. The acoustic treatment may be positioned at a consistent depth and resistance within the core, or can be placed in a pattern of varying depths and/or resistances (Multi-Degrees of Freedom and 3 Degrees Of Freedom), offering an acoustic liner that is precisely tuned to the engine operating conditions. These technologies have been tested at NASA on a full engine test rig and meet all 16 design conditions without trade-offs.

HexBond™ – the new name in Adhesives

Hexcel’s range of high performance adhesives has expanded considerably following the company’s acquisition of Structil. The company has now decided to unite the range by marketing all of its adhesive products using HexBond™ branding. The comprehensive range of HexBond™ structural film adhesives, foaming adhesive films, paste adhesives, liquid shims, epoxy fillets and Chromium free liquid primers is suitable for a wide range of applications in combination with Hexcel’s prepreg and honeycomb products.

Automotive Innovations

Hexcel’s carbon prepreg patch technology provides an innovative way of locally stiffening and reinforcing metal parts, providing noise and vibration management functionality. HexPly® prepreg patches consist of unidirectional carbon fiber impregnated with a fast curing epoxy matrix that has self-adhesive properties, enabling it to bond to metal in a highly efficient one-step process. These key technology properties are demonstrated in an 18.5kg aluminum subframe (that is 50% lighter than steel equivalents), which was reinforced with 500 grams of HexPly® prepreg and tested by Saint Jean Industries. The part demonstrates a significant reduction in noise, vibration and harshness (NVH). Other benefits include lower production costs, energy savings, increased driver comfort, production flexibility and part count reduction. With this technology Hexcel is a finalist in the JEC Innovation Awards 2019 in the Automotive Applications category.

HexPly® prepreg patch technology was also applied to a hybrid side sill demonstrator developed with Volkswagen and Dresden University to address future crash test requirements, specifically for electric cars. Combining fiber-reinforced plastic (FRP) with metal, the hybrid construction allows for optimum performance including weight savings, enhanced safety, increased energy absorption, battery protection in a crash situation and production flexibility.

Hexcel will also display a lightweight CFRP transmission crossmember produced from Hexcel’s high performance HexMC®-i 2000 molding compound. The transmission crossmember was developed in partnership with the Institute of Polymer Product Engineering (at Linz University), Engel and Alpex. As the part connects the chassis together and supports transmission it has to be stiff and strong, resisting fatigue and corrosion. Hexcel’s HexMC®-i 2000 was selected as the best-performing molding compound on the market, curing in as little as two minutes to produce lightweight, strong and stiff parts.
To produce the transmission crossmember HexMC®-i 2000 preforms are laid up in Alpex molds and compression-molded in a v-duo press that was tailored for the application by Engel. Ribs, aluminum inserts and other functions can be molded into the part using the single-stage process, reducing component-count. Any offcuts from the preforms can be interleaved between the plies of material to provide additional reinforcement in key areas - meaning that the process generates no waste.

Other Automotive promotions on Hexcel’s stand at JEC World include a composite leaf spring manufactured by ZF using HexPly® M901 prepreg. In contrast to steel leaf springs, composite versions offer many advantages including weight savings of up to 70%, high corrosion resistance, optimized system integration and superior performance. HexPly® M901 prepreg reduces the cure cycle to below 15 minutes and provides 15% higher mechanical performance, with enhanced fatigue properties. It also operates at high temperatures, providing a Tg of up to 200°C following a post cure.

Marine Innovations

Hexcel has a comprehensive range of products aimed at racing yacht and luxury boat builders that include America’s Cup, IMOCA class and DNV GL-approved prepregs, woven reinforcements and multiaxial fabrics for hull and deck structures, masts and appendages.

At JEC World Hexcel will display an IMOCA yacht mast manufactured by Lorima using HexPly® high modulus and high strength carbon fiber prepreg from Hexcel Vert-Le-Petit. Lorima is the exclusive official supplier of masts for IMOCA 60 class racing boats.

Hexcel’s HexTow® IM8 carbon fiber has been selected as the highest performing industrial carbon fiber on the market and will be used by spar and rigging manufacturer Future Fibres to manufacture their AEROrazr solid carbon rigging for all the teams in the 36th America’s Cup.

Hexcel’s HiMax™ DPA (Dot Pattern Adhesive) reinforcements are non-crimp fabrics supplied pre-tacked, allowing multiple fabrics to be laid-up more easily in preparation for resin infusion. Providing an optimal, consistent level of adhesion, they allow a faster and more consistent resin flow, as well as eliminating the use of spray adhesive for a healthier working environment and lower risk of contamination. Simply unrolled and applied to the mold or core layer before the introduction of resin, HiMax™ DPA fabrics are widely used in boat building, where lay-up times can be reduced by up to 50%.

Wind Energy Innovations

Hexcel has developed a range of HexPly® surface finishing prepregs and semi-pregs for wind turbine blades and marine applications. Providing a tough, durable and ready-to-paint surface without using in-mold coats, these products shorten the manufacturing cycle and reduce material costs. HexPly® XF2(P) prepreg is optimized for wind blades and has a ready-to-paint surface, straight from the mold, saving at least 2 hours of takt time.

Polyspeed® pultruded carbon laminates were developed for load-carrying elements in a blade structure and are manufactured with a polyurethane matrix that provides outstanding mechanical performance in terms of stiffness and durability. The blade manufacturing process is optimized, with increased throughput. The pultruded laminates are supplied in coils as continuous cross section profiles.
HiMax™ non-crimp fabrics using E-glass, high modulus glass and carbon fibers are also available in a wide range of unidirectional, biaxial and triaxial constructions. HiMax™ fabrics have applications throughout the turbine, from the stitched carbon fiber UDs used in the main structural elements, to glass fabrics and hybrids for blade shells and nacelles. There are also specialist applications such as lightweight fabrics for heated leading edge de-icing zones.

Source:

AGENCE APOCOPE

12.02.2019

Luxusmarke Victoria Beckham: Bekenntnis zu Pelzfrei-Policy und Verzicht auf Exotenleder

Als Reaktion auf einen Appell von PETA UK sagte die britische Mode-Ikone und Designerin Victoria Beckham zu, keine exotischen Tierhäute, Alligatoren-, Krokodil-, Straußen- und Schlangenhaut, mehr für ihre Designs zu nutzen.

Zudem betonte die Marke in einem Statement nochmals, dass sie Pelz in ihren Designs ablehnt: „Victoria Beckham wird die Nutzung exotischer Tierhäute ab Herbst/Winter 2019 in allen Kollektionen einstellen. Die Marke Victoria Beckham hat für ihre Bekleidungs- und Accessoire-Kollektionen nie Pelz genutzt und im vergangenen Jahr nochmals bestätigt, dass die Marke auch in Zukunft pelzfrei bleiben wird.“

Als Reaktion auf einen Appell von PETA UK sagte die britische Mode-Ikone und Designerin Victoria Beckham zu, keine exotischen Tierhäute, Alligatoren-, Krokodil-, Straußen- und Schlangenhaut, mehr für ihre Designs zu nutzen.

Zudem betonte die Marke in einem Statement nochmals, dass sie Pelz in ihren Designs ablehnt: „Victoria Beckham wird die Nutzung exotischer Tierhäute ab Herbst/Winter 2019 in allen Kollektionen einstellen. Die Marke Victoria Beckham hat für ihre Bekleidungs- und Accessoire-Kollektionen nie Pelz genutzt und im vergangenen Jahr nochmals bestätigt, dass die Marke auch in Zukunft pelzfrei bleiben wird.“

More information:
PETA
Source:

PETA Deutschland e.V.

Jorge González für PETA (c) Michael de Boer
Jorge González für PETA
18.01.2019

Kampagne „So trägt man Pelz“: Jorge González posiert mit Hund Willie für neues PETA-Motiv

Splitterfasernackt zeigt sich Catwalk-Trainer und Choreograf Jorge González auf dem neuen Motiv der PETA-Kampagne „So trägt man Pelz“. Mit seinem von ihm auf Mallorca geretteten Hund Willie im Arm möchte er ein Statement setzen und appelliert an alle Verbraucher, sich beim Shopping ausschließlich für pelzfreie Mode zu entscheiden.
 
„Für Pelz werden Tiere verstümmelt und getötet – wie kann man da von Mode sprechen? In der Fashionwelt geht es um Trends und Styles. Sich in Haut und Fell zu hüllen, die einem Tier vom Körper geschnitten wurden, ist alles andere als stilvoll“, so Jorge González. „Wer als Trendsetter mit seinen Outfits überzeugen möchte, sollte auf tierfreundliche Materialien setzen.“

Wer nicht auf den Fell-Look verzichten möchte, kann zudem auf hochwertige Pelz-Imitate zurückgreifen, die es mittlerweile sogar schon auf Basis recycelter Materialien gibt.

Der gebürtige Kubaner und „Let’s Dance“-Juror stand 2015 schon einmal für PETAs Anti-Pelz-Kampagne vor der Kamera: González präsentierte sich damals nur mit High Heels bekleidet auf einem roten Teppich – ebenfalls gemeinsam mit Hund Willie.

Splitterfasernackt zeigt sich Catwalk-Trainer und Choreograf Jorge González auf dem neuen Motiv der PETA-Kampagne „So trägt man Pelz“. Mit seinem von ihm auf Mallorca geretteten Hund Willie im Arm möchte er ein Statement setzen und appelliert an alle Verbraucher, sich beim Shopping ausschließlich für pelzfreie Mode zu entscheiden.
 
„Für Pelz werden Tiere verstümmelt und getötet – wie kann man da von Mode sprechen? In der Fashionwelt geht es um Trends und Styles. Sich in Haut und Fell zu hüllen, die einem Tier vom Körper geschnitten wurden, ist alles andere als stilvoll“, so Jorge González. „Wer als Trendsetter mit seinen Outfits überzeugen möchte, sollte auf tierfreundliche Materialien setzen.“

Wer nicht auf den Fell-Look verzichten möchte, kann zudem auf hochwertige Pelz-Imitate zurückgreifen, die es mittlerweile sogar schon auf Basis recycelter Materialien gibt.

Der gebürtige Kubaner und „Let’s Dance“-Juror stand 2015 schon einmal für PETAs Anti-Pelz-Kampagne vor der Kamera: González präsentierte sich damals nur mit High Heels bekleidet auf einem roten Teppich – ebenfalls gemeinsam mit Hund Willie.

More information:
PETA PETA Deutschland, PETA USA
Source:

Peta Deutschland e. V.

•Bestes Fashion Piece Kids (neu): Infantium Victoria „Warrior Princess Dress" (c) Josephina-Carlier
27.09.2018

PETAs „Vegan Fashion Award 2018“: Prominente Jury prämiert 10 Modedesigns

Vegane Mode boomt. Immer mehr junge Designer und etablierte Labels setzen auf tierfreundliche Mode. Um diese Entwicklung zu fördern, verleiht PETA zum sechsten Mal den „Vegan Fashion Award“. Mit dem Preis zeichnet die Tierrechtsorganisation stylishe und vegane Designs aus. Die kreativen Gewinner beweisen, dass es möglich ist, trendige Must-haves herzustellen, ohne tierische Materialien zu verarbeiten. In diesem Jahr hat PETAs Jury Produkte aus zehn Kategorien im Hinblick auf Stil, innovative Materialien, Nachhaltigkeit und Tierfreundlichkeit des Labels bewertet. Ihr Votum haben die Juroren und Jurorinnen Ariane Sommer, Kai Schumann, Caro Cult und Manfred Baumann dieses Mal auch in den zwei neuen Kategorien „Bestes Designer Piece“ und „Bestes Fashion Piece Kids“ abgegeben.

Vegane Mode boomt. Immer mehr junge Designer und etablierte Labels setzen auf tierfreundliche Mode. Um diese Entwicklung zu fördern, verleiht PETA zum sechsten Mal den „Vegan Fashion Award“. Mit dem Preis zeichnet die Tierrechtsorganisation stylishe und vegane Designs aus. Die kreativen Gewinner beweisen, dass es möglich ist, trendige Must-haves herzustellen, ohne tierische Materialien zu verarbeiten. In diesem Jahr hat PETAs Jury Produkte aus zehn Kategorien im Hinblick auf Stil, innovative Materialien, Nachhaltigkeit und Tierfreundlichkeit des Labels bewertet. Ihr Votum haben die Juroren und Jurorinnen Ariane Sommer, Kai Schumann, Caro Cult und Manfred Baumann dieses Mal auch in den zwei neuen Kategorien „Bestes Designer Piece“ und „Bestes Fashion Piece Kids“ abgegeben.

„Vegane Mode wird nahezu täglich vielfältiger und innovativer. Die Menschen wollen nicht nur gut aussehen, sie wollen sich auch gut fühlen: in Kleidung, für die kein Tier leiden muss. Junge Designer und auch etablierte Labels haben das längst erkannt“, so Harald Ullmann, 2. Vorsitzender von PETA Deutschland. „Die Gewinner des ‚Vegan Fashion Award 2018‘ beeindrucken mit ihren Ideen, die Modewelt nicht nur tierfreundlich, sondern auch umwelt- und ressourcenschonend zu gestalten. Wir danken ihnen für ihre zukunftsweisende Arbeit.“

Die Gewinner des „Vegan Fashion Award 2018“:

  • Bestes Designer Piece (neu): Blumenkleid „Bernadette“ von ManduTrap
  • Bestes Fashion Piece Damen: „Maxikleid“ von SinWeaver
  • Bestes Fashion Piece Herren: „Sörlandet" von brainshirt
  • Bestes Accessoire Damen: happy genie „Apple Bag“
  • Bestes Accessoire Herren: „Tablet Case" von People Wear Organic by MICHALSKY
  • Beste Schuhe Damen: Dogo „Chelsea Boots - I Like Winter"
  • Beste Schuhe Herren: „Sneaker Fungi" von nat-2?
  • Beste Sportswear: Puma Sneaker „Shantell Martin Muse Maia“
  • Beste vegane Kollektion Newcomer: Myrka studios
  • Bestes Fashion Piece Kids (neu): Infantium Victoria „Warrior Princess Dress"
Source:

PETA Deutschland e.V.

PETAs „Vegan Fashion Award 2018“ © Myrka studios
Beste Newcomer beim „Vegan Fashion Award 2018“: die Myrka studios aus Berlin
27.09.2018

PETAs „Vegan Fashion Award 2018“

  • Prominente Jury prämiert 10 Modedesigns ohne Tierleid

Stuttgart – Vegane Mode boomt. Immer mehr junge Designer und etablierte Labels setzen auf tierfreundliche Mode. Um diese Entwicklung zu fördern, verleiht PETA zum sechsten Mal den „Vegan Fashion Award“. Mit dem Preis zeichnet die Tierrechtsorganisation stylishe und vegane Designs aus. Die kreativen Gewinner beweisen, dass es möglich ist, trendige Must-haves herzustellen, ohne tierische Materialien zu verarbeiten. In diesem Jahr hat PETAs Jury Produkte aus zehn Kategorien im Hinblick auf Stil, innovative Materialien, Nachhaltigkeit und Tierfreundlichkeit des Labels bewertet. Ihr Votum haben die Juroren und Jurorinnen Ariane Sommer, Kai Schumann, Caro Cult und Manfred Baumann dieses Mal auch in den zwei neuen Kategorien „Bestes Designer Piece“ und „Bestes Fashion Piece Kids“ abgegeben.
 

  • Prominente Jury prämiert 10 Modedesigns ohne Tierleid

Stuttgart – Vegane Mode boomt. Immer mehr junge Designer und etablierte Labels setzen auf tierfreundliche Mode. Um diese Entwicklung zu fördern, verleiht PETA zum sechsten Mal den „Vegan Fashion Award“. Mit dem Preis zeichnet die Tierrechtsorganisation stylishe und vegane Designs aus. Die kreativen Gewinner beweisen, dass es möglich ist, trendige Must-haves herzustellen, ohne tierische Materialien zu verarbeiten. In diesem Jahr hat PETAs Jury Produkte aus zehn Kategorien im Hinblick auf Stil, innovative Materialien, Nachhaltigkeit und Tierfreundlichkeit des Labels bewertet. Ihr Votum haben die Juroren und Jurorinnen Ariane Sommer, Kai Schumann, Caro Cult und Manfred Baumann dieses Mal auch in den zwei neuen Kategorien „Bestes Designer Piece“ und „Bestes Fashion Piece Kids“ abgegeben.
 
„Vegane Mode wird nahezu täglich vielfältiger und innovativer. Die Menschen wollen nicht nur gut aussehen, sie wollen sich auch gut fühlen: in Kleidung, für die kein Tier leiden muss. Junge Designer und auch etablierte Labels haben das längst erkannt“, so Harald Ullmann, 2. Vorsitzender von PETA Deutschland. „Die Gewinner des ‚Vegan Fashion Award 2018‘ beeindrucken mit ihren Ideen, die Modewelt nicht nur tierfreundlich, sondern auch umwelt- und ressourcenschonend zu gestalten. Wir danken ihnen für ihre zukunftsweisende Arbeit.“
 
Die Gewinner des „Vegan Fashion Award 2018“:

  • Bestes Designer Piece (neu): Blumenkleid „Bernadette“ von ManduTrap
     
  • Bestes Fashion Piece Damen: „Maxikleid“ von SinWeaver
     
  • Bestes Fashion Piece Herren: „Sörlandet" von brainshirt 
     
  • Bestes Accessoire Damen: happy genie „Apple Bag“ 
     
  • Bestes Accessoire Herren: „Tablet Case" von People Wear Organic by MICHALSKY 
     
  • Beste Schuhe Damen: Dogo „Chelsea Boots - I Like Winter" 
     
  • Beste Schuhe Herren: „Sneaker Fungi" von nat-2? 
     
  • Beste Sportswear: Puma Sneaker „Shantell Martin Muse Maia“ 
     
  • Beste vegane Kollektion Newcomer: Myrka studios 
     
  • Bestes Fashion Piece Kids (neu): Infantium Victoria „Warrior Princess Dress"

 
Raffinierte Schnitte und moderne Designs machen aus den prämierten Stücken echte Hingucker. Die verarbeiteten Materialien lassen mindestens ebenso staunen: Mit Leder aus Äpfeln und Pilzen, Microfaser-Velours aus recycelten PET-Flaschen, Kork und Biobaumwolle setzen die Modeschaffenden ein Statement Richtung Nachhaltigkeit. Die komplette B-Kollektion der als beste Newcomer ausgezeichneten Myrka studios ist sogar so konzeptioniert, dass jedes Kleidungsstück am Ende seines Lebenszyklus wieder zurück in den Textilkreislauf geführt werden kann.

Mode und tierleidfreier Lifestyle sind auch die Leidenschaften der diesjährigen Vegan-Fashion-Award-Jury. „Das moderne Fashion-Statement steht für die Tiere, für die Umwelt und für soziale Gerechtigkeit. Die wahren Fashionistas von heute sind Fashion-Visionäre und nicht Fashion Victims: Sie gestalten neben ihrem eigenen Look durch ihre Produktwahl auch aktiv die Welt, in der wir alle leben. Das ist echte Fashion-Power“, so Autorin und Kolumnistin Ariane Sommer. Schauspieler Kai Schumann findet: „Ich bin immer wieder fasziniert, welche Vielfalt mittlerweile auf dem veganen Fashionmarkt existiert. Die Ideen der Designer, besonders bei der Entwicklung von veganen Materialien, scheinen schier unerschöpflich. Wenn diese dann noch nachhaltig, fair und bio sind, bin ich restlos überzeugt. Vegan ist fashionable!“ „Die heutige Mode setzt auf Trends, die nicht von Tieren abstammen. Auch auf den Runways der großen Designer finden sich viele Stücke, die vegan und gleichzeitig High Fashion sind. Das ist ein toller Lifestyle, den ich gern unterstütze“, so Starfotograf Manfred Baumann. Für Schauspielerin Caro Cult ist vegane Mode ein Appell an das Mitgefühl: „Vegane Mode schätze ich so, weil es ein schöner Beweis dafür ist, dass Fashion nicht gleich Oberflächlichkeit und Ignoranz bedeuten muss. Ich freue mich wahnsinnig über Designer, die sich für tierfreie Materialien entscheiden, weil das ein Statement an die Modebranche und ihre Konsumenten ist.“
 
Der „Vegan Fashion Award 2018“ wird in Kooperation mit „enorm“ verliehen. Das Magazin für den gesellschaftlichen Wandel will Mut machen und unter dem Claim „Zukunft fängt bei Dir an“ zeigen, mit welchen kleinen Veränderungen jeder Einzelne einen Beitrag leisten kann. Dazu stellt „enorm“ inspirierende Macher und ihre Ideen sowie Unternehmen und Projekte vor, die das Leben und Arbeiten zukunftsfähiger und nachhaltiger gestalten. Konstruktiv, intelligent und lösungsorientiert.
 
PETAs Motto lautet in Teilen, dass Tiere nicht dazu da sind, dass wir sie anziehen.

More information:
PETA Vegan Fashion Award Vegan
Source:

PETA Deutschland e.V.

BETWEEN THE LINES BY INYATI (c)INYATI
22.08.2018

BETWEEN THE LINES BY INYATI

  • INYATI ist ein veganes premium fashion label.
  • Ende August 2018 kommt die capsule collection „Between the Lines” auf den Markt.
  • Die Übergangskollektion „Between the lines“ präsentiert zeitlos elegante Taschen.

Die begehrten Modelle sind vielseitig tragbar, im Winter mit faux fur-Henkeln und im Sommer haben sie einen cleanen, modernen Look wenn man den faux fur abnimmt, dieser ist nämlich einfach nur über den Henkel gestülpt. Von glatten, eleganten Modellen bis hin zu immer schickem Croco-Print. Die Taschen sind vielfältig kombinierbar, egal zu welcher Jahreszeit. Ob Statement Piece, everyday Shopper, belt bag, oder evening bag. “Between the lines“-Taschen sind wunderbar wandelbar. Die Trendteile sind in den Preislagen ab 34,95 Euro bis hin zu maximal 89,95 Euro erhältlich.

Alle Kollektionen sind komplett vegan, das Fell ist ausschließlich faux fur! INYATI ist Cruelty-free mit Stil!

  • INYATI ist ein veganes premium fashion label.
  • Ende August 2018 kommt die capsule collection „Between the Lines” auf den Markt.
  • Die Übergangskollektion „Between the lines“ präsentiert zeitlos elegante Taschen.

Die begehrten Modelle sind vielseitig tragbar, im Winter mit faux fur-Henkeln und im Sommer haben sie einen cleanen, modernen Look wenn man den faux fur abnimmt, dieser ist nämlich einfach nur über den Henkel gestülpt. Von glatten, eleganten Modellen bis hin zu immer schickem Croco-Print. Die Taschen sind vielfältig kombinierbar, egal zu welcher Jahreszeit. Ob Statement Piece, everyday Shopper, belt bag, oder evening bag. “Between the lines“-Taschen sind wunderbar wandelbar. Die Trendteile sind in den Preislagen ab 34,95 Euro bis hin zu maximal 89,95 Euro erhältlich.

Alle Kollektionen sind komplett vegan, das Fell ist ausschließlich faux fur! INYATI ist Cruelty-free mit Stil!

INYATI verkörpert stylische, urbane Frauen, die die Welt erobern möchten. Der Anspruch: die neuesten Modetrends in tragbare Accessoires verwandeln, die zeitlos sind und nichts mit Fast-Fashion zu tun haben. Im Januar 2018 wurde die erste Kollektion vorgestellt, mittlerweile sind die Produkte bei P&C, OTTO, Zalando, Asos, Engelhorn, Dielmann, Karstner&Öhler und vielen Anderen zu finden. Die Taschen liegen im VK zwischen 34,95€ und 99.95€. Von Shoppern, über Crossbody bags, Belt bags bis hin zu Tophandle bags ist für jeden Geschmack etwas dabei.

INYATI ist PETA-Approved. Das PETA-Zertifikat bedeutet, dass die Marke tierprodukt- und tierversuchsfrei ist.

 

02.07.2018

Britische Kultmarke Belstaff wird pelzfrei

Die kürzlich ernannte neue Geschäftsführerin der britischen Luxusmarke Belstaff, Helen Wright, hat bestätigt, dass es ab Januar 2019 keinen Pelz mehr in den Kollektionen und Ladengeschäften der Marke geben wird. Das Unternehmen schließt sich damit einer stets wachsenden Liste britischer Marken und Designerinnen und Designern an, die Pelz aus ihrem Sortiment streichen. Die Entscheidung erfolgte außerdem auf die Veröffentlichung einer Umfrage von PETA UK zur Londoner Fashion Week. Dabei kam heraus, dass 94 Prozent der Marken in ihren Herbst/Winter-Kollektionen 2018 keinen Pelz nutzen werden.
 
„PETA bedankt sich bei der neuen Geschäftsführerin Helen Wright dafür, dass sie im Sinne der Tiere wie auch der Konsumentinnen und Konsumenten gehandelt und für Belstaff eine moderne, tierfreundliche Firmenpolitik gegen Pelz durchgesetzt hat“.
 

Die kürzlich ernannte neue Geschäftsführerin der britischen Luxusmarke Belstaff, Helen Wright, hat bestätigt, dass es ab Januar 2019 keinen Pelz mehr in den Kollektionen und Ladengeschäften der Marke geben wird. Das Unternehmen schließt sich damit einer stets wachsenden Liste britischer Marken und Designerinnen und Designern an, die Pelz aus ihrem Sortiment streichen. Die Entscheidung erfolgte außerdem auf die Veröffentlichung einer Umfrage von PETA UK zur Londoner Fashion Week. Dabei kam heraus, dass 94 Prozent der Marken in ihren Herbst/Winter-Kollektionen 2018 keinen Pelz nutzen werden.
 
„PETA bedankt sich bei der neuen Geschäftsführerin Helen Wright dafür, dass sie im Sinne der Tiere wie auch der Konsumentinnen und Konsumenten gehandelt und für Belstaff eine moderne, tierfreundliche Firmenpolitik gegen Pelz durchgesetzt hat“.
 
Worte wie „Ethik“ und „Nachhaltigkeit“ finden in der Modewelt mehr und mehr Anklang. Deshalb ist es nur allzu verständlich, dass Designer/-innen wie auch der Einzelhandel Tierfell immer häufiger ablehnen. Umweltbewusste Fashionistas auf der Suche nach dem Pelz-Look werden sich deshalb aus gutem Grund stets diesen Produkten zuwenden.

More information:
PETA Belstaff Tierschutz Pelzfrei
Source:

Peta

05.04.2018

Peta: John Galliano will keinen Pelz mehr nutzen

Provokanter Designer in gemeinsamem Interview mit PETA-USA-Vize: „Man kann auch ohne Pelz unverschämt sein“
 
John Galliano war lange Zeit Zielscheibe der Tierrechtsorganisation PETA. In der Elle France erklärt er aktuell, er werde für seine Designs in Zukunft keinen Pelz mehr nutzen. Der Artikel mit der Überschrift „Das Anti-Pelz-Duo“ beschreibt, wie ein Treffen mit PETA USAs Vizepräsident Dan Mathews den Designer dazu brachte, sich von Pelz zu distanzieren und vegetarisch zu leben.
 
„Ich schwamm mit Penélope Cruz im Meer vor Saint-Tropez. Auf einmal tauchte Dans Gesicht vor mir im Wasser auf. Es war wie in ‚Der weiße Hai‘ – wirklich beängstigend! Ich kannte PETAs Arbeit, ich respektierte PETA, aber ihr Ruf eilte ihnen voraus“, so Galliano, der den Reiz von Pelz mit einem überholten Verlangen nach Ausschweifung erklärt. „Man kann auch ohne Pelz unverschämt sein und Spaß haben! Komm‘ und feiere mit uns, dann wirst du schon sehen!“.
 

Provokanter Designer in gemeinsamem Interview mit PETA-USA-Vize: „Man kann auch ohne Pelz unverschämt sein“
 
John Galliano war lange Zeit Zielscheibe der Tierrechtsorganisation PETA. In der Elle France erklärt er aktuell, er werde für seine Designs in Zukunft keinen Pelz mehr nutzen. Der Artikel mit der Überschrift „Das Anti-Pelz-Duo“ beschreibt, wie ein Treffen mit PETA USAs Vizepräsident Dan Mathews den Designer dazu brachte, sich von Pelz zu distanzieren und vegetarisch zu leben.
 
„Ich schwamm mit Penélope Cruz im Meer vor Saint-Tropez. Auf einmal tauchte Dans Gesicht vor mir im Wasser auf. Es war wie in ‚Der weiße Hai‘ – wirklich beängstigend! Ich kannte PETAs Arbeit, ich respektierte PETA, aber ihr Ruf eilte ihnen voraus“, so Galliano, der den Reiz von Pelz mit einem überholten Verlangen nach Ausschweifung erklärt. „Man kann auch ohne Pelz unverschämt sein und Spaß haben! Komm‘ und feiere mit uns, dann wirst du schon sehen!“.
 
Galliano und Mathews wurden Freunde und trafen sich in Paris, um sich die neuesten Materialien anzusehen, die sich alternativ zu Tierhäuten eignen, zum Beispiel Kork. Außerdem nennt Galliano seinen Hund Gipsy, als wichtigen Einfluss. „Er ist Teil der Therapie, die ich in Arizona angefangen habe. Der Gedanke dahinter ist, sich um jemanden zu kümmern, damit ich aus meinem Egozentrismus herauskomme: Mein Leben ist jetzt ausgewogener. Eigentlich wurde ich Vegetarier, weil ich besser in Form kommen wollte. Ich treibe Sport, ich kümmere mich um meinen Körper und habe nie zuvor so klar gesehen. Es ist erstaunlich, wie viel Energie ich habe, weil in meinem Körper weniger Giftstoffe sind. Der Druck in der Modeindustrie ist der gleiche geblieben, aber jetzt weiß ich, wie ich einen Schritt zurücktreten und meditieren kann. So hat sich mein Leben grundlegend geändert!“
 
Das offenherzige Interview mit dem ungleichen Duo fand letzten Monat in Gallianos Pariser Studio statt, in dem er für die Luxusmarke Maison Margiela designt. Seit Galliano die Marke 2015 übernahm, sind die Gewinne der Wikipedia-Seite des Unternehmens zufolge um 30 Prozent gestiegen.
 
Galliano ist der fünfte große Designer, der sich diesen Winter dafür entschied, Pelz zu streichen – neben Gucci, Versace, Donna Karan und Michael Kors.

More information:
PETA Deutschland, PETA USA PETA
Source:

PETA Deutschland e.V.