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PREMIUM GROUP & JOOR present their first Hybrid Trade Fair Platform (c) Premium Exhibitions GmbH
09.06.2022

PREMIUM GROUP & JOOR präsentieren hybride Messeplattform

Die Premium Group und JOOR heben ihre Partnerschaft auf ein neues Level. Für die Ordersaison SS23 werden PREMIUM und SEEK über die digitale Plattform von JOOR erweitert und ein holistisches Ordersystem etabliert.  

Einkäufer*innen, die die Messen in Berlin vom 7. bis 9. Juli besuchen, können über JOOR Backgroundinformationen über ausstellende Brands abrufen und bei ihnen digital ordern. Das gesamte Markenportfolio von PREMIUM und SEEK ist online rund um die Uhr über JOOR Passport zugänglich.

Die Premium Group und JOOR heben ihre Partnerschaft auf ein neues Level. Für die Ordersaison SS23 werden PREMIUM und SEEK über die digitale Plattform von JOOR erweitert und ein holistisches Ordersystem etabliert.  

Einkäufer*innen, die die Messen in Berlin vom 7. bis 9. Juli besuchen, können über JOOR Backgroundinformationen über ausstellende Brands abrufen und bei ihnen digital ordern. Das gesamte Markenportfolio von PREMIUM und SEEK ist online rund um die Uhr über JOOR Passport zugänglich.

Die Premium Group vereint ihre Veranstaltungsstandorte diesen Sommer erstmals zu einem ganzheitlichen Event-Kosmos in der Messe Berlin. Zu den Fachmessen PREMIUM und SEEK kommen zwei weitere Formate hinzu: The Ground, ein Consumer Festival, auf dem sich Marken und junge Verbraucher*innen treffen, vernetzen und durch einzigartige Erlebnisse, Inhalte, Produkte und Präsentationen zusammenarbeiten, während FASHIONTECH Masterclasses, Talks und Podiumsdiskussionen mit den innovativsten Köpfen der Modebranche bietet. Als Teil des Programms wird JOOR auf der FASHIONTECH eine Masterclass zum Thema "Digital Wholesale" sowie eine Paneldiskussion mit vier führenden Modemarken veranstalten.

Während allen drei Messetagen haben Einkäufer*innen die Möglichkeit, Brands über die mobile App der Premium Group zu entdecken. Durch einfaches Scannen des entsprechenden QR-Codes einer Marke wird man mit deren Profil auf JOOR Passport verbunden und kann die Kollektion direkt über die Plattform ordern.

Das flexible Hybridformat von JOOR und Premium Group ermöglicht eine nahtlose Verzahnung des physischen mit dem digitalen Business und eine effiziente, bequeme und langfristige Arbeitsweise mit Partner*innen auf der ganzen Welt.

Zu den teilnehmenden Marken gehören Drykorn, Closed, Bertoni of Denmark, Veja, Ecoalf, Wrangler, Absolut Cashmere und viele mehr.

Weitere Informationen:
Premium Group JOOR Messe hybrid
Quelle:

Premium Exhibitions GmbH

Röhm mit innovativen Werkstoffen auf der Fakuma 2021 (c) Röhm GmbH
16.08.2021

Röhm mit innovativen Werkstoffen auf der Fakuma 2021

  • Röhm präsentiert neue PMMA-Spezialformmasse PLEXIGLAS® Optical HT für erhöhte Dauergebrauchstemperatur sowie weitere Produkte für verschiedene Anwendungsbereiche
  • im Fokus: PLEXIGLAS® Molding Compounds für innovatives Design von Fahrzeugen, Leuchten und Haushaltsgeräten

Die automobile Wende zum Elektroauto verändert das Design der Fahrzeuge, wie es schon die LEDs bei Leuchten getan haben. Materialproduzenten stellen sich auf diese neuen Rahmenbedingungen ein und entwickeln maßgeschneiderte Werkstoffe für die jeweiligen Anwendungsbereiche. Wie sich gestalterische Ansprüche und funktionale Eigenschaften verbinden lassen, präsentiert der Geschäftsbereich Molding Compounds zwischen dem 12. und 16. Oktober auf der Fakuma 2021 in Friedrichshafen.

PLEXIGLAS® Formmassen sind ein bewährter Werkstoff in vielen Anwendungsbereichen, von der Automobil- und Leuchtenindustrie bis zur Elektronik- und Haushaltsgerätebranche.

  • Röhm präsentiert neue PMMA-Spezialformmasse PLEXIGLAS® Optical HT für erhöhte Dauergebrauchstemperatur sowie weitere Produkte für verschiedene Anwendungsbereiche
  • im Fokus: PLEXIGLAS® Molding Compounds für innovatives Design von Fahrzeugen, Leuchten und Haushaltsgeräten

Die automobile Wende zum Elektroauto verändert das Design der Fahrzeuge, wie es schon die LEDs bei Leuchten getan haben. Materialproduzenten stellen sich auf diese neuen Rahmenbedingungen ein und entwickeln maßgeschneiderte Werkstoffe für die jeweiligen Anwendungsbereiche. Wie sich gestalterische Ansprüche und funktionale Eigenschaften verbinden lassen, präsentiert der Geschäftsbereich Molding Compounds zwischen dem 12. und 16. Oktober auf der Fakuma 2021 in Friedrichshafen.

PLEXIGLAS® Formmassen sind ein bewährter Werkstoff in vielen Anwendungsbereichen, von der Automobil- und Leuchtenindustrie bis zur Elektronik- und Haushaltsgerätebranche.

Das Marken-Polymethylmethacrylat (PMMA) von Röhm ist ein extrem vielfältiger Kunststoff, der eine hohe Designfreiheit erlaubt und überzeugene Lichtleiteigenschaften besitzt. Gleichzeitig ist er sehr leicht, gut zu formen und zu verarbeiten. Zusätzlich überzeugt das Material durch seine Witterungsbeständigkeit und die damit verbundende Langlebigkeit. Auf der Fakuma 2021 bringt Röhm den Besuchern die vielfältigen Eigenschaften des Materials näher und präsentiert sein breites Portfolio anhand verschiedener Anwendungsbeispiele.

Quelle:

Röhm GmbH

(c) Baldwin Technology Company Inc. / Barry-Wehmiller
20.07.2021

Baldwin to unveil FlexoCleanerBrush™ at SuperCorrExpo

Baldwin Technology Company Inc. will showcase a new generation of innovative technologies for optimized corrugated high-graphics package printing at SuperCorrExpo, taking place in Orlando, Florida, from Aug. 8 to 12.

The FlexoCleanerBrush™ enhances the print quality and improves worker safety in corrugated printing. The system automatically removes dust and contamination from the plate in seconds during production, without stopping the press. It also performs full end-of-job plate cleaning and drying in fewer than four minutes, enabling increased uptime and sustainability. A carbon fiber core keeps even the ultra-wide FlexoCleanerBrush to a minimal weight, and ensures cleaning is stable, uniform and consistent throughout the plate’s width. Because the system is fully automatic and spans the entire width of the plate cylinder, the FlexoCleanerBrush improves safety by eliminating routine operator contact with the machine, while also reducing the risk of cylinder nip injuries and contact with wash agents.

Baldwin Technology Company Inc. will showcase a new generation of innovative technologies for optimized corrugated high-graphics package printing at SuperCorrExpo, taking place in Orlando, Florida, from Aug. 8 to 12.

The FlexoCleanerBrush™ enhances the print quality and improves worker safety in corrugated printing. The system automatically removes dust and contamination from the plate in seconds during production, without stopping the press. It also performs full end-of-job plate cleaning and drying in fewer than four minutes, enabling increased uptime and sustainability. A carbon fiber core keeps even the ultra-wide FlexoCleanerBrush to a minimal weight, and ensures cleaning is stable, uniform and consistent throughout the plate’s width. Because the system is fully automatic and spans the entire width of the plate cylinder, the FlexoCleanerBrush improves safety by eliminating routine operator contact with the machine, while also reducing the risk of cylinder nip injuries and contact with wash agents.

Also on view in Baldwin’s SuperCorrExpo booth, the FlexoDry™ is a fully integrated IR drying system, specifically developed for corrugated flexo printing presses. It reduces energy consumption by up to 30 percent over standard IR dryers through patented Diamond IR™ lamps. The system delivers improved drying results because of a unique optical design that produces higher intensity for enhanced color definition, and reduces or eliminates marking altogether, allowing for high-speed and full-confidence printing.

Additionally, Baldwin will showcase LED-UV technology, designed by its AMS Spectral UV division for wide-format flexo corrugated box printing.

Quelle:

Baldwin Technology Company Inc. / Barry-Wehmiller

Swiss Textile Machinery companies at ITMA Asia + CITME (c) 2021, Swissmem
Impression from ITMA Asia + CITME 2020
18.06.2021

Swiss Textile Machinery companies at ITMA Asia + CITME

The recent ITMA Asia + CITME exhibition was marked by a strong showing from Swiss Textile Machinery members, in what was the sector’s first major face-to-face showcase since the pandemic restrictions.

With an attendance comprised of 99% visitors, the show still proved a satisfactory venture, the Swiss companies reported. There was real product innovation, and meaningful customer interest, prompting a genuine mood of optimism among exhibitors. The event was held from June 12-16 in Shanghai, with 18 Swiss exhibitors, of whom 13 were Swiss Textile Machinery member companies.

The Swiss Textile Machinery member firms exhibiting at ITMA Asia + CITME 2020 were:

  • Bräcker
  • Graf
  • Hunziker
  • Loepfe
  • Luwa
  • Polytex
  • Rieter
  • Santex Rimar
  • Sedo Engineering
  • SSM
  • Stäubli
  • Uster
  • Willy Grob

The recent ITMA Asia + CITME exhibition was marked by a strong showing from Swiss Textile Machinery members, in what was the sector’s first major face-to-face showcase since the pandemic restrictions.

With an attendance comprised of 99% visitors, the show still proved a satisfactory venture, the Swiss companies reported. There was real product innovation, and meaningful customer interest, prompting a genuine mood of optimism among exhibitors. The event was held from June 12-16 in Shanghai, with 18 Swiss exhibitors, of whom 13 were Swiss Textile Machinery member companies.

The Swiss Textile Machinery member firms exhibiting at ITMA Asia + CITME 2020 were:

  • Bräcker
  • Graf
  • Hunziker
  • Loepfe
  • Luwa
  • Polytex
  • Rieter
  • Santex Rimar
  • Sedo Engineering
  • SSM
  • Stäubli
  • Uster
  • Willy Grob
EURATEX and IAF conventions take place from 7 to 9 November 2021 (c) EURATEX
31.05.2021

EURATEX and IAF conventions take place from 7 to 9 November 2021

From 7 to 9 November 2021, the world of apparel and textiles will meet in Antwerp, Belgium, for a double convention: the 36th World Fashion Convention on 7-8 November, hosted by IAF, and the 9th European Textiles and Apparel Convention on 8-9 November, hosted by EURATEX.

Delegates can choose to register for the IAF’s 36th World Fashion Convention, for EURATEX’s 9th European Textiles and Apparel Convention or for a combination of both, which the organisers of course recommend. The IAF Convention, carrying the theme ‘Transition of the Global Fashion System’ focusses on global industry developments whereas the EURATEX convention, themed “A new paradigm for the European Textiles and Clothing Industry”, has a strong European focus. Therefore, the two conventions are perfectly complementary.

The Antwerp Convention will be the first ‘live’ meeting for the industry in nearly two years’ time. That’s why the convention will combine knowledge with social events, notably the IAF and EURATEX joint networking dinner on 8 November in the Antwerp Fashion Museum.

From 7 to 9 November 2021, the world of apparel and textiles will meet in Antwerp, Belgium, for a double convention: the 36th World Fashion Convention on 7-8 November, hosted by IAF, and the 9th European Textiles and Apparel Convention on 8-9 November, hosted by EURATEX.

Delegates can choose to register for the IAF’s 36th World Fashion Convention, for EURATEX’s 9th European Textiles and Apparel Convention or for a combination of both, which the organisers of course recommend. The IAF Convention, carrying the theme ‘Transition of the Global Fashion System’ focusses on global industry developments whereas the EURATEX convention, themed “A new paradigm for the European Textiles and Clothing Industry”, has a strong European focus. Therefore, the two conventions are perfectly complementary.

The Antwerp Convention will be the first ‘live’ meeting for the industry in nearly two years’ time. That’s why the convention will combine knowledge with social events, notably the IAF and EURATEX joint networking dinner on 8 November in the Antwerp Fashion Museum.

Previous speakers at the EURATEX and IAF conventions came from PVH, Hugo Boss, Zegna, as well as European Commission, McKinsey, OECD, and London College of Fashion. About 150 delegates at each event, from over 20 countries are expected.

For more information click here.

Quelle:

EURATEX

27.05.2021

PERFORMANCE DAYS: Erfolgreiche digitale Messewoche

Die Sommerausgabe der PERFORMANCE DAYS fand als Digital Fair Week vom 17. bis 21. Mai 2021 statt. Durch die Verlängerung auf eine gesamte Messewoche bot das Team der PERFORMANCE DAYS in Kooperation mit der Functional Fabric Fair by PERFORMANCE DAYS noch mehr Möglichkeiten für intensives Networking und einen interaktiven Austausch, um sich über die aktuellen Innovationen zu informieren und an spannenden Expert Talks, Aussteller Workshops und Podiums-Diskussionen teilzunehmen.

Informativ, innovativ und international: neue Sourcing Plattform THE LOOP
Die Digital Fair Week startete erstmals zur Sommerausgabe im Rahmen des PERFORMANCE DAYS LOOP. Die Sourcing Plattform wurde in der ersten Jahreshälfte 2021 zusammen mit dem US-Partner Functional Fabric Fair by PERFORMANCE DAYS gelauncht. Mit viel Erfolg, so zeigten sich Aussteller, Fachbesucher und Stoffhersteller extrem begeistert. Besonderen Zuspruch gab es im Rahmen der Digital Fair im Bereich des MARKETPLACE, in dem sich rund 10.000 Produkte sowie ca. 400 kuratierte, nachhaltige Stoffe und Accessoires von mehr als 170 internationalen Ausstellern präsentieren.

Die Sommerausgabe der PERFORMANCE DAYS fand als Digital Fair Week vom 17. bis 21. Mai 2021 statt. Durch die Verlängerung auf eine gesamte Messewoche bot das Team der PERFORMANCE DAYS in Kooperation mit der Functional Fabric Fair by PERFORMANCE DAYS noch mehr Möglichkeiten für intensives Networking und einen interaktiven Austausch, um sich über die aktuellen Innovationen zu informieren und an spannenden Expert Talks, Aussteller Workshops und Podiums-Diskussionen teilzunehmen.

Informativ, innovativ und international: neue Sourcing Plattform THE LOOP
Die Digital Fair Week startete erstmals zur Sommerausgabe im Rahmen des PERFORMANCE DAYS LOOP. Die Sourcing Plattform wurde in der ersten Jahreshälfte 2021 zusammen mit dem US-Partner Functional Fabric Fair by PERFORMANCE DAYS gelauncht. Mit viel Erfolg, so zeigten sich Aussteller, Fachbesucher und Stoffhersteller extrem begeistert. Besonderen Zuspruch gab es im Rahmen der Digital Fair im Bereich des MARKETPLACE, in dem sich rund 10.000 Produkte sowie ca. 400 kuratierte, nachhaltige Stoffe und Accessoires von mehr als 170 internationalen Ausstellern präsentieren.

Extrem beliebt und besonders gut besucht wurde auch das 3D FORUM, das im Rahmen der digitalen Messewoche von Hand ausgewählte Stoffe auf Materialeigenschaften getestet hatte, um am Ende als 3D-Scan visualisiert werden zu können.
Auch für die Frühjahr/Sommersaison 23 hat die Jury zwei Awards für herausragende Stoffe vergeben – so präsentiert sich neben dem PERFORMANCE AWARD WINNER, der an Trenchant Textiles geht, auch ein ECO PERFORMANCE AWARD WINNER, verliehen an Utenos Trikotazas.

Professionell, vielseitig und informativ: Rahmenprogramm mit Expert Talks
Insgesamt 17 Live-Vorträge von 30+ Rednern mit anschließender Frage-Antwort Runde, abgebildet durch die Moderatorin und Freelancerin Astrid Schlüchter, formten vom 17. bis 19. Mai das Rahmenprogramm der digitalen Messewoche.

Dem Team der PERFORMANCE DAYS ist es erneut gelungen, der Branche trotz digitaler Austragung ein fast reales Messeerlebnis zu ermöglichen. Über die Digital Fair Plattform, die explizit für die Messewoche aktiviert wurde, können Fachbesucher in interaktiven Austausch samt Matchmaking und Networking treten.

Die Premiere der Functional Textiles Shanghai by PERFORMANCE DAYS Messe in Shanghai ist im September sowie in Portland im Oktober 2021. Die geplante hybride Veranstaltung in München ist für den 1. Und 2. Dezember 2021 geplant.

Weitere Informationen:
Performance Days events Messen digital workshop
Quelle:

PERFORMANCE DAYS

Turkish textile manufacturers wait for ITM 2021 Exhibition (c) ITM
10.12.2020

Turkish textile manufacturers wait for ITM 2021 Exhibition to expand their investments

The Turkish textile industry, which continues its exports and investments without slowing down despite the devastating pandemic, once again proved its strength, especially in this period. ITM 2021 Exhibition, which will be held in Istanbul between 22 and 26 June 2021, will provide a great advantage to companies that desire to expand their investments and introduce their brand new technologies.

The Turkish textile industry, which continues its exports and investments without slowing down despite the devastating pandemic, once again proved its strength, especially in this period. ITM 2021 Exhibition, which will be held in Istanbul between 22 and 26 June 2021, will provide a great advantage to companies that desire to expand their investments and introduce their brand new technologies.

Although there were slowdowns in the textile industry in April and May this year due to the troublesome coronavirus pandemic , the Turkish textile industry succeeded a big breakthrough with the removal of restrictions in June, thanks to both its textile production infrastructure and international exports capacity. The exports of the textile and raw materials sector increased and the companies turned to new investments. While many local companies enlarged their facilities, some of them made new investment decisions. For example, while a giant hygienic and medical fabric production facility was invested in Çorlu, another Turkish company, a global brand in textile machinery production, decided to invest 40 million Turkish Lira. Gaziantep-based spunbond and meltblown nonwoven manufacturer company added two new meltblown lines to its operations. Another company also began to invest in the production of raw materials that they import. This investment activity in Turkey, where is a manufacturing base of European customers whet the appetite of international investors. One of South Korea's largest conglomerates has rolled up its sleeves for an investment of 430 million US Dollars in Çerkezköy. Due to the investments, the purchase of textile machinery increased by 37.1 percent in the first nine months of 2020 amounting to over 1 billion US Dollars.

The Accurate Address for Investment Decisions: ITM 2021 Exhibition
Although the companies took advantage of the pandemic period as an opportunity and continued their investments, many of them are waiting for the ITM 2021 Exhibition for large machinery purchases. ITM 2021 Exhibition, which will be held between 22 and 26 June 2021 at Istanbul Tüyap Fair and Congress Center, will gather thousands of participating companies and visitors under one roof. The company officials, who will have the opportunity to observe the latest technological products to be exhibited by the international and domestic exhibitors, will direct their investments by meeting with the experts of the sector. The machines produced for technical textiles, which became even more important during the devastating pandemic period, will attract the attention of visitors. Thanks to the machinery purchases and business partnerships of both domestic and international companies, there will be great dynamism in the textile industry and the national economy.

Weitere Informationen:
ITM textile machinery trade fairs
Quelle:

ITM

PremiumSeek (c) PREMIUM GROUP
15.10.2020

PREMIUM+SEEK Passport: Results of digital trade show

Over 300 brands have spent three months showcasing their offerings at the world’s first digital trade show. PREMIUM+SEEK Passport, in collaboration with JOOR, provided the industry with a digital addition to the physical trade shows that were unable to take place at all this summer, due to the current situation. The virtual event concluded yesterday.

Over 300 brands have spent three months showcasing their offerings at the world’s first digital trade show. PREMIUM+SEEK Passport, in collaboration with JOOR, provided the industry with a digital addition to the physical trade shows that were unable to take place at all this summer, due to the current situation. The virtual event concluded yesterday.

Summary
“The event was a success: it reached a network of 200,000 buyers, logged over 20,000 visits, and over 80,000 products were sold. The brands that achieved especially good results were those that engaged their own buyer contacts and networks and introduced them to the platform. Things are actually the same as always, the principle remains the same. Success doesn't just happen by itself,” says Anita Tillmann, Managing Partner of the PREMIUM GROUP. “There was a strong focus on communicative value at this digital event. We feel that creating visibility for new potential brands and customers is the best thing we can do to add value for our customers in the current situation. We have worked intensively on how we position ourselves in this crisis, which services we can deliver, and how we can offer our customers and partners support of lasting relevance.”

Outlook
It is not yet possible to announce a final, definitive decision on the PREMIUM GROUP’s January events. The market analysis carried out with exhibitors, partners and retailers is currently being evaluated. The current developments in the number of infections and forecasts by the Federal Government also have an influence on this. These provide reliable data that can serve as the basis for a well-informed and representative assessment of whether and how the trade shows and conferences will be able to take place. Further information on the PREMIUM GROUP events will follow at the end of October.
    
What is certain is that, for the first time, the PREMIUM GROUP and Messe Frankfurt will be putting on their SEEK, PREMIUM, FASHIONTECH, Neonyt and FashionSustain events – along with a host of other highlights – from 6-8 July 2021 as part of Frankfurt Fashion Week 2021. New business platforms, glamorous events, innovative formats and content hubs will be unveiled to the fashion industry – not just in a new setting, but in a totally new guise.