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Bally (c) Bally
02.08.2019

Bally lanciert den Champion Sneaker als Limited Edition

Der Bally Champion Sneaker kommt im August als Neuinterpretation mit limitierter Auflage weltweit in die Stores. Mit einer begrenzten Anzahl von 1.851 Sneakern feiert Bally das Gründungsjahr der Traditionsmarke. Die exklusive Kapselkollektion zeichnet sich durch die außergewöhnliche Farbkombination von fluorgelben und schwarzen Details aus und zeigt eine moderne Version des sportiven Kultsneakers.

Erstmals wurde der Champion Sneaker in den 1990er Jahren gelauncht und entwickelte sich rasch zum Favoriten der beiden Schweizer Tennisstars Jakob Hlasek und Marc Rosset. Aus weichem Kalbsleder gefertigt und mit robuster Textur verarbeitet, bietet der Schuh ultimativen Komfort und liefert durch seinen funktionalen Aufbau maximale Stabilität.

Der Bally Champion Sneaker kommt im August als Neuinterpretation mit limitierter Auflage weltweit in die Stores. Mit einer begrenzten Anzahl von 1.851 Sneakern feiert Bally das Gründungsjahr der Traditionsmarke. Die exklusive Kapselkollektion zeichnet sich durch die außergewöhnliche Farbkombination von fluorgelben und schwarzen Details aus und zeigt eine moderne Version des sportiven Kultsneakers.

Erstmals wurde der Champion Sneaker in den 1990er Jahren gelauncht und entwickelte sich rasch zum Favoriten der beiden Schweizer Tennisstars Jakob Hlasek und Marc Rosset. Aus weichem Kalbsleder gefertigt und mit robuster Textur verarbeitet, bietet der Schuh ultimativen Komfort und liefert durch seinen funktionalen Aufbau maximale Stabilität.

Weitere Informationen:
Bally Sneaker
Quelle:

NETWORK PUBLIC RELATIONS GMBH

(c) Bally
11.10.2018

Bally x Swizz Beatz x SHOK-1

This autumn, following the success of the first collaboration with Swizz Beatz, Bally joins forces on another unique collection with the Grammy Award-winning music producer and global entrepreneur, inviting meticulously talented pioneer of aerosol X-ray art SHOK-1 to conceptualise and direct a new capsule collection which presents a diagnostic look at contemporary culture through cutting edge expression.

This autumn, following the success of the first collaboration with Swizz Beatz, Bally joins forces on another unique collection with the Grammy Award-winning music producer and global entrepreneur, inviting meticulously talented pioneer of aerosol X-ray art SHOK-1 to conceptualise and direct a new capsule collection which presents a diagnostic look at contemporary culture through cutting edge expression.

A founding member of the street art movement and a scientist with a degree in Applied Chemistry, SHOK-1 selected three key icons from his back catalogue - X-ray paintings of a hand gesture, a fly and ’The Consumer’ - that symbolise subcultures from his youth that also connect to Bally’s past. The artworks are represented across shoes, accessories and ready to wear. Talking about his vision for the project, SHOK-1 explained that he wanted ‘the collection to speak to the longstanding tradition of subcultures co-opting brands that weren’t meant for them.’ ‘I strongly believe that quality and excellence are universal concepts that can transcend class and cultural boundaries. The Bally that I remember as a kid has this fantastic relationship with subculture. It’s also a brand that has the same kind of attention to detail and production values that I aspire to in my own work, so there was a synergy there.’ Familiar with SHOK-1’s work, Swizz Beatz saw the potential and contacted him to discuss the opportunity: ‘SHOK-1 is a master artist and I chose him because our focus for this capsule was on exploring the art of X-ray and he’s a legend at his craft.’

As with all Bally collaborations, the metamorphosis that naturally evolves from creative cooperation is integral to the process.  Part of the ‘Bally Collective, curated by Swizz Beatz’, this collaboration continues the brand’s commitment to creating a platform to playfully empower artistic license across emerging and established talent.

The exclusive collection will launch in Bally stores worldwide and bally.com in October 2018.

(c) Bally
27.09.2018

Bally Frühjahr Sommer 2019 Kollektion

Bally Frühjahr/Sommer 2019 Kollektion

Die Straße ruft. Ein Abenteuer, inspiriert von fotografischen Roadtrips, bei denen Retro-Sportswear in 70er und 80er Farbfoto-Nuancen ein moderner Twist verliehen wird. In Ballys unbeschwerter Wanderlust steckt die Sehnsucht, entspannte Zeiten und Orte zu entdecken, an denen man der hektischen Welt von heute entfliehen kann – wenn auch nur für einen Augenblick. In diesen Momenten findet sich auch die Verbindung zu Ballys Wurzeln in Schönenwerd, der Heimat in der Schweiz. Nicht weniger wichtig ist dabei der Wunsch nach Leichtigkeit, Komfort und Funktionalität bei stylischer Sportswear und Accessoires.
Die Heimreise beginnt.

Als Hommage an den warmen Schein eines kalifornischen Sonnenuntergangs wurde die Frühjahr/Sommer 2019 Kollektion auf einem monochrom pfirsichfarbenen Set Up präsentiert, das wie ein Flohmarkt gestaltet wurde, ähnlich einem Trödel am Straßenrand.

Bally Frühjahr/Sommer 2019 Kollektion

Die Straße ruft. Ein Abenteuer, inspiriert von fotografischen Roadtrips, bei denen Retro-Sportswear in 70er und 80er Farbfoto-Nuancen ein moderner Twist verliehen wird. In Ballys unbeschwerter Wanderlust steckt die Sehnsucht, entspannte Zeiten und Orte zu entdecken, an denen man der hektischen Welt von heute entfliehen kann – wenn auch nur für einen Augenblick. In diesen Momenten findet sich auch die Verbindung zu Ballys Wurzeln in Schönenwerd, der Heimat in der Schweiz. Nicht weniger wichtig ist dabei der Wunsch nach Leichtigkeit, Komfort und Funktionalität bei stylischer Sportswear und Accessoires.
Die Heimreise beginnt.

Als Hommage an den warmen Schein eines kalifornischen Sonnenuntergangs wurde die Frühjahr/Sommer 2019 Kollektion auf einem monochrom pfirsichfarbenen Set Up präsentiert, das wie ein Flohmarkt gestaltet wurde, ähnlich einem Trödel am Straßenrand.

Die Stimmung
Ganz im Einklang mit Ballys Pioniergeist ist die Frühjahr/Sommer 2019 Saison von zwei Fotografen, Joel Sternfeld und Stephen Shore, inspiriert, beide vertraut mit den schönen Künsten und mit Hang zum Journalismus, die den Farbfotografie-Boom in den 1970ern auf zwei Crosscountry-Roadtrips mitbegründeten. Auf diesen Touren gelang es ihnen, das Gewöhnliche in außergewöhnlichen Fotos einzufangen, insbesondere in Los Angeles und Teilen Kaliforniens.

Die Bally Frau
Sie ist niemand, die der Masse folgt. Die Bally Frau ist selbstsicher, frei und geht ihren eigenen Weg. Unaffektiert und unbekümmert ist sie eine begeisterte Wanderin und erschafft Momente; die Erinnerungsstücke, die sie von ihren Reisen mitbringt, erzählen ihre ganz unverwechselbare Geschichte.

Der Bally Mann
Jack Kerouac, Gunter Sachs und Napoleon Dynamite: der Bally Mann ist optimistisch, mutig und jugendlich. Fernab aller Deadlines ist er unterwegs, um neue Kapitel aufzuschlagen und Erinnerungen zu schaffen.

Quelle:

NETWORK PUBLIC RELATIONS GMBH

26.07.2018

Bally Completes its Executive Team

Bally, the historic Swiss luxury brand is pleased to announce the appointment of two key figures to its executive team, completing the process of strategic redevelopment begun last year with the transfer of the Creative, Merchandising and Marketing offices from London to its new showroom in Milan.

Effective immediately, Eva Quirrenbach joins Bally as Chief Marketing Officer following a term in New York as Vice President of Global Brand Marketing at Tory Burch, having previously occupied strategic roles within the Tod’s Group in both Italy and the United States. Eva is a recognised expert in all aspects of international branding and marketing within the luxury sector, and with her proven understanding of consumer behaviour, she played an integral role in the development and acceleration of the digital footprint and in supporting global brand development at Tory Burch.

Bally, the historic Swiss luxury brand is pleased to announce the appointment of two key figures to its executive team, completing the process of strategic redevelopment begun last year with the transfer of the Creative, Merchandising and Marketing offices from London to its new showroom in Milan.

Effective immediately, Eva Quirrenbach joins Bally as Chief Marketing Officer following a term in New York as Vice President of Global Brand Marketing at Tory Burch, having previously occupied strategic roles within the Tod’s Group in both Italy and the United States. Eva is a recognised expert in all aspects of international branding and marketing within the luxury sector, and with her proven understanding of consumer behaviour, she played an integral role in the development and acceleration of the digital footprint and in supporting global brand development at Tory Burch.

“Eva is an excellent addition to the Bally team. The combination of a consolidated experience and understanding of luxury brands along with her background driving the strategic development of successful global projects make her the ideal leader to drive Bally's commitment to unified commerce on a global level".
Frédéric De Narp, Bally Group CEO

Bally has moved to a three-pronged regional strategy and as such is also pleased to announce the promotion of Silvia Onofri to a new role as CEO for the EMEA region, in addition to her current role as Vice President of Global Wholesale. During her time in Bally, Silvia has obtained outstanding results entering top tier multi-brand doors around the world and increasing Bally's footprint in Travel Retail to make the brand a global leader in the field.

Silvia has extensive experience in the global fashion and luxury industry, having first joined the Bally team 10 years ago, following key marketing roles in Bulgari.

“Silvia has the unique benefit of intimately understanding the Bally brand and it’s DNA, and having proven experience in forging new relationships with the world’s leading retailers and their customers. With this invaluable expertise in hand, I am confident that she will infuse the EMEA Retail division with enthusiasm, professionalism and unique market insights to take Bally to the next level in these crucial markets” -
Frédéric De Narp.

The arrival of Eva Quirrenbach and the promotion of Silvia Onofri are part of Bally Group CEO Frédéric de Narp’s ongoing strategic vision to infuse Bally’s prestigious brand identity with heightened dynamism, appeal and allure.
Both roles report directly to Bally’s Group CEO, Frederic de Narp.

Weitere Informationen:
Bally
Quelle:

NETWORK PUBLIC RELATIONS GMBH