From the Sector

Reset
3828 results
Tensile Tester by James  Heal (c) James Heal
22.04.2024

James Heal: New Product Launch of the Titan Tensile Tester

UK-based textile testing solutions provider James Heal has launched two new instruments in its tensile and compression testing range, marking 25 years of innovation since their first Titan universal testing machine was developed in 1999.

Having seen sustained growth in the market for personal protective equipment (PPE), particularly safety workwear, equipment and footwear, James Heal designed the Titan 25 to meet demand for quality testing products that require higher capacity tests. In addition, the company has experienced increasing demand in testing solutions for wider sporting, industrial and transportation applications, which also influenced the decision to develop higher capacity test instrumentation.

The new Titan 25 is the highest capacity universal testing machine to join the range capable of tests up to 25kN, while the 10kN Titan 10 has been newly refined. The new instruments offer efficiencies through automation, quick change connections for tooling with compatibility across the range, upgraded software, plus enhanced safety features.

UK-based textile testing solutions provider James Heal has launched two new instruments in its tensile and compression testing range, marking 25 years of innovation since their first Titan universal testing machine was developed in 1999.

Having seen sustained growth in the market for personal protective equipment (PPE), particularly safety workwear, equipment and footwear, James Heal designed the Titan 25 to meet demand for quality testing products that require higher capacity tests. In addition, the company has experienced increasing demand in testing solutions for wider sporting, industrial and transportation applications, which also influenced the decision to develop higher capacity test instrumentation.

The new Titan 25 is the highest capacity universal testing machine to join the range capable of tests up to 25kN, while the 10kN Titan 10 has been newly refined. The new instruments offer efficiencies through automation, quick change connections for tooling with compatibility across the range, upgraded software, plus enhanced safety features.

These dual column instruments enable testing on larger specimens across a wide range of tensile and compression tests. Load cells from 100N to 25kN allow testing to as low as 2N giving laboratories maximum flexibility and return for their investment.

Simple to use, the new Titan testers have over 750 pre-loaded standard procedures in the TestWise software, with the option for users to customise and save their own standards. The software automatically sets parameters for each selected test, reducing set up time and eliminating user error.

More information:
James Heal Tensile Tester
Source:

James  Heal

Globetrotter eröffnet Filial-Werkstätten in Stuttgart und Köln Foto: Globetrotter
22.04.2024

Globetrotter eröffnet Filial-Werkstätten in Stuttgart und Köln

Nichts ist nachhaltiger, als Dinge zu nutzen, die bereits da sind. Daher verfügen die meisten Filialen des Hamburger Outdoor Ausrüsters Globetrotter über eigene Werkstätten, in denen verschiedene Pflege- und Reparaturservices angeboten werden. Passend zum Earth Day (22. April) eröffnete der Einzelhändler vor kurzem eine weitere Werkstatt in Stuttgart. Am 6. Mai wird Globetrotter seine bisher größte Reparatur-Werkstatt in Köln eröffnen.

Auf 25 Quadratmetern bietet die Werkstatt in der Stuttgarter Erlebnisfiliale zahlreiche Pflege- und Reparaturservices für Outdoor-Ausrüstung und Bekleidung, wie etwa das Waschen, Imprägnieren oder Wachsen von Bekleidung, Schuhen, Schlafsäcken und Co. Ebenso können kleinere Näharbeiten und Reparaturen von Hardware durchgeführt werden. In Köln eröffnet im Mai die bis dato größte Filialwerkstatt mit einer Fläche von 83 Quadratmetern.

Nichts ist nachhaltiger, als Dinge zu nutzen, die bereits da sind. Daher verfügen die meisten Filialen des Hamburger Outdoor Ausrüsters Globetrotter über eigene Werkstätten, in denen verschiedene Pflege- und Reparaturservices angeboten werden. Passend zum Earth Day (22. April) eröffnete der Einzelhändler vor kurzem eine weitere Werkstatt in Stuttgart. Am 6. Mai wird Globetrotter seine bisher größte Reparatur-Werkstatt in Köln eröffnen.

Auf 25 Quadratmetern bietet die Werkstatt in der Stuttgarter Erlebnisfiliale zahlreiche Pflege- und Reparaturservices für Outdoor-Ausrüstung und Bekleidung, wie etwa das Waschen, Imprägnieren oder Wachsen von Bekleidung, Schuhen, Schlafsäcken und Co. Ebenso können kleinere Näharbeiten und Reparaturen von Hardware durchgeführt werden. In Köln eröffnet im Mai die bis dato größte Filialwerkstatt mit einer Fläche von 83 Quadratmetern.

„Der heutige Earth Day erinnert uns daran, dass wir noch immer mehr Ressourcen verbrauchen, als gut für uns und unseren Planeten ist. Wir leben in einer Wegwerfgesellschaft. Wer seine Kleidung und Ausrüstung richtig pflegt, repariert und lange nutzt, trägt dazu bei, Abfall zu reduzieren und Ressourcen zu schonen,“ so Product Lifecycle Managerin Christiane Gawlik. „Daher bieten wir zahlreiche Services, die die Lebenszeit von Produkten verlängern.“ Bereits im Jahr 2018 wurde die erste lokale Werkstatt in Frankfurt eröffnet, in den Folgejahren wurden weitere Stores ausgestattet.

Mittlerweile kauft Globetrotter außerdem in allen Filialen gebrauchte Bekleidung und Ausrüstung seiner Kund:innen an und bietet dort auch ein breites Outdoor-Sortiment aus zweiter Hand. Beide Angebote sind auch online verfügbar. Auf alle Waren gibt der Händler eine Gewährleistung von zwölf Monaten. Auch ein Miet-Service für Outdoor-Ausrüstung wird sowohl online als auch in ausgewählten Filialen angeboten – darunter auch die Stores in Stuttgart und Köln.

Source:

Globetrotter Ausrüstung GmbH

22.04.2024

Epson auf der Texprocess 2024

Im Fokus des Messeauftritts Epsons auf der texprocess 2024 (23.4. bis 26.4., Messe Frankfurt) steht die Präsentation eines gemeinsam mit den Partnerunternehmen Summa aus Gistel, Belgien, und der Multi-Plot aus Bad Emstal aufgebauten Herstellungsprozesses von bedruckten Textilien. An den Ständen der Firmen sehen Fachbesucher:innen jeweils einen Abschnitt eines Produktionsprozesses mit reibungslos ineinandergreifenden Schritten. Der zentrale Teil des Workflows ist ein SureColor F9400H Drucker, der die textilen Motive auf Transferpapier druckt. Daneben zeigt Epson auf seinem Stand die Hybriddrucker SC-F2200 und SC-F1000 für Anwendungen aus dem DTG- & DTFilm Bereich. Der Auftritt Epsons auf der texprocess 2024 wird abgerundet durch eine Auswahl von Textilmustern, die von Druckern der industriellen Textildruckerreihe Monna Lisa angefertigt wurden.

Im Fokus des Messeauftritts Epsons auf der texprocess 2024 (23.4. bis 26.4., Messe Frankfurt) steht die Präsentation eines gemeinsam mit den Partnerunternehmen Summa aus Gistel, Belgien, und der Multi-Plot aus Bad Emstal aufgebauten Herstellungsprozesses von bedruckten Textilien. An den Ständen der Firmen sehen Fachbesucher:innen jeweils einen Abschnitt eines Produktionsprozesses mit reibungslos ineinandergreifenden Schritten. Der zentrale Teil des Workflows ist ein SureColor F9400H Drucker, der die textilen Motive auf Transferpapier druckt. Daneben zeigt Epson auf seinem Stand die Hybriddrucker SC-F2200 und SC-F1000 für Anwendungen aus dem DTG- & DTFilm Bereich. Der Auftritt Epsons auf der texprocess 2024 wird abgerundet durch eine Auswahl von Textilmustern, die von Druckern der industriellen Textildruckerreihe Monna Lisa angefertigt wurden.

Die Aufgabe des Epson SC-F9400H in dem textilen Workflow ist der Druck des Designs auf ein Transferpapier, das anschließend mit einem Kalander des Typs HJ 75 von Multi-Plot unter Einwirkung von Hitze und Druck in das gewählte textile Medium eingebracht wird. Nach der Kalandrierung des Designs auf dem Textil schneidet ein L1810 Laserschneider von Summa als letzten Schritt des Workflows das Material für eine Weiterverarbeitung zurecht.

Zum Druck des Designs selbst wird die Software „Epson Edge Print“ eingesetzt, die auch ein Farbmanagement ermöglicht. Dazu wird der neue Epson SD-10 Automated Scanning Table zusammen mit der im Lieferumfang des Scantisches enthaltenen Software „Edge Color Lite“ Software eingesetzt.

Der SD-10 Automated Scanning Table ist eine Lösung, mittels dem das Epson SD-10 Spektralphotometer automatisch Farbcharts einliest und so schnell und einfach präzise Farbprofile erstellt. Als Option für das seit letztem Jahr erhältliche SD-10 Spektralfotometer und der Software „Edge Color Lite“ bildet der neue SD-10 Automated Scanning Table eine benutzerfreundliche Komplettlösung zur Erstellung von ICC-Profilen. Auch ist mit dem SD-10 Automated Scanning Table und Edge Color Lite die Überprüfung und der Abgleich mehrerer Drucker desselben Modells möglich, sodass die Kalibrierung einzelner Geräte untereinander vereinfacht und beschleunigt wird.

Source:

Epson Deutschland GmbH

TMAS: Vandewiele Sweden launches e-commerce platform (c) Vandewiele Sweden AB
22.04.2024

TMAS: Vandewiele Sweden launches e-commerce platform

Vandewiele Sweden is spearheading a transformation in B2B operations for the industry, with a new e-commerce platform developed in Sweden. The company, a member of TMAS, the Swedish Textile Machinery Association, has taken on the task of developing the digital solution that will meet the future demands for Vandewiele Group customers worldwide.

The Vandewiele Sweden team has developed a user-friendly interface that exploits the latest "exploding view" diagrams to ensure customers can easily identify and order the components they need, all within a 1:1 digital representation. The next stage in 3D technology is set up and ready, although it awaits implementation and market readiness to fully integrate and utilize its features.

Adopting a phased approach, the company is initially introducing its IRO-branded accessories, spare parts and gauge parts, targeting textile mills, weavers and distributors. The platform has been carefully crafted to cater to the varying needs of its diverse clientele, offering streamlined direct sales and a transparent commission structure for agents and distributors.

Vandewiele Sweden is spearheading a transformation in B2B operations for the industry, with a new e-commerce platform developed in Sweden. The company, a member of TMAS, the Swedish Textile Machinery Association, has taken on the task of developing the digital solution that will meet the future demands for Vandewiele Group customers worldwide.

The Vandewiele Sweden team has developed a user-friendly interface that exploits the latest "exploding view" diagrams to ensure customers can easily identify and order the components they need, all within a 1:1 digital representation. The next stage in 3D technology is set up and ready, although it awaits implementation and market readiness to fully integrate and utilize its features.

Adopting a phased approach, the company is initially introducing its IRO-branded accessories, spare parts and gauge parts, targeting textile mills, weavers and distributors. The platform has been carefully crafted to cater to the varying needs of its diverse clientele, offering streamlined direct sales and a transparent commission structure for agents and distributors.

With an ambitious logistics promise of 48-hour dispatch and leveraging third-party payment service providers like Nets, the company assures speed and reliability in every transaction.

Scheduled for launch in April, Vandewiele stands ready to introduce its new e-commerce solution to key markets, including Scandinavia, the Baltics, parts of Europe, Turkey, and India.

Source:

TMAS, the Swedish Textile Machinery Association

KARL MAYER: Wearables partner of DiMo project (c) KARL MAYER
22.04.2024

KARL MAYER: Wearables partner of DiMo project

Trends such as fitness lifestyle and vitality, the quantified self movement, active ageing and the outdoor boom will significantly change the sports, health and wellness sector in the coming years. In addition, technical innovations will redefine the way people stay fit and healthy. The DiMo - Digital Motion joint project aims to help shape the transformation process. It ran in its first round in 2023 and will be continued for another four years with DiMo-NEXT.

The project aims to conduct transdisciplinary research into how people's experience of exercise can be improved, performance increased and a sustainable lifestyle made possible. The potential offered by digital technologies, particularly in the field of sensors, plays a key role here. The topic of clothing is also important as an interface between technological solutions and people. This is why KARL MAYER and Grabher are among the 26 project partners from industry and research, representing the textile industry.

Trends such as fitness lifestyle and vitality, the quantified self movement, active ageing and the outdoor boom will significantly change the sports, health and wellness sector in the coming years. In addition, technical innovations will redefine the way people stay fit and healthy. The DiMo - Digital Motion joint project aims to help shape the transformation process. It ran in its first round in 2023 and will be continued for another four years with DiMo-NEXT.

The project aims to conduct transdisciplinary research into how people's experience of exercise can be improved, performance increased and a sustainable lifestyle made possible. The potential offered by digital technologies, particularly in the field of sensors, plays a key role here. The topic of clothing is also important as an interface between technological solutions and people. This is why KARL MAYER and Grabher are among the 26 project partners from industry and research, representing the textile industry.

The textile machinery manufacturer KARL MAYER is contributing its expertise in the field of wearables to the project work. The TEXTILE CIRCUIT team of its TEXTILE MAKERSPACE has already successfully implemented various projects in this area. In addition, an MJ 52/1 S from KARL MAYER is used at V-Trion, Grabher's research company in Lustenau, for the production of electrically conductive textiles.

DiMo-NEXT will be launched on April 1, 2024, shortly before Techtextil 2024 in Frankfurt am Main. KARL MAYER will present its contribution to the project work at the trade fair for the sector.

Source:

KARL MAYER Verwaltungsgesellschaft AG

CHT Textile Dyes App im neuen Design (c) CHT Gruppe
22.04.2024

CHT Textile Dyes App im neuen Design

Die CHT Textile Dyes App präsentiert sich in einem neuen Design. Seit mehr als zehn Jahren ist die CHT Textile Dyes App ein Begleiter in der Textilindustrie. Das überarbeitete Design macht eine Vielzahl von nützlichen Funktionen und Informationen noch leichter zugänglich.

Mit der CHT Textile Dyes App haben Anwender Zugriff auf das gesamte Farbstoff- und Pigmentportfolio der CHT sowie allen dazugehörigen Informationen, um das Färben einfacher und sicherer zu machen. Ebenfalls in der CHT Textile Dyes App integriert sind kostenlose In-App-Berechnungsprogramme mit nachhaltigen Lösungen, die den Anwender dabei unterstützen, seine Produkte nachhaltiger und kostengünstiger herzustellen, indem wichtige Ressourcen wie Wasser, Energie und Zeit in den Veredlungsprozessen effizient eingespart werden können.

Die CHT Textile Dyes App präsentiert sich in einem neuen Design. Seit mehr als zehn Jahren ist die CHT Textile Dyes App ein Begleiter in der Textilindustrie. Das überarbeitete Design macht eine Vielzahl von nützlichen Funktionen und Informationen noch leichter zugänglich.

Mit der CHT Textile Dyes App haben Anwender Zugriff auf das gesamte Farbstoff- und Pigmentportfolio der CHT sowie allen dazugehörigen Informationen, um das Färben einfacher und sicherer zu machen. Ebenfalls in der CHT Textile Dyes App integriert sind kostenlose In-App-Berechnungsprogramme mit nachhaltigen Lösungen, die den Anwender dabei unterstützen, seine Produkte nachhaltiger und kostengünstiger herzustellen, indem wichtige Ressourcen wie Wasser, Energie und Zeit in den Veredlungsprozessen effizient eingespart werden können.

Source:

CHT Gruppe

Archroma and Cotton Incorporated renewed collaboration Photo: Archroma
19.04.2024

Archroma and Cotton Incorporated renewed collaboration

Archroma and Cotton Incorporated, a research and promotion company for cotton, have renewed their eight-year collaboration to help accelerate the shift to more sustainable circular economy.

The two organizations began working together in 2016 when Cotton Incorporated approached Archroma with the goal of developing a dyestuff from the byproducts of cotton production.

The U.S., the world’s third-largest cotton producer and largest exporter, produces sustainable cotton fiber for the textile and apparel industry as well as cottonseed for food and animal feed. Cotton farming and processing also generate byproducts, such as burs, stems and leaves, that are used to create insulation, packaging, erosion control products, and more. Cotton Incorporated recognized the potential to use these natural byproducts to produce dyes.

Archroma and Cotton Incorporated, a research and promotion company for cotton, have renewed their eight-year collaboration to help accelerate the shift to more sustainable circular economy.

The two organizations began working together in 2016 when Cotton Incorporated approached Archroma with the goal of developing a dyestuff from the byproducts of cotton production.

The U.S., the world’s third-largest cotton producer and largest exporter, produces sustainable cotton fiber for the textile and apparel industry as well as cottonseed for food and animal feed. Cotton farming and processing also generate byproducts, such as burs, stems and leaves, that are used to create insulation, packaging, erosion control products, and more. Cotton Incorporated recognized the potential to use these natural byproducts to produce dyes.

Drawing on a century-long heritage of sulfur dye innovation, the Archroma research team was able to apply its patented EarthColors® technology to create DIRESUL® Earth-Cotton using cotton by products from the U.S. supply chain. An alternative to the usual oil-based dyes, Earth-Cotton allows brands to offer textile products in warm natural shades, using cotton to create both fabric and dye.

 

Source:

Archroma

EASYNDIGO Photo Officina39
19.04.2024

Officina39: With indigo garment dyeing at Kingpins Amsterdam

The Italian chemical company presents its solution for indigo garment dyeing EASYNDIGO in Amsterdam. The promise is to make indigo easy to obtain in just a few simple steps. The technology, based on the Pull&Push Mechanism, uses specific agents to enhance the two-phase dyeing process of raw garments with indigo.

1st step: The pull mechanism
The Pull mechanism works on raw garments to pull indigo onto the fibers, using a special wetting and leveling agent called DETERWET EASYNDIGO, which acts as a solubilizer, ensures reproducibility and low-foaming, reducing dye migration during drying. It also involves the dispersing agent DISPERSOLO EASYNDIGO, effective for its diffusion-accelerating properties, which allows for a reduction in time and temperature of the dyeing process without compromising lightfastness.

The Italian chemical company presents its solution for indigo garment dyeing EASYNDIGO in Amsterdam. The promise is to make indigo easy to obtain in just a few simple steps. The technology, based on the Pull&Push Mechanism, uses specific agents to enhance the two-phase dyeing process of raw garments with indigo.

1st step: The pull mechanism
The Pull mechanism works on raw garments to pull indigo onto the fibers, using a special wetting and leveling agent called DETERWET EASYNDIGO, which acts as a solubilizer, ensures reproducibility and low-foaming, reducing dye migration during drying. It also involves the dispersing agent DISPERSOLO EASYNDIGO, effective for its diffusion-accelerating properties, which allows for a reduction in time and temperature of the dyeing process without compromising lightfastness.

2nd step: The push mechanism
The Push mechanism works on dye bath to push the indigo into the fibers using an innovative compound named BASE EASYNDIGO and pre-reduced indigo DenimBlu30 by BluConnection. This method achieves a bright and deep indigo color, improves wash and rubbing fastness, enhances levelness, and is formaldehyde-free.

3rd step
This extra phase is completely dedicated to creativity: with EASYNDIGO is easy to unleash it and get an authentic indigo garment, while reducing the consumption of water, energy and resources. Around these core concepts Officina39 continues to develop innovative solutions that make denim production increasingly responsible.

This innovative chemical package reaches its deepest effectiveness and gets power in combination with Tonello’s DyeMate technology: two Italian companies have combined their efforts to develop an innovative chemical and technological dyeing process.

Source:

Officina39

Collaboration between Eastman and Debrand: Recycling of apparel waste (c) Debrand
19.04.2024

Collaboration between Eastman and Debrand: Recycling of apparel waste

Eastman, a specialty materials company and producer of Naia™ cellulosic fibers, has formed a collaboration with Debrand, a logistics company specializing in finding sustainable solutions to apparel waste.

Teaming up with Debrand for collection of the waste, Eastman is using its molecular recycling technology to recycle 5,000 pounds of pre- and post-consumer apparel waste. The process breaks down apparel waste to its molecular building blocks and uses the certified recycled material to create Naia™ Renew fibers — circular fibers made from 60% sustainably sourced wood pulp and 40% recycled waste material via Global Recycled Standard-certified mass balance.

Eastman and Debrand are showcasing the transformative potential of molecular recycling technology to address the textile waste crisis. By providing more circular solutions for apparel waste, this partnership sets a new standard for sustainable practices in the fashion industry. Prior to its collaboration with Eastman, Debrand secured a strategic investment from Waste Management, a provider of comprehensive waste management in North America, to deliver circular solutions across the U.S. and Canada.

Eastman, a specialty materials company and producer of Naia™ cellulosic fibers, has formed a collaboration with Debrand, a logistics company specializing in finding sustainable solutions to apparel waste.

Teaming up with Debrand for collection of the waste, Eastman is using its molecular recycling technology to recycle 5,000 pounds of pre- and post-consumer apparel waste. The process breaks down apparel waste to its molecular building blocks and uses the certified recycled material to create Naia™ Renew fibers — circular fibers made from 60% sustainably sourced wood pulp and 40% recycled waste material via Global Recycled Standard-certified mass balance.

Eastman and Debrand are showcasing the transformative potential of molecular recycling technology to address the textile waste crisis. By providing more circular solutions for apparel waste, this partnership sets a new standard for sustainable practices in the fashion industry. Prior to its collaboration with Eastman, Debrand secured a strategic investment from Waste Management, a provider of comprehensive waste management in North America, to deliver circular solutions across the U.S. and Canada.

Eastman continues to partner with strategic brands and organizations to drive innovation and enhance the infrastructure for a circular economy in the textiles industry. Recently, Eastman teamed up with Patagonia to recycle 8,000 pounds of its unusable apparel.

19.04.2024

Rieter Annual General Meeting 2024

On April 17, 2024, 312 shareholders, who represent 68.7% of the share capital, attended the 133rd Annual General Meeting of Rieter Holding Ltd.

Shareholders Adopt All Motions Proposed by the Board of Directors:

  • Distribution of a dividend of CHF 3.00 per share approved
  • Remuneration Report 2023 and future remuneration of Board of Directors and Group Executive Committee formally accepted
  • All members of the Board of Directors who stood for re-election were elected
  • Thomas Oetterli newly appointed Chairman of the Board of Directors
  • Jennifer Maag newly appointed to the Board of Directors
  • Amendments to the Articles of Association approved

On April 17, 2024, 312 shareholders, who represent 68.7% of the share capital, attended the 133rd Annual General Meeting of Rieter Holding Ltd.

Shareholders Adopt All Motions Proposed by the Board of Directors:

  • Distribution of a dividend of CHF 3.00 per share approved
  • Remuneration Report 2023 and future remuneration of Board of Directors and Group Executive Committee formally accepted
  • All members of the Board of Directors who stood for re-election were elected
  • Thomas Oetterli newly appointed Chairman of the Board of Directors
  • Jennifer Maag newly appointed to the Board of Directors
  • Amendments to the Articles of Association approved
Source:

Rieter Management AG

Stratasys unveils D2G solution with Urban Tattoo denim collection Photo: Business Wire
19.04.2024

Stratasys unveils D2G solution with Urban Tattoo denim collection

Stratasys Ltd. announced the launch of its Direct-to-Garment (D2G) solution for the J850 TechStyle™ printer, the newest offering in the Stratasys 3DFashion™ direct-to-textile printing technology. The first example of its application is an Urban Tattoo denim collection which will be revealed at the Texprocess exhibition in Frankfurt, Germany on April 23.

The D2G solution is ideal for customization and personalization by enabling the application of full color multi-material 3D print directly on fully assembled garments of various fabric types including denim, cotton, polyester, and linen. It allows fashion brands to facilitate personalized and bespoke designs for customers, including the ability to tailor 3D prints according to individual preferences, sizes, and styles.  

Stratasys Ltd. announced the launch of its Direct-to-Garment (D2G) solution for the J850 TechStyle™ printer, the newest offering in the Stratasys 3DFashion™ direct-to-textile printing technology. The first example of its application is an Urban Tattoo denim collection which will be revealed at the Texprocess exhibition in Frankfurt, Germany on April 23.

The D2G solution is ideal for customization and personalization by enabling the application of full color multi-material 3D print directly on fully assembled garments of various fabric types including denim, cotton, polyester, and linen. It allows fashion brands to facilitate personalized and bespoke designs for customers, including the ability to tailor 3D prints according to individual preferences, sizes, and styles.  

Available in two sizes, the D2G tray kits facilitate the personalization of garments ranging from jeans to jackets, enabling designers and manufacturers to adopt more sustainable practices by reducing material waste. The seamless workflow delivers ease of calibration and compatibility with various garment sizes, streamlining the production process and fostering the creation of unique, personalized apparel.

Demonstrating this innovation, the Urban Tattoo collection showcases the potential and the ease of direct-to-garment 3D printing. Working with noted designers Karim Rashid, Travis Fitch, Zlatko Yanakiev at Meshroom along with Foraeva Studio, this collection shows the transformation of ordinary garments into pieces of wearable art, imbuing them with personal identity and meaning.

Like body tattoos, Urban Tattoos promote a deeper emotional connection, encouraging the upcycling of existing garments and contributing to a more sustainable fashion ecosystem. This aligns with Stratasys’ strategy for Mindful Manufacturing™. Stratasys has been able to create a new collection that will appeal to multiple brands that reach across diverse socio-economic backgrounds.

Source:

Stratasys Ltd

adidas: Official Team Wear for Paris 2024 (c) adidas AG
19.04.2024

adidas: Official Team Wear for Paris 2024

adidas unveils the team kits that will be worn at the upcoming Paris 2024 Olympic and Paralympic Games. With one central design story, all adidas teams and athletes are united under a design DNA that celebrates the unique identities of each nation.

All athletes share a passion for their sport, but this internal fire burns brightest around major international tournaments. In Paris, adidas will capture the flame that burns within every athlete through impactful fonts and detailed graphics – that feature across all apparel created for its 15 officially sponsored teams. To express the fire within athletes, the kits’ graphics, typeface, and all over print use a repeated line pattern which is brought to life through pops of color

Beyond team kits, adidas’ offering extends to the 2024 athlete pack – a 49-strong footwear collection which equips athletes across 41 different disciplines – more than 20 of which may be seen during the field of play this summer.

adidas unveils the team kits that will be worn at the upcoming Paris 2024 Olympic and Paralympic Games. With one central design story, all adidas teams and athletes are united under a design DNA that celebrates the unique identities of each nation.

All athletes share a passion for their sport, but this internal fire burns brightest around major international tournaments. In Paris, adidas will capture the flame that burns within every athlete through impactful fonts and detailed graphics – that feature across all apparel created for its 15 officially sponsored teams. To express the fire within athletes, the kits’ graphics, typeface, and all over print use a repeated line pattern which is brought to life through pops of color

Beyond team kits, adidas’ offering extends to the 2024 athlete pack – a 49-strong footwear collection which equips athletes across 41 different disciplines – more than 20 of which may be seen during the field of play this summer.

More information:
adidas AG adidas Sportswear
Source:

adidas AG

„AAA“ im MSCI ESG Rating Produziert von MSCI ESG Research, 2024.
18.04.2024

Epson erhält „AAA“ im MSCI ESG Rating

Epson hat erstmals die höchste Einstufung des MSCI ESG Ratings „AAA“ erhalten. MSCI ESG Ratings ist ein globaler Investmentindex für Umwelt, Soziales und Unternehmensführung (ESG), der von der Ratingagentur MSCI (Morgan Stanley Capital International) bereitgestellt wird. MSCI recherchiert und analysiert dafür den Umgang eines Unternehmens mit ESG-bezogenen Risiken und Chancen und ordnet es auf einer siebenstufigen Skala von AAA („Leader“) bis CCC („Laggard“) ein.
Epson führt sein erstes AAA-Rating auf sein Engagement zurück, international anerkannte, CSR-basierte Standards für die Beschaffung zu erfüllen sowie der Verbesserung der Systeme für Governance und die Entwicklung des Humankapitals im Jahr 2023.
 
Die Seiko Epson Corporation (TSE: 6724) wurde zudem als Bestandteil für den MSCI Japan ESG Select Leaders Index, den MSCI Japan Empowering Women Index (WIN) sowie für alle weiteren ESG-basierten Indizes für japanische Aktien* ausgewählt, die im japanischen Government Pension Investment Fund (GPIF) aufgenommen sind.
 

Epson hat erstmals die höchste Einstufung des MSCI ESG Ratings „AAA“ erhalten. MSCI ESG Ratings ist ein globaler Investmentindex für Umwelt, Soziales und Unternehmensführung (ESG), der von der Ratingagentur MSCI (Morgan Stanley Capital International) bereitgestellt wird. MSCI recherchiert und analysiert dafür den Umgang eines Unternehmens mit ESG-bezogenen Risiken und Chancen und ordnet es auf einer siebenstufigen Skala von AAA („Leader“) bis CCC („Laggard“) ein.
Epson führt sein erstes AAA-Rating auf sein Engagement zurück, international anerkannte, CSR-basierte Standards für die Beschaffung zu erfüllen sowie der Verbesserung der Systeme für Governance und die Entwicklung des Humankapitals im Jahr 2023.
 
Die Seiko Epson Corporation (TSE: 6724) wurde zudem als Bestandteil für den MSCI Japan ESG Select Leaders Index, den MSCI Japan Empowering Women Index (WIN) sowie für alle weiteren ESG-basierten Indizes für japanische Aktien* ausgewählt, die im japanischen Government Pension Investment Fund (GPIF) aufgenommen sind.
 
Epson hat vier wesentliche Felder identifiziert, auf die sich das Unternehmen konzentriert: Nachhaltigkeit in einer Kreislaufwirtschaft zu erreichen, die Grenzen der Industrie zu erweitern, die Lebensqualität zu verbessern und sozialer Verantwortung gerecht zu werden – dies geht damit einher mit der Philosophie des Unternehmens, gesellschaftliche Probleme zu lösen und dauerhafte Werte zu schaffen.

Source:

Epson Deutschland GmbH

18.04.2024

Lenzing AG: Elections to the Supervisory Board

On Thursday, April 18, 2024, the 80th Annual General Meeting of Lenzing AG discharged the members of the Managing Board and the Supervisory Board for the 2023 financial year and set the remuneration of the members of the Supervisory Board for the 2024 financial year in advance.

Dr. Markus Fürst retired from the Supervisory Board at his own request with effect from the end of the General Meeting. Dr. Markus Fürst has been a member of the Supervisory Board and various committees of Lenzing AG since 2021.

The General Meeting elected Dr. Cornelius Baur as a new member of the Supervisory Board of Lenzing AG until the end of the General Meeting that decides on the discharge for the 2028 financial year. In addition, Melody Harris-Jensbach’s mandate was extended until the Annual General Meeting that decides on the 2028 financial year.

On Thursday, April 18, 2024, the 80th Annual General Meeting of Lenzing AG discharged the members of the Managing Board and the Supervisory Board for the 2023 financial year and set the remuneration of the members of the Supervisory Board for the 2024 financial year in advance.

Dr. Markus Fürst retired from the Supervisory Board at his own request with effect from the end of the General Meeting. Dr. Markus Fürst has been a member of the Supervisory Board and various committees of Lenzing AG since 2021.

The General Meeting elected Dr. Cornelius Baur as a new member of the Supervisory Board of Lenzing AG until the end of the General Meeting that decides on the discharge for the 2028 financial year. In addition, Melody Harris-Jensbach’s mandate was extended until the Annual General Meeting that decides on the 2028 financial year.

The Supervisory Board of Lenzing AG continues to consist of ten members elected by the Annual General Meeting: Dr. Cornelius Baur, Mag. Helmut Bernkopf, Dr. Christian Bruch, Dr. Stefan Fida, Dr. Franz Gasselsberger, Melody Harris-Jensbach, Cord Prinzhorn, MBA, Mag. Gerhard Schwartz, Dr. Astrid Skala-Kuhmann and Nicole van der Elst Desai. DI Stefan Ertl, Stephan Gruber, Bonita Haag, Helmut Kirchmair and Johann Schernberger were delegated to the Supervisory Board by the works council.

In the constitutive meeting of the Supervisory Board following the Annual General Meeting, Cord Prinzhorn, MBA, was elected Chairman and Dr. Stefan Fida was re-elected as Deputy Chairman of the Supervisory Board.

KPMG Austria GmbH Wirtschaftsprüfungs- u. Steuerberatungsgesellschaft was appointed as the auditor for the annual financial statements and the consolidated financial statements for the 2024 financial year.

Beaulieu Fibres International
18.04.2024

Beaulieu Fibres International launches Sustainable Fibres Program

As the 2024 edition of Techtextil, the leading international trade fair for technical textiles and nonwovens, gets underway in Frankfurt, Beaulieu Fibres International is introducing its Sustainable Fibres Program to help reshape fibres for sustainable solutions.

Through the initiative the company is looking to gain deeper insights into the challenges encountered by customers across the value chain to identify opportunities to leverage its expertise to deliver impactful products and services.

Beaulieu has identified several conversation triggers for Techtextil 2024, including recyclable, high performance, renewable, bio-circular, co-developed and made in Europe fibres, to find out what matters most to customers in terms of targets, green initiatives and sustainability expectations.
The Sustainable Fibres Program serves as a charter to help Beaulieu Fibres International accelerate its ‘fibres that build futures’ campaign, by educating on existing solutions, reshaping products and creating partnerships to facilitate market cooperation on shared challenges.

As the 2024 edition of Techtextil, the leading international trade fair for technical textiles and nonwovens, gets underway in Frankfurt, Beaulieu Fibres International is introducing its Sustainable Fibres Program to help reshape fibres for sustainable solutions.

Through the initiative the company is looking to gain deeper insights into the challenges encountered by customers across the value chain to identify opportunities to leverage its expertise to deliver impactful products and services.

Beaulieu has identified several conversation triggers for Techtextil 2024, including recyclable, high performance, renewable, bio-circular, co-developed and made in Europe fibres, to find out what matters most to customers in terms of targets, green initiatives and sustainability expectations.
The Sustainable Fibres Program serves as a charter to help Beaulieu Fibres International accelerate its ‘fibres that build futures’ campaign, by educating on existing solutions, reshaping products and creating partnerships to facilitate market cooperation on shared challenges.

In addition to leading the market within the framework of the European Green Deal, and alignment with the objectives of the proposed Ecodesign for Sustainable Products Regulation, Beaulieu Fibres International is committed to achieving its own sustainability targets outlined in its roadmap known as ROUTE 2030.

More information:
Beaulieu Fibres International
Source:

Beaulieu Fibres International

Steffen Jost, Rolf Pangels Foto BTE Handelsverband Textil Schuhe Lederwaren
Steffen Jost, Rolf Pangels
18.04.2024

ZFO-Sonntagsöffnung: OLG Zweibrücken fordert weiteres Gutachten

BTE ruft zur finanziellen Unterstützung auf

BTE-Ehrenpräsident Steffen Jost (Modehaus Jost, Grünstadt), Betreiber mehrere Modehäuser u.a. in der Südpfalz, hatte mit finanzieller und sachinhaltlicher Unterstützung des BTE gegen einen Store innerhalb des Zweibrücken Fashion Outlet (ZFO) geklagt. Denn dort dürfen die Geschäfte aufgrund einer älteren rheinland-pfälzischen Sonderregelung ohne einen jeweils konkreten Anlassbezug primär aufgrund der Nähe zum Flugplatz Zweibrücken „automatisch“ jährlich an 16 Sonntagen öffnen. Und das, obwohl der Linienflugverkehr dort, der seinerzeit als maßgeblich Vorrausetzung für besagte Sonderregelung galt, schon seit Jahren eingestellt ist.
 

BTE ruft zur finanziellen Unterstützung auf

BTE-Ehrenpräsident Steffen Jost (Modehaus Jost, Grünstadt), Betreiber mehrere Modehäuser u.a. in der Südpfalz, hatte mit finanzieller und sachinhaltlicher Unterstützung des BTE gegen einen Store innerhalb des Zweibrücken Fashion Outlet (ZFO) geklagt. Denn dort dürfen die Geschäfte aufgrund einer älteren rheinland-pfälzischen Sonderregelung ohne einen jeweils konkreten Anlassbezug primär aufgrund der Nähe zum Flugplatz Zweibrücken „automatisch“ jährlich an 16 Sonntagen öffnen. Und das, obwohl der Linienflugverkehr dort, der seinerzeit als maßgeblich Vorrausetzung für besagte Sonderregelung galt, schon seit Jahren eingestellt ist.
 
Dagegen ist dem stationären Einzelhandel in Rheinland-Pfalz und in der Region rund um das Outlet eine Öffnung nur an bis zu vier Sonntagen erlaubt, wenn ein konkreter Anlass - bürokratisch aufwendig - nachgewiesen wird. Der Anteil der Sonntagsöffnungen am Gesamtumsatz des ZFO ist nach BTE-Berechnungen mit 30 bis 35 Millionen € (brutto) signifikant. Es resultieren etwa 15 Prozent des jährlichen Gesamtumsatzes des ZFO Zweibrücken aus den zusätzlichen verkaufsoffenen Sonntagen. Bricht man den Umsatzentzug durch die Sonntagsöffnungen auf das Einzugsgebiet herunter, ergeben sich spürbare negative Auswirkungen für den Einzelhandel im Einzugsgebiet.
 
In den beiden Vorinstanzen vor dem Verwaltungsgericht und dem OLG Zweibrücken war Jost unterlegen. Der I. Zivilsenat des Bundesgerichtshofs (BGH) in Karlsruhe hatte im Juli 2023 jedoch ein Urteil des OLG Zweibrücken von August 2022 aufgehoben und an es zurückverwiesen. Der BGH stellte fest, dass es bei der Zulassung von verkaufsoffenen Sonntagen im ZFO entgegen der seinerzeitigen Annahme des OLG sehr wohl relevant ist, dass am Flugplatz Zweibrücken seit dem Jahr 2014 kein kommerzieller Linienflugverkehr mehr stattfindet. Veränderten sich die maßgeblichen Umstände, müssten Verordnungen auch überprüft werden. Eine Verordnung kann sodann rechtswidrig werden, wenn sich die maßgeblichen Umstände ändern.
 
Obwohl bereits zwei Gutachten zur räumlichen Wettbewerbssituation und Spürbarkeit bzw. Beeinträchtigung des ZFO auf andere Einzelhändler im Einzugsbereich vorliegen, verlangt das OLG Zweibrücken nunmehr abermals ein Gutachten zu diesen beiden Themenkomplexen. Hierdurch entstehen erneut Kosten, die vom Kläger (Jost) zu tragen sind. Zusätzliche, weitere Ausgaben z.B. für Anwälte und ggf. sogar eine weitere Verhandlung beim BGH sind zu erwarten.
 
In Anbetracht der bereits entstandenen Kosten im sechsstelligen Bereich bittet der BTE um finanzielle Unterstützung durch den Textil-, Schuh- und Lederwarenhandel und gerne auch anderen betroffenen Branchen. Schließlich hätten sowohl Steffen Jost als Unternehmen als auch der BTE insgesamt in der Sache für die Interessen vieler Händler in der Region gekämpft. Der Ausgang des Verfahrens könnte auch grundsätzlich weitreichende Bedeutung für die Bewertung von Wettbewerbsverzerrungen aufgrund von erweiterten Ladenöffnungszeiten anderer FOCs in Deutschland haben.
 
Alle Unternehmen, die den BTE bzw. Steffen Jost bei seinem Kampf gegen die nicht mehr sachgerechte Sonntagsöffnung im ZFO unterstützen möchten, können einen selbst festgelegten Betrag auf das Konto des BTE e.V. bei der Kreissparkasse Köln, IBAN DE73 3705 0299 0000 0253 86, Kennwort „Sonntagsöffnung ZFO“ überweisen. Der Einzahlungsbeleg sollte als Nachweis beim Finanzamt ausreichen, der BTE bestätigt zusätzlich aber gerne die finanzielle Unterstützung.
 
Der BTE versichert, dass die Gelder ausschließlich zur Finanzierung des Gutachtens bzw. des weiteren Prozesse verwendet werden. Sollten wider Erwarten die Einnahmen die Ausgaben übersteigen, werden die überschüssigen Gelder für die Branchenarbeit des BTE verwendet. Für Rückfragen steht BTE-Hauptgeschäftsführer Rolf Pangels gerne zur Verfügung unter Tel. 0171 1537337, E-Mail pangels@bte.de.

Source:

BTE Handelsverband Textil Schuhe Lederwaren

Dr. Stefan König neuer CEO der Optima Unternehmensgruppe Foto: Optima
Hans Bühler (links) übergibt den CEO-Posten an Dr. Stefan König
17.04.2024

Dr. Stefan König neuer CEO der Optima Unternehmensgruppe

Die Optima Unternehmensgruppe hat Dr. Stefan König zum neuen Chief Executive Officer (CEO) ernannt. Er übernimmt die Rolle von Hans Bühler, geschäftsführender Gesellschafter, der in die Position des Chairman wechselt.

Im April 2024 hat Hans Bühler den Titel des Chief Executive Officer (CEO) an Dr. Stefan König übergeben, der bereits seit 2021 als Geschäftsführer im Unternehmen tätig ist. König bringt über 25 Jahre Erfahrung aus verschiedenen Bereichen des Maschinenbaus mit. Zuletzt war er als CEO der ehemaligen Bosch Packaging Technology GmbH tätig.

Bühler selbst, der über 35 Jahren Sprecher der Geschäftsführung war, wird sich in der vierköpfigen Geschäftsführung als Chairman auf Zukunftsthemen, strategische Entscheidungen und den Gesellschafterkreis fokussieren.

Die Optima Unternehmensgruppe hat Dr. Stefan König zum neuen Chief Executive Officer (CEO) ernannt. Er übernimmt die Rolle von Hans Bühler, geschäftsführender Gesellschafter, der in die Position des Chairman wechselt.

Im April 2024 hat Hans Bühler den Titel des Chief Executive Officer (CEO) an Dr. Stefan König übergeben, der bereits seit 2021 als Geschäftsführer im Unternehmen tätig ist. König bringt über 25 Jahre Erfahrung aus verschiedenen Bereichen des Maschinenbaus mit. Zuletzt war er als CEO der ehemaligen Bosch Packaging Technology GmbH tätig.

Bühler selbst, der über 35 Jahren Sprecher der Geschäftsführung war, wird sich in der vierköpfigen Geschäftsführung als Chairman auf Zukunftsthemen, strategische Entscheidungen und den Gesellschafterkreis fokussieren.

König wird als CEO die Geschäftsführung koordinieren sowie Initia-tiven und Beschlüsse zur Zielerreichung treffen und durchführen. Er teilt sich mit Dr. Johannes-Thomas Grobe die Verantwortung für die vier Geschäftseinheiten Pharma, Consumer, Nonwovens und Life Science inklusive des Bereichs Wasserstoffwirtschaft, sowie die unternehmensübergreifenden Themen Digitalisierung, Nachhaltig-keit und Marketing. Die Zentraleinheiten wie Personal und Finanzen werden von Jan Glass gesteuert. Er wird im Laufe des Jahres sein Amt an seinen designierten Nachfolger Marco Beyl übergeben.

More information:
Optima Verpackung CEO
Source:

OPTIMA packaging group GmbH

17.04.2024

Stahl: 2023 ESG Report

Stahl has published its 2023 Environmental, Social and Governance (ESG) Report. The report outlines Stahl's recent progress on its ESG Roadmap to 2030 and the steps the company is taking to live its purpose of Touching lives, for a better world.

Stahl’s ESG Roadmap to 2030 includes interim targets for 2023, making this a year in which Stahl reached several important milestones. For example, the company reduced its scope 1 and 2 greenhouse gas (GHG) emissions by 22% versus 2022. Furthermore, in 2023 the Science Based Targets initiative (SBTi) validated Stahl's scope 1, 2 and 3 targets, making it one of the first coatings companies on the SBTi-approved list.

To reduce its GHG emissions, Stahl is actively increasing its use of clean energy. At the end of 2023, renewable energy generation, such as solar panels, had been installed at four Stahl sites, compared to its target of three.

Stahl has published its 2023 Environmental, Social and Governance (ESG) Report. The report outlines Stahl's recent progress on its ESG Roadmap to 2030 and the steps the company is taking to live its purpose of Touching lives, for a better world.

Stahl’s ESG Roadmap to 2030 includes interim targets for 2023, making this a year in which Stahl reached several important milestones. For example, the company reduced its scope 1 and 2 greenhouse gas (GHG) emissions by 22% versus 2022. Furthermore, in 2023 the Science Based Targets initiative (SBTi) validated Stahl's scope 1, 2 and 3 targets, making it one of the first coatings companies on the SBTi-approved list.

To reduce its GHG emissions, Stahl is actively increasing its use of clean energy. At the end of 2023, renewable energy generation, such as solar panels, had been installed at four Stahl sites, compared to its target of three.

Measuring – and reducing – the impact of products is an important step in the company’s scope 3 emissions. As such, 353 Stahl products now have either life cycle assessment (LCA) or product carbon footprint (PCF) data, far exceeding the 2023 target of 50.
 
New ratings and certifications
In 2023, 2,161 of Stahl's products were certified by Zero Discharge of Hazardous Chemicals (ZDHC), in line with ZDHC MRSL V3.1. These products represented 70% of the company’s sales revenue, demonstrating increased demand for coatings with a lower risk to health and the environment.

Stahl was also proud to achieve a Platinum rating from EcoVadis for the second year in a row, which places it in the top 1% of companies evaluated. Stahl also exceeded its 2023 target of an average EcoVadis rating of at least 60/100 for their top ten suppliers, with an average rating of 68/100 reported in December 2023.
Fostering a safe and welcoming work environment

A core pillar of Stahl’s ESG approach is how it supports its employees’ physical and mental well-being. The 2023 ESG Report outlines several examples of this commitment, such as improvement in its key safety KPIs for the third year in a row.

Besides keeping people safe, Stahl continues to make progress in fostering an open and inclusive workplace. For example, in support of diversity, equity and inclusion (DEI), Stahl appointed its first female leadership team member, trained 98% of its staff in DEI and established DEI committees at all Stahl sites. In addition, to strengthen communication, engagement and collaboration across the workforce, Stahl also established an internal workplace hub, MyStahl.

More information:
Stahl Coatings ESG
Source:

Stahl

Graniteville Specialty Fabrics installs Baldwin’s TexCoat™ G4 (c) Baldwin Technology Company Inc.
17.04.2024

Graniteville Specialty Fabrics installs Baldwin’s TexCoat™ G4

Graniteville Specialty Fabrics has set new standards by challenging the traditional pad finishing process. With Baldwin Technology’s spray finishing technology, Graniteville Specialty Fabrics has been able to increase production efficiency, and minimize chemical and water waste.
 
Based in Graniteville, South Carolina, Graniteville Specialty Fabrics produces coatings and coated fabrics that are resistant to water, fire, UV and weather for the military, marine and tent markets. The installation of Baldwin’s TexCoat™ G4 is part of a facility upgrade to maximize production efficiency and capacity in the durable water-repellent finishing and coating line to meet growing customer demand for advanced engineered products.

Graniteville Specialty Fabrics has set new standards by challenging the traditional pad finishing process. With Baldwin Technology’s spray finishing technology, Graniteville Specialty Fabrics has been able to increase production efficiency, and minimize chemical and water waste.
 
Based in Graniteville, South Carolina, Graniteville Specialty Fabrics produces coatings and coated fabrics that are resistant to water, fire, UV and weather for the military, marine and tent markets. The installation of Baldwin’s TexCoat™ G4 is part of a facility upgrade to maximize production efficiency and capacity in the durable water-repellent finishing and coating line to meet growing customer demand for advanced engineered products.

With sustainability benefits, tracking and process control, and Industry 4.0 integration, the TexCoat™ G4 provides high-quality fabric finishing, with no chemistry waste, as well as minimal water and energy consumption. This system utilizes non-contact precision-spray technology, ensuring precise finishing coverage with the exact amount of chemistry. Changeovers (pad bath emptying, cleaning and refilling) are reduced, resulting in substantial chemical conservation and increased productivity.

(c) White Rabbit Maternity
17.04.2024

White Rabbit Maternity lanciert Jersey Kollektion

White Rabbit Maternity, eine Marke für Umstandsmode, laciert den ersten Jersey Drop. Diese neue Linie setzt sich zusammen aus sechs zeitlosen Designs, die Saisons überdauern und die die Anfang diesen Jahres präsentierte Knit-Kollektion ergänzt.

Die Jersey Kollektion besteht aus Basics, die eine Langlebigkeit während der Schwangerschaft und darüber hinaus gewährleisten. Die Kollektion umfasst einen Wickelcardigan, ein langärmliges Umstandskleid, ein Kleid ohne Ärmel, ein klassisches T-Shirt, ein Longsleeve und eine Leggings mit extra hohem Bund für optimalen Komfort.
Die neue Jersey Kollektion ist in Schwarz und Weiß sowie einem Leoparden-All-Over-Print erhältlich.

White Rabbit Maternity, eine Marke für Umstandsmode, laciert den ersten Jersey Drop. Diese neue Linie setzt sich zusammen aus sechs zeitlosen Designs, die Saisons überdauern und die die Anfang diesen Jahres präsentierte Knit-Kollektion ergänzt.

Die Jersey Kollektion besteht aus Basics, die eine Langlebigkeit während der Schwangerschaft und darüber hinaus gewährleisten. Die Kollektion umfasst einen Wickelcardigan, ein langärmliges Umstandskleid, ein Kleid ohne Ärmel, ein klassisches T-Shirt, ein Longsleeve und eine Leggings mit extra hohem Bund für optimalen Komfort.
Die neue Jersey Kollektion ist in Schwarz und Weiß sowie einem Leoparden-All-Over-Print erhältlich.

Jedes Teil der Jersey Kollektion ist so konzipiert, dass es zahlreiche Kombinationsmöglichkeiten bietet und sich so auch mit der Strickkollektion der Brand vielseitig kombinieren lässt zu Komplett Looks. White Rabbit Maternity setzt auch bei der Jersey Line den Nachhaltigkeitsansatz weiter fort. Auch der Jersey Drop wird in Europa produziert und ist OEKO-TEX® STANDARD 100 zertifiziert. Darüber hinaus werden für den Jersey Drop Stoffe verwendet, die dem CIRCULAR FABRIC STANDARD entsprechen, einem Standard, der Stoffe aus der Überproduktion oder aus Resten hochwertiger Marken wiederverwerten.

Source:

White Rabbit Maternity / OnSpot-Media